Şedinţă extraordinară 31.03.2020
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
DISPOZIŢIA NR. 137
din 31.03.2020
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară în data de 31.03.2020
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 178 alin. (2), art. 179 alin. (3) şi art. 196 alin. (1) lit. b din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Art.1.(1)Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 31.03.2020, ora 14.00, în Sala „Vasile Goldiş” a Consiliului Judeţean Arad, din municipiul Arad, str. Corneliu Coposu, nr. 22 – locul prezenței Președintelui Consiliului Județean Arad și al Secretarului General al Județului Arad.
(2)Şedinţa se va desfăşura prin mijloace electronice, în conformitate cu Procedura de desfăşurare a ședințelor Consiliului Județean Arad în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 97/27.03.2020.
Art.2.Proiectul ordinii de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad, convocată conform art. 1, este prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
Art.3.Materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi se transmit consilierilor judeţeni prin intermediul poştei electronice.
Art.4.Proiectele de hotărâri înscrise pe proiectul ordinii de zi, însoţite de documentele prevăzute de lege, se transmit spre avizare Comisiei juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti şi Comisiei de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare ale Consiliului Judeţean Arad.
Art.5.Asupra proiectelor de hotărâri aleşii locali pot formula şi depune amendamente, de fond sau de formă, în condiţiile legii şi ale Regulamentului de funcţionare al Consiliului Judeţean Arad.
PREŞEDINTE, CONTRASEMNEAZĂ:
Iustin Cionca SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI, Silvana Lupu
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 137/31.03.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 31.03.2020
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Minută
+
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
310003 – Arad, strada Corneliu Coposu, nr. 22
Tel. 0040-357-731100 Fax. 0040-357-731280
http://www.cjarad.ro consiliu@cjarad.ro
Nr. 7583/31.03.2020
MINUTA
ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad
din data de 31.03.2020, ora 14.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 137/31.03.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni.
Absenți: Ispravnic Cristian-Ilie, Lucaci Cornel-Ștefan, Retter Iosif și Săbău Gheorghe – consilieri județeni.
Domnul Butunoi Adrian-Cătălin, consilier județean, participă la ședință după supunerea la vot a proiectului de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 și adoptarea Hotărârii nr. 99/31.03.2020.
În cadrul ședinței s-a dezbătut următoarea
ORDINE DE ZI
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui. 28 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). – ADOPTAT
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA
Ordine de zi
+
Anexă la Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Arad nr. 137/31.03.2020
Proiectul
ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 31.03.2020
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
Silvana Lupu
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
NR. 7.596/31.03.2020
PROCES-VERBAL
al şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad
din data de 31.03.2020, ora 14.00
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului Judeţean Arad a Dispoziţiei nr. 137/31.03.2020 a preşedintelui Consiliului Judeţean privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării). Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenți: Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Butunoi Adrian-Cătălin, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – Secretar general al Judeţului.
Absenți: Ispravnic Cristian-Ilie, Lucaci Cornel-Ștefan, Retter Iosif și Săbău Gheorghe – consilieri județeni.
Domnul Butunoi Adrian-Cătălin, consilier județean, participă la ședință după supunerea la vot a proiectului de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 și adoptarea Hotărârii nr. 99/31.03.2020.
Dl Cionca Iustin: Bună ziua, stimați colegi! Sper că sunteți cu toții sănătoși. Haideți să trecem…, avem un singur punct pe ordinea de zi. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 și bănuiesc că ați primit fiecare dintre dumneavoastră acum o oră raportul, dacă nu, vi-l prezint pe scurt. Cine este de acord cu ordinea de zi?
Dna Silvana Lupu: Trebuie să vă apelez și vă rog să spuneți „pentru”, „împotrivă” sau „abținere”, bine? Pentru ordinea de zi este votul acum.
Dl Remețan Florin: Silvana, spune-le să își închidă microfoanele, numai cel care vorbește lasă microfonul deschis, altfel nu ne auzim.
Dna Lupu Silvana: Da. Vă rog să închideți microfoanele, doar pe cine apelez să deschidă telefonul și să spună cum votează „pentru”, „împotrivă” sau „abținere”, bine? Domnul Bîlcea?
Dl Bîlcea Sergiu: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga?
Dl Bozga Doru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Butunoi? Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci? Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Manguci, cum votați, pentru?
Dl Manguci Ciprian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter? Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan?
Dna Stan Simona: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Mulțumesc!
Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Arad din data de 31 martie 2020 s-a votat cu 28 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion și Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
ORDINE DE ZI
a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de
31 martie 2020, ora 14.00, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 98/2020 privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 31 martie 2020.
Punctul 1
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 – inițiativa președintelui.
Dl Cionca Iustin: Am să îi dau cuvântul doamnei director economic Ribovici să vă prezinte despre ce este vorba la rectificare.
Dna Ribovici Gheorghina: Bună ziua!
Dl Trifon Daniel: Bună!
Dna Ribovici Gheorghina: Deci, singurul punct pe ordinea de zi, rectificarea bugetului propriu de venituri și cheltuieli al Județului Arad. Se majorează cu trei milioane de lei la titlul „Bunuri și servicii” suma necesară pentru asigurarea spațiilor hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi pentru personalul din sistemul sanitar având în vedere situația actuală privind răspândirea Coronavirus. Fac mențiunea că această sumă se alocă de la activitatea proprie drumuri, capitolul „Drumuri” și suma va fi angajată funcție de cererile medicilor transmise de către conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad. Și al doilea punct cu privire la rectificare, în ședința Consiliului Local din 30 martie s-a alocat Spitalului suma de patru milioane opt sute șaizeci și cinci de mii de lei pentru aparatură medicală. Monitor cu funcții vitale, injectomat cu baterie, stații monitorizare cu patru monitoare, pat ATI și aparat de ventilație. Rectificăm bugetul cu suma primită din sursă…, bugetul local de la Primăria Municipiului Arad.
Dl Cionca Iustin: Dacă sunt intervenții?
Dl Moș Petru: Da. Aș avea eu.
Dl Cionca Iustin: Moț? Spuneți numele că nu vă recunoaștem. Eu cred că domnul Moț a zis.
Dl Urzică Cristian: (Neinteligibil)…, nu se poate abține.
Dl Moț Petru: Da, da, Moț sunt!
Dl Cionca Iustin: Vă rog!
Dl Moț Petru: Bună ziua! Mă bucur că avem această ședință și că luăm măsuri în continuare pentru bunăstarea și pentru păstrarea în limita posibilă a sănătății…, (neinteligibil), județului Arad. Aș avea câteva întrebări vizavi de această sumă de trei milioane pe care o rectificăm astăzi și anume, mă interesează dacă aveți în vedere anumite locații în care să se facă cazarea medicilor sau a personalului sanitar? Câte astfel de locații aveți în vedere? Câte persoane vor fi cazate? Pentru ce perioadă? Deci, chestiuni de genul acesta. Și cam ce perioadă estimați că ar acoperi această sumă de trei milioane de lei? De asemenea, aș mai avea o întrebare vizavi de aparatul de testare care a fost în discuție și la ședința trecută și anume, în ce stadiu ne aflăm cu acesta? Dacă…,
Dl Cionca Iustin: Vă zic imediat. Am înțeles întrebarea.
Dl Moț Petru: Dacă este funcțional sau nu și așa mai departe. De asemenea, ne interesează dacă a fost plătit și ce sumă a plătit efectiv Consiliul Județean. În fine…, și o ultimă întrebare, ar viza faptul dacă la nivelul Spitalului Județean au fost testați medicii, câți anume din personalul medical doctori și asistenți și așa mai departe au fost testați și dacă nu au fost testați cu toții, până când se estimează că vor fi trecuți toți printr-o testare ca să vedem care este situația? Acestea ar fi problemele care ar solicita lămuriri.
Dl Cionca Iustin: Domnul Moț! Ne grăbim să vă răspundem că mai avem zece minute și ieșim din sesiune. Vă rog doamna Ribovici, repede cu întrebările și răspunsurile.
Dna Ribovici Gheorghina: Legat de fundamentarea acestei sume, este o primă sumă estimată în starea de urgență, am luat un număr de două sute cincizeci de persoane estimate. Bineînțeles că noi vom asigura pe toată perioada stării de urgență, dacă va fi cazul vom face în fiecare săptămână, dacă nu, sper că nu chiar zi, rectificare bugetară. Am luat un minim necesar în situația în care mâine avem cereri înregistrate. Până la ora actuală nu avem la Consiliul Județean cereri înregistrate din partea medicilor. Deci, suma este estimativă pentru un prim început. Contactăm…, am luat oferte de la trei, patru hoteluri, nu am luat încă…, cel târziu astăzi, mâine dimineața o să facem o primă achiziție să avem un minim necesar de camere. Ofertele pe care le avem, de la două sute, două sute treizeci de lei, două sute cincizeci de lei.
Dl Moț Petru: Camera pe noapte bănuiesc.
Dl Cionca Iustin: Bun. Haideți să vă răspund și cu PCR-urile. După cum știți, avem trei laboratoare care vor fi instalate în județul nostru, două la Spital și unu la Direcția de Sănătate Publică. Primul aparat PCR a venit finanțat de Guvern, prin Unifarm, el acuma este instalat la Spitalul Municipal și avem ajutorul de la Facultatea de Medicină din Timișoara care ne-au adus componentele până când vom primi aceste componente de la Unifarm. A doua linie este finanțată de Vodafone prin Cetatea Voluntarilor, azi-noapte a ajuns, astăzi se montează. Dacă toate lucrurile sunt în regulă, DSP-ul de mâine dimineață poate să facă teste cu personalul de la ei de la Direcția de Sănătate Publică. Astăzi avem un câștigător și pentru a treia aparatură PCR care a avut ieri deschiderea ofertelor la Spitalul Județean, finanțarea vine de la Guvernul României o sută nouăzeci și cinci de mii, cu cofinanțare de zece la sută din partea noastră și cu o sponsorizare din partea Lions care vin să acopere inclusiv teste PCR și consumabile. Asta, probabil, din câte am înțeles de la cei care se ocupă de licitație, joi așteaptă aparatura și probabil pe sfârșitul săptămânii să putem să testăm și acolo. Doamna Pilat care este șefa laboratorului ne-a asigurat că are personalul necesar, are personal suficient să lucreze în ture și începând de săptămâna aceasta, dacă nu, de săptămâna viitoare, vom începe din plin și vom testa așa cum prevede protocolul, persoanele cu simptome.
Dl Moț Petru: Și v-am mai întrebat în legătură cu testarea medicilor.
Dl Cionca Iustin: Dacă sunt alte intervenții? Poftiți?
Dl Moț Petru: În legătură cu testarea medicilor v-am mai întrebat dacă s-au testat, câți s-au testat și care…,
Dl Cionca Iustin: Vă mai rog încă odată nu mai puneți întrebări care știți că sunt interzise de lege, că acuma nu suntem cu presa, suntem între colegi. Prevede ordonanța că nu putem să dăm informații cu privire la pacienți, medici. Încercăm să răspundem la întrebările care…, (neinteligibil).
Dl Moț Petru: Nu am cerut norminal, domnule președinte! Am cerut un număr.
Dl Cionca Iustin: (Neinteligibil)…, centralizare în fiecare zi la ora unu de reprezentanții Grupului de comunicare strategică. Întrebați-mă lucruri care pot să vi le spun.
Dl Moț Petru: Bun. Alte întrebări eu nu mai am.
Dl Cionca Iustin: Bun. Dacă mai sunt alte intervenții?
Dl Gligor Ioan: Mă ascultați, domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Încerc.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil)…, înțeleg că pe mâine dimineață avem un aparat care va putea testa…, (neinteligibil).
Dl Duruș Daniel: O mică intervenție tehnică…,
Dl Cionca Iustin: Deci, încă o dată vă spun, amândouă echipele, două linii sunt la muncă, nu depinde de mine. Aparatele sunt în județul Arad, asta depinde deja de profesioniști. Aveți răbdare acuma să își facă treaba fiecare dintre ei. Mai trebuie instruit personalul, vă comunic. Vă promit că voi comunica exact când începe testarea. Oricum nu depinde de noi. Noi am făcut treaba ce a depins de noi.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Poftiți?
Dl Gligor Ioan: Ordonanța militară…, (neinteligibil).
Dna Ribovici Gheorghina: Mai tare, domnul Gligor!
Dl Gligor Ioan: Am întrebat dacă ați văzut Ordonanța militară privind Suceava…, (neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Am văzut, am văzut.
Dl Gligor Ioan: (Neinteligibil)…, nu mai avem nevoie de ele.
Dl Duruș Daniel: O mică intervenție pentru cei de la IT aș dori. Sabau și Lucaci sunt separat, ei doi. Și eu am intrat, eram doar noi trei și am închis și am redeschis și v-am găsit. Nu știu ce se întâmplă.
Dna Lupu Silvana: Deci vi s-a spus să intrați pe link-ul generat cu zece minute înainte de ședință, nu pe cel vechi.
Dl Duruș Daniel: Păi am intrat cu zece minute înainte de ședință și eram doar eu, Sabau și cu Lucaci. Dar ei așteaptă încă acolo, sunt pe o…, nu știu.
Dna Lupu Silvana: Nu ați intrat pe link-ul bun.
Dl Duruș Daniel: Am intrat pe link-ul care s-a pus pe Messenger.
Dl Moț Petru: Domnul Duruș, ca și cum ar fi ședința în sala mare și ei s-au dus în sala mică.
Dl Duruș Daniel: Da. Exact! Exact!
Dl Cadar Răzvan: Să ne aștepte în continuare!
Dl Duruș Daniel: Ok!
Dl Cionca Iustin: Comunicați cu ei să intre și noi supunem la vot pentru cei care sunteți aici. Între-timp o să intre și ei, bine? Îi lăsăm la urmă.
Dl Pop Alin: Aș avea și eu o întrebare…,
Dl Ciona Iustin: Da. Este în regulă!
Dl Pop Alin: Aș avea și eu o întrebare. Alin Pop. Legat de…, (neinteligibil), testare, dacă se poate.
Dl Ciona Iustin: Da.
Dl Pop Alin: Mă auziți?
Dl Ciona Iustin: Da.
Dl Pop Alin: Aș dori să știu câte kit-uri de testare avem și dacă avem, pentru câte persoane?
Dl Ciona Iustin: Cinci mii de kit-uri a anunțat Asociația Voluntarilor.
Dl Pop Alin: Care există la ora actuală și pot fi utilizate, să înțeleg.
Dl Cionca Iustin: Așa am fost informați. Nu știu, deci nu sunt la mine. Kit-urile acestea nu se dau decât proprietarului care lucrează cu PCR. Dar vă anunț…, încă o dată, dați-mi voie să ieșim din ședință să mă duc și eu să le văd, că nu am apucat astăzi, că tot din ședință în ședință. Mă duc și vă comunic tuturor.
Dl Gligor Ioan: Asociația Voluntarilor anunță că va face testare în trei ore. Ce se întâmplă este adevărat sau?
Dl Cionca Iustin: Nu știm, domnul Gligor! Sunt niște informații care pleacă din surse de acolo, nu am fost să le văd. Mă duc și vin oficial si vă comunic. Dar haideți să revemin la ordinea de zi. Eu am nevoie acum pentru fondurile acestea să putem cumpăra. Celelalte informații vă promit că vă spun la telefon tuturor. Sunați-mă și vă răspund. Haideți să nu ieșim din sesiune și să nu reușim să votăm.
Dl Sulincean Marius: Aș avea și eu o întrebare. Sulincean.
Dl Cionca Iustin: Vă ascult, domnul Sulincean!
Dl Sulincean Marius: Aș vrea ca să știu cum stăm cu achiziția aparatelor de respirat pentru secțiile ATI?
Dl Cionca Iustin: V-am spus, ieri a avut loc deschiderea ofertelor la Spital și urmează să se semneze contractele în termenul prevăzut de lege. Avem oferte, dacă asta mă întrebați. Avem oferte mai multe pentru fiecare tip de echipament, cu excepția PCR-ului, pentru care avem o singură ofertă.
Dl Sulincean Marius: În cât timp credeți că o să putem să avem aparatele de respirat?
Dl Cionca Iustin: Nu mă întrebați pe mine, domnul Sulincean! Sunt date confidențiale, au semnat acești oameni contracte de confidențialitate, nu pot să divulge decât ce pot să spun. Ce informații am, vi le dau. Când vom semna contractele, o să știm exact când ni le aduc, cum ni le aduc. Noi am trecut în caietul de sarcini un termen cât mai scurt. Mai sunt întrebări?
Dl Sulincean Marius: Ce înseamnă scurt în caietul de sarcini?
Dl Cionca Iustin: Dacă sunteți de acord, atunci să trecem la vot.
Dna Lupu Silvana: În ordine alfabetică vă rog, „pentru”, „împotrivă” sau „abținere”, pentru adoptarea hotărârii privind rectificarea bugetului. Domnul Bîlcea?
Dl Bîlcea Sergiu: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Boloni?
Dl Boloni Gyorgy: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Bozga?
Dl Bozga Doru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Butunoi? Domnul Cadar?
Dl Cadar Răzvan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ciceac?
Dl Ciceac Vasile: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Craivan?
Dna Craivan Camelia: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Crișan?
Dna Crișan Corina: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Duruș?
Dl Duruș Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Feieș?
Dl Feieș Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Gligor?
Dl Gligor Ioan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Lucaci? Domnul Manguci?
Dl Manguci Ciprian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moșneag?
Dl Moșneag Ovidiu: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Moț?
Dl Moț Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pădurean?
Dl Pădurean Petru: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pero?
Dl Pero Tamas: Da, da. Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Plaveți?
Dl Plaveți Ioan: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Pop?
Dl Pop Alin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Doamna Popa?
Dna Popa Garofița: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Purcaru?
Dl Purcaru Mircea: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Remețan?
Dl Remețan Florin: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Retter? Domnul Salașan?
Dl Salașan Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sabău? Doamna Stan?
Dna Stan Simona: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Sulincean?
Dl Sulincean Marius: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Trifon?
Dl Trifon Daniel: Am zis pentru. M-ați auzit?
Dna Lupu Silvana: Da, da. V-am auzit.
Dna Lupu Silvana: Domnul Țolea?
Dl Țolea Adrian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Ulici?
Dl Ulici Ion: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Domnul Urzică?
Dl Urzică Cristian: Pentru.
Dna Lupu Silvana: Hotărârea a fost adoptată.
Proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020 s-a votat cu 28 voturi pentru (Cionca Iustin – preşedinte, Bîlcea Ovidiu-Sergiu – vicepreşedinte, Cadar Răzvan-Olimpiu – vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Bozga Doru, Ciceac Vasile, Craivan Camelia-Eugenia, Crişan Corina-Anka, Duruș Daniel-Sorin, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Manguci Cosmin-Ciprian, Moşneag Vasile-Ovidiu, Moţ Petru, Pădurean Petru, Pero Tamas-Carol, Plaveţi Ioan, Pop Alin, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Salaşan Cristian-Ioan, Stan Simona-Lucia, Sulincean Marius-Mircea, Trifon Daniel, Ţolea Adrian-Florin, Ulici Ion şi Urzică Cristian – consilieri judeţeni). Împotrivă -. Abțineri -.
În temeiul art. 182 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Judeţean Arad adoptă Hotărârea nr. 99/2020 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Județului Arad pe anul 2020
Dl Cionca Iustin: Hotărârea a fost adoptată. Vă mulțumesc frumos. Haideți să încercăm să vă mai răspund la întrebări până când expiră termenul. Dacă mai aveți întrebări? Mai avem trei minute.
Dl Țolea Adrian: Da. Eu aș vrea să pun o întrebare.
Dl Cionca Iustin: Vă ascult.
Dl Țolea Adrian: Pacienții care vor fi externați în perioada următoare de la Spitalul Județean, vor fi testați?
Dl Cionca Iustin: Vor fi testați doar cei care se prevăd în Ordonanță. Acest nomenclator este schimbat aproape săptămânal și acolo se stabilesc prioritățile. Urmăriți care sunt prioritățile, acuma pot să vă spun că se testează doar cei care sunt cu simptome de Coronavirus. Dacă sunt asimptomatici nu se testează.
Dl Țolea Adrian: Am înțeles. Știu care sunt prevederile, dar având în vedere faptul că în Spitalul Județean avem confirmați câțiva medici pozitiv, probabil că ar fi bine ca și pacienții care vor fi externați, să fie la externare testați, pentru că altfel ei pot să plece cu virusul din Spital.
Dl Cionca Iustin: Este adevărat. Același risc există să îl luăm și noi. Și eu ieri m-am întâlnit cu câțiva doctori și cu directorii din Spital și același risc îl am și eu și nu mă testează nimeni. Din păcate există o legislație, suntem într-o situație de urgență. Totul se reglementează prin Ordonanțe Militare și noi nu putem, instituțiile statului, să ieșim din ele. Putem să facem propuneri. Dacă mă întrebați ce îmi doresc eu, eu aș vrea să putem testa toți contacții cu sau fără simptome, pentru că sunt conștienți că de rapiditatea cu care vom testa și vom găsi pozitivii și evident de administrare a unui tratament adecvat depinde vindecarea cât mai rapidă a pacienților. Din păcate nu merge după noi. Domnul Cătană de la DSP…,
Dl Țolea Adrian: Vă rog să faceți propunerea…, (neinteligibil).
Dl Cionca Iustin: Nu vă aud!
Dl Țolea Adrian: Dacă puteți face propuneri, vă rog să propuneți. Ar fi o măsură pentru…,
Dl Cionca Iustin: Am făcut. Acum vin de la ședința Comitetului pentru situații de urgență, să știți că am făcut propunerea scrisă către Minister alaltăieri pentru a închide și Vama Nădlac pentru traficul persoanelor, încă nu am primit niciun răspuns. Ar fi bine dacă s-ar închide, pentru că este o problemă cu cei cinci, șase mii care intră în fiecare zi prin Vama Nădlac. Alte întrebări?
Dl Ciceac Vasile: Am eu, domnul președinte! Domnul președinte?
Dl Cionca Iustin: Vă ascult, domnul Ciceac! Vă ascult.
Dl Ciceac Vasile: Încă odată, referitor la Vama Nădlac I. Să aveți grijă să îl anunțați pe domnul prefect că nu…, (neinteligibil), pedestrii periculoși. Cei care intră, care nu au treabă cu Nădlac-ul, aceia…, mă refer la autoturisme bulgărești și ceilalți care vor să tranziteze țara să folosească punctul de trecere II, pentru că intră în Orașul Nădlac și se dau jos și fac cumpărături la magazinele din zonă. Atât am avut.
Dl Cionca Iustin: Domnul Ciceac! Noi am cerut interzicerea totală a tuturor. Nu mai circulăm, două săptămâni nu moare nimeni. Să meargă prin alte vămi, să ne mai protejeze și pe Arad că deja suntem prea expuși. Alte întrebări? Înțeleg că nu mai sunt întrebări.
Dl Trifon Daniel: Ba, aș mai avea…,
Dl Cionca Iustin: Dacă mai aveți întrebări, vă stau la dispoziție. Scrieți-mi sau sunați-mă și încerc să vă răspund cumva la fiecare întrebare.
Dl Trifon Daniel: Trifon. Mai am o întrebare. Dacă pentru pacienții infectați, asimptomatici sau cazuri ușoare, există pregătit un plan pentru a face un Spital de campanie?
Dl Cionca Iustin: Cum să fie? Un…,?
Dl Trifon Daniel: Un Spital de campanie pentru cazurile ușoare.
Dl Cionca Iustin: Da, există…, da, da, da, înțeleg. Există un grup strategic condus de domnul Domșa, care lucrează și la ora aceasta la o strategie, pentru că Spitalul TBC pe care noi l-am pus ca Spital suport este aproape plin. Astăzi pe la prânz aveam optzeci și ceva de persoane din o sută, două, cât încap acolo. Evident că aceste persoane nu sunt toate pozitive, sau cum să zic, majoritatea nu sunt pozitive și odată venit testul, dacă este negativ ele vor pleca pe secțiile specializate pe afecțiunile pe care le au și locurile vor rămâne libere pentru pozitivi. Dar, noi trebuie să ne pregătim, pentru că dacă o persoană vine dintr-o localitate, practic într-o zi umple un Spital. Avem Spitalul de la Ineu liber, ne-am gândit să îl folosim pentru persoanele suspecte care prezintă simptome până când se fac testele. Apoi, pozitivii îi ducem spre TBC și ceilalți îi ducem spre Spitalul Județean sau celelalte din județ, că vom folosi și Sebiș-ul și Lipova și absolut toate secțiile, inclusiv Spitalele private. Apoi, gândim încă o strategie…,
Dl Trifon Daniel: Mă refer la pozitivii care nu au simptome.
Dl Cionca Iustin:…, să folosim Spitalul Municipal…, dacă vorbim peste, nu ne auzim. Folosim și Spitalul Municipal tot pentru pozitivi. Acum încercăm să eliberăm toate secțiile de acolo, pentru că am vrea să salvăm Spitalul Județean să rămână ultima redută pentru că trebuie să înțelegem, există pacienți cu afecțiuni grave și trebuie și aceștia tratați. În cazul în care vom închide Spitalul Județean, practic toți bolnavii trebuie să îi ducem în alte județe cu personalul medical aferent. De aceea avem strategii, avem și următoarea, ne-am gândit și să închiriem Expo și să facem și acolo dacă se va ajunge până aici. Dar o să vă țin la curent. Toate lucrurile acestea suferă schimbări de la o zi la alta.
Dl Trifon Daniel: Poate nu m-am făcut bine înțeles.
Dl Cionca Iustin: Acum dacă vreți să spuneți, domnul Trifon.
Dl Trifon Daniel: Mă refeream la cei care sunt pozitivi și nu au niciun simptom, ei reprezintă un risc de infecție să dea la alții boala. Ei trebuie să stea sub observație și nu necesită îngrijiri medicale. Practic, trebuie doar izolați și supravegheați. Nu au nevoie de ventialție, sunt situații la București când sunt închiși tineri care au virusul că ocupă paturi de spital și cadrul medical aferent, dar ei nu au niciun simptom. Și eu în ideea aceasta întrebam sau mă rog, dădeam o sugestie ca pentru asemenea persoane să se găsească un spațiu nespitalicesc. Nu au nevoie de îngrijiri medicale…,
Dl Cionca Iustin: Da. Alaltăieri am vorbit cu domnul ministru al sănătății, care ne spuneam că va da o ordonanță ca personalul asimptomatic, cel de care spuneți dumneavoastră, dar pozitiv, să fie tratat la domiciliu și să lăsăm locurile libere pentru cei mai gravi. Nu am văzut ordonanța, o așteptăm. Mai sunt întrebări? Dacă nu mai sunt, oricum mai avem un minut și se închide, eu vă mulțumesc tuturor și sper să nu fie nevoie să ne vedem în fiecare zi, dar după cum evoluează boala, șanse mari să ne vedem cu aceste rectificări. Vă doresc sănătate și aveți grijă de voi!
Preşedinte, Secretar General al Judeţului,
Iustin CIONCA Silvana LUPU
Întocmit,
Patricia POPA