ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
HOTĂRÂREA NR.
27
din
31.01.2023
privind avizarea modificării Regulamentului Serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad
Consiliul Judeţean Arad,
Având în vedere:
-Referatul de aprobare nr. 1.798/20.01.2023 al Președintelui Consiliului Județean Arad;
-Raportul de specialitate nr. 1.799/20.01.2023 al Serviciului Guvernanță Corporativă, Ajutor de Stat și Transport;
-Adresa nr. 106/20.01.2023 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad, înregistrată la Consiliul Județean Arad cu nr. 1.779/20.01.2023;
-Regulamentul Serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad;
-Avizul favorabil al comisiilor de specialitate;
-Prevederile art. 8 alin. (3) lit. i, art. 10 alin. (5) și art. 22 alin. (4) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile art. 6 din Legea nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
-Prevederile art. 175 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
-Ordinul nr. 88/2007 al Președintelui Autorității Naționale de Reglementare a Serviciilor Publice de Gospodărire Comunală pentru aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare;
-Prevederile art. 16 alin. (3) lit. f și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Art.1.
Se avizează modificarea Regulamentului Serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad, după cum urmează:
1.
Art. 2
pct.
18.2
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 2
pct.
18.2
Branşamentul, până la contor, inclusiv căminul de branşament şi contorul, aparţin reţelei publice de distribuţie, indiferent de modul de finanţare a execuţiei. Finanţarea execuţiei branşamentului se asigură de autoritatea publică locală respectiv de către operator în limita surselor de finanțare ce i-au fost puse la dispoziție, în acest sens, de fiecare unitate administrativ-teritorială în parte – autorități delegante în Contractul de delegare, corespunzător punctului de delimitare a instalaţiilor. În situații de excepție, caracterizate de insuficiența sau lipsa fondurilor necesare în bugetul autorităților publice locale, utilizatorul are dreptul de a finanța realizarea de branșamente.”
2.
Art. 7
alin.
(4)
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 7
alin.
(4)
Utilizatorii persoane juridice, vor achiziţiona şi monta instalaţii specifice de măsură a debitelor evacuate, pe baza avizului emis de Operator.”
3.
Art. 65
alin.
(1)
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 65
alin.
(1)
Cheltuielile pentru executarea branşamentului, inclusiv a căminului, revin autorităţilor administraţiei publice locale, execuţia lucrărilor realizându-se prin grija Operatorului, în limita fondului alocat de autorităţile publice locale sau judeţene, iar modalităţile de decontare vor fi stabilite prin contractul de delegare a gestiunii. În situații de excepție beneficiarul poate finanța execuția branșamentului, inclusiv a căminului, urmând ca sumele astfel avansate să fie solicitate la plată autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene.”
4.
Art. 66
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 66 (1)
Orice utilizator are dreptul la un aparat de măsurare a consumului pe branşamentul său.
(2)
Montarea contoarelor de branșament se va face la toți utilizatorii ca o obligație a operatorului, pe baza unui program de contorizare stabilit și finanțat de autoritatea administrației locale.
(3)
Contravaloarea contoarelor de apă montate de utilizatorii casnici cu acordul Operatorului, inclusiv contravaloarea montajului acestora, se decontează prin intermediul Operatorului pe baza documentelor justificative prezentate de utilizatori. Decontarea se va face în limita fondurilor cu acestă destinație prevăzute în Programul de Achiziții întocmit și aprobat în conformitate cu prevederile legale. Fondurile necesare pentru restituirea acestor sume utilizatorilor se asigură din contribuția autorității delegante la constituirea Fondului pentru Întreținere, Înlocuire și Dezvoltare.
(4)
Cantitățile de apă furnizate și facturate de către Operator se stabilesc în condițiile reglementate la art. 106, alin. (5) din Regulament.
(5)
Pentru utilizatorii care nu posedă aparate de măsură, până la montarea acestora, stabilirea consumului se face în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem pauşal.
(6)
Debitele de apă industrială se stabilesc numai pe baza înregistrării aparatelor de măsurare sau a metodelor de determinare a consumurilor, stabilite de comun acord în contractul de furnizare.”
5.
Art. 69
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 69 (1)
Pierderile de apă în reţea se consideră ca fiind normale dacă au valori sub 15% din cantitatea totală intrată în sistemul de distribuţie.
(2)
Lucrările de reabilitare sau modernizare, după caz, se fac obligatoriu, în cazul în care pierderea generală de apă (de la captare la utilizator) este mai mare de 20% sau dacă este depășită durata normată de exploatare.”
6.
Art. 75
alin.
(6)
se modifică, urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 75
alin.
(6)
Cheltuielile pentru executarea racordurilor la utilizator revin autorităților administrației publice locale. În situații de excepție, caracterizate de insuficiența sau lipsa fondurilor necesare în bugetul autorităților publice locale, utilizatorul are dreptul de a finanța realizarea de racorduri”.
7.
Art. 96
alin.
(2)
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 96
alin.
(2)
Autorităţile administraţiei publice locale au, potrivit prerogativelor atribuite prin lege, obligația să încheie cu operatorul un contract pentru colectarea, canalizarea şi epurarea apelor pluviale de pe domeniul public şi privat al localităţii. Această obligație revine și agenților economici și instituțiilor publice, pentru suprafețele aflate în folosința acestora.”
8.
Art. 102
se modifică, urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 102
Operatorul are următoarele drepturi: (…)
f) să monteze în instalații orice tip de aparat de măsură a consumurilor care este conform cu legislația în vigoare; (…)
j) să recupereze prejudiciile cauzate și să sesizeze autorităţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradări ale componentelor sistemului public de alimentare cu apă şi de canalizare (ex: branşament de apă, racord de canal, robinet, vană de concesie, contor de apă, sigiliul metrologic, sigiliul aplicat de Operator, sau orice altă componentă a contorului de apă şi/sau reţelei de distribuţie, etc). (…)
m) să intrerupă furnizarea apei sau preluarea apei uzate în rețeaua publică de canalizare, numai după 5 zile lucrătoare de la primirea de către utilizator a unei notificări constând în comunicarea scrisă făcută de Operator şi transmisă prin curier sau prin scrisoare recomandată adresată utilizatorului, în următoarele situaţii. (…)
8. când utilizatorii alimentaţi cu apă rece din altă sursă decât reţeaua publică de alimentare cu apă, nu achită facturile reprezentând contravaloarea serviciului de preluare a apei uzate în rețeaua publică de canalizare; (…)”
9.
Art. 106
alin.
(5)
se modifică, urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 106
alin.
(5)
Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare se emite, cel mai târziu, până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenţă de 15 zile de la data emiterii facturilor. Data emiterii facturii şi termenul de scadenţă se înscriu pe factură. Cantităţile de apă facturate se stabilesc lunar astfel:
a) pe baza înregistrărilor contorului de branşament, prin citire de către personalul împuternicit al Operatorului consemnată în cartea de evidență a consumului sau prin autocitire efectuată de utilizator și comunicată operatorului în intervalul specificat în factură;
b) pe baza înregistrărilor contorului de branşament montat pe branșamentul amplasat pe proprietatea privată a utilizatorului, prin autocitire efectuată de utilizator și citire de regularizare – o dată la maxim 4 luni, efectuată de personalul împutenicit al Operatorului;
c) pe baza înregistrărilor contorului de branşament cu citire la distanță indiferent de locul în care este amplasat contorul de branșament și branșamentul ce deservește utilizatorul;
d) pentru utilizatorii care nu posedă aparate de măsurare a volumului de apă determinarea consumului se va face în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantităţilor de apă în sistem paușal.
e) prin estimare a consumului pe baza mediei consumului individual pe ultimele 12 luni realizat de utilizator, atunci când:
i) utilizatorul nu comunică operatorului indexul contorului de branșament montat pe branșamentul amplasat pe proprietatea privată în intervalul de timp cuprins între citirile de regularizare efectuate de operator;
ii) personalul împuternicit al operatorului este împiedicat în orice fel a efectua citirea indexul contorului de branșament;
iii) alte situații de excepție reglementate de legiuitor și de prezentul Regulament;
e^1) consumul stabilit prin estimare se regularizează în urma citirii contorului de branșament.”
10.
Art. 106
alin.
(10)
se modifică urmând a avea următorul cuprins:
„
Art. 106
alin.
(10)
Nicio reducere a cantității de apă-canal, facturată/înregistrată, nu poate fi solicitată sub motivul pierderilor de apă din instalaţia interioară a utilizatorului.
(10^1)
Prin excepție este admisibilă diminuarea cantității de apă uzată facturată, prin excepție de la prevederile art. 90, alin. (1) din Regulament, atunci când din verificările efectuate de operator la sesizarea scrisă a utilizatorului, formulată în termen de maxim 48 de ore de la constatarea avariei, se adeverește faptul că în instalația interioară a utilizatorului a avut loc o avarie a rețelei de alimentare cu apă, și că apa potabilă înregistrată de contorul de branșament nu a ajuns în totalitate în sistemul public de canalizare. În acest caz, la facturarea cantității de apă uzată preluată în sistemul de canalizare se va avea în vedere media consumului de apă uzată facturată în ultimele 12 luni anterioare lunii în care s-a produs avaria.”
Art.2.
Se acordă mandat special domnului Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, reprezentant al Unității Administrativ-Teritoriale Județul Arad în Adunarea Generală a Asociaților la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad, să voteze pentru modificarea Regulamentului Serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad, în conformitate cu prevederile cuprinse la art. 1 din prezenta hotărâre.
Art.3.
Prezenta hotărâre se comunică la:
-Instituția Prefectului – Județul Arad
-Serviciul Guvernanță Corporativă Ajutor de Stat și Transport din cadrul Consiliului Județean Arad
-Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Județul Arad
-Domnul Iustin Cionca.
PREŞEDINTE, IUSTIN CIONCA | CONTRASEMNEAZĂ: SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, |
File Name |
---|
Referat.pdf |
Raport.pdf |
Modul de votare:
Reprezentare vot | Total voturi | |
pentru | 29 voturi | |
contra | 0 voturi | |
abțineri | 0 voturi | |
absenți | 1 voturi | |
nu au votat | 3 voturi |
Vot detaliat:
Crt | Consilier | Vot |
---|---|---|
1 | ANGHEL RĂZVAN-PAUL (USR) | |
2 | BLAGA BOGDAN-MARIUS (PNL) | |
3 | BOLONI GYORGY (UDMR) | |
4 | BOZGA DORU (PNL) | |
5 | BUDĂU RUBEN (PSLC) | |
6 | BULBUC IONEL (PNL) | |
7 | CADAR RĂZVAN-OLIMPIU (PNL) | |
8 | CIONCA-ARGHIR IUSTIN-MARINEL (PNL) | |
9 | CIOROGAR CRISTINA-DENISA (PNL) | |
10 | CRIŞAN CORINA-ANKA (PNL) | |
11 | CRIŞAN IOAN (PNL) | |
12 | DIHEL MARIANA DANIELA (PRO România) | |
13 | DINGA STEFANIA-PATRICIA (PNL) | |
14 | LUCA SAMUEL (USR) | |
15 | LUCACI CORNEL-ŞTEFAN (PSLC) | |
16 | NAGHI ALINA-GEORGETA (PMP) | |
17 | ONESCU IRINA (PNL) | |
18 | PERO TAMAS-CAROL (UDMR) | |
19 | POP IOANA-ALINA (USR) | |
20 | POP TALIDA (PNL) | |
21 | POPA GAROFIŢA (PNL) | |
22 | REMEŢAN FLORIN (PMP) | |
23 | STAN SIMONA-LUCIA (PNL) | |
24 | STANCA DORIN-MARCEL (PNL) | |
25 | TALPEȘ MIREL-PETRU (PNL) | |
26 | TRIPON FLORIN (PNL) | |
27 | ŢOLE DANIEL-IOAN (USR) | |
28 | ULICI ION (PNL) | |
29 | WALDVOGEL-LERIC BRIGITTE-GLORIA (PRO România) | |
30 | BORHA GHEORGHE-VASILE (PNL) | |
31 | MOŢ PETRU (PSLC) | |
32 | ORZA GHEORGHE (USR) | |
33 | GLIGOR ALIN-SORIN (PRO România) | |