Şedinţă extraordinară 10.07.2013
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr. 9353/08.07.2013
Văcomunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna IULIE 2013:
Văcomunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna IULIE 2013:
Data | Ora | Sala | |
Consiliul judeţean | 10.07.2013 | 14.00 | E 2 11 |
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 09.07.2013 | 12.00 | E 1 10 |
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 10.07.2013 | 13.30 | E 1 10 |
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, protecţia mediului şi agricultură | 09.07.2013 | 13.00 | E1 10 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret | 09.07.2013 | 13.30 | E1 10 |
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 09.07.2013 | 14.00 | E1 10 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 09.07.2013 | 14.30 | E1 10 |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de08.07.2013, orele 13.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-maildoina.glogovicean@cjarad.ro.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 08.07.2013, orele 11.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
Nicolae IOŢCU
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 276
din 08.07.2013
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1), din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 10.07.2013, ora 14, în sala E 2 11, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 276
din 08.07.2013
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1), din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 10.07.2013, ora 14, în sala E 2 11, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare din data de 10 iulie 2013, ora 14, sala E2 11
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
a şedinţei extraordinare din data de 10 iulie 2013, ora 14, sala E2 11
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 9614/11.07.2013
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa extraordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 10 iulie 2013
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 276/08.07.2013, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Glasul Aradului”, „Jurnalul Aradului” şi „Nyugati Jelen”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Au fost prezenţi: Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului.
Absenţi: Guţu Romulus-Remus-vicepreşedinte, Achim Zeno Cătălin, Parpală Caius Mihai, Pereteatcu Cosmin Nicolae şi Purcaru Mircea – consilieri judeţeni.
Dl. Ioţcu Nicolae:Bine aţi venit la şedinţa extraordinară! Cred că suntem în …
Dl. Silaghi Ioan: În cvorum.
Dl. Ioţcu Nicolae:În cvorum. Avem o ordine de zi foarte scurtă. Dacă sunt comentarii pe ordinea de zi care cuprinde trei puncte care au trecut şi prin comisii? Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru această ordine de zi? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Mulţumesc.
Consiliul judeţean Arad, a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare din data de 10.07.2013, ora 14, sala E2 11
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
Dl. Ioţcu Nicolae: La primul punct, dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- Unanimitate, adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 157/2013
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013
Punctul 2.
Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul doi, dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 158/2013
privind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul trei de pe ordinea de zi. Cine este pentru? 18 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Hărlău Dacian-Alin, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan-Gheorghe, Şipoş Gyorgy şi Ulici Ion. – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă? Deci vă rog să număraţi voturile împotrivă.10 voturi (Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Moţ Petru, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Tripa Florin-Dan şi Vesa Teodor) Vă mulţumesc, proiectul de hotărâre a trecut.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 159/2013
privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad
Dl. Ioţcu Nicolae:Nu ştiu dacă există …, poate explicaţi votul împotrivă. Comisia este cu avizul Ministerului Sănătăţii din câte ştiu, a Ministerului Muncii. Domnul secretar.
Dl Silaghi Ioan: Putem să dăm nişte lămuriri legat de comisia asta, în primul şi în primul rând, componenţa comisiei n-o stabileşte Consiliul judeţean ci este stabilită prin lege. În ce priveşte persoanele, provenienţa persoanelor de la instituţii ca: Spitalul Judeţean, Direcţia de Sănătate Publică, fundaţia „nu ştiu care” de handicapaţi şi aşa mai departe, toate instituţiile astea … toate care-s prevăzute în lege, îşi desemnează un reprezentant, de regulă îl desemnează pe şeful instituţiei. Aşa, aceşti reprezentanţi sunt avizaţi de către Ministerul Muncii şi în urma avizului lor noi dăm hotărâre de numire a membrilor comisiei.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da, mulţumesc domnul secretar. Deci înţeleg că aţi votat împotriva proavizului propriului Guvern, cei de la USL.
Dl. Sabău Gheorghe: Nu. Împotriva membrilor comisiei.
Dl. Ioţcu Nicolae:Care-s desemnaţi de instituţii cum îi DSP-ul, care este o instituţie a Guvernului, şi avizaţi toţi membrii de către minister.
Dl. Sabău Gheorghe:Domnul preşedinte să n-o transformăm într-o chestiune politică.
Dl. Ioţcu Nicolae:Nu, nu-i o chestiune politică dar …
Dl. Sabău Gheorghe:Ştiţi şi dumneavoastră că…
Dl. Ioţcu Nicolae:Să ştiţi şi dumneavoastră la ce aţi votat … nu noi îi desemnăm, noi îi …
Dl. Sabău Gheorghe:Auziţi, ştiţi şi dumneavoastră că planează nişte suspiciuni asupra activităţii acestei comisii de la A la Z.
Dl. Ioţcu Nicolae:Întotdeauna vor plana.
Dl. Sabău Gheorghe:Ne-aţi pus sub nas nişte …, persoane. Nu le votăm!
Dl. Ioţcu Nicolae:Doar că nu noi, nu preşedintele le desemnează. Numai să ştiţi că au primit avizul Guvernului aceste persoane. Mulţumesc. Acuma la sfârşit vă mulţumesc pentru …
Dl. Vesa Teodor: Domnul preşedinte.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Vesa Teodor: Aceste persoane au fost şi anul trecut când era alt Guvern.
Dl. Ioţcu Nicolae:Exact.
Dl. Vesa Teodor: Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Şi au primit şi acum un aviz. Nu ştiu dacă erau toate astea dar … toate aceste persoane dar …
Dl. Sabău Gheorghe:Şi funcţionează de ani de zile fără avizul ministerului, aşa că nu-i o problemă.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da. Am şi eu o rugămite la sfârşitul şedinţei şi regret că nu-i domnul Purcaru aicea. Noi avem o situaţie şi este bine să vă informăm. Angajaţii sau personalul din cadrul Consultanţei Agricole, de peste trei luni de zile nu şi-au primit salariile, sunt optsprezece familii, care unii au credite la bănci, unii au poate alte obligaţii, alţii au familii acasă şi pentru că Guvernul României prin Bugetul de Stat, cel care finanţează salariile, nu au plătit şi nu au prevăzut în buget decât până în luna martie, în bugetul Ministerului Agriculturii, aceşti bani, din luna aprilie angajaţii Consultanţei Agricole nu şi-au primit salariile. Noi am avut, în urma solicitărilor noastre către Guvernul României, am primit un răspuns în care ni se spune că după 30 iunie vom primi un document în care să ni se spună cum vor fi plătiţi în continuare, suntem în iulie, n-am primit niciun document şi o să-l rog pe …. O să vi-l dau dumneavoastră domnul Vesa, domnul Duruş, să-l transmiteţi. Poate domnul Purcaru îl transmite domnului ministru al agriculturii. Un memoriu pe care noi i l-am trimis şi oficial, să rezolve situaţia acestor familii rămase fără salarii de patru luni de zile.
Dl. Vesa Teodor:Domnul preşedinte, dacă tot e aşa ceva, vreau să vă spun că acei asistenţi însoţitori a acestor persoane cu handicap grav …
Dl. Ioţcu Nicolae:Dar despre ce vorbim?
Dl. Vesa Teodor: Numai puţin! De la Guvern n-au primit salariile, acele indemnizaţii, din luna februarie.
Dl. Ioţcu Nicolae:Staţi, staţi puţin!
Dl. Vesa Teodor:Deci e chiar o mare problemă!
Dl. Ioţcu Nicolae:Staţi că nu …, nu vorbim despre ….
Dl. Vesa Teodor:Domnul preşedinte eu am înţeles! Despre salariaţii Consultanţei Agricole! Da.
Dl. Ioţcu Nicolae:Da.
Dl. Vesa Teodor:Dar vreau să vă mai spun că şi acele persoane, însoţitori pentru asistaţi, pentru acei asistaţi social, nu şi-au primit acei bani din luna februarie. Tot de la Guvern!
Dl. Ioţcu Nicolae:Da. Vă rog să vă adresaţi Guvernului cu toată încrederea! Mulţumesc. Să-l înaintaţi şi dumneavoastră, noi l-am înaintat, sperăm ca să se rezolve această problemă. Iar pentru … pentru persoanele … nu ştiu ce să vă spun, ele ar trebui să … aparţin primăriei, deci primarii au acestă problemă, nu noi.
Dl. Vesa Teodor:Banii îi primesc de la Direcţia Finanţelor. Corect!
Dl. Ioţcu Nicolae:Haideţi să spunem, fiecare primar are un deficit sau nu-l are la plata asistenţilor. Mulţumesc frumos, ne vedem la şedinţa ordinară de la sfârşitul lunii.
PREŞEDINTE, SECRETARAL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Consemnat,
Doina Glogovicean
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 9614/11.07.2013
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa extraordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 10 iulie 2013
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 276/08.07.2013, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Glasul Aradului”, „Jurnalul Aradului” şi „Nyugati Jelen”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Au fost prezenţi: Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului.
Absenţi: Guţu Romulus-Remus-vicepreşedinte, Achim Zeno Cătălin, Parpală Caius Mihai, Pereteatcu Cosmin Nicolae şi Purcaru Mircea – consilieri judeţeni.
Dl. Ioţcu Nicolae:Bine aţi venit la şedinţa extraordinară! Cred că suntem în …
Dl. Silaghi Ioan: În cvorum.
Dl. Ioţcu Nicolae:În cvorum. Avem o ordine de zi foarte scurtă. Dacă sunt comentarii pe ordinea de zi care cuprinde trei puncte care au trecut şi prin comisii? Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru această ordine de zi? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? – Mulţumesc.
Consiliul judeţean Arad, a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei extraordinare din data de 10.07.2013, ora 14, sala E2 11
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
2.Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013.
Dl. Ioţcu Nicolae: La primul punct, dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- Unanimitate, adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 157/2013
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2013
Punctul 2.
Proiect de hotărâreprivind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul doi, dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 28 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian-Alin, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan,Popa Garofiţa, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan-Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin-Dan, Ulici Ion şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 158/2013
privind modificarea art.1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 41/27.03.2013, privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2012 pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2013
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad.
Dl. Ioţcu Nicolae: Punctul trei de pe ordinea de zi. Cine este pentru? 18 voturi (Ioţcu Nicolae-preşedinte, Ţolea Adrian-Florin – vicepreşedinte, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Enăchiuc Dumitru-Florian, Feieş Cristian, Hărlău Dacian-Alin, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan-Gheorghe, Şipoş Gyorgy şi Ulici Ion. – consilieri judeţeni) Mulţumesc. Împotrivă? Deci vă rog să număraţi voturile împotrivă.10 voturi (Damian Vasilică, Duruş Daniel-Sorin, Gligor Ioan, Iorgovan Simona-Lucia, Lucaci Cornel-Ştefan, Moţ Petru, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius-Mircea, Tripa Florin-Dan şi Vesa Teodor) Vă mulţumesc, proiectul de hotărâre a trecut.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 159/2013
privind aprobarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Arad
Dl. Ioţcu Nicolae:Nu ştiu dacă există …, poate explicaţi votul împotrivă. Comisia este cu avizul Ministerului Sănătăţii din câte ştiu, a Ministerului Muncii. Domnul secretar.
Dl Silaghi Ioan: Putem să dăm nişte lămuriri legat de comisia asta, în primul şi în primul rând, componenţa comisiei n-o stabileşte Consiliul judeţean ci este stabilită prin lege. În ce priveşte persoanele, provenienţa persoanelor de la instituţii ca: Spitalul Judeţean, Direcţia de Sănătate Publică, fundaţia „nu ştiu care” de handicapaţi şi aşa mai departe, toate instituţiile astea … toate care-s prevăzute în lege, îşi desemnează un reprezentant, de regulă îl desemnează pe şeful instituţiei. Aşa, aceşti reprezentanţi sunt avizaţi de către Ministerul Muncii şi în urma avizului lor noi dăm hotărâre de numire a membrilor comisiei.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da, mulţumesc domnul secretar. Deci înţeleg că aţi votat împotriva proavizului propriului Guvern, cei de la USL.
Dl. Sabău Gheorghe: Nu. Împotriva membrilor comisiei.
Dl. Ioţcu Nicolae:Care-s desemnaţi de instituţii cum îi DSP-ul, care este o instituţie a Guvernului, şi avizaţi toţi membrii de către minister.
Dl. Sabău Gheorghe:Domnul preşedinte să n-o transformăm într-o chestiune politică.
Dl. Ioţcu Nicolae:Nu, nu-i o chestiune politică dar …
Dl. Sabău Gheorghe:Ştiţi şi dumneavoastră că…
Dl. Ioţcu Nicolae:Să ştiţi şi dumneavoastră la ce aţi votat … nu noi îi desemnăm, noi îi …
Dl. Sabău Gheorghe:Auziţi, ştiţi şi dumneavoastră că planează nişte suspiciuni asupra activităţii acestei comisii de la A la Z.
Dl. Ioţcu Nicolae:Întotdeauna vor plana.
Dl. Sabău Gheorghe:Ne-aţi pus sub nas nişte …, persoane. Nu le votăm!
Dl. Ioţcu Nicolae:Doar că nu noi, nu preşedintele le desemnează. Numai să ştiţi că au primit avizul Guvernului aceste persoane. Mulţumesc. Acuma la sfârşit vă mulţumesc pentru …
Dl. Vesa Teodor: Domnul preşedinte.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Vesa Teodor: Aceste persoane au fost şi anul trecut când era alt Guvern.
Dl. Ioţcu Nicolae:Exact.
Dl. Vesa Teodor: Mulţumesc.
Dl. Ioţcu Nicolae: Şi au primit şi acum un aviz. Nu ştiu dacă erau toate astea dar … toate aceste persoane dar …
Dl. Sabău Gheorghe:Şi funcţionează de ani de zile fără avizul ministerului, aşa că nu-i o problemă.
Dl. Ioţcu Nicolae: Da. Am şi eu o rugămite la sfârşitul şedinţei şi regret că nu-i domnul Purcaru aicea. Noi avem o situaţie şi este bine să vă informăm. Angajaţii sau personalul din cadrul Consultanţei Agricole, de peste trei luni de zile nu şi-au primit salariile, sunt optsprezece familii, care unii au credite la bănci, unii au poate alte obligaţii, alţii au familii acasă şi pentru că Guvernul României prin Bugetul de Stat, cel care finanţează salariile, nu au plătit şi nu au prevăzut în buget decât până în luna martie, în bugetul Ministerului Agriculturii, aceşti bani, din luna aprilie angajaţii Consultanţei Agricole nu şi-au primit salariile. Noi am avut, în urma solicitărilor noastre către Guvernul României, am primit un răspuns în care ni se spune că după 30 iunie vom primi un document în care să ni se spună cum vor fi plătiţi în continuare, suntem în iulie, n-am primit niciun document şi o să-l rog pe …. O să vi-l dau dumneavoastră domnul Vesa, domnul Duruş, să-l transmiteţi. Poate domnul Purcaru îl transmite domnului ministru al agriculturii. Un memoriu pe care noi i l-am trimis şi oficial, să rezolve situaţia acestor familii rămase fără salarii de patru luni de zile.
Dl. Vesa Teodor:Domnul preşedinte, dacă tot e aşa ceva, vreau să vă spun că acei asistenţi însoţitori a acestor persoane cu handicap grav …
Dl. Ioţcu Nicolae:Dar despre ce vorbim?
Dl. Vesa Teodor: Numai puţin! De la Guvern n-au primit salariile, acele indemnizaţii, din luna februarie.
Dl. Ioţcu Nicolae:Staţi, staţi puţin!
Dl. Vesa Teodor:Deci e chiar o mare problemă!
Dl. Ioţcu Nicolae:Staţi că nu …, nu vorbim despre ….
Dl. Vesa Teodor:Domnul preşedinte eu am înţeles! Despre salariaţii Consultanţei Agricole! Da.
Dl. Ioţcu Nicolae:Da.
Dl. Vesa Teodor:Dar vreau să vă mai spun că şi acele persoane, însoţitori pentru asistaţi, pentru acei asistaţi social, nu şi-au primit acei bani din luna februarie. Tot de la Guvern!
Dl. Ioţcu Nicolae:Da. Vă rog să vă adresaţi Guvernului cu toată încrederea! Mulţumesc. Să-l înaintaţi şi dumneavoastră, noi l-am înaintat, sperăm ca să se rezolve această problemă. Iar pentru … pentru persoanele … nu ştiu ce să vă spun, ele ar trebui să … aparţin primăriei, deci primarii au acestă problemă, nu noi.
Dl. Vesa Teodor:Banii îi primesc de la Direcţia Finanţelor. Corect!
Dl. Ioţcu Nicolae:Haideţi să spunem, fiecare primar are un deficit sau nu-l are la plata asistenţilor. Mulţumesc frumos, ne vedem la şedinţa ordinară de la sfârşitul lunii.
PREŞEDINTE, SECRETARAL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Consemnat,
Doina Glogovicean