Şedinţă ordinară 25.05.2007
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr. 4324/11.05.2007
Către,
_______________________
Vă comunicăm programarea şedinţelor Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna MAI 2007.
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 25.05.2007 | 12.00 | 70 |
Comisia buget-finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 22.05.2007 | 13.00 | 34 |
Comisia urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură. | 23.05.2007 | 13.00 | 57 |
Comisia pentru servicii publice, comerţ, turism şi agricultură. | 23.05.2007 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sănătate, sociale, sportive şi de tineret. | 23.05.2007 | 14.00 | 72 |
Comisia juridică, coordonarea consiliilor locale, respectarea drepturilor cetăţeneşti, probleme ale minorităţilor naţionale, ale cultelor şi protecţia drepturilor copiilor. | 22.05.2007 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, integrare europeană şi relaţii cu societatea civilă. | 22.05.2007 | 14.00 | 65 |
Notă: Materialele se vor depune la Compartimentul logistică şi redactarea monitorului oficial până la data de 17.05.2007, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 16.05.2007 orele 15.00.
Conform regulamentului Consiliului judeţean, Comisiile se pot întruni şi la convocarea preşedintelui de comisie cu acceptul conducerii Consiliului judeţean.
PREŞEDINTE,
ing. Iosif MATULA
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA Nr.215
din 18.05.2007
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 25.05.2007, ora 12,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor si autorizaţiilor de construire.
2.Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor si autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj si/sau gabarit depăşit care circula pe drumurile judeţene, precum si a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad, pentru anul 2008.
3.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2007-2008 la Şcoala Populară de Arte Arad.
4.Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor la serviciile de interes judeţean prestate de Biblioteca Judeţeana `A.D. XENOPOL` Arad.
5.Proiect de hotărâre privind stabilirea taxelor pentru serviciile de copiere de pe documentele deţinute de Consiliul judeţean Arad.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea preturilor la apă potabilă si tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de apa Arad` SA.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Modernizare DJ 709J km 44+500-50+460 Turnu-Variasu Mic.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Îmbracaminte bituminoasă uşoară pe DJ 791km 0+900-10+083 Zimandu Nou- Sântana.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării în perioada 8-9-10 iunie 2007 la Moneasa a seminarului ` ATOP – iniţiator de proiecte cu finanţare europeană`.
10.Proiect de hotărâre privind participarea consilierilor judeţeni la cursuri de pregătire, formare si perfecţionare profesională.
11.Proiect de hotărâre privind numirea domnişoarei Dumitrean Ana – Maria în funcţia de director la Centrul Cultural Judetean Arad, în urma finalizării perioadei de proba.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei si a statului de functii pe anul 2007 pentru Scoala Populară de Arte Arad.
13..Proiect de hotărâre privind modificarea statului de functii pentru Directia Judeteană de Evidentă a Persoanelor Arad.
14.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Administraţia de Drumuri si Poduri a judeţului Arad.
15.Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
16.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/17.05.2007 aferent Planului Urbanistic de Detaliu `Construire imobil corp administrativ P, P+1 şi Hală structură metalică` comuna Livada, localitatea Sânleani, centura de est-vest municipiul Arad D.N. 7 Km 542+700 stânga Proiect nr.66/2006, elaborat de SC.Proiect Linia B SRL Beneficiar: SC.Mirada Construct SRL.
17.Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din cadrul imobilului situat în Arad, Bd.Revolutiei, nr. 81 aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad si administrarea directă a Consiliului Judeţean Arad.
18.Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C. Compania de Apa S.A. Arad, cu valoarea bunurilor recepţionate în luna martie 2007.
19.Proiect de hotărâre privind aprobarea caietelor de sarcini pentru închirierea prin licitaţie publică a imobilelor situate în Vinga nr. 478 si Curtici D.J. 792 C, km 69+200 din judetul Arad.
20.Proiect de hotărâre privind modificarea spaţiilor date în administrare la Instituţia Prefectului Judeţului Arad şi Consiliului Local al Municipiului Arad, din cadrul imobilului situat în Arad, str.Vicenţiu Babeş nr.11-13.
21.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a 16 autobuze, concesionate la SC Compoania de Transport Public S.A. Arad, scoaterea din funcţiune si dezmembrarea acestora.
22.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului pentru investiţia `Sediul Serviciului Profesionist pentru Situaţii de Urgenţă Chişineu Criş, judeţul Arad.
23.Proiect de hotărâre privind darea în administrare Fundaţiei Creştine RCE Speranţa Copiilor a ansamblului de trei căsuţe pentru copii cu handicap sever, situat în Arad, str.Diogene nr.6, aflat în patrimoniul public al judeţului Arad.
24.Proiect de hotărâre privind modificarea programului cheltuielilor de capital al Consiliului judeţean Arad pe anul 2007.
25.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
Nr. 5265 din 07.06.2007
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 25.05.2007
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a dispoziţiei nr.215/18.05.2007 a preşedintelui Consiliului judeţean privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local `Adevărul Arad` din data de 19.05.2007. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi:Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan-Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Leah Sandu, Mandek Francisc, Micurescu Ioan, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea, Sabău Gheorghe, Şipoş Gheorghe, Ţolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilier judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi: Jurcă Sever, Flueraş Pavel.
Dl.Matula Iosif: Din totalul de 33 consilieri judeţeni sunt prezenţi 31, declar deschise lucrările şedinţei de astăzi şi îmi permiteţi să vă supun aprobării ordinea de zi pentru şedinţă care cuprinde 25 de puncte plus diverse:
1.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor si autorizaţiilor de construire.
2.Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor si autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj si/sau gabarit depăşit care circula pe drumurile judeţene, precum si a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad, pentru anul 2008.
3.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2007-2008 la Şcoala Populară de Arte Arad.
4.Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor la serviciile de interes judeţean prestate de Biblioteca Judeţeana `A.D. XENOPOL` Arad.
5.Proiect de hotărâre privind stabilirea taxelor pentru serviciile de copiere de pe documentele deţinute de Consiliul judeţean Arad.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea preturilor la apă potabilă si tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de apa Arad` SA.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Modernizare DJ 709J km 44+500-50+460 Turnu-Variasu Mic.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Îmbracaminte bituminoasă uşoară pe DJ 791km 0+900-10+083 Zimandu Nou- Sântana.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării în perioada 8-9-10 iunie 2007la Moneasa a seminarului ` ATOP – iniţiator de proiecte cu finanţare europeană`.
10.Proiect de hotărâre privind participarea consilierilor judeţeni la cursuri de pregătire, formare si perfecţionare profesională.
11.Proiect de hotărâre privind numirea domnişoarei Dumitrean Ana Maria în funcţia de director la Centrul Cultural Judetean Arad, în urma finalizării perioadei de proba.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei si a statului de functii pe anul 2007 pentru Scoala Populară de Arte Arad.
13..Proiect de hotărâre privind modificarea statului de functii pentru Directia Judeteană de Evidentă a Persoanelor Arad.
14.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Administraţia de Drumuri si Poduri a judeţului Arad.
15.Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
16.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/17.05.2007 aferent Planului Urbanistic de Detaliu `Construire imobil corp administrativ P, P+1 şi Hală structură metalică` comuna Livada, localitatea Sânleani, centura de est-vest municipiul Arad D.N. 7 Km 542+700 stânga Proiect nr.66/2006, elaborat de SC.Proiect Linia B SRL Beneficiar: SC.Mirada Construct SRL.
17.Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din cadrul imobilului situat în Arad, Bd.Revolutiei, nr. 81 aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad si administrarea directă a Consiliului Judeţean Arad.
18.Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C. Compania de Apa S.A. Arad, cu valoarea bunurilor recepţionate în luna martie 2007.
19.Proiect de hotărâre privind aprobarea caietelor de sarcini pentru închirierea prin licitaţie publică a imobilelor situate în Vinga nr. 478 si Curtici D.J. 792 C, km 69+200 din judetul Arad.
20.Proiect de hotărâre privind modificarea spaţiilor date în administrare la Instituţia Prefectului-Judeţul Arad şi Consiliului Local al Municipiului Arad, din cadrul imobilului situat în Arad, str.Vicenţiu Babeş nr.11-13.
21.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a 16 autobuze, concesionate la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad, scoaterea din funcţiune si dezmembrarea acestora.
22.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului pentru investiţia `Sediul Serviciului Profesionist pentru Situaţii de Urgenţă Chişineu Criş, judeţul Arad.
23.Proiect de hotărâre privind darea în administrare Fundaţiei Creştine RCE Speranţa Copiilor a ansamblului de trei căsuţe pentru copii cu handicap sever, situat în Arad, str.Diogene nr.6, aflat în patrimoniul public al judeţului Arad.
24.Proiect de hotărâre privind modificarea programului cheltuielilor de capital al Consiliului judeţean Arad pe anul 2007.
25. Proiect de hotărâre privind plata unor despăgubiri şi cheltuieli de judecată stabilite prin sentinţe civile.
26.Diverse.
Dl.Matula Iosif: Dar legat de această ordine de zi, pentru că materialul de la punctul 22 nu v-a fost prezentat în comisie, propun retragerea lui şi discutarea într-o viitoare şedinţă. Deci, dacă sunteţi de acord cu această ordine de zi, punctul 22 Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului pentru investiţia `Sediul Serviciului Profesionist pentru Situaţii de Urgenţă Chişineu Criş, judeţul Arad, nu s-a prezentat, dacă sunteţi de acord cu această retragere?
Consiliul judeţean a aprobat în unanimitate.
Cine este de acord cu ordinea de zi?
Consiliul judeţean Arad în unanimitate a aprobat ordinea de zi cu modificarea propusă.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor si autorizaţiilor de construire
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.109/2007
privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor si autorizaţiilor de construire
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor si autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj si/sau gabarit depăşit care circula pe drumurile judeţene, precum si a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad, pentru anul 2008
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.110/2007
privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor si autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj si/sau gabarit depăşit care circula pe drumurile judeţene, precum si a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad, pentru anul 2008
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2007-2008 la Şcoala Populară de Arte Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, fostul Liceu agricol, aş interveni pentru fostul Liceu agricol în favoarea Scolii populare de artă. Sper că din discuţiile pe care le-am avut şi cu dvs. aţi reuşit să vă informaţi şi să-mi confirmaţi sau să infirmaţi ceea ce ştiu eu că acest liceu nu este folosit în procent de 100 %, dar cel mai dureros lucru este că este într-o situaţie jalnică. Am urmărit comunicatul Inspectoratului şcolar judeţean, dar din banii veniţi de la Guvern nu am auzit să se fi alocat ceva pentru acest liceu.
Dl.Matula Iosif: Domnul Duka, vă propun să discutăm la diverse.
Dl.Duka Iosif Atila: Numai o secundă, nu la diverse, se leagă de acest caz direct, ştim foarte bine că în 2008 va trebui să părăsească Şcoala populară de artă acea incintă pe care o are acum şi iar o să ne pripim. Cred că dacă abordăm din timp problemele, nu poate să ne ia prin surprindere. In cazul că mutăm Şcoala populară de artă, am putea, cu Inspectoratul să investim în parteneriat în acel liceu. Nu ştiu dacă aţi reuşit să vorbiţi cu dl.Gondor şi e posibil sau nu şi vă confirmă şi dânsul că nu este folosit 100 %. Este o clădire impozantă şi ar fi bine să o valorificăm. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Există observaţia dvs. la diverse şi atunci propun ca la diverse să reluăm acest subiect legat de locaţie pentru Şcoala populară de artă. Si vă răspund acolo. Dacă sunt alte observaţii? Cine este pentru aprobarea proiectului de hotărâre? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.111/2007
privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2007-2008 la Şcoala Populară de Arte Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor la serviciile de interes judeţean prestate de Biblioteca Judeţeana `A.D. XENOPOL` Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.112/2007
privind stabilirea tarifelor la serviciile de interes judeţean prestate de Biblioteca Judeţeana
`A.D. XENOPOL` Arad.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind stabilirea taxelor pentru serviciile de copiere de pe documentele deţinute de Consiliul judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Domnii consilieri Duka Iosif Atila şi Oneţ Aurelian propun: primele 10 pagini să fie 0,60 lei/pagină format A4, iar pentru ceea ce depăşeşte 10 pagini să rămână tariful iniţial, adică 0,2 lei/pagină.
Dl.Oneţ Aurelian: Am avut această iniţiativă, dar a fost propunerea comisiei. Considerăm că este normal ca atunci când cineva doreşte să scoată mai multe pagini, tariful să fie scăzut pentru a nu veni cu o piedică în calea cetăţeanului pentru a se informa.
Dl.Duka Iosif Atila: S-a omis să se treacă, a fost vina noastră că nu am mai notificat-o. Dorim ca acele transmise prin suport electronic să fie gratuite. Respectiv ce se trimite prin internet să fie gratuit. Că sunt şi informaţii care se pot transmite şi aşa.
Dl.Matula Iosif: Nici nu ştiu să se poată taxa ceea ce se transmite pe internet.
Dl.Duka Iosif Atila: Bun, se poate percepe, ştiu eu, dacă e din judeţ să nu se mai deplaseze până aici şi să fie gratuit.
Dl.Matula Iosif: Ca răspuns, sau lămuriri, noi reactualizăm aceste tarife care nu au fost actualizate din 2001. E adevărat ne lovim de solicitări multe, stufoase, care cuprind zeci sau chiar sute de pagini în unele situaţii, pentru asta am propus majorarea pentru că vom răspunde, normal, tuturor solicitărilor, în ideea că ni se cer zeci sau sute de pagini, sigur că trebuie să percepem o taxă. Fac menţiunea, suntem în 2007, suntem în era electronică, materialele care le avem se trimit electronic, gratuit, fiecare să şi le tipărească. De aceea noi am propus tarifele prin proiectul de hotărâre.
Dl.Silaghi Ioan: Mai trebuie spus că aceste tarife nu privesc cetăţeanul de rând, pentru că la cetăţenii de rând noi le dăm pe gratis, nu percepem taxe, dar sunt tot felul de fundaţii, asociaţii, alte organisme care ne solicită pentru diverse lucrări pe care dânşii le elaborează, ne cer date şi atunci pentru aceştia sunt prevăzute. De exemplu, noi dăm adeverinţă de vechime în muncă, legat de stabilirea pensiilor, noi nu am perceput la nimeni nici o taxă şi le dăm şi în continuare. Deci e vorba de o categorie restrânsă.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, totuşi pentru că a fost un amendament, supun votului dvs. amendamentul prezentat de domnii Duka şi Oneţ. Cine este pentru?
Dl.Oneţ Aurelian: Încă o dată, a fost amendamentul comisiei III, vă rog frumos.
Dl.Matula Iosif: Am înţeles. Fac corectura necesară, îmi cer scuze. Cine este pentru? 6 voturi (Sabău Gheorghe, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Herlo Rodica, Mandek Francisc, Duka Iosif Atila). Cine este împotrivă? 20 voturi. Abţineri? 1 vot. ( Pereteatcu Cosmin).
Amendamentul cade. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre iniţiat de Consiliul judeţean. Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? 5 voturi (Sabău Gheorghe, Oneţ Aurelian, Herlo Rodica, Mandek Francisc, Purcaru Mircea). Abţineri? 1 vot (Duka Iosif Atila).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi, a adoptat
HOTĂRÂREA NR.113/2007
privind stabilirea taxelor pentru serviciile de copiere
de pe documentele deţinute de Consiliul judeţean Arad.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preturilor la apă potabilă si tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de apa Arad` SA.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la comisii. Domnul consilier Duka propune să se găsească posibilităţi de subvenţionare pentru familiile cu venituri mici, modul de calcul fiind asemănător cu cel de la termoficare, precum şi scutirea de la plata taxelor de canalizare.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, în repetate rânduri am cerut sprijin conducerii companiei pentru a găsi soluţii de subvenţionare a apei pentru familiile cu venituri mici şi pentru pensionari, aplicând modelul folosit la serviciile agentului termic şi în mare parte chiar şi condiţiile de acolo. Una din soluţii ar fi scutirea plăţii pentru canalizare pentru că, hai să fim serioşi, înghite canalul acela cu un mc. mai mult sau mai puţin tot acolo e, el tot înghite apa. Societăţile comerciale ar putea să plătească puţin mai mult ştiind că aceştia şi le trec la cheltuieli şi pot să le scadă din impozitul datorat pe profit statului. In altă ordine de idei, nu este stimulativ pentru populaţie preţurile alocate care sunt în creştere, ambele cu 25-30 % şi mă refer la cei care urmează să introducă apa potabilă urmând şi canalizarea prin programul de reabilitare, modernizare prin asociaţia Alicans. Vreau să vă spun că, conform celor ce am discutat cu o şedinţă sau două în urmă, eu am luat legătura cu primăriile care nu au dorit să se asocieze în această asociaţie, una dintre argumentele lor este şi asta, apa este foarte scumpă. Vor lua nişte credite, am înţeles, oricum, Guvernul le va subvenţiona, dar vă întreb eu ce imagine o să aibă o localitate în care trece conducta de apă şi canalizare şi poate sunt două-trei branşamente şi mă refer aici la mediul rural unde veniturile sunt mult mai scăzute decât în mediul urban şi poate se poate găsi o soluţie pentru acele persoane care într-adevăr se adevereşte că au un venit scăzut. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc şi eu. Sigur, ideea dvs. este nobilă, aplicarea ei este discutabilă, pentru că dacă aţi făcut referire la termoficare, este un program guvernamental, se aplică cu totul şi cu totul altfel, sunt alte criterii, sigur legat de dezvoltare, aceste fonduri care vin acum pentru extinderea reţelelor de apă şi canalizare reprezintă poate cea mai importantă etapă în dezvoltarea infrastructurii judeţene alături de drumuri şi este cel puţin pentru Consiliul judeţean, chiar şi pentru Compania de apă dacă nu imposibil să găsească să formuleze asemenea criterii şi oportunităţi în momentul de faţă. Legat de majorarea preţului la apă, noi de astăzi nu mai aplicăm decât mici corecţii, majorarea de astăzi este de 1,05 % urmând ca doar pe canalizare mai sunt creşterile care decurg din acel calendar cu împrumuturi, cu credite, dar repet la apă majorarea este 1,05 %.
Dl.Duka Iosif Atila: Mă simt nevoit să vă întrerup, cel puţin să vă contrazic sau şi pentru că în mai 2006 procentul cu care se va face majorarea tarifelor pentru servicii de alimentare cu apă este 25 %
Dl.Matula Iosif: In mai 2006 nu vom mai face
Dl.Duka Iosif Atila: O secundă, o secundă, procent cu care se va face majorarea tarifelor pentru servicii de canalizare 30 % , în mai 2007 în continuare 25 % , la canalizare
Dl.Matula Iosif: La canalizare
Dl.Duka Iosif Atila: Nu, şi la, păi aici aşa se înţelege
Dl.Matula Iosif: Haideţi să analizăm proiectul de hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Scrie sus 25 % şi probabil tot atâta va fi sau votăm ceva ce nu suntem în cunoştinţă de cauză?
Dl.Matula Iosif: Haideţi să ne uităm pe
Dl.Duka Iosif Atila: Da, scrie 25 % în prima rubrică şi jos liniuţă probabil se subînţelege tot 25 %
Dl.Matula Iosif: 1 mai 2007 liniuţă şi dacă citim jos deci preţul, în referatul respectiv sau în proiectul de hotărâre figurează acel 1,05 %, dar majorarea de la 1 mai 2007 la apă acele majorări din împrumuturi şi credite zero.
Dl.Duka Iosif Atila: Mi se pare o dezinformare domnule preşedinte că nu s-a trecut acolo procentajul corect şi în primul rând nu este o scuză pentru că nu se va şti cu cât se va scumpi pentru că atâta timp cât noi am investit în modernizare ca să avem produsul finit mai de calitate şi mai ieftin noi trebuie să ştim eşalonarea datoriilor şi cât preconizăm noi să majorăm apa ca să ne putem acoperi o parte dintre credite.
Dl.Matula Iosif: Sub tabelul de care vorbim scrie foarte clar: întrucât ANRSC prin avizul 1568/2007 a aprobat ajustarea preţului la apă potabilă şi apă industrială cu indicele preţurilor de consum de 1,05%
Dl.Duka Iosif Atila: Le-am citit domnule preşedinte, nu vă mai obosiţi că le-am citit şi eu, dar mi se pare nefiresc că nu s-au trecut şi atunci eu am considerat că se subînţelege că va fi 25 % în 2007, oricum şi aşa este foarte scump. Si dvs. invocând că este hotărâre de guvern că se subvenţionează căldura, nimeni nu ne opreşte ca noi, consiliul judeţean să iniţiem un proiect de lege, chiar şi prin Partidul Democrat, promisiuni foarte multe s-au spus chiar şi în actuala campanie electorală şi oamenii sunt sătui de promisiuni, vor şi fapte.
Dl.Matula Iosif: Vom analiza propunerea dvs. Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (Duka Iosif Atila) Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.114/2007
privind aprobarea preturilor la apă potabilă si tarifele la canalizare-epurare practicate de `SC Compania de apa Arad` SA.
Punctul 7,
.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Modernizare DJ 709J km 44+500-50+460 Turnu-Variasu Mic.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.115/2007
privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Modernizare DJ 709J km 44+500-50+460 Turnu-Variasu Mic.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Îmbrăcaminte bituminoasă uşoară pe DJ 791km 0+900-10+083 Zimandu Nou- Sântana.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97.alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.116/2007
privind aprobarea proiectului tehnic aferent lucrării Îmbrăcăminte bituminoasă uşoară pe DJ 791km 0+900-10+083 Zimandu Nou- Sântana.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea desfăşurării în perioada 8-9-10 iunie 2007 la Moneasa a seminarului ` ATOP – iniţiator de proiecte cu finanţare europeană`.
Dl.Matula Iosif: Comisia III nu a avizat proiectul de hotărâre, domnul consilier Duka motivează prin faptul că se cheltuiesc bani cu indemnizaţia membrilor ATOP, iar domnul consilier Oneţ propune să se desfăşoare la Lipova, celelalte comisii au avizat favorabil proiectul.
Dl.Duka Iosif Atila: Poate nu par mult 50 mil. lei vechi, dar se conturează un weekand plăcut pe bani publici în timp ce nimeni din populaţie nu ştie de existenţa ATOP-ului şi nu a simţit nimic pozitiv din activitatea ATOP-ului doar că aceştia din bani publici încasează o indemnizaţie de 2,5 milioane lei vechi. Infracţionalitatea este în creştere şi nu mă refer la statistici ci la realitate domnule preşedinte şi îmi permit să fac această intervenţie pentru că dvs. chiar sunteţi preşedintele acestei autorităţi şi în afară de anumite rapoarte care mai mult sau mai puţin coincid cu realitatea, nici chiar eu nu ştiu prea mult despre acest ATOP, d-apoi populaţia şi mi se pare chiar exagerat ca să se cheltuie bani publici pentru 3 zile ca să se întâlnească, pentru ce şi cine?
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc, vă propun să vă informaţi mai mult, vă stau şi eu la dispoziţie despre ceea ce s-a întâmplat în ultimii 2 ani legat de ATOP.
Dl.Micurescu Ion: Indemnizaţia este un drept câştigat prin lege şi nu putem minimaliza rolul ATOP-ului că nu-şi are rolul şi sensul şi că o afirmaţie un weekand plăcut pentru că eu cred că sunt probleme de dezbătut. Membrii ATOP-ului nu merg chiar acolo numai pentru un sfârşit de săptămână. Eu sunt pentru promovarea proiectului de hotărâre.
Dl.Matula Iosif: Aş vrea să completez că majoritatea cheltuielilor sunt pentru cazare colegi din alte judeţe, din regiune sau chiar din judeţe mai îndepărtate care participă la această întâlnire. Dacă sunt şi alte observaţii? Dacă nu, supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (Duka Iosif Atila) Abţineri? 1 (Purcaru Mircea).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.117/2007
privind aprobarea desfăşurării în perioada 8-9-10 iunie 2007 la Moneasa a seminarului ` ATOP – iniţiator de proiecte cu finanţare europeană`.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind participarea consilierilor judeţeni la cursuri de pregătire, formare si perfecţionare profesională.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia III cu 3 voturi pentru şi o abţinere, dl.consilier Creţu Ioan propune să se deconteze cheltuielile de deplasare ale consilierilor din judeţ.
Dl.Silaghi Ioan:Domnule preşedinte, eu la acest proiect de hotărâre vreau să vin cu o completare, cu un articol 2. Deci articolul unic se transformă în articolul 1 şi articolul 2 să sune în felul următor: Cursurile de pregătire vor fi organizate de instituţiile abilitate de lege, cu acordul ordonatorului principal de credite în limita creditelor bugetare aprobate şi cu respectarea legislaţiei privind atribuirea contractelor de achiziţie publică. Se impune acest articol întrucât şi contractarea acestor cursuri de instruire trebuie să urmeze legislaţia în vigoare.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc. Dacă sunt observaţii?
Dl.Sabău Gheorghe: Eu cred că ar fi normal ca, cursul să-l suportăm noi, fiecare consilier judeţean şi nu mi se pare normal să fie plătite din banii publici. Normal că, nu sunt de acord cu decontarea cheltuielilor pentru că, la urma urmei noi rămânem pregătiţi, noi personal. E suficient că vom fi dotaţi cu laptopuri. Mi se pare normal să suportăm fiecare cheltuielile cu pregătirea.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Creţu Ioan: Din punct de vedere, eu zic acum, din punct de vedere juridic perfecţionarea noastră este legală. Si tot din punct de vedere juridic, vă spun aşa, cheltuielile de deplasare sunt duble sau triple pentru noi care venim de la distanţă, faţă de preţul care se plăteşte pentru acest curs. Sigur că dacă la Ineu se organiza curs pentru că este vorba de licitaţie publică şi este interesul, de interes judeţean unde participă toţi consilierii e normal să se facă la Arad. Sigur că, cheltuielile pentru mine sau cel care vine de la Vârfurile sau Sebiş era mult mai ieftin, dar dacă s-a decis şi e normal să se facă la nivelul judeţului prin licitaţie publică ca orice licitaţie sigur că trebuie făcută la nivelul judeţului şi eu am zis din punct de vedere juridic, permite, dacă este posibilitate.
Dl.Matula Iosif: Dacă sunt alte observaţii? Deci sigur noi la solicitarea dvs. am aprobat pentru că avem prevederi legale care permit ca aceste cursuri să fie suportate de consiliul judeţean pentru consilierii judeţeni care nu au cunoştinţele necesare legat de utilizarea calculatorului, o facem, aşa cum am promis şi supun votului dvs. mai întâi amendamentul propus de domnul secretar. Cine este pentru? 27 voturi Împotrivă? – Abţineri 4 (Duka Iosif Atila, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Tolea Adrian).
Domnu Creţu, la ce se referă decontarea cheltuielilor de deplasare, pentru aceste cursuri?
Dl.Creţu Ioan: Deplasarea este de 3 ori mai scumpă decât cursul. Dacă este legal şi se poate. Eu dacă era permisibil să fac la Ineu era mult mai ieftin să ştiţi, sau colegul de la Vârfurile să facă la Sebiş. Dar asta se face pentru consiliul judeţean, la nivelul Consiliului judeţean.
Dl.Matula Iosif: Deci strict la cheltuieli de deplasare pentru cursuri.
Dl.Silaghi Ioan: Sigur, în momentul de faţă nu am în memorie vre-un text care să ne spună expres chestia aceasta, dar dacă am merge pe o asimilare, atunci când personalul este trimis la curs de perfecţionare, i se suportă şi cheltuiala de transport. Acum cei care sunt la distanţă mai mare din judeţ, cum este cazul domnului consilier sau doamna consilier Moţica, pentru 2-3 consilieri cred că nu ar fi o crimă să aprobăm şi decontarea acestor cheltuieli.
Dl.Matula Iosif: Mai există observaţii?
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte, nu mi se pare normal ca unii să obţină numai avantaje din faptul că sunt consilieri judeţeni. In afară de faptul că primim indemnizaţie, transport, acum vrem şi să fim calificaţi într-o meserie tot pe banii publici, să luăm şi deplasări, sigur că unii sunt obişnuiţi numai cu avantaje pentru că dacă vă uitaţi, numai unele persoane au acces să parcheze maşinile în parcare, alţii nu au acces. Si mi s-ar părea normal şi cu parcarea să clarificăm o dată ori toţi, ori nici unul.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, domnului secretar vreau să-i spun şi îl rog să sublinieze încă o dată pentru ca presa sau cei din sală să nu rămână cu impresia că noi beneficiem ilegal de cursurile acestea. Sunt stipulate, noi am văzut şi în referat în art.41 din statutul aleşilor. Cu deplasarea, aici rămâne un semn de întrebare a colegilor, dar perfecţionări, diferite cursuri pentru aleşii locali este prevăzut, nu?
Dl.Silaghi Ioan: Da, asta cred că s-a înţeles că există posibilitatea legală de a fi suportate aceste cursuri, a răspuns şi explicit şi domnul preşedinte de a fi suportate de consiliul judeţean pentru că sunt cheltuieli prevăzute de lege. Dacă dvs. nu doriţi să beneficiaţi de această prevedere, nu vă obligă nimeni, dar există această posibilitate.
Dl.Vancu Eugen: Fără să supăr unii colegi, fără să mă alătur neapărat altora, exact cu ce aţi încheiat o să încep eu domnu secretar, ni se oferă posibilitatea specializării la anumite cursuri, dar nu ne obligă nimeni. Deci chestiunea decontării de, e bine să fim puţin mai rezervaţi, chiar dacă pe unii ne costă ceva mai mult. Colegul de la Vârfurile îl ia pe colegul de la Sebiş şi împart cheltuielile.
Dl.Csepella Ioan: Si noi călătorim de la Pecica din altă parte a judeţului, nici nu s-a pus problema din partea noastră a cheltuielilor aferente transportului, cred că şi acea sumă se ridică dacă efectuăm cursurile la vreo 2 milioane de lei din timpul nostru liber, nu cred că este o sumă aşa de mare ce suportă Consiliul judeţean, dacă este problemă plătim, sau putem să oferim şi altă variantă, cine vrea să plătească să plătească cine nu, nu şi tot în paranteză ca să nu mai mergem la diverse, eu solicit pe colegii noştri să nu mai solicităm parcare separată anume ori ocazionale pentru şedinţe de consiliu, este parcare în faţa Băncii Naţionale, fiecare poate să plătească din indemnizaţia de consilier.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun votului dvs. amendamentul privind decontarea cheltuielilor de deplasare pentru aceste cursuri. Cine este pentru?2 voturi. Împotrivă? 27 Abţineri? 2. Deci amendamentul nu este aprobat. Supun votului dvs. proiectul în întregime. Cine este pentru proiectul de hotărâre cu amendamentul aprobat? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 (.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.118/2007
privind participarea consilierilor judeţeni la cursuri de pregătire, formare si perfecţionare profesională.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind numirea domnişoarei Dumitrean Ana – Maria în funcţia de director la Centrul Cultural Judetean Arad, în urma finalizării perioadei de probă.
Dl.Matula Iosif: Toate comisiile au dat aviz favorabil. Comisia III cu 3 voturi pentru şi o abţinere.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, am constatat că domnişoara Dumitrean Ana are foarte multe în comun cu doamna directoare de la Zona Liberă. Fac parte din categoria sexului frumos şi cel puţin din punct de vedere vizual fac cinste acestei categorii. Amândouă au fost susţinute pentru aceste funcţii de Partidul Democrat. Amândouă dau dovadă de ambiţie, amândouă sunt foarte sincere vis-a-vis de activitatea sau inactivitatea lor în funcţiile de director şi recunosc că pentru mai multe probleme nu au soluţii. Toate astea însă nu sunt suficiente pentru a accepta o funcţie de conducere. Si mă voi referi de data aceasta doar la problemele din turism, sector în care nu prea există nici o activitate semnificativă, domnişoara ştia sau nu ştia de existenţa Turinform-ului din municipiul Arad, nu a luat niciodată legătura cu ei ca să solicite ajutorul sau să-şi ofere sprijinul. Site-ul Centrului Cultural vis-a-vis de probleme turistice nu a fost refăcut, colaborarea cu cele 2 universităţi din domeniul turismului, că amândouă au secţii, nu s-a făcut o colaborare, nici nu s-a încercat. Mi se pare că în acel Centru cultural unii lucrează împotriva performanţelor, iar unii chiar lucrează în mai multe domenii şi îmi permit să fac referire la o persoană, respectiv la doamna Tătar care am înţeles că lucrează şi pe domeniul turismului şi pe domeniul cultural însă nu este suficient de bine retribuită. Sigur, noi am aprobat cu o largă majoritate funcţia şi de director adjunct. Eu atunci am spus că nu este nevoie, dar datorită faptului că acel cineva care va accede în acea funcţie ar putea să aibă un salar mai mare, eu chiar mi-aş dori ca doamna Tătar dacă nu a fost acceptată să participe la concurs sau mă rog, i s-a sugerat să nu-şi depună candidatura pentru funcţia de director, măcar să i se sugereze să-şi depună candidatura pentru funcţia de director adjunct pentru că eu am constatat că dânsa într-adevăr face mari eforturi în acel centru. Pe de altă parte doamna directoare are dreptate că foarte multe funcţii sunt blocate, nu poate să-şi angajeze personal. La anunţurile date în ziar pe domeniul turismului nu se prezintă nimeni. Bineînţeles , dânsa prin sinceritatea care o caracterizează mi-a şi destăinuit că a vorbit în sfera Partidului Democrat şi al cunoştinţelor să cheme pe cineva în domeniul turismului, toată lumea a refuzat pe motivul că salariile sunt mici. Intr-adevăr, salariile sunt foarte mici. Eu de data aceasta n-am să spun că voi vota în necunoştinţă de cauză sau nu voi vota, dar de data aceasta voi vota prin abţinere, şi sper ca viitorul să demonstreze că eu nu am avut dreptate şi doamna directoare îşi va face treaba. Totodată doresc să o informez că în continuare comisia III, chiar şi eu, dar toţi din comisia III îi stăm la dispoziţie ca s-o ajutăm în domeniul turismului, dar se pare că dânsa nu doreşte să uzeze de aportul şi ajutorul nostru. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, nu vreau să intru în polemică cu colegul Duka, dar ştiţi că data trecută am fost singura care m-am abţinut la numirea domnişoarei Dumitrean. Intre timp, ca şi vicepreşedinte a Comisiei de cultură, învăţământ, având o legătură destul de puternic legată cu domnişoara, pot spune, în cunoştinţă de cauză că, se poate da liniştit votul pentru cele trei luni de probă pe care le-a avut.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc. Cu aceste observaţii supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? 1 (Duka Iosif Atila)
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.119/2007
privind numirea domnişoarei Dumitrean Ana – Maria în funcţia de director la Centrul Cultural Judetean Arad, în urma finalizării perioadei de proba.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei si a statului de functii pe anul 2007 pentru Scoala Populară de Arte Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comsiile. Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.120/2007
privind aprobarea organigramei si a statului de functii pe anul 2007 pentru Scoala Populară de Arte Arad.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de functii pentru Directia Judeteană de Evidentă a Persoanelor Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.121/2007
privind modificarea statului de functii pentru Directia Judeteană de Evidentă a Persoanelor Arad.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Administraţia de Drumuri si Poduri a judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat în unanimitate.
Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.122/2007
privind modificarea statului de funcţii pentru Administraţia de Drumuri si Poduri a judeţuluiArad.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil.
Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.123/2007
privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/17.05.2007 aferent Planului Urbanistic de Detaliu `Construire imobil corp administrativ P, P+1 şi Hală structură metalică` comuna Livada, localitatea Sânleani, centura de est-vest municipiul Arad D.N. 7 Km 542+700 stânga Proiect nr.66/2006, elaborat de SC.Proiect Linia B SRL Beneficiar: SC.Mirada Construct SRL.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.124/2007
privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/17.05.2007 aferent Planului Urbanistic de Detaliu `Construire imobil corp administrativ P, P+1 şi Hală structură metalică` comuna Livada, localitatea Sânleani, centura de est-vest municipiul Arad D.N. 7 Km 542+700 stânga Proiect nr.66/2006, elaborat de SC.Proiect Linia B SRL Beneficiar: SC.Mirada Construct SRL
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din cadrul imobilului situat în Arad, Bd.Revolutiei, nr. 81 aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad si administrarea directă a Consiliului Judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Comisia II solicită explicaţii privitor la stabilirea preţului de închiriere pe m.p. Conform Hotărârii Consiliului Local Municipal pentru spaţii comerciale.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, eu cred că noi am fi mai avantajaţi dacă am folosi noi acel spaţiu şi nu l-am da la altcineva în chirie şi în special acelei firme particulare care cu onoare şi cinste îi face propagandă actualului primar şi altora din actuala conducere a judeţului şi municipiului. Cred că e o exagerare. Oricum, acolo s-au făcut multe abuzuri cu acea clădire şi cred că acel spaţiu ar fi mult mai indicat pentru un centru de informare a activităţii Centrului Cultural respectiv al unui Turinfo pentru că nici cetăţenii Aradului nu ştiu că pot să culeagă informaţii vis-a-vis de probleme ce se pot rezolva la Centrul Cultural situat într-un loc nu prea central, atunci ce să aşteptăm de la turişti care habar nu au că există acel centru de unde ar putea să ia informaţii în legătură cu problema turismului.
Dl.Matula Iosif: Doresc să informez suplimentar că sunt în licitaţie alte 4 infochioşcuri cu acest scop. Repet suntem în anul 2007, aceste infochioşcuri vor fi amplasate la Bibliiotecă, Muzeu, Evidenţa Persoanelor şi Aeroport şi sigur pot fi accesate toate informaţiile pe site şi care urmează să fie completate pentru că sigur site-ul este în continuă schimbare.
Dl.Ţolea Adrian:Dacă-mi permiteţi, întrebarea era de ce chiria minimă este 60 Euro. Stim cu toţii că pe bulevard preţurile sunt de la 20 Euro/mp. Intr-adevăr se face licitaţie, dar puteţi trece preţul minim să fie 120 Euro. Asta e propunerea mea.
Dl.Matula Iosif: Dacă mai sunt şi alte observaţii? Este un preţ de pornire în urma licitaţiei practic ar putea să crească oricât. Deci supun amendamentului dvs. propunerea d-lui Ţolea. Cine este pentru 120 pe toată suprafaţa ? Nu pe mp. Deci cât pe mp.? îmi cer scuze.
Dl.Tolea Adrian: 20 Euro/mp.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. amendamentul cu 20 Euro/mp. Cine este pentru? 23 Cine este împotrivă? 8 (Micurescu Ion, Moş Ioan, Chisăliţă Constantin, Moroşteş Eugen, Giurgelea Ionel, Creţu Ioan, Moţica Ana, Duka Iosif Atila) Abţineri? –
Mulţumesc, deci amendamentul a trecut. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre cu amendamentul aprobat. Cine este pentru proiectul de hotărâre? 30 voturi. Cine este împotrivă? 1 (dl.Duka Iosfi Atila). Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.125/2007
privind închirierea unui spaţiu din cadrul imobilului situat în Arad, Bd.Revolutiei, nr. 81 aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad si administrarea directă a Consiliului Judeţean Arad.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C. Compania de Apa S.A. Arad, cu valoarea bunurilor recepţionate în luna martie 2007.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul de la toate comisiile Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? _
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.126/2007
privind majorarea patrimoniului public de interes
judeţean dat în concesiune la S.C. Compania de Apa S.A. Arad, cu valoarea bunurilor recepţionate în luna martie 2007.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind aprobarea caietelor de sarcini pentru închirierea prin licitaţie publică a imobilelor situate în Vinga nr. 478 si Curtici D.J. 792 C, km 69+200 din judeţul Arad.
Dl.Matula Iosif:Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Comisia II solicită explicaţii cu privire la stabilirea preţului de închiriere. Observaţii dacă sunt? Dacă nu, legat de aceste tarife de la care se porneşte, este preţul de piaţă din zonele respective, sunt clădirile noastre vechi, una este pe drumul judeţean, deci periferic şi au fost stabilite după criterii de piaţă. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.127/2007
privind aprobarea caietelor de sarcini pentru închirierea prin licitaţie publică a imobilelor situate în Vinga nr. 478 si Curtici D.J. 792 C, km 69+200 din judetul Arad.
Punctul 20.
Proiect de hotărâre privind modificarea spaţiilor date în administrare la Instituţia Prefectului-Judeţul Arad şi Consiliului Local al Municipiului Arad, din cadrul imobilului situat în Arad, str.Vicenţiu Babeş nr.11-13.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia I solicită ca această modificare să fie definitivă. Îmi însuşesc această observaţie. Sper să fie definitivă. Este foarte la obiect. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea)
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.128/2007
privind modificarea spaţiilor date în administrare la Instituţia Prefectului-Judeţul Arad şi Consiliului Local al Municipiului Arad, din cadrul imobilului situat în Arad, str.Vicenţiu Babeş nr.11-13.
Punctul 21.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a 16 autobuze, concesionate la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad, scoaterea din funcţiune si dezmembrarea acestora.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?-
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂRE NR.129/2007
privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a 16 autobuze, concesionate la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad, scoaterea din funcţiune si dezmembrarea acestora.
Punctul 22.
Proiect de hotărâre privind darea în administrare Fundaţiei Creştine RCE Speranţa Copiilor a ansamblului de trei căsuţe pentru copii cu handicap sever, situat în Arad, str.Diogene nr.6, aflat în patrimoniul public al judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.130/2007
privind darea în administrare Fundaţiei Creştine RCE Speranţa Copiilor a ansamblului de trei căsuţe pentru copii cu handicap sever, situat în Arad, str.Diogene nr.6, aflat în patrimoniul public al judeţului Arad.
Punctul 23.
Proiect de hotărâre privind modificarea programului cheltuielilor de capital al Consiliului judeţean Arad pe anul 2007.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.131/2007
privind modificarea programului cheltuielilor de capital al Consiliului judeţean Arad pe anul 2007.
Punctul 24.
Proiect de hotărâre privind plata unor despăgubiri şi cheltuieli de judecată stabilite prin sentinţe civile.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Domnul consilier Vasii Vasile solicită să se stabilească cine se face vinovat de plata sumelor. Observaţii dacă sunt? Domnul secretar răspundeţi vă rog la observaţie.
Dl.Silaghi Ioan: In ce priveşte despăgubirea, nu despăgubirea, este o sumă care trebuia plătită cu titlu de penalităţi de întârziere şi cheltuieli de judecată legat de CET Arad, este un proces care s-a întins de-a lungul anilor, este de pe vremea domnului preşedinte Dan Ivan, şi nu se face nimeni vinovat întrucât a durat de foarte mult timp. Ce s-a întâmplat atunci. Noi trebuia să primim nişte subvenţii de la bugetul statului pe care să le dăm termoficării şi ea la rândul ei să plătească CET-ul. Aceste subvenţii au venit cu întârziere. Termoficarea a fost obligată să plătească penalităţi iar la rândul ei s-a îndreptat împotriva noastră pentru că nu i-am dat în termen aceşti bani. Ne-am judecat ani la rând, în final s-a ajuns la soluţia dată de instanţă că trebuie să plătim noi. In consecinţă, hotărârea rămânând definitivă epuizându-se toate căile de atac, sigur că aceste cheltuieli şi această sumă trebuie achitată.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.132/2007
privind plata unor despăgubiri şi cheltuieli de judecată stabilite prin sentinţe civile.
Diverse.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, am două probleme de altfel putem să spunem şi interpelări, în problema din domeniul sistemului de sănătate publică. Nici nu ştiu cu care să încep, cu aia mai puţin gravă sau cu aia mai gravă. O voi lua cu aia mai gravă şi care cred eu se poate rezolva pe loc, cu acordul dvs. sau chiar cu acordul nostru al tuturor colegilor mei din sală. Secţia de cardiologie asigură asistenţa tuturor urgenţelor cardiovasculare din municipiu şi judeţ. In cadrul investigaţiilor necesare precizării diagnosticului stărilor grave care necesită o opţiune terapeutică urgentă pentru salvarea vieţii bolnavilor, ecocardiografia deţine prima linie în majoritatea urgenţelor cardiovasculare astfel nu se mai concepe o investigaţie cardiologică modernă fără examinarea ecocardiografică. Secţia cardiologie a avut în dotare un aparat Sonos 4500 care asigura un examen ecocardiografic. Se numeşte Dopler color necesar precizării diagnosticului de urgenţă din secţia de aortă pericardită. Bine, astea sunt nişte termeni medicali şi o să trec peste astea, pentru că probabil foarte mulţi dintre noi nu le înţelegem, dar soluţia sau consecinţa acestei intervenţii este următoarea: Ne solicită Spitalul judeţean sprijinul financiar pentru repararea acestui aparat modern absolut necesar şi obligatoriu în asistenţa de urgenţa cardiologică după normele Societăţii Europene de Cardiologie. Este vorba de două piese, dar una este extraordinar de importantă pentru că fără asta nu se poate folosi aparatul, este vorba de placa logică ecograf DSCC în valoare de 14.391 mii lei noi, deci ar veni în jur de 140-150 milioane. O altă piesă este Sonda Vasă 11-3L care ar veni vreo 37.541 mii lei fără de care aparatul ar putea funcţiona, dar şi asta ar fi foarte necesar. Vă întreb domnule preşedinte, pentru problema asta, acum îmi puteţi da o soluţie?
Dl.Matula Iosif: Nu.
Dl.Duka Iosif Atila: Si conform răspunsului dvs. vin eu cu o soluţie, dacă se poate.
Dl.Matula Iosif: Îmi permit să vă întreb. Această solicitare este depusă la consiliul judeţean?
Dl.Duka Iosif Atila: Deci urmează, eu ieri
Dl.Matula Iosif: Pentru că noi, în evidenţă avem depuse câteva solicitări de la Spitalul judeţean în discuţie şi cu aprobarea ASP-ului, cu o ordine de prioritate stabilită de dânşii pe care urmează să o onorăm. Si la prima rectificare bugetară avem câteva puncte prevăzute pentru rectificare să răspundem unor solicitări ale Spitalului judeţean, ale Spitalului de obstetrică ginecologie care aşteaptă, sunt pe lista de aşteptări. Întreb această solicitare este depusă la noi.
Dl.Duka Iosif Atila: Din întrebarea dvs. înţeleg că dvs. nu cunoaşteţi această situaţie. Şi nici nu-i de mirare şi vă spun de ce. Pentru că noi, printr-o hotărâre de consiliu judeţean am adoptat ca doi membri din cadrul Consiliului judeţean respectiv doamna Ribovici şi domnul jurist Zăhoi să facă parte din consiliul de administraţie al Spitalului clinic judeţean de urgenţă Arad. Domnule preşedinte, doresc să vă informez că cei doi nu au fost invitaţi la nici o şedinţă a consiliului de administraţie a Spitalului clinic judeţean nici nu ştiau când se desfăşoară, evident nu puteau să afle de aceste probleme. Eu am o adresă din 21 mai către consiliul de administraţie a Spitalului clinic judeţean Arad, eu le-am primit doar ieri după masă urmând să vi le aduc la cunoştinţă şi prin telefon cum v-am spus, poate mi-aş dori să discutăm după şedinţă şi să vi le dau, dar nici nu mă mir că nu sunt invitaţi aceşti domni şi această doamnă din cadrul Consiliului judeţean pentru că, cu Autoritatea de Sănătate Publică nu se poate conlucra. Am înţeles că acea doamnă care interimar conduce acea autoritate nu acceptă dialogul nici cu presa, nici cu nimeni, ea taie şi spânzură, nu rezolvă problemele din sistemul sanitar. Eu doresc să adoptăm o hotărâre, ori în cadrul consiliului judeţean, ori dacă este suficient o adresă din partea dvs. ca obligatoriu cei doi din partea Consiliului judeţean să participe la aceste şedinţe de coordonare pentru a afla în timp util de toate necesităţile de care are nevoie spitalul. Atunci vă pun încă o dată întrebarea. Credeţi, că acea piesă, de undeva dacă s-au găsit atâţia bani pentru campania electorală actuală, poate găsim sau poate veniţi dvs. cu o soluţie printre multele promisiuni pe care le-aţi făcut
Dl.Matula Iosif: Prima soluţie este să se depună această solicitare la Consiliuljudeţean
Dl.Duka Iosif Atila: Pentru că dacă nu domnule preşedinte
Dl.Matula Iosif: Ca să ajuţi pe cineva, mai întâi trebuie să ceară.
Dl.Duka Iosif Atila: Mie îmi pare teribil de rău că până acum dvs. nu aţi ştiut de această problemă.
Dl.Matula Iosif: Nu am ştiut.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu vin cu o altă soluţie. Dacă credeţi că dvs. în urma depunerii acestei cereri totuşi nu puteţi să o rezolvaţi, propun următoarele: şi cred că aţi observat că eu m-am abţinut la decontarea cheltuielilor pentru acele cursuri şi vă spun acum de ce m-am abţinut. Eu cred că dacă am face o sponsorizare, noi toţi consilierii judeţeni şi chiar executivul şi dvs. măcar una din indemnizaţii să o donăm spitalului pentru acest aparat, iar dvs. având un venit, cred eu aşa în jur de 2.000 de Euro cu toate beneficiile de care beneficiaţi să puneţi restul de bani cu cei doi vicepreşedinţi, să-i dăm spitalului să poată să-şi cumpere această piesă. Dacă credeţi că nu puteţi să o rezolvaţi urgent, eu cred că e o soluţie demnă de noi şi mai ales aceia care beneficiază de acei bani
Dl.Matula Iosif: Vă rog a treia oară, rugaţi pe cei care v-au transmis dvs. această solicitare să ceară mai întâi Consiliului judeţean ce au de cerut, să ajungă la noi această solicitare şi analizăm.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, după şedinţă eu am să merg cu acest document la registratură şi am să depun prin registratură ca să ajungă cât de curând la dvs. şi în termen de o săptămână chiar mi-aş dori un răspuns din partea dvs. pentru că dacă nu, voi iniţia o campanie de adunare de fonduri pentru acea piesă şi sper să fiţi dvs. cap de listă care onoraţi această donaţie.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc anticipat.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, o altă problemă legată tot de sistemul de sănătate publică.
Dl.Silaghi Ioan: In problema aceasta doreşte domnul consilier Şipoş să intervină.
Dl.Şipoş Gyorgy: Eu consider că nu domnul preşedinte dispune de banii consiliului judeţean ci noi toţi dispunem, deci ar fi cumva aşa, să dispună domnul preşedinte plata celor 600-500 milioane, deci dacă se depun acolo cererile şi printre altele, cu restul aparaturilor probabil la următoarea şedinţă sau când va fi cazul la rectificare care am înţeles că va fi săptămâna viitoare atunci vom vedea care sunt priorităţile şi vom lua o hotărâre. Acum dacă toţi am veni aşa, expres, domnule preşedinte să-mi daţi 600 mil. pentru turnul de la biserica.
Dl.Matula Iosif: Domnu Şipoş, staţi situaţia este mai complicată, la noi mai aşteaptă vreo 10 miliarde solicitări tot pentru spitalul judeţean. Vă rog, domnule Duka.
Dl.Micurescu Ion: Reţineţi domnule preşedinte, stimaţi colegi şi eu am venit cu o astfel de informare la conducere, nu să reţin atenţia întregului consiliu, ci la preşedinte şi la directorul economic Ribovici, pe interne, unde de asemenea există scule performante de investigare unde o piesă sau mai multe piese sunt obosite şi se investighează doar 20 % din pacienţi pentru că trebuie timp şi nu lucrează la capacitate. Si eu am venit, dar există o listă de priorităţi şi funcţie de nu ştiu cine, dacă noi stabilim priorităţile sau persoane mai avizate decât noi pentru aşa ceva. Casa oricum nu decontează oricum numai servicii, noi avem sume limitate şi ministerul este de unde ar putea veni surse de finanţare. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
Dl.Duka Iosif Atila: Legat de intervenţiile colegilor şi în încheiere doar atât aş dori să vă spun că s-a făcut o statistică şi marea majoritate a bolnavilor din Arad sunt cardiaci, nu ştiu dacă lucrul acesta le spune ceva unora. Probabil că vânătorilor nu care sunt învăţaţi numai să stingă vieţi, dar medicilor şi altor oameni care consideră că sănătatea este importantă, ştie ce înseamnă treaba aceasta. Dar, voi trece la al doilea punct. După cum ştiţi dvs. secţia de boli infecţioase Spitalul de secţie boli infecţioase de pe strada Cicio-Pop mi se pare că se numeşte strada, unde există şi Centrul sida, este revendicat şi nu numai că este revendicat dar este şi într-o stare deplorabilă, cade tavanul, săli insalubre, spaţii insalubre şi conform legii nu ştiu sau probabil dvs. puteţi să-mi daţi o informaţie nu ştiu cum v-aţi înţeles cu cei care vor reprimi acest sediu, îl mai ţin, nu-l mai ţin, merită să investim sau nu şi atunci aşi veni cu o soluţie. Există un proiect de a construi un sediu administrativ în curtea Spitalului judeţean Arad, o clădire P+1 de vreo 180 mp. cu posibilitate deci din start în aşa fel s-a făcut fundaţia ca să se poată ridica pe ea 2 etaje. Discutând cu mai mulţi din domeniu care se pricep mai bine ca noi la problemele de sănătate ne-au sugerat să facem o intervenţie în cadrul Consiliului judeţean printr-o hotărâre de consiliu judeţean ca să schimbăm destinaţia acestei clădiri care a fost construită de S.C.Construcţii S.A. în contrapartidă pe baza unui protocol a clădirilor şi terenului folosit în incinta spitalului de pe str.Spitalului, de altfel, şi să încercăm să alocăm nişte fonduri pentru a termina această clădire. Doresc să vă informez că S.C.Construcţii S.A. s-a achitat de obligaţii, a ridicat-o, a făcut fundaţia, parterul, cu toată tâmplăria aferentă în roşu, să beneficieze în contrapartidă de celelalte clădiri şi teren până în 2011. Eu cred că ar fi o soluţie şi pentru Secţia de boli infecţioase şi pentru Centrul sida, domnule preşedinte, dacă sunteţi un pic atent la mine, domnu preşedinte mă gândesc că mă urmăriţi vorbind şi cu domnul secretar. Cred că ar fi o soluţie pentru a ridica această clădire şi probabil o să mă întrebaţi de unde fonduri? Spun eu, din banii rezervaţi pentru noul sediul a Consiliului judeţean şi a multora şi mai ales a populaţiei nu este o prioritate înaintea problemelor de sănătate a judeţului. Aştept un răspuns şi în funcţie de răspunsul dvs. îmi permit să mai intervin.
Dl.Matula Iosif: Răspunsul meu este foarte simplu, sper că mai există director şila Spitalul judeţean, la A.S.P. îi aştept la o discuţie pentru a analiza aceste priorităţi
Dl.Duka Iosif Atila: Să înţeleg că nici de problema aceasta nu aţi ştiut domnule preşedinte?
Dl.Matula Iosif: Ba da.
Dl.Duka Iosif Atila: Si totuşi dvs. cum vedeţi, care ar fi soluţia?
Dl.Matula Iosif: Am spus, ştiu că există director şi la spitalul judeţean şi la ASPcare pot să vină cu propuneri, cu soluţii pe care să le discutăm. Am reţinut o frază din ce aţi spus, într-adevăr nu noi suntem cei care cunoaştem cel mai bine situaţia din punct de vedere sanitar-medical al judeţului, cei care sunt puşi să facă acest lucru. Dar, suntem deschişi şi vom analiza orice propunere şi soluţie cu care să vină la noi.
Dl.Duka Iosif Atila:Din răspunsul dvs. înţeleg că nu aţi înţeles întrebarea şi ocoliţi un răspuns, domnule preşedinte. Eu v-am pus personal o întrebare şi aş dori să-mi daţi totuşi un răspuns.
Dl.Micurescu Ion: Domnul preşedinte şi-a arătat disponibilitatea pentru a analiza situaţia.
Dl.Duka Iosif Atila: Spuneţi pe scurt că, nu doriţi să-mi răspundeţi, domnule preşedinte. Dacă nu doriţi să-mi răspundeţi e cu totul altceva şi nu mai insist.
Dl.Matula Iosif: Am răspuns.
Dl.Duka Iosif Atila: Asta nu e răspuns. Aţi ocolit răspunsul.
Dl.Matula Iosif: Vă invit la o discuţie dacă aţi fost mandatat de către directorul spitalului sau ASP pentru a ridica aceste probleme, vă invit împreună cu dânşii la o discuţie pe această problemă.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, ţin să intervin din nou. Eu nu sunt mandatat din partea conducerii spitalului, dar în schimb sunt mandatat de populaţie care ne-au trimis pe listă sau sub orice altă formă în Consiliul judeţean ca să le reprezentăm interesele. Deci mandatul meu este a populaţiei nu a spitalului sau a altei instituţii care ar avea o problemă.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut, mulţumesc.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, colegul meu domnul Mandek solicită informaţii cu privire la criteriile care stau la baza stabilirii componenţei delegaţiilor care pleacă în străinătate. Eu în calitatea pe care o am de vicepreşedinte al Comisiei de Integrare Europeană şi Relaţia cu ONG-urile am mai pus această întrebare şi poate reuşiţi cu ocazia acesta să-mi daţi şi mie un răspuns plauzibil. Noi, cei din Comisia de Integrare Europeană avem vre-un rol în cadrul acestei comisii sau doar decorativ, întrucât de la începutul mandatului şi până în prezent nu am fost solicitaţi, eu pot să spun poate chiar evitaţi de cele mai multe ori atunci când au venit delegaţii străine în Arad, atunci când s-a plecat în vederea stabilirii unor contacte, atât pe linie de afaceri cât şi de administraţie publică. Poate că, şi propunerea mea este în strategia de integrare europeană a judeţului care a fost întocmită destul de subţire şi care noi cei de la comisie vom contribui la schimbarea sau cel puţin la ajustarea ei şi vă dau un exemplu, este prevăzut dezvoltarea regiunii, Consiliul judeţean până în prezent nu a avut nici o preocupare concretă în acest domeniu. In mare astea sunt problemele pe care eu le-am ridicat şi vă rog dvs. să le analizaţi şi să puteţi să ne daţi un răspuns pertinent la aceste lucruri.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Era una din observaţiile pe care doream să o prezint, mai există o observaţie, domnul Duka propune să se ia legătura cu conducerea Liceului agricol, a ridicat-o la un alt punct, în vederea rezolvării sediului pentru Şcoala populară de Artă. Dacă sunt şi alte intervenţii?
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Ar trebui schimbată denumirea Comisiei de Integrare Europeană, deja ne-am integrat.
Dl.Matula Iosif: Am aderat, am mai avut o discuţie, integrarea va mai dura.
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte, aş vrea să mă lămuriţi şi pe mine, de unde dragostea asta neţărmurită pentru un anumit tip de autoturism de la o anumită firmă de la care aţi achiziţionat recent pentru consiliul judeţean, mai nu de mult timp pentru Aeroport, aş vrea să ştiu şi eu cum se explică.
Dl.Matula Iosif: In urma organizării unei licitaţii.
Dl.Sabău Gheorghe: Ştiu dacă-mi spuneţi de legalitate, eu vă spun de moralitate.
Dl.Matula Iosif: Este un autoturism
Dl.Sabău Gheorghe: Aş dori ca la şedinţa viitoare să avem şi noi în mapă un caiet de sarcini dacă se poate.
Dl.Matula Iosif: Nici o problemă.
Dl.Moroşteş Eugen: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, referitor la punctul domnului Duka cu sistemul sanitar, într-adevăr sistemul sanitar este un dezastru, putem spune la nivel naţional. La nivel de judeţ de asemenea, Problema este în felul următor. Nu zice nimeni să nu-i ajutăm, dar un exemplu la Sebiş, la 50-60 de pacienţi cât au acolo, 3 director cu 35 milioane salarii fiecare, nu găseşti o faşă, un antirabic, un medicament de urgenţă, absolut nimic. Bolnavii sunt alimentaţi de rude cu mâncare la prânz, dimineaţa şi seara. Deci ar trebui văzut prima dată structura organizatorică a sistemului sanitar şi să vedem unde se cheltuie sume mari de bani de nu sunt pentru aparatură şi pentru medicamente. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Silaghi Ioan: Eu aş vrea să spun doar atât că cerem Consiliului judeţean prea multe şi peste competenţele lui. Ceea ce am avut competenţă, a fost să dăm aviz în ce priveşte restructurările la spitalul judeţean şi v-aţi dat avizul. Dacă în momentul respectiv n-aţi făcut observaţiile astea şi să fi dat avizul altfel, la ora actuală este un aviz bine dat şi ca atare situaţia este care este. Iar în ce priveşte spitalul de la Sebiş nici nu este de competenţa noastră.
Dl.Moroşteş Eugen: Am dat un exemplu, cum este Sebiş-ul mai sunt şi altele în judeţ şi se răsfrâng la Spitalul judeţean cu cheltuieli.
Dl.Silaghi Ioan: Ne punem paie-n cap sau cenuşă-n cap şi dacă nu este cazul. Vă acuzaţi dvs. pe dvs.de nişte treburi, presa aude aici că ce nu face Consiliul judeţean când nu este treaba lui.
Dl.Moroşteş Eugen: Am vrut să spun să nu mai continuăm cu greşeli de genul acesta.
Dl.Matula Iosif: Aşteptăm şi sperăm ca măsurile luate privind reforma în sănătate vor rezolva şi aceste probleme. Este clar că spitalul judeţean promis este în derulare ca şi procedură în judeţul Arad. Alături de acest proiect pe care l-a prezentat domnul Duka mai sunt câteva variante de proiect în interiorul spaţiului în administrarea Spitalului judeţean privind construcţii, deci nu este singurul, urmând, deci eu aşa m-am exprimat urmând ca forurile de decizie din domeniul medical să decidă. Si mă refer aici la minister, la instituţiile dânşilor de la nivelul judeţean, să ia decizia, noi ajutăm în măsura competenţelor pe care le avem noi. Dar nici nu-mi doresc să trecem peste deciziile dânşilor, nu o putem face. Legat de delegaţii, sigur, aceste delegaţii în măsura în care au fost şi la Consiliul judeţean nu au fost atât de multe, se stabilesc în funcţie de comisiile care există, dacă sunt probleme de buget, sau de integrare sau din alt domeniu, repet, au fost destul de rare, prin dispoziţia preşedintelui. Am reţinut propunerea, trebuie discutat fiecare delegaţie în parte pentru că fiecare are particularităţile ei.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, vreau să vă precizez faptul că am participat anul acesta la trei misiuni economice cu alte structuri ale administraţiei publice din ţară, ceea ce nu mi se pare normal şi corect pentru că eu sunt consilier la judeţul Arad nu la Cluj sau la Timiş sau la Bucureşti.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut. Mai am un răspuns la Domnul Duka, am luat legătura deja în puţinul timp pe care l-am avut la dispoziţie cu inspectoratul general. Deocamdată nu mi-au confirmat că există suficient spaţiu disponibil decât în cantină, care nu este utilizată şi spaţiile aferente, dar observaţia este binevenită pentru că noi într-adevăr căutăm soluţii pentru Scoala populară de Artă.
Dl.Duka Iosif Atila: Haideţi să facem o plimbare să verificăm noi la faţa locului şi vă demonstrez că ceea ce vă spun eu este realitate.
Dl.Matula Iosif: Nu am contestat, dar deocamdată nu cunosc.
Dl.Duka Iosif Atila: Tot cazul, mi-a fost ruşine de fiul meu care prima dată a votat, că a împlinit 18 ani prezentându-se într-o incintă, unde cu greu mi-aş lăsa câinele sau mă rog, alte animale şi mai ales chiar la intrare şi mă refer la intrarea de pe strada Sebeşului, este acolo o gheretă de lemn care nu se pretează nici pentru coteţ de câini, sălile, coridorul, clădirea în interior nu a fost zugrăvită cred de 150 mii de ani.
Dl.Matula Iosif: Si Consiliul judeţean e de vină?
Dl.Duka Iosif Atila: Nu, nu neapărat, ci doar cei care fac parte din cadrul Consiliului judeţean în actuala guvernare sau au făcut până acum sau au corespondent la Inspectoratul şcolar general. Am înţeles că foarte mulţi bani au venit de la Guvern dar nici un leu pentru acea clădire şi mi se pare absolut firesc, sigur, probabil are o parte de vină şi directoarea de acolo că noi în parteneriat cu Inspectoratul şcolar am face un efort, sigur clădirea acea de fapt este o clădire impozantă, am putea să o folosim aşa cum trebuie.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, acea clădire aparţine de Primăria Municipiului Arad. Deci ce înseamnă zugrăvit, construcţie, banii trebuie să-i dea municipiul Arad. Poate că au în plan trecut, nu ştiu, nu noi.
D-na Moţica Ana-Lenuţa: Dumneavoastră ne spuneaţi mereu să contactăm primarii şi să le comunicăm faptul că în majoritate fondurile se vor da pe proiecte pentru a accesa banii necesari realizării unor investiţii. La fel se procedează şi la şcoli. Nu opreşte nimeni conducerea unei unităţi de învăţământ să realizeze un studiu de prefezabilitate, fezabilitate, un proiect tehnic, prin care să acceseze bani de la Guvernul României.Deocamdată s-au dat bani foarte mulţi în această perioadă. Eu cred că ar fi soluţia cea mai bună şi nu am îngreuna Consiliul judeţean.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Pentru informarea dvs. legat de acest subiect, am în faţă o hotărâre de guvern, numai în luna mai pe linie de învăţământ au venit spre Arad 126 miliarde lei vechi la 15 obiective mari, dar exact aşa cum spuneţi. Si eu sunt mulţumit pentru că iată acest proces continuă la învăţământ.
Dl.Duka Iosif Atila: Să înţeleg că banii aceştia au venit de la Guvernul Tăriceanuşi totodată putem să înţelegem din intervenţia doamnei că la nivel de administrare a Partidului Democrat respectiv la Primărie nu găsim bani pentru a reabilita o şcoală.
Dl.Matula Iosif: Să înţelegem că aceşti bani au venit pentru învăţământul din judeţul Arad de la Guvernul României. Si este un proces de durată, care s-a derulat, se derulează şi sper că se va derula în continuare, repet, în care să vină bani în continuare pentru învăţământul din judeţul Arad. Tot aşa cum, tot în ultimele luni s-a demarat 5+13, primele 18 lucrări de Ordonanţa OG 7 cu primele finanţări, în total 62 miliarde de lei, deci repet 18 lucrări demarate din lista totală de 38. Si aici se va continuă. Apă, canal, poduri, podeţe.
Dl.Mandek Francisc: Domnule preşedinte, aş avea să fac o remarcă la întrebarea pusă de mine. Eu am fost exponentul întrebării pentru că mai multă lume este nemulţumită de forma de stabilire a delegaţiilor în străinătate, inclusiv comisia de turism şi servicii, este imposibil ca în trei ani de zile să nu fi fost invitat unul dintre noi într-o delegaţie străină. Adică se poate numai la Oradea, Timişoara, şi probabil dacă eşti considerat în străinătate Timişoara şi Oradea atunci este în regulă. Deci nu este numai nemulţumirea mea, eu am adresat întrebarea în numele comisiei, dar să ştiţi că mai multă lume este nemulţumită din acest punct de vedere nu numai colegul Purcaru care m-a susţinut, dar probabil nu au curajul să spună.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Am reţinut.
D-na Moţica Ana: Eu făcând parte din comisia III se impune să fac o precizare. Am fost solicitată o dată, dar nu am putut.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, am reţinut şi vă voi şi răspunde şi analizez această interpelare.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu nu am vrut să intervin în problema delegaţiilor. Nu neapărat, oricare dintre noi dacă vrea să vadă străinătatea la ora actuală prin eforturile făcute şi fără viză şi cu bani putem să le facem. Este problema când este vorba de a interveni pe probleme economice, de integrare, de altele. Vreau să spun că şi dvs. aţi participat la foarte, foarte multe deplasări în străinătate legate de problema turismului.
Dl.Matula Iosif: Nu cred că, cuvântul foarte multe este cuvântul potrivit. Atunci să repet, formularea să fie mai precisă, marea majoritate din deplasările dvs. s-au axat şi pe problemele turismului. Aşa acceptaţi?
Dl.Matula Iosif: Nici aşa nu pot să accept.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş putea să vă fac o invitaţie în numele comisiei III să faceţi parte din partea comisiei III şi împreună să ajutăm şi pe doamna directoare în problema turismului la Centrul Cultural Judeţean şi totodată să vă pun şi o întrebare? De ce nu aţi luat-o cu dvs. pe doamna directoare de la Zona Liberă pentru a participa şi ea la întâlnirile pe care le-aţi avut pentru că am înţeles că acolo aţi studiat ce se poate face cu zonele libere, ce au făcut şi ei, ce indicaţii, din experienţa lor să se fi inspirat doamna.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, a fost decizia mea de a nu o lua, deocamdată.
Dl.Purcaru Mircea:Domnule preşedinte, o ultimă intervenţie, v-aş ruga foarte mult dacă tot ne informatizăm să se rezolve şi problema reţelei aici în sală,pentru că am încercat şi eu astăzi să mă leg cu calculatorul şi fără nici o şansă.
Dl.Matula Iosif: Tot ce va însemna sistem pe laptopuri presupune şi acest lucru. Să sperăm că se va putea rezolva aşa cum trebuie. Vă mulţumesc.
Dl.Oneţ Aurelian: Tot legat de aceeaşi problemă v-aş ruga să avem şi adresele de e-mail ale colegilor care au deja şi le folosesc ca să putem să lucrăm deja în acest mod pentru că la secretariat avem numai telefoanele şi mobilele şi atunci când vrei să iei legătura cu un coleg este foarte greu. Singurele adrese sunt a mea şi a domnului Purcaru. Vă rog frumos, inclusiv a dumneavoastră să fie acolo să ştim unde să vă înscriem.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut. Nu ştiu câţi colegi au adresă de e-mail. Am reţinut observaţia. Mulţumesc, declar închise lucrările şedinţei de astăzi şi vă doresc o după amiază plăcută.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi