Consiliul Județean
Arad

ROMÂNIA

JUDEŢUL ARAD

CONSILIUL JUDEŢEAN


HOTĂRÂREA NR.


18



din


24.01.2003



privind costul pe anul 2003 pentru un copil sau persoană majoră care beneficiază de protecţie în cadrul centrelor de plasament ale Direcţiei Generale pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad

Consiliul Judeţean Arad;

Având în vedere:



– prevederile Hotărârii Guvernului României nr.457/2000 pentru aprobarea Normelor Metodologice de stabilire a nivelului contribuţiilor comunităţilor locale la finanţarea activităţii de protecţie a copilului aflat în dificultate, a celui cu handicap, precum şi a persoanei majore care beneficiază de protecţie în condiţiile art.19 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.26/1999, republicată;



– Prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate;



– Referatul Direcţiei Generale Economice a Consiliului Judeţean Arad privind costul pe anul 2003 pentru un copil sau o persoană majoră care beneficiază de protecţie în condiţiile art.19 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr.26/1997 în funcţie de care consiliile locale vor aproba nivelul contribuţiilor lunar;




În temeiul art.109 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală.

H O T Ă R Ă Ş T E:

Art.1 Costul pe anul 2003 pentru un copil sau persoană majoră care beneficiază de protecţie în cadrul centrelor de plasament ale Direcţiei Generale pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad în funcţie de care consiliile locale vor aproba nivelul contribuţiilor este de 35.026.800 lei/an/asistat. Costul anual/asistat reprezintă cheltuielile materiale şi serviciile cu caracter funcţional înregistrate în anul 2002 raportat la numărul mediu de copii.


Art.2 Consiliile locale din a căror rază teritorială provin copiii instituţionalizaţi, participă la finanţarea activităţii de protecţie a copilului pe seama unei contribuţii care nu poate fi mai mică de 25 % din costul anual, respectiv de 8.756.700lei/an/asistat. Cheltuielile aferente se vor cuprinde potrivit clasificaţiei funcţionale la cap.84.02 “Transferuri” subcapitolul 04 “Transferuri din bugetul comunei, oraşului, municipiului sau sectorului municipiului Bucureşti către bugetul consiliului judeţean pentru susţinerea sistemului de protecţie a copilului”, iar în clasificaţia economică la titlul 38 “Transferuri” articolul 39 “Transferuri consolidabile” aliniatul 21 “Transferuri din bugetul comunei, oraşului, municipiului către bugetul consiliului judeţean pentru susţinerea sistemului de protecţie a copilului”.


Art.3 Nivelul contribuţiei anuale a comunităţilor locale la finanţarea activităţii de protecţie a copilului aflat în dificultate, a celui cu handicap, precum şi a persoanei majore care beneficiază de protecţie se stabileşte prin hotărâre de către fiecare consiliu local. Autorităţile administraţiei publice locale virează contribuţia lunară care reprezintă 1/12 din contribuţia anuală până la data de 10 a fiecărei luni în contul Consiliului Judeţean Arad nr. 39.02.04.3519941 deschis la Trezoreria Municipiului Arad, contribuţia comunităţii locale reprezentând obligaţii faţă de bugetul judeţean.


Art.4 Constituie imposibilitate de plată situaţia în care un consiliu local nu şi-a onorat obligaţiile de plată curente şi restante mai mult de două luni consecutiv, situaţie în care sumele datorate vor fi suportate din cota de 17 % cuvenită consiliului local aflată la dispoziţia consiliului judeţean .


Art.5 Determinarea comunităţilor locale din care provine copilul se face în conformitate cu Ordinul 54/2000 al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului . Direcţia Generală pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad va transmite consiliilor locale până la data de 15 februarie situaţia copiilor instituţionalizaţi la data de 31 decembrie 2002. Orice modificare intervenită în situaţia copilului sau a persoanei majore care beneficiază de protecţie se comunică consiliului local al localităţii din care acesta provine de către instituţia care are în îngrijire şi protecţie copilul în termen de 3 zile de la data apariţiei situaţiei. Plata contribuţiei se suspendă sau încetează, după caz, începând cu luna următoare celei în care a intervenit modificarea în situaţia copilului sau a persoanei majore.



Prezenta hotărâre se comunică la:



– Prefectura Judeţului Arad;



– Direcţia Generală pentru Protecţia Drepturilor Copilului Arad;



– Direcţia Generală Economică a Consiliului Judeţean Arad;



Consiliile locale: municipal, orăşeneşti şi comunale.


PREŞEDINTE,


ING.CAIUS PARPALĂ

CONTRASEMNEAZĂ:

SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,


IOAN SILAGHI


Modul de votare:

Reprezentare vot Total voturi
pentru

voturi
contra

voturi
abțineri

voturi
absenți

voturi
nu au votat

voturi


Vot detaliat:


Crt

Consilier

Vot

Sari la conținut