Consiliul Județean
Arad

ROMÂNIA

JUDEŢUL ARAD

CONSILIUL JUDEŢEAN


HOTĂRÂREA NR.


13 bis



din


14.02.2002



de stabilire a contribuţiei comunităţilor locale la finanţarea activităţii de protecţie a copilului aflat în dificultate, a celui cu handicap, precum şi persoanei majore care beneficiază de protecţie în cadrul centrelor de plasament ale Direcţiei Generale pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad

Cosiliul Judeţean Arad, având în vedere:;

-prevederile Hotărârii Guvernului României nr.457/2000 prin care au fost aprobate Normele Metodologice de stabilire a nivelului contribuţiei comunităţilor locale la finanţarea activităţii de protecţie a copilului aflat în dificultate, a celui cu handicap, precum şi persoanei majore care beneficiază de protecţie în condiţiile art.19 din Ordonanţa de urgenţă nr.26/1997, republicată;



-prevederile Ordonanţei de urgenţă nr.26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate;



-referatul Direcţiei Generale pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad nr.1611 din 02.02.2002;



-referatul nr.681/08.02.2001 al Direcţiei Generale Economice de promovare a hotărârii;



În temeiul art.109 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală,

H O T Ă R Ă Ş T E:

Art.1 Costul pe anul 2002 pentru un copil sau o persoană majoră care beneficiază de protecţie în condiţiile art.19 din Ordonanţa de urgenţă nr.26/1997 în funcţie de care se stabileşte contribuţia consiliilor locale este de 24.160.610 lei an/asistat.



Costul anual/asistat reprezintă cheltuielile materiale şi serviciile cu caracter funcţional înregistrate în anul precedent raportate la numărul mediu de copii.


Art.2 Contribuţia consiliilor locale din a căror rază teritorială provin copiii instituţionalizaţi în centrele de plasament ale Direcţiei Generale pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad, este de cel puţin 25% din costul anual, respectiv de 6.040.200 lei an/asistat.



Contribuţia se virează lunar în cotă de 1/12 din contribuţia anuală, adică minimum 503.350 lei/asistat, până la data de 10 a fiecărei luni, nivelul acesteia fiind proporţional cu numărul de copii instituţionalizaţi. Diferenţa de contribuţie aferentă lunilor ianuarie şi februarie, ca urmare a modificării costului de întreţinere se virează în luna martie a.c.



Situaţia în care un consiliu local nu şi-a onorat obligaţiile de plată curente şi restante două luni, se consideră consecinţa incapacităţii de plăţi, caz în care sumele datorate vor fi suportate din cota de 16 % la dispoziţia Consiliului judeţean. Ordinele de plată prin care se efectuează virarea cotei de 16 % la dispoziţia Consiliului judeţean vor fi însoţite de o anexă cu datoriile consiliilor locale către bugetul judeţean în vederea operării acestora de către trezoreriile locale.





Se anulează majorările şi penalităţile de întârziere ale consiliilor locale pe anul 2001 pentru sumele reprezentând contribuţia comunităţilor locale la finanţarea activităţii de protecţie a copilului dacă-şi onorează integral obligaţiile faţă de bugetul judeţean (restanţe + curente) până la 30 septembrie 2002, în conformitate cu graficul de recuperarea eşalonată a restanţelor, stabilit împreună cu consiliile locale.


Art.3 Prevederile din Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr.97/24.11.2000 cuprinse în art.2; 3; 4; 5 cu referire la modul de evidenţiere a cheltuielilor, obligaţia aprobării contribuţiei, contul în care se virează contribuţia, precum şi stabilirea comunităţilor din care provine copilul rămân în vigoare.



Prezenta hotărâre se comunică la:


-Prefectura Judeţului Arad;



-Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi Controlului Financiar de Stat a Judeţului Arad;



-Direcţia Generală pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad;



-Direcţia Generală Economică Arad;



-Consiliile locale: municipal, orăşeneşti şi comunale.


PREŞEDINTE,


CAIUS PARPALĂ

CONTRASEMNEAZĂ:

SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,


IOAN SILAGHI


Modul de votare:

Reprezentare vot Total voturi
pentru

voturi
contra

voturi
abțineri

voturi
absenți

voturi
nu au votat

voturi


Vot detaliat:


Crt

Consilier

Vot

Sari la conținut