Şedinţă ordinară 15.11.2012
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Văcomunicăm programarea şedinţei ordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna NOIEMBRIE 2012:
Data | Ora | Sala | |
Consiliul judeţean | 15.11.2012 | 13.00 | E 2 11 |
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 12.11.2012 | 12.00 | E 1 10 |
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 13.11.2012 | 12.00 | E 2 11 |
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, protecţia mediului şi agricultură | 13.11.2012 | 13.30 | E2 11 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret | 13.11.2012 | 15.00 | E2 11 |
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 14.11.2012 | 12.00 | E2 11 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 14.11.2012 | 13.30 | E2 11 |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de07.11.2012, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-maildoina.glogovicean@cjarad.ro .
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 06.11.2012, orele 16.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
Nicolae IOŢCU
Convocare
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 718
din 08.11.2012
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1), din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 15.11.2012, ora 13, în sala E 2 11, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad (PAAR) pentru anul 2012.
3.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC. Compania de Apă Arad SA.
4.Proiect de hotârâre privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
5.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes.
6.Proiect de hotărâre privindaprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
7.Proiect de hotărâre privind încetarea responsabilităţii administrative şi financiare a Consiliului Judeţean Arad faţă de Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvârşin începând cu data de 01.01.2013.
8.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Besesek Mihai în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad începând cu data de 01.01.2013.
9.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012.
10.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 28/02.02.2012, privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
11.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012.
13.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
a şedinţei ordinare din data de 15.11.2012, ora 13, sala E2 11
1.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad (PAAR) pentru anul 2012.
3.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC. Compania de Apă Arad SA.
4.Proiect de hotârâre privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
5.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes.
6.Proiect de hotărâre privindaprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
7.Proiect de hotărâre privind încetarea responsabilităţii administrative şi financiare a Consiliului Judeţean Arad faţă de Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvârşin începând cu data de 01.01.2013.
8.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Besesek Mihai în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad începând cu data de 01.01.2013.
9.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012.
10.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 28/02.02.2012, privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
11.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării unei acţiuni de informare privind rolul, atribuţiile şi activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Arad.
14.Diverse
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 16448/16.11.2012
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 15 noiembrie 2012
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 718/08.11.2012, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”, „Glasul Aradului” şi „Nyugati Jelen”. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Au fost prezenţi: Ioţcu Nicolae-preşedinte, Guţu Romulus-Remus-vicepreşedinte, Pistru-Popa Eusebiu-Manea – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Căprar Dorel – Gheorghe, Chambre Dorina – Rodica, Cristina Ioan, Dalcă Ştefan-Petru, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Ţolea Adrian-Florin, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion, Vesa Teodor – consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului.
Absent: Cristina Ioan – consilier judeţean.
Dl. Silaghi Ioan:Căprar Dorel, Cristina Ioan, Duruş Daniel, …
Dl. Ioţcu Nicolae: Domnul secretar, haideţi că dumneavoastră faceţi aşa, prezenţa, suntem în cvorum oricum şi începem şedinţa de consiliu, urmând ca cei care vin, colegii, pe parcurs să fie contabilizaţi ca prezenţi ca să nu aşteptăm foarte mult.
Avem astăzi o ordine de zi cu 14 puncte din care unul este cel de diverse. Pe ordinea de zi figurează proiectele care sigur, care au trecut prin comisii. Aş vrea înainte de a începe ordinea de zi să fac câteva menţiuni şi să propunem ca punctul de la …, ca proiectul de hotărâre de la punctul 7, cel cu Unitatea Medico-Socială de la Săvîrşin, să fie amânat şi aş vrea să fac o precizare, pentru că am văzut şi în mass-media. Unitatea Medico Socială de la Săvîrşin nu este spital, nu desfăşoară activitate în domeniul sănătăţii, este o unitate socială, care este proprietatea Consiliului local Săvîrşin, iar în anul 2008, cu toată opoziţia de atunci a colegilor de la PSD, dl. Sabău şi toţi cei care au luat cuvântul şi au votat împotrivă, conform procesului verbal de la acea şedinţă, Consiliul judeţean şi-a asumat pe 5 ani administrarea, 5 ani care se încheie la întâi ianuarie. Deci conform acelei hotărâri de consiliu, această administrare s-a încheiat, se va încheia la întâi ianuarie, urmând ca procedura de încheiere a celor 5 ani să se desfăşoare. Iar pentru această unitate din punctul nostru de vedere, trebuie găsită o soluţie şi cu siguranţă în perioada următoare voi veni cu o soluţie pentru Săvârşin. Sper ca actualul primar, care atunci când era consilier s-a …, şi când colegii lui s-au opus acestei administrări, de data aceasta să înţeleagă că nu există viitor în formula aceasta, pentru că unitatăţi medico-sociale nu mai există în ţară decât cinci sau şase în toată ţara şi trebuie găsite soluţii de a rezolva această problemă, problemă creată în anul 2003 dacă nu mă înşel. Printr-o falsă reformă a sănătăţii s-a redus numărul de paturi în spitalele din judeţul Arad, transferând pe autorităţile locale sub formă de unităţi medico – sociale.
Am găsit o soluţie corectă pentru Gurahonţ şi ea funcţionează. Şi, şi fostul primar, şi actualul primar, doamna primar, văd că am găsit o soluţie de a colabora. Ghiorocul s-a rezolvat în folosul cetăţenilor şi vom propune şi aici o soluţie.
Cu aceste menţiuni supun votului dumneavoastră în primul rând amânarea punctului de la …, punctului, proiectului de la punctul 7, după care vom vota ordinea de zi, dacă sigur se acceptă fără acest punct.
Deci, cine este pentru ca proiectul de hotărâre de la punctul 7 să fie amânat? – 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
Ca urmare supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre de aprobare a ordinei de zi, cu renumerotarea punctelor de pe ordinea de zi de la punctul 6, conform votului dat înainte. Cine este pentru? 32 de voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri?- Adoptat.
Consiliul judeţean Arad, a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei ordinare din data de 15.11.2012, ora 13, sala E2 11
1.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad (PAAR) pentru anul 2012.
3.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC. Compania de Apă Arad SA.
4.Proiect de hotârâre privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
5.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes.
6.Proiect de hotărâre privindaprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
7.Proiect de hotărâre privind încetarea responsabilităţii administrative şi financiare a Consiliului Judeţean Arad faţă de Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvârşin începând cu data de 01.01.2013.-AMÂNAT
8.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Besesek Mihai în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad începând cu data de 01.01.2013.
9.Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012.
10.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 28/02.02.2012, privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
11.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării unei acţiuni de informare privind rolul, atribuţiile şi activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Arad.
14.Diverse.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul …, da, vă rog.
Dl. Guţu Romulus-Remus: În urma consultărilor pe care le-am avut cu doamna Simona Man, preşedinta partidului şi cu colegii consilieri Dalcă Ştefan şi Seculi Ioan Gheorghe, am hotărât vis-a-vis de problema de la Săvârşin, ca deocamdată să o amânăm.
Dl. Sabău Gheorghe: N-am înţeles.
Dl. Guţu Romulus-Remus: Am spus că în urma consultărilor pe care le-am avut cu domna Simona Man, preşedinta partidului şi cu colegii consilieri Dalcă Ştefan şi Seculi Ioan Gheorghe, am hotărât vis-a-vis de problema de la Săvârşin ca deocamdată să o amânăm.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da, vă rog.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Dacă domnul Guţu tot este la declaraţii politice, atunci ar trebui să recunoască că am avut o discuţie pe această temă şi de comun acord am stabilit să se întâmple acest lucru.
Dl. Ioţcu Nicolae: Sunt convins că …
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Dacă doreşte, nu-i obligatoriu să recunoască. Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Eu vă rog ca disputa politică s-o ţineţi în afara consiliului, aşa cum eu singurul lucru care l-am spus este ceea ce scrie în procesele verbale de la şedinţa de atunci, că PSD-ul a votat împotriva administrării de către Consiliul judeţean şi prin luarea de cuvânt a domnului Sabău atunci. În istorie rămân …, ceea ce s-a votat şi ce este scris. Mulţumesc.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Nu este o dispută politică este un lucru făcut bine pentru cetăţenii de pe Valea Mureşului şi în special pentru Spitalul de la Săvârşin. Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Nu este spital domnul Căprar, încă odată vă corectez, sunteţi într-o mare eroare.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Mă rog, unitate, unitate medico-socială, îmi cer scuze.
Dl. Ioţcu Nicolae: Este cu totul şi cu totul altceva.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Dacă-i întrebăm pe cetăţenii de pe Valea Mureşului n-o să ştie să ne spună că-i unitate medico-socială, o să spună Spitalul de la Săvârşin.
Dl. Ioţcu Nicolae: Sunt convins.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Şi dacă tot avem discursuri către popor, atunci discutăm aşa cum vorbeşte şi poporul. Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Mulţumesc, şi eu vă rog să întrebaţi cetăţenii ce servicii le oferă Unitatea Medico – Socială din Săvârşin în domeniul sănătăţii şi atunci veţi fi foarte lămurit dacă este spital sau nu este spital. Mulţumesc.
Dl. Căprar Dorel-Gheorghe: Mulţumesc domnule preşedinte.
Dl. Ioţcu Nicolae: Să nu creem confuzii, nu de altceva, pentru cetăţeni, acolo există întradevăr o unitate dar nu este unitatea medico-socială, este Salvarea CPU din Săvârşin, care e cu totul altceva. Da sigur, asta ţine de cunoaşterea judeţului.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae: Trecem la punctul 1, proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad. A fost o propunere, ca un consilier judeţean să facă parte, pe timpul discuţiilor, în timpul şedinţelor de comisii, doamna Dorina Chambre n-a dorit să participe în acest consiliu consultativ, ca urmare ne-am orientat spre ceea ce spune legea, o persoană din cadrul Consiliului judeţean şi respectiv ne-am dus înspre o şcoală specială, că aici avem noi în domeniul sănătăţii, este vorba de doamna Sărac. Aveţi CV-ul dumneaei dacă doriţi să-l consultaţi, pe masa dumneavoastră. Deci cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat în unanimitate.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 242/2012
privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad (PAAR) pentru anul 2012.
Dl. Ioţcu Nicolae:Proiect de …, punctul 2, proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad.
Dl. Vesa Teodor: Domnule preşedinte, dacă îmi daţi voie.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Vesa Teodor: La o lecturare a acestui plan de analiză …,
Dl. Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Vesa Teodor: Aş vrea să supun colegilor următoarele aspecte semnalate de către mine. La pagina 11, şi dacă suntem de acord să se facă, se poate şi vota, dacă nu, pentru anul viitor să se ţină cont de următoarele aspecte: la pagina 11 se vorbeşte despre acumulările nepermanente de apă şi localităţile Firiteaz şi Căprioara figurează pe Valea Crişului Alb, nu ştiu dacă localitatea Căprioara e chiar pe Crişul Alb, în tabelul respectiv.
Dl. Ioţcu Nicolae:Cred că cei de la ISU ar trebui să răspundă. Nu?
Dl. Vesa Teodor: Da. Apoi, păi eu vă semnalez în plan şi noi îl aprobăm, şi dacă aprobăm o prostie …, scuzaţi-mă. La pagina 32, unde se vorbeşte despre zonele de risc crescut privind întreruperea alimentării cu curent, cu energie electrică, din toată axa lipseşte localitatea Dieci. Nu că eu sunt de acolo, dar efectiv lipseşte, am consultat toate … şi este OK. Apoi, la pagina 34 unde se vorbeşte despre posibilitatea existenţei unor obuze sau cartuşe din timpul celui de al doilea război mondial, aş vrea să semnalez următorul aspect: nu numai pe Valea Mureşului s-au dat lupte în 44, s-au dat lupte şi pe Valea Crişului Alb, pe dealurile de la Şiad, au murit tineri din Bonţeşti, iar la Prunişor lângă Sebiş s-au dat lupte grele unde au murit subofiţeri şi ofiţeri din Şcoala de Ofiţeri de Rezervă de la Bacău. Există posibilitatea ca şi pe acea zonă să existe armament în viitor. Apoi în anexa 4 la acest plan, este enumerat doar Bazinul Bocsig, fiind cel mai dispus la inundaţii, cred că dacă stăm bine şi analizăm cel mai predispus bazin este Bazinul Dieci, Pescari, Gurahonţ. Eu vă mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Eu rog pe cei de la ISU să îşi spună punctul de vedere. Sincer nu sunt de specialitate şi chiar nu Consiliul judeţean are …, vă rog să …, da, vă rog mult.
Col. Golea Marius: Mulţumim foarte mult, observaţiile dumneavoastră sunt foarte binevenite, o să perfectăm şi acest plan actualizându-se anual, o să ţinem cont în viitoarea versiune de observaţiile dumneavoastră, vă mulţumesc foarte mult.
Dl. Vesa Teodor: Şi eu.
Dl. Ioţcu Nicolae: Cu menţiunea că dacă sunt erori materiale în document să fie corectate în urma votului iar pentru propuneri, sigur pentru anul viitor. Da? Mulţumesc. Deci, supun votului dumneavoastră, da votului dumneavoastră acest proiect, cu îndreptarea acelei erori materiale. Cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 243/2012
privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al Judeţului Arad (PAAR) pentru anul 2012
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC. Compania de Apă Arad SA.
Dl. Ioţcu Nicolae: Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în adunarea generală la Compania de Apă. Cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 244/2012
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC. Compania de Apă Arad SA
Punctul 4.
Proiect de hotârâre privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae:Patru, proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentantului CJ în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă – Canalizare. Cine este pentru? 31 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? 1 abţinere- dl. Ţolea Adrian. Adoptat în unanimitate.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 245/2012
privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes.
Dl. Ioţcu Nicolae: Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes. Cine este pentru? 22 voturi. Împotrivă? – Abţineri?- Nu au votat 10 voturi – Ardelean Aurel, Chambre Dorina – Rodica, Dalcă Ştefan – Petru, Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel, Onea Mircea, Purcaru Mircea, Sipos Gyorgy, Ulici Ioan, Pistru – Popa Eusebiu – Manea. Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 246/2012
privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Comisia Mixtă Arad – Bekes
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privindaprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae:Şase, proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării DGASPC. Cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Adoptat în unanimitate.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 247/2012
privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ca urmare a reorganizării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind numirea domnului Besesek Mihai în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad începând cu data de 01.01.2013.
Dl. Ioţcu Nicolae:Punctul opt care devine şapte acum şi rog secretariatul tehnic să facă această numerotare. Proiect de hotărâre …
Dl. Purcaru Mircea: Domnule preşedinte.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Purcaru Mircea: Aicea eu am …
Dl. Ioţcu Nicolae: Da, la punctul …
Dl. Purcaru Mircea: La punctul şapte.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da, o să-mi daţi voie să citesc proiectul de hotărâre după care vă acord cuvântul. E bine aşa? Proiect de hotărâre privind numirea domnului Besesek, sper că am pronunţat bine, Mihai, în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont Salvaspeo Arad începând cu 01.01.2013, şi cu menţiunea că şi Judeţul Arad îşi îndeplineşte din acest moment această obligaţie de a avea un astfel de serviciu. Da, vă rog, dacă aveţi …
Dl. Purcaru Mircea: Acuma din punctul acesta de vedere eu am nişte obiecţiuni, una ar fi că Judeţul Arad nu dispune totuşi de munţi atât de înalţi sau de peşteri atât de mari încât să necesite un Serviciu Judeţean Salvamont. În condiţiile în care desigur că ne aflăm într-o criză financiară şi economică, care ne arată că nu sunt bani pentru sănătate şi pentru şcoli sau pentru alte categorii bugetare, deci din acest motiv cred că se poate amâna această numire, mai ales că în spatele acestui serviciu am înţeles că mai sunt vreo şapte-opt angajaţi. Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Îmi permiteţi să vă aduc la cunoştinţă că există o obligaţie legală a Consiliului judeţean de a acorda aceste servicii, dacă domnul Besesek poate să ia cuvântul să ne spună ce înseamnă carstul în judeţul Arad. Eu ce pot să vă spun, dintr-o experienţă de vreo 12 ani ca şi activitate în speologie, pot să vă spun că judeţul Arad este un judeţ cu foarte multe peşteri şi unele din ele chiar de o valoare inestimabilă, dar îl rog pe domunul Besesek să spună câteva lucruri legate de activitatea lor şi la câte acţiuni de salvare au participat.
Dl. Besesek Mihai: Bună ziua. Legat de peşterile şi munţii din judeţul Arad, pentru înfiinţarea unui Serviciu Public Judeţean Salvamont Salvaspeo, nu este necesar să avem munţi înalţi. Obligativitatea înfiiţării unui astfel de serviciu vine din necesitatea de a avea o reţea de peşteri turistice sau de a asigura asistenţă şi salvare în peşterile astea. De exemplu în Mureş există zece peşteri şi există un Serviciu Salvamont Salvaspeo, noi avem 150 de peşteri. Dar nu contează foarte mult dimensiunea, iar pe linie de cadru montan este foarte important să avem o reţea de trasee turistice omologate. Nu este necesar să avem munţi înalţi. Trasee turistice omologate. Ş-avem foarte multe solicitări şi am avut solicitări în ultimii ani de zile, ca să acordăm asistenţă la tot felul de acţiuni organizate în cadrul montan, la care nu poate să meargă nimeni pentru că nu există personal care să asigure partea asta. Ca să nu mai discutăm de tot ceea ce înseamnă intervenţii în cazul unor persoane care sunt accidentate în mediul subteran, persoane rătăcite în cadrul montan sau orice alt fel de accidente, inclusiv în mediul urban în care putem să intervenim pe linia asta.
Dl Purcaru Mircea: Sigur explicaţia este oarecum firească ţinând cont de înfiinţarea acestui serviciu, dar repet şi mie îmi place drumeţia şi în tinereţe am umblat prin Munţii Apuseni, prin Munţii Zărandului, am văzut şi unele peşteri. Nu sunt atât de importante, consider şi menţionez, în contextul economic actual.
Dl. Ioţcu Nicolae: Eu cred că se face o confuzie, dacă îmi permiteţi, şi îl rog pe domnul Besesek să mă scuze, eu cred că confundăm valoarea să spunem, peşterii sau a muntelui, cu valoarea vieţii unui om, pentru că indiferent de dimensiunea sau de caracteristicile pe care le are o astfel de zonă, noi discutăm despre salvarea oamenilor, nu despre cartografierea peşterilor. Discutăm despre salvarea celor aflaţi într-o dificultate şi ţin să fac o precizare, care cred că domnului Besesek i-a scăpat, dumnealor sunt parteneri ai ISU şi au activităţi în comun, inclusiv în municipiul Arad atunci când pe specificul activităţii lor, pentru că nu oricine poate să aibe cursuri de alpinism şi alte lucruri pe care dumnealor le fac din proprie iniţiativă. Dacă mai sunt întrebări?
Dl. Besesek Mihai: Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Cine este pentru adoptarea acestui proiect? 19 voturi. Mulţumesc. Împotrivă?13 voturi – Căprar Dorel – Gheorghe, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Gligor Ioan, Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Moţ Petru, Parpală Caius – Mihai, Purcaru Mircea, Sabău Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Tripa Florin – Dan, Vesa Teodor. Să fie trecuţi nominal cei care sunt împotrivă. Aţi văzut că foloseşte chestia asta. Abţineri?- Bun.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 248/2012
privind numirea domnului Besesek Mihai în funcţia de conducere în regim contractual de şef serviciu la Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Arad începând cu data de 01.01.2013
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul opt,proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012. Aici este vorba de arierate şi cred că aţi luat la cunoştinţă în comisii, că au fost depuse 14 arierate, solicitări de arierate, în valoare de 14.000.000 de lei aproximativ. În urma rectificărilor s-au primit patru milioane trei sute şaizeci şi ceva de lei, deci asta înseamnă aproximativ 30% din ceea ce înseamnă acoperirea arieratelor pentru judeţul Arad şi s-au împărţit conform normelor legale, exact sau mai bine spus proporţional. S-a calculat proporţia, ponderea pe fiecare localitate în suma arieratelor iar acel procent s-a cuantificat în suma care a fost repartizată de către Guvern. O situaţie mai bună întradevăr este la 577 unde aproape se acoperă arieratele şi la 50% la …, cam asta este din punct de vedere proporţional. Deci calculul este făcut conform cerinţelor locale şi nicidecum n-are altă conotaţie, ca să eliminăm orice altă situaţie şi oricum finanţele n-ar primi documentul dacă nu s-ar respecta procedura de calculul conform proporţiei. Dacă sunt întrebări la acest punct? Dacă nu, cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 249/2012
privind repartizarea pe unităţi administrative teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2012
Punctul 9.
Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 28/02.02.2012, privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
Dl. Ioţcu Nicolae:Punctul zece care devine nouă, proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii 28, aceasta este cea cu cotele de 20%, nu se alocă bani în plus doar se realocă în interiorul aceleaşi unităţi administrative de la un proiect la altul, ca urmare a procedurii de achiziţii. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 250/2012
pentru modificarea Hotărârii nr. 28/02.02.2012, privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012.
Dl. Ioţcu Nicolae: 11, proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012. Dacă sunt întrebări?Dacă nu cine este pentru? 32 voturi.Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat în unanimitate.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 251/2012
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2012
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării unei acţiuni de informare privind rolul, atribuţiile şi activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae:Punctul 12 care devine 11 proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării unei acţiuni de informare privind rolul, atribuţiile şi activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Arad. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 252/2012
privind aprobarea desfăşurării unei acţiuni de informare privind rolul, atribuţiile şi activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Arad
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012.
Dl. Ioţcu Nicolae:La diverse dacă sunt întrebări? Dacă nu …
Dna. Ribovici Gheorghina: Domnul preşedinte aţi uitat un punct.
Dl. Ioţcu Nicolae: Care? 12 da? 12 care devine 11, mă scuzaţi. Din cauza numerotării. Revenim la punctul, proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 32 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Adoptat.
În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 253/2012
privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe trimestrul III al anului 2012
Punctul 13.
Diverse.
Dl. Ioţcu Nicolae: Vă mulţumesc şi vă aştept în continuare la următoarea şedinţă.
PREŞEDINTE, SECRETARAL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Consemnat,
Doina Glogovicean