Şedinţă ordinară 28.12.2006
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR.456
22.12.2006
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art.106 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale modificată şi completată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de28 decembrie 2006, ora 12,00, în sala 70 a Palatului administrativ, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre cu privire la redistribuirea unor sume defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiului Arad destinate finanţării unor cheltuieli de personal din învăţământul preuniversitar de stat în anul 2006.
2.Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean Arad din cota de 22 % pe anul 2006.
3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad pe anul 2006.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu/asistat/luna pe anul 2007 pentru persoanele mature cu dizabilităţi şi persoane vârstnice asistate în centrele de îngrijire şi asistenţă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
5.Proiect de hotărâre privind încetarea activităţii Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării Programului de investiţii pe anul 2006 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad S.A., care se realizează din fondurile IID.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea STUDIULUI DE FEZABILITATE aferent lucrării POD PESTE RÂUL CRISUL ALB PE DJ 792A KM 1+192 LA BOCSIG.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării cofinanţării pentru proiectul `Italia – România: Resurse în retea, actiuni de formare pentru guvernanta dezvoltării locale`.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării pentru proiectele iniţiate în cursul anului 2007.
10.Proiect de hotărâre privind stabilirea preturilor medii la produsele agricole pentru anul 2007 în judetul Arad si care vor fi luate în calcul la stabilirea arendei calculate în natura.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de functii si a fiselor de evaluare a posturilor pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2007 pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean şi instituţiile publice subordonate.
13. Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei interinstituţionale pentru monitorizarea activităţii de identificare şi intervenţie în cazul copiilor care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate.
14.Proiect de hotărâre privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
15.Proiect de hotărâre privind redistribuirea fondurilor alocate de la bugetul de stat în anul 2006 pentru finanţarea elaborării (actualizării) PUG-urilor şi neutilizate.
16.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES VERBAL
Încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 28.12.2006, convocată prin dispoziţia nr.456/22.12.2006 a Preşedintelui Consiliului judeţean, care s-a publicat în ziarul Adevărul de Arad, consilierii fiind convocaţi telefonic
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea-Treji,Sabău Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-cinsilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi: Parpală Caius, Sipos Gyorgy.
Dl.Matula Iosif: Deoarece un număr de 31 de consilieri judeţeni sunt prezenţi dintr-un total de 33, declar deschise lucrările şedinţei Consiliului judeţean Arad de astăzi, ultima din acest an şi vă supun atenţiei ordinea de zi care v-a fost prezentată cu 16 puncte, faţă de această
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre cu privire la redistribuirea unor sume defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiului Arad destinate finanţării unor cheltuieli de personal din învăţământul preuniversitar de stat în anul 2006.
2.Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean Arad din cota de 22 % pe anul 2006.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu/asistat/luna pe anul 2007 pentru persoanele mature cu dizabilităţi şi persoane vârstnice asistate în centrele de îngrijire şi asistenţă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
4.Proiect de hotărâre privind încetarea activităţii Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării Programului de investiţii pe anul 2006 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad S.A., care se realizează din fondurile IID.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate aferent lucrării Pod peste râul Crişul Alb pe DJ 792A KM 1+192 la Bocsig.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării cofinanţării pentru proiectul `Italia – România: Resurse în reţea, acţiuni de formare pentru guvernanta dezvoltării locale`.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării pentru proiectele iniţiate în cursul anului 2007.
9.Proiect de hotărâre privind stabilirea preturilor medii la produsele agricole pentru anul 2007 în judeţul Arad şi care vor fi luate în calcul la stabilirea arendei calculate în natura.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii si a fiselor de evaluare a posturilor pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2007 pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean şi instituţiile publice subordonate.
12. Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei interinstituţionale pentru monitorizarea activităţii de identificare şi intervenţie în cazul copiilor care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate.
13.Proiect de hotărâre privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor alocate suplimentar în trim.IV.2006 de la bugetul de stat pentru finanţarea elaborării/actualizării PUG-urilor conform HG.855/2001.
15.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea CJ.Aradnr.32/24.03.2006 şi Anexei la Hotărârea CJ.Arad nr.119/31.08.2006 privind aprobarea redistribuirii fondurilor alocate de la bugetul de stat în anul 2006 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor şi neutilizate, conform HG.855/2001.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de S.C.`Compania de Apă Arad S.A. începând cu data de 01.01.2007.
17.Diverse.
Faţă de această ordine de zi, vă propun o completare şi o să mă explic. Deoarece în cursul zilei de ieri ne-a sosit o solicitare de la Ministerul Sănătăţii privind un acord cu privire la viitoarea locaţie a Spitalului judeţean de urgenţă Arad şi emiterea unei hotărâri de consiliu judeţean de principiu, vă supun să aprobăm acordul încheiat între Primăria municipiului şi Direcţia de Sănătate Publică respectiv Ministerul Sănătăţii privind această locaţie. Deci atât, acordarea unui aviz, deci dacă sunteţi de acord cu suplimentarea ordinei de zi cu acest punct.
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, datorită faptului că mulţi colegi nu au putut să participe la manifestările de 21-23 decembrie, aş dori, şi cred că sunteţi în asentimentul meu să păstrăm un moment de reculegere pentru eroii căzuţi la Revoluţie, şi mi-ar face o mare plăcere, domnule preşedinte, să ştiu că fac parte dintr-un consiliu judeţean care şi-a asumat condamnarea comunismului şi nefăcând referire la raportul domnului Tismăneanu şi mi-aş dori să avem un vot de principiu şi vă rog să supuneţi la vot colegilor dacă sunt de acord sau nu cu condamnarea comunismului, cu atrocităţile comise în perioada respectivă, repet nu mă refer la materialul d-lui Tismăneanu, îl cunosc foarte puţin, nu l-am aprofundat, chiar mie mi-a plăcut, şi sunt de acord cu domnul preşedinte a ţării, domnul Traian Băsescu pentru acest lucru.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc, şi o să vă rog la `diverse` dacă sunteţi de acord să formulaţi o propunere în acest sens pe care să o supunem votului dumneavoastrtă. Îmi asum punctul de vedere şi vă propun să păstrăm un moment de reculegere. Vă mulţumesc.
D-na Făciu Gabriela Aniela: Si eu aş avea o rugăminte, domnule preşedinte. Pentru că noi am avut comisie la ora 11 şi nu am fost informaţi de evenimentul care a avut loc în faţa consiliului judeţean, cu distribuirea microbuzelor, să faceţi o informare pentru că bănuiesc şi Consiliul judeţean a avut o contribuţie la acest eveniment. Ne pare rău, noi nu am putut să fim de faţă. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, nici eu nu am putut să particip, este activitatea Inspectoratului şcolar, repet, nici eu nu am ştiut, având programată această şedinţă de consiliu judeţean, a fost o suprapunere. Deci, supun votului dumneavoastră ordinea de zi prezentată cu punctul pe care vi l-am propus suplimentar. Dacă sunteţi de acord cu noua formă a ordinei de zi. Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? – Mulţumesc. Unanimitate. Propun să intrăm în ordinea de zi. Sigur, tot aşa, pentru că, procedural am admis la precedenta şedinţă să ne întâlnim în comisii în aceeaşi zi pentru a nu veni două zile consecutiv, o să vă cer acordul ca la punctele unde au fost observaţii sau nu a fost aprobat proiectul de hotărâre, preşedintele de comisie sau altcineva din comisie să prezinte aceste observaţii. Dacă sunteţi de acord cu această procedură? Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Mulţumesc.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre cu privire la redistribuirea unor sume defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiului Arad destinate finanţării unor cheltuieli de personal din învăţământul preuniversitar de stat în anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (dl.Oneţ Aurelian). Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.194/2006
cu privire la redistribuirea unor sume defalcate din TVA pentru cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiului Arad destinate finanţării unor cheltuieli de personal din învăţământul preuniversitar de stat în anul 2006.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean Arad din cota de 22 % pe anul 2006.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, văzând suma această foarte mare, aş dori să vă pun o întrebare. Cine a prezentat proiectul, nu a putut să-mi răspundă, şi întrebarea sună în felul următor: S-au alocat bani pentru cele 3 maşini Smurd de care discutaserăm noi cu câteva şedinţe în urmă?
Dl.Matula Iosif: Am alocat în bugetul pe 2006 suma pentru 2 maşini şi vin cu propunerea, nu dorim să repetăm licitaţia sau să o facem în 2 etape, ca în bugetul pe 2007 această sumă plus suma pentru o şi a treia maşină să o aprobăm şi să achiziţionăm direct 3 maşini Smurd. Avem caietul de sarcini pregătit, suntem pregătiţi să declanşăm licitaţia, dar repet, nu am dorit să o facem în 2 etape. Deci, va fi propunere în bugetul pe 2007, dar pot să anunţ acest lucru de acum.
Dl.Duka Iosif Atila: O altă întrebare ar fi care nu este legat chiar de proiectul acesta nici chiar de primul şi de aceea m-am şi abţinut să iau cuvântul la primul. Tineţi minte, la şedinţa de data trecută vorbeam de bani care nu s-au cerut sau s-au cerut târziu pentru Chişineu Criş şi Lipova. In urma şedinţei am auzit că aţi avut o conferinţă de presă sau ceva asemănător şi a apărut în ziar că dvs. o să alocaţi prin ultima rectificare de buget care vine spre consiliul judeţean o sumă considerabilă pentru Chişineu Criş şi pentru Lipova.
Dl.Matula Iosif: Nu am afirmat acest lucru, îmi pare rău.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu am ziarul, chiar era şi suma prevăzută, mă rog şi dacă aţi afirmat şi dacă nu, văd că aici pentru cheltuielile cu învăţământul aţi alocat o sumă frumuşică la Chişineu Criş, se pare că totuşi nu aţi uitat de unde aţi venit, dar ce se întâmplă cu Lipova, că am înţeles că şi ei au probleme.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, dacă-mi daţi voie, banii pentru Chişineu Criş sunt pentru cei de la centru bugetar Chişineu Criş pentru şcolile din Mişca, Vânători şi Satu Nou, subordonate centrului bugetar Chişineu Criş care nu au primit recalcularea în urma procesului intentat de sindicate pentru plata salariilor corespunzătoare. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
Dl.Oneţ Aurelian: Ceea ce spunea şi dl.Duka, am primit la comisie o sinteză de la dl.primar de la Lipova, dl.Popina şi dânsul se află aici în această sală, cred că ar fi cel mai potrivit să-l ascultăm şi pe el măcar câteva minte ca să poată să-şi susţină această problemă pe care o are şi să vedem dacă este normal ca anumite fonduri să fie împărţite politic sau nu.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, dar are legătură cu punctele de pe ordinea de zi.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, am subliniat din start că oarecum colateral are legătură.
Dl.Matula Iosif: Pentru că dl.Duka îmi permit să vă întrerup, a vorbit de fonduri primite prin hotărâri de guvern din rezerva bugetară. Deci aici este vorba de altceva la acest proiect. Deci atenţie, este vorba de cu totul şi cu totul altceva şi mulţumesc doamnei Zoea Rotar, care a explicat.
Dl.Oneţ Aurelian: Mulţumesc, atunci se poate să cer acest lucru la `diverse`?
Dl.Matula Iosif: Perfect de acord. Dacă mai sunt alte observaţii? Dacă nu, supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.195/2006
privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean Arad din cota de 22 % pe anul 2006.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu/asistat/luna pe anul 2007 pentru persoanele mature cu dizabilităţi şi persoane vârstnice asistate în centrele de îngrijire şi asistenţă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl.Duka Iosif Atila: Am cerut amânarea acestui punct la comisie din următorul motiv. Mi se pare o sumă extraordinar de mare aproape 16 mil./asistat/lună, mai ales că primăriile şi consiliile locale care au în raza lor de activitate aceste case de bătrâni şi case de zi, trebuie să participe cu o sumă de până la 50 % din valoarea stabilită. Enorm de mult mi se pare această sumă atâta timp cât salarul mediu pe economie, venitul mediu pe economie este mult mai mic şi sunt familii care trăiesc din 5-6 milioane, 5-6 persoane. Sigur, aici intervin, regii, costuri, chiar din punctul acesta de vedere am solicitat o defalcare a cheltuielilor, solicităm implicit amânarea acestui proiect de hotărâre până când nu se stabileşte pe ce se cheltuiesc aceşti bani, mi se pare extraordinar de mult.
Dl.Matula Iosif: Vă rog domnul secretar general.
Dl.Silaghi Ioan: Eu vă propun să adoptaţi astăzi acest proiect de hotărâre deoarece nu suferă amânare, de la 1 ianuarie trebuie să se aplice. Oricum, veţi rediscuta acest punct întrucât a apărut o lege nouă recent, 488/2006 care stabileşte că, competenţa de aprobare a tarifului mediu este al Autorităţii Naţionale a Persoanelor cu Handicap. Numai că nu s-au emis încă normele de aplicare a legii, va mai dura încă o lună, două, după care o să ne aliniem la prevederile acestei legi. Nu putem lăsa acum fără contribuţie persoanele cu handicap.
Dl.Matula Iosif: Suplimentar îmi permit să completez, sper să nu greşesc, rog să fiu contrazis, dacă nu aprobăm această hotărâre, rămâne tariful de anul trecut care este mai mare cu 1 milion şi ceva, rămâne în vigoare precedenta hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, dar primarii sunt de acord cu contribuţia banilor, chiar domnul Cionca de la Pecica zicea că nu are fonduri.
Dl.Matula Iosif: Primarii, conform legii au şi varianta la dispoziţie pe care noi am promovat-o şi am prezentat-o aici, să-şi retragă aceste persoane şi să-i rezolve prin serviciile sociale pe care sunt obligaţi să le aibă la nivelul fiecărei administraţii publice locale. Deci nu este obligatoriu menţinerea lor în aceste centre. Pot să le ia şi prin serviciile pe care le au, să rezolve problema la nivel local.
D-na Rotaru Zoea: Din perspectiva descentralizării a intrat această lege în vigoare. In curând va apare această lege şi pentru învăţământ. Fiecare copil va primi un cost mediu pentru şcolarizarea lui şi fiecare şcoală va primi atâţia bani câţi copii are înmulţit cu costul mediu pe elev. Proiectul acesta de hotărâre de fapt trebuie adoptat astăzi pentru că este legea care stipulează clar, care sunt drepturile persoanelor vârstnice, care trăiesc în asemenea centre. Îmi pare rău că este colegul şi prietenul meu Duka, este legea descentralizării şi va apare în toate domeniile de activitate.
Dl.Oneţ Aurelian: Noi în comisie am votat împotrivă, comisia a avut un vot împotriva acestei sume şi încă o dată aş vrea să vă spun că nu este normal, ca cineva care trăieşte într-un astfel de centru să aibă 15 milioane cheltuieli, atâta timp cât noi în salarul minim pe economie, cei care stau acasă nu au căldură, nu au mâncare, nu au alte cheltuieli, pe acei oameni îi ţinem la 3 milioane, poate mai puţin şi aici le dăm 15 milioane în condiţiile în care avem la judeţ cămine care au costul până la 10 milioane, condiţiile sunt mult mai bune, aş face referire la Sântana, care are până la 10 milioane, şi acolo sunt şi medicamente, sunt şi cheltuieli de regie, care sunt susţinute de acest centru. In continuare eu rămân împotrivă.
Dl.Mandek Francisc: Făcând parte din aceeaşi comisie şi eu am votat împotrivă şi vă dau un caz concret. Mama de la ţară, cu 7 operaţii trăieşte din 700-800 mii pensie şi mersi trăieşte. Deci, este o sumă imensă cu care nu putem fi de acord. Domnul Duka a solicitat o explicaţie, la ce se foloseşte această sumă. Nu i s-a dat un răspuns. Deci tot o aburim de la stânga la dreapta, dar nu s-a primit un răspuns competent.
D-na Pantea Claudia: Aş vrea să vă prezint în câteva cuvinte acest cost. Suntem printre primele judeţe din ţară care am reuşit în acest an să punem în aplicare strategia guvernului şi strategia judeţului în acelaşi timp. Astfel ne putem lăuda că nu mai avem acele instituţii colos pe care multe din judeţele pe ţară le au, cu costuri foarte mari. Am reuşit să reducem aceste costuri aşa cum a spus şi domnul preşedinte, cu aproape 1 milion. In acelaşi timp faţă de anul precedent, unde am avut hotărârea la 16 milioane. Trebuie să ştiţi cu siguranţă că trebuie să punem în aplicare standardele, aceste persoane nu putem să le ţinem în nişte condiţii mizere, aceste centre să fie doar un pas înainte de moarte. Noi ne-am dori ca aceşti vârstnici să aibă o viaţă normală aşa cum o avem şi noi şi să le oferim şi activităţi şi tot ce au ei nevoie. In trei minute aş vrea să prezint exact din ce se defalcă acest cost. Deci, este vorba de 1.590 de lei, aşa cum dl.preşedinte v-a spus, costul la nivel naţional ar fi undeva la 3.000, deci noi stăm foarte bine, cam la jumătate. Si am pus standardele în aplicare, am creat alternativele sociale şi vrem să le oferim o viaţă decentă. Din acestea 1.590 costurile salariale sunt 757,21, iar cheltuielile materiale sunt de 816,5. De aici vreau să vă spun că aceşti beneficiari au stabilită prin lege, o alocaţie de hrană de 7 lei, aşa cum aţi spus dvs. în familie, probabil acea bătrână mănâncă o coajă de pâine, dar la noi, avem obligaţia de a le asigura o alimentaţie de 7 lei/zi, deci implicit 210 lei este alocaţia de hrană. Medicamentele pentru aceste persoane sunt foarte scumpe, toţi sunt persoane cu handicap, iar medicamentaţia lor este foarte scumpă. Am făcut multe demersuri la Casa de sănătate să le primim gratuit aceste medicamente. O parte le primim compensat, dar restul le asigurăm noi, şi vă spun că medicamentele sunt 41,78 lei, deci o sumă destul de mare. După aceea, au dreptul la cazarmament şi echipament, tot aşa, stabilit prin lege şi prin acea hotărâre care aţi votat-o în urmă cu câţiva ani, au dreptul la echipament-cazarmament. Deci noi trebuie să asigurăm îmbrăcăminte, lenjerie de pat, tot ce are nevoie o persoană într-un an de zile. Vă pot pune, la fiecare în parte, la dispoziţie acest material, să-l puteţi citi şi să-l studiaţi, dar v-am spus, am încercat să punem în aplicare standardele, să reducem costurile şi să creăm alternativele sociale din aceşti bani.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş dori să pun câteva întrebări doamnei directoare, dacă se poate. Doamna directoare, dacă am înţeles bine că dvs. vă ocupaţi cu problema aceasta, înseamnă că soluţia pentru pensionarii numeroşi din ţara aceasta este să-i instituţionalizăm şi să-i internăm. Pentru că dacă sunt fonduri, nu mă leg aici de persoane cu dizabilităţi şi de persoane vârstnice, este o sumă enormă şi atunci
D-na Pantea Claudia: Majoritatea sunt persoane cu dizabilităţi
Dl.Duka Iosif Atila: Vă rog să mă lăsaţi să termin şi atunci soluţia nu este majorarea pensiilor cu 2 puncte, respectiv cu 50-100 mii de lei, ci este să-i instituţionalizăm pe toţi pensionarii şi să le asigurăm un trai decent tuturor bătrânilor.
D-na Pantea Claudia: La asta nu cred că eu vă pot răspunde, vă daţi seama,
Dl.Duka Iosif Atila: Mi se pare o aberaţie că sunt pensionari care au muncit o viaţă întreagă şi au 1-2 milioane pensie pe lună, îşi plătesc toate cheltuielile, cum ziceţi dvs. cazarmament, regie şi supravieţuiesc cum pot şi aici noi cheltuim 16-18 milioane de lei/lună/asistat. Repet, nu mă leg de cei care au dizabilităţi şi care au nevoie de medicamente, că şi ceilalţi care nu sunt în instituţii au nevoie de medicamente.
D-na Pantea Claudia: Si vârstnicii sunt la fel, credeţi-ne
Dl.Duka Iosif Atila: Atunci soluţia este să majorăm locurile acestea şi dacă Guvernul sau Statul Român are atâţia bani să încercăm să majorăm locurile, să creem un paradis pentru pensionari.
D-na Pantea Claudia: Îmi pare rău, sunt nişte standarde pe care noi trebuie să le punem în aplicare. Am încercat din răsputeri şi să reducem costurile şi să creem alternative să nu-i mai ţinem în acele instituţii colos 200-300 persoane la un loc, pentru că vă daţi seama erau condiţii inumane, aşa cum ştiţi şi dvs..la Radna sau la Tămand, cunoaşteţi.
Dl.Jurcă Sever: Stimaţi colegi, eu zic că trebuie să votăm hotărârile respective pentru că nu ne putem raporta, atunci când încercăm să asigurăm nişte condiţii de viaţă unor bătrâni, unor handicapaţi, la nivelul de jos a sărăciei. Dimpotrivă, intrăm în Uniunea Europeană şi trebuie să asigurăm acestor persoane, care în nici un caz nu sunt de invidiat, sunt bătrâne, bolnave, singure, fără sprijin şi trebuie să le asigurăm nişte condiţii optime şi la nivelul la care se solicită pe plan european, pentru că de asta intrăm în Uniunea Europeană. Dacă ne raportăm numai la faptul că sunt pensionari cu pensii mici, facem o greşeală, dimpotrivă, noi în viitor trebuie să facem în aşa fel, încât şi pensionarii cu pensii mici să primească venituri de aşa natură să poată ducă un trai decent. Dar să ne raportăm tot timpul la persoanele cele mai sărace şi cu aceea să ne comparăm, cred că este o mare greşeală. Atunci am putea să ne raportăm, sunt foarte mulţi copii ai străzii care trăiesc din cerşit, atunci de ce să asigurăm copiilor noştri condiţii de viaţă, că sunt alţii care cerşesc. Nu aşa se pune problema, este foarte greşit şi noi trebuie să avem grijă de aceste persoane, pentru că în Uniunea Europeană şi în general în lume, aceste persoane sunt în mod excepţional ocrotite. M-a impresionat în mod deosebit când am fost la Balul de Cristal la Teatrul de Stat, persoane handicapate, numai când vezi imaginile respective pot să-ţi dai seama ce înseamnă să ai grijă de o persoană handicapată şi atunci să venim noi şi să spunem că e mult atât, că e puţin atâta. Sunt organisme care ştiu, care calculează şi decid, sigur, şi noi trebuie să ne dăm acordul de cât are nevoie o asemenea persoană. Si văd că faţă de, de exemplu la persoanele cu handicap văd că indemnizaţia s-a redus faţă de anul trecut cu 1 milion. Nu mai avem ce să aşteptăm şi trebuie să votăm acest proiect de hotărâre pentru că sunt persoane care au nevoie urgentă, nu putem aştepta până nu ştiu când se va lămuri.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, eu am următoarea rugăminte. Sunt dintre dvs. consilieri judeţeni, care doresc să viziteze câteva asemenea locaţii la care noi alocăm fonduri, chiar eu vă stau la dispoziţie şi vă propun să le vizităm împreună. Atât pentru copii cu dizabilităţi, cu probleme, cât şi pentru vârstnici cu probleme, pentru că merită văzut standardele la care s-a ajuns în acest sistem de protecţie socială în judeţul Arad, lucru cu care noi trebuie să ne mândrim. Sigur, este foarte bine că se va uniformiza şi vom reveni într-un termen foarte scurt, o lună, două luni la aceste costuri la nivel naţional, dar repet, poate pentru cei dintre dvs. care nu au fost, vă stau la dispoziţie şi putem stabili o zi în care vizităm câteva centre, merită văzut ce s-a realizat acolo. Eu am văzut destul de multe, nici eu nu am văzut toate din judeţul Arad, dar repet, vă stau la dispoziţie.
Dl.Oneţ Aurelian: Aş dori să vă mulţumesc pentru invitaţie, chiar o să doresc să merg cu dvs. în astfel de centre, aştept invitaţia, ora şi data când puteţi dvs. în funcţie de problemele pe care le aveţi, să facem nişte vizite, dar aş dori ca în aceste vizite să avem în vedere şi căminul de bătrâni de la Sântana, finanţat de Statul German şi care se descurcă cu până în 10 mil. cost/asistat şi sunt nişte condiţii extraordinare.
D-na Pantoş Claudia: Este o contribuţie de finanţare externă.
Dl.Oneţ Aurelian: Se poate, ideea este că se poate, la condiţii mult mai bune, la 10 milioane să se întreţină un asistat.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord să mergem şi acolo.
Dl.Oneţ Aurelian: Mai mult decât atât în momentul în care eu nu-mi doresc să scădem acest plafon, doresc ca pensionarul din ţara aceasta să ajungă la nivelul de 15 milioane ca să poată să-şi plătească toate cheltuielile. Din acest punct de vedere sunt împotrivă pentru că nu există o corelare, exact cum nu există o corelare la pensii, noi nu facem altceva decât o nedreptate. Acel bătrân care nu este primit într-un astfel de centru, va fi nedreptăţit pentru că el trebuie să trăiască exact cum spunea şi colegul meu la 1 milion, mă rog160 de lei/lună, nu este normal.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc, sunt perfect de acord, haideţi să nu uităm, că România şi-a asumat anumite angajamente inclusiv pe acest capitol privind integrarea. Dacă suntem integraţi în acest moment, o bună parte se datorează şi eforturilor făcute de România în ansamblu în sistemul de asistenţă şi protecţie socială şi a fost un efort de 17 ani, e adevărat să nu uităm de unde am plecat, nu îmi doresc să văd în veacul vecilor acele imagini din anii 90 şi să vedem totuşi paşii pe care i-am făcut împreună.
Dl.Silaghi Ioan: Eu vă recomand în vizitele pe care le faceţi să luaţi legătura cu personalul care îngrijeşte şi să-i întrebaţi cât sunt de mulţumiţi de salariile pe care le primesc faţă de munca pe care o prestează. Nu este atât de plăcut să îngrijeşti de o persoană cu handicap. Domnul Chisăliţă ar putea să vă spună în domeniu mai multe.
Dl.Matula Iosf: Si să ştiţi că la vizitele, completez, îmi cer scuze că revin mereu, chiar la vizita domnului ministru secretar de stat mi-a făcut o plăcere deosebită, când venind seara, s-a cerut lista cu toate centrele, şi a spus dimineaţa mergem aici, aici, aici. De fiecare dată merge la întâmplare, fără să anunţe dinainte, fără să aibă un program prestabilit.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, se canalizează problema pe cei cu handicap. Noi vorbeam şi de bătrânii asistaţi. Vă rog frumos, se încearcă să se scoată în evidenţă că nu am fi de acord cu îngrijirea handicapaţilor sau mă rog, cu alţii care au probleme grozav de mari. Ziceaţi dvs. de proiecte, ce am făcut noi pentru integrare, de ce nu s-a început cu milioanele de pensionari? care nu sunt asistaţi.
Dl.Silaghi Ioan: Vă rog să prezentaţi câţi avem cu handicap în întreţinere şi cât avem persoane vârstnice.
D-na Pantoş Otilia: Toţi sunt cu handicap, şi vârstnicii toţi au un handicap, atât că nu o recunosc prin certificat, dar îngrijirea lor este la fel, beneficiază de aceleaşi drepturi pentru că trăiesc în aceeaşi cameră, o persoană cu handicap, cu o persoană vârstnic, nu putem să facem diferenţă între ei.
Dl.Duka Iosif Atila: Iată că nici referatul nu a fost complet, pentru că trebuia să ne deie, atâţia sunt cu handicap, atâţia sunt asistaţi, asta se întâmplă şi atunci poate erau inutile intervenţiile.
Dl.Chisăliţă Constantin: Domnu preşedinte, noi am construit o casă de bătrâni la Hălmagiu pe cheltuiala noastră proprie, am pus-o la dispoziţia Consiliului judeţean, avem 11 persoane cu handicap grav. Chiar sâmbătă am fost la ei, am mers cu colindătorii, numai dacă cineva ar veni să-i miroase, să stea acolo lângă ei, care fac de 3-4 ori treaba mare pe ei şi mai aruncă şi pe pereţi cu mizerie, la un salariu de 4 milioane de lei nu ştiu care ar lucra, e adevărat că pensionarii au pensii mici, dar este un segment extrem de defavorizat şi cu un handicap grav care trebuie într-o oarecare măsură să începem cu ei dacă acum este rândul lor, va veni şi rândul pensionarilor, nu-i putem rezolva pe toţi de o dată, dar cei care stau în asemenea centre, li s-au creat deja asemenea condiţii bune nu mai sunt atâţia bătrâni de ordinul sutelor, avem doar 11 persoane de felul acesta, doi, maxim 3 într-o cameră care au condiţii bune, ceea ce li se dă 70 lei alocaţie de hrană/zi, ce poate să mănânce o persoană unde trebuie să le dai 3 mese pe zi şi 2 gustări şi toţi sunt cu handicap grav, neavând posibilitate, medicamentele nu sosesc la timp şi chiar unii din cei ce lucrează acolo pun din banii lor puţini de a lua atunci medicamente când se află unii dintre ei în criză, fie psihică, fie locomotorie, aşa că eu cred că mila biruieşte judecata.
D-na Rotaru Zoea: O singură problemă esenţială aş vrea să ridic, creştinească. Cred că 70.000 lei/zi pentru hrana acestor oameni cred că este absolut foarte mică. Poate că trebuie să regândim împărţirea banilor sau să găsim alte soluţii.
Dl.Matula Iosif: Oricum o vom face în termen scurt. Dacă nu mai sunt alte propuneri, supun votului dvs. proiectul de hotărâre?27 voturi. Impotrivă? 3 voturi (Mandek Francisc, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea) Abţineri? 1 vot (Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.198/2006
privind aprobarea costului mediu/asistat/luna pe anul 2007 pentru persoanele mature cu dizabilităţi şi persoane vârstnice asistate în centrele de îngrijire şi asistenţă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind încetarea activităţii Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, am cunoştinţă de Legea nr.37/2006 şi la art.6 se spune că se cere privatizarea acestor direcţii judeţene de protecţia plantelor. Asta o problemă. La ora actuală am cunoştinţă că sunt 19 angajaţi care într-un termen foarte scurt respectiv cam până pe 15-20 ianuarie vor fi trimişi în stradă. Eu am cerut în cadrul comisiei amânarea acestui proiect de hotărâre şi să rugăm pe dl.director să ne vină cu un proiect prin care îşi asumă dânsul dorinţa de privatizare cu câţiva colegi de acolo. La ora actuală ei au peste 2 mild. în cont, îşi pot acoperi salariile, nu au acumulat datorii, nu au nici o problemă faţă de nimeni, este firesc să le acordăm această şansă şi să nu aruncăm în stradă 19 oameni de la o instituţie care şi în legislaţia trecută şi în asta a fost vacă de muls cu miliarde grele. Stim noi cam cum s-au cheltuit sau nu s-au cheltuit sau unde au ajuns. Dacă totuşi se va întâmpla încetarea activităţii să vedem ce condiţii le oferim. Am înţeles că în contractul colectiv de muncă au prevăzut până la 8 salarii compensatorii, avem contabilii acolo, economişti, ar fi foarte bine dacă am ţine cont de personalul de acolo şi am încerca să-i aducem în cadrul Consiliului judeţean, mai ales că avem nevoie de economişti. Intr-o discuţie purtată cu doamna Iancu în cadrul comisiei am înţeles că este nevoie. Si să vedem şi ceilalţi ce pregătire au. Eu cred că trebuie să oferim o şansă şi pentru ei ca şi pentru cei cu dizabilităţi şi cei asistaţi, intrarea în comunitatea europeană să fie o bucurie nu o tragedie. Mulţumesc.
Dl.Jurcă Sever: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, vorbesc în numele comisiei juridice, care de asemenea a hotărât cu majoritate de voturi să nu hotărâm astăzi în legătură cu acest punct de pe ordinea de zi, până vedem ce se întâmplă cu această lege pentru modificarea şi completarea Legii 37, pentru că într-adevăr şi aici sunt de acord cu dl.Duka, dacă această lege va fi aprobată şi de Camera Deputaţilor fiind aprobată deja de Senat, am putea în această situaţie, ca aceste 19 persoane sau câte sunt la protecţia plantelor să poată fi preluate de către unităţile fito-sanitare şi personalul prevăzut zice în această lege se preia fără examen sau concurs. Deci le dăm o şansă acestor oameni şi până atunci vedem ce se întâmplă şi cu aliniatul 1 dacă se va modifica, înseamnă că nu va mai fi obligatoriu ca aceste servicii publice să se transforme în societăţi pe acţiuni ci lasă la latitudinea consiliului judeţean şi atunci vom putea face o analiză, şi vom stabili dacă într-adevăr este cazul sau nu. Eu propun amânarea acestui punct.
D-na Fîciu Gabriela-Aniela: Si eu tot acelaşi lucru voiam să vă propun, amânarea, mai ales că dacă este vorba de încetarea activităţii ne-ar fi trebuit un raport al activităţii pe ultimii ani a acestei direcţii.
Dl.Silaghi Ioan: Nu este relevant
D-na Fîciu Gabriela Aniela: O să decidem, putem să aşteptăm până la stabilirea exactă şi de către Guvern, nu cred că este o problemă dacă în şedinţa din ianuarie vom relua discuţia.
Dl.Tolea Adrian: Dacă-mi permiteţi, tot în numele comisiei II, să precizăm poziţia acolo unde este cazul, s-a discutat în comisia noastră această problemă şi tot aşa s-au ridicat mai multe puncte de vedere referitor la personal, ce se întâmplă cu personalul, ca atare şi eu cred că soluţia amânării ar fi cea mai bună, cu atât mai mult cu cât observ că în proiectul de hotărâre se bazează pe Legea 37 care nu are nici măcar norme de aplicare şi acum e pe cale să fie modificată. Cred că amânarea ar fi cea mai bună soluţie.
Dl.Mandek Francisc: Îmi cer scuze pentru faptul că noi în comisie am avizat acest proiect, dar ascultând colegii mei antevorbitori cred că este bine să propunem şi noi, comisia III amânarea acestui proiect.
D-na Ribovici Gheorghina-director ec.CJA : Indiferent ce veţi hotărî, eu din punct de vedere al vizei de control financiar preventiv, eu trebuie să mă supun hotărârii dvs. Trebuie să ţineţi cont de faptul că activitatea Direcţiei de Protecţia Plantelor are un singur obiect de activitate: comercializarea pesticidelor. Subvenţionarea unei activităţi de comerţ este interzisă prin Legea finanţelor locale. Vă asumaţi o responsabilitate foarte mare pe care eu de la ora actuală dacă dvs. veţi decide ca în continuare să subvenţionăm, îmi cer scuze, domnul director a făcut un raport de activitate în care mi-a previzionat pe 2007 un buget ca să poată funcţiona are nevoie de în jur de 5 miliarde subvenţii de la bugetul de stat. Incă o dată, prin Legea finanţelor publice locale nu putem subvenţiona activităţi de comerţ. Legea 37 care abrogă ordonanţa pentru care au fost înfiinţaţi, într-adevăr nu are norme de aplicare dar abrogă o ordonanţă care a stat la baza înfiinţării ei. Părerea mea că din 3 noiembrie de când a apărut Legea 395 prin care taxele de ecologizare trec la primării, de atunci noi suntem descoperiţi, nu de la 1 ianuarie. Dar încă o dată, dânşii mai au disponibilităţi în cont şi trăiesc din banii pe care îi au în cont. Este foarte important ce hotărâm astăzi, dacă rămân în continuare eu trebuie să le fac buget pe 2007, cât îi prind pe tot anul? Eu dacă îi prind în buget, din punct de vedere al vizei de control financiar preventiv, eu voi fi obligată mâine să anunţ Curtea de Conturi şi Finanţele, eu nu acord viză de control financiar preventiv pentru activitate de comerţ care e 100 %, nu este ca şi înainte când aveam activitate de comercializare pesticide, dar erau 5 % şi 95 % era ecologizare. Din punctul meu de vedere, nu putem da bani pentru ceva că ei nu muncesc. Nu că nu muncesc, nu ştiu să mă fac înţeleasă, eu ca primărie nu sunt obligată să închei contract cu Direcţia de protecţia plantelor numai pentru că e a Consiliului judeţean. Există poate 10 privaţi sau 100 de privaţi. Trebuie să vedem cât e de rentabilă acea activitate. Nu vreau să mă repet, din punctul meu de vedere există Legea 37 care abrogă actul pentru care a fost înfiinţat. Acesta este punctul meu de vedere şi eu viză de control financiar eu nu acord pentru această activitate în continuare. Imi cer scuze, aş vrea, legat de personal, dacă juridicul să-şi spună cuvântul, dacă noi avem obligaţii faţă de personal, acolo, noi va trebui să le acordăm salarii compensatorii. Una este obligaţiile noastre de personal pe care trebuie să ni le asumăm prin bugetul propriu şi alta este continuarea activităţii Direcţiei de protecţia plantelor cu obiectul de activitate comercializare de pesticide la 1.01.2007.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Baza materială, clădirile la ce v-aţi gândit?
D-na Ribovici Gheorghina: Le preluăm noi, Consiliul judeţean şi este foarte bine să le preluăm noi, să nu aşteptăm normele de aplicare a Legii 37 care nu ştiu cum va suna şi dacă le vom mai prelua noi, sau le dă la agricultură.
Dl.Duka Iosif Atila: sunt în proprietatea Consiliului judeţean, de ce trebuie să le mai preluăm, ele au fost date în folosinţă.
D-na Ribovici Gheorghina: Sunt în administrare la ei.
Dl.Duka Iosif Atila: Si? Sunt proprietatea noastră.
D-na Ribovici Gheorghina: La apariţia normelor, acel proiect de norme pe care-l aşteptăm să apară, ne vor lua aceste clădiri.
Dl.Duka Iosif Atila: Doamna directoare, nu ne duceţi în eroare.
Dl.Silaghi Ioan: Se ia administrarea.
D-na Ribovici Gheorghina: Administrarea, nu proprietatea se ia, scuze. Eu atât am avut de obiectat.
D..Sabău Gheorghe:Ar fi bine probabil să amânăm, cu atât mai mult cu cât nu ar trebui să ne batem joc de personal, aşa cum am procedat cu cei de la salubrizare-ecologizare în vămi, pe care în luna octombrie, în urma apariţiei legii respective au trecut la consiliile locale. Consiliile locale i-au luat şi i-au angajat pe perioadă limitată, 31 decembrie, când le mulţumeşte pentru participare, în condiţiile în care ei angajaţi fiind la Consiliul judeţean aveau un contract de muncă în care se prevedea salarii compensatorii, să beneficieze de şomaj şi acum rămân ai nimănui. Dacă vom proceda şi cu cei de la protecţia plantelor la fel cred că nu procedăm corect faţă de angajaţi.
Dl.Matula Iosif: Sigur, legat de preluare şi obligaţiile care revin consiliului judeţean, se va respecta întocmai legea, dacă se aprobă astăzi, nu vreau să influenţez, poate fi cuprins şi în bugetul pe 2007, varianta pe care o adoptăm, inclusiv salarii compensatorii sau eu ştiu, dacă se amână este o altă problemă pentru că în bugetul iniţial nu mai putem prevedea aceste lucruri, rămâne la latitudinea dvs.
Dl.Micurescu Ion: Dacă obiectul de activitate nu mai există, ce credeţi că am putea, cum am putea hotărî peste o lună sau peste 15 zile sau peste 60 de zile. Ce soluţie am putea da alta decât asta.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu am propus ceva, dacă dl.director îşi asumă răspunderea să vină cu un proiect fezabil până la şedinţa următoare sau înainte ca noi să putem dezbate în comisii, dar nu cu o oră înainte de şedinţă cum s-a întâmplat acum, eu cred că putem să-i acordăm un răgaz de o lună, două acestor oameni ca să vină cu o propunere viabilă.
Dl.Matula Iosif: Vreau să vă informez că tocmai pentru a nu fi pe ultima linie dreaptă noi am prezentat acest proiect de hotărâre comisiei buget-finanţe la precedenta şedinţă. Deci comisia buget-finanţe inclusiv cu analiza economico-financiară a analizat situaţia în urmă cu două săptămâni, deci nu a apărut astăzi, iar discuţia este de câteva luni. Si comisia buget-finanţe analizând ceea ce spuneţi dvs. a aprobat cred în unanimitate de voturi acest proiect de hotărâre.
Dl.Flueraş Pavel: O dată cu integrarea în Uniunea Europeană vor fi multe cazuri de acest gen. Dacă contractul colectiv de muncă prevede salarii compensatorii, eu zic să votăm acest proiect.
Dl.Matula Iosif: Le acordăm şi le putem prevedea în buget.
Dl.Flueraş Pavel: Viitorul este în faţă, îşi caută locuri de muncă.
Dl.Matula Iosif: Aşa cum îmi place să cred că o altă parte din personal îl vom putea prelua la consiliul judeţean sau la alte societăţi subordonate sau dacă nu, exact această variantă o gândim să putem prevedea în bugetul pe 2007. Nu renunţăm la oameni sau nu îi lăsăm pe stradă peste noapte.
Dl.Flueraş Pavel: Propun să votăm.
Dl.Creţu Ioan: Problema este destul de complicată şi suscită multe discuţii şi din păcate cum ziceţi vom mai avea probleme din astea, cu intrarea în Uniunea Europeană o să mai vină surprize din astea. Din punct de vedere juridic, legea este imperativă, deci nu mai putem comenta acest capitol. Proiectul de modificare, ce este în discuţie şi a trecut de Senat, se poate să intervină modificări, dar la ora actuală, pe baza legii care este în vigoare se abrogă, deci este imperativ. Din punct de vedere uman şi social, ca să zic aşa, sigur, ar trebui să ne preocupăm ca aceşti oameni, 19 care sunt, în limita posibilităţilor, să le dăm salarii compensatorii, 8 sau câte sunt în contractul colectiv de muncă. Să le găsim acestor oameni posturile noastre vacante şi să-i plasăm în perioada de 8 luni de zile să găsim acestor oameni nişte posibilităţi de încadrare. Că va veni legea următoare de modificare atunci te conformezi legii.
Dl.Matula Iosif: Vreau să vă informez că multe judeţe din ţară au procedat la închiderea sau sistarea acestor activităţi, nu suntem primii.
Dl.Csepella Ioan: Doar două fraze aş vrea să vă spun. S-a încercat şi în mandatul trecut o acţiune de a rentabiliza această activitate, propriu-zis a Direcţiei de protecţia plantelor, nu s-a reuşit nici cu celălalt director care a fost, au fost discuţii, eu am fost atunci în comisia de buget-finanţe, nu s-a putut rentabiliza. Comisia noastră a avizat favorabil proiectul de hotărâre şi eu susţin să votăm încetarea activităţii.
Dl.Moş Ioan: Si eu doresc două cuvinte să vă spun. Domnul director Surdu a fost prezent la comisia V şi apreciez în mod deosebit poziţia pe care a avut-o. Cu o gândire, spun eu corectă, a remarcat că posibilităţile direcţiei sunt nule practic, deci nu există nici o posibilitate ca în viitor să poată ajunge să execute anumite lucrări sau să preia anumite lucrări. Dânsul pe o funcţie de conducere foarte puţini ar fi spus acest lucru, dar a recunoscut în mod ferm şi clar că nu există cale de întoarcere. Cu regret trebuie să spun acest lucru şi în comisie am discutat şi noi, aşa cum aţi precizat şi dvs. la oamenii aceia care sunt acolo să ne gândim, însă realitatea este tristă, nu există activitate, nu există direcţie, din păcate.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Îmi permit să supun votului dvs. amendamentul de amânare. Cine este pentru? 9 voturi (Fîciu Gabriela Aniela, Jurcă Sever, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea. Sabău Gheorghe, Tolea Adrian, Mandek Francisc, Pereteatcu Cosmin, Rancu Tiberiu) Impotrivă? 21 voturi. Abţineri? 1 vot (Duka Iosif Atila). Amendamentul a căzut, supun votului
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, aş avea încă un amendament la proiectul actual. Să prevedem
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs.proiectul de hotărâre
Dl.Duka Iosif Atila: Să prevedem încă un articol, respectiv prin care să prevedem angajarea în cadrul Consiliului judeţean a celor care sunt şi acordarea compensaţiilor.
Dl.Micurescu Ion: Nimeni nu se poate angaja la aşa ceva.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 22 voturi. Impotrivă? 7 voturi. (Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Jurcă Sever, Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Sabău Gheorghe, Tolea Adrian) Abţineri? 2 voturi. (Mandek Francisc, Rancu Tiberiu).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.197/2006
privind încetarea activităţii Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării Programului de investiţii pe anul 2006 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad S.A., care se realizează din fondurile IID.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.198/2006
privind aprobarea rectificării Programului de investiţii pe anul 2006 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad S.A., care se realizează din fondurile IID.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea STUDIULUI DE FEZABILITATE aferent lucrării POD PESTE RÂUL CRISUL ALB PE DJ 792A KM 1+192 LA BOCSIG.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.199/2006
privind aprobarea STUDIULUI DE FEZABILITATE aferent lucrării POD PESTE RÂUL CRISUL ALB PE DJ 792A KM 1+192 LA BOCSIG.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării cofinanţării pentru proiectul `Italia – România: Resurse în retea, actiuni de formare pentru guvernanta dezvoltării locale`.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: In comisie, beneficiarii proiectului sunt administraţiile locale române, prin reprezentanţii politici şi funcţionarii publici. Nu ştiu de cine este făcut referatul, poate câteva lămuriri
Dl.Matula Iosif: La tot ce este proiect privind cofinanţarea este prezentat în referat şi pe de altă parte este o procedură prealabilă pentru că noi toate aceste proiecte le vom prinde în bugetul pe 2007. Toate aceste proiecte de cofinanţări vă stau la dispoziţie cu absolut toate detaliile, pentru că mai sunt mai multe. Vă stăm la dispoziţie cu cea mai mare plăcere de la caz la caz pe proiect privind cofinanţările. Si repet, le vom prinde în bugetul pe 2007 şi lista este deschisă şi poate fi pe parcurs completată. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.200/2006
privind aprobarea acordării cofinanţării pentru proiectul `Italia – România: Resurse în reţea, acţiuni de formare pentru guvernanta dezvoltării locale`.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării pentru proiectele iniţiate în cursul anului 2007.
Dl.Matula Iosif: Exact acelaşi lucru este listă de proiecte potenţial a fi deschise, demarate în 2007 şi pentru care eventual să avem alocat cofinanţarea dacă acest proiect demarează şi cu acordul ulterior al dvs.
Dl.Duka Iosif Atila: Ce se întâmplă domnu preşedinte, dacă amânăm punctul acesta de pe ordinea de zi pentru că nu ştim
Dl.Matula Iosif: Nu le putem prinde în bugetul pe 2007.
Dl.Duka Iosif Atila: Sunt sume destul de mari, ce am citit noi în scurtul timp pe care l-am avut dinaintea şedinţei prea puţin am înţeles de acolo.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, comisia IV analizând în detaliu, împreună cu directorul de la proiecte, acest proiect de hotărâre propune un amendament. Cofinanţarea cu 10 % a acestor proiecte care în acest moment sunt în stadiu de idei să se realizeze, deci amendamentul este cofinanţarea să se realizeze după aprobarea proiectelor de către entităţile care aprobă: Banca Mondială, Guvernul României, Comisie Europeană, acele entităţi cărora sunt adresate, pentru că nici unuia dintre aceste proiecte în momentul acesta nu sunt scrise, nu sunt finalizate. Este strategia bună de a avea nişte bani, o rezervă pusă la o parte ca să putem cofinanţa cu 10 % pentru că este obligaţia Consiliului judeţean să cofinanţeze cu 10 % orice proiect câştigat, după aprobarea acestor proiecte. Acesta este amendamentul pe care-l propune comisia IV, ca să putem fi în legalitate. Dacă acest text lipseşte din hotărâre atunci noi nu putem ridica astăzi mâna sus pentru că nici una din aceste proiecte nu este aprobat.
Dl.Matula Iosif: Nici nu se poate altfel, dar nu ştiu dacă în anii precedenţi am parcurs această procedură, venim în faţa dvs. cu lista de proiecte potenţial a fi accesate în cursul anului care urmează. Sigur, fiecare va fi cofinanţat dacă ajunge în stadiul de maturitate pentru a obţine finanţare.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu asta este problema domnu preşedinte că este o listă, este cine a întocmit lista şi poate mai sunt şi alte primării.
Dl.Matula Iosif: Domnu Duka, propun următorul lucru, până la aprobarea bugetului, unde vor fi prevăzute cofinanţările respective, această listă poate fi consultată şi puteţi cere lămuriri despre fiecare proiect în detaliu. Dacă în această perioadă se constată că unu dintre ele ridică probleme nu îl finanţăm.
Dl.Duka Iosif Atila: Dar asta am cerut în comisii ca să putem să le studiem să vedem despre ce este vorba şi poate venim cu amendamente.
Dl.Matula Iosif: Vă stăm la dispoziţie.
Dl.Oneţ Aurelian: Se mai poate şi adăuga, înţeleg
Dl.Matula Iosif: Absolut, lista rămâne deschisă.
D-na Ribovici Gheorghina: Fiecare proiect va veni în faţa dvs. cu un proiect de hotărâre separat, Această listă s-a întocmit ca să avem o bază pentru bugetul pe 2007.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, cu aceste observaţii supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Mandek Francisc, Herlo Rodica).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.201/2006
privind aprobarea cofinanţării pentru proiectele iniţiate în cursul anului 2007.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind stabilirea preturilor medii la produsele agricole pentru anul 2007 în judetul Arad si care vor fi luate în calcul la stabilirea arendei calculate în natura.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.202/2006
privind stabilirea preturilor medii la produsele agricole pentru anul 2007 în judetul Arad si care vor fi luate în calcul la stabilirea arendei calculate în natura.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de functii si a fiselor de evaluare a posturilor pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.203/2006
privind aprobarea organigramei, a statului de functii si a fişelor de evaluare a posturilor pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2007 pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean şi instituţiile publice subordonate.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.204/2006
privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2007 pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean şi instituţiile publice subordonate
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei interinstituţionale pentru monitorizarea activităţii de identificare şi intervenţie în cazul copiilor care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, din păcate domnul coleg al nostru nu a venit cu foarte multe precizări doar cu un regulament, care sincer, pe mine nu m-a convins şi vorbind cu alţi colegi, nici pe ei. Mi se pare, un pic forţat, atâta timp cât există un organism chiar din cadrul Direcţiei Generale de Protecţia Copilului, care se ocupă cu acest lucru, ne-a şi prezentat un raport, împreună cu Inspectoratul şcolar judeţean, iar această comisie vrea să fie formată tot din aceeaşi oameni. N-am înţeles, ei se controlează între ei, doar prezenţa a doi consilieri judeţeni într-o altă comisie, tot cu acei oameni le dă o autoritate mare ca să, şi ce să facă, bine, constată că sunt unii părinţi inconştienţi care-şi lasă copiii în stradă, dar este exagerat, că în judeţul Arad s-a constatat că nu s-a întâmplat. Noi nu putem să scoatem, ba putem să scoatem, dar nu are nici un rost, o hotărâre de consiliu judeţean local pentru problemele grave ce se întâmplă pe plan naţional. Chiar nu-i văd eficienţa, sau este boala noastră, ca-n totdeauna când vrem să nu rezolvăm o problemă, facem o comisie.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, dacă-mi daţi voie, este viziunea Consiliului judeţean de a se implica într-o problemă care nu a mai existat până acum, care există şi va avea o cuprindere şi mai largă în perioada următoare. Sunt copiii care cresc fără părinţi. Dacă se crede că este o comisie de dragul de a fi comisie, acei colegi care nu recunosc problema copiilor care cresc fără părinţi şi nu recunosc problemele acestor copii, pot să nu voteze astăzi, pentru că eu îmi dau seama tot mai mulţi vorbim fără să cunoaştem în detaliu problemele care se pun aici în sală. Mie îmi pare foarte rău că nu analizăm din timp, nu analizăm în detaliu ce se întâmplă şi cum se întâmplă şi de ce trebuie să luăm nişte hotărâri aici. Eu cred că aceşti copii merită atenţia consiliului judeţean şi că este Consiliul judeţean un organism care dacă face asistenţă socială pe diverse categorii, trebuie să-i bage în seamă şi pe aceşti copii. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Căprar Dorel: In primul rând aş vrea să vă spun că această comisie este o comisie voluntară. Nu se vor cheltui nici un fel de bani. Nu ştiu dacă spiritul voluntariarităţii îl mai are careva dintre noi? Consider că această comisie va fi necesară mai mult după 1 ianuarie, pentru că din câte se vede, din câte se aude, toată lumea visează să meargă să lucreze afară. Probabil că se vor întoarce după o perioadă de timp. Dar până când se vor întoarce, cu aceşti copii ce se va întâmpla? Consider că această comisie vine în sprijinul autorităţilor de care spunea colegul meu, Direcţia pentru Protecţia Copilului, nu îi încurcă, nu vrea să le strice în nici un fel din organigramă sau din structura lor organizatorică, acesta este punctul meu de vedere.
Dl.Csepella Ioan: Eu aş avea o propunere, ca această comisie să funcţioneze până în iunie 2008 şi atunci consiliul să hotărască dacă a avut un rol pozitiv în activitate să hotărască să funcţioneze mai departe sau o desfiinţăm.
Dl.Silaghi Ioan: Vreau să spun că în principiu nu există opoziţie la constituirea unei comisii sau a acestei comisii, dar în şedinţa trecută când am amânat, am spus veniţi cu un regulament de funcţionare al comisiei să vedem ce va face comisia aceasta, ce va lucra. Toată activitatea comisiei se rezumă la prevederile art,8-10. Vă citesc: comisia poate solicita rapoarte sau date serviciilor care efectuează activităţile prevăzute la art.2 cu privire la un caz anume cât şi la o evidenţă existentă. Art.9 :Comisia poate solicita Inspectoratului şcolar judeţean Arad date cu privire la cazurile identificate, precum şi propuneri de măsuri aplicabile în fiecare caz. In urma analizării datelor şi rapoartelor comisia face propuneri de identificare şi intervenţie către instituţiile implicate urmărind totodată şi rezultatele acestora. Care este contribuţia efectivă a comisiei la diminuarea, că nu pot să zic altfel, diminuarea fenomenului în cauză.
Dl.Căprar Dorel: In primul rând, scopul acestei comisii este de a monitoriza aceşti copii, pentru că dacă nu se cunosc aceşti copii, cum să-i ajutăm?
Dl.Silaghi Ioan: Dumneavoastră monitorizaţi instituţiile, nu copii, asta spuneţi aici.
Dl.Căprar Dorel: Nu, împreună cu instituţiile, încercăm să monitorizăm aceşti copii, despre care instituţiile respective nu ştiu. Au fiecare date diferite despre aceşti copii, dar din păcate sunt foarte mulţi la nivel de judeţ.
Dl.Matula Iosif: A fost o propunere de amendament.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, eu subscriu la cele spuse de domnul secretar, într-adevăr acest regulament nu prevede nimic bun pentru aceşti copii. Iar dacă comisia aceasta se bazează pe voluntarism, aceasta se poate face ca şi consilier judeţean, oricine poate să o facă, nu ne asumăm noi, consiliul judeţean, când avem în subordine Direcţia Generală de Protecţia Copilului, care exact cu aceasta se ocupă.
Dl.Sabău Gheorghe: Propun ca fiecare consilier să ia o singură dată cuvântul.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Domnule preşedinte, nu înţeleg de ce atâta opunere şi din partea executivului, şi din partea unor colegi, nu este vorba decât de o comisie. Am aprobat fel şi fel de regulamente,
Dl.Matula Iosif: A fost propus un regulament privind funcţionarea pe termen de un an jumătate, cine este de acord cu acest amendament? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? 1 (dl.Duka Iosif Atila). Cu acest amendament supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? Dl.Duka Iosif Atila.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂRA NR.205/2006
privind constituirea comisiei interinstituţionale pentru monitorizarea activităţii de identificare şi intervenţie în cazul copiilor care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.206/2006
privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Judetean Arad.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării fondurilor alocate suplimentar în trim.IV.2006 de la bugetul de stat pentru finanţarea elaborării/actualizării PUG-urilor conform HG.855/2001.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.207/2006
privind aprobarea repartizării fondurilor alocate suplimentar în trim.IV.2006 de la bugetul de stat pentru finanţarea elaborării/actualizării PUG-urilor conform HG.855/2001.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea CJ.Aradnr.32/24.03.2006 şi Anexei la Hotărârea CJ.Arad nr.119/31.08.2006 privind aprobarea redistribuirii fondurilor alocate de la bugetul de stat în anul 2006 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor şi neutilizate, conform HG.855/2001.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.208/2006
privind modificarea Anexei la Hotărârea CJ.Arad nr.32/24.03.2006 şi Anexei la Hotărârea CJ.Arad nr.119/31.08.2006 privind aprobarea redistribuirii fondurilor allocate de la bugetul de stat în anul 2006 pentru finanţarea elaborării PUG-urilor şi neutilizate, conform HG.855/2001.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de S.C.`Compania de Apă Arad S.A. începând cu data de 01.01.2007.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.209/2006
privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare-epurare practicate de S.C.`Compania de Apă Arad S.A. începând cu data de 01.01.2007
Dl.Matula Iosif: Si ultimul punct pe care vi-l propun aprobării, pe baza solicitării Ministerului Sănătăţii avem un articol unic: Se aprobă amplasarea Spitalului judeţean de urgenţă Arad pe terenul situat în Municipiul Arad Calea Zădăreni, evidenţiat în CF nr.67955 Arad sub nr.top 3342600/1 conform Protocolului încheiat între reprezentanţii Primăriei Municipiului Arad şi ai Autorităţii de Sănătate Publică Arad. Protocolul stă la dispoziţie.
Dl.Duka Iosif Atila: E posibil să se introducă în protocol neapărat să se asigure mijloc de transport în comun pentru că probleme avem şi aici mai aproape la Spitaluljudeţean că nu avem mijloace de transport în comun.
Dl.Silaghi Ioan: Mai este până când trebuie mijloc de transport.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu am citit materialul pentru că nu l-am avut la dispoziţie.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, ne-a fost solicitată această hotărâre de principiu din partea Ministerului Sănătăţii pentru a putea cuprinde în lista de investiţii în 2007 demararea investiţiei. Supun votului dvs. Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? Nu sunt.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.210/2006
privind aprobarea amplasamentului pentru noul Spital de urgenţă judeţean Arad
Diverse:
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Aş vrea să reamintesc acţiunea Caravana Integrării, astăzi este ultima zi, ultimele două spectacole, pot spune ca participantă la toate cele 21 de localităţi, că a fost un succes, vreau să mulţumesc colegilor care au însoţit, stafului de la cabinetul dumneavoastră care ne-a dat ajutorul şi au fost prezenţi inclusiv în 26, zilele de Crăciun, domnilor care au condus maşinile, de asemenea vin cu rugămintea, cred că, colega mea, doamna Herlo vă poate spune mai multe, eu pentru prima dată i-am văzut, spre ruşinea mea, la lucru pe Doina Mureşului şi Rapsozii Zărandului. Au făcut un spectacol deosebit. Am observat şi trebuie găsită o posibilitate pentru bugetul de anul viitor, portul popular, hainele şi îmbrăcămintea. Credeţi-ne că am mers cu Consiliul judeţean şi ne-a fost jenă că în pantofii tinerilor, copiilor care dansau pe scenă le intrase apa. Costumele populare sunt vechi. Vă rog foarte mult pentru că este păcat, sub egida Consiliului judeţean, ei nu au avut nici vacanţă, nici recompensaţie, pentru ceea ce au făcut. Încă o dată mulţumesc domnului Nistor, care a schimbat de la un spectacol la altul coregrafia uimindu-ne. Poate doamna Herlo mai vrea să spună referitor la această caravană.
Dl.Matula Iosif: Eu vă mulţumesc, şi promit solemn că vă ajut în calitate de preşedinte şi sper şi în numele colegilor la un proiect iniţiat cultural pe Centrul Cultural privind inclusiv achiziţie de costume populare.
D-na Herlo Rodica: Aş vrea să completez pe doamna Fîciu că cel puţin în prima săptămână am fost pe baricade alături, chiar pe timpul acela ploios şi rece şi cu toate că a fost săptămâna dinaintea Crăciunului ne-am bucurat de succes în toate localităţile unde am participat, dar se impune şi trebuie să avem grijă pentru bugetul anului viitor un ansamblu profesionist al judeţului Arad care să ne reprezinte, nu numai în asemenea evenimente, chiar în relaţiile pe care le vom avea pe plan extern, cred că vor fi mult mai multe după integrarea noastră în comunitatea europeană şi într-adevăr cu ceea ce avem la ora actuală nu ne putem prezenta. Nici costume, coregraf îl avem pe dl.Nistor, dar un etnograf care să se ocupe de costumele ansamblului respectiv, de integrarea sau de formarea acestui ansamblu în jurul Rapsozii Zărandului, care şi ei erau cu noi şi le mulţumim şi lor pe această cale pentru că deşi au fost implicaţi şi în alte programe unde au fost retribuiţi, au fost alături de noi în centrele importante ale judeţului. Ecoul pe care l-a avut caravana cred că a ajuns şi la dvs. comunităţile locale s-au bucurat că am fost în mijlocul lor.
Dl.Matula Iosif: Mult peste aşteptări înţeleg şi mă bucur că se face lobby pentru un buget mărit în domeniul culturii.
D-na Herlo Rodica: Si încă ceva. Am încercat şi sper că am reuşit să nu facem din această activitate o activitate cu nuanţă politică, deci să reprezinte Consiliul judeţean, comisia de cultură şi nici într-un caz un partid politic.
Dl.Matula Iosif: Eu mulţumesc şi pe această cale tuturor celor care s-au implicat şi au făcut ca sălile să fie arhipline, aşa cum nu ne-am gândit nici noi în momentul în care am demarat împreună acest proiect.
Dl.Oneţ Aurelian: Aş dori dacă-mi permiteţi să-l ascultăm acum şi pe dl.primar Popina aşa cum aţi promis la punctul 1 şi 2.
Dl.Matula Iosif: Domnu primar, poftiţi la microfon.
Dl.Popina Viorel: Vin în faţa dvs. pentru a spune, cu părere de rău, că la cele trei hotărâri de guvern prin care s-au acordat sume din rezerva guvernului, să nu spun în mod ostentativ, dar văd că, colegii mei de la alte oraşe, consider că 100 mil. comparativ cu 10, 9, 7 miliarde care s-au acordat celorlalte oraşe, consider că este o greşeală şi vreau să supun atenţiei dvs. ca în viitor această greşeală să nu se mai repete. Având o altă culoare politică am fost frustraţi, nu este vorba de persoana mea ci cele 12000 persoane. Noi am făcut cerere a timp,am documentaţia, am făcut scrisoare şi la Prefectură. 17 ani când a fost celălalt primar, Gherman Petru,nu s-a dat la Lipova pentru că a fost la Convenţie şi a fost PSD-ul. Acum iarăşi nu s-a dat că nu s-a putut. Cred că este o greşeală, Lipova nu contează nici cât un sat, din cauza aceasta am ţinut să fiu prezent astăzi şi aş vrea să înţelegeţi demersul meu nu în sensul de reproş. Vă mulţumesc pentru cele 15 mil. pentru reparaţii. La Liceul de la Lipova vin copii din toată Valea Mureşului, la sănătate la fel. Lipova mai are o singură locaţie liceul Bocu, celelalte sunt revendicate.
Dl.Matula Iosif: Scurt, şi ceea ce-o spun e valabil pentru toţi primarii din judeţul Arad şi mă voi repeta până când mă vor înţelege toţi, rog şi Lipova şi toate primăriile să vină şi spre noi, dar şi spre ministere, cu proiecte şi vor fi sprijiniţi de către noi, vom face lobby, vom ajuta aşa cum am ajutat Lipova la programul SAMTID cu peste 25 de miliarde de lei, aşa cum am ajutat Lipova să obţină finanţare pe proiectul Phare-2004 privind canalizarea, unde a obţinut iarăşi 25 miliarde lei, proiect care a fost pierdut în 2002, acum a obţinut finanţare, aşa cum am ajutat Lipova şi am făcut lobby să obţină proiectul privind gestionarea deşeurilor. Si aceste proiecte care vor demara în 2007 vom sprijini cofinanţarea lor pe acel procent de 20 pe care-l mai asigurăm noi, Consiliul judeţean în 2007, veniţi cu documentaţia spre noi şi repet, veniţi cu proiecte domnilor primari, pentru că noi, Consiliul judeţean vom sprijini orice proiect din judeţul Arad, din orice localitate ar veni. Vă mulţumesc.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, sigur, mi-e greu să trec peste ceea ce a spus domnul primar de la Lipova, domnul Popina, pentru că am şi eu în faţă această sinteză de repartiţie, unde sunt doar cei doi de la Conservatori şi de la PSD, cu 80 respectiv 100 mii lei, restul primăriilor au 1.100, 700, 900, deci este o diferenţă
Dl.Matula Iosif: Domnul Purcaru, eu nu am în faţă această listă,
Dl.Purcaru Mircea: Pot să v-o pun la dispoziţie.
Dl.Matula Iosif: Nu am în faţă lista completă. Noi vă putem oferi exemple contraexemple în care primari PSD au sume foarte mari pe proiecte. Nu vreau să intru într-o controversă, vă stăm la dispoziţie cu toate datele în care inclusiv primari PSD au valori mari pe proiecte., nu pe telefoane, pe hârtiuţe trimise la Consiliul judeţean, pe proiecte putem să cofinanţăm şi vom sprijini pe oricine de oriunde şi repet, cel mai elocvent exemplu, la Lipova intră pe cofinanţări 60-70 miliarde, ne bucurăm, vin pe proiecte. Aceşti bani au fost aduşi din rezerva bugetară a statului, la final de an, în plus.
Dl.Purcaru Mircea: Sunt de acord din rezerva bugetară a statului, dar din Statul Român nu face parte şi Lipova?
Dl.Matula Iosif: Ba da.
Dl.Purcaru Mircea: Din Statul Român nu face parte Chişineu Criş?
Dl.Matula Iosif: Ba da.
Dl.Purcaru Mircea: Si aici sunt din 9 primării
Dl.Matula Iosif: Stiţi că la Chişineu Criş au intrat peste 10 miliarde în ultimele 3 luni? Vreau să întreb câţi au intrat la Chişineu Criş între 2000-2004, că eu ştiu. Au intrat peste 10 miliarde din bugetul Guvernului şi al nostru în ultimele 3 luni şi noi reluăm subiectul la nesfârşit, peste 10 miliarde lei. Nu este singura sursă de finanţare aceasta. Dumneavoastră îmi arătaţi una sau două sau trei hotărâri. Haideţi la noi şi vă prezentăm alte 10-15 hotărâri prin care se va vedea că există un echilibru inclusiv financiar în judeţ pe care încercăm să-l gestionăm, dar mai depind şi de primării şi vă voi arăta alte 10 hotărâri de guvern. Dvs. nu-mi arătaţi cea prin care au intrat 6,5 miliarde, exemplu la Chişineu Criş, nu-mi arătaţi cea prin care au mai intrat 1,5 miliard, alte 3 miliarde la termoficare, mereu se ridică subiectul Chişineu Criş, eu vi le-arat şi vă voi spune că au intrat în ultimele 3 luni sau în jumătate de an cât n-a intrat în 8 ani. Eu vă invit şi discut cu cărţile pe masă, cu documente, cu hotărâri de guvern şi putem avea o discuţie inclusiv în faţa presei dacă doriţi, dar repet, pe documente, pe proiecte şi le aşteptăm în 2007, vă daţi seama sunt mărunţişuri, aceşti bani sunt foarte puţini. Cu ghilimelele de rigoare ne pasc bani mulţi pe proiecte, pe proiecte.
Dl.Purcaru Mircea: Sunt perfect de acord cu dumneavoastră, domnule preşedinte, aveţi dreptate. Dar la această distribuţie s-a făcut o distribuire, spun cu mâna pe inimă, politic. De ce ? pentru că din cei 9 primari 7 sunt PD, unul este PSD şi unul PC. La cei doi, sumele sunt derizorii, derizorii. Asta se vede aici.
Dl.Matula Iosif: Dacă doriţi vă prezint şi sumele pe care le-am cerut noi şi se pot vedea cele care au fost acordate în final. Noi ne-am luptat să vină cât mai mulţi bani în judeţul Arad. Îmi cer scuze dacă suntem condamnaţi pentru asta.
Dl.Purcaru Mircea: Nu,nu, este foarte bine că au venit. Distribuţia a fost disproporţionată.
Dl.Matula Iosif: O putem discuta. Si repet, sunt primari în judeţ care sunt supăraţi. Domnule de ce numai Lipova câştigă proiecte? Pentru că vine cu proiecte viabile şi merită să câştige. Este o discuţie, care zic, anul acesta, nu cred că este cazul să o politizăm pentru că vă dau alte exemple. Sigur niciodată nu vor fi toţi mulţumiţi mai ales cei care stau, pun mâna pe telefon şi mai dau din când în când un telefon. Nu se uită câţi au angajat proiectanţi în primărie, nivelul pe care-l au angajaţii lor, lucrează cu metode istorice şi aşa mai departe. Nu este cazul aici, dar repet, proiecte
Dl.Purcaru Mircea: Mă refer la faptul că sumele sunt de 12 ori mai mici decât la celelalte localităţi. Mai bine nu erau. Vă mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, v-am cerut sprijinul pentru un vot consultativ din partea colegilor şi aş dori dacă m-aţi sprijini, este o simplă întrebare, suntem sau nu suntem de acord cu acea declaraţie.
Dl.Matula Iosif: Formulaţi vă rog
Dl.Duka Iosif: Acum spun, suntem sau nu suntem de acord cu declaraţia preşedintelui din Parlament neţinând cont de materialul lui Tismăneanu pentru că nu-l cunoaştem. Pur şi simplu un vot consultativ. Dacă doriţi să supuneţi la vot. Pentru mine oricum înseamnă şi aşa şi aşa, mult.
Dl.Matula Iosif: Formulaţi vă rog fraza pe care să o supunem la vot. Si eu o supun.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă acest consiliu judeţean, cred că singurul din ţară este de acord cu condamnarea comunismului făcut de domnul preşedinte Băsescu.
Dl.Matula Iosif: Cine este de acord cu condamnarea comunismului prezentat în raportul domnului preşedinte în faţa Camerelor? 25 Voturi, Cine este împotrivă? – Abţineri? 6 abţineri.
Dl.Duka Iosif Atila: vă rog să se noteze nominal.
Dl.Vasii Vasile: Domnu preşedinte, aş dori să se noteze nominal şi următorul aspect. Domnul Duka a propus dacă suntem sau nu de acord cu condamnarea comunismului făcută de domnul Preşedinte în faţa Camerelor neţinând cont de raportul Tismăneanu. Daţi-mi voie să-l întreb pe domnul Duka: domnul Preşedinte ce raport a susţinut în faţa celor două Camere?
Dl.Matula Iosif: Raportul Tismăneanu. Eu am spus : susţinut de domnul preşedinte în faţa Parlamentului.
Dl.Duka Iosif Atila: Ca să răspund colegului, îl invit la o cafea şi putem să stăm de vorbă.
Dl. Matula Iosif: Alte subiecte?
Dl.Silaghi Ioan: Vreau să vă informez că avem depuse de domnul consilier Căprar un număr de proiecte de hotărâri care în mod firesc ar fi trebuit să le promovăm în faţa dvs. dar nu am făcut-o în ideea că discutând cu dumnealui şi cerând şi opinia dvs. poate se renunţă la ele. Un prim proiect de hotărâre cere ca să stabilim că începând cu 1 ianuarie 2007 programul săptămânal de audienţe al fiecărui consilier judeţean să fie afişat la sediul Consiliului judeţean şi pe pagina de site al Consiliului judeţean. Noi nu avem nimic împotrivă dacă ne prezentaţi programul dvs. de audienţe, ziua, orele în care ţineţi audienţe şi unde ţineţi şi să-l afişăm jos. Pentru asta nu trebuie să dăm hotărâre de consiliu. Lăsaţi-ne pe o hârtie acest orar şi vi-l afişăm jos dacă vreţi să vă faceţi această popularitate prin afişier. Popularitate în ce priveşte ţinerea şedinţelor, să afle lumea şi de la fişierul Consiliului judeţean unde ţineţi audienţele, în sensul acesta am spus.
Dl.Matula Iosif: Si noi avem obligaţia să ţinem, şi le ţinem, dar nu am supus votului dvs. programul de audienţe.
Dl.Micurescu Ion: Unde mă întâlnesc cu alegătorii, am o locaţie? Pe holul Consiliului judeţean?
Dl.Silaghi Ioan: La sediul partidului de care aparţineţi. Un alt proiect de hotărâre, are tot un articol unic: începând cu data de 1 ianuarie 2007 se transmit în direct pe internet şedinţele în plen ale Consiliului judeţean, precum şi arhivarea pe site-ul Consiliului judeţean. In ce priveşte arhivarea, vă pot spune că, vor fi începând cu luna ianuarie publicate pe site procesele-verbale de şedinţă ale Consiliului judeţean. Sunt şi acum. Am discutat cu cei de la calculatoare şi sunt de acord să le pună, fiecare şedinţă să apară arhivată pe site-ul Consiliului judeţean. In ce priveşte transmiterea în direct, personal nu prea îi văd utilitatea, pentru cine, cine vrea să ne vadă pe internet cum ţinem şedinţa.
Dl.Căprar Dorel: Pentru alegători, domnule secretar.
Dl.Matula Iosif: Făcând o analiză a costurilor, noi dorim, poziţia noastră, a conducerii Consiliului judeţean, încercăm în acest an dotarea cu laptopuri, urmând ca instalaţia privind transmiterea pe internet, eventual să o realizăm la noul sediu, pentru că nu aş vrea pentru câteva luni să o montăm aici şi apoi s-o demontăm şi s-o asamblăm la noul sediu, asta este strategia privind partea de ATI.
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte, pe când preconizaţi că se va termina lucrarea la noul sediul?
Dl.Matula Iosif: Posibil în 2007.
Dl.Căprar Dorel: Legat de acest proiect de hotărâre, aş vrea să vă aduc câteva precizări. Dacă cei de la Timiş, Timişoara în speţă Consiliul local pot să transmită, şedinţa de consiliu pe internet în direct, noi care avem tot felul de veleităţi vis-a-vis de Timiş, chiar dacă ar fi să facem în urma lor, consider că alegătorii noştri trebuie să ne cunoască pentru că, nu aş vrea să bag mâna-n foc, dar vă garantez că dintre noi, cei 33 de consilieri nu ştiu pe câţi cunosc alegătorii noştri. Nu vorbesc de cei implicaţi mai la vârf de politică, vorbesc de toţi colegii din consiliul judeţean şi consider că alegătorii noştri trebuie să ştie ce facem noi la şedinţele de consiliu, ce activitate avem şi cine suntem.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord după ce dvs. aţi depus proiectul, am dat şi la o analiză, câţi urmăresc aceste şedinţe la consiliile judeţene unde există acest sistem. Câţi utilizează infochioşcurile pe care la un moment dat şi noi dorim să le introducem, deocamdată rezultatele nu au fost la nivelul la care să putem demara investiţii la nivel de 50-60 mii Euro. E mult mai simplu, după mine să semnăm un contract cu o televiziune locală iar aceasta să ne transmită pe direct şedinţele şi cred că ar fi mult mai mult urmărit decât pe internet. Cunosc sistemul internet, cunosc accesarea, din păcate, cred că mai trebuie să treacă poate un an, doi sau trei, îmi doresc să nu fie prea mulţi. Mai avem câteva proiecte.
Dl.Oneţ Aurelia: S-ar putea să avem undeva în Consiliul judeţean un spaţiu unde să ne desfăşurăm audienţele?
Dl.Silaghi Ioan: Nu, nici nu este recomandat.
Dl.Matula Iosif: Sala 63 este foarte ocupată, e greu de stabilit un orar fix în sala 63, zilnic este plină.
Dl.Sabău Gheorghe: Domnul Silaghi, de ce credeţi că nu este indicat să se ţină audienţe în consiliul judeţean?
Dl.Silaghi Ioan: De ce nu credeţi că e cazul să le ţineţi la sediul partidului din care faceţi parte,
Dl.Sabău Gheorghe: Nu, noi suntem aleşi de alegători, dvs. sunteţi numit, noi suntem aleşi, faceţi diferenţa.
Dl.Matula Iosif: Inainte de sărbători, în noul sediu încercăm să găsim, sperăm să şi reuşim, o locaţie care să stea la dispoziţia consilierilor judeţeni, tocmai pentru asemenea acţiuni. Sperăm să reuşim să o menţinem.
Dl.Csepella Ioan: Aş vrea să precizez, noi reprezentăm judeţul în acest consiliu judeţean. Practic, eu ar trebui să afişez când ţin audienţă la Pereg, la Dorobanţi, ştiu eu în alte localităţi, acolo locaţia se poate stabili. Dar noi suntem consilieri judeţeni, noi reprezentăm judeţul. Omul de la Vârfurile nu cred că vine aici să ne asculte pe noi sau să ne spună ce-l doare. Nu cred că funcţionează. O parte cred că funcţionează, cei care locuiesc în oraşul Arad probabil vor primi sesizări şi vor avea probleme de rezolvat, cei care stau în judeţ ar trebui să meargă în judeţ. Părerea mea este că mai mult ar trebui să afişăm unde vom merge, dacă vrem neapărat să fim activi, unde vom merge şi unde vom ţine audienţe în judeţ, în teritoriu.
Dl.Silaghi Ioan: Mai am două proiecte şi am terminat. Printr-un alt proiect se cere, ca începând cu 1 ianuarie, votul consilierilor în comisie şi în plen, împreună cu prezenţa şi absenţa acestora la şedinţele de comisie şi plen să fie structurată pe un an de zile şi arhivate la fiecare pagină per consilier judeţean. Acum daţi-mi voie, noi ţinem evidenţa prezenţei dvs. evidenţa votului dvs. pe hotărâre şi nu pe consilieri. Noi tocmai asta s-a spus, suntem consiliu judeţean şi prezentăm ceea ce producem noi. Fiecare consilier poate în raportul de activitate pe care-l va întocmi şi vă cere legea să-l faceţi, acel raport să fie publicat pe pagina de internet, acolo unde deja figuraţi cu curriculum vitae să fie şi raportul respectiv din care să rezulte, vă puteţi face auto prezentarea activităţii, nici o problemă. Noi vă ţinem o evidenţă cât se poate de strictă, în funcţie de aceasta vă plătim, nu ştiu ce ajută un asemenea proiect de hotărâre.
Dl.Matula Iosif: Fiecare proiect de hotărâre apare cu câte voturi a fost aprobat şi situaţia voturilor.
Dl.Silaghi Ioan: Si fiecare cum a votat. Pentru, împotrivă, a fost absent sau s-a abţinut. Nu putem mai mult. Si ultimul proiect: începând cu data de 1 ianuarie 2007, propunerea de hotărâri votate inclusiv cele respinse iniţiate de consilieri să fie arhivate pe site la fiecare pagină a fiecărui iniţiator deoarece informaţia pe site este structurată pe hotărâri şi nu pe pagina electronică a fiecărui consilier. Încă o dată, prezentăm activitatea consiliului judeţean, nu activitatea consilierilor.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Iniţiativele sunt puse pe site.
Dl.Silaghi Ioan: Da, asta e altceva, va fi şi de acum înainte, dar prezentarea se va face pe hotărâri şi pe consiliu judeţean.
Dl.Matula Iosif: Orice propuneri privind îmbunătăţirea site-ului sunt bine venite. Avem cel mai bun site pe ţară, dar este la început, nu este perfect, primeşte îmbunătăţiri. Daţi-mi voie să vă mulţumesc pentru activitatea deosebită pe anul 2006, pentru colaborare şi îmi doresc ca în această echipă să menţinem trendul ascendent pe care am pornit. Sărbători fericite şi anul Nou fericit dumneavoastră, familiilor şi tuturor celor apropiaţi. Vă mulţumesc.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif .Matula Ioan Silaghi

