ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
HOTĂRÂREA NR.
206
din
29.07.2011
privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Arad
Consiliul Judeţean Arad;
Având în vedere,
-referatul nr. 10893 din 19.07.2011 al Serviciului Gestiune Resurse Umane privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Arad;
-prevederile art. 91 alin. (2) lit. c) şi ale art 104 alin.(2) lit. a) din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată;
-H.C.J. nr. 263 din 30.09.2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al Consiliului judeţean Arad;
-H.C.J. nr. 307 din 22.10.2010 privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al Consiliului judeţean Arad;
-H.C.J. nr. 363 din 23.12.2010 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al Consiliului judeţean Arad;
-Avizul favorabil al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici Bucureşti transmis prin adresa nr. 893994/24.06.2011;
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată;
Art.1
. Se modifică şi se completează Regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Arad, după cum urmează:
Capitolul X – Arhitect şef –
-pct.10. Atribuţiile Direcţiei Amenajarea Teritoriului şi Urbanism sunt:
Structura de specialitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului, respectiv DIRECŢIA AMENAJAREA TERITORIULUI ŞI URBANISM, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) iniţiază, coordonează din punct de vedere tehnic elaborarea, avizează şi propune spre aprobare strategiile de dezvoltare teritorială urbane, precum şi documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
b) convoacă şi asigură dezbaterea lucrărilor Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism;
c) întocmeşte, verifică din punct de vedere tehnic şi propune emiterea avizelor de oportunitate, a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire;
d) urmăreşte punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare urbană şi a politicilor urbane, precum şi a documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
e) asigură gestionarea, evidenţa şi actualizarea documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului;
f) organizează şi coordonează constituirea şi dezvoltarea băncilor/bazelor de date urbane;
g) coordonează şi asigură informarea publică şi procesul de dezbatere şi consultare a publicului în vederea promovării documentaţiilor aflate în gestiunea sa;
h) participă la elaborarea planurile integrate de dezvoltare şi le avizează din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate;
i) avizează proiectele de investiţii publice din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate.
10.1. Atribuţiile Serviciului Amenajarea Teritoriului şi Urbanism sunt:
a.coordonează activitatea de amenajare a teritoriului şi de urbanism
la nivelul judeţului, conform legii;
b.asigură respectarea prevederilor Planului de Amenajare a Teritoriului Judeţului Arad – documentaţie aprobată – privind dezvoltarea durabilă a localităţilor ;
c.asigură elaborarea conform Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, completată şi actualizată, prin unităţi de proiectare de specialitate a planurilor de amenajarea teritoriului judeţean în corelare cu planul de amenajare a teritoriului naţional aprobat şi a secţiunilor acestuia; verifică pe parcursul proiectării şi răspunde de calitatea documentaţiilor de amenajarea teritoriului, achiziţionate de consiliul judeţean, pe care le preia pe bază de proces-verbal de recepţie de la proiectant;
d.prezintă şi susţine alături de proiectant, la organele de avizare centrale şi locale
Planul de amenajarea teritoriului judeţean sau Planurile de amenajarea teritoriului zonale,
inclusiv programele de aplicare şi secţiunile acestora pe domenii sectoriale de activitate;
e.asigură elaborarea prin unităţi de specialitate a studiilor şi prognozelor la nivelul judeţului,
pe domenii de activitate, din cuprinsul planului de amenajarea teritoriului judeţean;
f.sprijină şi îndrumă consiliile locale, la solicitarea acestora, pe parcursul elaborării şi avizării documentaţiilor de urbanism şi amenajarea teritoriului
astfel încât prin aprobarea lor să se realizeze dezvoltarea durabilă, echilibrată a localităţilor şi a teritoriului, protecţia mediului natural şi construit, asigurând calitatea deciziei;
g.analizează planul de amenajare a teritoriului judeţean şi planurile de amenajare a teritoriului zonal
şi le prezintă Comisiei
tehnice de amenajarea teritoriului şi urbanism de pe lângă Consiliul Judeţean Arad;
h.analizează planurile urbanistice generale ale localităţilor şi regulamentele locale de urbanism aferente depuse de consiliile locale ale unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ şi le prezintă Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului şi urbanism de pe lângă Consiliul Judeţean Arad;
i.analizează planurile de urbanism zonale şi planurile urbanistice de
detaliu din competenţa de avizare a consiliului judeţean, depuse de beneficiari şi le prezintă Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului şi urbanism de pe lângă Consiliul Judeţean Arad;
j.asigură secretariatul tehnic de specialitate şi coordonarea Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului şi urbanism a Consiliului Judeţean Arad;
k.colaborează cu instituţiile centrale şi judeţene, colectează, analizează, sistematizează şi transmite datele solicitate de acestea în legătură cu amenajarea teritoriului judeţului;
l.colaborează cu celelalte direcţii ale Consiliului judeţean
şi furnizează informaţii privind documentaţiile de amenajare şi urbanism realizate în judeţ;
m.coordonează, urmăreşte şi verifică din punct de vedere tehnic elaborarea şi actualizarea, de către consiliile locale, a planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism aferente;
n.fundamentează şi solicită finanţarea de la bugetul de stat a elaborării /actualizării planurilor urbanistice generale în baza solicitărilor primite de la consiliile locale, a priorităţilor/criteriilor stabilite şi în conformitate cu prevederile legale;
o.fundamentează şi solicită finanţarea de la bugetul de stat a elaborării hărţilor de risc natural, conform H.G. nr. 932/2007, în baza solicitărilor primite de la consiliile locale şi a priorităţilor/ criteriilor stabilite;
p.asigură participarea unui reprezentant în comitetul special şi în grupul de lucru constituite conform prevederilor H.G. nr. 1076/2004
privind stabilirea procedurii de
realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, în vederea obţinerii avizului de mediu
pentru documentaţiile de amenajarea teritoriului şi urbanism (PATJ, PATZ, PUG, PUZ, PUD);
q.asigură participarea unui reprezentant în colectivul de analiză tehnică, constituit conform prevederilor legale , privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectele publice – privind lucrările de construcţii din competenţa de autorizare a preşedintelui consiliului judeţean;
r.întocmeşte proiecte de dispoziţii şi hotărâri ale Consiliului judeţean, referitoare la acest domeniu de activitate;
s.verifică în teren şi întocmeşte răspunsurile la sesizările referitoare la probleme de urbanism şi amenajarea teritoriului;
t.organizează şedinţe de îndrumare metodologică de specialitate pentru personalul cu atribuţii în acest domeniu din cadrul primăriilor locale;
u.ţine evidenţa solicitărilor înaintate Consiliului judeţean privind
reorganizarea administrativ-teritorială la nivelul judeţului (înfiinţarea unor localităţi, ridicarea în rangul ierarhiei funcţionale)
v.asigură accesul solicitanţilor (persoane fizice sau juridice) la documentaţiile de amenajare şi urbanism, în condiţiile legii şi conform Hotărârii C.J. Arad nr. 93/2002;
w.gestionează sistemul informatic de evidenţă a actelor
de autoritate întocmite în cadrul serviciului precum şi documentaţiile de amenajarea teritoriului şi urbanism avizate/aprobate, studiile şi prognozele de specialitate, hotărârile de aprobare aferente acestora întocmeşte lista acestor documentaţii;
x.avizează şi propune spre aprobare strategiile de dezvoltare teritorială urbane, precum şi documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
y.coordonează şi asigură informarea publică şi procesul de dezbatere şi consultare a publicului conform legii, pentru documentaţiile de amenajarea teritoriului din competenţa de aprobare a consiliului judeţean;
z.participă la elaborarea planurilor integrate de dezvoltare şi le avizează din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate;
aa.avizează proiectele de investiţii publice din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate;
bb.asigură arhivarea documentelor serviciului.
10. 2 Atribuţiile Compartimentului Autorizaţii de Construire şi Disciplina în Construcţii sunt:
a.verifică documentaţiile tehnice depuse de beneficiari pentru eliberarea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare pentru lucrările de construcţii din competenţa de autorizare a preşedintelui Consiliului judeţean; solicită şi obţine avizul primarilor unităţilor administrativ-teritoriale interesate, redactează certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire/desfiinţare;
b.întocmeşte avizul de oportunitate la solicitarea primarilor comunelor care nu au constituite structuri de specialitate conform legii.
c.acordă asistenţă tehnică de specialitate primarilor unităţilor administrativ-teritoriale care nu au constituite încă structuri de specialitate, în condiţiile prevederilor art. 45 din Legea nr. 50/1991, analizează cererile şi verifică documentaţiile transmise de primari în vederea emiterii avizului structurii de specialitate pentru emiterea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare din competenţa de emitere a acestora, pe bază de convenţie încheiată între primari şi preşedintele consiliului judeţean;
d.întocmeşte avizul structurii de specialitate în vederea emiterii de către primarii comunelor a certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare pentru toate categoriile de construcţii, altele decât locuinţele individuale şi anexele gospodăreşti, la cererea acestora;
e.ia măsuri pentru completarea documentaţiilor depuse de beneficiari pentru emiterea certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construire/desfiinţare, avizelor prealabile de oportunitate şi avizelor structuri de specialitate pentru încadrarea în termenul legal de emitere;
f.restituie beneficiarilor documentaţiile necorespunzătoare, incomplete,
incorecte, cu menţionarea în scris a documentelor, completărilor/corecturilor necesare pentru obţinerea actelor solicitate;
g.asigură regularizarea valorii taxelor de autorizare la expirarea duratei de execuţie a lucrărilor de construire prevăzută în autorizaţia de construire/desfiinţare;
h.la solicitare, asigură participarea la recepţia lucrărilor de construcţii autorizate de Preşedintele C.J. Arad, conf. H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie.
i.asigură publicitatea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare emise de preşedintele Consiliului judeţean;
j.gestionează documentaţiile tehnice care constituie suportul martor al actelor de autoritate iniţiate de acest compartiment;
k.ţine la zi şi în conformitate cu prevederile legale registrele de evidenţă a certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare, a avizelor structurii de specialitate şi avizelor prealabile;
l.analizează documentaţiile tehnice, verifică pe teren şi propune spre avizare Consiliului judeţean cererile societăţilor comerciale cu capital de stat, în vederea obţinerii certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului conf. H.G. nr. 834/1991;
m.asigura constituirea, actualizarea şi completarea trimestrială a băncii de date privind construcţiile autorizate de Consiliul judeţean Arad ;
n.asigură raportarea datelor despre construcţiile autorizate Inspectoratului Judetean în Construcţii Arad si Direcţiei Judeţene de Statistică, conform prevederilor legale;
o.întocmeşte programul de control în teritoriu şi îl supune aprobării;
p.exercită controlul în teritoriu conform competenţelor legale prevăzute de Legea nr. 50/1991, Ordinul MDRL nr. 839/2009 şi Legea nr 350/2001 cu modificările şi completările ulterioare;
q.urmăreşte respectarea disciplinei în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcţii pe teritoriul administrativ al judeţului precum si respectarea disciplinei in urbanism si amenajarea teritoriului legată de procesul de autorizare a construcţiilor; urmăreşte modul de conformare privind măsurile dispuse de Inspectoratul de Stat in Construcţii;
r.întocmeşte note de constatare la terminarea acţiunilor de control şi face propuneri conform competenţelor legale; întocmeşte evidenţa activităţii de control exercitată în judeţ;
s.colaborează cu Serviciul Juridic Contencios Administrativ la întocmirea referatelor de specialitate necesare susţinerii proceselor aflate în curs de judecată din domeniul construcţiilor şi urbanismului;
t.îndrumă personalul de specialitate din cadrul primăriilor judeţului privind respectarea procedurilor legale pentru autorizarea construcţiilor; îndrumă activitatea primăriilor prin transmiterea în teritoriu a unor circulare şi adrese privind modul de interpretare şi aplicare corectă a prevederilor legale în domeniul autorizării construcţiilor şi exercitării controlului, precum şi referitor la noile acte normative de specialitate apărute;
u.asigură secretariatul tehnic de specialitate al Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului şi urbanism a Consiliului Judeţean Arad;
v.întocmeşte referate, proiecte de dispoziţii şi hotărâri ale Consiliului Judeţean Arad, referitoare la domeniul de activitate al compartimentului;
w.gestionează sistemul informatic de evidenţă a actelor de autoritate întocmite în cadrul compartimentului (registrul certificatelor de urbanism, autorizaţiilor, avizelor, etc); gestionează
documentaţiile tehnice verificate care au stat la baza emiteri certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare, avizelor întocmeşte lista acestor documentaţii,
x.asigură arhivarea documentelor compartimentului.
Capitolul VI –
Se modifică denumirea Biroului Gestiune Resurse Umane în Serviciul Gestiune Resurse Umane.
Capitolul VIII
– Se modifică denumirea Serviciului Managementul Unităţilor de Asistenţă Medicală în Serviciul Managementul Spitalelor.
Capitolul XI
– pct. 11.3 – Se modifică denumirea Biroului Impozite Taxe Locale şi Relaţii Economice în Teritoriu în Serviciul Impozite Taxe Locale şi Relaţii Economice în Teritoriu.
Art.2
.Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Gestiune Resurse Umane al Consiliului Judeţean Arad.
Art.3
.Prezenta hotărâre se va comunica Arhitectului şef, Serviciului Gestiune Resurse Umane, Serviciului Managementul Spitalelor şi Serviciului Impozite Taxe Locale şi Relaţii Economice în Teritoriu din cadrul aparatului de specialitate, precum şi Instituţiei Prefectului Judeţului Arad, prin personalul din cadrul Serviciului Juridic Contencios Administrativ din subordinea Secretarului Judeţului.
PREŞEDINTE, NICOLAE IOŢCU | CONTRASEMNEAZĂ: SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, |
File Name |
---|
referat.doc |
Modul de votare:
Reprezentare vot | Total voturi | |
pentru | 29 voturi | |
contra | 0 voturi | |
abțineri | 0 voturi | |
absenți | 4 voturi | |
nu au votat | 0 voturi |
Vot detaliat:
Crt | Consilier | Vot |
---|---|---|
1 | BOLONI GYORGY (UDMR) | |
2 | CHAMBRE DORINA RODICA (PD-L) | |
3 | COSTIN IONEL (PD-L) | |
4 | CRISTINA IOAN (PNL) | |
5 | DON CIPRIAN FLORIN (PD-L) | |
6 | DRĂGAN CRISTIAN IOAN (PD-L) | |
7 | DUMITRACHE OVIDIU (PSD) | |
8 | GALU COSMIN RADU (PNTCD) | |
9 | GIURGELEA IONEL (PD-L) | |
10 | HERLO RODICA (PSD) | |
11 | HONDEA IOAN (PNL) | |
12 | IOŢCU PETRU NICOLAE (PD-L) | |
13 | MIHUŢ TEODOR (PD-L) | |
14 | MOŢICA ANA LENUŢA (PNL) | |
15 | NĂSUI ADRIAN (PD-L) | |
16 | NEGREA DANIEL (PD-L) | |
17 | PARPALĂ CAIUS MIHAI (PNL) | |
18 | POPA EMIL DOREL (PD-L) | |
19 | PURCARU MIRCEA (PC) | |
20 | ROMAN SORIN-VICTOR (PD-L) | |
21 | SABĂU GHEORGHE (PSD) | |
22 | SCOROBETE RADU (PNL) | |
23 | SIPOS GYORGY (UDMR) | |
24 | TOTH CSABA (UDMR) | |
25 | ŢOLEA ADRIAN (PD-L) | |
26 | ULICI IOAN (PD-L) | |
27 | VANCU EUGEN CONSTANTIN (PD-L) | |
28 | VELICI FLORIN TEODOR (PD-L) | |
29 | VESA TEODOR (PC) | |
30 | DAT IONEL (PSD) | |
31 | FELNECAN ROMULUS-ALIN (PD-L) | |
32 | LEAH SANDU (PD-L) | |
33 | SECULICI GHEORGHE (PD-L) | |