Şedinţă extraordinară 12.05.2020
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliul@cjarad.ro
Nr. 10281/08.05.2020
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna MAI 2020:
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 12.05.2020 | 13.00 | prin mijloace electronice |
1.Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 12.05.2020 | 12.00 | prin mijloace electronice |
2.Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 12.05.2020 | 12.00 | prin mijloace electronice |
3.Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, sănătate, agricultură şi protecţia mediului | 12.05.2020 | 12.00 | prin mijloace electronice |
4.Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive, de tineret şi de turism | 12.05.2020 | 12.00 | prin mijloace electronice |
5.Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi servicii publice, sociale şi relaţii externe. | 12.05.2020 | 12.00 | prin mijloace electronice |
Notă: Materialele se vor depune la camera E2 10, până la data de 08.05.2020, ora 14.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail Doina.Glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Secretarul General al Judeţului Arad.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 08.05.2020, ora 12.00.
PREŞEDINTE,
Iustin CIONCA
Red. D. Glogovicean
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR. 210
din 08.05.2020
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară în data de 12.05.2020
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 178 alin. (2), art. 179 alin. (2) lit. b şi art. 196 alin. (1) lit. b din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Art.1.(1)Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 12.05.2020, ora 13.00, în Sala „Vasile Goldiş” a Consiliului Judeţean Arad, din municipiul Arad, str. Corneliu Coposu, nr. 22 – locul prezenței Președintelui Consiliului Județean Arad și al Secretarului General al Județului Arad.
(2)Şedinţa se va desfăşura prin mijloace electronice, în conformitate cu Procedura de desfăşurare a ședințelor Consiliului Județean Arad în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 97/27.03.2020.
Art.2.Proiectul ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad, convocată conform art. 1, este prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
Art.3.Materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi se transmit consilierilor judeţeni prin intermediul poştei electronice.
Art.4.Proiectele de hotărâri înscrise pe proiectul ordinii de zi, însoţite de documentele prevăzute de lege, se transmit spre avizare tuturor comisiilor de specialitate ale Consiliului Judeţean Arad.
Art.5.Asupra proiectelor de hotărâri aleşii locali pot formula şi depune amendamente, de fond sau de formă, în condiţiile legii şi ale Regulamentului de funcţionare al Consiliului Judeţean Arad.
PREŞEDINTE, CONTRASEMNEAZĂ:
Iustin Cionca SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, Silvana Lupu
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 210/08.05.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 12.05.2020
1.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad – iniţiativa preşedintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 10.551/12.05.2020
MINUTA
ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 12.05.2020, ora 13.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 210/08.05.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni.
Absenți: Ispravnic Cristian-Ilie – consilier județean.
Domnul Bozga Doru nu își exprimă votul din motive tehnice.
Doamna Stan Simona-Lucia nu își exprimă votul la aprobarea ordinii de zi, din motive tehnice.
Domnul Bîlcea Ovidiu-Sergiu nu își exprimă votul la aprobarea ordinii de zi și la punctul 3 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
Domnul Săbău Gheorghe prezent la apelul nominal, din motive tehnice își exprimă votul prin apel telefonic.
În cadrul ședinței s-a dezbătut următoarea
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad – iniţiativa preşedintelui. 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). – ADOPTAT
2.Proiect de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 361 „Prevenirea și monitorizarea bolilor infecțioase și a infecțiilor intraspitalicești în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ROHU 72 „Rețea transforntalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad asupra acestora – iniţiativa preşedintelui. 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). – ADOPTAT
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui. 29 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). 1 vot împotrivă (Săbău Gheorghe – consilier județean). – ADOPTAT
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020 – iniţiativa preşedintelui. 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). – ADOPTAT
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA
Ordine de zi
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 12.05.2020
1.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad – iniţiativa preşedintelui.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
1.Proiect de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 72 „Rețea transfrontalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” și ROHU 361 „Prevenirea şi monitorizarea bolilor infecţioase şi a infecţiilor intraspitaliceşti în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad asupra acestora – iniţiativa preşedintelui.
2.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
NR. 10.552/12.05.2020
PROCES-VERBAL
al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 12.05.2020, ora 13.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 210/08.05.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – Secretar general al Județului.
Absenți: Ispravnic Cristian-Ilie – consilier județean.
Domnul Bozga Doru nu își exprimă votul din motive tehnice.
Doamna Stan Simona-Lucia nu își exprimă votul la aprobarea ordinii de zi, din motive tehnice.
Domnul Bîlcea Ovidiu-Sergiu nu își exprimă votul la aprobarea ordinii de zi și la punctul 3 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
Domnul Săbău Gheorghe prezent la apelul nominal, din motive tehnice își exprimă votul prin apel telefonic.
Dl Cionca Iustin: Bună ziua, stimați colegi! Astăzi pe ordinea de zi avem un proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad. Este vorba despre Spitalul de Psihiatrie din Municipiul Arad, pe care am obținut o finanțare de la Compania Națională de Investiții și trebuie să depunem această documentație pentru a realiza acest proiect. De asemenea, vă propun să introducem suplimentar pe ordinea de zi încă 3 puncte, așa cum sunt trecute ele, bănuiesc că le aveți toți. Nu le mai citesc! Dacă sunt intervenții? Nu sunt. Cine este pentru? Doamna secretar, faceți apel?
Dna Lupu Silvana: Da! Fac apel! Vă rog pentru ordinea de zi cu punctele suplimentare incluse! Domnul Bîlcea!
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci? Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci, sunteți „Pentru” ordine de zi?
Dl Lucaci Cornel: Da sunt „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Dl Pădurean Petru: Ați auzi „Pentru”? Pădurean!
Dna Lupu Silvana: Da am auzit! Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: Mă auziți?
Dna Lupu Silvana: Da! „Pentru”?
Dl Pop Alin: Mă abțin pentru că nu am primit! Le-am primit foarte târziu materialele și nu am reușit să le studiez! Legat de punctele suplimentare!
Dna Lupu Silvana: Am înțeles! Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: De acord!
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter?
Dl Retter Iosif: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan? Domnul Sulincean?
Dl Plaveți Ioan: Să știți că nu se mai aude!
Dna Lupu Silvana: Da! Colegii! Deci încă o dată! Domnul Sabău pentru ordinea de zi! Doamna Stan, pentru ordinea de zi! Domnul Sulincean!
Dl Sulincean Marius: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: „Pentru” S-a auzit?
Dna Lupu Silvana: Da. Mulțumesc! Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Bozga dacă mă aude acum!
Dl Urzică Cristian: Are microfonul închis domnul Bozga.
Dna Lupu Silvana: Bine.
Dl Cionca Iustin: În regulă? Bun.
Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad din data de 12 mai 2020 s-a votat cu 27 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă 1 (Săbău Gheorghe). Abțineri 1 (Pop Alin).
ORDINE DE ZI
a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 12.05.2020, ora 13.00
1.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad.
2.Proiect de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 361 „Prevenirea și monitorizarea bolilor infecțioase și a infecțiilor intraspitalicești în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ROHU 72 „Rețea transforntalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad asupra acestora.
3.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020.
4.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 132/2020 privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 12 mai 2020.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501.
Dl Cionca Iustin: Trecem la primul punct! Dacă sunt intervenții? Nu sunt. Cine este pentru?
Dna Lupu Silvana: Pentru primul punct! Domnul Bîlcea?
Bîlcea Ovidiu-Sergiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci?
Dl Lucaci Cornel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter?
Dl Retter Iosif: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan? Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Simona Stan și Sabău până la urmă cum au votat? Simona este pe fir!
Dna Lupu Silvana: Doamna Simona Stan? Domnul Sabău?
Dna Stan Simona: Alo! Mă auziți?
Dna Lupu Silvana: Da vă aud! Cum votați la punctul 1?
Dna Stan Simona: „Pentru”. Era microfonul deschis! Cred că este o problemă la dumneavoastră!
Dna Lupu Silvana: Mulțumim!
Dl Plaveți Ioan: Eu am sesizat că nu se mai aude așa bine doamna secretar general!
Dl Cionca Iustin: Nu se mai aude bine?
Dl Manguci Ciprian: Nici eu nu aud aproape deloc!
Dna Lupu Silvana: Da. Încercăm să rezolvăm!
Proiectul de hotărâre privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad s-a votat cu 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 133/2020 privind trecerea din domeniul privat al Judeţului Arad în domeniul public al Judeţului Arad a imobilului-teren şi construcţii evidenţiat în C.F. nr. 351501 Arad.
Punctul 2
Proiect de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 361 „Prevenirea și monitorizarea bolilor infecțioase și a infecțiilor intraspitalicești în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ROHU 72 „Rețea transforntalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad asupra acestora.
Dl Cionca Iustin: Bine trecem la punctul 2! Proiectul de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor România-Ungaria. Este vorba despre cele 2 proiecte, pe care săptămâna trecută am acceptat să semnăm un act adițional pentru două dintre contracte! Unul este Spitalul de Infecțioase și celălalt este proiectul pe I.S.U. din cadrul cărora am luat o sumă de bani pe care apoi executivul s-a ocupat pentru organizarea licitațiilor. Pe măsură ce vin loturile cumpărate, vom face ședință de consiliu pentru a aproba transferul acestor bunuri pe care le cumpărăm către Spital! Astăzi a venit primul lot! Este vorba despre un EKG portabil și despre aspirator secreții, care noi am zis să nu mai stăm până la sfârșitul lunii și de aceea le-am introdus suplimentar, considerând că bolnavii care sunt în stare gravă pe secțiile ATI, care ați văzut și dumneavoastră se apropie ca mortalitate de 100%! Încercăm să le dăm o speranță cu aceste investiții pe care le facem special pentru Corona virus și de aceea am considerat că fiecare zi este importantă și l-am introdus pe ordinea de zi suplimentar. Dacă sunt intervenții?
Dl Moț Petru: Aș avea eu o întrebare!
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Moț Petru: Puteți vă rog să ne spuneți despre ce sumă este vorba? Ce sumă a fost disponibilizată din cele 2 contracte?
Dl Cionca Iustin: 23.800 pentru EKG portabil și 5.236 aspirator secreții! În total 29.036! Dar am o întrebare! Nu le-ați trimis aceste materiale?
Dl Moț Petru: Nu, nu domnul președinte! Am văzut aceste materiale! Acestea sunt de astăzi sau la care facem referire astăzi! Pe mine mă interesa suma totală care va fi disponibilă pentru achiziții (neinteligibil) care a fost luată din cele două contracte la care ați semnat act adițional!
Dl Cionca Iustin: Domnul Moț! Până nu terminăm licitațiile nu știm suma exactă! Noi știm câți bani am alocat în cadrul celor două proiecte! Organizarea licitațiilor se face pe măsură ce se prezintă ofertanți! Sunt loturi la care nu a venit nimeni și trebuie să refacem și evident că în urma licitațiilor s-ar putea să rezulte economii! Vă ținem la curent! Astăzi au mai venit câteva injectomate și probabil că o să vă chem din nou într-o ședință ca să aprobăm aceste loturi, pe măsură ce ele vin, astfel încât să ajungă într-un termen cât mai scurt la Spital! Iar în final când o să terminăm toată achiziția evident așa cum v-am obișnuit o să facem o prezentare cu suma totală luată pe act adițional și suma rezultată în urma licitațiilor pe care le-am făcut!
Dl Moț Petru: Am înțeles! Deci atunci dacă din achiziții rezultă economii nu se va lua toată suma!
Dl Cionca Iustin: Da. (neinteligibil) …, la toate licitațiile domnul Moț! Noi alocăm o sumă estimativă! Adică culegem oferte din piață și apoi facem licitația! Dacă apar firme cu oferte mai scăzute decât am găsit noi pe oferta din piață, evident că vor rezulta economii, care se vor întoarce la proiectul inițial!
Dl Moț Petru: Bine! Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Cu plăcere! Alte intervenții! Dacă nu sunt, trecem la vot pe fiecare! Da?
Dna Lupu Silvana: Domnul Bîlcea?
Bîlcea Ovidiu-Sergiu: De acord! „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci?
Dl Lucaci Cornel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: „Pentru”
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter?
Dl Retter Iosif: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Am înțeles! Mulțumesc! Domnul Sabău? Doamna Stan? Vă deschideți microfonul, doamna Stan?
Dna Stan Simona: „Pentru” și eu!
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Proiectul de hotărâre privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 361 „Prevenirea și monitorizarea bolilor infecțioase și a infecțiilor intraspitalicești în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ROHU 72 „Rețea transforntalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad asupra acestora s-a votat cu 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 134/2020 privind declararea unor bunuri achiziționate în cadrul proiectelor ROHU 361 „Prevenirea și monitorizarea bolilor infecțioase și a infecțiilor intraspitalicești în Arad, Mako și Hódmezővásárhely”, ROHU 72 „Rețea transforntalieră pentru îmbunătățirea capacității de răspuns și a managementului riscurilor în situații de urgență” ca fiind de interes public județean și constituirea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad asupra acestora.
Punctul 3
Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020.
Dl Cionca Iustin: În regulă. Trecem la următorul punct de pe ordinea de zi! Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020. Aici este vorba despre cele 5 DALI-uri pe care le-am aprobat în ședința trecută ordinară care evident că după DALI e nevoie de proiectare tehnică! Am zis că dacă tot facem rectificare de buget să alocăm bani și pentru proiectarea tehnică la cele 5 drumuri! Vi le reamintesc! Șepreuș-Cermei, Cermei- Beliu, Seleuș-Șicula, Cermei-limită județ Bihor și Mâsca-Măderat-Arăneag, pentru ca executivul să poată să demareze procedurile de licitație publică și contactare pentru aceste proiecte tehnice ale celor 5 drumuri județene. Ne-am gândit să urgentăm această procedură având în vedere faptul că se apropie un nou exercițiu financiar pentru următorii 7 ani și vrem ca odată lansate aceste proiecte s-ar putea chiar pe Regiunea de Vest să avem proiecte pregătite astfel încât să putem să finanțăm cât mai multe drumuri județene. Nu am vrea să se întâmple ca și în ani trecuți când s-au lansat aceste finanțări și am stat ani de zile pentru proiectarea tehnică. Știți cu toții cât durează licitațiile si apoi execuția acestor proiecte tehnice! Dacă sunt întrebări?
Dl Pop Alin: Domnul președinte, aș avea eu o întrebare legată de acest punct! Având în vedere că materialul pe care ni l-ați pus nu am reușit să-l parcurg! Spuneți vă rog care este valoarea pe care o alocați pentru cele 5 proiecte tehnice?
Dl Cionca Iustin: Vi le spun pe rând. Da?
Dl Pop Alin: Da.
Dl Cionca Iustin: Deci la primul proiect …, dar le aveți din DALI-urile de data trecută pe care le-ați aprobat! Acelea sunt valorile! Vi le mai dau încă o dată! Deci la proiectul Șepreuș-Cermei 530.000 mii lei. Vorbim de PT, CS, DTAC adică toate documentațiile!
Dl Pop Alin: Da.
Dl Cionca Iustin: La Cermei-Beliu 700.003 mii lei, la Seleuș-Șicula 400.004 mii lei, la Cermei-limită județ Bihor 843.000 mii lei și la Mâsca-Măderat-Arăneag 747.000 de mii lei. Repet încă o dată! Ați aprobat în ședința trecută aceste 5 DALI-uri! Sumele rezultă din aceste 5 DALI-uri și sunt date de către firmele care au executat aceste DALI-uri! Nu sunt date de către noi! În urma licitațiilor aceste valori pot să sufere modificări!
Dl Pop Alin: Am înțeles! Nu cred că aceasta este problema!
Dl Cionca Iustin: Bun. Vă spun pentru că faptul că îmi cereți sumele înseamnă că nu le-ați văzut în DALI când le-ați aprobat!
Dl Pop Alin: Bun! Întrebarea mea ar fi …, nu înțeleg urgența pentru acest punct! Cel anterior am înțeles că e nevoie, dar pentru acesta! Nu văd de ce a trebuit introdus pe …, în urgență, în ședință extraordinară? Având în vedere că am primit atât de târziu materialele! Iar cele 2 proiecte pe care noi le-am depus nu sunt trecute nici astăzi pe ordinea de zi! Nu înțeleg de ce?
Dl Cionca Iustin: Și care este urgența celor 2 proiecte? V-am spus de data trecută că nu sunt legale nici unul dintre ele!
Dl Pop Alin: Păi aceea ca și a acestui punct!
Dl Cionca Iustin: Încă o dată! Dacă nu doriți puteți să nu le aprobăm! Pentru mine întrebarea este chiar stupidă! Să mă întrebați care este urgența pentru niște proiecte tehnice pentru niște DALI-uri pe care le-am făcut! Păi dacă am făcut DALI-ul! Eu trebuie să merg mai departe să fac proiectul! Fiecare zi contează!
Dl Pop Alin: E adevărat! Dar urgența acestui punct este similară cu proiectele depuse de noi, care nu sunt trecute pe ordinea de zi! Asta este de fapt problema mea!
Dl Cionca Iustin: Uite mai vă răspund o dată! V-am mai spus și în ședința de data trecută! Vă repet și acum! Dumneavoastră ați făcut propunere să cumpărăm tablete la toți elevii din județ! Da?
Dl Pop Alin: Corect! Da!
Dl Cionca Iustin: Bun. Știți foarte bine că legea prevede că nu poate să cumpere Consiliul județean pentru școlile din alte localități! Deci raportul ar fi fost unul negativ! Mai mult…,
Dl Pop Alin: Corect! Dar se pot aloca bani către autoritățile locale să achiziționeze pentru unitățile școlare!
Dl Cionca Iustin: Nu se poate! Vedeți? Acum asta vă spun! Dacă o să aveți răbdare până la ședința ordinară o să vă dau un răspuns! Nu din partea mea! Din partea specialiștilor care să vă spună că este ilegal! Deci nu se putea! Banii se pot da doar în condițiile legii! Iar legea nu prevede posibilitatea ca noi să dăm! Și dacă mă ascultați vă spun până la capăt!
Dl Pop Alin: Da! Ascult!
Dl Cionca Iustin: Guvernul Orban a dat o ordonanță prin care alocă dânșii banii aceștia din partea Guvernului! Nu înțeleg de ce atâta grabă să folosim banii noștri și așa puțini care îi avem, pentru niște lucruri pe care se obligă Guvernul să le cumpere din banii …, tot ai noștri până la urmă, colectați la nivel național!
Dl Pop Alin: Știți care este problema cu graba? Graba este pentru că sunt elevi care au cursuri și care nu au mijloacele să participe la ele! Aceasta este graba!
Dl Cionca Iustin: Și vor avea dacă le dădeam banii mai repede? Oricum noi am fi dat banii la școli! Același lucru îl va face Guvernul! Tot școala se va ocupa de achiziție!
Dl Pop Alin: Este posibil. Nu știu să vă spun asta! Dar dacă nu încercăm nu avem cum să știm! Și legat de al doilea punct cu măștile …, acum mai ales că va urma după 15 mai …, și chiar sunt interesat să știu ce măsuri se vor lua după 15 mai? Având în vedere că se schimbă din stare de urgență în stare de alertă!
Dl Cionca Iustin: Ați văzut că s-au anunțat măsurile care se vor lua!
Dl Pop Alin: Eu am Înțeles! Corect! (neinteligibil)…,
Dl Cionca Iustin: (neinteligibil)…, dar dacă doriți putem face o ședință extraordinară dacă considerați că propunerile dumneavoastră nu suportă amânare până în data de 30! Putem să facem o ședință extraordinară! Vă mai chem odată să discutăm cele 2 proiecte!
Dl Pop Alin: Problema legată de achiziția de măști! Mai ales că după 15 mai va fi obligatorie!
Dl Gligor Ioan: Ar mai fi o întrebare dacă îmi permiteți domnul președinte!
Dl Cionca Iustin: Nu știu cine dorește? Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: Dacă îmi permiteți domnul președinte!
Dl Cionca Iustin: Da. Vă rog!
Dl Gligor Ioan: Am văzut pe pagina CJA-ului o investiție legată de zona de Trei Insule! Ați putea să ne spuneți din ce categorie de drum face parte? Cum putem investi noi, Consiliul Județean Arad, acolo?
Dl Cionca Iustin: Domnul Gligor, eu vă știam un consilier județean foarte disciplinat! Obiectul nu face parte din punctul acesta de pe ordinea de zi dar vă răspund cu drag!
Dl Gligor Ioan: Ați spus că nu putem investi …,
Dl Cionca Iustin: Mă ascultați!
Dl Gligor Ioan: Dacă îmi permiteți numai o secundă ca să înțelegeți legătura mea! Nu putem investi în tablete și măști dar putem investi în drumul respectiv! De aceea v-am întrebat. De acolo vine întrebarea. Nu de altceva!
Dl Cionca Iustin: Dacă îmi dați voie vă răspund!
Dl Gligor Ioan: Acum vă ascult cu drag!
Dl Cionca Iustin: Deci este un drum județean DJ 682 F care leagă Zădăreni de Trei Insule și este vorba despre reparație după cum ați văzut, s-a dus niște balastru acolo pe 1 km! Nu este o investiție! Nu este o asfaltare! Este un drum județean pe care am avut cereri din partea locuitorilor de acolo, care sunt și ei arădeni și ne-am gândit să le dăm o mână de ajutor! Revenim la subiectul pe care îl avem pe ordinea de zi? Adică mă interesează dacă sunteți de acord să alocăm bani pentru proiectarea tehnică? Putem admite că nu e o situație foarte urgentă! Însă de ce să nu muncim si să câștigăm câteva zile? Puteam să o ducem și în data de 30, evident aveți dreptate! Dar de ce să nu câștigăm câteva zile și să încercăm să terminăm cât mai repede proiectele tehnice? Oricum cred că sunteți de acord că dacă mi-ați da banii pentru DALI, facem pașii următori! Proiectarea tehnică, apoi autorizația de construire și apoi licitația pentru execuție pentru că altfel am arunca niște bani pe niște DALI-uri, așa cum zice colegul dumneavoastră domnul Tripa atât de grijuliu cu banul public! Mai sunt întrebări?
Dl Moț Petru: O mică remarcă vreau să fac vis a vis de ceea ce spunea colegul meu Pop! Eu cred că întrebarea dumnealui sau problema ridicată de dumnealui este pertinentă și din punct de vedere al faptului că tot la această (neinteligibil) renunțăm la (neinteligibil) Zona Lipova. Și atunci practic renunțăm la a face un drum pentru care am pus deja bani și alocăm pentru documentații la alte drumuri! Deci din acest punct de vedere cred că era pertinentă intervenția! Mulțumesc
Dl Cionca Iustin: Domnul Moț pot să vă răspund?
Dl Moț Petru: Dacă doriți! Eu nu întrebasem nimic doar încercam să susțin punctul de vedere al colegului meu!
Dl Cionca Iustin: Aș vrea să vă răspund totuși! Insist!
Dl Moț Petru: Vă mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Legea ne obligă să alocăm bani pentru toată lucrarea indiferent de numărul de ani în care executăm această lucrare și având în vedere că noi nu avem încă un câștigător pe drumul acesta, tot legea îmi permite să iau o parte de banii pe care consider eu că nu îi mai folosesc anul acesta fără să întrerup procesul de contractare și de licitație și să-i folosesc pentru alte obiective! Oricum anul viitor bănuiesc că vom avea un buget! Și în momentul în care vom ști cine este câștigătorul și mai ales suma cu care a câștigat acest contract vom putea să alocăm diferența de bani anul viitor fără să ținem imobilizați acești bani în acest obiectiv pe care cred că și dumneavoastră sunteți de acord că nu mai avem cum să-l terminăm anul acesta!
Dl Moț Petru: Am votat pentru acest obiectiv! Vă dați seama că ne-am fi dorit să fie terminat!
Dl Cionca Iustin: Bun! Dar credeți că putem să-l terminăm?
Dl Moț Petru: Nu aș putea să vă răspund! Nu suntem încă nici la jumătatea anului!
Dl Cionca Iustin: Da și nici contractul nu este semnat! Deci gândiți-vă acum și haideți să fim pragmatici! Eu oricum nu sunt de acord cu prevederile legii dar nu am ce să fac pentru că legea responsabilității fiscale ne cere să îndeplinim lucrul acesta fără să aloci toți banii nu ai voie să dai drumul la licitație! Dar dacă legea îți permite acum să folosești sumele pe care considerăm că nu le vom folosi anul acesta pentru a avansa cu alte proiecte cred că sunteți de acord cu mine că este foarte bine să luăm din acești bani să-i folosim pentru proiecte tehnice, în speranța că vom câștiga și alte sume pe lângă bugetul care va fi pentru anul viitor. Alte intervenții?
Dl Pop Alin: Da! Legat de ceea ce ați spus mai înainte! Eu ce nu înțeleg! Dacă anul acesta se va desemna câștigătorul, la contractul acesta care ați spus cu limită județul Timiș, cum veți semna contractul având in vedere că în buget nu aveți trecută integral suma? Nu înțeleg!
Dl Cionca Iustin: Deci o să semnăm un contract pe o perioadă să zicem de 2 ani …, dau un exemplu acum nu cunosc detaliile contractului …,
Dl Pop Alin: Este adevărat.
Dl Cionca Iustin: …, o sumă de bani punem din bugetul de pe anul acesta pentru ce putem realiza! O sumă de bani o să punem în bugetul de anul viitor pentru restul lucrărilor! Și cum lucrarea va fi una destul de costisitoare, pentru că este vorba de mulți kilometri acolo…,
Dl Pop Alin: Corect!
Dl Cionca Iustin: …., evident că va trebui să ne întindem mai mult decât anul acesta!
Dl Pop Alin: Dar din câte știu, în momentul în care semnați contractul trebuie să aveți banii integral alocați pentru proiect! Faptul că nu o să aveți decât doar o parte anul acesta, nu știu cum o să semnați!
Dl Cionca Iustin: Dar domnul Pop încă o dată vă mai spun! Nu știu ce este așa de greu! Dumneavoastră știți cât va costa acesta?
Dl Pop Alin: Integral? Da!
Dl Cionca Iustin: Nu știți!
Dl Pop Alin: Nu am de unde să știu până nu se demarează procedura!
Dl Cionca Iustin: Vedeți? Bun! Și atunci când o să aflăm, ce facem dacă vine o firmă, cum s-a mai întâmplat la 60% din valoare!
Dl Pop Alin: Corect! Adevărat!
Dl Cionca Iustin: O să luăm 40% și o să-i mutăm după ce am stat câteva luni de zile cu banii aceștia nefolosiți! De ce să nu-i luăm acum? Și v-am mai spus un lucru! Când semnezi un contract, bugetul îl faci pentru perioada de timp pentru care firma și cu noi se obligă să facă această lucrare!
Dl Pop Alin: E adevărat.
Dl Cionca Iustin: Dacă ne obligăm în 2 ani să facem această lucrare și din cele 15 milioane folosim 3 milioane ne rămân pentru anul viitor 12 milioane! Să zicem varianta cealaltă că depășim valoarea! Să fie 18! Mai punem anul viitor din veniturile de anul viitor 3 milioane și avem toți banii! Ați înțeles?
Dl Pop Alin: Este adevărat. Dar în momentul în care se angajează o cheltuială, indiferent că este multianuală trebuie să fie prevăzută întreaga sumă! Eu am înțeles că se poate face multianual, că există buget multianual pentru investiții! Dar faptul că semnați un contract (neinteligibil)….
Dl Cionca Iustin: Domnul Pop! Vă mai repet o dată! Noi la începutul anului am pus toți banii! Altfel nu puteam face licitația!
Dl Pop Alin: Corect!
Dl Cionca Iustin: Dar după ce ai organizat licitația nu mai ești obligat să ții banii aceștia nefolosiți! Nu știu parcă este prima dată când facem așa! Lăsați-ne pe noi executivul că știm ce avem de făcut! Am experți aici care știu să rezolve problemele acestea! Nu vă faceți griji! Alte întrebări!
Dl Ciceac Vasile: Am dorit eu să intervin! Vasile Ciceac! Mă auziți?
Dl Cionca Iustin: Da.
Dl Ciceac Vasile: Rugămintea mea este pentru cei care intervin să se prezinte! Pentru că este o altfel de ședință și nu suntem acolo fizic!
Dl Cionca Iustin: A vorbit Alin Pop!
Dl Ciceac Vasile: A vorbit. Dar normal este să se și prezinte!
Dl Cionca Iustin: În regulă!
Dl Ciceac Vasile: Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: În regulă! Mulțumesc și eu! Dacă cineva mai dorește să intervină pe acest subiect? Dacă nu vă rog să treceți la vot!
Dna Lupu Silvana: Domnul Bîlcea? Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci?
Dl Lucaci Cornel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: „Pentru” am spus!
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter?
Dl Retter Iosif: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Domul Sabău? Revin! Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: Am spus „Pentru”! Nu mă auziți?
Dna Lupu Silvana: Acum vă auzim! Mulțumim!
Dl Remețan Florin: Da?
Dna Lupu Silvana: Domul Sabău? Doamna Stan?
Dna Stan Simona: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Proiectul de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020 s-a votat cu 29 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă 1 vot (Sabău Gheorghe). Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 135/2020 pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 128/30.04.2020 pentru modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Judeţean Arad nr. 38/31.01.2020 privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2020.
Punctul 4
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020.
Dl Cionca Iustin: În regulă! Ultimul punct pe ordine de zi! Este vorba de proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020, care se referă în primul rând la alocarea sumei pe care tocmai am aprobat-o la punctul 2, adică 3.231 de mii de lei pentru aceste proiecte tehnice! Și în plus solicităm o alocare de 22.000 mii lei pentru Comuna Săvârșin în vederea decontării cheltuielilor cu indemnizația de cazare pentru personalul angajat al unității medico-sociale Săvârșin aflat în izolare preventivă la locul de muncă. După cum vă amintiți în prima Ordonanță militară s-a prevăzut ca autoritățile locale să facă pe cheltuiala lor aceste cheltuieli. Între timp s-a revenit pentru că nici nu era drept ca această comună să plătească în locul Consiliului județean care de fapt este competent să investească în această unitate și ne-au și alocat bani de la Guvern pentru a plăti aceste facturi! Dacă sunt intervenții? Dacă nu sunt intervenții, doamna secretar vă rog să …,
Dl Moț Petru: Am eu o intervenție, dar nu v-am auzit când ați dat posibilitatea!
Dl Cionca Iustin: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: Da!
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Moț Petru: O mică (neinteligibil)…,
Dl Cionca Iustin: Nu vă auzim!
Dl Moț Petru: Acum mă auziți
Dl Cionca Iustin: Acum vă auzim! Da!
Dl Moț Petru: Am găsit în Raportul de Investiții (neinteligibil) suma de 4.000 mii lei, privind întocmirea unui plan de (neinteligibil)…,
Dl Cionca Iustin: Știți ceva despre acest plan? Întreabă domnul Moț! În Raportul dumneavoastră!
Dna Ribovici Gheorghina: Da.
Dl Moț Petru: M-ar interesa despre ce ar fi vorba acolo! Așa doar este o denumire care nu este foarte clară!
Dl Cionca Iustin: O să vă rog să-i citiți doamnei Ribovici pasajul care vă interesează și am să-i dau cuvântul doamnei director! Vă rog să dați explicații la domnul Moț!
Dna Ribovici Gheorghina: Da. Programul de elaborare a (neinteligibil) …, sau mai alocat încă (neinteligibil) …,
Dl Cionca Iustin: Haideți în locul meu!
Dl Moț Petru: Deci este (neinteligibil) de 4.000 lei! În raport așa se menționează! Se produce obiectivul de investiții program întocmire devize!
Dna Ribovici Gheorghina: Alo!
Dl Moț Petru: Da. Bună ziua!
Dna Ribovici Gheorghina: Bună ziua! Deci pe lângă obiectivele de investiții cele 5 PT-uri pe care le-a citit domnul președinte, se mai alocă 4.000 lei pentru un program de devize pentru colegii de la drumuri! Este imobilizare necorporală în contul 208, trece pe lista de investiții!
Dl Moț Petru: Am înțeles! Deci este vorba de un fel de soft!
Dna Ribovici Gheorghina: Un fel de soft! Da!
Dl Moț Petru: Am înțeles! Bine. În regulă! Mulțumesc frumos!
Dl Cionca Iustin: Mai sunt întrebări pentru doamna director? Dacă nu mai sunt atunci vă rog să trecem la vot!
Dna Lupu Silvana: Domnul Bîlcea?
Dl Bîlcea Sergiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci?
Dl Lucaci Cornel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter?
Dl Retter Iosif:. „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan?
Dna Stan Simona: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: „Pentru”.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020 – iniţiativa preşedintelui.s-a votat cu 31 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Lucaci Cornel-Ștefan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 136/2020 privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2020.
Dl Cionca Iustin: Înainte de a ne despărții am rămas dator domnului Butunoi cu un răspuns de la ședința de data trecută! Aradul este pe locul 20 la rectificarea de buget care a avut loc, iar în legătură cu județele care au luat sumele acelea foarte mari, se datorează faptului că fostul Guvern nu a alocat bani pentru ceva situații de urgență nu știu ce calamități au fost în zona respectivă și a întârziat foarte mult cu decontare acestor lucrări! Dacă mai sunt alte întrebări?
Dl Butunoi Adrian: Mulțumesc frumos că nu ați uitat domnul președinte! Zi bună!
Dl Cionca Iustin: Zi bună și dumneavoastră! Dacă mai sunt și alte întrebări?
Dl Remețan Florin: Da! Remețan!
Dl Cionca Iustin: Vă rog domnul Remețan!
Dl Remețan Florin: Aș vrea să vă întreb domnul președinte, cine conduce Spitalul Județean Arad acum?
Dl Cionca Iustin: Așa cum ați dispus dumneavoastră, un alt director! Directorul financiar.
Dl Remețan Florin: Am înțeles! Dar ați văzut ce ministru al sănătății perspicace avem? A auzit că trebuie un ordin de ministru să fie schimbată și a acționat!
Dl Cionca Iustin: Eu sunt convins că dumneavoastră ați făcut ceea ce ați făcut în intervenția de aici de la ultima ședință de consiliu, cred că ați făcut-o la nivelul ministerului și s-au conformat!
Dl Remețan Florin: Da s-a auzit și la București! Da. Domnul președinte acum vreau să vă întreb ceva foarte serios! De ce nu chemăm și noi conducere militară și la Arad? Deranjează pe cineva?
Dl Cionca Iustin: Dar de ce vreți dumneavoastră militari la Arad?
Dl Remețan Florin: Ca să coboare „milităria din pod” și poate mai cătănește pe câțiva și se face ordine! Suntem pe locul 3! Ne menținem pe podium la numărul de infecții! Este inadmisibil! Toată lumea mă întreabă „Măi dar ce este acolo la Arad”? Voi nu știți să (neinteligibil)…, uite Deva a avut conducere militară (neinteligibil) …., au rezolvat problema și toată lumea este mulțumită! Noi de ce nu vrem să aducem?
Dl Cionca Iustin: Dacă îmi dați voie vă răspund!
Dl Remețan Florin: Da.
Dl Cionca Iustin: Deci nu vă mai uitați la indicatorul acesta de bolnavi COVID ca și la ceva negativ! Noi facem mii de testări chiar acum după ce termin o să avem o conferință de presă împreună cu domnul Domșa și cu directorul DSP-ului, în care așa cum v-am obișnuit în fiecare săptămână, venim să vă informăm care este situația Spitalului! Deci noi săptămâna aceasta vom ajunge la peste 400 de bolnavi vindecați! Faptul că apare acolo că noi avem …, ne apropiem de 700 de bolnavi identificați e un lucru bun! Pentru că dacă nu aveam testare ei puteau să se vindece ca și în alte județe fără să știm că ei au fost bolnavi și răspândeau în continuare acest virus! Noi am făcut testare masivă față de alte județe! O să vedeți când se va publica! De ce nu se face la televiziuni și un clasament al vindecărilor și un clasament al testărilor? Se face doar al celor care au fost identificați pozitiv! E păcat de munca noastră, pentru că practic ne descurajați să mai facem testări! Ce rost mai are să facem testări dacă nu vrei să găsești pozitivii!
Dl Remețan Florin: Domnul președinte, poate ne și spuneți din toate testele câte sunt și repetate? Pentru că dacă eu fac jumătate din repetări acelea sunt teste?
Dl Cionca Iustin: Da domnul Remețan, eu sunt convins că nu ați citit Protocolul! Pentru că în Protocol spune foarte clar! Un pacient care este găsit pozitiv la 6 zile și la 7 zile se face retestarea! Dacă este găsit pozitiv din nou continuă tratamentul și îl testăm de atâtea ori până când îl însănătoșim! La cei care se testează a doua și a treia recoltare și iese negativ acela iese vindecat din spital și pleacă fie acasă în autoizolare 14 zile până când putem să-i dăm certificatul de pacient negativ, fie se duce pe o secție curată în Spitalul Județean pentru a-l tratat de boala de bază! De exemplu, un pacient poate să aibă cancer și să fi contactat și Corona Virus. Faptul că noi l-am vindecat și i-am dat două teste negative din punct de Corona Virus el este tratat dar boala de bază rămâne și atunci ea este ameliorată și trebuie să mergem cu el pe spital să încercăm să-l tratăm și de boala aceea! Eu cred că astăzi în momentul în care am renunțat deja și la Spitalul de Infecțioase și la Spitalul din Ineu …., este gol astăzi, nu mai vorbesc de Expo pe care încă nici nu l-am folosit! Eu nu cred că este nevoie să vină altcineva aici să facă ordine! E adevărat că întotdeauna și în orice instituție se mai pot face corecturi că întotdeauna e nevoie de disciplină! Însă să știți că un manager nu poate să facă el singur ordine indiferent că ar fi militar sau nu acolo unde sunt 2.100 de angajați plus pacienți și aparținători! Spitalul este o instituție foarte greu de disciplinat! Noi ne străduim de câțiva ani de zile și efectele întârzie dacă mă întrebați pe mine! Dar încă o dată să nu cădem în derizoriu să chemăm militari. Nici nu cred că ți-ar trimite nimeni militari când tu ai sub 100 de pacienți negativi în Spital la ora aceasta! Nu vă mai uitați pe clasamentul acela! Clasamentul acela este o muncă pe care cineva a făcut-o să-i testeze și ca urmare să-i identifice pozitiv! Mai mult! Poate ați văzut că în ultimul timp crește! De ce crește? Pentru că inițial bolnavii s-au dus la Spitalul de Infecțioase care era un Spital Regional la Timișoara, au fost declarați pacienți internați la Timișoara și între timp au hotărât să îi treacă în evidențele fiecărui județ așa cum ar fi fost bine de la bun început! Și atunci numărul lor crește cu numărul celor care au fost internați la Timișoara! Dar de fapt nu sunt îmbolnăviri noi! Ieri am avut un singur test pozitiv!
Dl Remețan Florin: Domnul președinte sunteți sigur că nu mai sunt decedați de Corona Virus neraportați?
Dl Cionca Iustin: Eu nu pot să fiu sigur, domnul Remețan! Însă șansele sunt mici!
Dl Remețan Florin: Doamne ajută! Bine.
Dl Cionca Iustin: Dacă aveți ceva puteți să ne informați! Și noi …,
Dl Remețan Florin: Vă sugerez să sunați la președinte la Hunedoara și să vă spună la Deva ce a lăsat armata în locul lor! Ce ordine și disciplină! Și se respectă! Toată lumea este ok!
Dl Cionca Iustin: Bun dar întrebați și pe ai noștri! Să știți că și la noi acum s-au făcut circuite! Aș vrea să se înțeleagă domnul Remețan! Profit acum de întrebarea dumneavoastră….,
Dl Remețan Florin: Nu! Nu vreau să prelungim ședința cu aceste probleme pentru că avem timp după 15 să le dezbatem! Și sunt multe! Doar v-am întrebat!
Dl Cionca Iustin: Da. Dar știți cum e? Dacă dumneavoastră ridicați problema aceasta într-o ședință de consiliu sunt convins că o ridicați și în fața cetățenilor și de aceea aș vrea să vă lămuresc măcar pe dumneavoastră, pe colegii noștri! Vreau să se înțeleagă foarte clar!
Dl Remețan Florin: (neinteligibl)….,
Dl Cionca Iustin: Toată lumea vorbește despre indisciplină. Posibil să fi fost și indisciplină! Toată lumea vorbește despre lipsa de circuite și despre lipsa de echipamente! Gândiți-vă că noi am transformat toate spitalele din Arad în spitale de infecțioase! Spitalele de infecțioase au reguli speciale, echipamente speciale! Noi a trebuit dintr-o dată peste noapte, într-o criză de materiale, de specialiști să te descurci singur! Dumneavoastră nu știu dacă știți, dar noi în prima lună nu am avut decât un singur medic infecționist care și acela s-a dus în autoizolare! Doamna Prișcă! În rest toți au fost bolnavi! Nu am avut cu cine să lucrăm! Pe ATI vă mai reamintesc o data! Aradul are 10 medici și cu 5 rezidenți față de 150 și 50 cum este la Timișoara! Deci comparați 15 cu 200! Că tot ne place să ne comparăm cu Timiș!
Dl Remețan Florin: Domnul președinte, numai la Arad doctorii au refuzat să muncească! Sub conducere militară și în stare de urgență intrau în pușcărie! Haideți să nu mai lungim ședința! Vă mulțumesc că mi-ați răspuns!
Dl Cionca Iustin: Să-mi arătați și mie câți au intrat în pușcărie în toate spitalele unde a fost conducere militară! Eu nu am văzut nici unul! Ba mai mult era un director militar care s-a îmbolnăvit de Corona Virus!
Dl Remețan Florin: (neinteligibil)…, în fine. Eu renunț! Mulțumesc oricum de răspuns!
Dl Cionca Iustin: Cu plăcere!
Dl Remețan Florin: Numai bine!
Dl Cionca Iustin: Deci clar că nu există acum nevoie de armată! Lucrurile sunt sub control! Avem echipamente, avem dotare, avem tot ce ne trebuie! Și v-am spus că la ora 2:00 avem conferință de presă în care o să venim să spunem public toate lucrurile acestea! Alte intervenții?
Dl Manguci Ciprian: Domnul președinte, Manguci sunt! Spitalul de la Ineu îl țineți de rezervă sau ce faceți cu el? Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Deci Spitalul de la Ineu ieri l-am eliberat! Mai erau acolo în jur de 20 de pacienți iar noi aveam aici 60 și ceva! Numai socotim suspecții pentru că în fiecare zi prin UPU sau Ambulanță aduc persoanele care sunt bolnave către spital și noi ca măsură nu le mai internăm în spital până nu le facem test! Deci și aceia sunt suspecți! Spitalul din Ineu! Deocamdată renunțăm la titulatura de Covid! El poate să desfășoare activitate așa cum a făcut-o înainte, să devină spital curat, adică fără boli Covid! Însă va trebui să își reglementeze acolo intern un sistem de …, așa cum facem și noi la Spitalul Județean, de triere în care să se asigure că persoanele care se adresează acolo nu au Corona Virus și să riște să infecteze din nou personalul sau pacienții care nu sunt contaminați!
Dl Manguci Ciprian: Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Cu plăcere!
Dna Popa Garofița: Popa sunt domnul președinte! Dacă se mai poate interveni?
Dl Cionca Iustin: Sigur!
Dna Popa Garofița: Bună ziua! Vreau să vă felicit pentru rapiditatea cu care s-au mișcat lucrurile pe drumul Pâncota-Buteni! Felicitări dumneavoastră, domnului Bîlcea și întregii echipei care lucrează! Și spuneți-mi despre drumul Arad-Pâncota! Care este stadiul să mai putem și noi să transmitem mai departe! Mulțumesc și spor în toate!
Dl Cionca Iustin: Din păcate deși au rămas 2 firme, din nou firma de la Cluj sau de unde este! A făcut contestație. Suntem din nou la nivel național, la Comisia de soluționare a contestațiilor! Termenul este până miercurea viitoare! În funcție de ce rezultat se dă acolo le mai rămâne ultima posibilitate să ne mai dea încă o dată în instanță! Știți că ne-am mai judecat o dată cu ei și termenul maxim dacă iar nu se întâmplă ceva cu boala aceasta este de 45 de zile! Au trecut 3 ani și 7 luni de când avem banii în cont și stăm la mila firmelor care au participat! Fiecare vrea să câștige un contract important și au posibilități legale, contestații și procese prin care încearcă să fie câștigător!
Dna Popa Garofița: Așa este doar că puteam fi și în faza în care este astăzi Pâncota-Buteni! Mare regret!
Dl Cionca Iustin: Așa este! Dar nu uitați că pe acest drum a fost o singură firmă!
Dna Popa Garofița: Da știu!
Dl Cionca Iustin: Deci dacă și aici era o singură firmă eram în aceiași fază! Din fericire au fost mai multe pentru că să știți nu trebuie să ne bucurăm că a fost o singură firmă pentru că întotdeauna când vine o singură firmă înseamnă că finanțarea nu a fost tocmai cea mai fericită! Pentru că veneau mai multe firme bănuiesc eu! Eu am emoții! Să se termine odată drumul acesta să-l văd încheiat pentru că altfel riscăm să dăm banii înapoi la Uniunea Europeană și nu aș vrea să se întâmple lucrul acesta!
Dna Popa Garofița: Să ne ajute Dumnezeu! La revedere și spor în toate!
Dl Cionca Iustin: Să ne ajute! La revedere! Bun. Mulțumesc tuturor colegilor! În funcție de cum vor veni celelalte loturi dacă sunteți de acord să facem ședințe pentru fiecare lot în parte 5 – 10 minute ca să nu stea Spitalul fără ele sau dacă vreți putem să așteptăm și să facem exact cum spune legea. Să vedem acum și cu schimbarea aceasta a legii, după 15. Nu cred că ne va da voie să ne vedem în ședințe! O să vedem! O să începem să ne obișnuim! Dacă permite legea o să începem să ne întâlnim! Mulțumesc mult încă o dată pentru înțelegere! O zi frumoasă tuturor!
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin Cionca Silvana Lupu
Întocmit,
Laura Hanc