ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 5120/14.04.2015
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa extraordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 09 aprilie 2015
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.178/07.04.2015, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Glasul Aradului”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni, Lupu Silvana - secretar al judeţului.
Absenţi - Guţu Romulus - Remus - vicepreşedinte, Budiu Simion şi Pereteatcu Cosmin Nicolae - consilieri judeţeni.
Dl. Ioţcu Nicolae: Bună ziua!Bine aţi venit la şedinţa extraordinară. Ţinând cont că suntem şi în săptămâna mare, nu avem o... să spunem, o ordine de zi foarte aglomerată. Doar că sunt câteva lucruri care trebuie să le decidem.
În primul rând, vreau să vă propun ca din ordinea de zi, care a trecut prin comisii... Aşa cum a fost discuţia şi în comisii, punctul 5, de pe ordinea de zi să-l retragem şi să-l amânăm. Noi am sperat, ca după şedinţa de guvern de marţi să apară normele. Normele nu au apărut. Sunt în afara legii, partea de ordonanţă, pentru că în ordonanţă scrie 10 zile de la publicare în monitor. Ori de la publicare, în monitor cred că au trecut... nu au trecut 10 ci 20 şi ceva de zile şi ca urmare, sigur noi am putea adopta astăzi hotărârea pentru că este conformă cu ordonanţa. Da mă tem să nu fie o chestiune, să nu mai apară normele niciodată sau să... normele să modifice aşa cum se mai întâmplă textul ordonanţei. Şi de aceea vă propun să amânăm acest lucru şi cu menţiunea că imediat ce apar normele o să reconvocăm o şedinţă extraordinară, dacă nu ajunge la termen şedinţa ordinară. Reconvocăm o şedinţă pentru acest punct. Dacă sunt pe ordinea de zi alte comentarii faţă de celelalte puncte? Dacă nu, cu propunerea să votăm ordinea de zi fără punctul 5 aşa cum am menţionat.
Cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin - vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- ordinea de zi a fost adoptată.
Consiliul judeţean Arad, a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare din data de 09.04.2015, ora 13, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui Acord-cadru de parteneriat între Spitalul Universitar Medipol Mega, Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad şi Consiliul Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri aflate în domeniul public al judeţului Arad din administrarea Consiliului Judeţean Arad în administrarea unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Arad membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad, în scopul realizării Proiectului ,,Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Arad”.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării de servicii de consultanţă şi de reprezentare juridică.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne în vederea finanţării unor investiţii de interes public local. -RETRAS
6.Proiect de hotărâre privind desemnarea persoanei care va ţine Registrul de evidenţă a datoriei publice locale şi Registrul de evidenţă a garanţiilor locale.
7.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
8.Proiect de hotărâre privind solicitarea trecerii din domeniul public al Statului Român şi administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în domeniul public al Judeţului Arad şi administrarea Consiliului Judeţean Arad a două corpuri de clădiri situate în municipiul Arad str. Stephan Ludwig Roth nr. 2.
Punctul 1.
1.Proiect de hotărâre privind solicitarea încheierii unui Acord-cadru de parteneriat între Spitalul Universitar Medipol Mega, Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad şi Consiliul Judeţean Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 1. Proiect de hotărâre privind solicitarea încheierii unui Acord-cadru de parteneriat între Spitalul Universitar Medipol Mega, Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad şi Consiliul Judeţean Arad. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru?29voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri- 1vot (Ardelean Aurel) -. Adoptat.
Dl.Ardelean Aurel: Şi o abţinere.Eu mă abţin.Conflict de interese.
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă rog să menţionaţi acest lucru pentru domnul preşedinte, că se abţine de la vot să nu fie...
Dl.Ardelean Aurel: Conflict de interese.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Nu votează.
Dl.Ardelean Aurel: Dacă-mi permiteţi...
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Vă rog.
Dl.Ardelean Aurel: Este un pas foarte important pentru internaţionalizarea serviciilor medicale pregătirea rezidenţilor. Ceea ce realizăm astăzi, este o relaţie internaţională care va face ca spitalul nostru clinic judeţean de aici să câştige noi parteneri valoroşi în profilaxia medicală.
Dl.Ioţcu Nicolae: Menţionez şi eu, că acest spital este cel mai mare din Turcia. Pe lângă acest spital Medipol mai are încă 7 pe care le operează şi am primit oferta clară şi scrisă ca 3 medici de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, care activează în zona pediatriei să plece la pregătire pe cheltuiala spitalului din Turcia, pentru a putea în prima fază, să ne pregătim să putem identifica malformaţiile la copii, încă din prima zi. Şi în acelaşi timp să ajungem să facem intervenţii. Ţinând cont de ce se întâmplă în momentul de faţă.
Deci proiectul a fost aprobat cu menţiunea care am spus-o că domnul preşedinte Ardelean nu a votat, nu şi-a exprimat votul.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 60/2015
privind aprobarea încheierii unui Acord-cadru de parteneriat între Spitalul Universitar Medipol Mega, Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad şi Consiliul Judeţean Arad
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri aflate în domeniul public al judeţului Arad din administrarea Consiliului Judeţean Arad în administrarea unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Arad membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad, în scopul realizării Proiectului ,,Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Arad”.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 2. Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri aflate în domeniul public al judeţului Arad din administrarea Consiliului Judeţean Arad în administrarea unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Arad membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad, în scopul realizării Proiectului ,,Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Arad”. Este vorba de trasferul a 50 mii de unităţi de compost înspre mediul rural. Începem aşa, pentru că urmează o procedură, să ajungă la fiecare cetăţean. Sperăm ca intr-o lună primăriile să poată distribui şi cu toate documentele aferente.
Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă? - Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 61/2015
privind trecerea unor bunuri aflate în domeniul public al judeţului Arad din administrarea Consiliului Judeţean Arad în administrarea unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Arad membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad, în scopul realizării Proiectului ,,Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Arad”
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad.Dacă sunt întrebări ? Cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 62/2015
privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării de servicii de consultanţă şi de reprezentare juridică.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 4.Privind aprobarea achiziţionării de servicii de consultanţă şi de reprezentare juridică.Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 18voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin –vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Hărlău Dacian Alin, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan – Gheorghe, Şipoş Gyorgy, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? 12 voturi (Achim Zeno, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Gligor Ioan, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Moţ Petru, Parpală Caius Mihai, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea şiTripa Florin Dan - consilieri judeţeni) Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 63/2015
privind aprobarea achiziţionării de servicii de consultanţă şi de reprezentare juridică
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind desemnarea persoanei care va ţine Registrul de evidenţă a datoriei publice locale şi Registrul de evidenţă a garanţiilor locale.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 5.Proiect de hotărâre privind desemnarea persoanei care va ţine Registrul de evidenţă a datoriei publice locale şi Registrul de evidenţă a garanţiilor locale.Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 64/2015
privind desemnarea persoanei care va ţine Registrul de evidenţă a datoriei publice locale şi Registrul de evidenţă a garanţiilor locale
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 6. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor - consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 65/2015
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind solicitarea trecerii din domeniul public al Statului Român şi administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în domeniul public al Judeţului Arad şi administrarea Consiliului Judeţean Arad a două corpuri de clădiri situate în municipiul Arad str. Stephan Ludwig Roth nr. 2.
Dl.Ioţcu Nicolae: Şi un proiect de hotărâre cel de la punctul opt.Proiect de hotărâre privind solicitarea trecerii din domeniul public al Statului Român şi administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în domeniul public al Judeţului Arad şi administrarea Consiliului Judeţean Arad a două corpuri de clădire de fapt aţi spus-o dumneavoastră Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 30voturi (Ioţcu Nicolae - preşedinte, Ţolea Adrian - Florin -vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina - Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel - Sorin, Enăchiuc Dumitru - Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel - Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan - Gheorghe, Sulincean Marius - Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR.66/2015
privind solicitarea trecerii din domeniul public al Statului Român şi administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în domeniul public al Judeţului Arad şi administrarea Consiliului Judeţean Arad a două corpuri de clădiri situate în municipiul Arad str. Stephan Ludwig Roth nr. 2.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt.....
Dna.Chambre Dorina – Rodica : Domnule preşedinte, vreau să aduc în atenţia Consiliului Judeţean o solicitare, pe care am primit-o verbal, din partea Primăriei Municipiului Arad, în calitatea mea de preşedinte a comisiei de cultură, privind prelungirea termenului în care să steie la transparenţă pentru dezbatere publică, strategia judeţului pentru 2014-2020, ştiut fiind faptul că această strategie este în fază finală de elaborare. Vă mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mulţumesc. Dacă mai sunt...
Dl.Negrea Daniel: Avem şedinţă extraordinară şi nu avem punctul “Diverse” dar dacă s-a ivit acest punct de vedere, domnul preşedinte împreună cu alţi colegi, am fost la mai multe întruniri focus grupuri cu dezbaterea strategiei culturale a judeţului Arad şi în plen am luat parte la această dezbatere pe timp a câteva ceasuri aicea şi au fost păreri de toate felurile dar... strategia culturală a judeţului Arad...aş vrea să pun o întrebare: Care este legătura cu problema care se impune aici de a amâna un termen sau...?
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Sper că am înţeles. O să încercăm să clarificăm, dacă mai sunt şi alte întrebări?Cât priveşte ceea ce a spus doamna Dorina Chambre, ţin să vă reamintesc că strategia se află la transparenţă din data de 6 martie, s-au împlinit cele 30 de zile. Nu văd o problemă, dacă sigur se doreşte ca perioada de transparenţă care ori cum există, pentru că noi vom pune în aprobare pe una din şedinţele ordinare de viitor, sfârşitul lunii aprilie, sfârşitul lunii mai, aprobarea strategiei deci există acestă perioada. Aş vrea să fac menţiune să clarificăm nişte lucruri.
Strategia Culturala este o obligaţie legală a Consiliului Judeţean. Ori această obligaţie legală, noi trebuie să o îndeplinim şi face referire din punct de vedere a Legii 52 cred că... la ce înseamnă pregătirea activităţilor şi programelor instituţiilor subordonate Consiliului Judeţean, şi este un document care înseamnă baza legală de monitorizare şi evaluare a celor 3 directori şi a instituţiilor respective: Centrul Cultural, Complexul Muzeal şi Biblioteca în această perspectivă. Eu nu am... şi vă cer un acord de principiu dacă să prelungim această perioadă de transparenţă. Eu cred că în 30 de zile se puteau spune şi depune documente, nu ştiu dacă a venit vreun document înspre consiliul Judeţean şi altă chestiune pe care vreau să o lămurim, noi consiliul judeţean suntem membri ai asociaţiei şi am votat, ori asociaţia are treabă cu Capitală Culturală 2021 şi nu primăria.
Noi ne-am îndeplinit obligaţiile legale faţă de Asociaţie. Am votat am şi trimis banii înspre Asociaţie aferent trimestrului 1 şi de acea cred că din acest punct de vedere ar trebui să înţelegem foarte clar lucrurile. Una este asociaţia, una este strategia judeţului şi alta este strategia municipiului. Care nici aceea nu înseamnă proiect de capitală culturală. Strategia este una proiectul conform Ministerului Culturii şi a directivelor europene înseamnă cu totul altceva, cred că este o confuzie.
Dar pentru a arăta deschiderea dincolo de tot ce am făcut pentru ca acest proiect să fie susţinut şi este susţinut prin toate hotărârile care le-am adoptat, prin banii alocaţi, prin îndeplinirea la zi a obligaţiilor asumate prin hotărârile de consiliu, eu spun că în acest moment Consiliul Judeţean a făcut tot ce înseamnă demersul legal şi corect pentru a susţine asociaţia care are acest mandat.
Cât priveşte cealaltă întrebare am să-l rog pe domnul Adrian Ţolea să vă raspundă domnul Negrea. Eu vreau să mai propun un lucru pentru că nu aş dori să fie discuţiile legate de funcţionarea Asociaţiei, în şedinţa trecută am mandatat pe domnul Adrian Ţolea să ne reprezinte în Asociaţie de aceea o să vă cer acordul şi nu trebuie să votăm dar să spuneţi dacă aţi fi împotrivă, ca la fiecare şedinţă ordinară domnul Ţolea să ne prezinte un raport cum se cheltuie banii la Asociaţie banii Consiliului Judeţean, pentru că dumnealui a solicitat acest mandat şi eu nu cred că trebuie să avem în fiecare şedinţă dezbateri pe această tema. Există un mandat dat de consiliu formal sau informal şi informal vă întreb dacă sunteţi deacord să aveţi un raport cu banii alocaţi de Consiliul Judeţean şi de unităţile subordonate şi domnul Ţolea să ne prezinte acest lucru. Acum există vreo opoziţie din acest punct de vedere, nu cred, da?Bun. Acum rog pe domnul Negrea dacă...
Dl.Ţolea Adrian: Permiteţi-mi şi mie să intervin...
Dl.Negrea Daniel: Numai o paranteză, numai o paranteză. Discuţii contradictorii nu am avut la dezbatere. Nu am avut. Dar am şi eu o întrebarea din moment ce a fost făcut public toate întrunirile, care au fost reprezentanţii care au venit când am lucrat la strategie, la dezbatere?Vă mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Ţolea să vă răspundă.
Dl.Ţolea Adrian: Da, nu mai puţin. Haideţi să nu facem confuzii. Nu eu cred că trebuie să răspund. Pentru că nu eu am organizat dezbaterile pentru strategia culturală. Aşa cum ştiţi, noi am mutat banii care erau pe Consiliul Judeţean, deci noi trebuia să facem achiziţia şi să ne ocupăm să urmărim înfăptuirea acestei noi strategii. Puteam să o facem prin vicepreşedintele care se ocupă de acest domeniu, puteam să o facem prin comisia de cultură şi prin toţi consilieri judeţeni aşa s-a făcut vechea strategie.
Dar, s-a votat din păcate, ca banii alocaţi de către noi pentru această strategie să fie mutaţi la Centrul Cultural Judeţean. A fost decizia consiliului, ca urmare Centrul Cultural Judeţean s-a ocupat, deşi este o instituţie subordonată şi ar trebui să implementeze strategia nu să facă strategia. Strategia o face consiliul şi instituţiile subordonate o pun în aplicare aşa este normal, dar în sfârşit s-a votat ca acolo să fie banii. Deci Centru Cultural Judeţean a angajat prin licitaţie prin ce procedură era legal a angajat o firmă de consultanţă pentru a face această strategie.
Deci acolo trebuie urmarit dacă s-a făcut o consultare publică aşa cum ar fi trebuit să fie făcută. Eu la dezbaterea publică, ultima dezbatere publică, la care am participat împreună cu domnul Negrea, chiar am şi stat acolo unul lângă celălalt. Am aflat de această dezbatere din presă, din ziar. Am văzut într-o zi cum ar fi astăzi, că mâine la ora 10 este dezbaterea publică în sala mare de la Consiliul Judeţean. Ca urmare am urcat în această sală şi am stat într-adevăr 3 ore aici, la acea dezbatere şi a fost prima dată când am putut să-mi exprim punctul de vedere, pe ceea ce s-a discutat acolo. Nu vreau să intru acum în amănunte că nu cred că este momentul şi cazul nu este nici pe ordinea de zi.
Însă pentru faptul că s-a vorbit de numele meu, trebuie să-i spun domnului preşedinte: Da, sunt de acord. Eu am să prezint toate cheltuielile care sunt legate de Asociaţia Arad Capitală Culturală Europeană trebuie să vă precizez că desemnarea a fost făcută de către domnul preşedinte. Eu...numai puţin, eu am pregătit împreună cu doamna Stănescu, şefa Serviciului de Cooperare Instituţională, am pregătit proiectul de hotărâre, iar la numele persoanei care urma să ne reprezinte pe noi în acea Asociaţie am lăsat loc liber. Acea hârtie a ajuns la domnul preşedinte şi domnul preşedinte i-a spus doamnei Stănescu, să meargă domnul Ţolea. Deci nu m-am autopropus şi oricând pot să las pe altcineva mai ales că domnul Sabău a avut în şedinţa respectivă alte propuneri, oricine dintre dumneavoastră doreşte să meargă acolo pentru o mai mare transparenţă poate să o facă şi eu îi cedez locul fără problemă. Deci ca să nu creem confuzii că Ţolea vrea să fie acolo. Nu, Ţolea merge dacă a fost trimis de domnul preşedinte, că mă ocup de acest domeniu.
Mai departe domnul preşedinte. Dacă facem asta am rugămintea să faceţi la fel cu toţi reprezentanţii pe care îi avem în toate asociaţiile. Atunci în fiecare lună, aş vrea să văd raportul cum se cheltuie banii la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canal, la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Deşeuri şi la toate celelalte asociaţii în care Consiliul Judeţean este parte. Aş vrea să văd şi eu domnule preşedinte toate acele cheltuieli care s-au făcut, peste tot de către Consiliul Judeţean şi cineva să vină să ne spună cum s-au făcut . Văd că dumneavoastră sunteţi preocupat de cheltuielile la o asociaţie la care nici nu ştiu dacă au intrat banii. Că directorul Andrei Ando a fost cu delegaţia noastră în China şi numai ce a venit . Nici nu ştiu dacă a primit banii respectivi. Este corect să vă interesaţi. Dar noi de-a lungul anilor de-a lungul timpului de când sunteţi dumneavoastră preşedinte din 2008 aţi dat bani la foarte multe asociaţii haideţi să vedem cum s-au cheltuit toţi acei bani şi pentru a fi operativi ,vă rog să se şi consemneze sunt convins că se consemnează în procesul verbal, să începem frumos de la prima şedinţă cu toate asociaţiile unde suntem membrii, să vină reprezentanţii şi să ... şi directorii acelor asociaţii şi să ne facă în detaliu toate cheltuielile pe care le-au avut.
Dl.Ioţcu Nicolae:Da. Muţumesc.
Dl.Ţolea Adrian: Staţi numai puţin că nu am terminat. În cealaltă problemă sunt de acord cu doamna Chambre. Cred că ar trebui prelungit acest termen în care strategie, propunerea de strategie se află în dezbatere publică, cred că nu pierde nimeni, dacă prelungim acel termen, de ce?Pentru că în această perioadă Primăria Municipiului Arad îşi realizează propria strategie. Aceste strategii trebuie să fie complementare şi sincronizate. Aradul, Municipiul Arad, reprezintă aproape 40 % din acest judeţ. Nu putem trata oraşul ca o insulă separată de judeţ şi să ne facem că noi vorbim doar de muzeu, bibliotecă şi centru şi noi suntem cu treaba noastră şi primăria cu treaba ei.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mulţumesc, domnule Ţolea.
Dl.Ţolea Adrian: Este o gândire greşită domnule preşedinte şi mă bucur că aţi deschis subiectul, că chiar pot discuta pe acest subiect oricând cu dumneavoastră pe argumente însă.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mulţumesc.
Dl.Ţolea Adrian: Da
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte, vă rog şi eu din opoziţie să avem şi noi un punct de vedere.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Tripa Florin: Referitor la dezbaterea publică care s-a realizat eu ca şi consilier judeţean din opoziţie am fost chemat. Eu mă minunez cum un vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, nu a fost chemat la acea dezbatere. Din păcate nu am putut să ajung am fost plecat din localitate, dar am fost chemat.
Dl.Ioţcu Nicolae: Asta ţine de fiecare cât timp îşi alocă consiliului judeţean. Acum eu vreau să ...Da, numai puţin, numai puţin, numai puţin. Deci nu s-a făcut altă procedură pe ceea ce înseamnă strategie decât cum s-a făcut şi în anii trecuţi, nu a fost nicio altă chestiune, da. Domnul Ţolea, celelalte ADI-uri cele 2 de fapt la care suntem membrii vă pot pune la dispoziţie raportul Curţii de Conturi, mai mare control ca şi al Curţii de Conturi care s-a încheiat acum o lună nu există. Dar oricând...
Dl.Ţolea Adrian: Domnule preşedinte dumneavoastră aţi propus, nu mie, consilierilor
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, nu, staţi puţin! Celelate ADI-uri au fost verificate şi s-a încheiat un raport de verificare a Curţii de Conturi pe care îl punem la dispoziţie să treacă perioada aia de ... în care rămâne definitiv şi îl puteţi avea la dispoziţie. Deci control efectiv s-a făcut pe aceste asociaţii. Eu am spus, legat pentru ceea ce înseamnă legat de asociaţie pentru că sunt comentarii la celelalte nu au fost până acum. Sigur directorii de la ADI-uri deşeuri şi Apă Canal vă stau la dispoziţie şi să notaţi acolo să facă un raport pe ce se cheltuie structura de cheltuieli şi de restanţe de încasat de prin judeţ a banilor, pentru acest lucru.
Cât priveşte transparenţa vreau să vă spun că există documentele necesare şi dacă este nevoie nu aş vrea să intrăm în această dezbatere sunt convocări nominale şi instituţionale, făcute tuturor instituţiilor, cu confirmare de primire. Faptul că unele instituţii nu au vrut să participe sau nu au avut timp, nu este vina celor care au făcut strategia. Să nu înţelegem altceva. Avem răspunsurile şi a directorilor care au participat, care au o anumită atitudine faţă de această strategie şi spun că este pozitivă. Sigur că probabil nu se cunoaşte toţi cei care au participat sau nu au participat , dar un conducător de instituţie care este invitat oficial o dată, de două ori, în scris, pe mail, care confirmă invitaţia că a fost invitat şi nu trimite pe nimeni nu face parte din problema pe care o are Consiliul Judeţean. Ar avea vreo problemă Consiliul Judeţean.
Doi, strategia a fost elaborată, să nu facem confuzie între furnizarea unui document în baza unui contract şi perioada de transparenţă care s-a epuizat au trecut 30 de zile şi nu am primit de la nimeni nici un document scris că ar fi vreo observaţie probabil că unii nu au ce să scrie. Că altfel ar fi primit, deci noi nu am primit în termen de 30 de zile nicio observaţie scrisă pe această strategie care se află din data de 6 martie la transparenţă pe site-ul consiliului judeţean după dezbaterea respectivă. Acum o rog pe doamna director, să spună câteva cuvinte.
Dna.Dragoş Ana Maria:În primul rând doresc să vă salut şi având în vedere ca s-au vehiculat zvonuri aş vrea să-mi apăr colegii şi subordonaţii care s-au ocupat de această strategie culturală .
Noi nu avem capacitatea de a elabora strategii, să realizez eu o strategie culturală nu sunt specialist. De aceea, s-a luat de pe SAP această firmă care a venit cu nişte specialişti la care nici nu ne-am gândit noi că am putea avea acces. Pe parte de comunicare cel care a fost la Sibiu capitală culturală cu un an înainte ca Sibiul să devină capitală europeană care a stat un an de zile acolo a văzut tot ce se întâmplă şi înainte de a deveni şi pe parcursul derulării proiectului.
Domnul Ploaie care este evaluator la diverse instituţii pe proiecte culturale şi să nu mai vorbim de doamna de la Bucureşti de la Institut care dumneaei ne elaborează strategii şi cunoaşte toate liniile de finanţare la care noi am putea accesa în viitor.
În ceea ce priveşte înâlnirile pe care noi le-am organizat există un registru şi o agendă pentru a nu fi discuţii, colegii noştri au consemnat toate telefoanele pe care le-au dat, cine a răspuns, care a fost răspunsul şi după cum se ştie la unele întâlniri au participat unuii consilieri judeţeni toţi au fost invitaţi, pe unii chiar şi pe email dacă nu la instituţii au fost trimise fax-uri. Deci există un registru, există o agendă, pe care aş putea să vă o aduc la cunoştinţă, cu toate telefoanele care s-au dat şi invitaţiile care au fost trimise. Vă mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, mulţumesc şi eu aş vrea să încheiem această dezbatere.
Dl.Ţolea Adrian: Da, numai puţin vă rog frumos, deci...
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Ţolea, cred că am încheiat dezbaterea
Dl.Ţolea Adrian: Domnule preşedinte,
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Ţolea Adrian: Nu se poate să deschideţi un subiect şi să spuneţi numai ce doriţi dumneavoastră şi după aia să închideţi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dar eu cred domnul Ţolea, cred că aţi vorbit mai mult ca mine
Dl.Ţolea Adrian: O secundă, o secundă, deci în momentul în care se realizează acele focus grup. Dumneavoastră şi acceptaţi şi părerea care este o altă părere.
Dl.Tripa Florin: Eu vreau să întreb: Dacă domnul vicepreşedinte a fost la dezbatere? Domnule preşedinte, să ştim şi noi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu a fost din câte ştiu eu.
Dl.Ţolea Adrian: Eu nu am fost invitat. O rog pe doamna directoare să prezinte public dacă există vreo invitaţie, care ne-a fost adresată pentru...
Dna.Dragoş Ana Maria: Aţi fost sunat.
Dl.Ţolea Adrian: Nu am fost su...
Dna.Dragoş Ana Maria:Şi aţi vorbit cu şefa Serviciului Proiecte.
Dl.Seculi Ioan: De ce v-aţi dus dacă nu aţi fost invitat?
Dl.Ţolea Adrian: M-am dus la dezbaterea publică pentru că am citit în ziar.
Dl.Seculi Ioan: O jumătate de oră ai vorbit şi ne-ai făcut capul calendar!
Dl.Ţolea Adrian: Domnul Seculi, haideţi, vă rog frumos să păstrăm un anumit nivel al discuţiilor!
Dna.Dragoş Ana Maria: Aţi fost invitat telefonic de către doamna Ciobăncan, şefa Serviciului Proiecte.
Dl.Ţolea Adrian: Deci domnul...
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte, haideţi sincer...cădem în penibil. Suntem în Consiliul judeţean, dacă continuăm aşa ...
Dl.Parpala Caius: Domnule preşedinte!
Dl.Ţolea Adrian: Deci este corect să ascultăm toate părerile. Chiar nu îi în regulă.
Dl.Parpala Caius: Vă rugăm să vă certaţi cu domnul vicepreşedinte în altă parte!
Dl.Ioţcu Nicolae: Dar nu mă cert, dar dumnealui...
Dl.Parpala Caius: Ne scuzaţi că vă reţinem.
Dl.Ioţcu Nicolae:Şi eu am încerct să închei şedinţa.
Dl.Ţolea Adrian: Da. Am înţeles că asta se doreşte, dar chiar nu îi în regulă, da, da...
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu vă mulţumesc.
Dl.Gligor Ioan: Păi ar trebui să încheiem în altă notă, domnule preşedinte!Şi să le urmăm la toţi: “Sărbători fericite” un „Paşte Fericit luminat” ! Şi să terminaţi cu circul ăsta, domnule Ţolea !
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, asta am vrut să spun şi eu. Să-mi permiteţi să vă urez tuturor, indiferent de modul cum colaborăm...
Dl.Tripa Florin: Îi săptămâna mare, acuma!
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Tripa haideţi ...
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă urez „Sărbători Fericite” un „Paşte Fericit”! Dumnezeu să ne lumineze minţile, să ne dea sănătate şi putere. Doamne ajută!
,
PREŞEDINTE, SECRETARAL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Silvana Lupu
Întocmit,
Cristina Neamţiu