Şedinţă extraordinară 04.05.2018
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 8420/02.05.2018
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna MAI 2018:
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 04.05.2018 | 12.30 | „Vasile Goldiş” |
1.Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 04.05.2018 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
2.Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 04.05.2018 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
3.Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, sănătate, agricultură şi protecţia mediului | 04.05.2018 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
4.Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive, de tineret şi de turism | 04.05.2018 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
5.Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi servicii publice, sociale şi relaţii externe. | 04.05.2018 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de 02.05.2018, ora 13.30, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail doina.glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Serviciul Juridic Contencios Administrativ.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 02.05.2018, ora 13.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
IUSTIN CIONCA
Red. D. Glogovicean
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR. 223
din 02.05.2018
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) şi art. 106 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 04.05.2018, ora 12.30, în Sala „Vasile Goldiş”, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad.
2.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10.
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018.
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
MINUTA
Şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad
din data de 04.05.2018
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 223/02.05.2018, a preşedintelui Consiliului Judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian Cătălin, Cadar Răzvan – Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina- Anka, Duruş Daniel – Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel- Ştefan, Manguci Cosmin Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian- consilieri judeţeni, Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi: Boghicevici Claudia – vicepreşedinte, Ispravnic Cristian-Ilie şi Ţolea Adrian – Florin.
În cadrul şedinţei s-a dezbătut următoarea ordine de zi:
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de
4 mai 2018, ora 12.30, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad. –ADOPTAT
2.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10. –ADOPTAT
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018. –ADOPTAT
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018. –ADOPTAT
5.Proiect de hotărâre pentru pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad. –ADOPTAT
6.Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT. –ADOPTAT
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Întocmit,
Cristina Neamţiu
Ordine de zi
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 4 mai 2018, ora 12.30, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad.
2.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10.
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018.
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
5.Proiect de hotărâre pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad.
6.Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT.
Proces-verbal
+
Nr. 8751/07.05.2018
PROCES-VERBAL
al şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad
din data de 04.05.2018, ora 12:30
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 223/02.05.2018 a preşedintelui Consiliului Judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi: Boghicevici Claudia – vicepreşedinte, Ispravnic Cristian-Ilie şi Ţolea Adrian–Florin – consilieri judeţeni.
În timpul dezbaterii proiectului de hotărârea de la punctul 2, intră în sala de şedinţă doamna consilier judeţean Crişan Corina-Anka şi îşi exprimă votul începând cu acest punct.
Începând cu dezbaterea proiectului de hotărâre de la punctul 5, au părăsit sala de şedinţă următorii consilieri judeţeni: Boloni Gyorgy, Pero Tamas-Carol şi Popa Garofiţa.
Începând cu dezbaterea proiectului de hotărâre de la punctul 6, domnul vicepreşedinte Bîlcea Ovidiu-Sergiu a părăsit sala de şedinţă.
Dl Cionca Iustin: Dacă v-aţi aşezat, să începem şedinţa. Bun. Astăzi pe ordinea de zi avem 4 proiecte de hotărâre plus încă 2 proiecte de hotărâre introduse suplimentar. Cine este de acord cu ordinea de zi? 29 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-. Mulţumesc!
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 04.05.2018, ora 12:30, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad.
2.Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10.
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018.
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018.
5.Proiect de hotărâre pentru pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad.
6.Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 138/04.05.2018
privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 04.05.2018
Punctul 1
Proiect de hotărâre pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad.
Dl Cionca Iustin: Punctul 1. Proiect de hotărâre pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad. Înţeleg că aţi discutat în comisii. Dacă sunt întrebări suplimentare sau dacă consideraţi că doriţi alte detalii? Nu sunt. Cine este pentru? 29 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-. Mulţumesc!
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 139/04.05.2018
pentru reglementarea situaţiei jurdice a imobilelor înscrise în Cartea Funciară nr. 333144 Arad şi Cartea Funciară nr. 333145 Arad
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10.
Dl Cionca Iustin: Punctul 2. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Cine este pentru? 30 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-. Mulţumesc!
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 140/04.05.2018
neexercitarea dreptului de preemţiune asupra apartamentului nr. 17 din imobilul situat în municipiul Arad, strada Mihai Eminescu, nr. 10
Punctul 3
Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Cine este pentru? 30 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 141/04.05.2018
pentru modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 36/26.01.2018 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2018
Punctul 4
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Cine este pentru? 30 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 142/04.05.2018
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2018
Punctul 5
Proiect de hotărâre pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad. Dacă sunt intervenţii? Vă rog, domnul Moţ, domnul Săbău?
Dl Moţ Petru: Domnule preşedinte, am avut o discuţie mai amplă la comisie pe acest subiect. Nu vreau să reiau tot ce am discutat acolo, mai ales că am fost cu toţii prezenţi şi am auzit ce am discutat..,
Dl Cionca Iustin: Eu nu am fost şi vă rog să…, oricum şi pentru procesul verbal ar fi bine să…,
Dl Moţ Petru: Da. Chestiunile care le-am avut de ridicat vizează procedura efectuării acestei îndreptări de eroare materială, mă refer la temeiul juridic, la actul prin care astfel de îndreptări se pot face precum şi chestiuni care mai rămân de lămurit vis-a-vis de contabilitate până la urmă, întrucât noi avem o valoare contabilă prevăzută la punctul respectiv din anexă, în condiţiile în care s-ar extrage să zicem de acolo o substaţie, ar rămâne aceeaşi valoare, ori, noi am vrea să ne lămurim mai temeinic dacă nu cumva ar trebui redusă şi valoarea proporţională, eventuala jumătate. Cu atât mai mult cu cât la câteva rânduri mai sus există două substaţii care au o valoare aproape la jumătate. Deci, prin urmare, până lămurim aceste chestiuni pentru a nu fi în eroare, noi solicităm sau de fapt noi vom vota „abţinere” la acest proiect pe ordinea de zi.
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău şi domnul Sulincean. Domnul Purcaru, imediat.
Dl Săbău Gheorghe: Am două întrebări, poate trei, în funcţie de răspuns. Aş vrea să ştiu de ce Consiliul Judeţean care are pe inventar tomberoanele de la aeroport nu le-a predat nici la ora aceasta RETIM-ului, care să le distribuie cetăţenilor? A doua…,
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău, nu ţine de punctul acesta, dar vă răspund. Din păcate, resursa umană a operatorului care a câştigat licitaţia este redusă, în al doilea rând, contractele durează foarte mult şi aţi văzut că şi-aşa s-au făcut nişte cozi extraordinar de mari. Noi am încercat să îi ajutăm să distribuie mai repede pubelele acelea. Este clar o culpă a operatorului şi chiar acum venim de la Prefectură. După cum ştiţi am cerut ADI-ului să ceară un plan de măsuri şi în măsura în care poate să îi sancţioneze, vedem. Oricum va veni Corpul de Control al Ministerului pe contractul acesta şi se vor constata vinovaţii. Oricum, eu nu am cum să predau aceste pubele. Dacă nu ai un partener care să ţi le preia în ritmul în care aş vrea eu. Au avut 6 luni, timp în care puteau să le preia, au preferat să meargă să preia pubele de la vechii operatori care erau deja acasă la cetăţeni şi au venit în ultima etapă la noi pentru aceste pubele. Credeţi-mă, zilnic ne întâlnim cu ei, deja au birou la Consiliul Judeţean. Încercăm să punem presiune pe ei. Din punctul meu de vedere şi o spun public, cred că firma s-a întins mai mult decât are putere. Am înţeles că au luat trei sferturi din Timişoara, mai nou au luat şi Lugojul dacă bine…,
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin:…, aşa. Şi cred că au o problemă cu angajarea resursei umane, cred că au o problemă cu dotarea. Sunt nişte probleme de care ne vom lovi şi pe celelalte zone şi pentru noi este o experienţă. I-am spus şi doamnei ministru, nu am mai făcut astfel de transferuri. Ştiţi foarte bine, aceste pubele au fost predate unor primării, unor agenţi economici. Este o inventariere care este semnată de cineva, trebuie să se desfăşoare în prezenţa acelei persoane pentru că la sfârşit s-ar putea să avem surprize să nu existe numărul şi cineva trebuie să fie vinovat pentru toate acestea. În ceea ce priveşte Consiliul Judeţean, avem semnături de la cineva pentru fiecare din aceste loturi şi aşteptăm în final să terminăm zilele următoare de distribuit aceste pubele, am făcut şi maşinile, pentru că au fost astăzi întrebări cu cele zece maşini, am avut probleme pentru că trebuiau înmatriculate, puse tahografe, noi nu am avut bani alocaţi pentru lucrurile acestea că nu am mai făcut aşa ceva. Este un lucru care îl faci o dată la cinci ani.
Dl Săbău Gheorghe: Bun. Da, aveau timp 6 luni…,
Dl Cionca Iustin: Aveţi dreptate! Aşa este!
Dl Săbău Gheorghe:…, şi totuşi, aş vrea să mai pun o…, legat de acest subiect, o întrebare. Cine are obligaţia să distribuie tomberoanele la cetăţeni?
Dl Cionca Iustin: Firma…,
Dl Săbău Gheorghe: Sunt obligaţi cetăţenii să vină să le ia?
Dl Cionca Iustin: Conform contractului, firma. Însă, văzând modul în care se derulează lucrurile şi dumneavoastră aţi fi intervenit să îi ajutaţi, pentru că îţi dai seama că până la urmă suferim toţi.
Dl Săbău Gheorghe: Dar cum îi ajutăm…,
Dl Cionca Iustin: Cetăţenii se întorc împotriva noastră…,
Dl Săbău Gheorghe: Cum îi ajutăm domnul preşedinte, obligând cetăţenii să meargă cu bicicleta sau să tragă după ei tomberoanele? Chiar este jenant! Ştiţi bine…,
Dl Cionca Iustin: Sunt la fel de revoltat ca şi dumneavoastră, însă haideţi să vedem ce pârghie avem noi, Consiliul Judeţean?
Dl Săbău Gheorghe: Nu ştiu…,
Dl Cionca Iustin: Să ştiţi eu am luat acuma, am tradus din engleză studiul de fezabilitate, am avut o discuţie cu cei de la ADI să încercăm să găsim mijloace de constrângere. Si doamna ministru îmi spunea, domnul preşedinte, dar ce faceţi? Păi în ce calitate să fac? Noi am fost beneficiarul în vederea obţinerii finanţării şi ceea ce am făcut noi, toţi împreună prin hotărâre de consiliu, prin alocarea resurselor financiare, prin gestionarea acestor contracte, noi ne-am încheiat problema odată cu licitaţiile şi cu predarea acestor pubele, maşini şi ce mai este, noi ne-am încheiat rolul. De acum înainte, unităţile administrativ-teritoriale devin beneficiarii finali şi din momentul acela ei vor urmări derularea contractului dintre operator şi cetăţean. Este un mecanism complicat în care vreau să înţelegeţi care este rolul nostru, al Consiliului Judeţean şi să nu ne luăm noi mai mult decât este cazul. Avem şi noi problemele noastre, da? Dar sunt probleme moştenite. Este un program care a pornit pe un…, nici nu ştiu. Pe o viziune a Ministerului Mediului din 2006, nici nu mai ştiu cine era ministrul, dar nici nu mai contează, că de atunci a fost toată lumea la guvernare, iar după 12 ani de implementare a acestui proiect, evident că astăzi când îl pui în practică îţi dai seama câte greşeli s-au făcut la consultanţă. Chiar astăzi un coleg deputat spunea că el nu l-ar fi împărţit în cinci zone. Nici eu. Dar acum dacă noi ne-am trezit aşa, noi nu mai putem să îl schimbăm. Mergem cu el bun, prost cum este şi va trebui să luptăm să nu pierdem operatorul acesta, care este evident că are lacune serioase, pentru că dacă ar fi să reziliem contractul, noi acum putem rezilia contractul, să ştiţi, AGA. Dar dacă reziliem contractul nu mai ai timp până în 31 decembrie să refaci licitaţia din nou şi aceasta înseamnă că dăm 30 milioane de euro Uniunii Europene. Singura noastră şansă este acum să punem presiune pe acest operator şi în măsura în care putem să îl ajutăm legal, să îl ajutăm să îşi intre în atribuţii şi să facă aşa cum trebuie făcut. Suntem nemulţumiţi, domnul Săbău şi cred că aţi văzut prin atitudinea noastră…,
Dl Săbău Gheorghe: Dar am impresia că cei de la RETIM îşi dau seama de presiunea care este pe dumneavoastră cu termenul şi nu îi interesează nimic.
Dl Cionca Iustin: Aveţi dreptate, însă noi trebuie să găsim soluţii că de aceasta ne-au ales cetăţenii. Pur şi simplu nu avem altă soluţie decât rezilierea…,
Dl Săbău Gheorghe: Domnule, dar 6 luni…,
Dl Cionca Iustin: Rezilierea…,
Dl Săbău Gheorghe: Domnule preşedinte! 6 luni nu i-a întrebat nimeni măi fraţilor, voi cum staţi?
Dl Cionca Iustin: I-am întrebat domnul…,
Dl Săbău Gheorghe: Aţi făcut aceea? Este în regulă aceea? Este în regulă aceea?
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău!
Dl Săbău Gheorghe: Nu i-a întrebat nimeni am impresia!
Dl Cionca Iustin: I-am întrebat, dar acuma credeţi-mă, habar nu am avut că ei trebuie să îşi facă nu ştiu ce autorizaţii speciale pe fiecare punct de lucru. Credeam că fiind un operator privat, că ei aveau deja activitate, credeam că deja au autorizaţie. Şi obţinând de la licenţa, de la ANRSC, am presupus că nu îi dădea nimeni licenţă dacă nu are toate avizele. Eu ieri am aflat că el nu şi-a depus completarea la documentaţie la Agenţia de Mediu.
Dl Săbău Gheorghe: Bun şi ADI? ADI ce a făcut?
Dl Cionca Iustin: Care?
Dl Săbău Gheorghe: ADI!
Dl Cionca Iustin: ADI-ul?
Dl Săbău Gheorghe: Da!
Dl Cionca Iustin: Sau Adi Ţolea? Că nu ştiu…,
Dl Săbău Gheorghe: Adi Ţolea, cum vreţi!
Dl Cionca Iustin:.., mă întrebaţi aşa…,
Dl Săbău Gheorghe: Amândoi! Păi ce…, de ce nu i-a controlat?
Dl Cionca Iustin: O să îi chem în faţa dumneavoastră…, astăzi e la tir în faţa doamnei ministru. Îl chemăm…,
Dl Săbău Gheorghe: Am văzut, am văzut..,
Dl Cionca Iustin: Îl chemăm şi o să vă răspundă. Până la urmă este colegul nostru..,
Dl Săbău Gheorghe: Bun! Şi altă întrebare.
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Săbău Gheorghe: Cele zece maşini, sunt sau nu înmatriculate? Pentru că aceasta era obligaţia Consiliului Judeţean!
Dl Cionca Iustin: Doamna, doamna Graur, haideţi…,
Dl Bîlcea Sergiu: Vă răspund eu, pentru că voiam oricum să intervin, domnule preşedinte, dacă îmi permiteţi. Există în momentul de faţă o nemulţumire faţă de RETIM la nivel general. Toată lumea vrea să închidem contractul şi o spunem cu tărie, „domnule, închidem contractul!”. Problema este alta! RETIM-ul trebuie, această firmă trebuie să readucă liniştea pentru că nu este vorba doar de municipiul Arad, este vorba de încă 24 de localităţi. Am avut o şedinţă cu cele 25 de localităţi, inclusiv municipiul Arad pe ADI ieri, data de joi, problemele mari sunt în municipiu. Pe partea de judeţ, în afară de această zonă în care trebuie să continue să trimită pubelele către cetăţeni, pe municipiu, singura problemă este că sunt în momentul de faţă în spate cu ceea ce înseamnă colectarea. Dacă firma care a avut înainte contractul avea pe zi în jur de 260-270 de tone, abia ieri au reuşit RETIM-ul să ajungă la un 190-200 de tone. Deci, încă sunt în spate. Cele zece maşini pentru că m-aţi întrebat punctual, sunt deja predate către RETIM, ele sunt funcţionale din toate punctele de vedere aşadar, noi aşteptăm să le vedem pe stradă, doar că aici mai avem o problemă. Acele maşini trebuiesc folosite doar pentru gunoiul selectat. Iar în momentul de faţă, în Arad nu se colectează gunoi pe diferite forme. Deci, aici va fi o problemă a RETIM-ului. Ce trebuie să facă până duminică, este ca RETIM-ul să aibă 38 de maşini aşa cum şi-a asumat prin contract şi nu 27 cât are acum. Că va folosi cele zece, că va folosi altele, aceasta este decizia lor. Pe noi ce ne interesează este gradul de colectare să crească astfel încât să nu mai existe aceste probleme. 1, la zona de case să meargă pe calendarul care l-au afişat pe site, atât în municipiu cât şi în judeţ, iar în zona de blocuri trebuie să colecteze zilnic pentru că acolo este problema majoră. Iar în momentul în care se va colecta peste 250 de tone zilnic în programul aşa cum vi l-am spus, lucrurile vor intra în normal. Pentru noi, mâine dimineaţa am dori să închidem contractul cu RETIM-ul, dar dacă veţi întreba primarii veţi vedea că dânşii nu mai au soluţii pentru că firmele care au activat până în 23 aprilie în momentul de faţă fiecare şi-au găsit o altă zonă. 2 la mână, cine îşi asumă atribuirea directă? Pentru că vizita ministrului acolo a fost. Dacă ministrul îşi asigura şi ne asigura că juridic ea ne rezolvă închiderea contractului şi îşi asumă atât următorul…,
Dl Săbău Gheorghe: Nu mai daţi vina pe Guvern!
Dl Bîlcea Sergiu: Domnule!
Dl Săbău Gheorghe: Domnule vicepreşedinte…,
Dl Bîlcea Sergiu: Acum, eu v-am ascultat!
Dl Săbău Gheorghe: Nu aţi fost la discuţii! Eraţi acolo, dar nu aţi participat la discuţii.
Dl Bîlcea Sergiu: Păi nu am fost acolo, dar vă spun realitatea. Discutăm mult. Problema rezolvării…,
Dl Săbău Gheorghe: Nu mai daţi vina pe x sau pe y. De ce nu ne vedem bârna din ochii noştri…,
Dl Bîlcea Sergiu: Dacă, dacă doriţi, pe de altă parte…, partea bună a lucrurilor dacă poate fi ea bună în momentul de faţă este că suntem al cincilea judeţ din România care implementează acest proiect şi care…,
Dl Săbău Gheorghe: Şi ce ne încălzeşte pe noi dacă nu se ia gunoiul? Putem să fim şi locul întâi!
Dl Bîcea Sergiu: Domnul…,
Dl Săbău Gheorghe: Pe noi aceasta ne interesează, nu?
Dl Bîlcea Sergiu: Domnul Săbău, mă lăsaţi să vă răspund?
Dl Săbău Gheorghe: Nu, dar, ce discuţii…,
Dl Bîlcea Sergiu: V-am răspuns câte tone se iau, v-am răspuns de maşini, v-am răspuns de tot. Maşinile sunt predate cu proces verbal în acest moment.
Dl Săbău Gheorghe: Deci sunt înmatriculate?
Dl Bîlcea Sergiu: Înmatriculate, cu…, funcţionale din toate punctele de vedere.
Dl Săbău Gheorghe: Bun. Şi încă o întrebare. Staţiile de transfer…,
Dl Bîlcea Sergiu:…, iar aici este decizia lor.
Dl Săbău Gheorghe: Staţiile de transfer sunt licitate?
Dl Bîlcea Sergiu: Staţia de transfer trebuie să răspundă ADI-ul, pentru că…,
Dl Săbău Gheorghe: Când? S-au licitat sau nu? Păi da…, cui este subordonat ADI-ul?
Dl Bîlcea Sergiu: ADI-ul este subordonat tuturor primarilor.
Dl Săbău Gheorghe: Bun.
Dl Cionca Iustin: Numai un pic, domnule vicepreşedinte. Eu v-am spus de la început să o lăsaţi pe doamna Chiricheu. Haideţi vă rog frumos că dumneavoastră iar intraţi în polemici politice aici şi…,
Dl Bîlcea Sergiu: Putem intra în polemici, dar trebuie să ascultăm un punct de vedere, domnule preşedinte, după care..,
Dl Săbău Gheorghe: Acesta este cel mai simplu lucru. Când nu ne convine ceva, Guvernul.
Dl Cionca Iustin: Deci, domnul, domnul Săbău. Eu, eu…,
Dl Săbău Gheorghe: Domnule! E clar!
Dl Bîlcea Sergiu: Domnul Săbău! Ca să închid…,
Dl Săbău Gheorghe: RETIM-ul şi ADI nu şi-au făcut datoria şi nici nu o fac nici în continuare.
Dl Bîlcea Sergiu: Corect! Noi suntem de acord cu dumneavoastră. Întrebarea sună în felul următor: cine îşi asumă juridic, aşa cum spunea şi domnul Moţ în şedinţă să închidem contractul şi repercursiunile mai ales de nivel financiar? Aici e discuţia.
Dl Săbău Gheorghe: Să găsim vinovatul…,
Dl Bîlcea Sergiu: Vinovatul îl găsim!
Dl Săbău Gheorghe: De 6 luni de zile nu s-a ocupat.
Dl Bîlcea Sergiu: Vinovatul îl găsim! Problema este să colectăm în momentul de faţă până la 300 de tone pe zi.
Dl Săbău Gheorghe: Ştiţi că de o lună de zile nu s-a colectat gunoi.
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău, uite eu chiar vă mulţumesc că aţi ridicat problema aceasta în plen pentru că noi trebuia de mult să mai discutăm lucrurile aceasta, numai întotdeauna ne grăbim, durează prea mult şedinţele şi nu apucăm să facem dezbateri cu privire la proiectele acestea grele, moştenite, care totuşi sunt 12 ani…,
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil).
Dl Bîlcea Sergiu: Oamenii sunt mai pragmatici, să ştiţi.
Dl Cionca Iustin: Deci, noi trebuia să discutăm lucrurile acestea ani de zile pentu că un proiect gândit acum 12 ani, evident că atunci când îl pui în practică după atâţia ani, suferă schimbări. Adevărul ştiţi care este? Şi de aceea să vă întrebaţi de ce nu au venit decât câte o firmă la licitaţie, iar la unele nu a venit nimeni. Pentru că preţul este atât de mic, este preţul de acum câţiva ani, nu putem umbla la el pentru că RETIM-ul ne-au dat în judecată şi au pierdut şi acum suntem obligaţi să ţinem preţul acesta de atunci. Pentru un operator, cu preţul care este acum, este foarte greu să facă ceea ce şi-au propus ei, dar nu este treaba noastră. S-a obligat, trebuie să facă. Vedeţi, vin celelalte zone. Credeţi-mă, dacă un operator aşa de mare are problemele acestea, gândiţi-vă ce va fi pe celelalte zone unde este mai mult mediul rural şi taxa este mult mai mică şi credeţi-mă că va fi foarte greu. Scopul nostru, al Consiliului Judeţean, este să salvăm banii aceştia europeni atraşi şi să nu îi pierdem. În rest, putem rămâne deschişi la orice propunere. Putem să luăm ce soluţii vreţi dumneavoastră, însă să nu ajungem la rezilierea contractului care ne duce în imposibilitatea de a mai păstra aceşti 30 de milioane şi ar fi o tragedie. Îmi pare rău că nu este o firmă pregătită, să nu zic neprofesionistă, deşi am putea să spunem. Au probleme de management. Eu chiar m-am aplecat pe probleme să văd de unde vin. Deci, nu a fost o corelare cu vechii operatori pe o firmă nouă care vin aici. Trebuia în primul rând să se întâlnească cu vechii operatori, să cumpere maşini, pubele, să ia angajaţii să îi transfere. Sigur că înţeleg că a fost o concurenţă între ele şi că firmele celelalte au fost supărate că le-a luat teritoriul, dar până la urmă, în afaceri găseşti calea de mijloc. Nu au făcut-o. RETIM-ul a venit aici cu aroganţă în Arad şi trebuie să recunoaştem şi noi am avut problemele acestea cu ei, dar încercăm să găsim soluţii că acuma vrei, nu vrei, aveţi dreptate suntem la zid şi nu avem altă soluţie decât să târâm firma aceasta după noi, să mergem cumva să prestăm servicii de calitate pentru cetăţeni dacă vrem să nu pierdem 30 de milioane de euro. Nu sunt nici eu vinovat, nici dumneavoastră, da? Iar cu cele zece maşini, că a fost discuţia şi la Prefectură, m-a deranjat foarte mult poziţia preşedintelui Consiliului de Administraţie al firmei RETIM care a spus că nu au preluat maşinile de la noi. Da? Astăzi în faţa doamnei ministru nu au avut curajul măcar să îşi asume, dincolo de faptul că aceste maşini ei nu pot să le folosească decât cu un scop. Şi o să vă spună doamna Chiricheu pentru ce sunt maşinile acelea. Că noi vrem să îi lăsăm să le folosească şi pe altceva, este treaba noastră dacă îi lăsăm, dar nu pentru aceasta erau făcute. Sigur că în caz de forţă majoră, mi-a spus şi doamna ministru lăsaţi-i domnule să le folosească până reduceţi cantitatea, dar nu pentru aceasta sunt. Şi mai avem o problemă, vă rog să spuneţi si cu staţia cu Polaris-ul, să ştie consilierii pentru că este o chestie de comunicare.
Dna Chiricheu Gabriela: Deci, dacă îmi permiteţi, în primul rând să vă răspund la întrebare, cum stăm în general cu licitaţiile competitive. Subliniez competitive pentru că poate aţi auzit în alte judeţe că funcţionează. Din punct de vedere al finanţării, doar procedurile, atribuirea prin procedură competitivă înseamnă că nu dăm banii înapoi la sfârşitul anului. În acest moment, sunt atribuite toate celelalte patru zone de colectare. Fiind în perioada în care se emit hotărâri de consiliu local de aprobare a contractelor, urmând ca pentru fiecare zonă să se semneze contractul respectiv, urmează perioada de mobilizare de maxim 6 luni după care intră în vigoare şi se va începe operarea şi pe acele patru zone. În ceea ce priveşte staţiile de transfer, staţiile construite prin proiect, cele trei plus staţia simplă plus staţia complexă de la Ineu-Mocrea, acestea sunt atribuite, au contractele semnate şi sunt în perioada de mobilizare urmând în funcţie de data semnării ca până la finalul verii să intre operatorii în funcţiune. Nu.., aşteptam totuşi să se semneze şi să intre şi operatorii de colectare că ele sunt cumva corelate… ci să colecteze de pe zonă să ducă la staţia respectivă. În ceea ce priveşte staţia de sortare, de compostare de la Arad, care era ultima nelicitată şi pentru care am primit în repetate rânduri adrese de la Minister privind îngrijorarea, am avut sau ADI-ul, că de fapt ADI-ul a derulat toate aceste licitaţii, a fost o singură ofertă. Oferta este conformă, e pe final perioada de evaluare. Mai multe amănunte nu ştiu şi nici nu pot pentru că este o comisie de evaluare organizată din reprezentanţii UAT-urilor. Deci aceasta este situaţia. Practic, din punct de vedere al procedurilor competitive, ne-am îndeplinit şi această obligaţie până la 31 decembrie 2018 când expiră contractul de finanţare să avem totul licitat conform. În schimb, rămân problemele legate de acele facilităţi care erau deja construite şi care trebuie să intre în sistem. Pentru acestea, finanţatorul nu impune din fericire să le avem atribuite prin proceduri competitive până în 31 decembrie. Vorbim despre deponeul ecologic care ştiţi, nu s-a construit prin proiect ci a fost preluat în sistem şi despre staţia de sortare de la Arad care deserveşte zona 1. Această staţie construită ca bun de retur pentru Primăria Municipiului a fost preluată de municipiul Arad abia în 23 cred că luni, 23 aprilie, urmând să fie predată ADI-ului ca acesta să înceapă procedurile de atribuire a operării ei. Acesta este şi motivul pentru care în municipiu şi în toată zona 1 din păcate nu putem vorbi despre o colectare selectivă a reciclabilului pentru că nu există facilitatea operată unde să poată fi dus reciclabilul şi sortat.
Dl Cionca Iustin: Rămâi numai puţin. În concluzie, cele zece maşini erau destinate complementar cu acest teren al Polaris-ului, bun de retur pentru Primăria Municipiului Arad care nu a putut fi predat pentru că ANAF-ul a pus sechestru pe teren, eu zic că în mod abuziv pentru că ei trebuiau să pună pe bunurile Polaris-ului, nu pe un teren care nu era al Polaris-ului, dar aceasta rămâne o discuţie. Astăzi, doamna ministru a sunat la Bucureşti să vedem dacă se poate ridica sechestru, pentru că dânsa spunea că în mod normal, dacă este sechestru până lămurim nu ar trebui predată. Aceasta ce înseamnă? Că noi nepreluând acest teren la ADI nu putem organiza licitaţia care oricum ar dura câteva luni de zile. Între timp, operatorul care a câştigat licitaţia, adică RETIM-ul, avea garantat prin caietul de sarcini un preţ maximal la această staţie, ceea ce nu mai este respectat de către operatorul privat ASA, iar noi nu avem pârghii să îl oprim, să îl obligăm pe cel de la ASA să îi dea preţul pe care noi l-am stabilit în caietul de sarcini. Şi atunci sigur că ne aşteptăm ca cineva să ne solicite diferenţa aceasta de preţ pentru că noi ne-am angajat la ceva şi nu putem să facem lucrul acesta. De aceea eu vă spun, într-un astfel de proiect greu este bine să avem o comunicare între noi şi să încercăm să rezolvăm problemele. Evident ne vom mai lovi pe parcurs. Şi acum ca să revenim la subiectul de pe ordinea de zi. Noi ca să închidem proiectul acesta, să ne achităm cu totul şi să nu mai fim sancţionaţi sau să ni se aplice corecţii, eu ştiu ce se mai poate întâmpla, ar trebui să predăm cele două gropi de gunoi ale municipiului. Celelalte în judeţ s-au rezolvat. La cele două gropi există o neînţelegere între consiliul municipal, nu…, între executivul, ca să spunem aşa, între executivul primăriei pentru că şi cei din Consiliul local au votat preluarea gropilor pentru că aşa era prevăzut în proiect şi astăzi este o neînţelegere pe care ei ne-au cerut printr-o adresă să o corectăm, da, doamna director?
Dna Chiricheu Gabriela: Da.
Dl Cionca Iustin: Şi acum vă rog să îi răspundeţi domnului Moţ pentru că nici eu nu am înţeles cu patrimoniul şi nu vreau să greşim.
Dna Chiricheu Gabriela: Deci, situaţia este în felul următor: după cum probabil ştiţi, acest contract de execuţie a lucrărilor sau de fapt execuţia lucrărilor în cadrul proiectului s-a realizat de către doi constructori. Acel depozit municipal unde există o singură staţie a fost realizat de către primul constructor, cel care a părăsit şantierul în 2012. Lucrul este atestat, faptul că este o singură staţie nu cum era iniţial prevăzut două. O singură substaţie de gaz este prevăzută încă de expertul care a determinat restul de executat în 2013. Deci este clar că pe acel amplasament s-a proiectat ulterior prin dispoziţie de şantier, s-a construit s-a decontat şi s-a rambursat o singură substaţie de gaz. Valoarea acesteia este cea determinată din situaţiile de lucrări, respectiv din oferta pe care acel constructor a avut-o la momentul respectiv. Cel de-al doilea depozit municipal a fost finalizat de către al doilea constructor care a preluat lucrarea în 2014. Acolo s-au realizat două substaţii la valoarea ofertată, decontată, rambursată şi care reiese din situaţiile de lucrări conform ofertei depuse evaluate şi acceptate.
Dl Cionca Iustin: Domnul…, vreau să vă întreb dacă este edificator ce v-a spus doamna sau nu sunteţi mulţumit de răspuns?
Dl Moţ Petru: Nu…, sunt foarte mulţumit de răspuns, numai că obiectul proiectului de hotărâre este un picuţ altfel. Adică noi am predat deja. Noi am votat o hotărâre în noiembrie 2017 că pedăm tot ce este acolo către CLM, către municipiul Arad. Hotărârea de astăzi vine să modifice hotărârea de atunci, deci să îndrepte o eroare materială. Ori, eu aici ridic problema dacă noi putem pe această formulă să modificăm o hotărâre dată anterior. Eu nu spun că sunt două staţii, deşi noi am votat că sunt două tura trecută. Nu spun că valoarea contabilă nu este bună, dar mă întreb din moment ce dispare o staţie de acolo dacă nu are şi ea o valoare contabilă pentru că fiecare bun are o valoare contabilă. Deci întrebările care le-am ridicat rămân, deci fără să mă contrazic sau să o contrazic sau să mă contrazică. Noi suntem în esenţă de acord. Problema este procedura. Cum o rezolvăm ca să fim liniştiţi că totul este în regulă?
Dl Cionca Iustin: Păi domnul Moţ, propuneţi dumneavoastră că v-am spus şi în pauză. Eu ce vreau să vă spun! Noi am primit o adresă, o cerere de la Consiliul local în care ne solicită două substaţii de gaz. Noi le-am dat cum ne-au cerut ei, pe teren când s-au dus au găsit că este una singură, am constatat şi doamna director v-a explicat de ce este una singură şi în consecinţă, normal că trebuie să modific hotărârea, nu trebuie să mă iau eu după ce mi-a cerut Consiliul municipal. Eu trebuie să mă iau după ce există în teren pentru că nu poţi să obligi un funcţionar public sau o comisie de recepţie să semneze ceva ce nu există, adică nu s-a construit.
Dl Moţ Petru: Să preia ce constată pe teren, atunci.
Dl Cionca Iustin: Poftiţi?
Dl Moţ Petru: Să preia ce constată sau ce găsesc pe teren.
Dl Cionca Iustin: Asta facem acum!
Dl Moţ Petru: Nu! Ei să preia ceea ce constată şi/sau găsesc pe teren. Nu a spus nimeni să preia două staţii dacă este una.
Dl Cionca Iustin: Au fost…, asta încerc să vă spun. Au fost la faţa locului, au constatat, ne-au făcut o adresă nu numai…, eu am impresia că la dumneavoastră nu a ajuns adresa.
Dl Moţ Petru: Vă spun sincer că nu am văzut-o, dar nu schimbă cu nimic obiectul discuţiei.
Dl Cionca Iustin: Deci ei ne-au cerut…,
Dl Moţ Petru: Adresa municipiului nu am văzut-o, dar nu…,
Dl CIonca Iustin:…, ce au găsit pe teren şi noi trebuie să corectăm în hotărârea de consiliu ce au găsit oamenii în teren pentru că până la urmă era greşită cererea primăriei şi noi am aprobat-o fără să mergem în teren să verificăm.
Dl Moţ Petru: Deci am greşit noi!
Dl Cionca Iustin: Nu! Au greşit ei şi noi am acceptat ce au cerut ei. Trebuia să merg să verific dacă eu ştiu că ei îmi cer două staţii, trebuia să merg să verific dacă sunt două?
Dl Moţ Petru: Atunci, domnule preşedinte, îmi daţi dreptate! Pentru că dacă data trecută nu i-am verificat, haideţi să îi verificăm acum!
Dl Cionca Iustin: Dar i-am verificat. Au fost două comisii. Una de la noi, una de la ei şi au constatat că aceasta este în teren.
Dna Chiricheu Gabriela: Şi din actele proiectului şi din situaţiile de lucrări, se vede că numai una s-a construit.
Dl Cionca Iustin: Deci domnul Moţ, rămâne înregistrat tot ce vorbim aici, nu este o păcăleală.
Dl Moţ Petru: Încă o dată, eu nu vă contrazic…, nici nu am presupus că ar fi vreo păcăleală. Eu actele acelea nu le-am văzut, procedura ca atare mi se pare să zic nemotivată în drept şi atunci…,
Dl Cionca Iustin: Atunci, doamna secretar vă rog frumos să discutaţi cu domnul Moţ cum o motivăm în drept. Până la urmă nu este o urgenţă, noi putem până în decembrie să aprobăm aceasta, doar că nu voiam să o ţinem la noi la Consiliu Judeţean, aş vrea să o predau municipiului şi să îşi preia răspunderea că până atunci este la noi.
Dl Moţ Petru: Deci ei pot să preia tot ceea ce s-a dat prin hotărârea noastră, mai puţin acea staţie. Domnule nu semnez! Semnez cu menţiunea că a doua staţie lipseşte.
Dl Cionca Iustin: Şi ce facem noi după-aceea?
Dl Moţ Petru: Domnule pre…, vă întreb un lucru. Întrebarea este legitimă din punctul nostru de vedere, inclusiv al dumneavoastră, care votaţi şi dumneavoastră acest proiect de hotărâre.
Dl Cionca Iustin: Bineînţeles!
Dl Moţ Petru: În condiţiile în care noi găsim acolo la…, în anexă la punctul 2-4 mi se pare, două staţii de transfer cu o valoare de 300 şi ceva de mii de lei, extragem o staţie de acolo, rămâne aceeaşi valoare, deşi eu cred că fiecare staţie are o valoare şi probabil că ar trebui redusă şi valoarea, dar ar fi bine să ne lămurim şi în condiţiile în care câteva rânduri mai sus, la poziţia 1-4 rămân două staţii cu o valoare la jumătate. Deci, haideţi să ne lămurim! Atunci unde este greşeala? Deci întrebarea mie mi se pare cât se poate de legitimă.
Dl Cionca Iustin: Deci domnul Moţ, eu…,
Dl Moţ Petru: În discuţia…,
Dl Cionca Iustin: Eu v-am dat toate explicaţiile…,
Dl Moţ Petru: Da, am discutat la comisie…,
Dl Cionca Iustin: Nu. Eu aştept o propunere din partea…,
Dl Moţ Petru: Deci, până în momentul în care am început discuţia în comisie, am pus o întrebare la care nu am primit încă un răspuns. Anume: cu ce este diferită staţia de la punctul 2-1 sau 2-4, aşa…,
Dl Cionca Iustin: Vă rog încă o dată, doamna director. Vă rog să adresaţi întrebarea.
Dl Moţ Petru: Cu ce este diferită…,
Dl Cionca Iustin: Da.
Dl Moţ Petru:…, de are o valoare de 300 şi ceva de mii, de celelalte două staţii care împreună au o valoare de 100 şi ceva de mii? Este mai mare? Este mai mică? Este mai dotată? Este…, în ce…, acum dacă aflăm răspunsul!
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dna Chiricheu Gabriela: A fost executată de constructori diferiţi în baza unor contracte de execuţie diferite.
Dl Moţ Petru: Am înţeles. Dar fizic, fizic, fizic suprafaţa uneia sau suprafaţa lor este egală? Pentru că dacă sunt egale, costurile sunt o problemă acolo! Adică, trebuie să vedem…,
Dna Chiricheu Gabriela: Îmi permiteţi?
Dl Moţ Petru: Da.
Dna Chiricheu Gabriela: Această substaţie de gaz nu este o staţie efectivă, este vorba de un complex de ţevi…, acuma mă exprim aşa, nu sunt de specialitate…,
Dl Moţ Petru: Nici eu nu ştiu, vă rog să explicaţi.
Dna Chiricheu Gabriela:…, care sunt în corpul, în piramida aceea a deşeurilor şi care colectează eventualul gaz care se produce în urma putrezirii. Îmi pare rău, nu am limbajul de specialitate.
Dl Moţ Petru: Dar nu este o problemă, dar dacă sunt la fel…,
Dna Chiricheu Gabriela: Deci nu este o staţie efectivă, adică nu vă închipuiţi că este o staţie de transfer, da? Şi sunt nişte guri de…, încerc să vă explic cât pot.
Dl Moţ Petru: Da, sigur! Şi vă mulţumesc. Deci este o explicaţie pertinentă, dar întrebarea rămâne. Dacă sunt la fel, de ce este aşa mare diferenţa de preţ între ele? Deci, una 3 miliarde şi ceva, doua 1 milliard şi ceva. Nu am înţeles dacă sunt diferite sau nu? Că dacă sunt diferite pot să înţeleg că o bicicletă este mai scumpă ca alta sau o maşină, în funcţie de dotări sau alte chestiuni.
Dl Cionca Iustin: Domnul Moţ, eu preiau întrebarea dumneavoastră, mi se pare de bun simţ. O să facem o întrebare şi să primim un răspuns de la cei care au făcut licitaţia, însă aceasta s-a petrecut acum câţiva ani. Dar aceasta nu văd cum rezolvă problema. Eu vreau să rezolvăm o problemă. Îmi daţi o soluţie ca să putem să depăşim momentul?
Dl Moţ Petru: Deci soluţia este să lămurim..,
Dl Cionca Iustin: Primăria, în urma deplasării în teren constată că aceasta există şi ne cere în consecinţă să ne modificăm hotărârea. Nu mai contează cine a greşit. Eu zic că ar trebui corectată. Dacă dumneavoastră consideraţi că nu sau aveţi o altă idee, eu sunt deschis la orice propunere numai să depăşim momentul.
Dl Moţ Petru: Dacă lămurim toate aceste chestiuni, proiectul poate fi luat în discuţie, dar până nu lămurim nu ne putem…,
Dl Cionca Iustin: Dar dumneavoastră ştiţi că noi nu avem competenţă să discutăm preţuri. Oricum, încă o dată vă reamintesc. Doamna ministru sau vicepremier a promis că trimite Corpul de Control să verifice tot ce a fost acolo. O să primiţi răspunsul, vă garantez!
Dl Moţ Petru: Când?
Dl Cionca Iustin: Pe tot ce s-a întâmplat la întrebările acestea, da? Eu chiar am rugat-o să trimită, să verifice, ca să terminăm o dată pentru că este normal să verifici nişte licitaţii, dar nu…, încă o dată, cum rezolvăm noi problema acum pentru că eu trebuie să predau cele două gropi? Am dat o hotărâre de consiliu, ne-am blocat la executiv, eu spun au dreptate angajaţii, nu există în teren ceea ce le-am predat, în consecinţă, noi suntem cei care trebuie să modificăm hotărârea de consiliu şi de aceea am pus-o pe ordinea de zi. Dacă consideraţi, putem să o repunem pe altă ordine de zi, să o mai discutăm o dată, dar întrebările dumneavoastră nu au nici o legătură cu aceasta.
Dl Moţ Petru: Eu cred că au mare legătură, dar în fine. Rămâne să mai discutăm pe tema aceasta. Deci, eu îmi menţin punctul de vedere.
Dl Cionca Iustin: Am înţeles. Domnul Sulincean!
Dl Sulincean Marius: Domnule preşedinte, aveţi dreptate! Acest proiect a pornit prost din start. Am adus de nenumărate ori din 2012 şi până acum în atenţia colegilor consilieri judeţeni neregulile pe care le constatăm în implementarea proiectului. Întrebări ar mai fi multe, dar colegii probabil că nu vor mai avea răbdare. V-aş face o propunere pe care a ridicat-o în şedinţa de la Prefectură astăzi, doamna ministră Gavrilescu adică, să facem o comisie de anchetă pe implementarea întregului proiect ADI deşeuri şi probabil că acea comisie să vină ca să facă un raport ca să ne lămurească din mai multe puncte de vedere pe această situaţie.
Dl Cionca Iustin: Nu am nimic împotrivă, vă rog să luaţi legătura cu doamna secretar…,
Dl Sulincean Marius: V-aş propune ca să o faceţi dumneavoastră şi v-aş mai propune ca să facă parte din ea colegi, consilieri judeţeni municipali, eventual şi din judeţ dintre colegii noştri care sunt în această asociaţie şi dacă credeţi că este o propunere bună, cred că dumneavoastră aţi putea ca să înfiinţaţi această comisie şi eventual să ţineţi cont şi de propunerile pe care le-am face noi la momentul la care hotărâm ca să o facem.
Dl Cionca Iustin: O să vă rog pe cei interesaţi să luaţi legătura cu doamna secretar, noi dăm…, nu stiu, găsim o formă legală prin care să constituim această comisie. Acuma, să sperăm că nu vă suprapuneţi cu controlul peste Corpul de Control pentru că nu se poate face, nu este legal să mergem noi peste Corp.
Dl Sulincean Marius: Bun. Acuma ilegal…,
Dl Cionca Iustin: Dacă ei se mişcă repede şi vin înainte, comisia dumneavoastră ar dubla de fapt activitatea controlului..,
Dl Sulincean Marius: Am înţeles! Acuma în ceea ce ne priveşte, fiţi sigur că o să îl consultăm din punct de vedere juridic. Pentru colegul nostru Moţ, nu cred că o să avem o problemă juridică dacă facem parte din această comisie.
Dl Cionca Iustin: Deci eu vă rog să vă înscrieţi la doamna secretar. Am toată disponibilitatea, toată transparenţa, nu avem nimic de ascuns, vă rog să…,
Dl Sulincean Marius: Şi aş mai avea o…,
Dl Cionca Iustin: Da.
Dl Sulincean Marius: Şi aş mai avea o întrebare. Sper să nu fie luată în derâdere sau…, chiar nu ştiu. Deci nu vreau să lovesc pe nimeni. Din Consiliul Judeţean, din conducerea Consiliului Judeţean, cine răspunde de implementarea proiectului, adică de ADI-ul deşeuri?
Dl Cionca Iustin: Din Consiliul Judeţean?
Dl Sulincean Marius: Din conducerea Consiliului Judeţean.
Dl Cionca Iustin: Deci, haideţi să ne înţelegem. ADI-ul este…,
Dl Sulincean Marius: Am înţeles că s-au împărţit atribuţiile…,
Dl Cionca Iustin: Staţi să vă spun…,
Dl Sulincean Marius:…, adică fişa postului cui este…,
Dl Cionca Iustin: Nu este cu fişa postului.
Dl Sulincean Marius: Pe coordonare, sau…,
Dl Cionca Iustin: Ascultaţi-mă puţin! Deci, în studiu de fezabilitate s-au făcut regulile de la bun început de către consultant, AGA adică, preşedintele Consiliului Judeţean şi primarii localităţilor care vor fi deservite de către operatorul care câştigă. Acest AGA, are un colegiu director format din trei persoane: domnul vicepreşedinte Sergiu Bîlcea, că înţeleg unde bateţi.
Dl Sulincean Marius: Nu, nu, nu, nu, nu. O să înţelegeţi imediat. Nu.
Dl Cionca Iustin: Da? Deci dânsul este…,
Dl Sulincean Marius: Nu, vă rog mult, chiar nu…,
Dl Cionca Iustin: Dânsul este preşedintele…,
Dl Sulincean Marius: Da.
Dl Cionca Iustin: Şi reprezentanţi ai primarilor, domnul Gheorghe Falcă şi Antal Petru, aleşi de către primarii din AGA. Deci noi, Consiliul Judeţean, suntem reprezentaţi de către domnul Sergiu Bîlcea, dacă aceasta aţi întrebat.
Dl Sulincean Marius: Domnule Bîlcea, da aceasta am întrebat. Bănuiam că sunt…, chiar nu am ştiut sau nu am fost sigur.
Dl Cionca Iustin: V-am surprins!
Dl Sulincean Marius: Ok. Voiam doar să vă întreb, avem şi colegi consilieri judeţeni care sunt în conducerea executivă a acestui ADI?
Dl Bîlcea Sergiu: Domnul Sulincean, întrebările dumneavoastră sunt retorice pentru că…,
Dl Sulincean Marius: Nu sunt retorice!
Dl Bîlcea Sergiu: Noi ne-am asumat şi ne asumăm în continuare…,
Dl Sulincean Marius: Nu, nu, nu sunt retorice!
Dl Bîlcea Sergiu: Mă lăsaţi să vă răspund? Dacă vă rog că şi eu v-am lăsat să întrebaţi.
Dl Sulincean Marius: Auziţi, ascultaţi-mă! Nu vreau ca să intrăm într-o controversă. Am fost deranjat cum probabil sunt deranjaţi şi câţiva dintre colegii mei, consilieri judeţeni. Vă întreb direct! Domnul Pero face parte din conducerea executivă…,
Dl Bîlcea Sergiu: Nu!
Dl Sulincean Marius:…, ADI deşeuri?
Dl Bîlcea Sergiu: Domnul Pero nu face parte din conducerea executivă a…,
Dl Sulincean Marius: Dar face parte din ADI-ul ADI deşeuri?
Dl Bîlcea Sergiu: Nu!
Dl Sulincean Marius: Lucrează acolo?
Dl Bîlcea Sergiu: Nu!
Dl Sulincean Marius: Am înţeles! Mulţumesc pentru…,
Dl Bîlcea Sergiu: Cu plăcere!
Dl Cionca Iustin: Domnul Sulincean, noi ieşim din subiectul cu…, dacă vreţi, eu rămân la discuţii cu dumneavoastră la diverse cât doriţi, dar haideţi să tranşăm subiectul acesta că ne cam întindem pe alte domenii. Am ajuns la Pero. Vă rog frumos dacă mai aveţi intervenţii pe propunerea de proiect de hotărâre? Nu mai sunt. Dacă nu mai sunt atunci vă rog frumos. Cine este de acord cu proiectul de hotărâre sau vreţi amendament, că nu am înţeles domnul Moţ? Nu vreţi amendament. Doar aţi spus că aveţi nişte…, noi preluăm cererea dumneavoastră, am preluat şi propunerea domnului Sulincean, sper să preluaţi şi dumneavoastră proiectul de hotărâre să îl trecem ca să nu mai ne tot întâlnim cu el la fiecare şedinţă. Domnul Purcaru, vă rog.
Dl Purcaru Mircea: Anunţasem mai înainte, dar aţi sărit peste mine…,
Dl Cionca Iustin: Mă scuzaţi! Mă scuzaţi, aveţi dreptate!
Dl Purcaru Mircea: Din punctul meu de vedere proiectul de hotărâre priveşte aprobarea îndreptării unei erori materiale. Ştim cu toţii că atunci când se vehiculează documente se mai greşeşte. Din punct de vedere contabil, nu cred că intră în discuţie vreo valoare. Ceea ce eu în urma consultării documentelor am constatat este că s-a greşit acolo unde în loc de o staţie s-au enunţat două. Valorile materiale sunt cele din documentele pe care le spunea şi doamna Chiricheu şi care dacă ar exista o eroare voită sau o scăpare, nu o eroare, o scăpare voită a două staţii în loc de una ar fi altă poveste.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Purcaru Mircea: Păi, nu. În actele contabile este una singură.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Purcaru Mircea: Păi…, adică…,
Dl Gligor Ioan: Caietul de sarcini spune că sunt două.
Dl Purcaru Mircea: Cum spunea şi preşedintele, şedinţa este înregistrată.
Dl Gligor Ioan: Din câte ştiu eu, caietul de sarcini spune că sunt două.
Dl Purcaru Mircea: Nu putem să vorbim prostii aici.
Dl Gligor Ioan: Păi tocmai aceasta este.
Dl Purcaru Mircea: Păi, dacă doamna Chiricheu a afirmat, nu a spus o minciună că dacă spune o minciună se leagă singură.
Dna Chiricheu Gabriela: (Neinteligibil).
Dl Gligor Ioan: Păi tocmai, costul era pentru două. Aceasta este marea problemă.
Dna Chiricheu Gabriela: (Neinteligibil).
Dl Gligor Ioan: Păi da măi, dar tu ai licitat două, că vei executa două. Ai plătit două şi acum te trezeşti că nu ai. Păi…,
Dl Cionca Iustin: Bine. Ştimaţi colegi, domnul Purcaru! Aveţi dreptate! Asta am spus şi eu. Mai ales dacă am fost de acord să faceţi comisia aceea de anchetă, toate informaţiile acestea veţi avea ocazia să le găsiţi. Dacă s-a greşit, le ducem direct…,
Dl Purcaru Mircea: Părerea mea că aprobarea acestui punct nu impietează…,
Dl Cionca Iustin: Nu are nici o legătură cu valoarea…,
Dl Purcaru Mircea:…, comisia de anchetă şi celelalte.
Dl Cionca Iustin:…, dar dânsul…, domnul Moţ avea o întrebare, ce s-a întâmplat acolo? O să vă edificaţi, faceţi parte din comisie, mergeţi verificaţi de ce s-a schimbat din două într-una, poate găsiţi. Deocamdată noi, acum, noi nu putem să intervenim într-un contract care deja a fost recepţionat, plătit şi descărcat de Uniunea Europeană, da? Dacă se vor descoperi, sesizaţi organele competente şi vedem cine a greşit şi ce au făcut. Dacă mai sunt intervenţii? Nu mai sunt. Cine este pentru? 14 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Bozga Doru, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Plaveţi Ioan, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Stan Simona-Lucia, şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri? 13 voturi (Butunoi Adrian-Cătălin, Duruş Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pop Alin, Remeţan Florin, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel – consilieri judeţeni).
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 143/04.05.2018
pentru pentru aprobarea îndreptării unei erori materiale din Anexa la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 319/24.11.2017 privind aprobarea transmiterii obiectivului de investiţie „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad din cadrul Proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” din domeniul public al Judeţului Arad în domeniul public al Municipiului Arad
Dl Cionca Iustin: Domnul Cadar, am stat să facem dezbatere că acesta este rolul Consiliului Judeţean. Nu am reuşit să îi convingem, ce să facem? Mai punem pe ordinea de zi sau o lăsăm aşa, nepreluată? Că până la urmă indiferent, acuma nu votaţi, este dreptul drumneavoastră. Însă, nepredând gropile acestea, noi nu ne atingem ţinta pe 31 decembrie, adică nu închidem proiectul 30 de milioane de euro. Hai să reziliem contractul cu RETIM că suferim degeaba şi din cauza noastră nu vom putea să închidem proiectul. Vă rog, domnul consilier.
Dl Trifon Daniel: Vad aici…, ţin un pic să vă contrazic. Am votat acest lucru la 24.11.2017, da?
Dl Cionca Iustin: Şi dacă aţi votat greşit rămânem în greşeală?
Dl Trifon Daniel: Dacă la această…, nu! Dacă această comisie a constatat altceva, nu are decât să întocmească un proces verbal…,
Dl Cionca Iustin: Au întocmit.
Dl Trifon Daniel:…, şi urmează să stabilim de ce s-a ajuns la această situaţie. Ceea ce s-a spus acum, din punctul meu de vedere nu lămureşte lucrurile.
Dl Cionca Iustin: Bun. Deci propunerea dumneavoastră este să ne întâlnim cu cei din comisie? Haideţi să nu ne certăm. Încă o dată întreb, vreţi să ne întâlnim cu cei din comisie? Deci oamenii ne-au făcut o adresă, şi-au asumat că de aceea sunt funcţionari publici. Noi ar trebui să respingem că au greşit sau să acceptăm! Dumneavoastră acum v-aţi abţinut! Eu fără votul dumneavoastră nu pot să produc efecte juridice. Înţelegeţi aceasta.
Dl Bîlcea Sergiu: Domnul preşedinte, pot să vin cu o propunere? Având în vedere că mâine este zi lucrătoare, haideţi să facem o şedinţă de îndată cu această comisie, mâine la ora 9.
Dl Gligor Ioan: Sunteţi în stare…,
Dl Bîlcea Sergiu: Este zi lucrătoare la…, (Neinteligibil).
Dl Gligor Ioan:…, să duceţi lămuriri la ce v-am rugat, domnul vicepreşedinte? Venim, nu este o problemă!
Dl Cionca Iustin: Cine este de acord? Da…, nu prea aveţi adepţi, domnul Bîlcea! Bine. Încă o dată. Vom discuta să vedem dacă găsim o soluţie, oricum aşa nu poate să rămână. O punem pe şedinţa de la ordinară şi rugămintea mea este pe toţi cei care sunteţi interesaţi să clarificaţi, să vă aplecaţi un pic pe subiect. Mulţumesc! O zi bună!
Dl Săbău Gheorghe: Mai am o întrebare la diverse, dacă nu vă supăraţi.
Dl Cionca Iustin: Vă rog, domnul…,
Dl Moţ Petru: Mai avem un punct.
Dl Cionca Iustin: Mai avem?
Dl Săbău Gheorghe: Domnul preşedinte, în această perioadă, Consiliul Judeţean…,
Dl Cionca Iustin: Numai puţin, domnul consilier! Rămâneţi puţin că mai avem un punct introdus suplimentar.
Dl Săbău Gheorghe: Pot să termin eu? Deci aveţi organizaţia, adică Consiliul Judeţean şi Centrul Cultural organizează o grămadă de evenimente în perioada aceasta, nu? De exemplu, mâine parcă este centrul, adică festivalul gastronomic sau nu ştiu cum…,
Dl Cionca Iustin: Nu îl face Centrul Cultural!
Dl Săbău Gheorghe: Dar cine îl face?
Dl Cionca Iustin: Eu! Eu!
Dl Săbău Gheorghe: Bun. Şi noi, nu este nevoie să fim invitaţi? Sau noi nu suntem…,
Dl Cionca Iustin: Deci, haideţi să vă spun! Am făcut conferinţă de presă şi chiar acum facem după aceasta cu BATA. Este o acţiune prin care noi încercăm exact după modelul cu vinul, cu tramvaiul să ajutăm puţin, să sprijinim economia aceasta rurală. Ce facem noi? Contra sumei de 50 lei, asigurăm o vizită într-o localitate împreună cu autorităţile locale. Cine vrea să se înscrie plăteşte 50 lei şi noi asigurăm în banii aceştia transportul şi deplasarea până la…,
Dl Săbău Gheorghe: Bun, dar noi nu trebuia să ştim şi noi să fim invitaţi? Contra cost sau ceva. Chiar nimic? Întâmplător am aflat.
Dl Cionca Iustin: E o…, domnul Săbău! Este o informaţie publică, am făcut conferinţa de presă, este pe site-ul nostru.
Dl Săbău Gheorghe: La BATA am avut invitaţie, cu tramvaiul am avut invitaţie…,
Dl Cionca Iustin: Dar încă o dată! Aceasta este contra cost. Cine vrea să vină, eu chiar vă rog să veniţi pentru că aţi sprijini prin aceasta…,
Dl Săbău Gheorghe: De ce nu ne-aţi spus? Dacă nu vă întrebam eu, nu ştiam!
Dl Cionca Iustin: Am ieşit în conferinţă. Acum, îmi pare rău nu m-am gândit să…,
Dl Săbău Gheorghe: Aşa deja ne trataţi…,
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău, acum nu o luaţi aşa că până la urmă chiar nu aveţi dreptate.
Punctul 6
Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT.
Dl Cionca Iustin: Haideţi să trecem la punctul 6! Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT. Dacă sunt întrebări? Nu sunt. Cine este pentru? 26 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Ardelean Aurel, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Cadar Răzvan-Olimpiu, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Duruş Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ştefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Rus Florin-Cătălin, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat
HOTĂRÂREA NR. 144/04.05.2018
privind exprimarea acordului pentru realizarea Consorţiului Cultural Activarium în Euroregiunea DKMT
Dl Cionca Iustin: Domnul Săbău, sunteţi invitatul meu la Pecica.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Întocmit,
Patricia Popa