Şedinţă extraordinară 09.04.2020
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR. 165
din 09.04.2020
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară în data de 09.04.2020
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 178 alin. (2), art. 179 alin. (3) şi art. 196 alin. (1) lit. b din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Art.1.(1)Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 09.04.2020, ora 15.00, în Sala „Vasile Goldiş” a Consiliului Judeţean Arad, din municipiul Arad, str. Corneliu Coposu, nr. 22 – locul prezenței Președintelui Consiliului Județean Arad și al Secretarului General al Județului Arad.
(2)Şedinţa se va desfăşura prin mijloace electronice, în conformitate cu Procedura de desfăşurare a ședințelor Consiliului Județean Arad în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 97/27.03.2020.
Art.2.Proiectul ordinii de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad, convocată conform art. 1, este prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
Art.3.Materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi se transmit consilierilor judeţeni prin intermediul poştei electronice.
Art.4.Proiectele de hotărâri înscrise pe proiectul ordinii de zi, însoţite de documentele prevăzute de lege, se transmit spre avizare Comisiei juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti şi Comisiei de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare ale Consiliului Judeţean Arad.
Art.5.Asupra proiectelor de hotărâri aleşii locali pot formula şi depune amendamente, de fond sau de formă, în condiţiile legii şi ale Regulamentului de funcţionare al Consiliului Judeţean Arad.
PREŞEDINTE, CONTRASEMNEAZĂ:
Iustin Cionca SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, Silvana Lupu
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 165/09.04.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 09.04.2020
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa preşedintelui.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 8336/09.04.2020
MINUTA
ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 09.04.2020, ora 15.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 165/09.04.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni.
Absenți: Ciceac Vasile, Ispravnic Cristian-Ilie, Pop Alin și Sulincean Marius-Mircea – consilieri județeni.
Doamna Crișan Corina-Anka, doamna Stan Simona-Lucia, domnul Feieş Cristian și domnul Săbău Gheorghe, consilieri județeni, nu își exprimă votul la punctele 1, 2 și 3 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
În cadrul ședinței s-a dezbătut următoarea
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa preşedintelui. 24 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). 1 vot abținere (Remeţan Florin – consilier județean). ADOPTAT
2.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui. 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). ADOPTAT
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui. 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). ADOPTAT
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA
Ordine de zi
+
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 165/09.04.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 09.04.2020
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa preşedintelui.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
NR. 8.337/09.04.2020
PROCES-VERBAL
al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 09.04.2020, ora 15.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 165/09.04.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – Secretar general al Județului.
Absenți: Ciceac Vasile, Ispravnic Cristian-Ilie, Pop Alin și Sulincean Marius-Mircea – consilieri județeni.
Doamna Crișan Corina-Anka, doamna Stan Simona-Lucia, domnul Feieş Cristian și domnul Săbău Gheorghe, consilieri județeni, nu își exprimă votul la punctele 1, 2 și 3 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
Dl Cionca Iustin: Bună ziua! Astăzi pe ordinea de zi avem trei subiecte. Nu vi le mai citesc, bănuiesc că le aveți. Vă întreb direct cine este pentru? Sau dacă vreți, putem să facem invers. Cine este împotrivă? Ca să scurtăm timpul. Silvana!
Dna Lupu Silvana: Da. Acuma, pentru că abia am făcut apelul nominal și vă vedem, vă consemnăm votul pentru că nu este nimeni împotrivă. Și cu domnul președinte am discutat, dacă sunteți de acord să schimbăm puțin procedura de vot, în sensul în care să vi se prezinte toate cele trei puncte și să fac apelul nominal pentru vot o singură dată, după ce vi s-au prezentat cele trei puncte și ați pus întrebări și să îmi spuneți fiecare dacă sunteți pentru sau la ce punct sunteți împotrivă sau vă abțineți. Deci, o să fac un singur apel nominal, în care vă exprimați votul pentru toate proiectele.
Dl Moț Petru: Da, suntem de acord. Vom spune la apelul respectiv votul pentru fiecare punct.
Dna Lupu Silvana: Da. Așa ne-am gândit că vom câștiga timp.
Dl Moț Petru: Da, da. Este în regulă.
Dna Lupu Silvana: Deci, ordinea de zi este adoptată, că nu s-a anunțat nimeni împotrivă. Da?
Dl Moț Pentru: Da, da.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad din data de 3 aprilie 2020 s-a votat cu 29 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
ORDINE DE ZI
a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 09.04.2020, ora 15.00
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa preşedintelui.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 103/2020 privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 9 aprilie 2020.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa preşedintelui.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad. Este vorba despre Spitalul pe care îl amenajăm la Expo Arad. Dacă doriți detalii la primul punct sau dacă aveți întrebări? Bun. Înțeleg că nu sunt intervenții.
Dl Pero Tamas: Am o intervenție. Nu am putut să citesc materialul. Câteva detalii tehnice. Doar atât. Câte paturi, cum…,
Dl Cionca Iustin: Imediat, imediat. Doamna Iancu, vă rog!
Dna Iancu Lenuța: Da. Bună ziua! Conform solicitării Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad și având în vedere contextul epidemiologic actual datorită pandemiei existentă cu noul Coronavirus, propunem aprobarea statului de funcții pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad prin înființarea unui număr de două sute…, (neinteligibil), în următoarea structură. Avem înființarea Spitalui de campanie la sediul Expo Internațional Arad, care va funcționa cu trei pavilioane respectiv, zona A cu un număr de șaptezeci și patru de posturi…, (neinteligibil), paturi, zona C cu o sută douăzeci de paturi și șaptezeci și patru de posturi, mai este și zona B, dar în zona B este doar un culoar de trecere din zona A în zona B care nu necesită număr de posturi, următorul, având…, deci înființarea secției de Boli Infecțioase Adulți care va fi alcătuită dintr-un număr de patruzeci și trei de paturi și treizeci și cinci de posturi, înființarea secției ATI COVID-19 alcătuită din treisprezece paturi și treizeci și trei de posturi și înființarea unui Centru de calcul în locația sediului central al Spitalului Clinic Județean Arad pentru colectarea și transmiterea datelor referitoare la COVID-19 cu program permanent de 24 de ore, cu un număr de șaisprezece posturi de operator introducere date. Pot să vă spun că noi am…, adică, Spitalul Clinic Județean a solicitat avizul Direcției de Sănătate Publică care a venit pentru această structură de campanie a Spitalului de campanie. Dacă mai doriți și alte date? Normarea personalului pentru secțiile care le-am propus este făcută în conformitate cu Ordinul 1224/2010, așa cum…, (neinteligibil), personalul în cadrul spitalelor.
Dl Pero Tamas: Mulțumesc frumos!
Dl Gligor Ioan: O singură întrebare vă rog frumos, dacă se poate.
Dna Iancu Lenuța: Da.
Dl Gligor Ioan: Cum vom asigura personalul medical? Având în vedere că noi nici Spitalul Județean nu îl avem asigurat, cadrele medicale. De unde vom găsi personal medical?
Dna Iancu Lenuța: Da.
Dl Cionca Iustin: Deci, domnul consilier…,
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin:…, dacă vă uitați la sfârșitul…, la această hotărâre, o să vedeți că acolo este mandatat managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență să ia toate măsurile necesare în vederea punerii în aplicare a modificărilor menționate mai sus respectiv, structura de posturi a Spitalului aprobată prin hotărârea de Consiliu privind aprobarea organigramei și a statului de funcții. Evident că dacă nu se va găsi personal, nu o să angajăm. Însă, noi trebuie să pregătim din punct de vedere juridic posibilitatea măcar teoretică, să facem lucrul acesta. Suntem într-o situație fără precedent…,
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin:…, ne pregătim de un scenariu care nu mi-aș dori să se întâmple, dar având în vedere faptul că deja Spitalul de la Municipal începe să se umple, ați văzut că mai deschidem infecțioasele vechi, unde să meargă suspecții și de unde să fie testați și apoi trimiși în funcție de rezultatul testului, dacă sunt pozitivi să meargă ori la Municipal ori la TBC unde sunt locuri, dacă sunt negativi se duc fie acasă, fie la secția din Spitalul Județean, în urma afecțiunilor pe care le are.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Poate că nu vom găsi, dar eu zic că noi trebuie să creăm posturile acestea și să încercăm să găsim.
Dl Gligor Ioan: Am înțeles. Am găsit doar cadrul legal ca să putem să angajăm personalul în situația în care vom avea…, (neinteligibil). Am înțeles, domnul președinte și vă mulțumesc.
Dl Cionca Iustin: Eu vă mulțumesc. Aceasta este misiunea noastră, în rest se ocupă alții de angajări.
Dl Gligor Ioan: Am înțeles. Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Alte întrebări? Dacă nu mai sunt alte întrebări…,
Dl Remețan Florin: Domnul președinte!
Dl Cionca Iustin: Vă rog, domnul Remețan!
Dl Remețan Florin: Remețan sunt. Deci, noi astăzi trebuia să cerem schimbarea și demiterea managerului de la Spitalul Județean pentru situația în care am ajuns și noi dăm prerogative noi și împuterniciri să facă încă un spital. Să îl facă praf și pe acela cum l-a făcut și pe acesta? Eu chiar nu înțeleg lucrurile acestea! Este chiar singurul om care poate să facă management în zona sănătății în Arad?
Dl Cionca Iustin: Deci domnul Remețan! Nu știu, aceasta este părerea dumneavoastră că trebuia schimbat managerul.
Dl Remețan Florin: Bine. Vă rog să consemnați.
Dl Cionca Iustin: Sigur. Vom consemna. Știți și dumneavoastră că doar Ministrul Sănătății poate cere schimbarea unui manager. Altcineva? Dacă nu mai sunt alte intervenții, o să trec la punctul doi.
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020. Dacă sunt intervenții? Dacă nu sunt, atunci trecem la punctul trei.
Punctul 3
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
Dl Cionca Iustin: Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020. Dacă sunt intervenții? Înțeleg că nu sunt. Doamna secretar, vă rog să treceți la vot.
Dna Lupu Silvana: Deci, apelez în ordine alfabetică, să îmi spuneți dacă sunteți pentru sau la ce puncte sunteți împotrivă sau vă abțineți. Deci, vot pentru toate trei deodată. Domnul Bîlcea?
Dl Bîlcea Sergiu: Pentru, toate trei. Mulțumesc!
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: De trei ori pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga?
Dl Cionca Iustin: Microfonul! Este închis microfonul.
Dna Lupu Silvana: Pentru, am înțeles. Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: Pentru, toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: Pentru, la toate punctele.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac? Nu a intrat. Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan? Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș? Domnul Gligor? Domnul Gligor, aveți microfonul închis.
Dl Gligor Ioan: Pentru, la toate punctele. Pentru.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Lucaci? Domnul Lucaci, deschideți microfonul. Pentru, am înțeles. Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Moț?
Dl Moț Petru: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop? Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: La primul mă abțin. Restul pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter? Domnul Retter, vă deschideți microfonul? Domnul Retter, încă odată, cum votați?
Dl Retter Iosif: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan? Domnul Sulincean? Domnul Trifon? Microfonul. Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: Pentru, la toate punctele.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: Pentru, la toate trei.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: Pentru, la toate punctele.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Proiectul de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad s-a votat cu 24 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -. 1 vot (Remeţan Florin – consilier județean).
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 104/2020 privind aprobarea statului de funcţii pentru Spitalul de campanie din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad.
Proiectul de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 s-a votat cu 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 105/2020 privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 101/03.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020.
Proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 s-a votat cu 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Craivan Camelia-Eugenia, Duruș Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 106/2020 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020.
Dl Moșneag Ovidiu: Gata? Am încheiat?
Dl Ulici Ion: Nu vă auzim, domnul președinte. Deschideți microfonul.
Dl Manguci Cosmin: Deschideți microfonul, domnul președinte. Deschideți microfonul.
Dl Cionca Iustin: Da. Scuzați-mă! Ziceam dacă mai sunt întrebări? Și care nu sunt legate de ordinea de zi, vă ascult până când epuizăm timpul.
Dl Ulici Ion: Mult succes pentru tot ceea ce faceți, domnul președinte!
Dl Cionca Iustin: Mulțumesc frumos!
Dl Manguci Ciprian: Am eu o întrebare, domnul președinte. Situația Spitalului de la Ineu am dori să o știm care este? Ce ați mai făcut?
Dl Cionca Iustin: Deocamdată suntem în situația fericită că la Ineu, în zona aceea nu prea avem foarte mulți bolnavi. Noi am trecut spitalul acesta ca spital suport în varianta în care am avea mai multe îmbolnăviri și în actuala strategie ne gândim ca acolo să ducem persoanele suspecte unde să le luăm probele acestea de…, unde să vedem dacă sunt pozitive sau negative, iar apoi, exact ca și la Spitalul de Infecțioase din Municipiul Arad să eliberăm spațiul către secțiile unde sunt trimiși acești bolnavi. Deocamdată îl ținem în rezervă, nu avem nevoie de el, dar este pregătit și în momentul în care vom avea nevoie, sper să nu fie pentru că în județ văd că stăm mult mai bine decât în municipiu, atunci vom pregăti și Spitalul de la Ineu.
Dl Manguci Ciprian: Mulțumesc!
Dl Urzică Cristian: Important ar fi să nu ne luați medicii, că s-a primit o circulară pe linia aceasta de la Spital de la Ineu.
Dl Cionca Iustin: Acuma, mulți medici nu prea aveți acolo.
Dl Urzică Cristian: Păi medicul epidemiolog am înțeles că a fost deja chemat la Arad. Măcar ceilalți să rămână, pe interne.
Dl Cionca Iustin: Nu știu. Nu știu cine l-a chemat pe medicul dumneavoastră. Noi nu l-am chemat. Poate la DSP.
Dl Urzică Cristian: Posibil. Nu am informația completă.
Dl Cionca Iustin: Deci, la noi nu este sigur medicul dumneavoastră. Nici nu am nevoie, pentru că pe mine mă interesează să fie acolo cât mai aproape de recoltare.
Dl Urzică Cristian: Am înțeles. Circulara respectivă sper să nu mai fie pusă în practică, cel puțin pentru interne, că internele sunt cele mai importante pentru Spitalul de la Ineu.
Dl Cionca Iustin: Acuma s-au dat multe circulare, nu înseamnă că trebuie să uzăm de ele. Noi ne-am asigurat cadru legal și la nivel național și la nivelul Prefecturii. În caz că avem nevoie, putem să luăm medici și de la privați, pentru că noi aici, acum, avem un interes comun când vorbim de sănătatea populației din Arad, nu mai ne gândim că acela este de la Ineu, acela este de la Sebiș, acela este de la Arad, suntem toți într-o echipă.
Dl Urzică Cristian: Da. De acord! Doar să funcționeze toate unitățile spitalicești că viața trebuie să continue peste tot nu doar să ne concentrăm pe Coronavirus.
Dl Cionca Iustin: De acord! Numai că sunt niște ordine de la nivel național care spun foarte clar că la momentul acesta în spitale nu mai intră decât urgențele, iar voi nu aveți urgențe la Ineu și toți pacienții vin la Spital la Arad.
Dl Urzică Cristian: Avem triaj la Ineu.
Dl Cionca Iustin: Aceea este foarte bine că aveți triajul, să nu luați în ironie pentru că este o decizie foarte bună. De ce se face triajul? Acolo trebuie văzut la fiecare spital, când se prezintă pacientul, trebuie să vedem dacă are simptome ca să putem să luăm cât mai repede testarea. În funcție de testarea aceasta, ori îi dăm liniște omului și familiei și comunității din care face parte și se poate adresa Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad pe afecțiunea pe care o are, fie îi dai certitudinea că este pozitiv și atunci îl trimiți rapid în spitalele special destinate pentru COVID și unde îl tratăm și îi administrăm tratamentul. Poate nu știți, dar nu putem…, niciun doctor nu poate să dea tratament dacă nu există testul pozitiv. Deci triajul este foarte important, nu îl luați în glumă că este o chestiune serioasă. Și eu chiar sunt susținător…,
Dl Urzică Cristian: Nu, nu. Fără glumă.
Dl Cionca Iustin:…, eu chiar sunt susținătorul testării chiar peste protocolul care prevede că se testează doar persoanele cu simptome. Mi-aș dori foarte mult să depășim rapid situația aceasta și să putem să testăm și persoanele asimptomatice, mai ales cele care au trăit în familie cu unul pozitiv și care au șanse foarte mari să se fi contaminat și să nu știm.
Dna Popa Garofița: Corect. Am o întrebare, domnul președinte. Popa sunt.
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dna Popa Garofița: Eu zic că ar fi bine activate…, mai activate, centrele de permanență din punctul meu de vedere, pentru că nu știu, din experiența mea vă spun, sunt medici care trimit pacienții…, foarte repede se scapă de ei și îi trimit la UPU. Cred că DSP-ul ar putea să facă o circulară la nivelul Județului Arad în care să îi mai responsabilizeze în ceea ce înseamnă consultarea pacienților care vin la centrele de permanență, având un număr destul de mărișor la nivelul Județului Arad. Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Acuma, dumneavoastră ați văzut reacția de frică a medicilor de la Infecțioase, de la UPU și din secții care trebuiau să fie mult mai pregătiți decât medicii de familie. Eu zic că după ce trece valul acesta…, până la urmă frica este un sentiment omenesc, eu îi înțeleg și pe medici, le este frică să nu se contamineze, eu cred că încet, încet vor prinde curaj. Oricum, în ultima vreme s-au luat niște decizii de implicare a medicilor de familie, dar vreau să se înțeleagă foarte clar. Acești medici nu au fost echipați corespunzător. Acum s-a dat o ordonanță și o să li se distribuie echipamentul de protecție și pe măsură ce vor fi dotați cu acest echipament, o să le cerem să se implice. Mai mult, s-a dat o hotărâre la propunerea mea, ca testarea să nu se mai facă doar de medicul epidemiolog așa cum s-a făcut la început având în vedere numărul mare de cazuri, ci să poată fi testați și prin ambulanță. Cum se procedează? Pacientul care are simptome anunță medicul de familie, care telefonic, nici nu trebuie să îl vadă, telefonic dacă este convins că sunt acele simptome poate să solicite la 112 personalul de la ambulanță care vine și face recoltarea. Dacă testul este pozitiv, atunci ambulanța vine, îl preia în condiții de securitate maximă pentru personal și îl transportă la un spital special pentru aceasta. Dacă este negativ, atunci poate să îl preia să îl ducă spre Spitalul Județean care va rămâne un spital alb cu toate secțiile care le are acum și cu cele care au fost preluate din exterior și încercăm să îl tratăm pe om, iarăși, fără teama personalului că ar putea fi infectat cu Coronavirus.
Dl Gligor Ioan: Domnul președinte! În momentul actual câte aparate avem funcționale și câți pot fi testați?
Dl Cionca Iustin: Aparatele sunt trei. În particular vă zic, așa public nu pot să vă spun că avem o interdicție de a vă spune cât, dar ați mai văzut prin presă. Dacă vreți vă zic ce am citit prin presă câte sunt…,
Dl Gligor Ioan: Am văzut tot pe cei de la Voluntariat. În afară de Voluntariat eu nu văd pe nimeni că iese.
Dl Cionca Iustin: Voluntariat?
Dl Gligor Ioan: Da. Sunt cei cu nu știu ce asociație care au fost în stare să monteze aparatul respectiv, au și testat, au și făcut cu Vodafone împreună. Este singurul aparat care l-am văzut funcțional.
Dl Cionca Iustin: Bun. Nu știu unde ați fost dumneavoastră să îl vedeți. Dacă vreți și aveți curajul vă invit să veniți la Municipal să le vedeți și pe celelalte două, numai că se contaminează ușor.
Dl Gligor Ioan: Nu am vorbit ironic. Eu v-am întrebat chiar…, (neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Nu, nici eu nu vă răspund ironic…,
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Nu…, dar, ascultați-mă! Nici eu nu vă răspund ironic, dar nu aveți cum să le vedeți dacă nu intrați în Spital.
Dl Gligor Ioan: Ce era publicat, v-am spus! Ce se vedea deci, ce era vizibil asta am spus, nu unde am văzut eu. De aceea v-am întrebat, că altfel nu mi-aș fi permis să vă întreb dacă aș fi știut, că nu avea rost să vă întreb.
Dl Cionca Iustin: Domnul Gligor! Dumneavoastră ați văzut că un doctor de la DSP își face poze pe acolo prin laborator și nu știu ce comunică.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Ceea ce, ceea ce…, ascultați-mă! Ceea ce nu este legal. Eu nu pot să cer angajaților de la Municipal să își facă poze să publice. Este o Ordonanță…,
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Ascultați-mă!
Dl Gligor Ioan: Am întrebat dacă sunt funcționale.
Dl Cionca Iustin: V-am spus că sunt, v-am spus de la ședința de data trecută că sunt funcționale. Trebuie să mă credeți dacă vă spun că sunt funcționale.
Dl Gligor Ioan: Vă cred! Vă cred! Este foarte bine. Doamne ajută!
Dl Cionca Iustin: Oricum, mai devreme sau mai târziu lucrurile acestea vor ieși la suprafață. Vreau să vă spun că noi am reușit să facem toate testele care le-am avut colectate. Practic, astăzi niciun bolnav cu simptome din Spital sau din afară nu este netestat, iar noi nu mai ducem testele acestea la Timișoara de câteva zile. Laboratorul de la DSP care a fost finanțat de Asociația Cetatea Voluntarilor împreună cu Vodafone, lucrează cu două zile înaintea laboratorului de la Municipal.
Dl Gligor Ioan: Am înțeles.
Dl Cionca Iustin: Deci au un avantaj, să zicem că lucrează…, fiecare zi contează pentru experiența personalului de acolo. Dar, vreau să vă spun că noi câte primim în fiecare zi atâtea le și dăm rezultatele.
Dl Gligor Ioan: Ok. Am înțeles. Mulțumesc mult!
Dl Cionca Iustin: Cu plăcere! Mai sunt întrebări? Bun. Dacă nu mai sunt întrebări, vă mulțumesc mult. Vă doresc multă sănătate și o zi frumoasă!
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA