Şedinţă extraordinară 14.04.2020
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR.169
din 14.04.2020
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară în data de 14.04.2020
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 178 alin. (2), art. 179 alin. (3) şi art. 196 alin. (1) lit. b din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Art.1.(1)Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 14.04.2020, ora 14.00, în Sala „Vasile Goldiş” a Consiliului Judeţean Arad, din municipiul Arad, str. Corneliu Coposu, nr. 22 – locul prezenței Președintelui Consiliului Județean Arad și al Secretarului General al Județului Arad.
(2)Şedinţa se va desfăşura prin mijloace electronice, în conformitate cu Procedura de desfăşurare a ședințelor Consiliului Județean Arad în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 97/27.03.2020.
Art.2.Proiectul ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad, convocată conform art. 1, este prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
Art.3.Materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi se transmit consilierilor judeţeni prin intermediul poştei electronice.
Art.4.Proiectele de hotărâri înscrise pe proiectul ordinii de zi, însoţite de documentele prevăzute de lege, se transmit spre avizare Comisiei juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti.
Art.5.Asupra proiectelor de hotărâri aleşii locali pot formula şi depune amendamente, de fond sau de formă, în condiţiile legii şi ale Regulamentului de funcţionare al Consiliului Judeţean Arad.
PREŞEDINTE, CONTRASEMNEAZĂ:
Iustin Cionca SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, Silvana Lupu
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 169/14.04.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 14.04.2020
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgenţă instituită pe teritoriul României – iniţiativa preşedintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 8.605/14.04.2020
MINUTA
ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 14.04.2020, ora 14.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 169/14.04.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni.
Absenți: Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Lucaci Cornel-Ștefan, Pop Alin, Remeţan Florin și Sulincean Marius-Mircea – consilieri județeni.
Domnul Bîlcea Ovidiu-Sergiu și domnul Bozga Doru, nu își exprimă votul la punctul 1 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
În cadrul ședinței s-a dezbătut următoarea
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României – inițiativa președintelui. 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). – ADOPTAT
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA
Ordine de zi
+
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 169/14.04.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 14.04.2020
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgenţă instituită pe teritoriul României – iniţiativa preşedintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
NR. 8.606/14.04.2020
PROCES-VERBAL
al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 14.04.2020, ora 14.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 169/14.04.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – Secretar general al Județului.
Absenți: Gligor Ioan, Ispravnic Cristian-Ilie, Lucaci Cornel-Ștefan, Pop Alin, Remeţan Florin și Sulincean Marius-Mircea – consilieri județeni.
Domnul Bîlcea Ovidiu-Sergiu și domnul Bozga Doru, nu își exprimă votul la punctul 1 de pe ordinea de zi, din motive tehnice.
Dl Cionca Iustin: Bună ziua! Stimați colegi, sunteți pregătiți? Astăzi v-am invitat…, avem un punct pe ordinea de zi. Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României. Este una dintre măsurile pe care le-au lăsat cei care au venit…, cele patru persoane care au venit de la Timișoara să ne ajute timp de o săptămână și dacă doriți, după ce aprobăm ordinea de zi o să îl punem pe domnul Șeran să vă dea mai multe explicații legate de acest punct. Cine este pentru?
Dna Lupu Silvana: Dacă dintre cei apelați este cineva împotriva aprobării ordinii de zi? Nu este nimeni. Mulțumim!
Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad din data de 14 aprilie 2020 s-a votat cu 27 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
ORDINE DE ZI
a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 14.04.2020, ora 14.00
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României – inițiativa președintelui.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 107/2020 privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 14 aprilie 2020.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României – inițiativa președintelui.
Dl Cionca Iustin: Domnul Șeran, vă rog!
Dl Șeran Mihai: Deci, prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean s-a aprobat modificarea structurii Spitalului, în sensul că a fost pregătită o nouă structură la Expo privind tratarea pacienților cu simptomatologie ușoară, s-a activat din nou unitatea de infecțioase de pe strada Cicio Pop și am identificat o nouă locație lângă Laser, o unitate sanitară Promagistica, unde trebuie și acolo…, o putem utiliza și acolo pentru tratamentul și trierea pacienților COVID. În acest sens, pentru fiecare din aceste unități trebuie asigurată continuitatea activității medicale și în intervalul orar după-masa și noaptea. Astfel, trebuie asigurată câte o linie de gardă cu medici pe fiecare din aceste locații. În plus, pe ATI 1 știți nevoia, avem nevoie de încă o linie de gardă pentru a suplini cu medici ATI tot necesarul, atât de pe ATI 2 cât și de pe ATI 1 cât și la locația din Grădiște unde am modificat structura cu treisprezece paturi ATI. Așa că, supunem spre aprobarea dumneavoastră înființarea celor patru linii de gardă continue, Medicină Internă II, ATI 1, Infecțioase Cicio Pop, Infecțioase Promagistica și la Expo…, (neinteligibil), gardă continuă. Vă mulțumim!
Dl Cionca Iustin: Dacă sunt întrebări?
Dl Moț Petru: Da. Aș dori eu să intervin puțin cu câteva întrebări punctuale, dacă mă puteți lămuri…,
Dl Cionca Iustin: Domnul Moț!
Dl Moț Petru:…, și anume, dacă înființarea acestor linii de gardă este suficient să se facă pe durata stării de urgență sau dacă nu ar fi mai bine să dăm noi o perioadă de o lună, două, trei? Pentru că este posibil, starea de urgență expiră pentru câteva zile, sigur că s-a…, (neinteligibil), că nu suntem siguri că va vota Parlamentul, ceea ce înseamnă că este posibil ca într-o săptămână, opt, nouă zile să nu mai avem stare de urgență, însă necesitatea tratării persoanelor suspecte de COVID să fie încă o necesitate în Județul Arad. Deci, aceasta ar fi o chestiune. A doua chestiune, așa cum am citit eu proiectul și materialele de ședință, mie mi se pare că…, și nu cred că nu este așa, se înființează noi linii de gardă, ceea ce eu presupun că impune și angajarea de personal suplimentar. Am văzut că în referat s-a manifestat sau s-a exprimat și chestiunea faptului că ne încadrăm în buget, însă aș vrea să ni se explice cum putem face acest lucru din moment ce dublarea unor linii de gardă sau mă rog, majorarea numărului liniilor de gardă existente presupune probabil și angajarea de personal destul…, (neinteligibil), linii de gardă, un număr de cinci mi se pare, și atunci să ne explicați cum vom face să ne încadrăm în bugetul aprobat inițial astfel cum prevede articolul 60 din OMS 870 din 2004. De asemenea, mai am două chestiuni, vizavi de Dispoziția 162 a Președintelui Consiliului Județean ce anume s-a stabilit prin acea dispoziție, pentru că dacă s-au stabilit deja niște lucruri, nu știu dacă este cazul să le dublăm noi printr-o hotărâre. Sau…, (neinteligibil), să dispună ceea ce a dispus prin dispoziție, sau Consiliul Județean în plenul său să hotărască acest lucru. Și în fine, o ultimă chestiune la care aș dori lămuriri vizează avizarea Ministerului Sănătății. S-a menționat și în referat, am încercat să vizualizez și eu textul legal și anume, faptul că o astfel de modificare potrivit articolului 16 litera b din HG-ul indicat în referat și în raport spune că este necesar avizul anterior al Ministerului Sănătății. Eu am observat că avem un aviz de la DSP, chiar dacă DSP-ul pot accepta că este o structură în cadrul Ministerului Sănătății, este totuși o chestiune diferită, ministerul este minister, DSP-ul este DSP. Deci, acest…, (neinteligibil), lămuriți dacă este posibil. Mulțumesc frumos!
Dl Șeran Mihai: Bună ziua! Aș dori să lămuresc câteva aspecte legate de legislația în vigoare și anume, prin Decretul 195 al Președintelui României privind instituirea stării de urgență, toate competențele OMS privind structurile Spitalelor au fost transferate DSP-ului local. Cu această ocazie, Spitalul Județean Clinic a solicitat avizul acestei instituții care așa cum l-ați văzut, l-a emis pentru aprobarea liniilor de gardă în strictă concordanță cu celălalt aviz anterior privind aprobarea structurii astfel, prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean Arad în baza avizului emis tocmai în condițiile specificate anterior, s-a modificat structura Spitalului. S-a stabilit și structura de personal, doar că dincolo de liniile de gardă existente se dorește suplimentarea cu cea de-a doua linie de gardă pentru a face față încărcării de pacienți pe care o anticipăm în viitor. Aceasta referitor la actul normativ invocat de dumneavoastră, respectiv 870 privind liniile de gardă și la derogarea cu privire la avizul care îl dădea Ministerul Sănătății. Acuma, referitor la buget poate, poate explica domnul președinte mai bine.
Dl Cionca Iustin: Da. Deci, noi dacă ne uităm la buget ar trebui să știm toate veniturile Spitalului. În situația de față totul este bulversat. Nu știm care vor fi veniturile, este o situație atipică, nu mai mergem pe Contractul clasic cu Casa, ne ducem pe 1/12 și să vedem acuma ce venituri vor veni de la Casa de Asigurări. Nu pot să vă spun dacă ne încadrăm sau nu ne încadrăm, dar nu putem să funcționăm fără aceste linii de gardă și ele vor fi plătite prioritar. Dacă sunt alte intervenții? Atunci trecem la vot. Doamna secretar, vă rog!
Dna Lupu Silvana: Domnul Bîlcea?
Dl Săbău Gheorghe: Doamna Silvana, am întrebări. Nu m-ați auzit?
Dna Lupu Silvana: Da, spuneți! Spuneți, vă auzim.
Dl Săbău Gheorghe: Aș vrea să îl întreb pe domnul președinte…, nu am…, am ieșit din emisiune din punct de vedere tehnic, nu știu dacă a întrebat cineva dacă din cele trei aparate pentru Coronavid câte funcționează din cele trei? O întrebare. Și a doua întrebare, am înțeles că am preluat Laser-ul, Spitalul. Aș vrea să știu, acolo sunt niște cheltuieli cu actul medical, medici și asistente, cu chirie, cu…, mă rog, întreținere, utilități. Cine suportă și cam cât vine pentru o persoană cheltuiala? Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Deci domnul Sabău! Dacă sunteți de acord să votăm ca să nu ieșim din timp și după aceea vă răspund la toate întrebările. Haideți să închidem subiectul acesta…,
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: …, cu înființarea liniilor de gardă și după aceea răspund la toate întrebările.
Dl Săbău Gheorghe: Ok.
Dna Lupu Silvana: Deci, vot. Domnul Bîlcea? Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga? Domnul Butunoi?
Dl Butunoi Adrian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor? Domnul Lucaci? Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop? Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan? Domnul Retter?
Dl Retter Iosif: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău?
Dl Săbău Gheorghe: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Stan?
Dna Stan Simona: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean? Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc! A fost adoptată.
Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României s-a votat cu 25 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Retter Iosif, Salaşan Cristian-Ioan, Săbău Gheorghe, Stan Simona-Lucia, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 108/2020 privind aprobarea înființării unor linii de gardă în cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României.
Dl Cionca Iustin: Deci, domnul Sabău! În legătură cu prima întrebare pe care mi-ați adresat-o, da, funcționează toate trei PCR-urile. Mai mult decât atât, zilnic, toate probele care sunt recoltate sunt făcute în aceeași zi și rezultatele se dau a doua zi. Din păcate, protocolul care există nu ne lasă să recoltăm de la persoane asimptomatice decât de la cele care au simptome și tot din păcate vă spun că de exemplu, sâmbătă la DSP nu am putut să facem decât o tură pentru că nu am avut ce să testăm. Acum, chiar am avut o ședință înainte de aceasta și am rugat conducerea Spitalului…, (neinteligibil), asimptomatice, cu riscul ca ele să nu fie plătite ca servicii…, (neinteligibil), medicale pentru că este foarte important ca aceste aparate să nu stea. Noi, astăzi având aparatura aceasta, cred că Aradul este din punct de vedere al contaminării în primele județe și de aceea noi ar trebui să facem cât mai multe teste, să identificăm cât mai repede pozitivii și apoi să îi trecem pe tratament. A doua întrebare se referă la Promagistica că nu este Laser, deși este același proprietar. Noi acolo am introdus în Planul alb de organizare spitalicească din Județul Arad această unitate unde ducem persoanele suspecte. De exemplu, persoanele care se prezintă în timpul nopții la ISU și care nu au simptome clare, dar pot fi suspecte, atunci le ducem în clădirea aceasta și în Infecțioase, în clădirea veche de la Infecțioase, sunt testați, acolo rămân până a doua zi când eliberăm rezultatele. În funcție de rezultate, dacă sunt pozitive pleacă către spitalele COVID, adică Spitalul TBC din Grădiște sau Spitalul Municipal, iar de săptămâna viitoare probabil că vor intra și în Expo Arad cel puțin formele acestea mai ușoare, iar cei care sunt testați negativ, îi trimitem spre Spitalul Județean pe secțiile unde au urgența, iar dacă nu sunt urgențe se duc la domiciliu cei care sunt negativi. Nu știu dacă am fost foarte clar. Dacă doriți lămuriri pot să vă răspund mai departe. Nu vă auzim, nu aveți microfon, domnul Sabău.
Dl Săbău Gheorghe: Alo!
Dl Cionca Iustin: Acuma vă aud. Iar nu vă aud.
Dl Săbău Gheorghe: Acuma?
Dl Cionca Iustin: Da.
Dl Săbău Gheorghe: Mă auziți?
Dl Cionca Iustin: Da.
Dl Săbău Gheorghe: Am întrebat cine suportă cheltuielile cu actul medical, cu chiria, cu întreținere, utilități?
Dl Cionca Iustin: Păi, ca orice Spital, pentru că noi nu mai facem diferența acum că este spital secție internă sau secție externă a Spitalului. În momentul în care se introduce în Planul alb al Județului Arad el face parte din Spitalul Județean, toate contractele se încheie cu Spitalul și plătim toate cheltuielile. Din câte știu eu nu ne-au cerut chirie, ni l-au pus gratuit la dispoziție, dar evident cheltuielile de funcționare, utilitățile și de încadrare a personalului vor și cheltuite de către Spitalul Județean.
Dl Săbău Gheorghe: Am înțeles. Mulțumesc pentru răspuns!
Dl Cionca Iustin: Cu plăcere! Dacă sunt alte întrebări?
Dl Moț Petru: Vreau să mai întreb eu două lucruri. Care este la acest moment gradul de ocupare la Spitalul TBC? Și care este la zi…, (neinteligibil), PCR? Mulțumesc!
Dl Cionca Iustin: Nu am înțeles ce ziceți!
Dl Moț Petru: Întrebările erau două. La acest moment, care este gradul de ocupare a Spitalului TBC cu pacienți suspecți de COVID? Deci, din câte locuri sunt, o sută două locuri dacă bine rețin, câte sunt ocupate la acest moment?
Dl Cionca Iustin: A doua întrebare care este? Sau doar asta vreți să știți?
Dl Moț Petru: Aceasta, și a doua întrebare era, la acest moment care este capacitatea zilnică de testare a suspecților de COVID? Deci, câți pacienți putem testa zilnic?
Dl Cionca Iustin: Păi, dacă…, hai să încep cu prima întrebare. Eu știu că din Spitalul TBC au fost eliberați în ultimele zile douăzeci. Nu știu astăzi, că nu am primit încă informarea, dar douăzeci au fost eliberați. Între-timp, ei au mai primit pacienți acolo, dar am dispus ca din momentul acesta să nu mai primim pentru că riscăm să amestecăm persoanele care au două teste negative și aceia ar trebui să plece sau au primul test negativ și a doua zi așteaptă al doilea test, să intre în contact cu unu pozitiv. Din acest moment am cerut celor care se vor ocupa acolo să nu mai primească în spital, să dezinfecteze camerele care se eliberează și apoi când vin, să vină lot întreg de patru persoane sau câte sunt într-o încăpere. Dar dacă mă întrebați pe mine, pot să vă zic acuma că sunt undeva la nouăzeci la sută plin Spitalul. A doua întrebare, noi putem să testăm…, depinde acuma câte schimburi. Astăzi se lucrează pe două schimburi. Noi am început deja demersurile să aducem personal să lucrăm și noaptea, dar deocamdată nu avem destule probe recoltate, așa că nu cred că săptămâna aceasta vom intra pe trei schimburi, iar pe două schimburi putem să lucrăm cel puțin două sute, două sute și ceva de probe fără niciun fel de problemă. Depinde și cum se recoltează, este foarte important să coordonăm cele două laboratoare că la Municipal sunt două PCR-uri și la DSP este încă un PCR, astfel încât să aducem probele să umplem cele patruzeci și opt de probe dintr-un kit să nu facem risipă.
Dl Moț Petru: Au mai făcut ceva demersuri pentru achiziționarea acelui extractor automat parcă ne spuneați?
Dl Cionca Iustin: Da. Noi avem un…, da. Avem un extractor automat și al doilea am făcut demersuri, chiar așteptăm să ni-l livreze Unifarm-ul săptămâna aceasta, însă noi la Municipal lucrăm manual și avem șapte mii cinci sute de probe manuale, doar dincolo la DSP lucrăm cu extractor și acolo trebuie altfel de kit. Acolo avem cinci mii și am înțeles că au mai comandat cinci mii, urmează să ajungă. Deci probe avem și pentru manual și pentru automat. Care este avantajul, că la manual poți să lucrezi mai puține, acolo trebuie să ai patruzeci și opt minim, altfel dacă desfaci un kit și ai folosit treisprezece, treizeci și cinci trebuie să le arunci. Deci, extractorul trebuie folosit atunci când avem comenzi multe. Manualul putem să îl folosim și…, cel puțin din câte știu eu fără să fiu un specialist, ce mai primesc și eu informații și pentru mine este nou tot ce se întâmplă acolo…, (neinteligibil).
Dl Moț Petru: Am înțeles. Mulțumesc! Mai am o singură întrebare care este oarecum legată…,
Dl Cionca Iustin: (Neinteligibil)…, și nu mai știu ce au mai comandat cei de la laborator ieri.
Dl Moț Petru: Pot să intervin? Mai am o singură întrebare.
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Moț Petru: La acest moment cam care ar fi nevoia de personal care ar mai trebui angajată pentru a fi la un standard minim să zicem?
Dl Cionca Iustin: Acuma, dacă ne luăm după nomenclator, ar trebui la Expo o sută patruzeci de persoane. Dar, chiar astăzi am discutat cu domnul ministru Arafat și mi-a spus că fiind cazuri mai ușoare asimptomatice este nevoie doar de câteva asistente și asta vom vedea în funcție de nevoi. Acuma, din punctul meu de vedere nu ar trebui angajați foarte mulți, dar trebuie să ne gândim că în momentul în care vom avea două sute patruzeci de pacienți și te trezești cu cincizeci de pacienți care fiecare vrea ceva în momentul acela, teoretic ar trebui să ai cincizeci de asistente care să meargă să rezolve prompt problema. Este greu să vă răspund la toate întrebările acestea, domnul Moț. Nu am mai făcut așa ceva. Puneți-vă în situația noastră, totul este necunoscut și în funcție de nevoi o să ne orientăm pe parcurs.
Dl Moț Petru: Bine. Mulțumesc! Nu mai am întrebări.
Dl Cionca Iustin: Și eu mulțumesc! Dacă sunt alte întrebări? Nu aveți sonor. Domnul Sabău, nu aveți sonor. Vă văd că vorbiți, dar nu aveți sonor.
Dl Săbău Gheorghe: Alo!
Dl Cionca Iustin: Acuma vă aud.
Dl Săbău Gheorghe: Am vrut numai să mă lămuresc că nu am fost atent, îmi cer scuze. La Spitalul TBC din nouăzeci de paturi ocupate, câți sunt bolnavi cu Coronavid?
Dl Cionca Iustin: Deci, la Spitalul TBC sunt o sută două paturi cu secția ATI…,
Dl Săbău Gheorghe: Da, și nouăzeci…,
Dl Cionca Iustin: …, și toți sunt cu Coronavirus.
Dl Săbău Gheorghe: Toți?
Dl Cionca Iustin: Toți sunt pozitivi, da.
Dl Săbău Gheorghe: Aoleu! Mulți avem. Da. Bun, atât.
Dl Cionca Iustin: Dar stați că mai avem. Pe lângă aceștia, avem și la Spitalul Municipal.
Dl Săbău Gheorghe: Câți avem acolo?
Dl Cionca Iustin: Nu știu să vă spun exact, dar de ordinul zecilor. Nu stăm bine, domnul Sabău dacă asta m-ați întrebat. Și în fiecare zi primim șaizeci, șaptezeci de bolnavi care sunt testați, ieri de exemplu am avut un număr mic că nu pot să vă zic cât, dar foarte puțin, dar alaltăieri am avut foarte mulți.
Dl Săbău Gheorghe: Asta este!
Dl Cionca Iustin: Trebuie avut grijă să păstrăm distanța. Nici nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă la sfârșitul săptămânii când o să ciocnim ouăle și să bem un pahar de vin, știți ce se întâmplă de obicei la UPU în perioada aceasta și practic noi trebuie să îi tratăm pe toți cei care vor veni acolo indiferent de motiv ca și pe niște posibili pacienți de Coronavirus. Va trebui să găsim locuri, să îi izolăm. Să sperăm că terminăm rapid Expo și să mergem acolo să îi ducem și practic, până se face testarea trebuie să îi ducem într-un loc apoi…, normal la Expo ar trebui să ducem doar pozitivii, dar să vedem ce se întâmplă în weekendul acesta.
Dl Săbău Gheorghe: Da. Așa este. Bun. Mulțumesc! Nu mai am întrebări.
Dl Cionca Iustin: Dacă nu mai sunt întrebări, vă doresc Sărbători fericite și multă sănătate!
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA