Şedinţă ordinară 25.02.2005
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
a şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean Arad
din data de 25.02.2005
1. Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de transport public Arad.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei `Veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetelor locale ` pe anul 2005.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru drumurile judeţene şi comunale, pe anul 2005.
4. Proiect de hotărâre privind avizarea de către Consiliul judeţean Arad a documentaţiilor tehnice pentru reabilitarea drumurilor pietruite cuprinse în programul guvernamental finanţat prin credite externe.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea calendarului de evenimente culturale pe anul 2005.
6. Proiect de hotărâre privind împuternicirea d-lui vicepreşedinte Buza Gavril de a reprezenta Consiliul judeţean Arad în constituirea Fundaţiei `Eleonora Costescu-Vasile Varga`.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor alocate de la bugetul de stat prin M.T.C.T. pentru anul 2005 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic privind documentaţia Plan Amenajare a Teritoriului Zonal Intercomunal-Documentaţie pentru declararea utilităţii publice-LEA 400 KV Arad-Nădab.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcţii pentru Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor al judeţului Arad.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru anul 2005 pentru Biblioteca judeţeană `A.D.Xenopol` Arad.
12. Proiect de hotărâre privind numirea definitivă în funcţia de director la Unitatea de asistenţă medico-socială Ghioroc, a doamnei Oros Lepa.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului Arad.
14. Proiect de hotărâre privind cooperarea dintre Comisia de Urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură a Consiliului Judeţean Arad (România) şi Comisia economică şi de gospodărirea mediului a Consiliului Judeţean Bekes (Ungaria).
15. Proiect de hotărâre privind reactualizarea inventarului terenurilor din domeniul public şi privat al Judeţului Arad date în administrarea Regiei Autonome Apă-Canal Arad.
16. Proiect de hotărâre privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Arad nr.139/2004.
17. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA. de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
18. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui imobil şi majorarea capitalului Consiliului judeţean Arad la capitalul social al SC.Aeroportul Arad SA.
19. Proiect de hotărâre privind parcelarea unui imobil şi stabilirea aportului Consiliului judeţean Arad la capitalul social la S.C.Construcţii Rutiere S.A.Arad.
20. Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului Judeţului Arad cu un imobil (teren) şi trecerea acestuia în domeniul privat în vederea realizării unei investiţii.
21. Proiect de hotărâre privind susţinerea proiectului `Scoala şi educaţia, mijloc şi metodă spre o societate multiculturală` – etapa a II-a.
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Judeţean Arad la finanţarea în avans cu echivalentul în lei a sumei de 3820 euro pentru proiectul `Mentalitate administrativă modernă pentru accesarea şi gestionarea eficientă la nivel local a fondurilor externe disponibile ` derulat în cadrul programului Phare 2002, componenta Fondul de modernizare a dezvoltării administraţiei la nivel local.
23. Proiect de hotărâre privind predarea Centrului de zi de îngrijire a copilului `Ana Ilica` din Sântana către Primăria oraşului Sântana.
24. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Aeroportul Arad SA de a vota majorarea aportului de capital social al societăţii la SC Cargo SRL Arad.
25. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la SC Cargo SRL Arad de a vota diminuarea aportului de capital în natură al CJ Arad la capitalul social al societăţii.
26. Proiect de hotărâre privind concesionarea unor bunuri din domeniul public de interes judeţean către SC Aeroportul Arad SA.
27. Proiect de hotărâre privind modificarea art.5 din Hotărârea nr.9/2005 a Consiliului Judeţean Arad.
28. Proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Şcolii de arte Arad în Şcoala populară de arte Arad.
29. Diverse.
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean din data de 25 februarie 2005
Prezenţi: Seculici Gheorghe-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-membrii, Silaghi Ioan-secretarul general al judeţului.
Dl.preşedinte Seculici deschide şedinţa şi propune următoarea
ORDINE DE ZI :
1. Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de transport public Arad.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei `Veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetelor locale ` pe anul 2005.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru drumurile judeţene şi comunale, pe anul 2005.
4. Proiect de hotărâre privind avizarea de către Consiliul judeţean Arad a documentaţiilor tehnice pentru reabilitarea drumurilor pietruite cuprinse în programul guvernamental finanţat prin credite externe.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea calendarului de evenimente culturale pe anul 2005.
6. Proiect de hotărâre privind împuternicirea d-lui vicepreşedinte Buza Gavril de a reprezenta Consiliul judeţean Arad în constituirea Fundaţiei `Eleonora Costescu-Vasile Varga`.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor alocate de la bugetul de stat prin M.T.C.T. pentru anul 2005 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic privind documentaţia Plan Amenajare a Teritoriului Zonal Intercomunal-Documentaţie pentru declararea utilităţii publice-LEA 400 KV Arad-Nădab. 9. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcţii pentru Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor al judeţului Arad.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru anul 2005 pentru Biblioteca judeţeană `A.D.Xenopol` Arad.
12. Proiect de hotărâre privind numirea definitivă în funcţia de director la Unitatea de asistenţă medico-socială Ghioroc, a doamnei Oros Lepa.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului Arad.
14. Proiect de hotărâre privind cooperarea dintre Comisia de Urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură a Consiliului Judeţean Arad (România) şi Comisia economică şi de gospodărirea mediului a Consiliului Judeţean Bekes (Ungaria).
15. Proiect de hotărâre privind reactualizarea inventarului terenurilor din domeniul public şi privat al Judeţului Arad date în administrarea Regiei Autonome Apă-Canal Arad.
16. Proiect de hotărâre privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Arad nr.139/2004.
17. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA. de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
18. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui imobil şi majorarea capitalului Consiliului judeţean Arad la capitalul social al SC.Aeroportul Arad SA.
19. Proiect de hotărâre privind parcelarea unui imobil şi stabilirea aportului Consiliului judeţean Arad la capitalul social la S.C.Construcţii Rutiere S.A.Arad.
20. Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului Judeţului Arad cu un imobil (teren) şi trecerea acestuia în domeniul privat în vederea realizării unei investiţii.
21. Proiect de hotărâre privind susţinerea proiectului `Scoala şi educaţia, mijloc şi metodă spre o societate multiculturală` – etapa a II-a.
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Judeţean Arad la finanţarea în avans cu echivalentul în lei a sumei de 3820 euro pentru proiectul `Mentalitate administrativă modernă pentru accesarea şi gestionarea eficientă la nivel local a fondurilor externe disponibile ` derulat în cadrul programului Phare 2002, componenta Fondul de modernizare a dezvoltării administraţiei la nivel local.
23. Proiect de hotărâre privind predarea Centrului de zi de îngrijire a copilului `Ana Ilica` din Sântana către Primăria oraşului Sântana.
24. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Aeroportul Arad SA de a vota majorarea aportului de capital social al societăţii la SC Cargo SRL Arad.
25. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantului Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la SC Cargo SRL Arad de a vota diminuarea aportului de capital în natură al CJ Arad la capitalul social al societăţii.
26. Proiect de hotărâre privind concesionarea unor bunuri din domeniul public de interes judeţean către SC Aeroportul Arad SA.
27. Proiect de hotărâre privind modificarea art.5 din Hotărârea nr.9/2005 a Consiliului Judeţean Arad.
28. Proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Şcolii de arte Arad în Şcoala populară de arte Arad.
29. Diverse.
Dl.Seculici Gheorghe: La ordinea de zi care cuprinde 29 de puncte există o solicitare care probabil aţi găsit-o fiecare, din partea doamnei consilier Aniela Fîciu. Aş vrea să vă întreb dacă sunteţi de acord cu introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre promovată de doamna consilier judeţean. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Supun la vot ordinea de zi cu completarea făcută. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In aceste condiţii trecem la primul punct al ordinei de zi.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de transport public Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisia I şi II au avizat favorabil, comisia III, dl.Duka are obiecţiuni, se abţine, comisia IV, la fel există nişte obiecţiuni, comisia VI, toţi membri comisiei au avizat. Dacă mai sunt observaţii?
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule Preşedinte, din păcate din nou trebuie să subliniez faptul că uitîndu-mă pe ordinea de zi şi prima care am primit-o cuprinde 25 de puncte + 26 diverse şi celelalte pe care le adăugăm, doresc să-mi exprim regretul că nici de data aceasta nu am primit materialele în timp util, respectiv le-am primit doar la şedinţa de comisie, deşi am insistat să le am puţin mai repede şi dacă ne uităm la mapa asta cât este de groasă este imposibil ca în 2 ore sau 3 cât a ţinut comisia, să le citim. Sigur, asta nu m-a oprit ca după terminarea comisiei să reflectez asupra materialelor şi să revin la intervenţia mea de la punctul 1 respectiv în care doream doar majorarea tarifelor la Compania de transport public în funcţie de rata inflaţiei. Sigur, citind materialele şi aprofundându-le mi-am dat seama că această companie are nevoie de o finanţare şi dat fiind faptul că la ora actuală dânşii fiind modeşti şi nu prea încercând să acceseze alte fonduri sau să vă solicite pe dvs. s-au gândit la majorarea tarifelor la biletele de călătorie şi abonamente. Mi se pare încă o lovitură cetăţenilor de rând şi cred că sunteţi de acord cu mine că în scurt timp peste tot se vor majora şi atunci vă întreb, dacă nu cumva putem să găsim alte surse de finanţare pentru a subvenţiona Compania de transport pentru a diminua aceste majorări şi să ne încadrăm doar în majorarea în funcţie de rata inflaţiei. Este o întrebare şi dacă puteţi să răspundeţi la ea.
Dl.Seculici Gheorghe: Eu o iau ca o întrebare retorică. Decizia şi proiectul de hotărâre a fost realizat în baza unor propuneri făcute de Compania de Transport împreună cu executivul. Aceasta este soluţia care a fost găsită în condiţiile date. Dacă mai sunt şi alte observaţii?
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Si eu aş vrea să motivez faptul că m-am abţinut prin faptul că este a doua majorare care apare în ultima perioadă, înţeleg situaţia, dar aş propune un studiu de fezabilitate asupra companiei, timp în care, într-o lună, trei, cum consideraţi, dar să nu mai apară aceste motivări.
Dl.Seculici Gheorghe: Mulţumesc, dacă nu mai sunt comentarii la acest punct al ordinei de zi, vă supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? 4 voturi (Duka Iosif Atila, Vasii Vasile, Moroşteş Eugen, Sabău Gheorghe).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.30/2005
Privind majorarea tarifelor la transportul în comun de călători cu autobuzele Companiei de Transport Public Arad.
Dl.Popescu Gavril: Legat de acest punct, aş vrea să aduc câteva completări. Conducerea societăţii a fost la fiecare comisie şi a discutat cu fiecare consilier şi ceea ce vreau să spun şi cred că trebuie luat în seamă, noi nu suntem acţionari majoritari la această societate şi atunci împreună cu Consiliul local care este majoritar vom lua decizii legate de studii de fezabilitate sau alte acţiuni pentru a vedea cum putem să reducem preţul de cost la transportul public.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei `Veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetelor locale` pe anul 2005.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Există trei abţineri din partea domnilor Oneţ, Duka şi Leah. Dacă mai sunt comentarii?
Dl.Popescu Gavril: Stimaţi colegi, aş vrea să vin cu un amendament la acest proiect de hotărâre şi acest amendament îl propun sub forma următoare ca pe această listă de investiţii pe anul 2005 să cuprindem şi reabilitarea secţiei de boli infecţioase copii cu valoarea de 4.134.000 mii lei astfel ca această secţie să-şi desfăşoare activitatea în bune condiţii. Banii sunt luaţi din fondul de rulment care la ora actuală a fost de 56 mil.d, propunerea iniţială este la 14 mild., deci în concluzie, propun ca amendamentul la acest proiect de hotărâre să cuprindă suma de 4.134.000 mii lei pentru reabilitarea secţiei de boli cronice copii de la Spitalul judeţean.
Dl.Seculici Gheorghe : Supun la vot amendamentul propus de dl.vicepreşedinte Popescu. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In unanimitate, Consiliul judeţean a aprobat propunerea făcută.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot proiectul de hotărâre în ansamblu. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.31/2005
privind aprobarea situaţiei `Veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetelor locale` pe anul 2005.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind modificarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru drumurile judeţene şi comunale, pe anul 2005.
Dl.Seculici Gheorghe: Toate comisiile au avizat favorabil. Dl.Duka se abţine.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu am primit destule informaţii din partea executivului, poate le puteţi oferi acum.
Dl.Seculici Gheorghe: Reprezentanţii executivului sunt în sală.
Dl.Popescu Gavril: Ce v-ar interesa?
Dl.Duka Iosif Atila: Motivul modificării.
Dl.Câmpan Gheorghe-directorul Administraţiei Domeniului Public şi Privat: In proiectul de buget poziţia porţiunea de drum este a Consiliului local Nădlac.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este de acord? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.32/2005
Privind modificarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru drumurile judeţene şi comunale pe anul 2005
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind avizarea de către Consiliul judeţean Arad a documentaţiilor tehnice pentru reabilitarea drumurilor pietruite cuprinse în programul guvernamental finanţat prin credite externe.
Dl.Seculici Gheorghe: Toate comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.33/2005
privind avizarea de către Consiliul judeţean Arad a documentaţiilor tehnice pentru reabilitarea drumurilor pietruite cuprinse în programul guvernamental finanţat prin credite externe.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind avizarea calendarului de evenimente culturale pe anul 2005.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile I şi II au avizat favorabil, comisia III – dl.Duka solicită introducerea a 2 acţiuni dedicate aniversării Revoluţiei din 1989. Cred că aveţi fiecare observaţiile comisiilor. Comisia IV – d-na consilier Fîciu propune introducerea în calendarul evenimentelor culturale a următoarelor acţiuni culturale: Târgul Codrenilor la Consiliul local Chisindia, Intâlnire cu fii satului la Consiliul local Apateu, în sfârşit un număr de evenimente. La comisia V dl.consilier Vasii votează împotrivă, Comisia VI votează pentru în unanimitate.
D-na Herlo Rodica: Domnule preşedinte, aş vrea să menţionez că nu sunt împotriva simpozionului organizat de revoluţionari în cinstea 15 ani de la Revoluţie, ci sunt pentru a nu fi trecut în calendarul pe 2005 să sprijinim financiar simpozionul dar pentru că e puţin timpul depăşit să nu-l mai trecem în calendarul pe 2005 şi aş vrea împreună cu colegii şi dvs. să stabilim astăzi la ce evenimente să ne raportăm atunci când le trecem în calendar pentru că în comisie am avut foarte multe discuţii contradictoriu, dacă fiecare localitate a judeţului vine pentru o sărbătoare locală să fie trecut în cadrul calendarului cu evenimente culturale nu mi se pare normal, noi să le sprijinim dacă putem, dar în calendar să fie prinse acele evenimente care se referă la întregul judeţ, care au o pondere mai mare pentru imaginea judeţului şi participarea la fel mai numeroasă nu numai a localităţii respective. Ca să nu ne mai contrazicem noi şi să ţinem şedinţe interminabile ar fi cazul să precizăm astăzi aici, ce trecem în acest calendar.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, vă rog să-mi permiteţi, nu am putut participa la şedinţa comisiei pentru că programul meu de serviciu s-a terminat la ora 18, să nu mi-o luaţi în nume de rău, dar să vă amintesc tuturor celor prezenţi în şcoală că dacă nu ar fi fost şcoală şi dascăli nici unul nu am fi ajuns pe aceste scaune şi imi este imposibil să cred cum un consilier din cadrul comisiei cultură-învăţământ, propune să fie scoase de pe lista evenimentelor culturale pe anul 2005 `Ziua învăţătorului` care de când a fost Ziua Invăţătorului a fost activitate la nivel judeţean şi finanţată de Consiliul judeţean, pentru că acolo dascălii primesc o diplomă, primesc un buchet de flori şi închiriază o sală la teatru sau în altă parte pentru a putea să-şi sărbătorească ziua aşa cum se cuvine. Această activitate nu o finanţează Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum nu finanţează nici etapele judeţene, concursurile judeţene de protecţie civilă, educaţie rutieră, educaţie pentru sănătate, protecţia mediului, prietenii pompierilor. Este de neimaginat pentru mine, cum se propune introducerea pe listă a unei zi a Fiilor Satului şi se scoate din calendar manifestarea dedicată la 80 de ani de la moartea lui Ioan Slavici, simpozionul Ioan Slavici, o acţiune la nivelul judeţului la care participă întreaga elită a intelectualităţii arădene. Nu mai discut despre Ghidul metodic al învăţătorilor şi educatoarelor, lucrare la care s-a lucrat 2 ani de zile şi costă peste 20 milioane şi vine în sprijinul a 2.000 de cadre didactice şi Anuarul Inspectoratului şcolar judeţean care costă 15 milioane şi nu s-a făcut un anuar al Inspectoratului Scolar Judeţean niciodată de când există Inspectoratul Scolar Judeţean. Am muncit un an de zile ca să-l scoatem şi nu avem de unde şi cum să realizăm aceste activităţi. Vreau să vă spun că ministerul şi să ştie toţi colegii mei consilieri, atâţia bani ne dă, de salarii pentru salariaţii Inspectoratului Scolar Judeţean, curent, energie termică şi telefon. Atâta tot. Nici o altă activitate. La nivelul judeţului din 1996 de când este descentralizată activitatea învăţământului, nu mai este finanţată de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Dl.Seculici Gheorghe: Vă mulţumesc.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Eu am fost cea vizată de d-na inspector şi am să vă motivez anumite lucruri. Cele spuse, concursurile de protecţia civilă, de circulaţie, sunt ca şi până anul acesta şi sunt convinsă că şi în continuare vor fi susţinute de către instituţiile de specialitate, deci Protecţia civilă, ştiu foarte clar că eu, şi copiii mei de la şcoală am câştigat locul I şi toată problema a fost susţinută financiar, deplasarea la Moneasa de către instituţia pe care o coordonează dl.Lucaciu. Nu a spus nimeni că nu se va da învăţământului şi aş fi ultima care aş susţine să nu se acorde bani pentru învăţământ. Toate acţiunile care au fost trecute erau în valoare de 1 mild. dar acţiuni care se pot concentra într-una de anvergură şi de aceea, prin Centrul Cultural se poate susţine orice altă acţiune şi d-na inspector Rotaru cunoaşte, se poate susţine financiar. Ex. Cupa 8 Martie-fotbal feminin, Ghidul metodic într-adevăr a fost scos, dar Anuarul nu. Olimpiade naţionale sau internaţionale, la fel au fost scoase. De 1 Iunie, sărbătorirea Ziua copilului, a fost la fel mai multe activităţi incluse în una singură.
D-na Rotaru Zoea: Dragi colegi, pe lista acţiunilor propuse scrie clar Anuarul ISJ. Vă rog să verificaţi dacă etapele judeţene ale celor cinci concursuri au trecut prin calendarul Centrului Cultural Judeţean al anului trecut şi cine le-a finanţat. Vă spun precis că Centrul Cultural a dat banii şi pentru transport şi pentru cazarea copiilor la Moneasa, Sagu şi în celelalte locaţii unde s-a desfăşurat concursul şi au fost într-adevăr între 60 şi 160 de copii. Finanţarea s-a făcut prin Centrul Judeţean. Celelalte organisme cu care noi conlucrăm asigură asistenţa tehnică. Că cineva a zis de la Protecţia civilă că ei plătesc, plătesc de la Consiliul judeţean, acţiunea a fost a Consiliului judeţean finanţată prin Centrul cultural. Eu am semnat toate actele respective, aşa a fost de când este lumea şi pământul.
Dl.Micurescu Ioan: Domnule Preşedinte, nu cred că trebuie să fim acuzaţi membrii comisiei de rea credinţă pentru că este o sumă de 5 mild. la comisie care trebuie împărţită pe acţiuni, la nivel de cămine culturale şi consilii locale sunt 28 de acţiuni care au fost cuprinse în program, 4 pentru oraşe, 24 pentru comune. Comunele pot, unele din judeţ au 2-3-4 sate ar însemna 200 localităţi cu 24 de acţiuni. In acest program sunt cuprinse activităţile care au avut continuitate, cele cu programe majore care cuprind o mai mare participare şi nu înseamnă că aici am putea să includem, d-na Zoea Rotaru, colega noastră a venit cu 28 de acţiuni în plus, este a patra şedinţă la care se dezbate calendarul acţiunilor. Aşa mai putem, sigur până la sfârşitul anului şi nu reuşim să-l aprobăm. Este o sumă fixă de 5 mild. care trebuieşte împărţită pentru toate acţiunile şi pentru cultură şi pentru sport, şi pentru celelalte care intră în resortul nostru.
D-na Rotaru Zoea: Aş vrea o fac o precizare. Primul calendar al evenimentelor culturale l-a făcut Centrul Cultural Judeţean şi apăreau 2 acţiuni ale Inspectoratului Scolar Judeţean care este instituţie judeţeană. Eu cred că firesc ar fi fost să se întâlnească comisia de învăţământ şi să facă acest calendar al acţiunilor la nivel judeţean şi nu Centrul cultural să-şi facă propriul calendar al acţiunilor. Toate erau acţiunile Centrului Cultural şi învăţământul avea 2 acţiuni. Mulţumesc.
Dl.Seculici Gheorghe: Dl.Duka, mai vreţi să spuneţi ceva?
Dl.Duka Iosif Atila: Da, dacă îmi permiteţi. Eu aş dori să vă aduc la cunoştinţă că am participat şi eu la o parte din timpul de desfăşurare a comisiei de culturaă în care am dorit să susţin cele două proiecte. Eu, discutând cu colegii mei, consilieri de altfel, care şi conform regulamentului noi putem să participăm la fiecare comisie, dar fără drept de vot, discutând şi cu colegii mei din comisie una din criteriile de selecţie, probabil şi-au stabilit dânşii un regulament de funcţionare, probabil am observat că la toate acţiunile care sunt preconizate să se desfăşoare în perioada 2005 la rubrica de cheltuieli sau cu cât se sponsorizează din partea Centrului Cultural nu erau trecute sumele. Dânşii spuneau că fac acest lucru să dea posibilitatea la toată lumea să vină cu proiecte viabile. Sigur este un argument plauzabil când sumele ar fi nelimitate pentru organizarea acţiunilor culturale. Si cred că un criteriu de a stabili cam în ce cotă parte se pot ajuta aceste acţiuni din partea Centrului Cultural Judeţean ar fi un criteriu destul de corect de selecţie şi de a reduce şi ridica numărul acţiunilor. Deci, eu cred că ar fi bine să ştie lumea, suma am înţeles că este de 5 mild., dacă ar fi fără sfârşit sigur în perioada 2004-2005 orice proiect care e viabil şi se doreşte să se sprijine, s-ar putea sprijini. Dar, dat fiind faptul că suma este 5 mild. care la prima strigare pare destul de mult, cred că ar fi bine să spună fiecare cât face, cu cât poate fi ajutat din partea Centrului Cultural Judeţean şi deja ar fi un criteriu de selecţie. Si totodată, am observat că nu aţi citit până la sfârşit observaţia la comisia III, eu aş dori să-i dau citire până la sfârşit, sunt 3-4 rânduri, deci nu este o problemă.
D-na Rotaru Zoea: Domnu Duka, aş vrea să vă informez ceva. In comisie ni s-a spus că în acest an nu mai trecem sume în dreptul nici unei acţiuni pentru că se dă hotărâre a preşedintelui consiliului judeţean vis-a-vis de suma care se va aloca pentru fiecare acţiune. Eu personal nu am fost de acord cu această propunere. Am spus să spunem de la început aproximativ care este suma pe care o avizăm pentru organizarea activităţii respective. Si cred că aşa cum ani de-a rândul s-a pus un anumit buget în dreptul activităţii respective ca măcar orientativ să ştim ce facem la activitatea respectivă, ar fi firesc în continuare să avem un anumit buget în partea dreaptă. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Asta am vrut să scot şi eu în evidenţă şi cu surprindere aflu că dvs. sunteţi în speţă de vină că, până acum aşa a funcţionat comisia aceasta în alte legislaturi, că avea bugetul acesta de 5 mild. şi prin hotărârea dvs. doriţi să diminuaţi autoritatea şi atribuţiile d-lui vicepreşedinte Buza.
Dl.Seculici Gheorghe: Despre ce hotărâre vorbiţi?
Dl.Duka Iosif Atila: Acuma spune doamna.
Dl.Seculici Gheorghe: Atunci întreb şi pe d-na Zoe, despre ce hotărâre vorbiţi că eu nu cunosc aşa ceva?
D-na Rotaru Zoea: Domnule Preşedinte, d-na Fîciu mi-a spus în comisie că nu mai trecem sume în dreptul fiecărei activităţi pentru că aceasta la propunerea dvs. se va face printr-o hotărâre a preşedintelui Consiliului judeţean de fiecare dată la fiecare acţiune.
Dl.Tolea Adrian: Si în comisia II s-a spus la fel că se va face prin dispoziţia preşedintelui.
Dl.Seculici Gheorghe: Domnu Lazurcă sunteţi amabil să daţi o explicaţie, ca să eliminăm orice discuţie.
Dl.Lazurca Marius-directorul Centrului Cultural al Judeţului Arad: Domnule preşedinte, domnilor vicepreşedinţi, doamnelor şi domnilor consilieri ca în fiecare an hotărârea de aprobare a calendarului evenimentelor culturale stârneşte, pe bună dreptate discuţii intense. Intr-adevăr există un document semnat de mine prin care propunem şi insist asupra termenului că propunem ca în acest an, spre deosebire de anii precedenţi să nu se decidă printr-o hotărâre de consiliu judeţean sumele alocate în mod specific fiecărei acţiuni culturale aprobate prin calendar. Există şi o motivare pentru propunerea noastră, propunere pe care o puteţi asuma sau nu. Această motivare este următoarea: în anii precedenţi consider că am greşit alocând printr-o hotărâre a plenului consiliului judeţean anumite sume datorită următorului motiv. Iniţiatorii proiectelor culturale, din păcate majoritatea lor aflând de această decizie a plenului consiliului judeţean au neglijat datoriile legale pe care le aveau de alcătuirea unei documentaţii de motivare a proiectului astfel încât noi am fost în situaţia de a finanţa proiecte culturale nemotivate, devize fără susţinere reală datorită faptului că exista această hotărâre a consiliului judeţean care promitea pe baza uneori a unui simplu fax, o sumă uneori foarte importantă pentru desfăşurarea unui anumit eveniment cultural. Vă rog să-mi spuneţi ce credibilitate poate să aibe o solicitare care vine pe fax şi solicită l miliard de lei pentru o acţiune. Nu cunoaştem seria de activităţi care va conduce la rezultate, publicul ţintă şi celelalte date esenţiale pe care o hotărâre de consiliu judeţean precedent le impune. Astfel a fost propunerea noastră pe care eu o susţin în continuare că este mai înţelept ca noi să aprobăm o serie de evenimente culturale pe care le considerăm importante şi reprezentative pentru judeţul nostru urmând ca în textul aceleaşi hotărâri să impunem cu titlu eliminatoriu fiecărui iniţiator ca în termen de cel mult 60 de zile de la data acestei hotărâri să completeze documentaţia standard. Ar trebui să lăsăm şcolile să acţioneze, nu o structură administrativă care propune şi la 15 ani după Revoluţie aceleaşi evenimente culturale ca şi înainte de Revoluţie, vă rog să citiţi lista, se putea face şi fără.
D-na Rotaru Zoea: Mulţumesc d-lui director, îl invit să citească calendarul Ministerului Invăţământului şi Educaţiei privind acţiunile obligatorii pe care judeţul Arad trebuie să le organizeze în anul 2005 şi dacă nu le găsiţi editarea unor ghiduri metodice care vin în sprijinul dascălilor, nu finanţează Inspectoratul şcolar judeţean Ziua Invăţătorului.
Dl.Duka Iosif Atila: In alocuţiunea sa, dl.Lazurca în loc să încerce să simplifice lucrurile, le complică şi aceasta se întâmplă de când a venit. Nu cred că el poate să hotărască asupra evenimentelor culturale. Cred că dl.Lazurca nu s-a uitat pe organigrama Consiliului judeţean, acolo se vede că Centrul Cultural Judeţean aparţine în subordinea d-lui vicepreşedinte Buza.
Dl.Buza Gavril: Vă mulţumesc că sunteţi avocatul meu, însă consider că mă pot apărea. Aceste proiecte culturale au fost elaborate în baza strategiei aprobate de Consiliul judeţean. In 2 luni de zile această comisie de cultură s-a întrunit de 4 ori, putea să facă orice calendar, de ce este de vină acest om?
D-na Rotaru Zoea: Este comisia pentru învăţământ, cultură, tineret şi sport. Chiar dacă nu sunt în funcţia în care am fost, pe noi nu ne conduce Centrul Cultural Judeţean Arad. Am cerut ca acţiunile învăţământului să nu mai fie finanţate prin Centrul Cultural Judeţean. Noi nu ne subordonăm Centrului Cultural Judeţean, nu sunt de acord ca 98 % din buget să fie la Centrul Cultural Judeţean şi 2 % la învăţământ.
Dl.Silaghi Ioan: In primul rând, după mine, nu este vorba de nici o subordonare, nici nu şi-au pus în gând aşa ceva. In orice caz, nu pot fi aprobate toate acţiunile culturale care se întâmplă în judeţul şi municipiul Arad numai cu susţinere financiară a consiliului judeţean mai sunt şi alţi factori care să susţină acţiunile şi dvs. d-na consilier va trebui să vă îndreptaţi spre Consiliul Local Municipal care susţine învăţământul, noi avem în subordine şcolile speciale, în rest trebuie să vă îndreptaţi spre Consiliul Local Municipal.
D-na Rotaru Zoea: 178 şcoli sunt în mediul rural, dacă Fii satului rezolvă Consiliul judeţean, Ziua învăţătorului nu o rezolvă.
Dl.Silaghi Ioan: Noi, Consiliul judeţean ne implicăm în acţiunile de interes judeţean şi le susţinem, dar nu putem să ne implicăm în toate evenimentele care trebuie să se întâmple în municipiul şi judeţul Arad. Acum dacă am luat cuvântul, trebuie să vă spun că eu sunt nemulţumit de acest proiect de hotărâre şi anexă. Eu aş fi vrut să avem nişte anexe limpezi cu evenimente pentru care dacă ridicaţi mâna să ştim că este propunerea comisiei de multură, propunerea Centrului Cultural. Acum pe care le votăm? Trebuia făcută o anexă, să venim cu o listă definitivă pe care să o aprobăm. In ce priveşte partea financiară, daţi-mi voie, nici eu nu îmi pun semnătura pentru acţiunile culturale cât timp nu o să am calculul corect al sumelor, să vedem pe ce semnăm. Dăm sute de milioane de lei şi noi habar nu avem ce se întâmplă cu aceşti bani, care sunt obiectivele, ce vom susţine din banii aceştia. O asemenea practică eu nu mai vreau să o sprijin. Am obiectat şi nu mai vreau să continuăm aşa. Am spus că este ultima dispoziţie pe care am semnat-o aşa. Nu ştiţi ce înseamnă să vină Curtea de Conturi şi să daţi cu subsemnatul.
Dl.Miculescu Ioan: Noi suntem consilieri judeţeni de profesii diverse. Găsesc normal să existe un Centru Cultural Judeţean unde se depun documentaţiile, sunt sute de documentaţii. Vis-a-vis de propunerile Inspectoratului şcolar suma este de 1 miliard la 28 de activităţi incluse în plus faţă de prima fază a calendarului.
Dl.Vasii Vasile: Am votat împotrivă pentru că era cu sume în alb. De ce să nu se facă toată documentaţia şi să ni se spună suma aproximativă. Sunt împotriva modului cum ne-a fost prezentat în comisii.
Dl.Popescu Gavril: Articolul 2 spune: organizatorii evenimentelor din Calendarul evenimentelor culturale pe anul 2005 vor completa Documentaţia standard prevăzută de Hotărârea Consiliului Judeţean Arad 88/2000 în termen de 60 zile de la data prezentei hotărâri.
Articolul 2 spune foarte clar cum se finanţează şi referatul expune problemele legate de modalitatea cum se vor face aceste acţiuni. Probabil vom fi puşi în situaţia să aprobăm şi alte acţiuni care vor apărea pe parcursul anului. Cred că discuţiile de acum nu duc decât să ne pierdem în amănunte, se urmăreşte să treacă timpul şi să nu rezolvăm problema. Proiectul poate să fie votat.
Dl.Moş Ioan: Aş dori să fac precizarea că includerea unui anume eveniment cultural nu presupune şi alocarea unei sume pentru că trebuie să fie depusă documentaţia şi se poate aproba o sumă sau nu. La art.4 se spune: valoarea subvenţiilor destinate fiecărui eveniment cultural în parte se aprobă prin dispoziţia preşedintelui Consiliului judeţean, ori noi l-am investit cu încrederea noastră şi cred că nu mai este cazul să avem dubii.
Dl.Tolea Adrian: La acest proiect de hotărâre există o propunere a comisiei, a Centrului Cultural şi se mai vine cu o listă. Rog să lămuriţi situaţia.
Dl.Buza Gavril: Propunerea este a comisiei de cultură, comisia de cultură a revenit, a schimbat acţiunile spunând că aceasta este varianta bună.
Aţi votat 5 mild. acum votaţi pe ce vor fi cheltuiţi, executivul trebuie să gestioneze aceşti bani.
D-na Rotaru Zoea: Dacă mâine dascălii află că cele 5 acţiuni nu sunt cuprinse în calendar, cred că nu vor avea o zi bună.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot proiectul de hotărâre, aşa cum a fost prezentat de executiv. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? 4 voturi (Leah Virgil, Moroşteş Eugen, Vasii Vasile, Rotaru Zoea), Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul Judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.34/2005
Privind aprobarea calendarului de evenimente culturale pe anul 2005
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind cooperarea dintre Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură a Consiliului Judeţean Arad (România) şi Comisia economică şi de gospodărirea mediului a Consiliului Judeţean Bekes.
Dl.Buza Gavril prezintă delegaţia Judeţului Bekes: dl.Nagy Bela-consilier superior în comisia economică şi de gospodărirea mediului şi primar al comunei Megyesegyhaza şi dl.Foldesi Janos, secretarul comisiei.
Dl.Nagy Bela: Stimate domnule preşedinte, stimaţi domni vicepreşedinte şi consilieri. Vă rog să-mi permiteţi ca în numele Consiliului judeţean, al cetăţenilor judeţului Bekes să aduc un cald salut din partea lor. Nu m-am întâlnit cu dvs. în acest mandat, de aceea permiteţi-mi să vă urez succes în activitate şi multe bucurii. Mă simt onorat că pot să fiu membru al delegaţiei care împreună cu comisia de urbanism a discutat şi a ajuns la concluzia că rezolvarea problemelor comune are o importanţă deosebită pentru judeţele Arad şi Bekes. Această înţelegere data trecută la Consiliul judeţean Bekes a fost discutată şi aprobată. Acum e în faţa dvs. acest proiect de hotărâre şi vă rog să-l susţineţi. Cred că Republica Ungară ca membră în Uniunea Europeană şi aderarea României la Uniunea Europeană crează cadrul unei colaborări care cred că va fi în folosul tuturor. Vă doresc succes în activitate.
Dl.Seculici Gheorghe : la proiectul de hotărâre sunt anexate acordurile semnate de cele 2 comisii, referatul de oportunitate. Comisiile au avizat favorabil acest proiect de hotărâre, supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locală, Consiliul Judeţean Arad, în unanimitate, a adoptat
HOTĂRÂREA NR.35/2005
privind cooperarea dintre Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură a Consiliului Judeţean Arad (România) şi Comisia economică şi de gospodărirea mediului a Consiliului Judeţean Bekes.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind împuternicirea d-lui vicepreşedinte Buza Gavril de a reprezenta Consiliul judeţean Arad în constituirea Fundaţiei `Eleonora Costescu-Vasile Varga`.
Dl.Seculici Gheorghe: Observaţii? Nefiind supun la vot. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.36/2005
privind împuternicirea d-lui vicepreşedinte Buza Gavril de a reprezenta Consiliul judeţean Arad în constituirea Fundaţiei `Eleonora Costescu-Vasile Varga`.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor alocate de la bugetul de stat prin M.T.C.T. pentru anul 2005 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil în unanimitate. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.37/2005
privind aprobarea repartizării fondurilor alocate de la bugetul de stat prin M.T.C.T. pentru anul 2005 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic privind documentaţia Plan Amenajare a Teritoriului Zonal Intercomunal-Documentaţie pentru declararea utilităţii publice-LEA 400 KV Arad-Nădab.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.38/2005
privind aprobarea avizului tehnic privind documentaţia Plan Amenajare a Teritoriului Zonal Intercomunal-Documentaţie pentru declararea utilităţii publice-LEA 400 KV Arad-Nădab
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor al judeţului Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat în unanimitate. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.39/2005
privind aprobarea modificării statului de funcţii pentru Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor al judeţului Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.40/2005
privind aprobarea modificării statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 12.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru anul 2005 pentru Biblioteca judeţeană `A.D.Xenopol` Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat în unanimitate. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.41/2005
privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru anul 2005 pentru Biblioteca judeţeană `A.D.Xenopol` Arad.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind numirea definitivă în funcţia de director la Unitatea de asistenţă medico-socială Ghioroc, a doamnei Oros Lepa.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat în unanimitate. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.42/2005
privind numirea definitivă în funcţia de director la Unitatea de asistenţă medico-socială Ghioroc, a doamnei Oros Lepa.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisia I a avut o propunere.
Dl.Flueraş Pavel: Noi am considerat că ar fi suficient 27 persoane.
D-na Juhasz Edita-director general DGASPC.Arad: Noi am propus acest număr de personal pentru că mai sunt şi persoane vârstnice şi am propus ca să mai internăm şi alţi beneficiari.
Dl.Flueraş Pavel: Dacă se vor mai interna şi alţii se poate suplimenta personalul.
Dl.Duka Iosif Atila: Cred că este o mare greşeală dacă contestăm hotărârea emisă de d-na director Juhasz pentru că dânsa de mult timp ne-a dovedit un profesionalism de mare valoare.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Dacă ţinem seama de cerinţele Uniunii Europene sunt chiar prea puţine persoane.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot propunerea d-lui Flueraş Pavel. Cine este pentru? 8 voturi. Cine este împotrivă? 25. Abţineri? –
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot hotărârea aşa cum a fost prezentată de executiv. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.43/2005
privind aprobarea modificării organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind reactualizarea inventarului terenurilor din domeniul public şi privat al judeţului Arad date în administrare Regiei Autonome Apă-Canal Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu există obiecţiuni al comisiilor. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat .
HOTĂRÂREA NR.44/2005
privind reactualizarea inventarului terenurilor din domeniul public şi privat al judeţului Arad date în administrare Regiei Autonome Apă-Canal Arad.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Arad nr.139/2004.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu există obiecţiuni. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.45/2005
privind completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad aprobat prin Hotărârea Consiliului judeţean Arad nr.139/2004.
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad S.A. de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu sunt obiecţiuni în comisii. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.46/2005
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad S.A. de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui imobil şi majorarea capitalului Consiliului judeţean Arad la capitalul social al S.C.Aeroportul Arad SA.
Dl.Seculici Gheorghe: In comisii nu au fost obiecţiuni. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.47/2005
privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui imobil şi majorarea capitalului Consiliului judeţean Arad la capitalul social al S.C.Aeroportul Arad SA.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind parcelarea unui imobil şi stabilirea aportului Consiliului judeţean Arad la capitalul social la SC.Construcţii Rutiere SA.Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Există propuneri din partea comisiei I.
Dl.Flueraş Pavel: Da, noi am făcut un calcul referitor la această hotărâre, respectiv la 5.144 mil. faţă de 8.476 mil. ar reveni un preţ de cca. 16 Euro/mp. Considerăm că în zona respectivă cifra reală ar fi pe undeva la 30 de Euro. Dacă am putea să aducem la un preţ cât de cât real pentru zona respectivă.
Dl.Silaghi Ioan: Vreau să vă spun că acest teren s-a acordat titlu de proprietate Societăţii comerciale `Construcţii Rutiere` în baza HG.834 şi potrivit metodologiei de calcul a valorii terenului după această hotărâre, aceasta este suma care rezultă. Noi prin expert evaluator am stabilit această sumă care după mine este legală şi corespunzătoare având în vedere că societatea se gândea la 2 Euro/mp. Deci aceasta este explicaţia acestei sume. 60 de Euro/mp. se dă într-adevăr în Arad în zona centrală.
Dl.Flueraş Pavel: Era vorba de 30, nu de 60.
Dl.Silaghi Ioan: Eu altă explicaţie nu am, am luat-o de bună în urma evaluării, calculul este corect.
Dl.Ionescu Gheorghe-directorul Direcţiei Tehnice: La societăţile comerciale care se privatizează, atunci când se privatizează se dă şi terenul şi se evaluează conform HG.834. Noi când am vândut societatea, am spus dacă pe parcurs se obţine titlul, se întabulează şi noi intrăm în capitalul social. Nu este vorba de piaţă, este vorba de a intra într-o societate comercială care deja este privată.
Dl.Oneţ Aurelian: Care este beneficiul pe care îl va realiza Consiliul judeţean în urma acestei tranzacţii? Eu de aceea am considerat că ar fi mult mai bine terenul să fie vândut efectiv pentru că nu ştim efectiv care va fi valoarea dividendelor în viitor, dacă această firmă este făcută să meargă în profit sau este făcută să meargă în pierdere.
Dl.Tolea Adrian: Aş avea şi eu o intervenţie.Comisia II a făcut o propunere. Comisia noastră spunea ca executivul Consiliului judeţean să urmărească modul cum se valorifică acţiunile în urma tranzacţiei. Considerăm că aceasta este cea mai bună metodă şi cred că trebuie într-adevăr urmărit şi văzut modul în care se poate obţine profit.
Dl.Silaghi Ioan: Da sigur, în viitor o să ne preocupe şi ce beneficii avem şi cum să valorificăm, dacă se pune problema. Deocamdată se pune problema să intrăm în capitalul social al acestei societăţi cu valoarea terenului. După ce vom intra şi vom fi acţionari cu un număr de acţiuni în această societate avem mai multe opţiuni, mai multe posibilităţi, fie ne implicăm şi facem ca această societate să funcţioneze corespunzător, fie să înstrăinăm acţiunile, lucru ce-l veţi hotărî tot dumneavoastră în funcţie de împrejurări. Si în acelaşi timp s-a propus să avem membrii în AGA şi în consiliul de administraţie, sigur că da, după ce vom fi membrii în această societate vom numi reprezentanţii în AGA şi consiliul de administraţie conform cotei de proprietate pe care o s-o avem.
Dl.Duka Iosif Atila: Cine spune că nu este consens în Consiliul judeţean cred că greşeşte. Drep dovadă văd observaţiile comisiilor care de altfel nu s-au consultat şi la un ison cam cer acelaşi lucru. Respectiv comisia I să se deie un preţ, comisia II să se verifice, iar subsemnatul în comisia III am propus ca şi Consiliul judeţean să faţă parte din consiliul de administraţie şi AGA. Sigur, colegii mei care sunt doar din această legislatură în Consiliul judeţean nu ştiu că această societate a aparţinut în întregime Consiliului judeţean şi din păcate noi abia am aşteptat să ne scăpăm de ea. Mă îndoiesc că în scurt timp aceasta va aduce foarte multe beneficii doar prin prezenţa unor membrii din partea Consiliului judeţean atâta timp cât a fost în subordinea Consiliului judeţean nu a făcut. Mă rog, timpul le va dovedi şi cred că este deosebit de oportun ca să avem reprezentanţii acolo în funcţie de numărul de acţiuni. Mulţumesc.
Dl.Oneţ Aurelian: Să înţeleg atunci că singurul nostru câştig în urma acestei tranzacţii este existenţa unei persoane în consiliul de administraţie? Ar trebui să vedem dacă nu merge în profit ce câştigăm că vindem nişte acţiuni? Nici nu ştiu cât la sută vom avea, nu era specificat numai numărul de acţiuni în proiect.
Dl.Silaghi Ioan: Mă faceţi să mărturisesc ceva ce n-ar trebui s-o spun, pentru că noi am făcut-o puţin forţat. Noi nu suntem încă în această societate, de unde vreţi să ştim nişte elemente, cât este capitalul, cota noastră parte?
Dl.Seculici Gheorghe: Consilierii din mandatul trecut cunosc subiectul. S-a vândut această societate, s-au vândut activele, clădirile şi utilajele, mai puţin terenul. Acum există evaluarea terenului, intrăm cu valoarea terenului acţionari în această societate. Intre timp poate societatea şi-a mărit capitalul, nu avem de unde să ştim în acest moment sau poate îşi măreşte în perioada următoare. Intrăm doar cu valoarea terenului evaluată de evaluatori atestaţi.
Dl.Silaghi Ioan: Dacă acum se adoptă această hotărâre şi ea va fi acceptată de Societatea `Construcţii Rutiere` şi nu va fi contestată, va rămâne definitivă, mergem la Registrul Comerţului şi atunci ni se stabileşte cota de proprietate în funcţie de patrimoniul total. Numărul acesta de acţiuni va fi proporţional cu ce reprezintă suma respectivă. De fapt Construcţii Rutiere ar fi putut foarte bine să nici nu fi trecut pe la noi.
Dl.Duka Iosif Atila: Atunci noi ne jucăm aici de a votatul?
Dl.Seculici Gheorghe: Nu va trebui să luptăm pentru drepturile noastre până la capăt. Cine este de acord cu proiectul de hotărâre prezentat de executiv? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.48/2005
Privind parcelarea unui imobil şi stabilirea aportului Consiliului judeţean Arad la capitalul social al S.C.Construcţii Rutiere S.A.Arad
Punctul 20.
Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului Judeţului Arad cu un imobil (teren) şi trecerea acestuia în domeniul privat în vederea realizării unei investiţii.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.49/2005
privind majorarea patrimoniului Judeţului Arad cu un imobil (teren) şi trecerea acestuia în domeniul privat în vederea realizării unei investiţii.
Punctul 21.
Proiect de hotărâre privind susţinerea proiectului `Scoala şi educaţia, mijloc şi metodă spre o societate multiculturală`-etapa a II-a.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.50/2005
privind susţinerea proiectului `Scoala şi educaţia, mijloc şi metodă spre o societate multiculturală`-etapa a II-a.
Punctul 22.
Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului judeţen Arad la finanţarea în avans cu echivalentul în lei a sumei de 3.820 Euro pentru proiectul `Mentalitate administrativă modernă pentru accesarea şi gestionarea eficientă la nivel local a fondurilor externe disponbile` derulat în cadrul programului Phare 2002, componenta Fondul de modernizare a dezvoltării administraţiei la nivel local.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat în unanimitate. Cine este de acord cu proiectul de hotărâre? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţen Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.51/2005
privind aprobarea participării Consiliului judeţen Arad la finanţarea în avans cu echivalentul în lei a sumei de 3.820 Euro pentru proiectul `Mentalitate administrativă modernă pentru accesarea şi gestionarea eficientă la nivel local a fondurilor externe disponbile` derulat în cadrul programului Phare 2002, componenta Fondul de modernizare a dezvoltării administraţiei la nivel local.
Punctul 23
Proiect de hotărâre privind predarea Centrului de zi de îngrijire a copilului `Ana Ilica` din Sântana către Primăria oraşului Sântana.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat în unanimitate. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.52/2005
privind predarea Centrului de zi de îngrijire a copilului `Ana Ilica` din Sântana către Primăria oraşului Sântana.
Punctul 24.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC.Aeroportul Arad SA de a vota majorarea aportului de capital social al societăţii la SC.Cargo SRL.Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotriva? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.53/2005
mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC.Aeroportul Arad SA de a vota majorarea aportului de capital social al societăţii la SC.Cargo
Punctul 25
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantului Consiliului judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la SC.Cargo SRL.Arad de a vota diminuarea capitalului în natură al Consiliului judeţean Arad la capitalul social al societăţii.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.54/2005
privind mandatarea reprezentantului Consiliului judeţean Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la SC.Cargo SRL.Arad de a vota diminuarea capitalului în natură al Consiliului judeţean Arad la capitalul social al societăţii.
Punctul 26
Proiect de hotărâre privind concesionarea unor bunuri din domeniul public de interes judeţean către S.C.Aeroportul Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru?33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Ard în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.55/2005
privind concesionarea unor bunuri din domeniul public de interes judeţean către S.C.Aeroportul Arad.
Punctul 27.
Proiect de hotărâre privind modificarea art.5 din Hotărârea nr.9/2005 a Consiliului judeţean Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Comisiile au avizat favorabil.
Dl.Rancu Tiberiu: Comisia II solicită să se spună numărul de şedinţe de expertize medicale pe lună.
Dl.Seculici Gheorghe: O dată pe săptămână vor fi aceste şedinţe. Petru pe lună. De regulă vor fi patru, dacă se solicită mai multe, probabil.
Dl.Silaghi Ioan: Aş dori să mai facem o precizare să mai completăm cu următorul lucru: cuantumul indemnizaţiei de şedinţă nu poate depăşi cota de 20 % din indemnizaţia preşedintelui Consiliului judeţean, ca să nu mai existe nici un dubiu.
Dl.Rancu Tiberiu: Domnule secretar general, atunci 4 x 4 e 16, după modestele mele cunoştinţe matematice, 4 x 5 e 20.
Dl.Silaghi Ioan: 4 x 4 e 16, nu depăşeşte 20, în sensul acesta. Sunt luni când avem 5 zile de miercuri şi atunci vom avea 5 şedinţe. In acel moment primeşte maximum 20 % din indemnizaţie. Dacă vor fi 4 va primi 16 care este tot pe lege că este până la 20 %.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este de acord cu proiectul de hotărâre? 33 de voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.56/2005
Privind modificarea art.5 din Hotărârea nr.9/2005 a Consiliului judeţean Arad
Punctul 28.
Proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Scolii de arte Arad în Scoala populară de arte Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: D-na Fîciu propune amânarea hotărârii.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Există o contradicţie. In nomenclator apare Scoala de arte şi meserii, în nomenclatorul privind organizarea şi funcţionarea aşezămintelor de cultură, este trecut şi în referat. Se doreşte schimbarea în şcoala populară de arte, dar nu se va mai regăsi în acest nomenclator.Mi se pare o contradicţie. Am cerut iniţial în comisia ca acest proiect de hotărâre să fie amânat pentru că dl.director de la şcoală spune că la Ministerul Culturii ar exista modificări asupra acestei legi. Până în momentul de faţă cu cine am luat legătura nu ştia de absolut nimic. Nu ştiu dacă legal este posibil. Nu sunt jurist.
D-na Rotaru Zoea: Aş dori să dau eu o explicaţie. Scolile profesionale din învăţământul preuniversitar românesc s-au transformat în şcoli de arte şi meserii prin urmare, instituţia care până acum avea această denumire nu se mai poate numi şcoală de arte şi meserii. Este simplu, şcolile de arte şi meserii sunt în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Acum nu mai pot să fie în subordinea Ministerului Culturii.
Dl.Ienăşescu – directorul Scolii de arte Arad: Noi am propus să se numească aşa pentru că aşa este cunoscut de public. Considerăm că există riscul să se facă confuzii, ceea ce nu ne avantajează. Ceea ce propunem noi este o simplificare a denumirii din lege. Actualmente nu putem organiza cursuri de meserii.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot proiectul de hotărâre aşa cum a fost prezentat de executiv. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (d-na Fîciu Gabriela Aniela) Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.57/2005
Privind schimbarea denumirii Scolii de arte Arad în Scoala populară de arte Arad
Punctul 29.
Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar echipei de baschet West Petrom.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot proiectul de hotărâre a d-nei consilier Fîciu.
Dl.Silaghi Ioan: Acest proiect de hotărâre cred că trebuie revăzut pentru a i se da o formă cât se poate de legală de colaborare cu această echipă. In forma cum este prezentată se pare că nu îndeplineşte condiţiile de a fi votat. De aceea propun să amânăm pentru şedinţa viitoare.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Forma se poate modifica. In proiectul de hotărâre apar 2 articole, asigurarea sprijinului financiar al echipei West Petrom şi celălalt care se referă la cooperare, acum putem să-l excludem. Documentaţia pentru finanţarea asociaţiei a fist depus în termen la Centrul Cultural, mi se pare legal să intre prin Centrul Cultural al Judeţului.
Dl.Micurescu Ioan: Propunerea nu a trecut de comisiei, am spus că renunţăm la 11 acţiuni ale Inspectoratului şcolar.
D-na Rotaru Zoea: Este o echipă a unei societăţi, cred că nu trebuie să intre în comisia de învăţământ-cultură, este o societate privată. Dacă Ziua Invăţătorului nu are loc în calendar, această acţiune de 300 mil. sub nici o formă.
Dl.Duka Iosif Atila: Consider că este benefic să sprijim sportul şi baschetul, cred că suma aceasta minimă, cred că pentru ce au făcut ei pentru Arad şi ce prestaţie grozavă au avut, cred că merită. Totodată aş vrea să subliniez la pct.2, că această echipă îşi va schimba numele fiind în negocieri cu o societate austriacă. Eu sunt de acord şi vă rog să votaţi sprijinirea acestei echipe.
Dl.Seculici Gheorghe: Mă văd obligat să ţin seama de părerea secretarului pentru a lua o decizie corectă şi a fi dezbătut în comisii.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu cred că este nevoie să amânăm, dvs. aveţi posibilitatea să alocaţi aceste fonduri.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Vă reamintesc că am votat mai demult ceva ce nu era atât de legal, dl.secretar general ne-a dat avizul. Vă deranjează că este iniţiativa mea?
Dl.Silaghi Ioan: După cunoştinţele mele o singură hotărâre este atacată de prefectură pe motive de nelegalitate. Atâta vreme cât a trecut de controlul legalităţii daţi-mi voie să le consider legale. Din punctul meu de vedere am o reţinere de a contrasemna această hotărâre. Puteţi să o adoptaţi dar eu nu o voi contrasemna.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Cum aţi semnat premiere?
Dl.Silaghi Ioan: A fost altceva, a fost o acţiune în calendar. Acordarea de sprijin financiar este o sponsorizare 100 %.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot amânare proiectului de hotărâre. Cine este pentru? 33 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Diverse:
Dl.Duka Iosif Atila: Aşvrea să mă lămuriţi într-o problemă. La şedinţa de data trecută am fost întâmpinaţi de şeful dvs. de cabinet şi mi s-a înmânat o insignă. Ulterior am aflat din presă că a fost un cadou din partea dvs. consilierilor. Aşa este?
Dl.Seculici Gheorghe: Aşa este.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu am avut cunoştinţă că suntem în relaţii de a ne cadorisi. Aş dori să vă aduc la cunoştinţă că în legea aleşilor locali este o specificare că, consilierii judeţeni vor primi legitimaţii şi insigne şi atunci mi se pare puţin deplasată intenţia dvs. Mi se părea normal să se spună că prin lege se dă prin bugetul consiliului judeţean.
Dl.Seculici Gheorghe: O daţi înapoi?
Dl.Duka Iosif Atila: Nu apreciez lucrurile contrafăcute, îmi aduce minte de programul Alianţei care străluceşte numai pe dinafară.
Dl.Seculici Gheorghe: Aţi vrut să vă dau din aur masiv?
Dl.Duka Iosif Atila: V-aş aminti că în data de 28-VI este ziua mea şi dacă vreţi să-mi faceţi un cadou, până atunci refuz această insignă.
Dl.Seculici Gheorghe: A plecat presa din sală.
Dl.Duka Iosif Atila: Am vorbit cu dvs. de ce amintiţi de presă?
Dl.Seculici Gheorghe : Declar şedinţa închisă.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Arh.Gheorghe Seculici Ioan Silaghi