Şedinţă extraordinară 08.02.2008
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna FEBRUARIE 2008.
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 08.02.2008 | 12.00 | 70 |
Comisia buget-finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 05.02.2008 | 13.00 | 34 |
Comisia urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură. | 06.02.2008 | 13.00 | 57 |
Comisia pentru servicii publice, comerţ, turism şi agricultură. | 06.02.2008 | 13.00 | 63 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sănătate, sociale, sportive şi de tineret. | 06.02.2008 | 14.00 | 72 |
Comisia juridică, coordonarea consiliilor locale, respectarea drepturilor cetăţeneşti, probleme ale minorităţilor naţionale, ale cultelor şi protecţia drepturilor copiilor. | 05.02.2008 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, integrare europeană şi relaţii cu societatea civilă. | 05.02.2008 | 14.00 | 63 |
Notă: Materialele se vor depune la Compartimentul logistică şi redactarea monitorului oficial până la data de 01.02.2008, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 31.01.2008 orele 15.00.
Conform regulamentului Consiliului judeţean, Comisiile se pot întruni şi la convocarea preşedintelui de comisie cu acceptul conducerii Consiliului judeţean.
PREŞEDINTE,
ing. Iosif MATULA
Convocare
+
Ordine de zi
+
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare din data de 08.02.2008, sala 70, orele 12.00
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea Bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008. TextProiect
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara Bugetului local pe anul 2008. TextProiect
3.Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea bugetului fondurilor externe nerambursabile al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008. TextProiect
4.Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la Fondul pentru Dezvoltarea Regiunii Vest. TextProiect
5.Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la bugetul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră. TextProiect
6.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe culte a posturilor pentru personalul neclerical urmare a suplimentării numărului de posturi faţă de 2007. TextProiect
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad pe anul 2008. TextProiect
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de Apă Arad` SA. TextProiect
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului zonal aferent conului aluvionar al râului Mureş în contextul amplasării a numeroase balastiere în zonele adiacente frontului de captare al municipiului Arad şi a altor captări mai mici. TextProiect
10.Proiect de hotărâre privind avizarea Planului urbanistic general Seleuş şi a Regulamentului local de urbanism aferent. TextProiect
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului pentru realizarea raportului anual de monitorizare a planului judeţean de gestionare a deşeurilor. TextProiect
12.Diverse.
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 8.02.2008
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.34/4.02.2008 a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local `Adevărul Arad` din data de 5.02.2008. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Leah Sandu Virgil, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Sabău Gheorghe, Sipos Gyorgy, Ţolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului Arad. Absenţi: Herlo Rodica, Jurcă Sever, Mandek Francisc, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Rotaru Zoea Treiji,
Dl.Matula Iosif: Bună ziua.Deoarece în momentul de faţă din totalul de 33 sunt prezenţi 27 de consilieri judeţeni, declar deschise lucrările şedinţei noastre extraordinare de astăzi şi vă supun spre aprobare ordinea de zi cu cele 11 puncte anunţate, plus al 12-lea punct care a fost prezentat în comisii, deci propun eu o suplimentare la ordinea de zi: proiect de hotărâre cu privire la suplimentarea cu cel puţin 10 % a proiectului `Locuinţe protejate Monica` şi susţinerea activităţii pe cel puţin 3 ani de la finalizarea implementării. Mai întâi permiteţi-mi să supun votului dacă sunteţi de acord cu acest punct suplimentar la ordinea de zi. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – Dacă sunt alte observaţii legate de ordinea de zi?
Dl.Silaghi Ioan: Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte, propun ca punctul 9 de pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului zonal aferent conului aluvionar al râului Mureş în contextul amplasării a numeroase balastiere în zonele adiacente frontului de captare al municipiului Arad şi a altor captări mai mici să-l amânăm pentru şedinţa din luna viitoare întrucât în felul cum el este redactat şi problematica pe care o tratează se încadrează în categoria actelor administrative cu caracter normativ care trebuie să fie supuse transparenţei, în consecinţă urmează să-l facem public şi să aşteptăm observaţii, propuneri de la cei interesaţi şi de abia luna viitoare să fie discutat.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, la şedinţa precedentă am solicitat Companiei de Transport Local un punct de vedere prin care să ne facă cunoscut evaluarea şi achiziţia RCA-urilor. Am primit răspunsul de la CTP, dar după cum dânşii răspund în această adresă se pare că în momentul de faţă CTP-ul circulă fără RCA-uri pe vehiculele dânşilor. Nu ştiu dacă este aşa, este grav, iar dacă nu este aşa atunci răspunsul este incomplet.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Dacă legat de ordinea de zi, dacă sunteţi de acord cu amânarea punctului 9. Cine este de acord cu amânarea acestui punct? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – Dacă mai sunt alte observaţii? Dacă nu sunt, supun votului dvs.
ORDINEA DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2008.
3.Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea bugetului fondurilor externe nerambursabile al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
4.Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la Fondul pentru Dezvoltarea Regiunii Vest.
5.Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la bugetul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră.
6.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe culte a posturilor pentru personalul neclerical urmare a suplimentării numărului de posturi faţă de 2007.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad pe anul 2008.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de Apă Arad` SA.
9.Proiect de hotărâre privind avizarea Planului urbanistic general Seleuş şi a Regulamentului local de urbanism aferent.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului pentru realizarea raportului anual de monitorizare a planului judeţean de gestionare a deşeurilor.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cu cel puţin 10 % a proiectului `Locuinţă protejată Monica`.
12.Diverse.
Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In unanimitate, Consiliul judeţean Arad a adoptat ordinea de zi propusă.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile, cu următoarele observaţii: domnul consilier Duka propune să se majoreze bugetul Centrului Cultural Judeţean cu 2 mild.lei, în 2 etape, 1 mild. lei la aprobarea bugetului şi 1 mild. lei la prima rectificare, vorbim despre lei vechi, de la Capitolul 87.02.`Alte acţiuni economice`, cu destinaţia FC.UTA. Solicită un vot de principiu din partea consilierilor. A doua observaţie, domnul consilier Purcaru Mircea nu este de acord cu partea referitoare la finanţarea Companiei de Transport Public, comisia III solicită să se organizeze, săptămâna viitoare o întâlnire cu conducerea spitalelor subordonate Consiliului judeţean. Aici fac o menţiune, noi nu avem spitale subordonate, noi avem spitale la care avem în administrare clădirile. E vorba de administrarea clădirilor. Deci, la care să participe şi domnul preşedinte şi consilierii judeţeni interesaţi pentru a stabili priorităţile unităţilor sanitare. O altă observaţie, domnul Oneţ Aurelian propune să se efectueze un sondaj de opinie legat de activitatea desfăşurată de Spitalul de ginecologie-obstetrică. Si o altă observaţie, care la mine figurează la punctul 2, dar cu siguranţă aparţine de punctul 1: domnul consilier Duka solicită să se aloce 1,5 mild.lei pentru reparaţii la clădirea de pe calea Timişorii 58 corp B de la Cap.87.02 Alte acţiuni economice. De asemenea propune să se întocmească un proiect pentru Centrul cultural judeţean pe calea Timişorii 58.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, stimaţi colegi. S-a vorbit foarte mult de clubul UTA. Se spune că este parte integrantă din imaginea Aradului, dar din păcate noi, cei care suntem implicaţi în administraţie, prea puţin facem pentru acest lucru. Este foarte adevărat că vorbim foarte mult despre acest club, dar nu reuşim să găsim modalitatea legală de a-i sprijini. Eu consider că prin acţiunile şi activitatea Consiliului judeţean care s-a desfăşurat de-a-lungul timpului şi am reuşit prin Centrul Cultural Judeţean să sponsorizăm anumite activităţi sportive şi m-aş referi aici la Openul de tenis la care în total de-a-lungul timpului mai bine de 2 miliarde s-au alocat, basketului, sau altor activităţi sportive, cred că măcar acum, la sfârşit de mandat putem să facem acest gest. Eu m-am hotărât să fac această campanie, nu electorală, o campanie de adunare de fonduri ca să demonstrăm arădenilor şi celor care vor să se implice că într-adevăr ne pasă de acest club evident că sumele pe care le-am propus sunt destul de mici pentru necesităţile acestui club, dar cred că un prim pas putem să-l facem şi atunci şi intervin cu o mică rectificare, votul de principiu îl doresc doar pentru următoarea rectificare de buget, iar primul miliard să se includă acum la repartizarea bugetului. Referitor la Timişorii 58 îmi rezerv dreptul, probabil dvs. aţi sărit punctul, pentru că se referă la punctul 2 şi o voi reaborda atunci dacă şi dvs. sunteţi de acord.
Dl.Matula Iosif: Este în regulă.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, revin din nou asupra CTP-ului şi spun că în aceste momente când transportul public privat se confruntă cu o reducere a tarifelor, la Compania de Transport subvenţiile cresc şi de 4 ani încoace, în mod constant Compania a cerut bani de la Consiliul judeţean, iar comunele care au probleme şi au proiecte în derulare nu au bani să-şi pună contribuţia proprie pentru a accede bani europeni. Sigur s-au alocat subvenţii de 11 mild. lei vechi pentru finanţarea cheltuielilor materiale aferente transportului în comun. S-au mai alocat încă 4,5 mild. pentru achiziţionarea de mijloace de transport noi, repet, în condiţiile în care privaţii din transportul de persoane se confruntă cu reducerea tarifelor din cauza concurenţei puternice care există pe piaţă. Sigur, CTP-ul creşte tarifele, după părerea mea în mod nejustificat. Poate că ar trebui gândită o măsură de privatizare a transportului public în municipiu şi judeţ pentru că în felul acesta, de la Consiliul judeţean, de la bugetul primăriei anual se alocă bani care ar putea fi redefiniţi către alte direcţii.
Dl.Sipos Gyorgy: Mă simt obligat să-i răspund la domnul Purcaru întrucât sunt membru în AGA la Compania de Transporturi. Intr-adevăr, Compania de Transporturi se confruntă cu greutăţi materiale, s-a confruntat întotdeauna, în primul rând pentru că are parcul de maşini foarte învechit care trebuie înnoit şi ne place, nu ne place este vechi şi consumă mult, vorbesc bani, este primul an când autobuzele fac 2 mild. beneficii, asta totuşi înseamnă ceva. S-au cumpărat anul trecut autobuze din banii pe care i-a amintit domnul Purcaru mai nainte şi problema CTP-ului este că trasele care nu au fost solicitate de privaţi trebuie să le deservească. La licitaţiile de anul acesta care vor fi se vor face trasee împerecheate, sau cum să mă exprim mai bine, deci se vor scoate la licitaţie nu numai traseele cele mai bune ci şi împerecheate, un traseu bun, cu unu nerentabil, atunci vom vedea care va fi rezultatul şi cu cele private. Dacă nu vom da subvenţii în continuare CTP-ului, nu va fi în stare să cumpere autobuze noi, şi va lucra tot cu autobuze vechi. Cam 25 % din parcul auto al CTP-ului este sub 9 ani, iar 75 % este cu o vechime de peste 9 ani. Asta înseamnă mult, deci lucrăm cu autobuze vechi de pe vremea lui Pazvande-vodă şi drumurile care nu au fost licitate de companii private sunt aşa cum sunt. Stiu ei de ce nu au licitat traseele respective. Dacă domnul Purcaru crede că ceva nu este în regulă, ar putea ca, consilier judeţean să se documenteze, iar în legătură cu RCA-urile nu circulă autobuzele şi nici tramvaiele CTP-ului fără asigurări, ci s-au prelungit lunar contractele vechi cu cei care au avut iar în legătură cu licitaţia dubioasă au cerut detalii de la comisia de supraveghere, majoritatea ofertelor au fost de 2 mild. iar respectiva cu o sumă de 800 mil. care pe undeva pare suspect, nu poate să acopere normal costurile care vor apărea. Ei au o limită de asigurare declarată care trebuie să respecte. In cazul în care vin sub această limită, comisia de supraveghere nu va fi de acord şi au cerut lămuriri. In momentul în care vin lămuririle dacă aşa zice comisia de supraveghere că au fost corecţi se va rămâne la cele 800 milioane, dacă nu, va câştiga următorul.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte dacă-mi permiteţi o scurtă completare. Dânsul spune că aceia care au făcut o ofertă prea mică, problema nu este a noastră, dacă ar fi o problemă, problema CTP-ului era să aleagă oferta cea mai mică iar conform contractului ce se va încheia cel ce a făcut oferte sigur că avea obligaţiile asumate în caietul de sarcini. Deci problema nu este că ăia au făcut o ofertă prea mică, problema este că se doreşte o ofertă `mai mare` pentru faptul că se oferă servicii mai bune, dar serviciile sunt trecute în caietul de sarcini. Deci la fel trebuie să le asigure şi cel care face oferta mai mică şi cel care face oferta mai mare. Referitor la asta, referitor la cheltuieli, eu am propus soluţia de privatizare. Atâta timp cât tarifele în sectorul privat scad şi eu vă spun din interiorul sectorului privat de transport, şi scad în seama concurenţei acerbe în care privatul are mijloc de transport nou, Euro 3 sau 4, are toate condiţiile pentru a se mişca pe piaţă şi atunci noi ne punem întrebarea că trebuie să ajutăm Compania de Transport să se retehnologizeze, sigur Compania de Transport din 90 şi până acum putea să facă aceste lucruri. Cred că soluţia finală este cea ce privatizare. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Aş vrea să lămurim acest aspect. Pe de o parte multe sunt reale din observaţii, dar repet, pe de o parte aş vrea să spun că avem experienţa în care, da, sistemul privat pătrunde, şi este foarte prezent, îl vedem din Arad spre oraşele localităţii din păcate şi golind acel judeţ am văzut prea puţin sistem privat în zonele Gurahonţ cu localităţile învecinate, zona Săvârşin cu localităţile învecinate, zona Vârfuri, în zona Craiva, dar este real ce spuneţi şi am în faţă strategia ofertă pentru programul de îmbunătăţiri a transportului public. A fost executat într-adevăr de un consorţiu neutru, internaţional şi vin tocmai în îmbunătăţirea situaţiei Companiei de Transport. Este punctul de plecare de unde vor ieşi soluţiile cele mai bune pe care trebuie să le găsim pentru Compania de Transport. Va face subiectul unor analize ulterioare, sigur va putea fi consultat, este făcut cu fonduri europene, sursa este programul de fonduri de coopeerare teritorial. Repet, perfect de acord pentru analiza dar care consider că trebuie pornită de către specialişti la care noi să venim cu observaţiile noastre şi cu propunerile pe care le avem. Vă rog în continuare, doamna Fîciu.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, ştiu că este un an electoral, dar bugetul nostru nu este unul atât de roz şi nu cred că este cazul să facem pomeni electorale în scopul atragerii de voturi. Poate că în momentul de faţă o să-mi atrag nu simpatia ci contrar din partea suporterilor echipei de fotbal UTA, din câte mă pricep eu, această echipă de fotbal este un fanion al municipiului Arad, dar după câte am înţeles din presă au un nou investitor, dl.Păunescu, cred că dânsul va putea să aloce banii de care are nevoie Clubul UTA. Noi am oferit anul trecut 1 miliard Clubului UTA, după câte îmi aduc aminte, acei bani îi consider mai necesari, dacă tot putem să-i transferăm, să-i acordăm la Spitalul judeţean sau la Spitalul matern.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Oneţ Aurelian: Pentru că tot am trecut în sfera sănătăţii din nou am văzut că am avut o observaţie în comisie care a fost trunchiată, au fost luate nişte cuvinte de ici colo şi s-a transformat în ceea ce a apărut în observaţiile comisiilor că aş fi spus eu. Atâta doar aş dori să se ştie că atunci când dăm nişte bani în sprijinul sănătăţii ar trebui şi să cerem servicii mai bune pentru că trebuie să cunoaştem faptul, nu puteţi spune că nu cunoaşteţi că mulţi dintre arădeni pleacă în alte localităţi Timişoara, Szeged, ca să-şi rezolve problemele de sănătate. Faptul că nu este o instituţie subordonată nouă, ci trebuie doar să dăm bani pentru clădiri eu înţeleg foarte bine şi aici este vorba de o reutilare, deci practic, noi de la bugetul consiliului judeţean dăm bani către această instituţie, în speţă este chiar vorba de Spitalul obstetrică-ginecologie, despre care eu spuneam că ar trebui să-şi revadă, nu numai spitalul de obstetrică-ginecologie, toată sănătatea din Arad, şi Spitalul judeţean, să revadă unde sunt problemele, pentru că sunt probleme şi cei din aparatul propriu care au venit să susţină acest proiect au spus daţi-ne dovezi concrete. Am spus dacă nu ştiţi care sunt problemele în sistemul de sănătate, am spus faceţi un sondaj, întrebaţi oamenii, pentru că aşa cum au venit mie să-mi spună unii despre problemele pe care le-au întâlnit acolo, tot aşa vă vor spune şi dvs. dacă veţi face un sondaj că nu este un caz izolat, sunt mult mai multe. Pentru că am fost acuzaţi că numai în cazul în care ne doare pe noi atunci facem ceva. Nu, pe mine mă doare de toţi arădenii pentru că noi vom ajunge şi noi să avem nevoie de aceste servicii şi dvs.dacă nu cumva doriţi să imigraţi sau să mergem în Viena să ne tratăm
Dl.Matula Iosif: Deocamdată nu.
Dl.Oneţ Aurelian: Să ne tratăm la spate, cum a dat exemplu preşedintele Băsescu, dumnealui ştiţi că a renunţat la serviciile medicale din România,
Dl.Creţu Ioan: Hernie de disc, se poate trata şi la noi
Dl.Oneţ Aurelian: Se poate face, dar cu toate astea, preşedintele a apelat la un spital din afară, probabil că dumnealui ştia foarte bine care sunt problemele de sănătate. Eu sunt convins că dacă sistemul de sănătate din România funcţiona mai bine, ar fi venit la Arad, domnu doctor. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Domnule consilier, legat de
Dl.Oneţ Aurelian: Nu sunt împotriva ajutării, din contra, de asta doresc şi dorim mai mulţi consilieri judeţeni să ne întâlnim cu oamenii responsabili din sistemul de sănătate şi să vedem cum putem conlucra, cu ce putem să-i ajutăm, ce pot dumnealor să facă pentru că noi suntem luaţi la răspundere: aţi dat bani la sănătate, dacă aţi dat bani la sănătate înseamnă că aveţi o anumită putere atunci când plăteşti, ce cerem noi, domnule preşedinte de la sănătate? Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Legat de acest subiect, dacă-mi permiteţi, de fiecare dată când alocăm fonduri pentru sănătate, o facem pe baza listei de priorităţi pe care o analizăm, cu spitalele respective şi cu spitalul judeţean şi cred că avem un reprezentant aici care poate să confirme sau să infirme şi cu celelalte spitale. Legat de problematica strict medicală, personal eu nu vreau să mă transform şi în director ASP, sunt de acord să avem o analiză a activităţii medicale, dar coordonată de ASP la care să participăm şi noi, repet, ne asumăm partea de responsabilitate în ceea ce priveşte administrarea clădirilor, dar chiar şi legat de sondaj de opinie iarăşi nu aş vrea să mă transform în directro ASP. Această analiză ar putea s-o facă ASP-ul, consider că ar putea-o face chiar o organizaţie nonguvernamentală, societatea civilă, mass-media, lansez chiar invitaţia, dar nu cred că am fi chiar noi, consiliul judeţean, fiind o instituţie deconcentrată, în măsură să o facem, dar cred că poate fi făcută. Repet, alocările pe care le avem le facem strict în funcţie de priorităţile stabilite de fiecare instituţie medicală cu documentaţiile de rigoare.
Dl.Creţu Ioan: Domnule preşedinte,
Dl.Oneţ Aurelian: Incă o dată aş vrea să completez, deci încă o dată, nu am cerut un sondaj de opinie, mi s-a răspuns nu cunoaştem, spuneţi-ne, poi dacă nu ştiţi, cercetaţi şi dvs, asta este, nu doresc neapărat un sondaj de opinie plătit de consiliul judeţean. Clar.
Dl.Matula Iosif: Permiteţi să transmit observaţiile dvs. şi spre ASP?
Dl.Oneţ Aurelian: Vă rog frumos, răspunsul celor din subordinea Consiliului judeţean, din subordinea dvs. a fost că nu ştim că sunt probleme în sănătatea din Arad, nu sunt, păi sunt probleme.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Creţu Ioan: Referitor la bugetul pe care-l dezbatem, stimaţi colegi asta este felia, aceasta este pâinea pe care trebuie să o împărţim. Cât e pâinea de mare. Degeaba vrem noi să dăm mult mai mult şi am dori să dăm, trebuie să ne limităm la banii pe care îi avem. Referitor la sumele pentru subvenţionarea Companiei de Transport Arad, trebuie să o facem în continuare, pentru că traseele cele mai proaste, localităţile cele mai îndepărtate nu au nici un mijloc sau altă posibilitate de transport, nu sunt luate de privaţi. Trebuie, în continuare Compania de Transport să asigure aceste trasee pentru transportul cetăţenilor, a bolnavilor sau chiar a elevilor. Vârfurile, Craiva, Valea Mureşului, vă dau câteva exemple. Sigur traseele Arad-Ineu, Arad-Moneasa sunt solicitate deocamdată de privaţi, dar la restul nu se bagă. Nu există deocamdată altă posibilitate şi noi am dat fonduri pentru înlocuirea parcului şi pentru nişte autobuze şi microbuze mai adecvate traseelor, cu mai puţini călători, cu un consum mai mic. Referitor la capitolul sprijinirii UTA, toţi cetăţenii nu municipiului, judeţului Arad, consideră că UTA este fanionul judeţului Arad şi Bătrâna Doamnă este cea mai galonată dintre toate echipele din provincie care au gâştigat mai multe cupe şi campionate. Din păcate şi zic din păcate, nu se găsesc dintre investitorii, oamenii de afaceri din Arad care să susţină acest club, trebuie să vină de la Bucureşti care să susţină UTA. Consiliul judeţean, din punct de vedere juridic nu poate aloca direct fonduri, aşa-i domnul secretar? Nu poate aloca direct fonduri, eu nu sunt jurist de meserie, dar sunt în comisia juridică şi am fost 8 ani senator. Ne-am lovit şi cu Mircea Sandu şi cu Caşai şi cu alte probleme şi fiind preşedintele comisiei de sănătate, ecologie şi sport am avut tangenţă, din păcate nu putem aloca direct, putem aloca bani la Centrul Cultural judeţean Arad şi aici să vină cu diferite proiecte din care să poată lua ceva bani pentru sprijinirea UTA. Direct nu se poate.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Nu sunt tot banii noştri?
Dl.Creţu Ioan: Tot banii noştri, dar asta este forma legală. Noi nu putem încălca legea pentru că suntem sancţionaţi imediat. Suntem puşi la plată direct. In privinţa sistemului sanitar, din judeţul Arad, am lucrat în sănătate, am fost preşedintele Comisiei de sănătate, colegul Vancu este aici, cunosc situaţia, am fost la Spitalul judeţean, pe la municipal, la matern, şi am stat de vorba cu directorii, cu managerii. Cunosc problemele cu care se confruntă. Spitalul judeţean, trebuie făcut un spital nou, şanse sunt pentru aceasta ca să corespundă cerinţelor actuale. Intreţinerea lui şi reparaţii la instalaţii, situaţia care era la terapia intensivă, am sprijinit anul trecut din fondurile pe care le-am avut, jumătate am dat la sănătate, din 16 mild. mi se pare că 7-8 mild. au mers la sănătate. Am discutat cu colegii şi spus, stabiliţi-vă priorităţile, ce vreţi să faceţi şi în continuare îi vom sprijini în limita posibilităţilor pe care le avem. Noi nu putem da bani nici pentru medicamente, pentru aparatură mai putem să dăm ceva, sub o formă oarecare şi pentru întreţinere. Aceasta este competenţa Consiliului judeţean iar dumnealor să vină cu priorităţile ce vor. Maternul de exemplu vrea un cazan pentru aburi pentru sterilizare, vrea să facă igienizare la noi-născuţi, era într-o situaţie de-a dreptul periculoasă pentru o infecţie intraspitalicească ]ce aveau ei acolo, au făcut această treabă. Reparat acoperişul că plouă, e şi normal, Spitalul judeţean a venit cu reparaţii la terapie intensivă şi cu o serie de aparatură şi dotare de ce aveau nevoie şi în măsura posibilităţilor noi toţi, în limita fondului pe care-l avem îi vom sprijini şi în competenţele pe care le are Consiliul judeţean. Mulţumesc.
Dl.Micurescu Ion: Domnule preşedinte, domnilor colegi, şi eu sunt unu care aş vrea să sprijin performanţa sportului rege arădean, fotbalul, dar trebuie să ne gândim la procedură. Această sumă, eu zic că, poate ar merita 10 miliarde, nu un miliard, dar dacă merg la Centrul Cultural, aici intrăm sub incidenţa Legii 350/2005 de câteva zile am avut o întâlnire cu tinerii pentru Legea 305/2006, am discutat 2 ore despre metodologia de evaluare a proiectelor. Pentru a încheia un contract de finanţare nerambursabil cu UTA, trebuie să vină să-l câştige. Ar putea acum la licitaţia care va avea loc să fie proiecte care nu vor lua nici un leu, dacă nu e făcut bun sau nu are punctaj. Aşa nu ştiu dacă am putea spune de acum că dăm 1 miliard, că dirijăm acolo dacă el nu are punctaj, Banii nu se pot da aşa, dăm UT-ei 1 miliard, 2 sau 5, mă repet, trebuie să intre la procedură de evaluare, unde vor fi şi alături de comisia dispusă de preşedinte şi evaluatori de meserie şi nu ştiu dacă este atât de simplu, am văzut şi la celelalte. Poate Zona Liberă poate oferi, este altă procedură, dar Centrul Cultural prin Legea 350 şi Ordonanţa 2/2008 de modificare a altui act normativ, e destul de strâns şi trebuie să se încadreze în prevederile acestor acte normative.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, Primăria municipiului Arad cât alocă Clubului UTA. ?
Dl.Matula Iosif: Imi pare rău, nu ştiu.
Dl.Tolea Adrian: Aş vrea şi eu să intervin tot pe subiectul UTA şi eu cred că ceea ce este propus de către domnul Duka, este corect, că pentru dacă aţi observat, la sfârşit se spune, solicită un vot de principiu. Sigur că şi domnul Creţu şi domnul Micurescu au dreptate, acest lucru se poate hotărî doar în cadrul Centrului Cultural Judeţean şi doar pe baza unui proiect, noi însă putem să dăm un vot de principiu, pe de altă parte cred că dacă acolo în comisie sau la Centrul Cultural sau comisia noastră specifică se fac nişte criterii, nu ştiu ce criterii s-ar putea face ca un proiect al UT-ei să nu le treacă. Pe de altă parte doamna Fîciu spunea că este echipa municipiului Arad, păi municipiul Arad este jumătate din judeţul Arad, deci este echipa judeţului şi cum spunea domnul Creţu, este echipa provinciei. Deci ajungem să discutăm aşa despre UTA ca şi când ar fi, eu zic la modul concret că ar trebui să suplimentăm într-adevăr bugetul ce s-a alocat pentru Centrul Cultural Judeţean şi poate nu ar fi rău să fie o sumă mai mare şi pe baza proiectelor, eu zic că se vor găsi soluţii ca să ajutăm şi UTA şi alte activităţi culturale, sportive şi de tineret.
Dl.Csepella Ioan Matei: Stiu că anul trecut, de fapt toţi ştim că, Consiliul judeţean a fost citat din partea spitalelor pentru anumite lucrări şi cheltuieli să fie susţinute de Consiliul judeţean. In proiectul de buget, la cap. `sănătate`, codul 66 nu apare finanţare în această direcţie. Intrebarea este dacă anul acesta nu au ajuns sau au ajuns solicitări în această direcţie? Pe lângă investiţia ce a discutat domnul coleg, în legătură cu alocarea adică votul de principiu pentru suplimentarea fondului care se împarte în domeniul cultural sportiv, aş fi de acord şi eu să votăm un vot de principiu, dar cu respectarea strictă a legalităţii fiindcă cunosc o situaţie de la începutul anilor 90, când consilierii judeţeni au votat o sumă pentru UTA în mod direct, au fost atacaţi în contencios şi a fost pus sechestru pe averea lor acasă. Problema s-a rezolvat, nu au fost consecinţe grave, dar totuşi cer respectarea strictă a legalităţii. Mulţumesc.
Dl.Buza Gavril: Acest vot pentru sprijinirea UT-ei va fi, dacă va trece, va fi un vot sentimental. Bugetul pentru acţiuni culturale, sportive, tineret, sociale, sănătate şi aşa mai departe, că lista continuă, întreaga sumă este de 10 miliarde. Din această sumă cam 5 miliarde se vor cheltui pe calendarul acţiunilor noastre tradiţionale, rămân 5 miliarde, hai suplimentăm cu 1 miliard, vor fi 6 miliarde, aceste 6 miliarde de lei vechi îl împărţim la licitaţii pe 7 categorii. E acea glumă ca şi apa sfinţită nici nu strică, nici, mă rog. Putem sentimental, prin asta ne exprimăm adeziunea faţă de clubul fanion, dar nici problemele lor financiare nu vor fi rezolvate şi nimic altceva. Mulţumesc.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, dacă se dă un vot de principiu, deci nu sunt împotrivă, să nu mi-o luaţi, să se interpreteze greşit, vot de principiu din partea Consiliului judeţean pentru alocarea a 2 miliarde sau 1 miliard pentru Clubul UTA, influenţaţi din momentul acesta licitaţia de proiecte.
Dl.Silaghi Ioan: In primul rând eu nu ştiu ce-i ăla vot ce principiu. Poate mă lămuriţi. In al doilea rând dacă votăm, votăm acordarea a 1 miliard în plus la Centrul Cultural Judeţean pentru acţiunile Centrului Cultural Judeţean şi nimic mai mult. Vorbiţi prea mult cei ce vreţi să sprijiniţi UTA. Şi faceţi în defavoarea UT-ei.
Dl.Matula Iosif: Vin eu cu o soluţie pentru a ieşi din impas şi şi eu vreau să ajut UTA până-n pânzele albe. Propun pentru început să venim cu amendamentul să suplimentăm cu 1 miliard bugetul Centrului Cultural Judeţean, la care, la licitaţiile care urmează şi UTA poate să vină, aşa cum a venit şi anul trecut, cu proiect, i-am ajutat, i-am prjinit, i-am ajutat să vină cu proiect şi putem să le alocăm o sumă, dar pe o o licitaţie de proiecte. Sper să vină, să o facă, să depună un proiect viabil, repet, să-i putem sprijini. Dar ce vă propun eu, dacă sunteţi de acord, este să venim cu un amendament prin care să suplimentăm bugetul Centrului Cultural cu 1 miliard. Sunt dator înainte să o întreb pe doamna director economic dacă putem face acest lucru şi dacă există o posibilitate,
D-na Ribovici Gheorghina: Există posibilitatea de la `situaţii deosebite`.
Dl.Matula Iosif: Deci există, cu micşorarea pentru situaţii deosebite, calamităţi. Sper că acea prognoză pe care am văzut-o cu cod portocaliu în luna aprilie să nu se adeverească.
Dl.Moş Ioan: Domnule preşedinte, în legătură cu sponsorizările aş vrea să ridic o problemă, care mie mi se pare deosebit de importantă. În primul rând cred că trebuie să ajungem sau să înţelegem că nu ne putem ascunde după deget când vorbim de sponsorizări şi să fim realişti. La ora actuală când vorbim de sponsorizări, oricât suflet să punem noi pentru UTA, sau pentru altă echipă nu se poate rezolva. Trebuie să fim realişti şi să înţelegem, că astăzi, o echipă de fotbal este o afacere. Astăzi în România, orice echipă de divizia A porneşte de la 5-6 milioane de Euro pe an buget. Deci 1 miliard de lei de aici sau de dincolo e o frecţie la picior de lemn. Cu atât mai mult cred, că banii aceştia, şi vorbesc acum şi gândindu-mă şi la instituţiile care aparţin Consiliului judeţean sau societăţile din subordinea noastră, sponsorizările să se facă pe obiective clare. S-a ridicat problema sănătăţii în special aici şi vreau să vă spun cu părere de rău, domnul doctor a ridicat problema în detaliu pentru că le cunoaşte, dar Aradul cred că se găseşte într-o situaţie foarte hai să nu spun un cuvânt greu, dar delicată în raport cu alte oraşe şi judeţe în ceea ce priveşte dotarea, şi hai să spunem şi premieri în domeniul sănătăţii. In concluzie, o sponsorizare pe un obiectiv clar şi am să vă dau un exemplu chiar de la Spitalul judeţean, noi nu avem o secţie de neurochirurgie nici la ora actuală, deşi sunt 2 cadre cu o pregătire excepţională acolo. Pentru că nu vrea nimeni să dea nişte bani acolo pentru nişte dotări, aparatura necesară şi atunci pentru orice operaţie, orice intervenţie din accidente minore, oamenii ajung la Timişoara sau în alte părţi. Repet încă o dată, n-am nimic cu UTA, dimpotrivă îmi place sportul şi noi am avut echipă la Uzina de Vagoane, numai că atunci au fost alte vremuri. Jucătorii erau plătiţi de către uzină, salariile veneau de acolo, deci lucrurile astăzi sunt cu totul altfel, nu putem să ne jucăm cu acest aspecte de sponsorizări. Banii trebuie să meargă la instituţii care sunt într-o situaţie extrem de delicată şi care trebuie ajutaţi. In ceea ce priveşte suplimentarea cu un miliard, dacă banii care se suplimentează către centru nu se duc înspre o sponsorizare mascată, aşa cum se încearcă să se spună aici, sunt de acord, altfel nu.
Dl.Matula Iosif: Vreau să mai fac o paranteză. Astăzi noi alocăm din nou o sumă spre 10 miliarde pentru sănătate, spitale a căror clădiri le administrăm noi, la Spitalul judeţean de exemplu, sunt într-un program de modernizare, de reparaţii ample, poate că sunt dintre colegi care nu au trecut de câteva luni prin spital, dar tocmai cu fondurile pe care le-am alocat anul trecut şi nu au fost puţine, am respectat programul dânşilor de priorităţi. Cu fondurile cu care contribuim şi în acest an, dânşii au început un program amplu de reparaţii şi chiar modernizări. Nu mai vorbesc de UPU, este un model la nivel naţional şi ca dotare, vizita domnului ministru secretar de stat a confirmat acest lucru şi repet, vor să continue acest program pe care l-au început în 2007. E adevărat. Nu se poate peste noapte, încetul cu încetul, condiţiile din câteva secţii deja de la Spitalul judeţean să se schimbe în bine chiar spre foarte bine. Deci repet, şi astăzi alocăm o sumă pentru început de an pe care garantat şi sigur o vom suplimenta, tocmai ca în funcţie de graficul de desfăşurare a lucrărilor dânşii să-şi poată finaliza ceea ce au propus pentru acest an.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, mă bucură faptul că propunerea mea reprezintă un larg interes din start domnule preşedinte pentru modul de abordare şi dumneavoastră şi domnului Ţolea, nu pot să-i mulţumesc colegei noastre consilier căreia am impresia că memoria îi joacă feste posibil din cauza vârstei şi de aia nici nu-i place sportul
Dl.Matula Iosif: Vă rog, domnul Duka
Dl.Duka Iosif Atila: Probabil de aia nici nu-i place sportul, doresc să-i reamintesc că anul trecut Clubul UTA n-a primit 1 miliard, i s-a alocat, prin licitaţie, în mod legal vreo 90 milioane de lei vechi, deci până la miliardul vechi este cale lungă. Evident că dvs. aţi înţeles, domnul Ţolea văd că a înţelesc, bănuiesc că toţi cei care au citit cu atenţie intervenţia şi amendamentul, au înţeles că doresc această suplimentare efectiv pentru UTA. Atâta timp cât am avut posibilitatea să studiez bugetul şi Centrul Cultural Judeţean prin transfer primeşte peste 22 miliarde, am considerat că un miliard, respectiv două nu ar fi o sumă atât de greu de alocat acestui centru. Evident că aceşti bani se vor cheltui în limitele legii în momentul când îi vor primi. Eu am avut consultaţii şi cu doamna Ribovici căreia îi mulţumesc pentru ajutorul acordat, totodată şi directoarei de la Centrul Cultural Judeţean care din nou m-a ajutat şi m-a asigurat că vor face toate demersurile ca la acea licitaţie la care reprezentanţii acestui Club se vor înscrie şi vor veni cu documentaţie vor fi sprijiniţi şi bine înţeles în cadru legal. Nu cred că, cum zicea şi domnul Ţolea, această echipă reprezintă întreg judeţul Arad şi la un moment dat a reprezentat chiar România. Nu putem să spunem că e chiar a municipiului şi atâta timp cât acest sport este un sport de masă şi cel puţin cred eu 80 % din populaţia Aradului doreşte să aibe această echipă şi în divizia A şi atâta timp cât noi aici vorbim de împărţirea banului public colectat în mare parte şi din impozitele populaţiei, cred că sunt în asentimentul lor când sunt de acord ca şi doleanţele lor să se respecte în măsura aceasta respectiv faţă de sport şi de fotbal ca să simtă că din banii lor ajung şi acolo unde doresc şi ei şi ca să fiu mai precis, eu îmi doresc în felul următor, de altfel cum aţi propus şi dvs., deocamdată să votăm suplimentarea cu 1 miliard şi totodată aş dori un vot de principiu pentru următoarea rectificare de buget care ne va prinde sau nu în această sală şi în această echipă, dar cred că putem să o dăm acuma. O altă intervenţie pe care am avut-o şi o solicitare din partea întregii comisii este acea organizare a unei întâlniri, de fapt o propunere care a fost una mai veche şi nu i s-a dat curs. Chiar îmi doresc acest lucru şi toată comisia îşi doreşte şi aş dori să fiţi şi dvs. de faţă şi doamna Ribovici şi toţi cei care sunt în comisiile consultative la aceste instituţii. Totodată aş dori să subliniez consilierilor, colegilor care nu doresc să facă parte să nu vină. Şi aş mai avea o întrebare. Documentaţia de fundamentare pentru cele peste 4 miliarde ce alocăm Spitalului judeţean a ajuns?
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. După câte ştiu, documentaţia de fundamentare de la Spitalul judeţean a ajuns şi este la noi.
Dl.Duka Iosif Atila: Pentru că era o problemă să nu putem vota dacă nu era.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Sipos György: Sunt de acord cu domnul Moş în totalitate şi colegii care vor să ajute UTA, eu nu am nimic împotrivă, dar fotbalul este ceva aparte, unde se fac afaceri foarte mari şi noi suntem aşa de mici faţă de cei care învârt acolo, dar colegii care vor să ajute UTA, vă rog să treceţi într-o zi prin spitalul de oncologie. Sunt convins că veţi fi de acord ca banii respectivi să meargă acolo şi nu la UTA. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Dacă-mi permiteţi să supun votului dvs. amendamentul suplimentării cu 1 miliard a bugetului Centrului Cultural Judeţean. Cine este pentru? 22 voturi Impotrivă? 2 voturi (Moş Ioan, Sipos György) Abţineri? 3 voturi (Sabău Gheorghe, Căprar Dorel, Leah Sandu Virgil). Deci cu majoritate de voturi acest amendament a fost adoptat. Imi permiteţi să supun votului dvs. proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al CJA pe anul 2008. Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea). Cu mare majoritate proiectul a fost aprobat.
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.10/2008
privind aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2008.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile cu următoarele observaţii. Deci rămân aici observaţiile? Domnul Duka, eu am dorit să o trec, dar o s-o reiau: domnul consilier Duka Iosif Atila solicită să se aloce 1,5 mild.lei pentru reparaţii la clădirea din Calea Timişorii 58 corp B de la Cap.87.02 `Alte acţiuni economice`. De asemenea propune să se întocmească un proiect pentru construirea unui nou Centru Cultural pe Calea Timişorii 58; comisia V cere lămuriri în legătură cu motivele debranşării Spitalului judeţean şi ce semnifică suma de 1 mild.prevăzută pentru rebranşare. In primul rând aş vrea să fac eu două precizări, de ce am dorit. Unu, legat de acea clădire de pe Calea Timişorii, noi avem anumite proiecte în legătură cu acel spaţiu. Am avut proiect pe care l-am abandonat pentru că a intervenit problema contractului cu Centru de aparatură medicală. Avem pregătit în continuare, dar vrem să reglementăm situaţia juridică acolo şi într-adevăr după aceea să pornim cu un SF, cu un PT ceea ce ne dorim în zonă. Legat de motivele debranşării spitalului judeţean şi ce înseamnă rebranşare, din câte am fost eu informat, domnul director prezent aici, poate să vină cu suplimentări. Stiu că la un moment dat spitalul judeţean s-a debranşat, era perioada în care gazul metan era foarte ieftin, e clar, se solicită rebranşarea pentru că este mai ieftin, iar ceea ce este suplimentar investiţiei în cazane, ştiu de asemenea că un spital judeţean care are inclusiv centre, secţie de pediatrie, există situaţii în care trebuie să aibe sistem de rezervă, un generator propriu şi pentru energie termică aşa cum îl are pentru energie electrică sau alte utilităţi pentru situaţia în care nu funcţionează încălzirea la nivel de oraş sau pentru situaţii de avarii, o secţie de nou-născuţi trebuie să aibe de exemplu asigurat sistemul de rezervă pe cazan propriu. Dacă sunt completări tehnice, vă rog să le solicitaţi şi pot să fie prezentate.
Dl.Moş Ioan: Eu în comisia V am ridicat problema pentru că ni s-a părut puţin deplasată. O debranşare de exemplu este un milliard şi mai jos se vorbeşte de două cazane, reparaţii capital, cred că, colegii înţeleg şi toată lumea înţelege, e vorba de nişte sume care nu le comentăm, dar aici suma mi s-a părut, am zis probabil mai sunt şi alte lucrări suplimentare în afară de rebranşare. Dacă da, e în regulă, era o întrebare pur şi simplu de bun simţ.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, vis-à-vis de amendamentul propus respectiv faţă de clădirea Timişorii 58. Dumneavoastră de mult timp puteţi să fiţi incriminat pentru gestionare defectuoasă a patrimoniului Consiliului judeţean, domnu preşedinte. Eu nu voi face şi sper să nu o facă nimeni şi de aia vin în ajutorul dvs. pentru că nu este posibil ca de ani de zile acea clădire este a noastră să fie folosită pentru crescătorie de porci, terenul să steie abandonat, iar o parte din ea în care totuşi funcţionează acei domni cu reparaţiile de articole medicale să fie în permanenţă hăituiţi deşi au avize, au tot felul de documente pentru a funcţiona în acea clădire. Nu pot să nu omit întâlnirea pe care am avut-o cu domnul Didilescu la faţa locului pentru a stabili modalitatea şi posibilitatea de a amenaja acolo un spaţiu pentru Biblioteca judeţeană din Aradul Nou şi dânsul prezentându-se în faţa noastră aici la Consiliul judeţean chiar a spus că a visat şi a visat frumos în urma discuţiilor. Eu l-am asigurat şi atunci că ceea ce propun şi în ceea ce de altfel îi şi cer ajutorul nu este un vis, poate deveni rapid o realitate. Comisia tehnică a înţeles, respectiv de la Serviciul tehnic, pentru că ei prin documentele lor prin munca depusă de ei au şi solicitat 4 miliarde jumate pentru Timişorii 58, dar nu ştiu din ce motive ne-am dat seama că pentru acest obiectiv nu au fost alocaţi nici un ban. La sfârşitul anului trecut cu dvs. am discutat problema acestei clădiri şi urma să o reluăm, urma ca să stabilim o sumă pentru a porni un SF, să vedem ce putem să facem acolo şi iată că a venit şi primăvara imediat, bate la uşă de altfel, temperatura şi atmosfera ţine cu noi şi noi ne codim să alocăm aceste fonduri. Dumneavoastră bine aţi spus că aveţi anumite proiecte, o fi, nu ştiu, eu nu am ştiut de ele şi chiar mă surprinde faptul că de atâta timp vorbim de această locaţie şi dvs. ţineţi într-un secret enorm proiectele pe care le aveţi sau a cui sunt. Bine ar fi să le ştim şi noi.dar, cred că nu greşim, dacă la ora actual alocăm 1,5 miliarde pentru această clădire, clădire care şi mă refer aici în mod special la corpul B care însumna în jur de 160 mp. şi dacă facem un scurt calcul că putem cheltui 100-150 euro/mp. pentru a-l reabilita, o clădire care de altfel are o structură extraordinar de solidă. Nu am terminat, dar m-am oprit pentru că am înţeles că aveţi ceva mai important şi nu am vrut să vă deranjez.
Dl.Matula Iosif: Imi pare rău, noi am limitat o dată intervenţiile, trebuie să ai rezistenţă la intervenţiile dvs. continuaţi vă rog.
Dl.Duka Iosif Atila: Mulţumesc pentru înţelegere şi mi se pare suspect că doar intervenţiile mele sunt limitate, dar nu e nici o problemă, încerc să fac faţă
Dl.Matula Iosif: Nu e cazul să limităm alte intervenţii pentru că sunt la obiect. Sunt scurte,
Dl.Duka Iosif Atila; Vom analiza caseta la sfârşit şi vedem cine a vorbit cel mai mult. Dacă pot să uzez de bunăvoinţa dvs. aş continua şi susţin în continuare ideea de a aloca 1,5 mild.pentru clădirea din calea Timişorii 58.
Dl.Matula Iosif: Imi permiteţi să răspund direct, nu am obiceiul să alocăm fonduri pe o clădire care este în paragină şi pe care nu avem garanţia că merită să o reabilităm. Inainte vom face un SF sau chiar un studiu de oportunitate că merită să investim în acea clădire corp B din curte. Doi, încă acolo există o situaţie juridică neclară pentru care nu dorim şi nu putem demara lucrarea. Domnul secretar poate să confirme. Trei, peste un an încercăm să reglementăm contractul cu Centrul de Aparatură Medicală tocmai pentru a stabili clar ce avem dat în chirie, ce ne rămâne nouă şi ce putem face pe ce este al nostru şi consider că am intrat de câteva ori în Consiliul judeţean cu această propunere tocmai pentru a reglementa şi dacă memoria nu mă înşală, cred că şi dvs. aţi fost unul dintre cei, nu că v-aţi opus, s-au ridicat fel şi fel de probleme care au blocat acele hotărâri. Vă reamintesc că aţi fost unul dintre cei pentru care nu am putut aproba acea hotărâre de Consiliu judeţean prin care să aprobăm acel contract de dare în folosinţă a unei cote părţi din clădire şi ce rămâne, să ne putem clar contura strategia pe acel teren.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, n-am încotro, trebuie să vă dau o replică
Dl.Buza Gavril: Simate coleg domnule Duka, ce înseamnă hăituire? Noi proprietarii, chiar în biroul meu am fost săptămâna trecută, aproape în genunchi, ne rugam de acei directori de la centru, daţi-ne două camera pe care oricum nu le folosiţi, fiindcă stăm cu cărţile împachetate în curte fiindcă suntem evacuaţi dintr-o altă proprietate şi au venit nu, păi uite, avem noi trei coteţe acolo în spate, mergeţi acolo. Unde-i hăituirea? Eu ca proprietar ca răspunzător pentru o instituţie ca biblioteca, mă rog de cineva şi nu vrea să facă nici un fel de compromis. Dvs. aţi fost acolo, ştiţi că sunt 2 săli, se poate coabita, vom face un grup sanitar acolo, aţi fost acolo domnu Duka, nu vorbim de marţieni, mă scuzaţi că nu-mi place polemica şi nu vreau să polemizez cu dvs., dar şi eu am fost acolo şi vreau să găsim o soluţie, nu vorbe, soluţie.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, înainte să se apuce de plan domnul vicepreşedinte, doresc să îl lămuresc şi pe el şi pe dvs. Unu, domnu preşedinte, sunteţi vinovat pentru starea clădirii care este în paragină. Doi, faptul că incriminaţi că eu n-aş fi fost de acord, eu doar am pledat în favoarea legii şi a legalităţii. Dvs. nu informaţi foarte bine pe toată lumea ce se întâmplă acolo şi ce documente stau la baza contractului cu cei de acolo. Trei, chiar vreau să rezolvăm problema şi a bibliotecii şi a problemei consiliului judeţean, dar abordarea
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, veniţi cu un proiect şi îl voi susţine
Dl.Duka Iosif Atila: Abordarea pe care o prezentaţi dvs. îmi crează mari suspiciuni că acolo se doreşte să se facă altceva nu în interesul întregului judeţ. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, deocamdată nu discut de intenţii şi veţi vedea ce se va face acolo. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Am avut un amendament, vă rog supuneţi-l la vot, trece, trece, nu trece, nu trece.
Dl.Oneţ Aurelian: Am constatat aici că sunt nişte preţuri destul de umflate pentru, nu pot să înţeleg din ce cauză e nevoie la Bibliotecă de 14 mii de lei pentru Xerox, 6 mii de lei pentru cameră video, cred că preţurile sunt mult mai mici. Ce fel de cameră video este la 6 mii lei, de ce avem nevoie de un copiator aşa de mare? Probabil ca să nu mai fie aşa de bătător la ochi ceea ce s-a întâmplat în Consiliul local, să dăm bani pentru afişe, întâlniri cu oamnii, noi cumpărăm Xerox, cumpărăm videoproiectoare, noi cumpărăm maşini cu 55 mii lei, care vă aduc aminte înseamnă ceva a 15 mii euro pentru ce are nevoie asistenţa social de autoturism de 15 mii euro?
Dl.Matula Iosif: Imi permiteţi să vă întreb dacă aţi luat cunoştinţă şi aţi analizat proiectele pe care le are Biblioteca judeţeană Arad?
Dl.Oneţ Aurelian: Dacă are astfel de proiecte ar putea
Dl.Matula Iosif: Imi puteţi răspunde vă rog? Pentru că este vorba de un proiect internaţional? Puteţi să-mi răspundeţi?
Dl.Oneţ Aurelian:Le-ar putea obţine din fondurile pe proiect nu din banii Consiliului judeţean.
Dl.Matula Ioan: Imi puteţi răspunde dacă aţi analizat şi aţi studiat proiectele Bibliotecii judeţene? Da sau nu?
Dl.Oneţ Aurelian: Vă rog să ne informaţi cu privire
Dl.Matula Iosif: Puteţi să-mi răspundeţi la o întrebare simplă?
Dl.Oneţ Aurelian: Deci este clar, dar vă rog să ne informaţi legat despre aceste proiecte.
Dl.Matula Iosif: Aţi fi ridicat această problemă în comisie, şi vă puneam la dispoziţie orice informaţie.
Dl.Oneţ Aurelian: Am ridicat mult mai multe probleme în comisie.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Imi permit să supun
D-na Ribovici Gheorghina: Din fondul de rulment nu se pot face reparaţii.
Dl.Matula Iosif: Am vrut să introduc amendamentul domnului Duka la punctul 1 pentru că este vorba de reparaţii, din fondul de rulment e clar, nu putem face reparaţii. Este ilegal. Supun votului dvs. amendamentul domnului Duka. Cine este pentru?
Dl.Duka Iosif Atila: Dvs. spuneţi ce supuneţi la vot.
Dl.Matula Iosif: Amendamentul dvs.
Dl.Duka Iosif Atila: Adică şi aia cum sună? Repetaţi-o vă rog!
Dl.Matula Iosif:Să alocăm suplimentar 1,5 mil.lei pentru reparaţii la clădirea Calea Timişorii 58.
Dl.Duka Iosif Atila: Prima dată pentru un studiu şi după aia în funcţie de asta să se înceapă reparaţiile pentru corpul B.
Dl.Matula Iosif: Asta o vom face domnul Duka, dar supun votului dvs. amendamentul pe care-l are fiecare dintre dv s. în faţă.
Dl.Duka Iosif Atila: sunt foarte curios dacă în perioada scurtă care v-a mai rămas domnu preşedinte ca să fiţi preşedintele acestui Consiliu judeţean dacă o să reveniţi cu o propunere din orice fonduri credeţi dvs. ca să alocăm acelei clădiri şi poate chiar o să mă apuce şi râsul când o să aud că de fapt nu vreţi să acceptaţi propunerea mea că vine de la mine şi o să veniţi peste o săptămână sau două sau peste o lună, a uite hai să alocăm nişte bani pentru Calea Timişorii 58.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Vă felicit domnu preşedinte.
Dl.Matula Iosif: In momentul în care vom avea reglementată situaţia juridică cu Centrul de Aparatură Medicală a terenului, acea propunere va veni imediat. Deci supun votului amendamentul domnului Duka. Cine este pentru? 1 vot (dl.Duka Iosif Atila). Cine este împotrivă? 24 voturi. Abţineri? 2 (Căprar Dorel, Sabău Gheorghe). Supun votului dvs. proiectul de hotărâre de la punctul 2. Cine este pentru? 24 voturi Cine este împotrivă? – Abţineri? 3 (Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Duka Iosif Atila).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.11/2008
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2008.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea bugetului fondurilor externe nerambursabile al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.12/2008
cu privire la aprobarea bugetului fondurilor externe nerambursabile al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2008.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la Fondul pentru Dezvoltarea Regiunii Vest.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, III, V, VI au avizat favorabil, comisia IV cu 2 voturi pentru şi 3 abţineri nu a avizat proiectul de hotărâre. Observaţii dacă sunt? Dacă nu, cine este pentru? 27 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.13/2008
privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la Fondul pentru Dezvoltarea Regiunii Vest.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la bugetul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, III, V, VI au avizat favorabil, comisia IV cu 2 voturi pentru şi 3 abţineri nu a avizat proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.14/2008
privind contribuţia Judeţului Arad pe anul 2008 la bugetul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe culte a posturilor pentru personalul neclerical urmare a suplimentării numărului de posturi faţă de 2007.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.15/2008
privind repartizarea pe culte a posturilor pentru personalul neclerical urmare a suplimentării numărului de posturi faţă de 2007.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad pe anul 2008.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Domnul consilier Duka Iosif Atila propune ca regia să sponsorizeze FC.UTA. Aici sunt perfect de acord, în condiţiile legii, dacă pot s-o facă şi în limitele pe care dânşii le au.
Dl.Duka Iosif Atila: Doresc să intervin doar să-i mulţumesc doamnei directoare pentru că este de acord ca în urma documentaţiei depuse şi în cadrul legal să facă această sponsorizare. Suma o s-o stabilească împreună cu reprezentanţii clubului.
Dl.Silaghi Ioan: Şi să hotărască în condiţiile de legalitate consiliul de administraţie, nu doamna directoare.
Dl.Matula Iosif: Am spus, în condiţiile legii, normal.
Dl.Duka Iosif Atila: Mulţumesc pentru intervenţie domnului secretar.
Dl.Csepella Ioan: Doar o mică rectificare, la capitolul Cheltuieli totale, eu am primit răspuns, numai vă spun, dacă cumva mai citiţi acest proiect de buget, s-au inversat două poziţii, şi la contribuţii la ajutorul de şomaj unde este 238 % depăşire, deci este o inversare de cifre.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Purcaru Mircea, Oneţ Aurelian).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.16/2008
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad pe anul 2008.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de Apă Arad` SA.
DL.Matula Iosif: Comisiile I, II, III, V, VI au avizat favorabil, comisia IV cu 2 voturi pentru, 2 voturi împotrivă şi 1 abţinere nu a avizat. Domnul consilier Duka Iosif Atila solicită compania să sponsorizeze FC UTA.
Dl.Duka Iosif Atila: Bineînţeles în aceleaşi condiţii, am avut înţelegerea şi domnului director şi împreună cu intervenţia domnului secretar ca să nu se mai obosească, la fel şi acolo consiliul de administraţia, oricum îi mulţumesc domnului director.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.17/2008
privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de Apă Arad` SA.
Dl.Sabău Gheorghe: Vreau să se înţeleagă, e adevărat, suntem în campanie electorală, clar se vede aici în şedinţă, suntem în campanie electorală, dar mi se pare anormal ca unii colegi să abuzeze de răbdarea noastră. Să fim mai eficienţi, să nu discutăm fel şi fel de inerţii şi lucruri care nu au nimic cu ordinea de zi. Nu e posibil că discutăm 3 puncte de pe ordinea de zi într-o oră şi. Mi se pare o chestie anormală. Referitor la punctual 8 am ridicat şi anul trecut problema Regiei apă-canal, am cerut un studiu, un program de restructurare, nu l-am primit nici în ziua de astăzi, am înţeles până la sfârşit că există unu din luna iunie anul trecut, însă nu a fost aprobat în consiliul de administraţie al regiei. Aş dori să întreb pe colegii noştri care sunt membrii în consiliul de administraţie la Compania de apă-canal, din ce cauză nu au votat acest proiect de restructurare.
Dl.Matula Iosif: Nu am informaţia în acest moment, dacă un coleg care este în consiliul de administraţie, dacă nu, vă voi oferi răspunsul.
Dl.Flueraş Pavel: Noi suntem în AGA, nouă nu ne-a fost supus spre aprobare această restructurare, probabil a rămas în consiliul de administraţie.
Dl.Matula Iosif: D-na Madincea, rog să se transmită un răspuns domnului consilier Sabău, la solicitarea dânsului, după şedinţa consiliului de administraţie. Mulţumesc.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind avizarea Planului urbanistic general Seleuş şi a Regulamentului local de urbanism aferent.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.18/2008
privind avizarea Planului urbanistic general Seleuş şi a Regulamentului local de urbanism aferent.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului pentru realizarea raportului anual de monitorizare a planului judeţean de gestionare a deşeurilor.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia III a avizat cu 4 voturi pentru şi o abţinere. Cine este pentru? 26 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 (dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.19/2008
privind aprobarea Ghidului pentru realizarea raportului anual de monitorizare a planului judeţean de gestionare a deşeurilor.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cu cel puţin 10 % a proiectului `Locuinţă protejată Monica` şi susţinerea activităţii pe o perioadă de cel puţin trei ani de la finalizarea implementării.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile.Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.20/2008
privind aprobarea cofinanţării cu cel puţin 10 % a proiectului `Locuinţă protejată Monica` şi susţinerea activităţii pe o perioadă de cel puţin trei ani de la finalizarea implementării.
Diverse:
Dl.Matula Iosif: Permiteţi-mi la diverse să prezint câteva puncte care mi se par foarte importante şi doresc să vi le aduc la cunoştinţă, în special legat de câteva proiecte: 1.Modernizarea drumului sau tronsonului Juliţa-Mădrigeşti continuă cu rezultate foarte bune, a avut loc inclusiv din partea de REVEST vizionarea pe traseu, în foarte scurt timp, într-o lună, lună jumate va demara procedura de licitaţie, fiind, dacă ne menţinem graficul actual, primul proiect din Regiunea Vest finanţat pe fonduri europene pe programul operaţional regional 2007-2013. De asemenea am reuşit, am câştigat o finanţare, asistenţa tehnică pentru un alt proiect care se discută de mult, şi anume Drumul Vinului în Podgoria Aradului. Este un alt tronson care de asemenea dorim să-l modernizăm tot cu fonduri europene, tot pe Programul operaţional, dar pe axa V. Un alt proiect care se derulează pe programul Phare deocamdată, `Imbunătăţirea situaţiei romilor din judeţul Arad`, care se desfăşoară prin Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanei şi care este în curs de desfăşurare, urmează să se emită 2.000 de acte de identitate şi stare civilă pentru romi şi repet, să se rezolve o problemă, pe care şi noi am discutat-o aici nu de puţine ori. Proiectul `Reabilitare şi modernizare sisteme de apă şi canalizare în judeţul Arad` continuă cu partea instituţională, suntem în faza în care se semnează acele acte de constituire ale `Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară`, deci merge înainte. Vă informez că am câştigat suplimentar, aşa cum am demarat proiectul apă-canal la nivel de judeţ fiind unul din cele 2 judeţe în această săptămână am primit comunicarea oficială, am câştigat un proiect privind sistem integrat de gestionarea deşeurilor în judeţul Arad. Concursul a fost între 26 de judeţe, 5 au câştigat, printre care suntem şi noi, luni voi fi la Bucureşti, la Ministerul Mediului, e vorba de programul operaţional sectorial componenta deşeuri, se va semna contractul pe asistenţă tehnică, în prima etapă, care va pregăti tot ce este necesar, aplicaţia, care de fapt urmează să fie depusă. Ca urmare a demersurilor, pe care noi, Consiliul Judeţean le-am întreprins şi am obţinut înfiinţarea în judeţul Arad a centrelor SMURD, promisiunile ministerului nu numai că s-au respectat ci s-au suplimentat, pe lângă 3 ambulanţe de tip SMURD avem promisiunea fermă că vor mai veni alte 8 ambulanţe SMURD, astfel că judeţul Arad sperăm să fie printre primele judeţe din ţară care să aibe acoperire integrală în toate zonele judeţului cu servicii SMURD, servicii medicale de intervenţie, aşa cum cer standardele europene. A fost o colaborare excelentă cu ministerul, cu UP-ul, cu unitatea de primire-urgenţă, cu Inspectoratul pentru situaţii de urgenţă, deci colaborare din partea noastră, şi repet, sperăm ca în lunile aprilie-mai să vină următoarele ambulanţe care să completeze tot ce înseamnă SMURD la nivel de judeţul Arad. Demarăm în scurt timp DJ Curtici intersecţia DN 79 tronson 1 etapa I pe programul de cooperare transfrontalieră, avem depusă aplicaţia pentru al doilea tronson, care dorim să-l finalizăm, repet, pe fonduri din programul de cooperare transfrontalieră. Sunt câteva lucruri pe care am considerat util să vi le aduc la cunoştinţă pentru că toate s-au petrecut în special în ultima lună, deci de la precedenta întâlnire a noastră. Dacă mai sunt alte observaţii?
Dl.Oneţ Aurelian: Aş dori să revin şi să încerc să vă aduc aminte de vot de principiu. Vot de principiu este acela care ne-a fost cerut atunci când am discutat de afacerea Continental, teren Polivalentă, drept pentru care aş dori să cer încă o dată un raport referitor la ceea ce s-a întâmplat cu acel teren şi cu acea afacere. Aş dori să fiu bine informat la ceea ce se întâmplă la Biblioteca judeţeană, vă rog frumos până la data următoare să mă informaţi cu privire la acele lapsusuri pe care le am şi să şi văd de ce a fost necesar să aprobaţi astăzi sume atât de ridicate. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Pot să vă răspund acuma. E vorba în acel proiect nu de simpla scanare sau ceea ce ştim noi că ştie să facă un xerox obişnuit pe care-l avem poate mulţi dintre noi, acasă sau pe birou. E vorba de a introduce într-o bază de date tot ce înseamnă documente Bibliotecă judeţeană şi multe alte documente la nivel de judeţ. Deci nu este un aparat cu dotare minimă, cu care facem nişte copii obişnuite. Este vorba de un fond alocat, care, repet, poate să scadă în momentul în care se face achiziţia publică. Repet, nu este un simplu xerox şi de asta poate am dat acea replică la momentul respectiv. Vă informez acum, face parte dintr-un proiect, este o componentă, care face parte din proiectul respectiv.
Dl.Oneţ Aurelian: O cameră de video profesională, este foarte mare?
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, n-am vrut să intervin la punctul 7, poate am avut îndoieli la proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe 2008 cu totalul de cheltuieli la Zona Liberă, dar aş vrea s-o rog pe doamna director să-mi dea un răspuns, nu acuma, referitor la faptul că s-a pierdut, sau date despre pierderea contractului cu firma germană Danke, care am înţeles că aduceau venituri substanţiale la zonă şi dacă din delegaţia care a avut loc în China, la care a participat doamna director, într-adevăr a participat şi un membru al consiliului de administraţie.
Dl.Matula Iosif: Veţi primi răspunsul. Vă mulţumesc pentru participare dorindu-vă un sfârşit de săptămână cât mai plăcut.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUUI,
Ing.Matula Iosif Ioan Silaghi