Şedinţă extraordinară 08.04.2019
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 6856/08.04.2019
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna APRILIE 2019:
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 08.04.2019 | 13.00 | „Vasile Goldiş” |
1.Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 05.04.2019 | 10.00 | „Şt. Cicio Pop” |
2.Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 05.04.2019 | 11.00 | „Şt. Cicio Pop” |
3.Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, sănătate, agricultură şi protecţia mediului | 05.04.2019 | 13.00 | „Şt. Cicio Pop” |
4.Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive, de tineret şi de turism | 05.04.2019 | 12.00 | „Şt. Cicio Pop” |
5.Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi servicii publice, sociale şi relaţii externe. | 05.04.2019 | 14.00 | „Şt. Cicio Pop” |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de 04.04.2019, ora 11.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail doina.glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Serviciul Juridic Contencios Administrativ.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 04.04.2019, ora 10.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
Iustin CIONCA
Red. D. Glogovicean
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR. 426
din 04.04.2019
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) şi art. 106 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Articol unic:Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 08.04.2019, ora 13.00, în Sala „Vasile Goldiş”, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019.
3.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
MINUTA
ședinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad
din data de 08.04.2019, ora 13.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 426/04.04.2019, a preşedintelui Consiliului Judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu-vicepreședinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian Cătălin, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salașan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Ţolea Adrian-Florin, Trifon Daniel, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Lupu Silvana-secretar al Județului.
Absenţi: Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Craivan Camelia-Eugenia, Duruş Daniel-Florin şi Lucaci Cornel-Ştefan – consilieri judeţeni.
La punctele 2 şi 3 de pe ordinea de zi, au părăsit sala de şedinţă următorii consilieri judeţeni: Butunoi Adrian Cătălin, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pop Alin, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea şi Trifon Daniel.
În cadrul şedinţei s-a dezbătut următoarea:
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”. -ADOPTAT
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019. – ADPOTAT
3.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019. – ADOPTAT
Președinte, Secretar al Județului,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Întocmit,
Doina Glogovicean
Ordine de zi
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de
8 aprilie 2019, ora 13.00, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019.
3.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019.
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
NR. 7.421/10.04.2019
PROCES-VERBAL
al şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad
din data de 08.04.2019, ora 13.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 426/08.04.2019 a preşedintelui Consiliului Judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi: Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Craivan Camelia-Eugenia, Duruş Daniel-Sorin şi Lucaci Cornel-Ştefan – consilieri judeţeni.
În timp ce domnul preşedinte Cionca Iustin prezintă punctul 2 de pe ordinea de zi, domnii consilieri judeţeni Butunoi Adrian-Cătălin, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pop Alin, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel părăsesc sala de şedinţă.
Dl Cionca Iustin: Stimaţi colegi, dacă sunteţi de acord să începem? Astăzi, pe ordinea de zi avem trei puncte. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”. Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019 şi Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Cine este pentru? 29 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de
08 aprilie 2019, ora 13.00, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019.
3.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 99/2019 privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 08 aprilie 2019.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”.
Dl Cionca Iustin: Punctul 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”. Dacă sunt întrebări? Nu sunt. Cine este pentru? 29 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 100/2019 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizaţi ai obiectivului de investiţie „RK acoperiş, consolidări structurale şi amenajări interioare ale unei părţi din clădirea situată în Arad, B-dul Revoluţiei nr. 81”.
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019.
Dl Cionca Iustin: Punctul 2.
Dl Sulincean Marius: Domnul preşedinte, dacă îmi daţi cuvântul înainte de a intra în dezbatere pe punctul 2?
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Sulincean Marius: Domnule preşedinte, după cum v-am anunţat şi în şedinţa anterioară, protestul nostru continuă. Ne-am uitat foarte bine peste proiectul de buget, considerăm că sumele nu sunt alocate aşa cum ar trebui ele să fie alocate. De exemplu, considerăm că Centrul Cultural Judeţean în continuare are un buget foarte mare, bani pe care i-am fi putut cheltui mai bine. Considerăm în continuare că cetăţenii Judeţului Arad, cei care au votat altfel decât coloratura politică din care faceţi dumneavoastră parte sunt în continuare pedepsiţi şi nu facem nimic pentru ca ei să nu mai simtă acest lucru. Vă anunţ că noi nu votăm şi nu dezbatem proiectele de hotărâre de pe ordinea de zi 2 şi 3 şi că vom părăsi la un moment dat sala de şedinţă, urmând ca în şedinţa de plen când vom avea şi proiectul de hotărâre „Diverse” ca să discutăm mai pe larg vizavi de ceea ce se întâmplă astăzi. Atât am avut ca să vă anunţ. Îmi cer scuze faţă de cetăţenii Judeţului Arad cărora nu putem ca să le apărăm interesele în actuala conjunctură, ei fiind vitregiţi o mare parte dintre ei de confortul pe care ar trebui să îl oferim.
Dl Cionca Iustin: Am înţeles. Dacă mai sunt intervenţii? Vă rog, domnul Plaveţi!
Dl Plaveţi Ioan: Domnul preşedinte, eu aş vrea să lămurim dacă există cumva din punct de vedere al solicitării grupului PSD o reglementare care să stabilească forma de protest a aleşilor pentru că eu nu cunosc decât posibilitatea de a nu participa la dezbaterea proiectului de hotărâre propus şi la vot doar în situaţia în care există interes patrimonial a consilierului în cauză, motiv pentru care trebuie să ştim că în momentul în care nu se participă la vot şi în dezbatere…, dezbaterea e mai puţin probabil că trebuie să fie obligatoriu, dar votul trebuie, atunci să ne gândim foarte bine dacă indemnizarea este corectă sau nu. Mulţumesc!
Dl Cionca Iustin: Mulţumesc!
Dl Sulincean Marius: Dacă îmi permiteţi, domnule preşedinte! Înainte de a intra în dezbatere, probabil că mai multe din indemnizaţiile pe care le plăteşte Consiliul Judeţean în momentul acesta şi noi considerăm că ele nu sunt corecte, dar o să discutăm şi de ele dacă doriţi, domnul Plaveţi într-o şedinţă viitoare care are şi secţiunea „Diverse”.
Dl Cionca Iustin: În regulă. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Trecem la punctul 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019. Dacă sunt intervenţii? Nu sunt. Cine este pentru? 18 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-. Mulţumesc!
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 101/2019 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare în anul 2019.
Punctul 3
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019.
Dl Cionca Iustin: Trecem la punctul 3. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019. Dacă sunt intervenţii? Ştiu că există un amendament aici. Nu sunt intervenţii? Trecem la primul amendament. Domnul Remeţan, vă rog!
Dl Remeţan Florin: Bună ziua stimaţi colegi, domnule preşedinte! Am venit să vă privesc din faţă, să ne privim în ochi. Este neplăcut, nici nu vă daţi seama, ce înseamnă să stai în primul rând să nu îţi vezi colegii din spate şi să nu şti ce se întâmplă, mai ales că avem aşa colege cu ochi frumoşi şi sunt privat, domnule preşedinte de chestia asta în fiecare şedinţă. Sigur, poate pe viitor, domnul preşedinte ca paranteză, ar trebui ca şi sala aceasta să o amenajăm cumva într-o formă de careu, chiar să ne privim la dezbateri. Aţi văzut, noi trăim aşa pe sistemul acesta de săli de şedinţă pe rânduri, aşa este şi Parlamentul cu un vorbitor foarte departe, acela vorbeşte aceia dorm în sală. Aţi văzut Parlamentul sau Parlamentele ţărilor civilizate cum este şi în Londra, în Marea Britanie sunt faţă în faţă, la trei metri unii faţă de alţii, puterea şi opoziţia şi este o dezbatere reală. Acolo nu doarme nimeni în sală. Asta aşa ca exerciţiu, poate reuşim până la sfârşitul mandatului să facem măcar o şedinţă aşa, să ne vedem la faţă. Domnule preşedinte, eu am depus amendamentul la fiecare coleg, ştiu că nu are rost să îl mai citesc, să îl repet, l-am văzut şi în comisii, astăzi am venit doar cu o completare şi cu un temei juridic, pentru că au fost solicitări de la Comisia juridică mai ales, că nu am pus temeiul juridic şi acesta ar fi fost un motiv să fie respins deşi, eu m-am dus de bună-credinţă la colegii de la Comisia juridică şi am crezut că pot să mă ajute să îl completăm şi să chemăm pe cineva din juridic sau secretarul general şi să vedem…, temeiul legal era chiar Legea 153, legea salarizării. Şi de asemenea vreau să îmi cer scuze faţă de colegii de la Comisia 1 şi lui Neluţu Plaveţi care este un tip foarte omenos şi m-a acceptat în comisie, dacă cumva le-am creat o stare de discomfort prin prezenţa mea şi ce am spus, îmi cer scuze. Ştii la ce mă refer. Bun. Deci, temeiul juridic este acolo şi trebuie spus la toţi funcţionarii din România. În concluzie, la 1 ianuarie dacă au mai fost categorii, cu excepţia celor de la consiliile judeţene, primării, deci s-a mărit salariul la toată lumea cu 25%. Noi, prin articolul 11 din Legea salarizării 153, scoate, deci legea aceasta scoate de sub incidenţa…, (neinteligibil) personalul din administraţia publică, deci şi Consiliul Judeţean. Bun. Şi spune că se aprobă prin bugetul Consiliului Judeţean adică, astăzi, acum şi aici. Eu am luat act de o adresă a Sindicatului care a fost dată fiecărui consilier, inclusiv conducerii şi uitându-mă peste ea, sigur era o discuţie care noi o cunoşteam, dar m-a îngrijorat ceea ce scrie la o frază, „în ultimele luni au plecat din Consiliul Judeţean Arad înspre domeniul privat sau către alte instituţii publice, un număr relevant de specialişti cu o vechime de ani şi zeci de ani în specialităţi tehnice în care formarea unui înlocuitor poate dura tot ani de zile. Majoritatea covârşitoare a acestor plecări au fost determinate de nivelul de salarizare”. Noi, auzim chestiunea aceasta în fiecare şedinţă de comisie de la doamna Lenuţa Iancu cum tot modificăm pe posturi că nu vine nimeni să se angajeze datorită salarului mic. Deci, cunoşteam problema. Mai departe. După ce am luat act, am venit la Consiliul Judeţean joi şi am văzut că nu există cuprinsă nici o mărire de salarizare din partea executivului în buget şi atunci de îndată m-am apucat să fac un amendament. Şi am identificat câteva sume, bani care…, şi le-am pus în amendament cu cele două variante care le ştiţi. Sumele le-am identificat ca fiind bani care nu pot fi folosiţi cum erau cei de la autobuze, tocmai în şedinţa trecută aţi văzut ce s-a întâmplat, şi mă îndoiesc dacă aşa continuăm să facem politică în Consiliul Judeţean că până la sfârşitul mandatului vor fi aprobate hotărârile cu două treimi de către pesedişti. Deocamdată ei sunt puşi acolo, dar nu putem să îi cheltuim. Dacă nu vreţi să folosim aceşti bani în totalitate pentru mărirea de salarii, pentru fond, atunci am propus să fie luaţi de la biserici, de la capitolul cultură, de la biserici şi să fie întregit doar până la suma care scrie acolo cu bani de la autobuze. Am făcut chestiunea aceasta, precizarea, pentru că nu există o anexă la capitolul biserici cu banii…, cu solicitări privind cheltuirea acestor bani. Deci, consider că nu trebuie domnule preşedinte şi mai ales că este an electoral şi anul acesta şi anul viitor, să mai facem aceste pomeni electorale care le facem pentru biserici aşa cum am făcut în trecut şi cu alte lucruri care s-au dat, echipament sportiv pentru echipele de fotbal din judeţ, care s-a dat ilegal sau bani cheltuiţi pentru rugi şi nedei populare, deşi nu s-a atins nimeni de aceşti bani de la cultură, am încercat să evit dar, nu este în regulă domnule preşedinte să dăm în continuare bani ca să vină să se întâlnească „Fii Satului” pe banii publici. Comunitatea trebuie să îşi susţină acestea. Dacă vor să îşi facă nedei, să îşi facă sponsorizări, dacă tot le place să se întoarcă acasă. Nu s-a atins nimeni, nu ne-am atins de Aeroport, nu ne-am atins de învăţământ, de sănătate, de drumuri mai ales, care au un buget foarte generos în acest an, poate cel mai generos din ultimii ani şi aş vrea domnule preşedinte să vă spun că eu am crezut că luptăm pentru o cauză comună, că toţi consilierii şi liberalii doresc această mărire, inclusiv dumneavoastră, pentru că cum altfel aş interpreta ceea ce aţi spus dumneavoastră în…, este înregistrat în procesul verbal al şedinţei când aţi negociat cu salariaţii în care spuneţi că există disponibilitate şi înţelegere din partea conducerii Consiliului Judeţean Arad pentru chestiunea aceasta, iar doamna Gheorghina Ribovici spune că în momentul când va fi adoptat bugetul de stat se vor identifica şi asigura sume necesare acestor influenţe de creşteri salariale. Bun. Am…, (neinteligibil) sincer am văzut că i-am luat prin surprindere pe colegii mei, în special liberali care, oameni buni, de bună credinţă dar, eu am văzut că ei nu au avut undă, unde verde şi eu am înţeles că erau într-o situaţie mai delicată şi chiar m-au întrebat dacă am vorbit cu preşedintele şi eu am spus că eu nu am să mă duc niciodată la preşedintele meu pe care l-am votat, l-am susţinut şi îl susţin în continuare să mă ploconesc pentru o cauză comună. Este o cauză a tuturor, iar noi, dacă iubim şi preţuim aceşti angajaţi, noi trebuie să fim alături de ei şi să le arătăm respectul prin a vota mărirea de salarii să nu mai plece. Şi de ce insist domnule preşedinte, că ştiţi bine. Puteţi să veniţi oricând cu măriri de salarii, dar nu puteţi decât să vă încadraţi în sumele alocate prin buget. Deci, dumneavoastră nu mai puteţi veni…, noi, dacă astăzi nu votăm, nu mai putem mări salariile în acest an. Să mă contrazică cineva, este legea la mine pe masă. Bun. Deci, domnule preşedinte, dacă nu sunteţi aşa cum am citit în proces, dacă nu aţi fost împotriva măririi salariilor, atunci înseamnă că sunteţi pentru. Pentru că la…, aici nu vă puteţi abţine, da? Aş mai vrea să spun un lucru interesant din epopeea aceasta care am întâlnit-o cu colegii în Comisie, a fost o experienţă interesantă. Atitudinea doamnei Erika Stark de la Direcţia Copilului care a protestat la noi în Comisia de buget, de ce nu se măresc salariile şi la aparatul propriu al Direcţiei Copilului? De parcă eu eram împotriva măririi salariului! A fost chiar un motiv de la colegii…, Boloni baci de la UDMR care a spus „păi da să mărim la toată lumea”, dar nu vă opreşte nimeni să faceţi un amendament în completare, am spus. Eu am primit un document de la Sindicat şi pe care l-am luat ca bază de discuţie şi l-am promovat. Dumneavoastră faceţi un amendament de completare şi măriţi şi la…, (neinteligibil) de bază de la Protecţia Copilului. Nu deranjează pe nimeni. Dar nu există un document. Şi i-am spus şi la Erika să înţeleagă. Şti cum este, Erika? Vorba aceea a românului…,
Dl Cionca Iustin: Domnul Remeţan! Încercaţi să concluzionaţi că acuma am depăşit Regulamentul.
Dl Remeţan Florin: Aşa!
Dl Cionca Iustin: Nu stăm jumate de oră la un amendament.
Dl Remeţan Florin: Având în vedere că nu există un alt amendament, daţi-mi…, şi nu vorbesc foarte des. Nu, dar aceasta era o chestiune. Există o vorbă, că nu am avut nimic, dar am pierdut tot. Aşa suntem şi noi. Ştiţi domnule preşedinte, în viaţă se zice că trebuie să faci ce trebuie, nu ce ne place. Eu cred că astăzi trebuie să facem acest lucru. Vă mulţumesc!
Dl Cionca Iustin: Mulţumim şi noi, domnul Remeţan! Doamna Ribovici, vă rog să veniţi să prezentaţi dumneavoastră. Şi până veniţi, vreau doar să corectez două lucruri. Unu, noi am majorat salariile anul acesta, nu numai că am disponibilitatea. Le-am majorat cu 10% cele mici şi cu 5% cele mari. Pe lângă celelalte majorări de 30%, 25% practic, noi în ultimii ani am dublat salariile. Şi până la urmă trebuie să ţinem un echilibru între salarii şi celelalte realizări. Eu nu cred că oamenii ne-au ales numai să dăm salarii. Cred că ne-au ales să avem şi nişte realizări şi după cum vedeţi, cererea este foarte mare. Referitor la autobuze, dumneavoastră aţi tras concluzia că nu mai putem să le cumpărăm. Vă înşelaţi! Noi putem să le cumpărărm fără hotărâre şi doamna Ribovici o să vă spun acuma ca să nu ne certăm noi doi, o să vă spună expertul că le putem cumpăra şi asta o să şi facem! O să avem o altă problemă. Transferul de la noi, la CTP. Însă, vreau să se înţeleagă foarte clar şi vreau să reţină şi cei care sunt reprezentanţii presei. Eu am o hotărâre de Consiliul Judeţean din partea tuturor consilierilor judeţeni, de la toate partidele, care mă obligă ca la sfârşitul anului să preiau toate traseele la CTP şi să nu mai prelungim contractele cu operatorii privaţi. Păi dacă aţi dat hotărârea aceea, lăsaţi-mă să o execut! Că altfel, cum vreţi să execute personalul nostru de aici dacă nu mă lăsaţi să cumpăr autobuze? Am preluat amendamentul PSD care ne-au spus să cumpărăm autobuze noi, fie noi, cei de la Consiliul Judeţean şi doamna Ribovici a explicat acolo de ce nu putem să le luăm, nu mai reiau aici explicaţiile sau leasing pe CTP şi a venit domnul director Gojda şi v-a spus că nu poate să ia. Deci, am eliminat amândouă propunerile. A treia propunere este cea pe care executivul a înaintat-o şi anume: să cumpărăm din banii noştri ceea ce ne permitem, autobuze second-hand, nu ştiu acuma, ne hotărâm câţi ani, în funcţie de ofertă, iar noi punem banii ca aparatul să poată să meargă cu licitaţia astfel încât la sfârşitul anului să avem cumpărate autobuzele, angajate persoanele care vor conduce aceste autobuze şi cele care vor desevi tot parcul acesta auto. Trebuie să ne concentrăm puţin pentru că nu este o operaţiune care o faci în fiecare zi. Şi mă aşteptam ca dumneavoastră, toţi colegii mei să îmi daţi tot sprijinul. Nu se poate să vi să îmi dai ok-ul din punct de vedere politic şi după aceea mă tot încurci şi nu îmi dai hotărâre să cumpăr autobuze sau îmi tai din banii care i-am alocat pentru asta. Asta am vrut să clarificăm. Vom cumpăra autobuzele! Şi vreau eu să îi văd pe consilierii aceştia zmei de la PSD şi ALDE că nu or să fie de acord să transferăm cele 40 de autobuze la CTP când vor fi cumpărate aici. Pentru că aşa ceva nu se poate! Nu se poate să am o majoritate în Consiliul Judeţean care decide să cumpărărm ceva şi să îmi trebuiască nişte voturi în plus ca să le transfer acele lucruri care le-am cumpărat. Până la urmă este o prostie legislativă care trebuie corectată. Şi dacă aţi văzut în Codul Administrativ, este şi o prevedere care prevede renunţarea la două treimi pentru astfel de cazuri, pentru că şi-au dat şi ei seama că este o anomalie legislativă care trebuie corectată de îndată. Ei încearcă acum să facă voturi crezând că aşa reuşesc să câştige voturi. Se înşeală! O să vedeţi că vor pierde pe acţiunea aceasta de blocare a tuturor proiectelor care au nevoie de majoritate calificată a voturilor. Iar în ceea ce priveşte protestul, îmi pare rău că au plecat din sală, se comportă ca nişte laşi. Măcar să fi stat la un dialog! Banii pe care ei îi reclamă că nu le-au primit localităţile se datorează în primul rând subfinanţării din partea Guvernului. Ne-au crescut cota din impozitul pe venit dar ne-au dat toate atribuţiile pe asistenţă socială. Asta uită să spună! S-au bătut cu ceva cu Guvernul lor? Pe cota de 17,5% care este mult mai mare decât 7,5% care am împărţit-o noi, majoritatea din sală, au primit zero lei şi Chişineu-Criş şi Lipova. Nu i-am auzit să pună pancarde şi să facă grevă împotriva Guvernului că nu le-au dat nici un leu, nici măcar Moneasa de care nu mai pot de grijă nu a primit nici un leu din 17,5%. Verificaţi să vedeţi! Ei fac aici pe luptătorii cu noi din sumele acestea infime pe care am ajuns să le împărţim şi pe care noi le dăm doar pentru cofinanţarea proiectelor pe care le înaintează administraţiile locale. Eu cred că am împărţit puţinii bani care i-am primit aici în mod corect. Până la urmă au trecut conform legii, cu jumătate plus unu dintre numărul aleşilor care sunt reprezentanţii cetăţenilor din Judeţul Arad. Dacă ar fi vrut într-adevăr, trebuiau să vină să negocieze cu noi, cu cei din executiv, să mă convingă că acele proiecte erau importante. Eu dacă vreau proiecte la Ministerul Dezvoltării nu îi trimit o lista la ministru, mă duc şi mă bat pentru proiectele acelea şi asta trebuie să facă şi ei! Din păcate, unii nu au trimis nici măcar cereri şi v-am spus atunci care localităţi nu au trimis cereri şi pot să vă mai spun acum că toţi primarii PSD care au venit şi şi-au susţinut proiectele, au primit bani. Aceasta este o minciună cu zero lei pentru PSD. Să verifice fiecare localitate şi o să aibă o surpriză că foarte mulţi primari PSD au primit bani pentru proiecte. Acuma, o să vă rog să revenim la amendamentul domnului Remeţan, să răspundeţi din punct de vedere al executivului şi apoi trecem la vot.
Dna Ribovici Gheorghina: Deci, la fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli, am prins la cheltuielile de personal statele de funcţii aprobate prin ultimele hotărâri de consiliu. De ce nu am prins…, deşi bugetul era, proiectul de buget era finalizat, de ce nu am luat în calcul încă o majorare de salarii, din două motive din punctul meu de vedere întrucât, în anul 2019, dar doar în anul 2019, prin excepţie de la Legea 273, impozitul pe venit estimat a se încasa se ridică la nivelul cotei de 15%, iar în anii…, estimările pe anii 2020-2021, din păcate se revine la vechea lege. Legea 273 în care veniturile estimate a se încasa sunt mici, adică jumate. Dacă anul acesta avem estimtat 45 de milioane, în 2020, 21-22 la acel…, această sursă de venit este 22 de milioane, 23 de milioane, 24 de milioane deci, efectiv la jumate. Deci, din punctul meu de vedere, al nostru, al executivului, normal că ne dorim şi noi salarii, dar majorarea salariilor cu 15-25% suplimentar faţă de ce a fost aprobat în şedinţa din ianuarie, nu poate să fie susţinută pe termen mediu adică, nici anul viitor. Al doilea motiv, noi…, suma care o avem nerepartizată în excedent anul acesta este fix suma care este necesară, 25 de milioane pentru investiţiile demarate deja în domeniul sănătăţii. Acestea sunt toate, medicina, psihiatria, sunt obiective care noi, imediat după ce aprobăm indicatorii şi supunem aprobării dumneavoastră trebuie să începem execuţia lor, finanţarea. O cofinanţare, o finanţare, funcţie de ce putem identifica. Deci, banii care îi mai avem în execedent sunt la limită. Nu…, am repartizat tot ce se poate repatiza. Autobuzele…, autobuzele le-am prins în buget şi am cerut aprobarea includerii în patrimoniul judeţului şi vrem să demarăm procedura de achiziţie. De ce? Pentru că noi, executivul, trebuie să punem în aplicare o hotărâre a dumneavoastră. Hotărârea 137 din aprilie parcă 2018 în care s-a decis ca CTP-ul începând cu 3 decembrie va deveni operator regional. Noi, chiar dacă nu s-a votat de majoritate, este o hotărâre valabilă. Trebuie să o punem în aplicare. Noi de am demara sau vrem să credem că am propus…, am luat toate măsurile ca această insituţie să depindă…, să dispună de o flotă suficientă pentru a-şi începe…, a-şi desfăşura activitatea începând cu decembrie. Ne dorim şi noi maşini şi autobuze noi. Nu are rost să mai repet, am mai repetat încă o dată în comisiile la care am fost solicitată de domnul Purcariu de ce nu luăm noi, de ce nu luăm în leasing, am explicat, putem să luăm, în 2021-2022 dacă ne va permite gradul şi veniturile şi dacă plafonul…, încă o dată, plafonul este consumat. Exclus 2019 să luăm în leasing. În 2020 sub nici o formă dacă, încă o dată şi veniturile…, şi situaţia veniturilor noastre contribuie la acest grad de îndatorare.
Dl Cionca Iustin: Mulţumesc, doamna director! Dacă cineva mai vrea să intervină din sală? Domnul Plaveţi, vă rog!
Dl Plaveţi Ioan: Domnul preşedinte, o să intervin doar că trebuie să dau o replică, deşi nu îmi stă în caracter. Personal accept scuzele domnului coleg cu ieşirea din comisie. Eu niciodată nu am fost făcut penibil mai ales într-o conjunctură instituţională şi în prezenţa şefilor de instituţii acolo şi al doilea aspect care trebuie să îl scot în evidenţă, este că în caracterul meu nu există cuvântul obedienţă. Eu, atunci când mi-am afişat argumentele, au fost bazate pe realităţi şi vreau să credeţi domnul coleg că această comisie juridică, cel puţin de când sunt eu în fruntea acesteia, a judecat lucrurile în limita legală şi evident, am avut în vedere şi oportunitatea proiectelor de hotărâri, cu tot aportul pe care l-a avut şi aparatul de specialitate pentru care şi astăzi îi mulţumesc din suflet. Mulţumesc!
Dl Cionca Iustin: Da. Mulţumesc şi eu!
Dl Remeţan Florin: Domnul preşedinte! Gheorghina nu a răspuns decât la un punct. Mai există varianta doi, nu luăm toţi banii de la autobuze, există varianta cu bisericile.
Dl Cionca Iustin: Bun, dar nu contează. Până la urmă noi am înţeles…,
Dl Remeţan Florin: Păi contează! Dacă există voinţă politică se face. Găsim resurse.
Dl Cionca Iustin: Domnul Remeţan! Noi nu v-am răspuns la surse. Noi v-am răspuns de ce nu suntem de acord cu majorarea. Dacă noi…, vreţi să discutăm de surse, eu cred că prima dată ar trebui să vedem dacă există intenţia de majorare şi după cum vedeţi, nu există. Nu soluţia mă interesează pe mine. Eu nici nu vreau să intru în discuţia că luăm bani de la biserici sau nu luăm sau luăm de la autobuze. V-am spus doar să nu mai rămâneţi în eroarea aceasta că nu putem cumpăra autobuzele, că autobuzele le putem cumpăra şi trebuie să discutăm doar despre oportunitatea de a creşte salariile acum, ori eu v-am spus. Până la urmă, pe mine mă interesează ca personalul meu să fie mulţumit pe termen lung, nu să îi dau acum ceva care ştiu că anul viitor nu mai pot să îi dau sau există posibilitatea să nu îi mai dau.
Dl Remeţan Florin: Domnul preşedinte, suntem pe ultimul loc în ţară sau penultimul. Eu tot asta aud!
Dl Cionca Iustin: Poate într-o zi o să…,
Dl Remeţan Florin: Este prima instituţie a judeţului. Noi suntem…,
Dl Cionca Iustin: Poate într-o zi o să îmi mulţumiţi că suntem pe ultimul loc şi o să păstrăm salariile acelea, nu o să tăiem jumătate din salarii cum vor face alte judeţe şi cum au început deja să facă.
Dl Remeţan Florin: Noi suntem Consiliul Judeţean, nu suntem Primăria Ususău.
Dl Cionca Iustin: Domnul Remeţan! M-aţi ales preşedinte, îmi daţi şi credit să conduc aparatul acesta? Nu mai creaţi aşteptări la care nu suntem în stare să ne raportăm. Uitaţi-vă puţin în buzunare. Deci noi de trei ani nu am avut bani de investiţii. Avem şi noi anul acesta 3 lei acolo, hai să îi împărţim şi pe aceia! Mă lăsaţi să las ceva în urma mea? Că de aceea m-aţi ales aici! Nu numai salarii. O să dăm şi salarii, vă promit! Aşa cum am dat în fiecare an, cu bun simţ. Dacă mai doreşte…, domnul Boloni, vă rog!
Dl Boloni Gyorgy: Mulţumesc! Mă simt obligat să iau cuvântul din moment ce am fost…, am fost dacă nu mă înşel, singurul dintre consilieri care este alături de preşedintele consiliului, am fost menţionat nominal de către domnul coleg Remeţan. Nu pot să spun altceva decât ce am spus şi în comisie. Ne-a prezentat aici cuvintele mele pe jumătate domnul coleg, eu vi le prezint în întregime. Evident, nu sunt împotriva şi mă gândesc că nimeni din aceasta sală nu este împotriva unei asemenea propuneri teoretic. Teoretic se poate face orice. Practica ne omoară după cum ştim şi practica ne duce şi la alte argumente. A avut foarte mare dreptate şi m-am bucurat că am văzut un conducător de instituţie, doamna director în comisie care într-adevăr s-a ridicat şi a luptat pentru oamenii săi, care cu siguranţă şi merită acest lucru. Şi în consecinţă, consider că un asemenea proiect, un asemenea amendament trebuie să aibă în vedere toate acele persoane care pot fi încadrate în această categorie a celor la care noi stabilim salariile. Mergând pe acest principiu, nu mai este valabil acel argument că ar fi vorba de o sumă infimă din bugetul Consiliului Judeţean de doar 0,6% pentru că ar fi vorba de mult mai multe persoane care, eu consider că ar fi la fel de îndreptăţite ca cele din aparatul propriu al consiliului. Deci, până la urmă am ajunge la un 2,5-3% din bugetul Consiliului Judeţean, cifră care la fel este înşelătoare pentru că toţi ştim, noi nu dispunem de toată suma care intră în bugetul Consiliului Judeţean. Sunt anumite sume care au o destinaţie precisă stabilită de legi, de regulamente, de ce o fi şi nu putem să ne atingem de acele sume. Sumele de care dispunem şi pe care le putem muta dintr-o parte în alta sunt mult mai mici şi aici ajung la a doua problemă, a amendamentului cel puţin la accepţiunea mea, nominalizarea surselor. Pentru că pe de-o parte nu pot fi de acord ca singura legătură care există între Consiliul Judeţean Arad şi o instituţie atât de importantă cum este biserica fie ea de orice confesiune, să dispară pur şi simplu. Să dispară pur şi simplu din bugetul Consiliului Judeţean. Pe de altă parte, vorbim de autobuze. În consiliu, adică în comisie, mă scuzaţi. În comisie, s-au ridicat două probleme legate de aceste autobuze. Pe de-o parte s-a afirmat că…, şi pe bună dreptate s-a afirmat că CTP-ul nu are în patrimoniu parcul de maşini necesar ca să participe cu succes la licitaţii. Şi probabil acest lucru este adevărat. Dar oare de ce nu le are? Acest reproş vine din partea acelora care ştim foarte bine că luni în şir s-au împotrivit cedării a 10 autobuze la Compania de Transport şi uite cu aceste 40 de autobuze care sunt propuse iarăşi să intre până la urmă în patrimoniul CTP-ului, ce se întâmplă cu ele? Vedem cu toţii. Iar a doua problemă care s-a ridicat tot în cârca CTP-ului, că nu ar fi o societate profitabilă. Păi nici nu trebuie să fie profitabilă în acele condiţii în care funcţionează cel puţin partea Consiliului Judeţean! Cel puţin acele curse pe care le execută în judeţ. Acele curse sunt făcute pentru localităţi unde nu au de unde să umple un autobuz de 40 de persoane, nici măcar unul de 20. Dar acei oameni, la fel au dreptul de a circula şi a nu sta închişi în ograda lor toată ziua. Dacă pornim pe acest drum, atunci o să ajungem foarte repede să discutăm şi despre alte societăţi sau instituţii care nu sunt profitabile şi să punem semnul întrebării dacă mai este cazul să introducem în bugetul Consiliului Judeţean sume pentru acele entităţi care…, o să ajungem şi la Aeroport, putem să punem semnul întrebării dacă mai este nevoie să sprijinim Biblioteca Judeţeană, Centrul Cultural Judeţean. Pe jumătate s-a şi făcut acest lucru de fapt astăzi sau Muzeul Judeţean sau fie ea oricare. Cred că dacă pornim pe acest drum pornim pe un drum foarte foarte greşit. Mulţumesc!
Dl Cionca Iustin: Mulţumesc, doamnul Boloni! Dacă mai sunt intervenţii pe amendament?
Dl Remeţan Florin: Da. Vreau să îi răspund colegului de comisie. Domnul Boloni, aduceţi-vă aminte, pentru ce am spus varianta a doua dacă se va ajunge la biserici? Pentru că nu există o anexă cu solicitările acestor bani. Cum vom cheltui aceşti bani? I-am pus acolo şi pe urmă încep negocierile să văd la cine îi dau? Întotdeauna au fost solicitări şi s-au pus într-o anexă. Anul acesta nu există!
Dl Cionca Iustin: Şi acuma aveţi, domnul Remeţan!
Dl Remeţan Florin: Nu există, domnul preşedinte.
Dl Cionca Iustin: Aveţi rămase de anul trecut că nu am avut bani să le dăm şi sunt rămase de anul trecut…,
Dl Remeţan Florin: Îmi pare rău, în buget nu există nici o anexă!
Dl Cionca Iustin:…, o sumedenie…,
Dl Remeţan Florin: Trebuia să vină cineva să ne spună şi să vedem cum se dau.
Dl Cionca Iustin: Pe hotărâre de consiliu se dau.
Dl Remeţan Florin: Nu există…, păi da…, de acord! Dar nu există o anexă. Este o sumă şi atât!
Dl Cionca Iustin: Păi, avem timp să o facem, doar nu fuge nimeni după noi! Dumneavoastră aţi vrea să le fac…, noi ne-am grăbit cu bugetul acesta, pentru că bugetul este întârziat din cauza Guvernului şi încercăm să deblocăm…, eu stau acum să semnez cinci contracte de drumuri pentru că nu am buget. Toate instituţiile sunt paralizate şi eu stau acuma că nu am dosare la biserici.
Dl Remeţan Florin: Eu am înţeles, eu am identificat sume singur, să poată fi luate din altă parte…,
Dl Cionca Iustin: Avem timp să le facem şi dosarele acestea, domnul Remeţan!
Dl Remeţan Florin: Când facem dosarele…, păi atunci…, (neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Da? Deci acuma nu este un motiv să le tăiem banii că nu avem dosarele făcute. Avem timp tot anul! Dacă mai sunt intervenţii pe amendament? Domnul Boloni!
Dl Boloni Gyorgy: Da, mulţumesc! În ce priveşte bisericile, dacă m-aţi întrebat iarăşi nominal, pot să vă spun următorul lucru. Nu ştiu dacă există anexă, pentru mine acesta este un aspect secundar. Pentru mine, aspectul principal al problemei este: au nevoie bisericile de aceste mici ajutoare până la urmă pentru că vă daţi seama din această sumă ce se poate da şi cât se poate da la o biserică, au nevoie sau nu au nevoie? Şi eu sunt convins că au nevoie şi când spun asta, nu mă gândesc cu siguranţă la bisericile din municipiu sau din oraşele mari, din comunităţile puternice care se pot autosusţine, mă gândesc la nişte sate amărâte, la nişte comunităţi care practic este singurul lucru care îi mai ţine împreună cât de cât, biserica. Asta e…,
Dl Cionca Iustin: Domnul Boloni, amendamentul se referă la creşterea salariilor. Noi am deviat spre subiecte secundare. Domnul Remeţan a încercat să găsească nişte soluţii. Dacă venea să discutăm, poate că nu mai ajungeam aici şi nu aveam discuţia aceasta care este una extrem de delicată. Dacă nu mai sunt intervenţii, vă propun să trecem la vot. Cine este de acord cu amendamentul domnului Remeţan? 1 vot (Remeţan Florin – consilier judeţean). Uite că pe domnul Plaveţi era să îl convingeţi! Cine este împotrivă? 17 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Abţineri?-. Şi acum trecem la proiect. Dacă sunt intervenţii pe proiectul de buget?
Dl Remeţan Florin: Domnul preşedinte, numai o secundă vă rog! Mi-ar fi plăcut astăzi să am încă un amendament pentru susţinerea înfrăţirilor care le semnăm, în special cu fraţii de peste Prut şi ştiţi că m-am ocupat personal. Din păcate un interes scăzut să nu zic altcumva a unor funcţionari şi mă rog, şi lipsa de comunicare din ultimele…, după semnarea acordului în noiembrie anul trecut…, ca atunci să nu fie gata dosarul de finanţare pentru că mai lipsea o piesă acolo la dosar şi o hotărâre de la ei. Vă rog frumos să vă exprimaţi şi ca să votez bugetul, asta cu inima curată, să ne promiteţi că acordăm un sprijin, măcar simbolic comităţilor cu care avem înfrăţiri de peste Prut, să facem ceva. Mie mi-e jenă, vă spun sincer să mă mai duc, nu am să mă mai duc peste Prut chiar dacă mă trimiteţi să mă întâlnesc cu 6, 7 consilieri…, preşedinţi pardon, de consilii judeţene din România care toţi taie câte o panglică şi pun Dâmboviţa 100 de mii de euro, au făcut o grădiniţă, alţii au făcut ceva, noi nimic. Noi mergem cu o sticlă de vin la moldoveni. Deci, vă rog foarte frumos să…, din excedent că mai sunt resurse din ce putem măcar simbolic să lăsăm ceva acolo.
Dl Cionca Iustin: Putem din excedent?
Dl Remeţan Florin: Se poate. Când v-a fi gata dosarul.
Dl Cionca Iustin: Acuma ştiţi cum e? Poate trebuie să fie investiţie, nu ştiu, mă gândesc că este aceeaşi regulă ca şi la noi.
Dna Ribovici Gheorghina: Deci, este o condiţie ca să putem finanţa solicitarea…,
Dl Cionca Iustin: Păi nu, staţi puţin!
Dna Ribovici Gheorghina:…, Consiliului…,
Dl Cionca Iustin: Doamna director, dacă dăm, dăm la amândoi dacă nu, nu dăm la nimeni!
Dna Ribovici Gheorghina: Deci avem o singură…, azi dimineaţă a venit la mine…, o singură solicitare să finanţăm proiectul de renovare bloc alimentar din Liceul Teoretic „Mihail Bârcă” comuna Mileştii Mici aparţin de Consiliul Raional Ialoveni, 680 de mii de lei. I-am explicat şi domnului Remeţan, sunt trei condiţii cumulative care trebuie îndeplinite, avem doar una îndeplinită, nu avem contract de finanţare semnat, trebuie să identificăm să facem orice obiectiv de investiţie, că este din Republica Moldova avem şi bază legală, trebuie făcut nişte paşi, trebuie stabilit prima dată valorea estimată a documentaţiei. În principiu, din excedent se poate, dacă se fac toate documentele necesare.
Dl Cionca Iustin: Bun. Dar dumneavoastră aţi zis ceva simbolic, 680…,
Dl Remeţan Florin: Simbolic.
Dl Cionca Iustin:…, de mii, mi se pare…,
Dl Remeţan Florin: Păi nu, măcar 80 de mii. Punem 80 de mii la proiect şi restul îşi mai fac şi ei şi mai sunt şi alţii care pun, dar să punem şi noi ceva.
Dna Ribovici Gheorghina: Deci, aţi zis că luăm legătura cu partea tehnică, omologul domnului Răzvan să dea nişte date, suprafaţă, documentaţii şi ne ocupăm…,
Dl Cionca Iustin: De acord! Deci, domnul Remeţan, eu nu vă ascund că anul trecut mi-au cerut amândouă localităţile, dar le-am spus eu nu am bani de investiţii pentru noi! De unde să vă dau? Dacă se va îmbunătăţi vreodată sistemul şi o să avem bani mai mulţi, discutăm atunci. Între timp, doamna preşedintă a candidat, este în Parlament, nu mai este preşedintă acolo, cu ceilalţi eu nu am mai ţinut legătura…,
Dl Remeţan Florin: Nici…, (neinteligibil) nu mai este vicepreşedinte.
Dl Cionca Iustin:…, şi în tot stresul acesta, am uitat pur şi simplu să discutăm la buget şi despre cererile de anul trecut. La rectificare eu vă promit că discutăm. Până la urmă trebuie să vorbim toţi să vedem ce sume şi pentru ce obiective dăm bani acolo. Asta vă promit că o să discutăm şi că există disponibilitate din partea mea să alocăm în limita posibilităţilor nişte bani pentru regiunea asta cu care suntem înfrăţiţi. Dar restul depinde de un dialog între noi. De acord? Bine. Dacă sunt alte intervenţii pe buget? Dacă nu sunt, cine este pentru? 18 voturi (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Crişan Corina-Anka, Feieş Cristian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri?-.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 102/2019 privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2019.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Întocmit,
Patricia Popa