Şedinţă extraordinară 03.09.2015
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr. 12.416/01.09.2015
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna SEPTEMBRIE 2015:
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 03.09.2015 | 13.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 03.09.2015 | 09.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 03.09.2015 | 12.00 | „Şt. Cicio Pop”
|
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, protecţia mediului şi agricultură | 03.09.2015 | 10.00 | „Şt. Cicio Pop”
|
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret | 03.09.2015 | 10.30 | „Şt. Cicio Pop”
|
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 03.09.2015 | 11.00 | „Şt. Cicio Pop”
|
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 03.09.2015 | 11.30 | „Şt. Cicio Pop”
|
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de 01.09.2015, ora 12.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail doina.glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Serviciul Juridic Contencios Administrativ.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 01.09.2015, ora 11.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
p.PREŞEDINTE,
Adrian Florin ŢOLEA
Convocare
+
DISPOZIŢIA NR. 624
din 01.09.2015
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1) din Legea nr. 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 03.09.2015, ora 13, în Sala „Vasile Goldiş”, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A.
3.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
4. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
5.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
p.PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Adrian Ţolea Silvana Lupu
Ordine de zi
+
ORDINE DE ZI:
a şedinţei extraordinare din data de 03.09.2015, ora 13, Sala “Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A.
3.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
4. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
5.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.12.682 /04.09.2015
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Arad din data de 03 septembrie 2015
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.624/01.09.2015, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Glasul Aradului ”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni. Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi: Ioţcu Nicolae – preşedinte, Achim Zeno, Damian Vasilică, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Lucaci Cornel – Ştefan, Parpală Caius Mihai, Pereteatcu Cosmin Nicolae şi Purcaru Mircea – consilieri judeţeni.
Dl. Ţolea Adrian: Bună ziua! Dacă a trecut ora 13, deja este şi 4 minute. O să începem şedinţa noastră extraordinară de astăzi. Avem o propunere de ordine de zi. 1.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean. 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C.Compania de Apă Arad S.A. 3.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.4.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din TVA destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale. 5.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Dacă mai sunt propuneri la această ordine de zi? Dacă nu sunt, cine este pentru? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Dacă sunt voturi împotrivă? sau abţineri?Nu sunt. Împotrivă?- Abţineri?-
Consiliul judeţean Arad, a aprobat cu unanimitate ordinea de zi.
ORDINE DE ZI:
a şedinţei extraordinare din data de 03.09.2015, ora 13, Sala “Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A.
3.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
4. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
5.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Punctul 1.
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
Dl. Ţolea Adrian: O să începem cu punctul 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean. Dacă … Da. Domnule Tripa!
Dl.Tripa Florin: O întrebare, sau o lămurire.
Dl.Ţolea Adrian: Vă ascult.
Dl.Tripa Florin: Noi consilierii judeţeni PSD colegii mei, suntem împotriva acestui punct. Al numirii unui alt administrator, după cum bine am văzut avea fostul administrator, avea alte îndeletniciri şi eu cred că atribuţiile fostul administrator se pot distribui la vicepreşedinţi, la dumneavoastră şi la domnul Guţu şi la şefii de departamente din cadrul Consiliului Judeţean. Nu cred că… noi consilierii judeţeni, că este impetuos necesar să mai avem această funcţie de administrator public al Judeţului Arad.
Dl. Ţolea Adrian: Da. Mulţumesc pentru intervenţie. Pot să vă spun că începând cu 1septembrie, postul de administrator public a devenit vacant prin demisia domnului Cristian Drăgan. În ceea ce priveşte îndeletnicirile domnului Drăgan, chiar nu vreau să comentez. Cred că noi, Consiliul Judeţean avem nevoie de un administrator public. Funcţie foarte importantă care are şi calitatea de ordonator de credite în Consiliul Judeţean.
Şi având în vedere faptul că nu putem aşa cum am informat la şedinţa trecută din păcate ministerul ne-a răspuns la adresa pe care am trimis-o, nu putem alege un vicepreşedinte. Ştiţi foarte bine datorită faptului că legiuitorul a uitat să menţioneze articolul 72, noi nu putem alege încă un vicepreşedinte pe postul rămas vacant prin faptul că eu exercit atribuţiile preşedintelui Consiliului Judeţean. Ca urmare cred că este necesar să ocupăm acest post, aparatul de specialitate, Serviciul de Resurse Umane, Secretarul Judeţului au verificat toate aceste documente. Eu sper ca la concurs să vină o persoană care să îndeplinească aceste condiţii sau mai multe persoane şi să avem cât se poate de repede conform legii un administrator public. Dacă mai sunt alte intervenţii? Da, domnul Sabău!
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte 22 de ani de zile, Consiliul Judeţean a funcţionat fără administrator public, nu ? De ce nu ar putea în continuare pentru 10 luni cât mai avem… să nu angajăm sau mă rog, să nu organizăm concurs pentru ocuparea acestui post.
Dl. Ţolea Adrian: Da, domnul Sabău. Ştiţi foarte bine că în lege, în lege, nu exista menţiunea cu administrator public. Există făcută menţiunea de legiuitor în urmă cu câţiva ani. Deci înainte nu exista posibilitatea să avem un administrator public. Dacă legea ne permite cred că este important încă odată, pentru funcţionarea Consiliului Judeţean, pentru derularea proiectelor.
Repet aşa cum am spus-o încă de la început, pentru mine este important să asigur funcţionalitatea Consiliului Judeţean şi pentru Consiliul Judeţean este important ca toate proiectele cu finanţare europeană care se încheie în acest an trebuie finalizate, trebuie plătite. Activitatea extrem de intensă pe care o are Consiliul Judeţean în această perioadă impune să avem un administrator public.
Este…va fi o persoana competentă, care va fi un factor în plus în aparatul Consiliului Judeţean, care va veghea la respectarea legii şi a procedurilor. Pentru aceasta propun aşa cum am propus pe ordinea de zi, să fie votat. Dacă mai sunt şi alte intervenţii? Dacă nu, cine este pentru? 19 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan – Gheorghe, Şipoş Gyorgy, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Sunt voturi, Împotrivă? 5 voturi (Duruş Daniel – Sorin, Moţ Petru, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea şi Tripa Florin Dan – consilieri judeţeni). Abţineri? -.Nu sunt. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 198/2015
privind aprobarea criteriilor, procedurii şi atribuţiilor specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator public din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Arad
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A.
Dl. Ţolea Adrian: Mergem la proiectul cu numărul 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A. Dacă… Da, domnule Sulincean, vă rog!
Dl. Sulincean Marius:Domnule preşedinte, am întrebat şi în comisii dacă sunt ceva suspiciuni legate de activitatea acestei regii şi dacă datorită acestui fapt cerem audit extern. Mi s-a răspuns că cerem acest audit extern, datorită faptului că aparatul de specialitate al Consilului Judeţean auditul intern este format din 4 persoane şi că nu ar avea timp ca să se ocupe şi de această chestiune. Noi cerem audit extern…suntem deacord cu auditul extern la Regia Apă Canal, dar cerem în acelaşi timp audit extern la toate instituţiile subordonate Consiliului Judeţean.
Dl. Ţolea Adrian: Da. Mulţumesc pentru intervenţie. Să o luăm pe rând. În primul rând pot să vă spun că în ceea ce priveşte compartimentul de audit pe care îl are Consiliul Judeţean, acest compartiment tocmai a finalizat un raport de audit la SC Aeroportul Arad SA, acest raport de audit va fi pus la dispoziţia dumneavoastră şi a celor din presă şi mă uit către presă, că am primit întrebări pe acest punct. Există însă un interval de 15 zile, termen în care cei de la Aeroport pot să-şi spună părerea, aşa este legea şi abia după ce îşi vor exprima punctul de vedere raportul de audit de la Aeroport va deveni final şi public şi aici practic vedeţi că există un proces în care audităm societăţile noastre.
Mai departe, compartimentul nostru este în prezent, pentru că acolo la aeroport şi-a terminat treaba. În prezent efectuează un audit intern pentru aparatul propriu al Consiliului Judeţean. Eu am anunţat cu ceva timp în urmă, am dorit acest audit pe tot ce înseamnă activitatea proprie a Consiliului Judeţean, managementul organizaţional, respectarea procedurilor, managementul documentelor. Deci, oamenii din compartimentul nostru sunt agrenaţi în această perioadă cu acest audit intern. Şi practic acolo într-adevăr acolo există un număr limitat de personal şi nu mai pot efectua în acest moment şi un alt audit.
Sunt de acord cu dumneavoastră că trebuie să facem audit asupra tuturor societăţilor noastre, însă cred că şi dumneavoastră sunteţi deacord cu mine că de undeva trebuie să începem.
Eu am ales să începem cu Compania de Apă, pentru că este cea mai mare companie pe care o avem. Aşa cum ştiţi are aproape 1000 de angajaţi. Derulează investiţii foarte mari atât pe fonduri publice cât şi pe fonduri europene. Şi pentru că m-aţi întrebat la început de suspiciuni o ştim cu toţii presa, media arădeană, a relat de nenumărate ori diverse probleme care au apărut în funcţionarea acestei companii de la probleme pe resurse umane, până la probleme tehnice legate de activitatea pe care ar trebui să o aibă.
În plus aşa cum am scris în expunerea de motive de la acest punct există şi o solicitare pe care noi am făcut-o către Compania de Apă şi către Consiliul de Administraţie, pentru a primi toate documentele legate de activitatea lor. Şi am cerut foarte multe documente, de la rapoartele lunare, semestriale, organigrame, toate actele care sunt legate de societate regulamente ş.a.m.d. de funcţionarea Companiei de Apă şi de funcţionarea Consiliului de Administraţie.
Aşa cum ştiţi, acolo există un Consiliu de Administraţie cu puteri importante conform statutului Companiei şi care a cărui preşedinte este încă domnul Nedelciu. Domnul Nedelciu care a fost director tehnic în Consiliul Judeţean. De aici l-am suspendat pentru că fiind funcţionar public nu mai putea să exercite funcţia, fiind trimis în judecată. Dar la Compania de Apă încă este preşedinte al Consiliului de Administraţie.
Ei revenind. La adresele succesive pe care le-am trimis către Compania de Apă şi către Consiliul de Administraţie, au fost 4 adrese. Încă nu avem 100% documentele pe care le-am cerut. Nu mi se pare normal. Ele ar fi trebuit să se afle şi pe site-ul companiei, conform OUG 109/2012 nu se află acolo, nu se află toate. Şi ca urmare noi le-am cerut să le avem şi să le putem studia. Deci în aceste condiţii cred că este absolut normal să facem acest audit am ales 3 domenii în care să audităm activitatea de acolo este vorba resursele umane este vorba de procedurile pe tot ce a însemnat achiziţiile Companiei de Apă şi este vorba de activitatea Serviciului Juridic. Modul în care acest serviciu apără interesele companiei şi ale noastre implicit.
Deci, poate că am fost prea lung, dar am vrut fiind un subiect important să se ştie încă odată sunt de acord cu dumneavoastră domnule Sulincean după ce vom audita la Compania de Apă o să facem audit şi pe alte societăţi şi acolo putem discuta care să fie următoare. Da, domnul Tripa!
Dl.Tripa Florin: Bun. Acuma rămâne întrebarea retorică. De ce nu ne-aţi susţinut acum un an, acum doi ani, când noi ceream consilierii judeţeni PSD audit la Compania de Apă, cum se fac angajări acolo, ce se întâmplă acolo. Atunci în vremea respectivă dumneavoastră şi consilierii judeţeni de la puterea Consiliului Judeţean nu ne-aţi susţinut în demersul nostru. Mulţumesc.
Dl. Ţolea Adrian: Dacă este o întrebare retorică, rămâne retorică Cine este…Da, domnul Sabău
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte nu încercaţi să ne păcăliţi că nu puteţi. Ştim foarte bine ce urmează acuma, urmează audit la Compania de Apă să-l schimbăm pe Bănăţan că era din gaşca lui Ioţcu, la Centrul Cultural pe doamna respectivă şi uite aşa instituţia Consiliului Judeţean va ajunge o instituţie subordonată Primăriei Arad.
Dl. Ţolea Adrian: Domnul Sabău…
Dl.Sabău Gheorghe: Dacă nu este deja, nu ştiu.
Dl Ţolea Adrian: Vă rog. Aţi terminat? Domnul Sabău, eu dincolo de ce aţi spus dumneavoastră. Sunt preocupat aşa cum am spus puţin mai devreme, de funcţionarea acestei companii. Compania de Apă este extrem de importantă pentru judeţul Arad. Aici se colectează banii arădenilor pe taxele de apă şi de canalizare. Sunt fonduri publice importante sunt fonduri europene de zeci de milioane de euro. Este absolut normal să fim interesaţi de ceea ce se întâmplă la Compania de Apă şi atât timp cât eu am să ocup această poziţie, am să fac tot ce pot pentru ca legile, banii arădenilor să fie folosiţi cum trebuie şi legi să fie respectate în acest sens am propus auditul şi sunt convins că o să fie votat. Dacă mai sunt şi alte întrebări
Dl.Sabău Gheorghe: Staţi puţin. Îi curios, totuşi pentru că dacă stăm bine şi ne gândim de ani Compania de Apă are beneficii de miliarde, Aeroportul Arad are pierderi de miliarde de ani de zile şi nu s-a luat nicio măsură. Sunt curios să văd acuma în urma auditului intern pentru că nu am cerut şi la Aeroport, nu s-a făcut audit extern, ce măsuri se vor lua.
Dl.Ţolea Adrian: Da. Deci domnul Sabău la Aeroport aşa cum aţi spus o să fie raportul final al auditului şi o să putem discuta cu toţii despre situaţia de acolo. Cât despre faptul că la companie există profit de 1 miliard…
Dl.Sabău Gheorghe: Mai mult
Dl. Ţolea Adrian: 2 miliarde este bine? Oricât ar fi profitul asta nu înseamnă că acolo activitatatea se desfăşoară în mod normal. Poate dacă este un profit 2 miliarde, se putea să fie şi un profit de 4 miliarde. Nu ştiu. Sunt întrebări care se pun, dar faptul că există un profit nu este o garanţie că acolo s-a respectat legea şi că activitatea este foarte bună.
Eu pot să vă spun că în ce priveşte resursa umană de exemplu, avem aproape 1000 de angajaţi, da sunt judeţe similare cu Arad, unde companiile de apă au 500 de angajaţi. Deci avem aproape 1000, avem 7 directori şi nu mă sfiesc să o spun şi cred că în companie mulţi taie “frunze la câini” şi problemele le vedem cu toţi, aşa că vă propun haideţi să votăm. O să vedem ce ne spune auditul. Până la urmă se sperie cineva de acest audit?
Dl.Tripa Florin: Noi nu, domnule preşedinte. Nu daţi dincolo…deci nu-i vorba despre asta. Îi vorba… Mai avem o problemă… reprezentantul Consiliului Judeţean în Consiliul de Administraţie – Apă Canal, a dormit până la ora aceasta? Nu a văzut ce se întâmplă, am ieşit… am avut eu o gramădă de ieşiri în presă raportat la angajaţi că se angajează, că sunt 1000 de angajaţi…
Dl. Ţolea Adrian: Mulţumesc de întrebare. Am înţeles. Este pertinentă. Consiliul Judeţean în acel Consiliu de Administraţie are 2 persoane unu este Adrian Nedelciu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie şi care nu îmi răspunde la telefon. Şi care aşa cum am spus conform legii, din Consiliul Judeţean fiind funcţionar public l-am suspendat. Acolo nu pot să fac nimic pot însă să profit de ocazie să-i cer demisia public din punct de vedere moral şi nu legal nu cred că are căderea să conducă acel Consiliu de Administraţie unu şi doi, a doua persoană este domnul Cristian Cârlugea, care este angajat al Consiliului Judeţean şi care pot să vă spun că la ultima şedinţă de Consiliul de Administraţie nu a fost chemat. Nici nu a ştiut de faptul că domnul Nedelciu a făcut o şedinţă fără să-l anunţe. Asta este situaţia.
Dl.Tripa Florin: Mă scuzaţi, nu m-am făcut înţeles, eu vorbeam de consilierii judeţeni de colegii noştri, care sunt în AGA.
Dl.Ţolea Adrian: Ei sunt în AGA, domnul Tripa şi nu în Consiliul de Administraţie.
Dl.Tripa Florin: Scuze, m-am exprimat eu greşit.
Dl.Ţolea Adrian: Scuze consilierii judeţeni care sunt în AGA sunt şi ei preocupaţi de activitatea companiei şi împreună cu ei o să analizăm în momentul în care avem datele de audit. O să analizăm situaţia şi vom vedea ce se întâmplă. Dar în principal conform statutului companiei activitatea este condusă de Consiliul de Administraţie şi de managerul, companiei. Mulţumesc. Dacă nu mai sunt întrebări… Da, domnul Duruş!
Dl. Duruş Daniel: Domnul Ţolea, am şi eu o nedumerire de fapt acest audit cine l-a cerut? Dumneavoastră sau domnul Falcă? Pentru că ţinând cont de ieşirile în presă de luni şi de marţi ale domnului Falcă, a spus că el va cere audit. Nu ştiu ce…din punct de vedere juridic, cum poate el să ceară audit? Sau se foloseşte de dumneavoastră? Asta îi o întrebare. A doua întrebare, avem audit intern, daţi-mi voie ţinând cont de istoricul Consiliului Judeţean în materie de achiziţii de servicii să pun sub semnul întrebării acea societate privată care va face auditul. Mulţumesc.
Dl. Ţolea Adrian: La primul punct. Aţi citit expunerea de motive, pe care mi-o asum. Este un proiect de hotărâre nu ştiu unde aţi văzut undeva numele domnului primar. Eu însă cred că este justificat ca domnul primar să-şi exprime nemulţumirea cu privire la activitatea companiei pe raza municipiului Arad, este totuşi primar al municipiului şi este absolut normal să-şi exprime nemulţumirea dacă este nemulţumit de ceea ce se întâmplă acolo. Mai mult nu doresc să comentez.
Dl. Duruş Daniel:Da domnule, dar afirmă public.
Dl. Ţolea Adrian: Da domnul Duruş, eu v-am ascultat. Numai puţin. Noi suntem responsabili, acţionarul majoritar la Compania de Apă cu aproape 94% este Consiliul Judeţean. Deci eu cred că atât eu pe pozitia pe care o ocup acuma cât şi dumneavoastră consiliul judeţean în ansamblu avem o responsabilitate din acest punct de vedere. Domnul primar Falcă şi Primăria Municipiului Arad are 1 şi ceva la sută. Dânsul poate participa când vom convoca AGA, poate să-şi exprime în presă nemulţumirile dar în ceea ce priveşte acţiunea concretă, noi Consiliul Judeţean putem să o facem.
Cât despre alte suspiciuni, v-am spus şi cu altă ocazie întodeauna când aveţi suspiciuni rugămintea mea este să nu le faceţi doar de la acest microfon, să luaţi un pix şi o hârtie şi să le faceţi către organele de control aţi văzut că DNA-ul lucrează şi nu cred că este o problemă. Dacă aveţi suspiciuni să le faceţi acolo. Haideţi ca să avansăm totuşi! Că nu aş vrea să transformăm emisiunea, într-o emisiune televizată…
Dl.Sabău Gheorghe: Avem minute, nu? Avem minute, avem minute ca să…
Dl. Ţolea Adrian: Vă rog.
Dl.Sabău Gheorghe: Deci am vrut să mai întreb la cât estimaţi costurile acestui audit extern pentru că dacă o să ne coste 50-100 de mii de euro înseamnă că tot profitul Companiei de Apă il plătim acolo!
Dl. Ţolea Adrian: Nu. Eu sper să fie costurile cât mai mici. Vom… Nu ştiu să vă spun acum. Prin serviciul de achiziţii vom căuta soluţiile. Cred că valorile vor fi mici, atunci se va putea face printr-o procedură rapidă aşa cum prevede legea şi sper ca cei care vor câştiga să reuşescă într-un timp cât se poate de rezonabil, de scurt, să ne pună pe masă până la urmă nouă ne vor pune pe masă rezultatele acestui audit.
Putem să votăm? Cine este pentru? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Chiar mă bucur să constat că a fost votat în unanimitate acest proiect. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – .Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 199/2015
privind aprobarea efectuării unui audit extern la S.C. Compania de Apă Arad S.A.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Dl. Ţolea Adrian: Punctul 3. La punctul 3 care se referă la hotărârea privind repartizarea sumelor defalcate din TVA destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale. Avem un amendament, propus de domnul Sipos. Îl rog pe domnul Sipos, să ne spună despre amendamentul dânsului.
Dl. Sipos Gyorgy: Deci propunerea mea este în felul următor: Să se diminueze suma alocată drumurilor judeţene cu 200 mii şi să se suplimenteze la drumurile comunale cu 200 mii iar suma respectivă propun să fie repartizată comunei Vinga pentru DC 98 Vinga-Felnac. Mulţumesc.
Dl. Ţolea Adrian:Da. Mulţumesc!
Dl.Tripa Florin:Domnule preşedinte! O întrebare am şi eu o nelămurire. Am întrebat şi în comisii ce criterii sunt stabilite la alocarea acestor sume? Că văd că domnul Sipos vine cu un amendament poate să fie este dreptul dânsului. Ia de la drumuri judeţene le dăm la drumuri comunale un criteriu. Eu vă întreb aşa, la Ineu de exemplu de ce nu am alocat 3.5 miliarde? De ce am alocat doar 3 miliarde? Vă rog, poate o să mă luminaţi dumneavoastră.
Dl. Ţolea Adrian: Am să vă răspund concret pentru Ineu. Pentru că solicitarea primăriei Ineu a fost pentru suma de 300 mii. Sumă cu care va închide lucrarea care se execută acolo, cred că dumneavoastră ştiţi mai bine ca mine spre Dealul…
Dl.Tripa Florin: Da. Da. Spre Dealul Viilor!
Dl.Ţolea Adrian: Spre Dealul Viilor!
Dl.Tripa Florin: Bun. Dar la Sântana, atunci?
Dl.Ţolea Adrian: Da. Da. Numai puţin, v-am ascultat şi pe rând discutăm civilizat. Deci, pentru toate cazurile împreună cu Direcţia Tehnică cu Serviciul privind Administrarea Drumurilor, am discutat de la caz la caz. În marea lor majoritate, sunt sume aşa cum am dat exemplul de la Ineu, unde se închid lucrările. Şi atunci sigur că este important pentru noi să ştim că o anumită lucrare se închide, să nu rămână câteva sute de metri neasfaltaţi. Este bine dacă putem într-un anumit loc să închidem o lucrare, facem acest lucru.
Cât priveşte drumurile judeţene propunerea pe care eu am făcut-o a fost în primul rând la drumul Arad-Felnac de 1.300.000 mii lei pentru a putea continua lucrările acolo. A fost discuţia făcută de către serviciul de drumuri cu constructorul. Din păcate aşa cum ştiţi şi eu am relatat-o şi în presă prin Ordinul de Ministru, dispoziţia fondurilor din cadrul programului Naţional de Dezvoltare Locală, ultima distribuţie alocare de fonduri făcută exclusiv de Ministerul Dezvoltării a însemnat 0 lei. Pentru singurul obiectiv al Consiliului Judeţean, drumul Arad-Felnac.
Ca urmare era obligatoriu ca noi să plătim din banii noştrii şi aici fac o paranteză pot să vă spun că cu această sumă o să ajungem la 5.500.000 mii plată pe care o face Consiliul Judeţean către acel constructor. Din care 638 de mii au fost banii de la minister. Deci ca să fie foarte clar cam 1.100.000 mii a plătit Consiliul Judeţean şi 150.000 mii a plătit Ministerul Dezvoltării pe acest drum. Deşi promisiunea era că va fi plătit de minister constatăm că nu îi aşa.
Deci m-am asigurat că sunt bani acolo, am mai propus o sumă de 1 milion lei pentru reparaţii. Acolo în urma estimărilor, acolo este o estimare făcută. Că firmele care lucrează în judeţ s-ar putea să mai aibă nevoie de anumite sume pentru a repara toate gropiile. Eu îmi doresc şi cred că şi dumneavoastră la fel ca la sfârşitul lunii octombrie, când intrăm în iarnă, când ne apropiem de iarnă, să avem gropile asfaltate în judeţul Arad.
Există foarte multe probleme, pe multe drumuri. În mod normal ar trebui să se încadreze în suma alocată la începutul anului. Este vorba de 5 milioane de lei pe tot judeţul. Dar având în vedere că s-au mai degradat, mai există gropi şi situaţia este gravă, am considerat important să mai asigurăm o resursă financiară în cazul în care este nevoie de ia să o putem folosi să nu mai vină cineva la un moment dat, constructorii să spună uite mai sunt 10 gropi dar nu mai am bani şi nu pot să le fac. Cred că un bun gospodar aşa face şi ca urmare am propus acea sumă de 1 milion lei, da acolo este o estimare.
Deci cred că amendamentul pe care l-a făcut domnul Sipos poate fi susţinut, pentru că am înţeles într-o discuţie pe care am avut-o mai devreme cu dânsul că la Vinga este necesară această sumă tocmai pentru a finaliza, pentru a nu se degrada o porţiune de şosea care a fost făcută acolo, este nevoie de suma respectivă ca să fie conservată în bune condiţii.
Dl.Tripa Florin:Bun. Am înţeles. Nu m-aţi lămurit cu criteriile. Dar în fine. Referitor la drumul Arad-Felnac şi eu v-am cerut public, să-mi arătaţi cerea care aţi înaintat-o spre Ministerul Dezvoltării, raportat la ultima…ultima tranşă de bani.
Dl. Ţolea Adrian:Da. În ceea ce priveşte această solicitare, pot să vă spun că sunt mai multe cereri pe care noi le-am făcut către… numai puţin. Mai multe cereri pe care le-am făcut către Ministerul Dezvoltării iar la penultima dintre ele acea solicitare a fost trimisă de domnul Drăgan, înainte de a se întâmpla evenimentele. Daţi-mi voie să vă explic.
La acea solicitare în care Consiliul Judeţean încă putea să facă propuneri. A fost propusă o sumă de 5 milioane de lei pentru Consiliul Judeţean pentru Arad-Fenac nu numai că a fost cerută şi propusă a fost şi justificată în lucrările executate în facturile pe care le avea constructorul, iar Ministerul Dezvoltării din 5 milioane a alocat 638 mii lei la care am făcut referire mai devreme. Asta demonstrează foarte clar, că solicitarea noastră a fost făcută din păcate a fost finanţată doar parţial. Fiind finanţată este evident pentru toată lumea, faptul că au recunoscut că stadiul lucrărilor depăşeşte 5% cum era trecut în acele criterii şi ne-au alocat din păcate o sumă mică. La următoarea solicitare, care a fost făcută şi Serviciul Tehnic, domnul Rusu poate să vă pună la dispoziţie după şedinţă, nu am primit din păcate nimic.
Dl.Tripa Florin: Solicitarea făcută de dumneavoastră, vă referiţi?
Dl.Ţolea Adrian:De Consiliul Judeţean, aici nu vorbim de persoane, vorbim de instituţii.
Dl.Tripa Florin: Semnată de dumneavoastră!
Dl. Ţolea Adrian: Deci şi semnată de mine, există solicitare făcută. Există solicitare, dar încă odată faptul că am primit o sumă, mică ce-i drept doar 150 de mii din 5 milioane, arată că am solicitat, că au fost acceptate documentele noastre, că ministerul a crezut în ce am spus noi că avem executat foarte mult din lucrare şi ca urmare a alocat. Din păcate decizia politică de la nivelul ministerului, m-aş bucura să-l întrebaţi şi pe domnul Ponta ce criterii are dânsul de la Consiliul Judeţean dă 0 lei?
Dl.Tripa Florin: Vă spun dacă mă lăsaţi. Vă spun eu ce criterii sunt la Ministerul Dezvoltării!
Dl.Ţolea Adrian:De ce a primit Consiliul Judeţean 0 lei?
Dl.Tripa Florin: Se dau sume după cum aţi văzut bine pe OUG 28, cele mai multe sume au venit pe canalizare, sunt nişte criterii bine stabilite, nu cum îi aici la dumneavoastră în Consiliul Judeţean.
Dl.Ţolea Adrian: Domnul Tripa, comuna Macea şi mă bucur pentru domnul primar de la Macea şi pentru cetăţenii de acolo, a primit pentru asfaltare nu pentru canalizare 5 miliarde, 500.000 mii în lei noi.
Dl.Tripa Florin: Şi oraşul Ineu, domnul Ţolea, a primit 14 miliarde!
Dl.Ţolea Adrian: Pe canalizare, cum aţi spus.
Dl.Tripa Florin: Pe canalizare, 14 miliarde!
Dl.Ţolea Adrian: Dar eu v-am dat exemplu, că s-au dat sume importante şi pentru asfaltare. Mă bucur pentru acei primari şi cred că îi important ca în oraşele şi comunele judeţului să se asfalteze şi străzile. Dar cred că un drum judeţean, singurul obiectiv pe care îl avem noi, la Ministerul Dezvoltării, drumul Arad-Felnac, era important să primească o finanţare.
Dl.Tripa Florin:Vreau să văd şi eu solicitarea!
Dl.Ţolea Adrian: Nu a primit nimic. Mulţumesc.
Dl.Ţolea Adrian: Haideţi să nu transformăm şedinţa într-o polemică, eu v-am ascultat.
Dl.Tripa Florin: Nu, nu, vreau solicitarea! Vreau solitarea, o cer public solicitarea care aţi făcut-o la ultima rectificare pe OUG 28!
Dl Ţolea Adrian:Da o să o primiţi. Dacă nu mai sunt alte intervenţii? Cine este pentru amendamentul supus votului de către domnul Sipos? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?- . Adoptat.
Votăm proiectul în ansamblu. Proiectul 3 cu amendamentul votat mai devreme. Cine este pentru proiectul cu numărul 3? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?- . Adoptat. Mulţumesc. Apreciez şi aici că există unanimitate, pentru că aşa cum ştiţi au fost alocate sume de bani către toate culorile politice.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 200/2015
privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 4. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din TVA destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale. Aici trebuie să ţinem cont de amendamentul domnului Sipos, îl supun din nou votului pentru că are efect şi aici.
Cine este pentru acest amendament ? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?- . Adoptat.
Cine este pentru acest proiect în ansamblul său? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor- consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri?- . Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 201/2015
privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Arad a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Dl.Ţolea Adrian: La punctul 5. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli. Ca urmare a punctelor care le-am votat mai devreme.
Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 24 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Iorgovan Simona – Lucia, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 202/2015
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015
Dl Ţolea Adrian: Cu aceasta declar închisă şedinţa Consiliului Judeţean.
p.PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Adrian Ţolea Silvana Lupu
Întocmit,
Cristina Neamţiu