Şedinţă ordinară 27.10.2006
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR.349
Din 20 octombrie 2006
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art.106 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de27.10.2006, ora 12,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
2. .Proiect de hotărâre privind destinaţia excedentului la 30.09.2006 din activitatea de ecologizare vămi.
3.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a S.C.Cargo Arad S.R.L. de către S.C.Aeroportul Arad S.A.
4.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba majorarea capitalului social al S.C.Aeroportul Arad S.A., prin aportul Consiliului Judeţean Arad, cu cheltuielile de capital primite pentru investiţii în cursul anului 2004 şi 2005 în sumă de 3.000.000 lei.
5. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de
funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
6.Proiect de hotărâre privind declararea imobilului din municipiul Arad, str. Iustin Marsieu, nr. 22 ca domeniu public al Judetului Arad.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării co-finantării pentru proiectul `Management fără frontiere`.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cheltuielilor pentru întocmirea şi promovarea proiectului pentru `Reabilitare DJ 709B Arad-Sânmartin, km 2+950-27+100, L= 22,250 km. Şi DJ 709J Sânmartin-DN 79A km.73+800 – 93+300, L = 19,500 km.`
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a cofinanţării lucrărilor aferente investiţiei `Reabilitare DJ792C DN 79-Curtici km 59+955-67+147,94, L = 7,193 km.`
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea planurilor de apartamentare a imobilelor situate în municipiul Arad, str. Călăraşi nr. 3 şi str. Paris nr. 2.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în administrare directă către Centrul de Transfuzie Sanguină Arad a imobilului situat în municipiul Arad, str. Spitalului nr. 2-4.
12.Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
13.Proiect de hotărâre privind revocarea şi numirea de administratori în consiliul de administraţie al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea `Acordului de asociere` între Consiliul judeţean Arad şi Consiliile judeţene Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş, pentru realizarea proiectului `Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat`.
15.Proiect de hotărâre privind
16.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 27 octombrie 2006
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Pereteatcu Cosmin, Rotaru Zoea-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian-Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi: Negrea Daniel şi Rancu Tiberiu.
Dl.Matula Iosif: Având în vedere că 30 de consilieri sunt prezenţi dintr-un total de 32, declar deschise lucrările şedinţei Consiliului judeţean Arad de astăzi şi vă supun spre aprobare ordinea de zi cu cele 16 puncte iniţiale :
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
2. .Proiect de hotărâre privind destinaţia excedentului la 30.09.2006 din activitatea de ecologizare vămi.
3.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a S.C.Cargo Arad S.R.L. de către S.C.Aeroportul Arad S.A.
– Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în adunarea generală a asociaţilor la S.C.Cargo Arad SRL de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a SC.Cargo Arad SRL de către SC.Aeroportul Arad S.A.
4.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba majorarea capitalului social al S.C.Aeroportul Arad S.A., prin aportul Consiliului Judeţean Arad, cu cheltuielile de capital primite pentru investiţii în cursul anului 2004 şi 2005 în sumă de 3.000.000 lei.
5. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de
funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
6.Proiect de hotărâre privind declararea imobilului din municipiul Arad, str. Iustin Marsieu, nr. 22 ca domeniu public al Judetului Arad.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării co-finantării pentru proiectul `Management fără frontiere`.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cheltuielilor pentru întocmirea şi promovarea proiectului pentru `Reabilitare DJ 709B Arad-Sânmartin, km 2+950-27+100, L=22,250 km. Şi DJ 709J Sânmartin-DN 79A km.73+800 – 93+300, L = 19,500 km.`
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a cofinanţării lucrărilor aferente investiţiei `Reabilitare DJ792C DN 79-Curtici km 59+955-67+147,94, L = 7,193 km.`
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea planurilor de apartamentare a imobilelor situate în municipiul Arad, str. Călăraşi nr. 3 şi str. Paris nr. 2.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în administrare directă către Centrul de Transfuzie Sanguină Arad a imobilului situat în municipiul Arad, str. Spitalului nr. 2-4.
12.Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
13.Proiect de hotărâre privind revocarea şi numirea de administratori în consiliul de administraţie al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea `Acordului de asociere` între Consiliul judeţean Arad şi Consiliile judeţene Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş, pentru realizarea proiectului `Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat`.
15.Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cu 10 % a proiectului `Comunicare fără frontiere`.
16.Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului situat în Arad str.Gh.Lazăr nr.3.
Inclusiv punctul
17.Proiect de hotărâre privind recunoaşterea calităţii de consilier judeţean a domnului Cristina Ioan şi
18. Proiect de hotărâre privind alegerea vicepreşedintelui Consiliului judeţean.
Dacă faţă de această ordine de zi mai sunt alte propuneri?
Dl.Silaghi Ioan: Eu aş avea o propunere, cu permisiunea domnilor consilieri dacă acceptă. In cursul zilei de ieri, am primit Strategia locală antidrog la nivelul judeţului Arad pentru perioada 2006-2008, strategie care se cere a fi aprobată de dvs. Materialul este voluminos, nu se pune problema multiplicării lui, de fapt atribuţiile noastre în acest domeniu sunt destul de limitate, dacă o să votaţi ordinea de zi şi cu acest punct, o să vă spun despre ce anume este vorba legat de Consiliul judeţean, ce atribuţii are în acest domeniu. Ca să nu întârziem încă o lună de zile, v-aş propune să fiţi de acord cu includerea pe ordinea de zi şi a acestui punct. E un articol unic, aprobăm strategia.
Dl.Matula Iosif: Eu i-am cerut d-lui secretar să vă consulte şi dacă veţi accepta, la acel punct, vor fi prezentate cele 4 sau 5 lucruri care ne revin Consiliului judeţean din tot acest material. Sunt foarte puţine şi vă vor fi prezentate toate. Cu această observaţie dacă sunteţi de acord?
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, aş avea şi eu o propunere, de amânare, respectiv de scoatere de pe ordinea de zi a punctului 6. Consider că este întocmit acest proiect de hotărâre în defavoarea cetăţenilor Aradului. Dacă nu se scoate, voi intra în amănunte când se ajunge la punctul respectiv.
Dl.Matula Iosif: Legat de ?
Dl.Duka Iosif Atila: Legat de proiectul de hotărâre privind declararea imobilului din municipiul Arad, str. Iustin Marsieu, nr. 22 ca domeniu public al Judetului Arad.
Dl.Matula Iosif: Bun, este o propunere, deci îmi permiteţi mai întâi să le iau pe rând. Supun votului dvs. introducerea acestui punct prezentat de domnul secretar. Dacă sunteţi de acord cu introducerea acestui punct? Cine este pentru? 30 voturi. Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? –
Dl.Silaghi Ioan: Legat de propunerea d-lui consilier Duka, eu v-aş ruga să lăsaţi pe ordinea de zi şi să discutăm punctul şi dacă nu veţi fi de acord, nu veţi vota.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun totuşi votului propunerea d-lui Duka. Cine este pentru scoaterea de pe ordinea de zi? 1 vot (Dl.Duka Iosif Atila) Împotrivă? 29 voturi. Abţineri? Nu sunt. Mulţumesc, deci rămâne pe ordinea de zi să-l discutăm la momentul oportun. Permiteţi-mi să intrăm în ordinea de zi.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif:Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cu observaţia, nu ştiu dacă e cazul să o prezentăm, Comisia 2 a avizat cu 4 voturi pentru şi un vot contra, sunt lucruri menţionate în observaţii, sunt menţionate în procesul-verbal al comisiei, în referatul care se întocmeşte, eu îl prezint totuşi şi o observaţie, comisia juridică solicită explicaţii cu privire la stadiul lucrărilor de la viitorul sediul al CJA. Legat de acest punct dacă sunt observaţii?
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, eu aş dori din spicuirile pe care le-am făcut la acest material, am constatat împreună cu colegii de la comisie că se alocă 2 mild. pentru spital şi vreo şapte pentru 3 maşini Smurd categoria B. Eu aş dori să încercăm, respectiv dvs. prin mijloacele pe care le aveţi, procedura am înţeles că totuşi se vrea să se pornească pentru 5 maşini de acest gen şi aş dori ca să găsim sumele necesare şi în momentul când se demarează chiar să avem banii ca să-i plătim. Aş mai face o mică completare, din păcate pe şoselele ţării, chiar şi a judeţului Arad, vedeţi nu de mult s-a întâmplat un carnagiu, poate că dacă puteau să intervină din timp aceste maşini Smurd, poate mai salvau o viaţă, două. Dar nu este vorba doar de acest accident, sunt mai multe. Sigur, multă lume de afară spune, ce frumoasă e ţara asta păcat că e populată, se pare că cei de afară deschid pe aici pe la noi tot felul de schorumuri de maşini puternice şi noi nu avem drumurile necesare şi aşa atentează la siguranţa noastră, consider că cetăţenii Aradului şi cei care circulă pe drumurile din judeţ şi prin ţară sunt îndreptăţiţi să fie protejaţi şi să aibă la dispoziţie în situaţii nefericite aceste maşini. Consider din nou, am mai spus-i, prioritate zero pentru noi aceste maşini.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi mă bucur că această propunere pe care am promovat-o legat de înfiinţarea Serviciului Smurd la Arad a obţinut sprijinul dvs. Vreau să menţionez, este primul pas pe care-l facem astăzi şi doresc să-l continuăm. Este vorba de o rectificare bugetară, doresc primele trei ambulanţe să pornim acum achiziţia lor, nu este suma suficientă, sigur, sistemul va cuprinde mult mai multe puncte, e începutul şi sper să găsim soluţii în bugetul pe 2007 să putem într-adevăr completă. Tot în paralel, procedura de achiziţie publică, nu numai că este lungă ca atare, dar suplimentar după ce se face procedura de achiziţie publică există o perioadă de 3 lună până când se obţine carosarea acelor ambulanţe, pentru că nicăieri în lume nu există direct ambulanţe Smurd fabricate la cheie. Deci procedura demarează acum, m-aş bucura să avem ambulanţele în primăvara anului 2007 şi sunt perfect de acord şi-mi doresc acest lucru şi sper să avem sprijinul tuturor factorilor de decizie pentru a putea completa programul. Mulţumesc pentru observaţie.
Dl.Csepella Ioan: In referat este la pag.3 la cap.51.02. este o sumă trecută, 1.400 mii lei, cheltuieli de judecată şi de executare, pentru ce? Nişte lămuriri suplimentare aş dori să ne daţi. Ce reprezintă?
Dl.Matula Iosif: O s-o rog pe doamna director economic să răspundă. Aţi reţinut doamna director?
D-na Ribovici Ghiorghina: Da. Cred că cel mai în măsură ar fi dl.Silaghi despre această sumă. Am avut un proces în 1999 când veneau bani de la bugetul de stat pentru subvenţionarea diferenţei de preţ la Gcal. Şi am înţeles că în 1999 nu s-au alocat bani în timp, banii veneau prin consiliul judeţean, nu s-au alocat banii la timp să-i virăm ARTERM-ului, Termoelectrica a dat în judecată ARTERM, procesul din 1999 acum s-a finalizat, am câştigat la toate instanţele şi la ultima am pierdut, ultima fiind la Curtea de Apel Bucureşti. Avem sentinţă definitivă. Nu mai avem nici o cale de atac 1.400 mil. Problema este că acei bani nu erau contribuţia, obligaţia Consiliului judeţean să-i vireze, erau bani care veneau, aşa ca idee cum vin bani acum pentru învăţământ, prin Consiliul judeţean să fie repartizaţi unităţilor în subordine. Mai multe detalii nu ştiu.
Dl.Matula Iosif: Dacă nu mai sunt intervenţii, supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.141/2006
privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind destinaţia excedentului la 30.09.2006 din activitatea de ecologizare vămi.
Dl.Matula Iosif: Comisiile toate au dat aviz favorabil, cu observaţia. Comisia II a avizat cu 4 voturi pentru şi 1 vot contra. O altă observaţie, dl.consilier Sabău propune un amendament, în locul drumului Nădlac-Peregu Mare propune drumul Nădlac-Seitin. Dl.consilier Duka solicită informaţii legate de starea proiectului pentru noul sediu al CJA. PUD, când se preconizează să fie gata? Observaţii? –
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, nu întâmplător vă întreb acest lucru, pentru că la vreo două puncte mai încolo pe ordinea de zi avem modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al consiliului judeţean şi numărul angajaţilor va creşte de la 130 la 152. La ora actuală, după cum v-am mai criticat şi vă voi critica în continuare, până când n-o să puteţi să le asiguraţi acelor angajaţi care lucrează şi la ora actuală în beci, este adevărat că au un anumit spor de toxicitate care pe departe nu compensează gravele acţiuni de sănătate pe care le au aceşti colegi de-ai dumneavoastră din această clădire, şi bine înţeles vreau să vă întreb ce o să faceţi dacă chiar o să se prezinte aceşti 22 de candidaţi şi vor lua concursul şi vor fi angajaţi, cedaţi biroul dvs. al domnului vice, ai amândoi vice, că alea sunt cele mai largi sau aveţi o altă soluţie până când se va construi această clădire nouă respectiv de ce spun că nouă, pentru că am cunoştinţă de cauză, poate greşesc şi de aia ziceam şi de PUD, plan urbanistic de detaliu, se pare că se doreşte să se construiască lângă acea ruină, să zic aşa, pentru că nu se poate numi altfel fosta Bancă agricolă pe care am primit-o noi în folosinţă, o altă aripă de clădire, este adevărat, nu este adevărat? Eu de aceea am cerut şi PUD-ul să-l putem consulta, poate avem şi noi nişte opinii, nu neapărat că noi vom apuca să ajungem acolo, cine ştie poate nu vom mai fi aleşi, dar măcar cei care vin după noi să aibă tot ce le trebuie. Asta este o întrebare. O altă întrebare ar fi de ce natură sunt banii şi câţi sunt alocaţi la ora actuală pentru această clădire pentru că dacă sunt proveniţi numai din banii alocaţi din taxa de ecologizare, după ultima modificare acolo scrie clar că nu se pot folosi pentru altceva, dar dacă-i avem alocaţi de altundeva, dintr-o altă sursă eu chiar doresc la ora actuală să vă subliniez faptul că de acolo s-ar putea lua banii pentru cele 5 respectiv pentru cele 2 maşini Smurd pentru care nu s-au alocat banii. Oricum, clădirea asta, bănuiesc eu, va mai dura până când va fi gata şi poate până atunci şi taxele de ecologizare care le mai avem şi din alte surse vom putea completa aceşti bani. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, o să iau în calcul şi această propunere cu biroul meu, al vicepreşedinţilor, dar vă pot spune că pentru a rezolva problema personalului, în termen foarte scurt, într-o săptămână maximum 2, primii angajaţi ai consiliului judeţean vor ocupa şi o altă locaţie pentru că vrem să rezolvăm problemele ridicate, legat de cealaltă problemă legat de sediu, sigur proiectul a suferit o extensie tocmai datorită acestui lucru, modificării organigramei şi a numărului de personal şi din cauza aceasta s-a întârziat o mică perioadă de timp, oricum proiectul este ca şi finalizat şi în termen foarte scurt vom demara procedura de achiziţie publică pentru reabilitarea acestui sediu. Imi pare rău, cred că pot să spun aproape oficial, îmi asum ceea ce spun, din păcate nu putem prelua de la taxa de ecologizare din fondul pe 2007 pentru că această taxă se pare că nu va mai exista începând cu 2007. Ne-ar fi convenit tuturor, dar repet, pe graniţa de vest integrarea în Uniunea Europeană presupune desfiinţarea ghişeului unic şi dispariţia acestei taxe de ecologizare care va rămâne doar pe graniţa cu ceilalţi vecini pe graniţa din afara Uniunii Europene, avantaje şi dezavantaje. Dacă sunt alte observaţii? Dacă nu supun votului dvs. amendamentul d-lui Sabău Gheorghe. Cine este pentru? 6 voturi. Împotrivă? 22 Abţineri? 2 (dl.Duka Iosif Atila şi dl.Vancu Eugen). Supun votului dvs. proiectul de hotărâre prezentat. Cine este pentru? 22 voturi. Împotrivă? 8 voturi(Căprar Dorel, Herlo Rodica, Pereteatcu Cosmin, Purcaru Mircea, Rotaru Zoea, Sabău Gheorghe, Oneţ Aurelian, Mandek Francisc). Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.142/2006
privind destinaţia excedentului la 30.09.2006 din activitatea de ecologizare vămi.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a S.C.Cargo Arad S.R.L. de către S.C.Aeroportul Arad S.A.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil cu observaţia comisiei III – 4 voturi pentru 1 vot abţinere, dl. consilier Duka Iosif Atila solicită informaţii legate de clauzele contractuale ale proiectului Phare Cargo, care este contribuţia CJA şi a Comunităţii Europene.
Dl.Duka Iosif Atila: Înainte de a-mi răspunde dacă puteţi la ora actuală, poate nu v-aţi pregătit să-mi aduceţi aceste clauze, eu doresc în continuare să-mi exprim scepticismul vis-a-vis de această asociere. Cum ziceam şi data trecută aş fi dorit să văd un studiu de management, un studiu de fezabilitate pentru anul 2007 şi văzând acest proiect de fuziune în absorbţie a SC.Cargo Arad SRL de către SC.Aeroportul Arad SA citindu-l, consider că sunt foarte întemeiate gândurile mele negre vis-a-vis de acest proiect. Chiar ajungând la sfârşit şi văzând că, şi poate este o coincidenţă numai sau cine ştie, domnul Codruţ Cătălin, director al Autorităţii Aeronautică Bucureşti nu a semnat acest proiect, poate ne spune ceva, repet, poate nu, poate da. Dar totodată mi-aş fi dorit foarte mult să îi văd pe acei domni în faţa noastră aici şi bănuiesc că şi colegii mei ar fi dorit, cei care sunt răspunzători de risipirea banului public de ordinul miliardelor prin administrarea acestui Cargo. Sigur am putea să mergem mai departe în timp înapoi respectiv şi să constatăm că poate a fost o greşeală să se înfiinţeze acest SRL, respectiv SC.Cargo SRL. Arad şi putea din start să fie alipit Aeroportului. Mă surprinde faptul că până acum, eu cel puţin nu am ştiut, e vina mea şi mi-o asum, chiar nu ştiam cine este administrator la ora actuală la SC.Cargo Arad şi cu surprindere am constatat şi am auzit că este domnul Ciprian Luca. Cred că este la limita bunului simţ ca să se prezinte în faţa noastră ca să-şi asume acest eşec, pentru că îl consider vinovat pentru acest eşec.
Dl.Leah Virgil: Propun să vorbim la diverse despre asta. Nu face obiectul discuţiei şi haideţi să nu mai stăm atâtea ore, stăm destul în comisii.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu vă mulţumesc că mi-aţi dat cuvântul şi voi continua. Văd că şi la Aeroportul Arad SA dl.Ciprian Luca este în consiliul de administraţie, probabil că este un mare specialist. Eu nu ştiu, eu ştiam de o altă specializare a dânsului, cu cele sfinte, probabil că Aeroportul şi Cargo lucrând în aer e şi o legătură. Poate da, poate nu. Dar se pare că, citind cifrele, adunându-le chiar îmi creează o stare de nelinişte că acest Aeroport încet-încet a început să-şi revină şi are promisiuni pe anul viitor de anumite curse, va fi îngropat de datoriile foarte mari a lui Cargo SRL. Chiar am văzut aici în acest proiect cum se discută şi cât de larg se discută despre acţiuni, cine le va primi, cum se va împărţi şi nu se spune nimic despre management, studiu de fezabilitate, nu-şi asumă nimeni responsabilitatea pentru banii aceştia risipiţi.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc domnul Duka. Mă mir de faptul că la experienţa dvs. nu aţi venit cu nici o propunere de când s-a înfiinţat acest SRL şi astăzi realizăm această fuziune care zicem noi este un pas în ceea ce ne propunem privind strategia şi normal unele nume pe care le-aţi prezentat sigur nu vor mai apărea de două ori sau nu vor mai fi acolo pentru că aceasta presupune şi reorganizarea consiliului de administraţie şi multe alte măsuri. Mulţumesc.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, această fuziune pe care noi o cunoaştem, este benefică pentru Aeroport. Sigur, putem să vorbim, şi Cargo până acum nu a făcut profit pentru că a fost prost condus. Faptul că se încearcă această fuziune şi eu sper că o să reuşească, este în beneficiul Aeroportului care are o şansă privind cooptarea fondurilor structurale. După cum bine cunoaştem, începând de anul următor, aeroporturile vor fi finanţabile. Aeroportul nostru dacă va avea şi acest terminal cargo, va avea ceva în plus şi s-ar putea încerca obţinerea banilor pentru prelungirea pistei din aceste fonduri europene. Deci opinia mea este că trebuie să votăm această fuziune.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc.
D-na Rotaru Zoea: Regret că s-au investit prin proiect Phare atâţia bani pentru Cargo şi nu am fost capabili să-i gestionăm. Eu astăzi, aş dori să spun că poate nu ar fi rău să ne gândim, să cerem, dacă se va privatiza aeroportul înapoi aceşti bani pe care astăzi îi dăm la punctul 4, bani publici pentru că Agenţia Tarom se desfiinţează din Arad, biletele se vor da prin alte agenţii, eu cred că este un pas şi mă gândesc că acesta este viitorul, va fi privatizat şi Aeroportul. Si atunci hai să le cerem măcar banii, să existe acolo, să ne dea măcar cei care cumpără, cei care vor fi patroni, banii pe care i-am dat din banii judeţului Arad pentru investiţiile de acolo pentru că acum mă gândesc că trebuie daţi, dar mă doare sufletul când văd că o parte îi dăm pentru faptul că nu au plătit la timp la băncile de la care au luat împrumuturile dobânzi bancare o parte din această sumă. E clar că a fost un management defectuos acolo. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Si eu vă mulţumesc şi fiţi sigur, dacă această variantă va apărea în calcul, va fi supusă discuţiei dvs. şi de asemenea mulţumesc pentru aprecieri legate de unificare. Sigur că, a fost o analiză îndelungată, nu a fost o decizie pripită, şi pentru că am mai auzit discutându-se aici, o repet, consider că această investiţie Cargo a fost foarte bine gândită pentru Arad şi a fost o oportunitate pentru tot ce înseamnă investiţie şi economia judeţului Arad. Nu am ajuns la nivelul judeţului Arad ca în termen de 3-4 ani să devină rentabilă este suficient şi voi relua această comparaţie, Aeroportul de la Hahn a intrat în al 13-lea an pe profit şi marile societăţi cargo din lume, sunt multe dintre ele care nu lucrează pe profit, dar profit înseamnă oportunitatea pentru judeţul Arad şi daţi-mi voie să-mi menţin această părere şi consider că este benefic pentru judeţul nostru.
Dl.Duka Iosif Atila: Aţi pomenit de Aeroportul de la Hahn. Mai există colegi de la noi de la consiliul judeţean care-şi fac concediul la acel aeroport de la Hahn.
Dl.Matula Iosif: Nu şi-a mai făcut nimeni în ultima perioadă. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri dacă sunt? 1 abţinere (dl. Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.143/2006
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a S.C.Cargo Arad S.R.L. de către S.C.Aeroportul Arad S.A.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în adunarea generală a asociaţilor la S.C.Cargo Arad SRL de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a SC.Cargo Arad SRL de către SC.Aeroportul Arad S.A.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al comisiilor cu aceleaşi observaţii. Cine este pentru? 29 voturi pentru. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 (Dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.144/2006
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în adunarea generală a asociaţilor la S.C.Cargo Arad SRL de a aproba proiectul de fuziune prin absorbţie a SC.Cargo Arad SRL de către SC.Aeroportul Arad S.A.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba majorarea capitalului social al S.C.Aeroportul Arad S.A., prin aportul Consiliului Judeţean Arad, cu cheltuielile de capital primite pentru investiţii în cursul anului 2004 şi 2005 în sumă de 3.000.000 lei.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al comisiilor, cu aceeaşi observaţie la comisia III. Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 abţinere (dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.145/2006
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului
Judeţean Arad în adunarea generală a acţionarilor la S.C.Aeroportul Arad S.A. de a aproba majorarea capitalului social al S.C.Aeroportul Arad S.A., prin aportul Consiliului Judeţean Arad, cu cheltuielile de capital primite pentru investiţii în cursul anului 2004 şi 2005 în sumă de 3.000.000 lei.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de
funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.146/2006
privind modificarea organigramei şi a statului de
funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind declararea imobilului din municipiul Arad, str. Iustin Marsieu, nr. 22 ca domeniu public al Judetului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia III a avizat cu 4 voturi pentru şi o abţinere.
Dl.Duka Iosif Atila: Deşi nu am reuşit să o scoatem de pe ordinea de zi, respectiv să o amânăm, voi încerca să argumentez propunerea mea. Consider că, deja din start temeiul legal nu este corect întocmit pentru că nu se ţine cont de anumite hotărâri judecătoreşti şi chiar de la Curtea Supremă a Justiţiei am aici la mine anumite documente, care din păcate la comisie nu am putut să le studiez pentru că nu ni s-au pus la dispoziţie sau chiar nu le au domnii. De ce am spus că trebuie amânat. Cum bine ştim, acolo se desfăşoară activitate de caritate, respectiv o activitate de protecţia copilului şi dacă este cineva de la protecţia copilului aici pentru că avem pe ordinea de zi un punct al dânşilor, ar putea să ne spună cu ce dată şi de când vor externaliza deci de când vor primi aceste ONG-uri în sarcină această activitate de protecţia copilului. Nu ştiu în ce măsură sunt unii colegi de ai mei informaţi de faptul că deja din anul 1990 acolo s-a investit peste 1 milion de Euro în acele clădiri care erau acolo, sigur că la acea vreme foarte multă lume ar fi vrut şi ar fi dorit să folosească aceste clădiri pentru activităţi comerciale sau altele, dar din fericire s-a optat pentru a avea această destinaţie respectiv de protecţia copilului. De ce zic eu că nu este corect acest proiect de hotărâre pentru că mie mi s-ar părea absolut firesc ca după o naţionalizare, deşi acolo în zonă sunt foarte multe cereri de reîmproprietărire care nu afectează direct acest teren de vreo 3000 mp. dar în zonă este o nebuloasă totală atunci nu cred că facem bine dacă noi acum o trecem în domeniul nostru pentru că ce se întâmplă. Eventual dacă se întâmplă acest lucru noi va trebui să încheiem un contract cu dânşii şi să le cerem chirie, dar tot vom plăti impozit. Ei au drept de folosinţă pentru acest teren şi pentru aceste clădiri până când îşi desfăşoară această activitate. Am luat legătura cu ei şi ei au de gând în continuare să-şi desfăşoare această activitate în consecinţă eu propun să le dăm acest teren în proprietate. Sigur că prin acest gest, mai ales dvs. domnule preşedinte aţi putea să vă dovediţi generozitatea că vă aplecaţi pentru problemele copiilor, vă aplecaţi ONG-uri şi cum aţi dovedit o mare generozitate la renunţarea unui teren în valoare de vreo 16 mild. respectiv fostul teren de sport al Consiliului judeţean, cred că aceşti 3000 de mp. nu ne-ar sărăci şi nu ne-ar îmbogăţi, tot acolo ne-ar lăsa unde ne-ar găsi. In consecinţă eu cred că ţinând cont de acele hotărâri judecătoreşti şi chiar şi de la Curtea Supremă, cred că am proceda absolut firesc şi corect dacă le-am da acestor domni acest teren în proprietate privată a lor. Mulţumesc.
Dl.Silaghi Ioan: O să încep cu ceva ce este în afara obiectului. Mie îmi pare foarte rău când dvs. unii domni consilieri, ne consideraţi aparatul de specialitate ca şi o instituţie adversă dvs. Noi lucrăm în numele dumneavoastră şi pentru dvs. şi încercăm să ne aducem aportul pe cât posibil în cadrul limitelor legale şi să îndreptăm acolo unde au fost greşeli sau omisiuni. Asta este scopul hotărârii de astăzi, nicidecum naţionalizarea sau alte scopuri. Legat de proiectul de hotărâre. Trebuie să încep cu un mic istoric. Această clădire a aparţinut Direcţiei de Sănătate Publică fiindcă era o clădire anexă a Leagănului pentru copii din Arad. Toate clădirile în care se desfăşoară act medical, acest leagăn de copii care iniţial a fost considerat ca unitate sanitară şi nu de asistenţă socială a trecut în proprietatea publică a judeţului respectiv în administrarea spitalelor sau Direcţiei de Protecţia Copilului. Dreptul de folosinţă pe durata exercitării acestei activităţi de protecţia copilului pentru organizaţia de caritate iniţial Grija pentru Viaţă, ulterior Maranata, a fost dat în anul 1991 pe vremea când eram Prefectura judeţului Arad organ al administraţiei locale. Întrucât la momentul preluării celorlalte clădiri, această clădire era scoasă din evidenţa Direcţiei de Sănătate Publică s-a omis trecerea ei în patrimoniu public la vremea respectivă. Si acum nu cerem altceva decât să-l declarăm de interes public judeţean respectiv în patrimoniul judeţului pentru că este o clădire care se cuvenea judeţului şi care este afectată pentru activitatea de protecţia copilului, sarcina Consiliului judeţean. In consecinţă nu putem, nici nu poate fi vorba de a se da în proprietatea acestei fundaţii, nu avem această calitate din proprietatea statului să o dăm cuiva organizaţiei neguvernamentale în proprietate, este absurd. Nu ştiu la ce decizii sau hotărâri ale instanţelor face referire domnul consilier, eu nu le-am văzut şi legat de această clădire respectiv de această fundaţie sunt alte sentinţe judecătoreşti prin care s-a aprobat fuziunea între Grija pentru Viaţă şi Maranata prin absorbţie şi a ieşit actuala organizaţie neguvernamentală Maranata, astea sunt cu totul altceva. Iar noi, prin faptul că o trecem în domeniul public al judeţului, nu afectăm cu nimic dreptul de folosinţă care este notat în cartea funciară şi care rămâne în continuare neafectat. Noi trecem din proprietatea statului în proprietatea publică a judeţului. Si avem acest drept şi este cât se poate de legal, întrucât Legea 213/1998 privind proprietate publică şi regimul juridic al acesteia ne conferă acest drept, că acele bunuri care nu au fost declarate de interes naţional sau local să fie declarate de interes judeţean mai ales că este o clădire pe care am administrat-o până acum. Asta este tot. Nu afectăm cu nimic, noi colaborăm foarte bine cu această organizaţie neguvernamentală de-a lungul anilor nu este nici o problemă. Nu-i afectează cu nimic faptul că în loc de proprietatea statului va fi proprietatea publică a judeţului Arad, repet dreptul de folosinţă pe durata exercitării acestei activităţi rămâne nealterat,
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun votului dvs.
Dl.Duka Iosif Atila: O secundă domnule preşedinte. N-aş mai fi dorit să intervin dacă dl. secretar nu spunea că nu are cunoştinţă de acele decizii, acele sentinţe, pentru că cu surprindere constat că şi asta am văzut-o la comisie că mi s-a pus la dispoziţie coala CF, ele sunt notate anumite procese aici şi în baza acestora s-au luat anumite hotărâri şi s-a scos şi un extras CF şi este destul de rău că dl. secretar nu are cunoştinţă de cauză, dă dovadă de, nu ştiu de ce, nici nu vreau să caracterizez acest lucru, dar mi se părea.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc domnule Duka.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, lăsaţi-mă să spun până la capăt. Eu cred că trebuia să-i cheme şi pe cei de la Maranata, aceste sentinţe să le analizeze şi după aceea să facă proiectul de hotărâre.
Dl.Matula Iosif: Am înţeles, vă mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: In consecinţă, eu i le dau la domnul secretar să le studieze, chiar la sfârşit. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 Împotrivă? – Abţineri? 1 (Dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi, a adoptat
HOTĂRÂREA NR.147/2006
privind declararea imobilului din municipiul Arad, str. Iustin Marsieu, nr. 22 ca domeniu public al Judetului Arad.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării co-finanţării pentru proiectul `Management fără frontiere.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.148/2006
privind aprobarea acordării co-finanţării pentru proiectul `Management fără frontiere
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cheltuielilor pentru întocmirea şi promovarea proiectului pentru `Reabilitare DJ 709B Arad-Sânmartin, km 2+950-27+100, L=22,250 km. Şi DJ 709J Sânmartin-DN 79A km.73+800 – 93+300, L = 19,500 km.`
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al comisiilor. Comisia II solicită explicaţii din partea domnului director Câmpan Gheorghe. Iar domnul consilier Oneţ Aurelian propune ca la recepţia drumurilor judeţene să fie invitaţi şi consilieri. Cu observaţia domnului Oneţ nici o problemă, procedural, invităm pe toată lumea sau cine doreşte să participe?
Dl.Oneţ Aurelian: Eu am vrut să fie oficial şi să ştiţi că doresc să văd când se recepţionează un drum, chiar dacă nu sunt specialist, dar măcar ca şi şofer să văd dacă acel drum este de calitate.
Dl.Tolea Adrian: In ceea ce priveşte comisia II, eu personal am avut o discuţie cu domnul Câmpan înainte de şedinţă şi m-am lămurit. Insă dacă colegii mei din comisia II mai au întrebări.
Dl.Matula Iosif: Chiar vă mulţumesc că aceste probleme sunt discutate şi rezolvate înainte de şedinţa din plen pentru că eu consider că întotdeauna oferim toate informaţiile pe care dvs. doriţi să le aflaţi. Mulţumesc. Supun votului dvs. Cine este pentru? 30. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.149/2006
privind aprobarea cofinanţării cheltuielilor pentru întocmirea şi promovarea proiectului pentru `Reabilitare DJ 709B Arad-Sânmartin, km 2+950-27+100, L= 22,250 km. Şi DJ 709J Sânmartin-DN 79A km.73+800 – 93+300, L = 19,500 km.`
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a cofinanţării lucrărilor aferente investiţiei `Reabilitare DJ792C DN 79-Curtici km 59+955-67+147,94, L = 7,193 km.`
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al tuturor comisiilor, cu aceeaşi observaţie comisia II solicită explicaţii din partea domnului director Câmpan. Bănuiesc că aceleaşi lucruri au fost discutate. Cine este pentru?
Dl.Parpală Caius: Poate să fie o finanţare atât de mare de 1 miliard sau este o greşeală de redactare aici. Mi se pare improbabil să fie o finanţare aşa de mare la 7 km. de drum.
Dl.Matula Iosif: La 7, este. Pentru că valoarea maximă, sper să nu mă înşel, dacă d-na Chişbora este, noi putem să obţinem pe acest program Phare, este o porţiune de drum mic, putem obţine maximum 800.000 Euro, valoarea lucrării se ridică la 2 milioane şi ceva de Euro, oricum pe Phare 2005 avem şansa să obţinem această finanţare parţială din fonduri europene. Cine este pentru? 30 Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.150/2006
privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a cofinanţării lucrărilor aferente investiţiei `Reabilitare DJ792C DN 79-Curtici km 59+955-67+147,94, L = 7,193 km.`
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea planurilor de apartamentare a imobilelor situate în municipiul Arad, str. Călăraşi nr. 3 şi str. Paris nr. 2.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil, cu observaţia comisiei III, 4 voturi pentru şi o abţinere.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, aş dori să vă întreb ce s-a întâmplat cu atacarea în contencios a acestei hotărâri, am înţeles că, colegul nostru Parpală a dorit să atace pentru faptul că s-a introdus pe listă acel spaţiu a Colegiului Dentiştilor. Eu aş dori să vă întreb ei ce activitate desfăşoară acolo şi după aprobarea acestui proiect de hotărâre respectiv a acestei apartamentări când se va trece la vânzare? Înainte de a-mi răspunde la ce activitate desfăşoară dânşii acolo, cu observaţia că dl.Flueraş nu are drept de vot pentru că are interes patrimonial şi altele şi altele, eu sper că domnul care s-a ţinut totuşi de cuvânt şi a atacat acest proiect în contencios, nu ştiu, dar ţin neapărat să vă citesc acest articol 3 care este câteva rânduri: Au dreptul de a cumpăra spaţiile ce fac obiectul prezentei Ordonanţe de urgenţă, medicii, medicii dentişti, dentiştii, biologii, biochimiştii, fizicienii, tehnicienii dentari, celelalte categorii
Dl.Silaghi Ioan: Domnu Duka, nu este nevoie s-a revenit, nu mai este de actualitate.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu nu v-am întrerupt domnu secretar, care deţinând în mod legal spaţiul au ca obiect unic de activitate furnizarea de servicii medicale sau desfăşoară activităţi de învăţământ superior medical. Mulţumesc.
Dl.Silaghi Ioan: Nu mai e de actualitate.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Supun votului dumneavoastră. Cine este pentru?
Dl.Duka Iosif Atila: Nu doriţi totuşi să-mi răspundeţi la întrebări?
(Voci din sală: Nu)
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Supun votului dvs. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.151/2006
privind aprobarea planurilor de apartamentare a imobilelor situate în municipiul Arad, str. Călăraşi nr. 3 şi str. Paris nr. 2.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în administrare directă către Centrul de Transfuzie Sanguină Arad a imobilului situat în municipiul Arad, str. Spitalului nr. 2-4.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.152/2006
privind aprobarea dării în administrare directă către Centrul de Transfuzie Sanguină Arad a imobilului situat în municipiul Arad, str. Spitalului nr. 2-4.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil, comisia II a avizat cu 4 voturi pentru şi un vot împotrivă, Comisia IV a avizat cu 3 voturi pentru şi 2 voturi împotrivă. Observaţii?
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte, am o singură problemă, vă spun că, am votat şi în comisie împotiva acestui regulament de organizare şi funcţionare a regiei Curtici, deoarece această modificare are o singură ţintă, foarte precisă, înlocuirea directorului Pavel Mircea.
D-na Rotaru Zoea: La Zona Liberă m-am uitat pe Lex, Legea 84/1992 şi Hotărârea de Guvern 449/1999 zic că un consiliu de administraţie are un număr de maximum 7, deci intră în contradicţie cu legile pe care dvs. le puneţi aici şi din această cauză, toată comisia noastră a notat contra. Dedesubtul îl cunoaştem cu toţii.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, o să rog pe dl.Zăhoi să prezinte pe scurt situaţia, pentru că îmi pare rău că au fost prezentate numai primele două acte normative şi nu următoarele de care trebuia să ţinem cont şi care, chiar Administraţia Zonei Libere trebuia să vină de două luni cu propuneri.
Dl.Zăhoi Adrian: Da, este exact ce a spus domnul preşedinte, din păcate, Regia autonomă a Zonelor Libere trebuia să facă această modificare. Doamna consilier, într-adevăr există Hotărârea de Guvern nr.449 este actul de înfiinţare a Zonei Libere. Acest act de înfiinţare are la bază Legea 15/ de organizare şi funcţionare a regiilor autonome. Atâta timp cât legea de bază se modifică, noi trebuie să modificăm şi actul regiei de funcţionare. Si vă spun şi de ce. Noi nu putem lua în considerar numai actul de înfiinţare. Gândiţi-vă la următoarea ipoteză: în Consiliul judeţean înfiinţăm astăzi o societate comercială în baza Legii 31, legea se modifică şi noi considerăm că nu luăm în considerare modificările legii pentru că am înfiinţat acea societate în baza actului constitutiv. Astea sunt problemele. Ori Legea 15 se modifică prin articolul unic care indică modificarea consiliului de administraţie şi componenţa obligatorie a acestui consiliu. Nu am făcut altceva decât întru-târziu să respectăm legea.
D-na Rotaru Zoea: Hotărârea 449 din 1999 este pe Legea 84/1992 nu pe Legea 15.
Dl.Zăhoi Adrian: In Legea 15, acum o să vă reţin, conform art.3 se spune că Guvernul poate înfiinţa regii autonome. Conform ierarhiei actelor juridice, hotărârea de guvern este adoptată în vederea punerii în aplicare a unei legi. Dacă nu ar exista Legea 15 atunci nici Guvernul nu putea să înfiinţeze prin HG.449 Zona Liberă Arad-Curtici.
D-na Rotaru Zoea: Revin şi nu mai discut, vă rog să vedeţi şi dvs. Legea 84/1992.
Dl.Zăhoi Adrian: Le-am văzut şi acolo se referă la regimul juridic al zonelor libere, nicidecum la regimul juridic al Zonei libere propriu-zise nu a societăţii sau a regiei care administrează acea zonă liberă.
D-na Rotaru Zoea: Poate dacă veţi fi numit în consiliu veţi rezolva acele disfuncţionalităţi între Legea 84 şi Legea 15 pe care o enunţaţi.
Dl.Zăhoi Adrian: Eu sunt autorul referatelor, la ora respectivă nu ştiam de nominalizarea mea. Sincer da, într-adevăr pot să zic că sunt într-o situaţie delicată că mă susţin singur, astea au fost proiectele de hotărâri şi noi am aşteptat, repet acea modificare din partea zonei libere.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Purcaru Mircea: Înţeleg că s-au nominalizat deja membrii în consiliul de administraţie. Noi la comisie nu i-am avut. Dacă se poate?
Dl.Matula Iosif: La punctul următor îi prezint. Supun votului dvs. acest proiect de hotărâre. Cine este pentru? 22 voturi. Cine este împotrivă? 8 voturi. (Căprar Dorel, Herlo Rodica, Pereteatcu Cosmin, Purcaru Mircea, Rotaru Zoea, Sabău Gheorghe, Oneţ Aurelian) Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.153/2006
privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind revocarea şi numirea de administratori în consiliul de administraţie al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
Dl. Matula Iosif: Comisia IV nu a avizat proiectul de hotărâre, celelalte comisii au avizat favorabil şi o să rog pe dl.Zăhoi să completeze, tot pe baza noului act legislativ apărut în urmă cu două luni şi ceva, eram obligaţi să introducem 2 reprezentanţi ai ministerelor, Ministerul Transportului, respectiv Ministerul Finanţelor şi un reprezentant al Consiliului judeţean. In plus încă un reprezentant pentru că dorim, pentru a îndeplini aceste cerinţe, mărim consiliul de administraţie de la 7 la 9, propunem intrarea celor doi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor respectiv al Ministerului Finanţelor, şi propun înlocuirea a doi membri din consiliul de administraţie Suărăşan Ciprian şi Constantin Emilia, şi înlocuirea lor cu Zăhoi Adrian şi Herman Mircea.
D-na Fîciu Gabriela: Înainte de a trece la punctul acesta, vă rog să recitim art.3 de la proiectul dinainte la care am votat: consiliul de admistraţie al Zonei Libere va modifica regulamentul propriu de organizare şi funcţionare. Nu s-a specificat: viitorul consiliu de administraţie. Deci în momentul de faţă vechiul consiliu de administraţie trebuie să aprobe. Iar după părerea mea, proiectul pe care îl prezentăm la punctul 13 va fi după şedinţa consiliului de administraţie.
Dl.Matula Iosif: Domnul Zăhoi, vă rog să răspundeţi.
Dl.Zăhoi Adrian: Există două regulamente, un regulament al Regiei autonome, iar dvs. faceţi referire la regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.
D-na Fîciu Gabriela: Eu fac referire la art.3 din proiectul nostru de astăzi pe care l-am votat. Are legătură cu punctul acesta. De ce spuneţi: modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a regiei.
D-na Rotaru Zoea: Eu am o altă problemă. Funcţionarii publici şi Legea funcţionarului public permite, nu sunt în stare de incompatibilitate?
Dl.Parpală Caius: Consilierilor nu le permite, ei sunt în incompatibilitate.
D-na Fîciu Gabriela: Domnule preşedinte, dacă nu aţi luat în considerare ce am spus, poate îmi daţi unele lămuriri. La art.2 din acest proiect se scot 2 persoane şi se introduc 4. De ce nu se poate o singură persoană şi cei 3 reprezentanţi? Numărul este acelaşi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
D-na Fîciu Gabriela: Aştept şi răspuns,
Dl.Matula Iosif: Este o propunere pe care noi am făcut-o şi pe care o susţin.
Dl.Leah Virgil: Dacă iese unu, este număr par şi nu poate să fie în consiliu de administraţie număr par.
D-na Fîciu Gabriela: Nu, 7-2 fac 5 plus 4 fac 9.
D-na Rotaru Zoea: Legea la Zona Liberă zice că nu poate fi mai mult format consiliul de administraţie de 7. Vă rog să citiţi Legea 84.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Supun votului. Cine este pentru? 20 de voturi. Cine este împotrivă? 8 voturi (Căprar Dorel, Herlo Rodica, Pereteatcu Cosmin, Purcaru Mircea, Rotaru Zoea, Sabău Gheorghe, Oneţ Aurelian, Mandek Francisc). Abţineri? 2 abţineri (Fîciu Gabriela, Vancu Eugen).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi constatările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.154/2006
privind revocarea şi numirea de administratori în consiliul de administraţie al Regiei Autonome Zona Liberă Curtici-Arad.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea `Acordului de asociere` între Consiliul judeţean Arad şi Consiliile judeţene Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş, pentru realizarea proiectului `Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat`.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al comisiilor. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.155/2006
privind aprobarea `Acordului de asociere` între Consiliul judeţean Arad şi Consiliile judeţene Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş, pentru realizarea proiectului `Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat`.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării cu 10 % a proiectului `Comunicare fără frontiere`.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.156/2006
privind aprobarea cofinanţării cu 10 % a proiectului `Comunicare fără frontiere`.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului situat în Arad str.Gh.Lazăr nr.3.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi constatările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.157/2006
privind restituirea în natură a imobilului situat în Arad str.Gh.Lazăr nr.3.
Dl.Matula Iosif: Cu permisiunea dvs. o să considerăm punctul 17, cel pe care l-am acceptat.
Dl.Silaghi Ioan: Este vorba de proiectul de hotărâre privind aprobarea Strategiei locale antidrog la nivelul judeţului Arad pentru perioada 2006-2008. Deci, noi am primit în cursul zilei de ieri, de la Agenţia Naţională Antidrog – Centrul de Prevenire şi Consiliere Antidrog Arad, această documentaţie, cu strategia şi planul de acţiuni. Eu am parcurs strategia şi planul de acţiuni şi din acest plan de acţiuni am scos punctele care s-ar putea referi sau am putea să ne implicăm în această activitate. In primul rând este vorba şi este cea mai importantă, alocarea de resurse financiare de către autorităţile publice locale în vederea dezvoltării către organizaţiile neguvernamentale a unor proiecte comunitare de prevenire a consumului de droguri, tutun şi alcool. Deci nu se referă numai la Consiliul judeţean, ci la toate consiliile locale inclusiv consiliul judeţean de a aloca fonduri pentru asemenea activitate. Apoi, organizarea de întâlniri între reprezentanţii instituţiilor publice şi ONG-uri, în vederea identificării priorităţilor şi armonizării viitoarelor acţiuni. Un alt punct, încheierea şi implementarea de protocoale de colaborare între instituţiile publice şi ONG-uri vizând participarea comună la proiecte şi programe cu finanţare internaţională. Organizare de întâlniri de lucru cu reprezentanţii instituţiilor publice şi private. Elaborarea de rapoarte periodice de evaluare privind implementarea strategiei şi transmiterea datelor către Agenţia Naţională Antidrog sau altor instituţii interesate. Acestea ar fi punctele unde noi am putea să ne întâlnim cu activitatea antidrog. In rest celelalte sunt foarte multe acţiuni care se fac, se fac de alte instituţii, de reprezentanţii altor instituţii, nu ale consiliului judeţean, sunt unităţi specializate pe această linie. Vreau să vă mai spun că această strategie şi planul de acţiune a fost aprobat şi de către Prefectura Judeţului Arad prin Ordinul Prefectului din 24.10.2006. Deci recent şi Prefectura a aprobat această strategie. Cam atât am vrut să vă spun. Dacă dvs. doriţi astăzi, fără să vedeţi materialul, eu doar pot să vi-l arăt la această oră, aici este redactat absolut tot, paginile sunt foarte multe.
D-na Rotaru Zoea: Domnule secretar, dacă-mi permiteţi.
Dl.Silaghi Ioan: Numai două cuvinte şi am terminat. Am ţinut să-l promovăm astăzi din următorul motiv: Dacă dvs. o să-l adoptaţi astăzi, Direcţia buget-finanţe va putea prevedea nişte fonduri pentru această acţiune, va avea temeiul legal. Dacă nu-l aprobaţi, sigur că această activitate cade.
D-na Rotaru Zoea: Sigur, fiind la Comisia de sănătate trebuie să spun că trebuie să-l susţinem şi trebuie să mergem mai departe cu el. Spun însă că, sunt multe alte activităţi în domeniul sănătăţii care ar trebui finanţate de Consiliul judeţean şi că din păcate, cei care au realizat această strategie, hârtii fac foarte multe şi hârtii şi mai multe şi se cheltuiesc bani enormi din proiecte europene şi din alte fonduri şi eficienţa este cea care se vede. Aş dori să fac un apel de conştiinţă la cei care lucrează la această strategie să se gândească la eficienţa şi la conţinutul efectiv al activităţilor pe care le desfăşoară când se gândesc să cheltuiască atâţia bani. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc şi eu. Cu observaţiile făcute, supun votului dvs. acest proiect. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.159/2006
privind aprobarea Strategiei locale antidrog la nivelul judeţului Arad pentru perioada 2006-2008.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, următorul punct 17,
Proiect de hotărâre privind recunoaşterea calităţii de consilier judeţean a domnului Cristina Ioan.
Dl.Silaghi Ioan: In primul rând trebuie să vă informez că după modificarea Legii 215/2001 privind administraţia publică locală, validarea mandatelor de consilieri este atributul instanţelor judecătoreşti şi nu al Consiliului judeţean. In consecinţă, domnul Cristina Ioan s-a adresat Tribunalului Arad solicitând validarea mandatului său de consilier judeţean. Prin sentinţa civilă nr.1292/4.10.2006 Tribunalul Arad a admis cererea formulată de domnul Cristina Ioan şi a validat mandatul pentru funcţia de consilier judeţean în cadrul Consiliului judeţean Arad fiind înscris pe listele electorale a Partidului Naţional Liberal – alegerile din 6 iunie 2004. Inconsecinţă, având în vedere această sentinţă de validare, eu îi invit pe domnul Cristina Ioan să vină în faţă să depună jurământul prevăzut de lege. Aici este biblia şi Constituţia României şi vă rog să citiţi jurământul.
Dl.Cristina Ioan: Eu, Cristina Ioan, consilier judeţean, în conformitate cu prevederile articolului 103 coroborat cu prevederile articolului 34 din Legea nr.215/2001 depun în faţa plenului Consiliului judeţean Arad, următorul jurământ de credinţă: `Jur să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac cu bună-credinţă tot ceea ce stă în puterea şi priceperea mea pentru binele locuitorilor Judeţului Arad. Aşa să-mi ajute Dumnezeu`
Dl.Silaghi Ioan: Mulţumim şi vă rog să semnaţi. Având în vedere sentinţa de validare cât şi faptul depunerii jurământului, eu am pregătit acest proiect de hotărâre, prin care dvs. să luaţi act de dobândirea calităţii de consilier judeţean a domnului Cristina Ioan.
Dl.Matula Iosif: Supun votului acest proiect de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.159/2006
Privind recunoaşterea calităţii de consilier judeţean a domnului Cristina Ioan.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, îl felicităm pe noul coleg, menţionăm că din acest moment suntem din nou 33, 31 prezenţi, se schimbă datele problemei pentru comisie şi trecem la următorul punct de pe ordinea de zi.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind alegerea în funcţia de vicepreşedinte a Consiliului judeţean.
Dl.Silaghi Ioan: Avem comisie de validare pe care o rugăm să-şi facă datoria.
Dl.Parpală Caius: Potrivit obiceiului sigur că trebuie făcute propuneri. Îmi revine plăcuta sarcină de a-l propune pe cel mai nou coleg al nostru din partea Partidului Naţional Liberal şi Alianţei DA, pe domnul Cristina Ioan pentru funcţia de vicepreşedinte al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dacă mai sunt alte propuneri?
Dl.Sabău Gheorghe: Propun candidat pentru funcţia de vicepreşedinte a Consiliului judeţean Arad, din partea PSD pe domnul Mandek Francisc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dacă mai sunt alte propuneri? Înţeleg că nu.
Dl.Silaghi Ioan: In acest moment o să luăm o pauză pentru pregătirea buletinelor de vot şi a urnei.
Se trece la vot.
Dl.Jurcă Sever-preşedintele Comisiei de validare : Comisia de validare a numărat voturile exprimate de dumneavoastră şi vă citesc procesul-verbal încheiat astăzi, 27 octombrie 2006 cu ocazia alegerii vicepreşedintelui Consiliului judeţean Arad. Au fost prezenţi 31 de consilieri judeţeni, au votat 31 consilieri judeţeni, s-a anulat un buletin de vot, pentru domnul Cristina Ioan au votat 24 de consilieri judeţeni, pentru domnul Mandek Francisc au votat 6 consilieri judeţeni din cele 30 de voturi exprimate. Comisia de validare constată că domnul Cristina Ioan întrunind 24 de voturi din cele 30 valabil exprimate, a fost ales vicepreşedinte al Consiliului judeţean Arad. Semnează membrii comisiei. Felicitări.
Dl.Matula Iosif: Permiteţi-mi să-l felicit pe noul meu coleg, domnul Cristina şi în primul rând să-mi permiteţi să supunem votului proiectul de hotărâre pe care o să-l prezinte domnul secretar.
Dl.Silaghi Ioan: Este un proiect de hotărâre pe care nu am putut să-l fac înainte, de aceea nu a fost multiplicat şi o să-l citesc. Proiect de hotărâre privind alegerea în funcţia de vicepreşedinte a domnului Cristina Ioan. Consiliul judeţean Arad, având în vedere raportul comisiei de validare privind rezultatul votului secret al consilierilor judeţeni, exprimat pentru alegerea unui vicepreşedinte; faptul că domnul Cristina Ioan a fost votat vicepreşedinte de majoritatea consilierilor în funcţie (24), prevederile art.113 alin.1 şi 2 din Legea 215/2001-actualizată, în temeiul art.109 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală cu modificările şi completările ulterioare hotărăşte: Alege în funcţia de vicepreşedinte al Consiliului judeţean Arad pe domnul Cristina Ioan pe durata rămasă din actualul mandat al Consiliului judeţean. Preşedinte şi Secretar.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – .
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.160/2006
Privind alegerea în funcţia de vicepreşedinte a Consiliului judeţean Arad, a domnului Cristina Ioan.
Dl.Matula Ioan: În unanimitate domnul Cristina Ioan este vicepreşedinte, îl felicit şi îl invit la cuvânt.
Dl.Cristina Ioan: Stimaţi colegi, o să încep cu o apreciere. Politicienii demagogi, odată aleşi într-o funcţie, încep prin a mulţumi celor care nu -au votat. Pentru că sunt un politician tânăr, şi vreau să fiu sincer cu dumneavoastră de la început, eu o să încep prin a vă mulţumi în primul rând celor care m-aţi votat. Acum vă mulţumesc tuturor pentru încrederea pe care mi-aţi acordat-o şi cu ajutorul dumneavoastră şi a lui Dumnezeu, sper să ducem la îndeplinire proiectele Consiliului judeţean. Sper ca perioada de acomodare, pentru că totuşi sunt lipsit de experienţă în administraţie, să fie cât mai scurtă, astfel încât să pun toată puterea mea de muncă şi toate cunoştinţele în slujba cetăţenilor judeţului Arad. Vă mulţumesc.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi