Şedinţă ordinară 17.09.2004
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ORDINEA DE ZI
a şedinţei Consiliului Judeţean Arad din 17 septembrie 2004
– ora 12,00 –
1. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2004 la Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii la Serviciul Public de Asistenţă Socială.
3. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ – teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2004 alocate bugetului local al judeţului Arad prin Ordonanţa Guvernului României nr.91/2004.
4. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2004 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
5. Proiect de hotărâre privind realocarea unor sume pentru finanţarea unor acţiuni culturale.
6. Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.9/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general BÂRSA si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.354/2000 elaborat de S.C. CONSILIER CONSTRUCT S.R.L.
8. Proiect de hotărâre privind participarea Centrului Cultural Judeţean Arad la înfiinţarea Fundaţiei `Eleonora Costescu – Vasile Varga`.
9. Proiect de hotărâre privind participarea Unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc la proiectul `Centru comunitar de informare şi consiliere `finanţat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
10. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2004.
11. Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Arad, Calea Timişorii, nr.71.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.10 /14.09. 2004 aferent Planului urbanistic general ARCHIŞ si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr. 49/2000 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 11 /14.09. 2004 aferent Planului urbanistic general SOCODOR si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.53 /2000 elaborat de S.C. PRO URBAN S.R.L.
14. Diverse
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 17 septembrie 2004
Prezenţi: Seculici Gheorghe-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Ardelean Cornelia, Calimente Mihăiţă, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Igaş Traian Constantin, Ioţcu Petru Nicolae, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Negrea Daniel, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Stragea Cristian, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan, secretar general al judeţului.
Dl.Seculici Gheorghe: Aş vrea să vă supun atenţiei ordinea de zi a şedinţei Consiliului judeţean din 17 septembrie 2004 cu următoarele puncte:
1. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2004 la Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii la Serviciul Public de Asistenţă Socială.
3. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ – teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2004 alocate bugetului local al judeţului Arad prin Ordonanţa Guvernului României nr.91/2004.
4. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2004 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
5. Proiect de hotărâre privind realocarea unor sume pentru finanţarea unor acţiuni culturale.
6. Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.9/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general BÂRSA si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.354/2000 elaborat de S.C. CONSILIER CONSTRUCT S.R.L.
8. Proiect de hotărâre privind participarea Centrului Cultural Judeţean Arad la înfiinţarea Fundaţiei `Eleonora Costescu – Vasile Varga`.
9. Proiect de hotărâre privind participarea Unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc la proiectul `Centru comunitar de informare şi consiliere `finanţat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
10. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2004.
11. Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Arad, Calea Timişorii, nr.71.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.10/14.09. 2004 aferent Planului urbanistic general ARCHIŞ si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr. 49/2000 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general SOCODOR si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.53 /2000 elaborat de S.C. PRO URBAN S.R.L.
14. Diverse
La punctul 11 de pe ordinea de zi: „Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Arad, Calea Timişorii, nr.71`, având în vedere că avem o adresă din partea celor patru cabinete medicale care solicită retragerea de pe ordinea de zi, având în vedere că este un proces nefinalizat, propun retragerea acestui punct de pe ordinea de zi.
Dl.Duka Iosif Atila: Datorită faptului că am primit un material în plus, gruparea PSD+PUR dorim retragerea acestui punct de pe ordinea de zi.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este de acord cu ordinea de zi cu modificarea propusă?
Consiliul judeţean Arad în unanimitate a aprobat ordinea de zi cu retragerea punctului 11: `Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Arad, Calea Timişorii, nr.71`.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2004 la Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Dacă sunt obiecţiuni? Nefiind, supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001 – Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.110/2004
Privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană pentru
Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii la Serviciul Public de Asistenţă Socială.
Dl.Seculici Gheorghe: Dacă sunt comentarii la proiectul de hotărâre prezentat. Nefiind, supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001 – Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.111/2004
Privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi fişelor de evaluare a posturilor din cadrul aparatului propriu al Serviciului Public de Asistenţă Socială Arad
Punctul 3
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ – teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2004 alocate bugetului local al judeţului Arad prin Ordonanţa Guvernului României nr.91/2004.
Dl.Seculici Gheorghe: Toate comisiile au avizat favorabil. Dacă mai sunt observaţii? Nefiind, supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat.
HOTĂRÂREA NR.112/2004
Privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2004 alocate bugetului local al judeţului Arad prin Ordonanţa Guvernului României nr.91/2004
Punctul 4
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2004 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Toate comisiile au avizat favorabil. Supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.113/2004
Privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2004 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad
Punctul 5
Proiect de hotărâre privind realocarea unor sume pentru finanţarea unor acţiuni culturale.
Dl.Seculici Gheorghe: Toate comisiile au avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? – Vă mulţumesc.
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.114/2004
Privind realocarea unor sume pentru finanţarea unor acţiuni culturale
Punctul 6
Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Aici au fost câteva obiecţiuni la comisia I. Dacă colegii consilieri care au ridicat aceste obiecţiuni şi le păstrează? – Mai sunt obiecţiuni în plus ? – Practic există un aviz al comisiilor favorabil cu o singură abţinere în una din comisii.
Dl.Calimente Mihăiţă: Această activitate din câte am observat produce totdeauna pierderi bugetului Consiliului judeţean. Si până acum activitatea a fost cu pierderi plus că ei primesc subvenţii. Pe viitor cred că ar fi de dorit ca această activitate să fie externalizată, să fie privatizată să nu mai producă aceste pierderi. Am văzut şi în alte oraşe, transportul cu microbuze şi autobuze este privatizat
Dl.Seculici Gheorghe: O să luăm în considerare propunerea Dvs. dl.Calimente. Vă mulţumesc. In rest există câte o abţinere în fiecare comisie.In aceste condiţii o să supun la vot proiectul de hotărâre aşa cum a fost prezentat de executiv. Cine este pentru? 23 voturi. Cine este împotrivă? 5 voturi.(Vasii Vasile,Rotaru Zoea, Duka Iosif Atila, Rancu Tiberiu, Pereteatcu Cosmin, Sabău Gheorghe) Abţineri? 5 voturi (Negrea Daniel, Purcaru Mircea, Herlo Rodica, Ardelean Cornelia,).
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.115/2004
Privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad
Dl.Silaghi Ioan: Legat de această activitate, să nu avem impresia că am greşit prea mult aprobând această hotărâre, legat de ceea ce a spus dl.Calimente, vreau să vă spun că ceea ce avem noi, transport cu autobuze, le avem exact traseele care nu au fost privatizate, care sunt din capul locului nerentabile. Vechiul Consiliu judeţean a apreciat că nu putem să lăsăm localităţi din judeţ să nu asigurăm transportul în comun chiar dacă este nerentabil pentru că pe lângă muncitori sau persoane care au interes să călătorească este vorba şi de elevi. Cunoaştem că sunt trasee nerentabile care nu pot să fie profitabile, dar pentru sprijinul cetăţenilor s-a convenit să susţinem această activitate. Dacă se va putea privatiza sau anumite sectoare se pot privatiza, ar fi foarte bine, le vom lua în calcul de acum înainte.
D-na Ardelean Cornelia: Nu aş vrea să se înţeleagă, că cei care au votat împotrivă sau s-au abţinut doresc să rămână localităţile fără transport în comun. Aici nu s-a pus în discuţie de a se face transport sau nu. S-a pus în discuţie problema majorării tarifului. In modul în care aţi spus dvs. s-ar înţelege că unii ar dori să rămână localităţi fără transport în comun. Ceea ce cred că nimeni dintre noi nu poate să gândească.
Dl.Silaghi Ioan: Nu aşa am gândit. Preţul biletelor nu s-a mărit să se acopere pierderile cum s-a notat în observaţii, ci pentru că au crescut costurile, preţul la combustibil şi se reflectă în preţul biletelor.
D-na Rotaru Zoea: Eu am votat împotrivă pentru că majoritatea consiliilor locale nu decontează transportul elevilor. Sunt părinţi care au 4-6 copii. Costul abonamentul atât cât costă. Si dacă se mai măresc aceste preţuri, copiii nu mai pot să meargă la şcoală. Fac pe această cale apel la Consiliul judeţean să încercăm măcar în anul 2005 să avem bani pentru transportul gratuit al elevilor. Mulţumesc.
Dl.Seculici Gheorghe: Si eu vă mulţumesc. Trecem la următorul punct de pe ordinea de zi.
Punctul 7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.9/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general BÂRSA si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.354/2000 elaborat de S.C. CONSILIER CONSTRUCT S.R.L.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu există obiecţiuni. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.116/2004
Privind aprobarea Avizului tehnic nr.9/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general BÂRSA şi Regulamentul local de urbanism aferent, proiect nr.354/2000 elaborat de S.C. CONSILIER CONSTRUCT S.R.L.
Punctul 8
Proiect de hotărâre privind participarea Centrului Cultural Judeţean Arad la înfiinţarea Fundaţiei `Eleonora Costescu – Vasile Varga`.
Dl.Seculici Gheorghe: In comisii nu au fost obiecţiuni. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.117/2004
Privind participarea Centrului Cultural Judeţean Arad la înfiinţarea
Fundaţiei `Eleonora Costescu – Vasile Varga`
Punctul 9
Proiect de hotărâre privind participarea Unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc la proiectul `Centru comunitar de informare şi consiliere `finanţat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Dl.Seculici Gheorghe: In cadrul comisiilor nu au fost obiecţiuni. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
.
HOTĂRÂREA NR.118/2004
Privind participarea Unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc la proiectul `Centru comunitar de informare şi consiliere` finanţat de
Fondul Român de Dezvoltare Socială
Punctul 10
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2004.
Dl.Seculici Gheorghe: La fel nu există obiecţiuni în comisii. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
.
HOTĂRÂREA NR.119/2004
Privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al
Consiliului Judeţean Arad pe anul 2004
Punctul 11: `Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Arad, Calea Timişorii, nr.71`.
Amânat
Punctul 12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.10 /14.09. 2004 aferent Planului urbanistic general ARCHIŞ si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr. 49/2000 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu sunt obiecţiuni în comisii. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.120/2004
Privind aprobarea Avizului tehnic nr.10/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general ARCHIŞ şi Regulamentul local de urbanism aferent, proiect nr.49/2000 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
Punctul 13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 11 /14.09. 2004 aferent Planului urbanistic general SOCODOR si Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.53 /2000 elaborat de S.C. PRO URBAN S.R.L.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu sunt obiecţiuni în comisii. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea nr.215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
.HOTĂRÂREA NR.121/2004
Privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/14.09.2004 aferent Planului urbanistic general SOCODOR şi Regulamentul local de urbanism aferent, proiect nr.53/2000 elaborat de S.C. PRO URBAN S.R.L.
Diverse:
Dl.Seculici Gheorghe: Aş dori să vă fac un anunţ care cred că este important pentru municipiul şi judeţul Arad. Incepând de la sfârşitul lunii octombrie, în perioada 31 oct.-26 martie 2005 se reiau cursele de transport TAROM zilnic, după un program pe care o să vi-l fac cunoscut, într-o relaţie cu Sibiu, deci pe ruta Arad-Sibiu-Bucureşti, respectiv două curse de Târgu Mureş, Arad-Tg.Mureş-Bucureşti. Important este că vom avea curse în fiecare zi spre Bucureşti. Dacă mai sunt alte probleme?
Dl.Duka Iosif Atila: Aş reveni cu o problemă care a fost ridicată de un coleg din Alianţă, respectiv vis-a-vis de parcările din faţa Consiliului judeţean. Si Primăria are şi Prefectura numai noi nu avem. Spuneţi-mi vă rog care sunt criteriile de departajare, trebuie să venim cu maşini mai bune, sau în funcţie de ce calităţi are sau ce calităţi nu are alesul local. Considerăm că şi noi suntem la fel aleşi locali ca şi dvs. şi dacă dvs.vă permiteţi, ba mai mult şefii direcţiilor să parcheze în faţa Palatului administrativ, cred că şi noi ne putem permite măcar când venim la şedinţe. Cred că nu este o solicitare foarte mare care v-ar încurca. Probabil că există nişte criterii, vă rugăm să ni le spuneţi ca să ne putem încadra în ele.
Dl.Seculici Gheorghe: Vă mulţumesc domnule consilier, aş putea să vă răspund cu aceeaşi ironie, să-l întrebaţi pe dl.Parpală. Dar rugămintea este să faceţi o hârtie către dl.Hanganu şi o să vă eliberăm fiecăruia un automat ca să puteţi deschide bariera.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu vă mulţumesc pentru răspuns, este aproape acceptabilă, nu cred că mai este nevoie să facem o cerere, cred că dl.Hanganu ştie cam câţi consilieri sunt aici şi dacă costă acel cip, eu sunt de acord să-l plătim ca să nu îngreunăm bugetul consiliului judeţean. Eu propun să le plătim, fiecare consilier care are nevoie de un automat să-l plătească.
Dl.Seculici Gheorghe: Aveţi dreptate. Problema este că nu ştiu câti dintre consilieri au maşină. Imi păstrez propunere să faceţi o cerere şi o s-o aprobe dl.Hanganu.
D-na Fîciu Gabriela: La sfârşitul acestei săptămâni va avea loc comemorarea eroilor şi a evenimentelor de la Păuliş din 1944. Acţiunea este susţinută financiar de către Consiliul judeţean şi Primăria Păuliş. In schimb, Prefectura şi-a arogat dreptul de organizator trimiţând deja invitaţii sub semnătura prefectului, iar noi consilierii judeţeni şi Consiliul judeţean nici nu cunoaştem programul desfăşurării acestei acţiuni care se modifică de la o zi la alta, noi nefiind invitaţi. In acest sens propun, ca pe viitor, acţiunea să fie organizată şi susţinută de Consiliul judeţean prin Centrul Cultural.
Dl.Seculici Gheorghe: Mulţumesc, am să ţin cont de aceasta şi o să-i comunic d-lui prefect propunerea.
D-na Rotaru Zoea: Solicit sprijinul Consiliului judeţean şi a tuturor consilierilor judeţeni indiferent de simpatia pentru o doctrină politică, să sprijinim şcolile din învăţământul arădean pentru ca toţi primarii să înţeleagă că acele fonduri care au fost alocate şcolilor de către consiliul judeţean pe anul financiar 2004 să fie destinate şcolilor şi să realizăm ultimele lucrări conform planurilor de conformare pentru a obţine autorizaţiile sanitare şi de asemenea să-i sensibilizăm pe primari să accepte propunerile directorilor de şcoli pentru ca în trim.I şi II al anului financiar 2005 să avem suficienţi bani să realizăm tot ce ne lasă Direcţia de Sănătate Publică în planurile de conformare şi să terminăm o dată cu aceste neajunsuri pe care în anul 2003 şi 2004 am încercat, ne-am străduit din răsputeri la nivelul Consiliului judeţean să le eliminăm şi cu toate acestea încă mai există neajunsuri, reparaţii, apă curentă şi toate celelalte. Mulţumesc anticipat pentru sprijinul pe care împreună umăr lângă umăr îl vom da copiilor şi şcolilor arădene.
D-na Ardelean Cornelia: Domnule preşedinte, vreau să revin la o propunere pe care am mai făcut-o, aceea de a organiza sala de şedinţe sub formă de careu. Nu avem nimic împotrivă să rămâneţi acolo, dar nu ştiu cu ce ar deranja ca atunci când stăm de vorbă să ne putem vedea colegii şi să nu fie necesar să ne întoarcem, să ne sucim pe scaune ca să-i vedem. Problemele de pe ordinea de zi sunt discutate în comisii şi într-adevăr votul se hotărăşte dinainte, dar întotdeauna poate să apară un punct care se discută ulterior sau este capitolul diverse la care stăm de vorbă. Nu înţeleg de ce ne-ar deranja să stăm faţă-n faţă atunci când stăm de vorbă.
Dl.Seculici Gheorghe: Eu personal aud prima oară propunerea aceasta. Din câte ştiu de peste 12 ani de când funcţionează consiliul judeţean a funcţionat în această postură. Pot să vă spun eventual o impresie personală vis-a-vis de acest aspect al organizării. Consiliul local şi consiliul judeţean în momentul în care s-au înfiinţat au funcţionat în două săli separate. Consiliul local într-o sală la parter în 1992 şi a moştenit acest sistem de careu acolo, la vremea respectivă într-un cerc, consiliul judeţean a funcţionat în totdeauna în această sală în acest sistem de bănci. Este prima oară când aud o nemulţumire legat de modul cum funcţionează consiliul judeţean sub această formă. O să mă consult cu colegii şi o să supun la vot. Dacă colegii sunt de acord să modificăm sistemul nu am nimic împotrivă.
Dl.Silaghi Ioan: Am fost informat că unii domni consilieri iau materialele de şedinţă acasă. Nu este nici o problemă, nu sunt secrete de serviciu, dar atunci avem rugămintea să le aducă înapoi pentru ziua de şedinţă să le aibe în mape pentru că şi aşa avem mari cheltuieli cu multiplicatul.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă se poate să primim un pic mai repede materialele decât când sunt comisiile ca să le putem studia, pentru că în momentul când vine cineva din partea executivului în 10-15 minute încearcă să ne răspundă la întrebări şi noi nici nu am avut timp să citim toate materialele. Oricum în regulament aşa se prevede să le avem cu 3-4 zile înainte.
Dl.Seculici Gheorghe: Am reţinut şi o să facem tot posibilul, dar încercăm de 12 ani.
D-na Ardelean Cornelia: Domnule Preşedinte, este important să nu perseverăm în ceea ce a fost. Cred că este bine ce se poate modifica şi depinde de noi, să nu marşăm pe faptul că aşa a fost. De aceea suntem aici să încercăm să facem să fie bine. La comisii au răspuns toti cei solicitaţi şi eu aş vrea să le mulţumesc, dar în primul rând nu am fost noi lămuriţi cu ceea ce a fost pe ordinea de zi.
Dl.Seculici Gheorghe: Stiu că de fiecare dată s-a încercat, deoarece cu cât sunt prezentate mai repede materialele cu atât mai puţine probleme se ridică în comisii. Aveţi dreptate, dar nici executivul nu cred că şi-ar dori să le prezinte în totdeauna mai târziu. O să încercăm să le dăm din timp la comisii. Mulţumesc. Dacă mai sunt probleme la ordinea de zi. Dacă nu sunt, declar şedinţa închisă.
PREŞEDINTE SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Arh. Gheorghe Seculici Ioan Silaghi