Şedinţă extraordinară 31.08.2007
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr. 7927/28.08.2007
Către,
_______________________
Vă comunicăm programarea şedinţei extraordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna AUGUST 2007.
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 31.08.2007 | 12.00 | 70 |
Comisia buget-finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 31.08.2007 | 11.00 | 34 |
Comisia urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură. | 31.08.2007 | 11.00 | 57 |
Comisia pentru servicii publice, comerţ, turism şi agricultură. | 31.08.2007 | 11.00 | 69 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sănătate, sociale, sportive şi de tineret. | 31.08.2007 | 11.00 | 72 |
Comisia juridică, coordonarea consiliilor locale, respectarea drepturilor cetăţeneşti, probleme ale minorităţilor naţionale, ale cultelor şi protecţia drepturilor copiilor. | 31.08.2007 | 11.00 | 63 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, integrare europeană şi relaţii cu societatea civilă. | 31.08.2007 | 11.00 | 70 |
Notă: Materialele se vor depune la Compartimentul logistică şi redactarea monitorului oficial până la data de 30.08.2007, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de29.08.2007 orele 15.00.
Conform regulamentului Consiliului judeţean, Comisiile se pot întruni şi la convocarea preşedintelui de comisie cu acceptul conducerii Consiliului judeţean.
PREŞEDINTE,
ing. Iosif MATULA
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 315
din 28.08.2007
privind convocarea Consiliului judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (1) din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 31.08.2007, ora 12,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea:
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind stabilirea strategiei şi a metodei de privatizare a S.C. ` AEROPORTUL ARAD` SA.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea punctului 1, 5, 9 din anexa la Hotărârea 109/25.09.2007- privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 – pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic `PARC DE AFACERI PECICA`.
4.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene.
5.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing. Matula Iosif Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 31.08.2007
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.315/28.08.2007 a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă extraordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local `Adevărul Arad` din data de 29.08.2007. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan-Matei, Duka Iosif-Atila, Fîciu Gabriela, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Jurcă Sever, Mandek Francisc, Micurescu Ioan, Moroşteş Eugen, Moş Ioan, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea-Treji, Sabău Gheorghe, Sipos Gyorgy, Ţolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului.
Absenţi: Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Flueraş Ioan, Herlo Rodica, Leah Sandu Virgil, Moţica Ana-Lenuţa, Parpală Caius, Purcaru Mircea.
Dl.Matula Iosif: Bună ziua. Deoarece sunt prezenţi 25 consilieri judeţeni din cei 33, declar deschise lucrările şedinţei extraordinare de astăzi şi vă supun spre aprobare ordinea de zi cu cele 7 puncte plus diverse. Menţionez că am avut o şedinţă de comisii reunite şi la momentul potrivit rog preşedinţii de comisii sau altcineva să ia cuvântul. Legat de ordinea de zi dacă sunt probleme? Dacă nu, cine este pentru?
Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a aprobat
ORDINEA DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind stabilirea strategiei şi a metodei de privatizare a S.C.Aeroportul Arad S.A.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea punctului 1, 5, 9 din anexa la Hotărârea nr.109/25.05.2007 – privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 – pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic `Parc de afaceri Pecica`.
4. Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene.
5. Proiect de hotărâre privind majorarea Patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. cu valoarea bunurilor recepţionate şi puse în funcţiune în luna iulie 2007.
6. Proiect de hotărâre privind avizarea documentaţiei pentru obiectivele de investiţii `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la Km 0-000 la km.5+500 PT+DE şi `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la Km 5+500 la Km 10+800`.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic aferent PUZ `North Gate Park Municipiul Arad` şi RLU aferent.
8. Diverse.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind stabilirea strategiei şi a metodei de privatizare a S.C.Aeroportul Arad S.A.
Dl.Matula Iosif: Doresc să prezint eu două amendamente la proiectul de hotărâre şi anume la art.2 un prim amendament: Pentru etapa întâi 2007 se aprobă ca metoda de privatizare majorarea capitalului social cu aport de capital privat prin atragerea de investitori strategici companii aeriene. Deci un prim amendament. Dacă sunt observaţii legat de acest amendament?
Dl.Duka Iosif Atila:Domnule preşedinte, eu aş prefera să enumerăm amendamentele pentru că am şi eu mai multe şi după aceea să le supunem la vot.
Dl.Matula Iosif: Corect, mai am şi eu unul.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă-mi permiteţi după dvs. vreau să intervin şi eu. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Vă rog. Al doilea amendament tot la articolul 2: In urma majorării capitalului, investitorul strategic va deţine o treime din capitalul social al S.C.Aeroportul Arad S.A. Deci iniţial era că vine cu 33 % dar reformularea corectă este o treime din capital. Deci sunt cele două amendamente pe care le propunem noi.
Dl.Duka Iosif Atila: Inainte să-mi enumăr amendamentele sau propunerea mea, trebuie să fac un scurt istoric. Foarte pe scurt, pe 4 puncte. Aeroportul s-a privatizat, respectiv a trecut de la Ministerul Transporturilor în 1997, cum ştie toată lumea, iar noi anual am subvenţionat Aeroportul în jur cu vreo 12 miliarde de lei pe an, din care bineînţeles pentru pistă au revenit consiliului judeţean 1,5 miliarde lei anual ne revenea înapoi în contul folosirii terenului pe care este pista şi celelalte de siguranţă. La ora actuală am înţeles că nu s-a făcut reevaluarea preţului de inventar al aeroportului, al minjoacelor fixe şi mobile care după cum ştim ce înseamnă aeroport şi ce este în proprietate înseamnă 3 ha, gara de primire şi clădirea fosta jandarmerie unde era garda de corp şi alte clădiri mărunte, asta însumează la preţul vechi de inventar undeva la 2 milioane de Euro. Noi dacă facem un scurt calcul, şi vedem din 1997 şi până astăzi cu cât am subvenţionat depăşim astăzi dublu valoarea de inventar al aeroportului. Eu cred că la ora actuală una din propuneri ar fi fost să amânăm acest proiect de pe ordinea de zi şi o voi motiva de ce, pentru că mie mi se pare foarte firesc ca înainte să scoţi anumite acţiuni la vânzare să le cunoşti valoarea, iar după cum am discutat noi în şedinţele reunite, am ajuns la concluzia că noi avem nevoie de cel puţin vreo 20 milioane de euro ca să fie funcţional aeroportul respectiv prelungirea pistei şi o nouă aerogară. Mi s-ar părea foarte firesc ca în momentul sau numai să mă pun în situaţia unui investitor strategic, fie el şi operator, fie de altă natură, în primul rând m-ar interesa ce înseamnă o acţiune şi eu revin la ideea că primul pas ar trebui să fie reevaluarea, stabilirea valorii unei acţiuni, punctul 2 atragerea primăriei ca investitor şi punctul 3 atragerea unor operatori din aviaţie şi dacă se poate unu, doi sau trei. Poate că nu trece propunerea mea dar doresc să rămână acolo scris în procesul verbal de la această şedinţă pentru că mie aşa mi se pare firesc să se întâmple. De ce insist pe primărie, pentru că primăria la ora actuală şi în viitor va avea mai multe fonduri decât consiliul judeţean, va rămâne tot în domeniul public respectiv al oraşului şi judeţului, iar acei investitori străini eu mă îndoiesc că vor veni din start să investească fără să aibe majoritate.
Dl.Matula Iosif: Îmi pare rău că trebuie să fac corecţia, investitori, nu investitori străini, investitori care pot fi români sau din afara României.
Dl.Duka Iosif Atila: Mă rog, eu am preluat discuţia anterioară, era vorba de vreo 5 companii şi bine ar fi ca în aşa fel să se facă caietul de sarcini la licitaţie sau mă rog, metoda prin care se vor vinde aceste acţiuni prin care să nu îngrădim venirea mai multora. E o propunere, eu aşa văd că ar fi firesc, sigur, fiecare cu ideea lui.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. În etapele prevăzute în strategia noastră sigur sunt prevăzute inclusiv atragerea şi intrarea Primăriei în societate pentru că este absolut normal. Deci este prevăzut în etapa următoare. Sigur, nu în acest moment şi evaluarea este prima etapă ce demarează dacă se aprobă astăzi acest proiect de hotărâre pentru că indiferent chiar dacă era făcut înainte obligatoriu trebuie reluată procedural pe tot ce înseamnă proces de atragere de capital, pentru că asta dorim şi nu vânzare din acţiunile în prezent de capital privat. Oricum, dacă mai sunt observaţii, dacă nu, o să-mi permit să supun votului amendamentele propuse. Primul amendament sau cele 2 amendamente cu care venim noi care înseamnă reformularea articolului 2. Articolul 2 reformulat: Pentru etapa întâi 2007 se aprobă ca metoda de privatizare majorarea capitalului social cu aport de capital privat prin atragerea de investitori strategici companii aeriene. De fapt aşa a fost şi la transparenţă. In urma majorării capitalului investitorul strategic va deţine o treime din capitalul social al S.C.Aeroportul Arad S.A. Deci dacă sunteţi de acord cu aceste două amendamente, până la o treime de capital, dacă doreşte, poate să nu dorească. Investitorul strategic va deţine o treime, dacă sunteţi de acord?
Dl.Vancu Eugen: Cel puţin o treime poate să însemne 80-90 % deci şi dacă tot am intervenit poate intervin târziu, nu ştiu, s-a luat în calcul piaţa de capital? Eu nu sunt specialist dar sunt un cunoscător cât de cât. Acest aeroport poate fi evaluat, poate fi extrem, piaţa de capital este transparentă. Stie toată lumea ce se întâmplă. Se evaluează, se scoate pe piaţa de capital, poate să vină acei investitori, companii aeronautice, pot să vină cetăţenii Aradului, inclusiv eu, să cumpăr 2 acţiuni, una sau câţi bani am în buzunar, poate să vină primăria, totul este transparent şi în totdeauna pe bursă se obţin mai mulţi bani decât se obţin pe tranzacţiile, cele de bună credinţă, nu mă refer la celalte. Intreb dacă s-a luat în considerare acest lucru? Dar eu aş vrea să punctăm, pentru că există şi posibilitatea bursei şi să revenim de unde am plecat, dacă este cel puţin să ştim.
Dl.Matula Iosif: In această primă etapă doresc să atragem pentru dezvoltare capital privat şi operatori aerieni dar care să nu devină acţionar majoritar şi să preia decizia. Dacă în prima etapă acest investitor va dovedi că prin ceea ce face duce la dezvoltarea aeroportului Arad sigur că în etapa următoare absolut tot în acest cadru poate să-şi majoreze capitalul, sigur va intra şi Primăria Municipiului Arad, dar tocmai aceasta dorim să protejăm ca în prima etapă Consiliul judeţean să deţină majoritatea şi decizia. Ne asumăm un risc ca un investitor strategic să nu dorească să vină dacă nu deţine majoritate. Nici o problemă. Ne asumăm acest risc, dar preferăm, decât să dăm aeroportul unui investitor strategic care să preia a doua zi controlul. Deci în această idee propunem o treime, este investitor strategic, definiţia investitorului strategic, dar controlul să rămână la Aeroport şi Consiliul judeţean urmând ca etapele 2-3 sigur, derulate în timp, să prevadă paşii următori. Oricum, orice decizie, de la evaluare până la caiet de sarcini, se vor lua tot aici în consiliul judeţean.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, eu aş dori să se stipuleze undeva în textul de astăzi că investitorul acesta în timp nu schimbă destinaţia obiectivului în care investeşte şi aeroportul Arad va rămâne o unitate care va deservi din punct de vedere al serviciilor pe care le oferă acuma, populaţia municipiului şi judeţului Arad. Avem destule exemple în care s-a privatizat şi s-a spus ceva şi în timp s-a făcut altceva. Chiar nu am avea nevoie de cineva care vine şi frumos se înţelege cu cei de la Timişoara sau cu alţii şi zice facem noi altceva pe aeroportul Arad şi vă lăsăm pe voi să aveţi aeroport la Timişoara. Să fie stipulat undeva că acolo va funcţiona un aeroport pentru cetăţenii municipiului şi judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, amendamentul trebuie să-l facem pentru Consiliul judeţean, pentru că acel investitor va deţine 33 %, Consiliul judeţean deţine 67 %, deci dacă este amendament este valabil pentru Consiliul judeţean actual sau viitor.
D-na Rotaru Zoea: Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
Dl.Jurcă Sever: Stimaţi colegi. Am participat şi la comisii, s-a discutat foarte mult. După părerea mea, problema este mult mai simplă şi eu sunt absolut de acord cu proiectul de hotărâre pe care l-a promovat executivul, şi de ce. In primul rând se pune problema dacă vrem sau nu vrem să privatizăm aeroportul. Este prima întrebare simplă la care trebuie să răspundem. Dacă nu vrem să-l privatizăm, bine, stăm cu el bine mersi cum am stat şi până acuma, cu traficul care nu există, pentru că nu putem să zicem că există şi aşa mai departe. Dacă vrem să-l privatizăm atunci luăm hotărârea astăzi să-l privatizăm. Nu intrăm în detalii, pentru că detaliile astăzi sunt două. Vrem să privatizăm aeroportul, cred că toată lumea este de acord că trebuie să-l privatizăm. Vrem să dăm o treime din el, adică să vindem o treime, stabilim astăzi că vrem numai o treime, este în regulă, asta este problema, ce tot o sucim şi o învârtim că până la urmă interesul, e normal că e interesul Aradului că n-o să vină cetăţenii de pe lună să se plimbe pe Aeroportul Arad. E normal că cetăţenii Aradului o să circule în zonă în Europa de pe Aeroportul Arad şi cetăţenii din Europa o să vină, dacă vor să vină în Arad o să vină pe acest Aeroport. Deci este clar că este al judeţului Arad, al oraşului a ce vreţi dvs., nu se pune problema asta. Iar în legătură cu temerile că acolo se vor face parcelări şi se vor vinde locuinţe, este o temere nejustificată pentru că vă rog să vedeţi, executivul bine s-a gândit şi a scris acolo clar, păstrarea obiectului de activitate al Aeroportului Arad. Ce înseamnă păstrarea obiectului de activitate? Adică şi în continuare să aibe acelaşi obiect pe care l-a avut până acum. Problema este simplă. Vrem să privatizăm? Votăm. Nu vrem nu votăm, votăm împotrivă. Vrem o treime, sau vrem jumătate? Deocamdată eu zic că bine s-a gândit executivul cu o treime, deşi eu vă spun sincer, mă îndoiesc că va veni cineva să cumpere o treime şi să facă toate investiţiile care sunt acolo enumerate şi care costă sute de mii de Euro, eu mă îndoiesc. Dar putem încerca. Acesta este primul pas pe care vrem să-l facem. Important este că facem un pas. Peste o lună, două dacă nu găsim nici un investitor, şi foarte bine aţi făcut amendamentul domnul preşedinte cu `operator` este foarte bine să fie un operator aerian pentru că acel operator are interesul ca aeroportul să funcţioneze ca aeroport. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, aş dori să spun la colegul meu că, Aeroportul de fapt este privatizat deja, acum este vorba de vânzarea anumitor acţiuni în cuantum de 33 % respectiv o treime. Noi am discutat şi de investitori cine să fie, operatori, mai mulţi, sau primăria. Eu v-aş pune două întrebări. De ce nu vreţi din start cu primăria? Este investitorul cel mai oportun şi cel mai bun pentru că are şi terenuri în proprietate în jurul aeroportului, respectiv sub Cargo şi cele din împrejurime, una la mână, şi de ce nu prima dată reevaluăm acţiunile, să ştim despre ce este vorba. Eu cred că astea ar fi primii paşi: reevaluarea acţiunilor, atragerea primăriei şi a unor operatori, companii aeriene, au avioane şi vor să investească la noi. Vă rog să-mi răspundeţi de ce nu vreţi cu primăria şi de ce nu reevaluăm?
Dl.Matula Iosif: Vă răspund. Prima corecţie, nu se vinde nimic din Aeroportul Arad. Atenţie, repet, nu se vinde nimic din Aeroportul Arad, investitorul care va dori să vină, aduce un aport de capital, vine cu bani în plus pentru a fi investiţi în dezvoltarea Aeroportului Arad. Trebuie să fac această precizare, pentru că a mai fost vehiculată. Nu se vinde nimic.
Dl.Silaghi Ioan: Este în textul hotărârii.
Dl.Sever Jurcă: Din moment ce vinzi o treime din acţiuni, ai vândut o treime din tot ce are aeroportul.
Dl.Silaghi Ioan: Cine zice că vindem Aeroportul?
Dl.Matula Iosif: Este aport de capital. Capitalul existent se va majora cu o treime pe care îi aduce investitorul strategic.
Dl.Jurcă Sever: Vine acţionar, înseamnă că e acţionar pe o treime,
Dl.Matula Iosif: Dar nu din existent, nu se vinde.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, greşiţi. Nu vă supăraţi. Greşiţi grozav de tare. Hai să presupunem că vine cineva şi aberaţia aceasta că investeşte 33 % din ce valoare, pentru că nu ştim din ce valoare actuală şi în momentul când se retrage ce vinde, vinde ce a cumpărat, respectiv acţiunile reevaluate în funcţie de cât zicem noi, păi nu spuneţi dvs. mie că nu se vinde, cum să nu se vândă? Ia 500 m de pistă sau ce face?
Dl.Vancu Eugen: Foarte pe scurt, categoric vrem să-l privatizăm, ne uităm unii la alţii, Timişoara creşte, Oradea creşte, şi Bekescsaba, sigur că dorim. Dar acel 30 % este acţionar şi proprietar şi are dreptul să hotărască 30 % nu 33 %, dar să existe o clauză prin care Consiliul judeţean să-şi menţină acea participaţiune de 60-66 % sau majoritară pentru că există cunoscutul mecanism în lumea financiară a creşterii de capital şi eu cumpăr 30 % şi peste 6 luni fac o majorare de capital, Consiliul judeţean nu vine la majorare pentru că are alte probleme şi dintr-o dată eu sunt majoritar. Găsiţi o formulă ca să avem garanţia, nu neapărat 60 %, dar să rămânem majoritari. Si gândiţi-vă şi la formula că cetăţenii pot deveni acţionari.
Dl.Matula Iosif: Tocmai acest lucru l-am gândit pentru această etapă. Orice majorare ulterioară de capital se hotărăşte tot aici unde Consiliul judeţean rămâne cu 67 %. Orice majorare de capital tot aici se va decide în acest Consiliu, obligatoriu.
Dl.Vancu Eugen: Bursa este transparentă.
Dl.Flueraş Pavel: Acţionarii hotărăsc majorarea capitalului.
Dl.Matula Iosif: Bun. De asemenea, cu evaluarea capitalului am explicat foarte clar. Dacă luăm această decizie, procesul în cadrul unei privatizări, imediat primul pas este reevaluarea, cu care se vine, iarăşi menţionez, aici în acest Consiliu judeţean. Primăria, dacă doreşte în momentul în carei doreşte, şi eu îmi doresc să participe la această societate şi sunt sigur că o va face.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, întrebarea sună astfel: De ce nu ei prima dată şi de ce nu prima dată evaluarea?
Dl.Matula Iosif: Pentru că este un mers normal al unei proceduri.
Dl.Vasii Vasile: Dacă nu se aprobă acum privatizarea, la ce ne foloseşte să dăm bani pe evaluare.
Dl.Silaghi Ioan: Tocmai acum hotărâm.
Dl.Matula Iosif: Un alt răspuns, eu am răspuns pe procedură. Dacă facem o evaluare care este un cost şi nu aprobă consiliul judeţean privatizarea pentru ce am făcut-o.
Dl.Silaghi Ioan: Sau nu vine investitorul.
Dl.Duka Iosif Atila: Staţi un pic, acum începem să ne învârtim în jurul cozii.
Dl.Negrea Daniel: Cred că este nimerit să trecem la vot pentru că există şi raportul comisiei de analiză şi vreau să vă spun ca un mare cunoscător, pentru că m-am plimbat în lumea asta, privatizarea aeroporturilor în general s-au făcut nu cum le gândim noi. Dacă ar veni cineva în situaţia care este scris aici am fi unii dintre cei mai fericiţi pentru că dvs. în raportul comisiei de analiză aţi enumerat o serie de condiţii ca să vină cineva şi ca să le îndeplinească pe acestea, omul şi-ar construi din capul locului un mini aeroport. Intrucât am avut şi întrunirea pe comisii şi acolo nu s-a comentat atâta aş propune să se supună la vot să vedem cine este pentru şi cine este împotrivă şi să trecem mai departe.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Atunci reiau, supun atenţiei amendamentul prin care reformulez articolul 2: Pentru etapa întâi 2007 se aprobă ca metoda de privatizare majorarea capitalului social cu aport de capital privat prin atragerea de investitori strategici companii aeriene. In urma majorării capitalului investitorul strategic va deţine o treime din capitalul social al S.C.Aeroportul Arad S.A. Dacă sunteţi de acord cu acest amendament? Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – Mulţumesc. Rog pe domnul Duka să formuleze amendamentul pe care să-l supun votului.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu am dorit din start atragerea primăriei şi v-am spus şi în comisii. In momentul în care investeşte un investitor, vine după aceea Primăria, va cumpăra acţiuni mult mai scumpe şi din ce cumpără, evident din bani publici afectându-ne indirect pe toţi locuitorii Aradului. Mi s-ar părea absolut firesc şi prezintă o siguranţă mult mai mare dacă atragem Primăria în prima fază cu noi împreună, bine înţeles cu cotele ca să avem noi majoritate dacă sunt şi ei de acord, după care să atragem 2-3 companii aeriene care să opereze şi să investească şi ei sau să vină cu ce vin ei, cum se întocmeşte caietul de sarcini. In primul şi în primul rând eu mi-aş dori să ştiu cât face o acţiune şi mi s-ar fi părut foarte firesc ca în momentul în care vorbesc de privatizare, am nu ştiu câte acţiuni, atâta costă una.
Dl.Matula Iosif: Imi permit să vă rog să formulaţi un amendament pe care să-l supun votului.
Dl.Duka Iosif Atila: Una singură, amânarea proiectului şi stabilirea valorii acţiunii.
Dl.Matula Iosif: Cine este de acord cu amânarea proiectului? 1 vot (dl.Duka Iosif Atila). Impotrivă? 24 Abţineri? – Mulţumesc. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre cu amendamentul aprobat. Cine este pentru? 24 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 vot (dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.188/2007
Privind stabilirea strategiei şi a metodei de privatizare a S.C.`Aeroportul Arad`S.A.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind modificarea punctelor 1, 5, 9 din anexa la Hotărârea nr.109/25.05.2007 privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
Dl.Matula Iosif: Am prezentat modificările în comisie. Cine este pentru?
Dl.Silaghi Ioan: Un moment domnul
preşedinte. Regret, am primit şi eu cu puţin timp înainte de şedinţă materialele şi nu am putut să vin cu o propunere de modificare în timp util şi o fac acum în şedinţă. În primul rând eu vreau să se respecte titlul hotărârii, adică ceea ce spune în titlu să şi aprobăm, respectiv modificarea punctelor 1, 5, 9 din anexa la Hotărârea Consiliului judeţean nr.109 din 25 mai 2007. Fiindcă noi în 25 mai 2007 am aprobat aceste taxe judeţene şi acum am constatat că s-au făcut unele erori şi venim să le îndreptăm şi nu este cazul să abrogăm această hotărâre ci doar s-o modificăm şi eventual s-o republicăm. Insist asupra acestui aspect întrucât taxele se aprobă până la sfârşitul lunii mai a fiecărui an în curs, ori acum venim cu o hotărâre în acest moment prin care stabilim taxe, suntem tardivi şi atunci putem să avem probleme în ce priveşte controlul legalităţii. Atunci art.1 ar suna: Se aprobă modificarea pct.1, 5, 9 din anexa la Hotărârea nr.109 din 2007 conform anexei la prezenta hotărâre. Si atunci art.2 : Hotărârea nr.109/25 mai 2007 se va republica în Monitorul Oficial şi presă, cu modificările aduse prin această hotărâre.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun votului dvs. această formulare a d-lui secretar general. Cine este pentru? 23 voturi. Împotrivă 2 voturi (Oneţ Aurelian, Sabău Gheorghe). Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.189/2007
Privind modificarea punctelor 1, 5, 9 din anexa la Hotărârea nr.109/25.05.2007 privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2008 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului Tehnic `Parc de Afaceri Pecica`.
Dl.Matula Iosif: Dacă sunt observaţii? Rog dacă sunt observaţii de la comisii, preşedinţii de comisii să le prezinte sau oricine. Dacă nu, supun votului dvs. Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001 – Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.190/2007
Privind aprobarea Proiectului Tehnic `Parc de Afaceri Pecica`.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de lucrări pe drumuri judeţene finanţate din sume defalcate din TVA conform HG 917/2007 rectificată prin MO 598 din 30 aug.2007.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 25 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.191/2007
Privind aprobarea programului de lucrări pe drumuri judeţene finanţate din sume defalcate din TVA conform HG 917/2007 rectificată prin
MO 598 din30 aug.2007
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind majorarea patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C.`Compania de Apă Arad`S.A., cu valoarea bunurilor recepţionate şi puse în funcţiune în luna iulie 2007.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.192/2007
privind majorarea patrimoniului public de interes judeţean dat în concesiune la S.C.`Compania de Apă Arad`S.A., cu valoarea bunurilor recepţionate şi puse în funcţiune în luna iulie 2007.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind avizarea documentaţiei pentru obiectele de investiţii: `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la km 0+000 la km. 5+500 PT+DE` şi `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la km. 5+500 la km. 10+800 PT+800 PT+DE`.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001- Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.193/2007
privind avizarea documentaţiei pentru obiectele de investiţii: `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la km 0+000 la km. 5+500 PT+DE` şi `Modernizare carosabil drum comunal DC 133 de la km. 5+500 la km. 10+800 PT+800 PT+DE`.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.08.2007 aferent Planului Urbanistic Zonal `Nort Gate Park` şi Regulamentului Local de Urbanism aferent . (proiect nr.8806-07, elaborat de Delta Development G.M.B.H).
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.194/2007
privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.08.2007 aferent Planului Urbanistic Zonal `Nort Gate Park` şi Regulamentului Local de Urbanism aferent . (proiect nr.8806-07, elaborat de Delta Development G.M.B.H).
Diverse
Dl.Sipos Gyorgy: Domnule preşedinte, aş dori să ridic problema alimentării cu curent electric a judeţului. Avem probleme foarte mari în acest sens. RENEL-ul nu-şi face datoria, nu intervine în caz de avarii. Ba mai mult, nu au nici echipe de intervenţie pe noapte, nu au nici număr de telefon. Nu ştiu ce competenţă avem în acest sens, dar ceva trebuie să facem pentru că nu se poate să se continue în halul acesta. Avem probleme cu cetăţenii, ne sesizează, dar practic am discutat de la director în jos cu toată lumea, mi-au dat de înţeles că practic eu sunt prost că nu înţeleg de ce nu este curent. Le-am explicat că eu nu trebuie să aflu că de ce nu este curent, eu trebuie să am curent. Mi-au explicat că sunt obligat să tai şi pomii din faţa casei ca să nu se atingă de fire. Nu ştiu, ceva nu este în regulă şi este foarte grav la nivel de judeţ. Nu ştiu în Arad ce este, dar la nivel de judeţ, este foarte, foarte grav. Nu este normal, nu ştiu ce competenţă avem dar aici trebuie să luăm ceva măsuri.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu, am iniţiat deja discuţii la Prefectură şi cu domnul prefect tocmai pentru a fi analizat într-o şedinţă şi a stabili paşii următori dacă într-adevăr nu se realizează nimic pentru că semnalele venite din judeţ confirmă ceea ce spuneţi dvs. nu numai în zona dvs. ci şi în alte zone din judeţ. Sunt stabilite contracte cu prevederi clare pe care se pare că una ditre părţi nu le respectă. Mulţumesc, am reţinut.
Dl.Sabău Gheorghe: Probleme similare şi cu cablu RCS-RDS, cum adie puţin vântul nu mai e cablu, cred că ar trebui să-i invităm aici factorii de răspundere pentru că reprezentăm populaţia din judeţ.Nici măcar nu ai cui să te adresezi la RENEL nu ai pe cine să sesizezi.
Dl.Matula Iosif: Eu o să încerc în primă etapă să mă adresez Protecţiei consumatorului, este primul care trebuie să răspundă, dar şi respectivelor societăţi. Vă mulţumesc şi vă doresc un sfârşit de săptămână plăcut.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi