Consiliul Județean
Arad

Caută
Close this search box.

ROMÂNIA

JUDEŢUL ARAD

CONSILIUL JUDEŢEAN


HOTĂRÂREA NR.


92



din


27.04.2012



privind modificarea Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare

Consiliul Judeţean Arad;

Având în vedere,



– referatul nr. 5.807/20.04.2012 al aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad;



– Adresa nr. 441/13.03.2012 a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad prin care supune spre aprobare propunerea de modificare a Contractului de Delegare a Gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pentru proiectul „Extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Arad”; beneficiar Compania de Apă (Operator Regional) ;



– Prevederile Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, ale Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi ale Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare;



– Avizul favorabil al Ministerului Mediului şi Pădurilor, eliberat potrivit art. 8 alin. 6 din Contractul de Finanţare nr. 101709/20.05.2010;



– Adresa nr. 11770/12.08.2011 şi adresa nr. 2374 din 09.02.2012 a S.C. Compania de Apă Arad S.A. cu privire la redevenţa pentru bunurile concesionate operatorului de către autorităţile locale beneficiare ale programului SAMTIT (Curtici, Lipova, Nădlac, Pâncota, Pecica şi Sântana);



-avizul favorabil al comisiilor de specialitate;




În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată;

H O T Ă R Ă Ş T E:


Art.1

. Se aprobă modificarea Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, pentru proiectul „Extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Arad”; beneficiar : Compania de Apă (Operator Regional), prin Actul Adiţional nr. 2/2012, în forma prevăzută în Anexă la prezenta hotărâre, prin:




I.

Amendarea art. 39, pct. 39.2, lit. b din Contractul de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă şi de canalizare înregistrat sub nr. 648/30.12.2009 după cum urmează:




39.2

Redevenţa.



b) Redevenţa pentru bunurile concesionate companiei de către autorităţile locale beneficiare a programului SAMTID (Curtici, Lipova, Nădlac, Pâncota, Pecica şi Sântana).




1)

Redevenţa pentru bunurile concesionate în localităţile beneficiare a programului SAMTID s-a calculat astfel încât să asigure următoarele:



-Plata datoriei externe, reprezentând rambursările de capital şi dobânda pentru împrumutul contractat pentru cofinanţarea proiectului SAMTID;



-Plata taxelor, comisioanelor şi altele similare percepute de GOR conform clauzelor Acordului de Împrumut Subsidiar Acumularea şi menţinerea unui fond pentru înlocuire, întreţinere şi dezvoltare (IID) a mijloacelor fixe existente şi a noilor mijloace fixe ale Autorităţii delegante;




2)

Pentru perioada 2012 – 2016 redevenţa anuală totală a fost calculată a fi în valoare minimă de:






2012



2013



2014



2015



2016



TOTAL



2261485



2612337



2553208



2495071



2456171



Curtici


324609

373064

364812

356701

351383


Lipova


390654

451987

441666

431523

424867


Nădlac


354738

409991

400696

391553

385558


Pâncota


408639

472491

461749

451183

443488


Pecica


456165

526601

514748

503098

495454


Sântana


326680

378203

369537

361013

355421



3)

Nivelul redevenţei cuprinsă în tabelul de la alin. 2), va fi supus unor revizii şi ajustări periodice ca parte din obligaţiile Operatorului de planificare a afacerii.




4)

Nivelul prezentat la alin. 2) de mai sus va fi recalculat ori de câte ori:



-Rata dobânzii comisioanele şi alte costuri aferente subîmprumutului depăşeşte nivelul de 5% luat în calcul la stabilirea redevenţei;



-Cursul de schimb al BNR depăşeşte cu 10% cursul luat în calcul la stabilirea redevenţei;




5)

În cazul în care rata dobânzii, comisioanele şi alte costuri aferente subîmprumutului se situează sub nivelul de 5% şi cursul de schimb al BNR se află sub nivelul luat în calcul la stabilirea redevenţei, diferenţele dintre sumele datorate pentru plata datoriei externe şi a celei cuprinse în anexa 1h vor constitui surse de alimentare a fondului IID;




6)

Nivelul redevenţei nu va fi recalculat pentru componentele a) şi b) de la alin. (1) în cazul în care datoria externă şi plata taxelor, comisioanelor şi alte sume percepute de GOR conform clauzelor Contractului de Împrumut Subsidiar se încadrează în suma în lei calculată pentru aceste componente, conform anexei 1h la prezentul contract;




7)

Sumele redevenţei reprezentând componentele a) şi b) de la alin. (1) vor fi plătite de Operator Autorităţilor Locale, semestrial, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la companie a solicitării acestora. Solicitarea va avea ca bază sumele transmise de către Consiliul Judeţean Arad şi certificate prin documente justificative;




8)

Suma redevenţei reprezentând componenta c) de la alin. (1) de mai sus precum şi componenta Concesiune existentă va fi reţinută şi virată de către Operator într-un cont de rezervă IID deschis la BCR sucursala Arad. Alimentarea contului IID se va face trimestrial până la data de 25 ale lunii următoare încheierii trimestrului. Pentru trimestru IV alimentarea contului IID se va face până la data de 25 decembrie a anului în curs;




9)

Pentru componenta c) de la alin.1 de mai sus sarcina virării la termenele prevăzute la alin. 8 revine exclusiv Operatorului iar acesta nu va avea dreptul să considere faptul că Autoritatea delegantă nu a solicitat efectuarea plăţii ca un motiv pentru neefectuarea de către Operator la timp a plăţilor privind această componenta a redevenţei. Virarea componentelor a) şi b) prevăzute la alin. (1) de mai sus este condiţionată de depunerea la registratura companiei a solicitării de plată din partea autorităţilor locale respective;




10)

Valoarea şi scadenţa redevenţei pot fi modificate prin acordul Părţilor;




11)

Valoarea redevenţei reprezentând componenta c) a alin. (1) de mai sus va reveni fiecărei localităţi cuprinse în programul SAMTID în funcţie de valoarea investiţiilor puse în funcţiune şi durata pentru care se calculează această redevenţă, respectiv de la data când mijloacele fixe respective au fost predate efectiv operatorului şi până la data prevăzută pentru expirarea prezentului contract;



Operatorul se obligă să urmărească utilizarea sumelor virate în contul IID ca redevenţă pentru plata lucrărilor de întreţinere modernizare şi extindere a sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare de pe raza localităţilor administrativ teritoriale pentru care s-a virat redevenţa. Contabilitatea fondurilor IID se va conduce analitic pentru fiecare proprietar care a concesionat bunuri publice Operatorului;




I

I.Modificarea anexei prevăzută la lit. c, pct. 1, art. 78, cap. VI, Dispoziţii Generale din Contract privind inventarul bunurilor proprietate publică şi privată, aferente serviciilor şi care sunt transmise spre folosinţă operatorului pe durata contractului, prin actualizarea listei cuprinzând inventarul bunurilor proprietate publică sau privată, aferente Serviciului şi care sunt transmise spre folosinţă Operatorului regional pe durata Contractului de Delegare după cum urmează:



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către Consiliul Judeţean Arad către S.C. Compania de Apă Arad S.A., a bunurilor transferate în domeniul public al Consiliului Judeţean Arad prin:



-Hotărârea nr. 389/22.12.2009 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 124/26.05.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 149/25.06.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 156/25.06.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 191/23.07.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 77/26.03.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 76/26.03.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 75/26.03.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 74/26.03.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 257/30.09.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 332/26.11.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 377/23.12.2010 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 86/25.03.2011 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 87/25.03.2011 a Consiliului Judeţean Arad;



-Hotărârea nr. 88/25.03.2011 a Consiliului Judeţean Arad;



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Comuna Felnac

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 29401/01.10.2010 al Primăriei Felnac, al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare a Gestiunii.



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Comuna Dezna

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 762/01.04.2010 respectiv 761/01.04.2010 al Primăriei Dezna, al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare.



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Comuna Cermei

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 1667/15.07.2010 al Primăriei Cermei, al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare.



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Comuna Săvârşin

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 10187/27.07.2010 la S.C. Compania de Apă Arad S.A., al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare.



Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Oraşul Pecica

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 17828/31.12.2010 respectiv 17818/31.12.2010 la S.C. Compania de Apă Arad S.A., al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare.









Adăugarea în lista bunurilor concesionate de către

Oraşul Ineu

către S.C. Compania de Apă Arad S.A. a bunurilor preluate prin procesul verbal înregistrat sub nr. 1377/01.02.2011 la S.C. Compania de Apă Arad S.A., al căror an de punere în funcţiune este ulterior datei intrării în vigoare a Contractului de Delegare.



Lista acestor bunuri se află în anexa nr. 1


la prezenta hotărâre.




Art. 2

. Toate celelalte prevederi ale Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 648/30.12.2009, rămân nemodificate.




Art. 3.

Judeţul Arad confirmă prin prezenta hotărâre că modificarea Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 648/30.12.2009 prin Actul Adiţional nr. 2/2012:



-nu afectează capacitatea operatorului regional de furnizare a apei potabile, în aceleaşi condiţii de continuitate, cantitate, calitate (inclusiv respectarea indicatorilor de performanţă) stipulate în prezent, în Contractul de Delegare a Gestiunii Serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 648/30.12.2009, către toţi utilizatorii din aria de operare;



-nu va avea un impact negativ asupra tarifului de servicii apă în perioada de referinţă din analiza cost – beneficiu din cadrul Aplicaţiei de Finanţare aferentă Contractului de Finanţare nr. 101709/20.05.2010;




Art. 4.

Se împuterniceşte dl. Nicolae Ioţcu – preşedintele Consiliului Judeţean Arad să semneze în numele şi pe seama Consiliului Judeţean, Arad Actul Adiţional nr. 2/2012 la Contractul de Delegare a Gestiunii Serviciului de Alimentare cu Apă şi Canalizare pentru proiectul „Extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată din Judeţul Arad”; beneficiar: Compania de Apă (Operator Regional), prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.




Art. 5.

Se acordă mandat Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad, cu sediul în Arad, Str. Sabin Drăgoi, nr. 2-4, jud. Arad, înscrisă la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa Judecătoriei Arad cu nr. 19/15.04.2008, să semneze, în numele şi pe seama membrilor asociaţi, Actul Adiţional nr. 2/2012 la Contractul de Delegare nr. 648/30.12.2009, prin reprezentantul său legal, dl. Ioţcu Nicolae – Preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.




Art. 6 –

Prezenta hotărâre se comunică la:


-Instituţia Prefectului – Judeţul Arad



-Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad



-Direcţia Economică a Consiliului Judeţean Arad



-Direcţia Tehnică – Investiţii a Consiliului Judeţean Arad.


PREŞEDINTE,


NICOLAE IOŢCU

CONTRASEMNEAZĂ:

SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,


IOAN SILAGHI


File Name


lista bunuri pt. aditionare CDG.rar


Modul de votare:

Reprezentare vot Total voturi
pentru
26

voturi
contra
0

voturi
abțineri
0

voturi
absenți
6

voturi
nu au votat
0

voturi


Vot detaliat:


Crt

Consilier

Vot

1

BOLONI GYORGY (UDMR)


2

CHAMBRE DORINA RODICA (PD-L)


3

COSTIN IONEL (PD-L)


4

CRISTEA PAVEL GHEORGHE (PSD)


5

DAT IONEL (PSD)


6

DRĂGAN CRISTIAN IOAN (PD-L)


7

FELNECAN ROMULUS-ALIN (PD-L)


8

GIURGELEA IONEL (PD-L)


9

HERLO RODICA (PSD)


10

HONDEA IOAN (PNL)


11

IOŢCU PETRU NICOLAE (PD-L)


12

LEAH SANDU (PD-L)


13

MIHUŢ TEODOR (PD-L)


14

MOŢICA ANA LENUŢA (PNL)


15

NĂSUI ADRIAN (PD-L)


16

NEGREA DANIEL (PD-L)


17

POPA EMIL DOREL (PD-L)


18

PURCARU MIRCEA (PC)


19

ROMAN SORIN-VICTOR (PD-L)


20

SABĂU GHEORGHE (PSD)


21

SCOROBETE RADU (PNL)


22

SIPOS GYORGY (UDMR)


23

TOTH CSABA (UDMR)


24

ŢOLEA ADRIAN (PD-L)


25

VANCU EUGEN CONSTANTIN (PD-L)


26

VESA TEODOR (PC)


27

CRISTINA IOAN (PNL)


28

DON CIPRIAN FLORIN (PD-L)


29

PARPALĂ CAIUS MIHAI (PNL)


30

SECULICI GHEORGHE (PD-L)


31

ULICI IOAN (PD-L)


32

VELICI FLORIN TEODOR (PD-L)

Sari la conținut