Şedinţă ordinară 12.02.2015
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei ordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna FEBRUARIE 2015:
Data | Ora | Sala | |
Consiliul judeţean | 12.02.2015 | 13.00 | „Vasile Goldiş” |
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 10.02.2015 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 11.02.2015 | 12.00 | „Vasile Goldiş” |
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, protecţia mediului şi agricultură | 11.02.2015 | 13.30 | „Vasile Goldiş” |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret | 11.02.2015 | 14.30 | „Vasile Goldiş” |
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 10.02.2015 | 13.30 | „Vasile Goldiş” |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 10.02.2015 | 14.30 | „Vasile Goldiş” |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de05.02.2015, orele 13.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail doina.glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Serviciul Juridic Contencios Administrativ.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 04.02.2015, orele 12.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
Nicolae IOŢCU
Convocare
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 47
din 05.02.2015
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1), din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 12.02.2015, ora 13, în Sala „Vasile Goldiş”, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
4.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015.
6.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015.
8.Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Silvana Lupu
Ordine de zi
+
a şedinţei ordinare din data de 12.02.2015, ora 13, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
4.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015.
Proiecte de hotărâre introduse suplimentar pe ordinea de zi:
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, pe anul 2015.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea publicării buletinului informativ al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2015 şi alocarea sumei necesare publicării acestuia.
8.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului lunar de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Centrului Militar Judeţean Arad.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea consumului lunar de combustibil necesar pentru activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al Judeţului Arad.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie Reabilitare DJ 792A, Bocsig-limită judeţ Bihor, km 0+22-0+980, 1+275-3+350, 4+550-6+000, 7+100-8+200, 14+400-15+800, 18+055-18+800, 21+000-22+100 şi 22+800-24+000.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (D.A.L.I.) şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru realizarea investiţiei Amenajare spaţii verzi la secţia TBC din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, str. Stepan Ludwig Roth nr. 2.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015.
13.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
14.Diverse.
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 2091/13.02.2015
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 12 februarie 2015
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.47/05.02.2015, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Glasul Aradului”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi: Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi – Pereteatcu Cosmin Nicolae şi Ulici Ion, consilieri judeţeni.
Dl. Ioţcu Nicolae: Bună ziua!Bine aţi venit la şedinţa noastră de astăzi! Avem o ordine de zi cu 13 puncte plus punctul de „Diverse” deci 13 puncte în dezbatere, plus „Diversele”. Pentru acurateţa încadrării în…sau în logica corectă a lucrurilor, am să vă propun ca punctele 5 şi 6 să fie introduse înainte de „Diverse” pentru a putea să respectăm aşa cum am spus o logică a lucrurilor în ordinea de zi. Deci aceasta este propunerea mea, să adoptăm proiectul de hotărâre….a..ordinea de zi cu punctele 5 şi 6 în ordinea în care sunt aici mutate înainte de „Diverse”. Adică ele în numerotarea la sfârşit vor deveni punctele 12 şi 13. Vă rog prin vot să aprobaţi ordinea de zi. Cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?- Abţineri?- Deci conform votului dumneavoastră, vom parcurge ordinea de zi cu modificările propuse de mine.
Consiliul judeţean Arad, a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei ordinare din data de 12.02.2015, ora 13, Sala „Vasile Goldiş”
1.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
4.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, pe anul 2015.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea publicării buletinului informativ al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2015 şi alocarea sumei necesare publicării acestuia.
8.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului lunar de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Centrului Militar Judeţean Arad.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea consumului lunar de combustibil necesar pentru activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al Judeţului Arad.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie Reabilitare DJ 792A, Bocsig-limită judeţ Bihor, km 0+22-0+980, 1+275-3+350, 4+550-6+000, 7+100-8+200, 14+400-15+800, 18+055-18+800, 21+000-22+100 şi 22+800-24+000.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (D.A.L.I.) şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru realizarea investiţiei Amenajare spaţii verzi la secţia TBC din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, str. Stepan Ludwig Roth nr. 2.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015.
13. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
14.Diverse.
Punctul 1.
1.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul unu. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru?31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 18/2015
privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate a Consiliului Judeţean Arad
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul doi. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare … colegii de la presă, vă rog frumos…..pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni).Mulţumesc. Împotrivă? – Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 19/2015
privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Direcţia Publică de Pază Arad pe anul 2015
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul trei. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canal Arad. Dacă sunt întrebări ? Da, vă rog domnul Tripa.
Dl.Tripa Florin: Domnul preşedinte la punctul 3, am spus şi în comisie, nouă nu a venit nimeni să susţină punctul 3. Ştie şi doamna director Ribovici……noi, consilieri judeţeni PSD, o să votăm punctul 3, dar de acum înainte sperăm să……
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. La celelalte comisii au fost prezenţi, a fost o întârziere pe care le-am atras atenţia celor care trebuiau să fie, să nu se întâmple ca să nu ajungă la o comisie. Acest proiect de hotărâre trebuie să punem în acord cu o hotărâre de guvern şi avem termen lucru acesta. De aceea se modifică ca apărut un act normativ superior Consiliului Judeţean.
Dl.Tripa Florin: Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Purcaru Mircea: Aicea domnule preşedinte….
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Purcaru Mircea: Aicea am şi eu o completare, e bine conducătorii instituţiilor care sunt vizaţi de proiecte, la comisii să participe pentru că ….
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, am spus acest lucru.
Dl.Purcaru Mircea: Mulţi şi-au făcut…….
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, au participat la celelate comisii a fost o întârziere pentru care i-am chemat şi am fost informat că nu au fost la una dintre comisii.
Dl.Purcaru Mircea: Şi-au făcut o obişnuinţă să trimită, al treilea, al patrulea, al cincilea om din instituţie, să susţină proiectele.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Bun. Eu sper să …şi pentru că sunt şi domnii directori aicea să nu se mai întâmple, dacă s-a întâmplat până acum acest lucru. Acum sigur trebuie să înţelegeţi că la unele proiecte cu o anumită, să spunem mai multă consistenţă juridică sau economică directorul poate fi însoţit de chiar dacă este al treilea sau al patrulea pe specialitatea care face…
Dl.Purcaru Mircea: Să fie însoţit da …
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Am înţeles, propunerea dumneavoastră în şedinţă a Consiliului judeţean, uitaţi trasmitem acest lucru tuturor directorilor Consiliului judeţean. Deci punctul 3. Cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 20/2015
privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare Judeţul Arad
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul patru.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad.Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 21/2015
privind stabilirea consumului de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Consiliului Judeţean Arad
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul cinci.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015.Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 22/2015
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. „Aeroportul Arad” SA pe anul 2015
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, pe anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul şase. Proiect de hotărâre privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, pe anul 2015. Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 23/2015
privind aprobarea cheltuielilor necesare pentru desfăşurarea activităţii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, pe anul 2015
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea publicării buletinului informativ al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2015 şi alocarea sumei necesare publicării acestuia.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul şapte.Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR.24/2015
privind aprobarea publicării buletinului informativ al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2015 şi alocarea sumei necesare publicării acestuia
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului lunar de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Centrului Militar Judeţean Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul opt.Proiect de hotărâre privind stabilirea consumului lunar de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Centrului Militar Judeţean Arad.Dacă sunt întrebări?Dacă nu cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 25/2015
privind stabilirea consumului lunar de combustibil pentru autovehiculele aflate în parcul auto al Centrului Militar Judeţean Arad
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea consumului lunar de combustibil necesar pentru activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al Judeţului Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul nouă.Proiect de hotărâre privind aprobarea consumului lunar de combustibil necesar pentru activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al Judeţului Arad. Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 26/2015
privind aprobarea consumului lunar de combustibil necesar pentru activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiş” al Judeţului Arad
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie Reabilitare DJ 792A, Bocsig-limită judeţ Bihor, km 0+22-0+980, 1+275-3+350, 4+550-6+000, 7+100-8+200, 14+400-15+800, 18+055-18+800, 21+000-22+100 şi 22+800-24+000.
.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul 10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie Reabilitare DJ 792A, Bocsig-limită judeţ Bihor.Dacă sunt întrebări? Da. Vă rog, domnul Tripa.
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte, referitor la drumurile judeţene, noi consilieri judeţeni PSD, avem o întrebare şi am pus-o public şi domnului director Zahorecz, nouă ni se pare că prea se asfaltează peste un an se duc toate drumurile, dacă ne uităm astăzi cum arată drumurile judeţene… execrabil, părerea mea.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Tripa Florin: Şi am dori, i-am spus şi domnului director Zahorecz să cerem….eu am cerut şi în comisie, pe acest drum situaţia de lucrări. Eu ştiu că acel drum a fost realizat în 2012, dacă îmi aduc bine aminte. Dânsul mi-a explicat că a fost doar un covor asfaltic, dar nu putem la nesfârşit să mergem tot cu explicaţii de acest gen. Şi aş dori să cer public situaţia de lucrări de la vechiul proiect… situaţia de lucrări de la vechiul proiect, proiectul iniţial, costul lucrărilor care au fost pe acel drum, executantul şi comisia de recepţie care…
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl.Tripa Florin: A fost la acel drum.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Să vă răspund, eu sunt convins că domnul Zahorecz v-a informat foarte corect. Şi anume spunând şi dacă vă uitaţi în proiectul de hotărâre, apar anumite segmente din drum şi nu întreg drumul. Deci sunt segmentele care nu au fost reabilitate în acel proiect. A existat un proiect atunci care în limita sumelor pe care le-am avut s-a intervenit pe zonele cele mai grave din acel…din acea zonă de drum cum ştiţi spre Craiva, spre…zonele care dacă nu se intervenea atunci, acel drum nu îl mai puteam recupera. Au rămas zone pe care…care nu au fost modernizate, ci au fost doar un şlam, care nu înseamnă modernizare şi care intră mai mult cred că în zona întreţinerii, da?Ca să protejăm drumul, să-l ducem cât mai mult în zonele unde nu s-a modernizat. Acum venim şi spunem că după anii aceştia trebuie să alocăm pentru …şi aţi văzut în proiectul de hotărâre că sunt doar anumite zone de kilometri unde se aprobă.
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte da aveţi dreptate, dar acolo între Bocsig şi …
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, domnul Tripa, eu nu v-am întrerupt când aţi vorbit. Acum lăsaţi-mă să-mi spun punctul de vedere până la capăt. Deci doriţi toate documentele pe care trebuie să le primiţi o să le primiţi şi cine a lucrat şi când s-a făcut recepţia şi pe ce tronsoane şi puteţi să comparaţi tronsoanele pe care s-a lucrat dacă este vreo unul care ştiu eu se regăseşte aicea, din punct de vedere a ceea ce înseamnă că există diferenţă între întreţinere, reabilitare şi modernizare, eu nu sunt specialist da aşa am înţeles de la partea tehnică. Cât priveşte starea drumurilor judeţene, în fiecare an şi eu pot să spun că anul trecut, la început cred, că am făcut o evaluare cred că suntem cel puţin în mandatul pe care l-am avut trecut şi acuma am modernizat peste 300 km de drum judeţean. Nu cred că găsiţi 300 km modernizat de la începutul consiliului judeţean şi până la acel moment, modernizat, da?Acum sigur sunt drumuri, care sunt într-o problemă dificilă, Arad -Şiria -Seleuş, care l-am primit în noiembrie anul trecut şi care anul acesta din nou o să începem să-l întreţinem până în momentul când Ministerul Dezvoltării o să deschidă sau mă rog Agenţiile de Dezvoltare care sunt în cadrul Ministerului Devoltării o să deschidă posibilitatea să depunem proiectele europene şi aici anunt public aşa cum aţi observat în presă, noi am informat Consiliul Judeţean, avem 5 tronsoane de drum în limita a celor aproximativ informal vă spun, că nu avem încă un document 35 milioane de euro alocaţi pentru fiecare judeţ în regiune şi ne ducem pe drumurile care din punct de vedere a ceea ce avem acum, informaţii pot fi finanţate adică să fie din reţeaua TNT şi aceste drumuri sunt Arad – Şiria – Seleuş. Limită de judeţ Timiş – Neudorf, legătura de la …ce rămâne din drumul Arad-Felnac -Secusigiu, partea care nu îi prevăzută în Ordonaţa 28 şi care face legătura cu Timişul, legătura de la Sânpetru la Gelu şi drumul spre Făget. Pentru că, în afara acestor drumuri, nu există drumuri judeţene care să fie aflate în reţeaua TNT. Ori dacă nu sunt, nu sunt eligibile. Iar anul acesta sumele alocate sunt foarte mici, pentru că aşa cum propabil aţi luat la cunoştinţă din acest an, nici un judeţ nu mai primeşte sume pentru drumuri judeţene şi comunale. Anexa 6 din câte ştiu eu este o anexă pe care Guvernul a eliminat-o din Legea bugetului, astfel încât consiliului judeţean i s-a redus cu 10 milioane lei capacitatea administrativă de a finanţa drumuri judeţene şi comunale şi în acelaşi timp s-a redus capacitatea administrativă a unităţilor a primăriilor de a gestiona lucrările pe drumurile comunale chiar angajate anii trecuţi legal în baza bugetelor multianuale, care funcţionau până anul trecut. Deci, minus 10 milioane lei pe drumuri judeţene şi comunale, minus la judeţ şi în acelaşi timp minus pe ceea ce înseamnă comune, care nu …anul acesta vor fi cu toate lucrările oprite, pentru că nu au sursă de finanţare, pe lucrările începute anterior. În limita a ceea ce avem bani în buget aţi observat că avem 4 milioane de lei dincolo de sumele pentru întreţinere, pentru reparaţiile curente care înseamnă din nou covoare de asfalt care înseamnă un lucru de protecţie şi de a prelungi viaţa drumului judeţean. Şi o să mergem din nou pe tronsoanele unde sunt cele mai grave probleme. Ăsta este răspunsul pe care pot să vi-l dau asta sigur adăugându-se încă 11 milioane şi ceva din bugetul propriu diminuat prin legea bugetului la consiliul judeţean, bani care la fel o mare parte din ei, puteau fi duşi înspre drumurile judeţului. Dacă sunt alte întrebări pe marginea acestui punct?
Dl.Tripa Florin: Eu am făcut referire la lucrările care s-au executat nu la..
Dl.Ioţcu Nicolae: Care de exemplu?
Dl.Tripa Florin: Cum v-am dat un exemplu, mai îi Caporal Alexa- Sântana, domnule preşedinte care a ţinut un an de zile
Dl.Ioţcu Nicolae: N-a ţinut un an de zile că îi în 2009 făcut…
Dl.Tripa Florin:Nici atâta n-a ţinut, da în fine.
Dl. Ioţcu Nicolae: Mă rog, din 2009 în 2015 îi mai mult de un an de zile.
Dl.Tripa Florin: Aştept atunci. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae:Mulţumesc. Punctul unusprezece.Cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 27/2015
privind aprobarea Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie Reabilitare DJ 792A, Bocsig-limită judeţ Bihor, km 0+22-0+980, 1+275-3+350, 4+550-6+000, 7+100-8+200, 14+400-15+800, 18+055-18+800, 21+000-22+100 şi 22+800-24+000
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (D.A.L.I.) şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru realizarea investiţiei Amenajare spaţii verzi la secţia TBC din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, str. Stepan Ludwig Roth nr. 2.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul unusprezece.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza D.A.L.I. şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru realizarea investiţiei Amenajare spaţii verzi la secţia TBC din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad. Deci este vorba de secţiile noi din Grădişte. Dacă sunt întrebări? Da, domnul Sabău.
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte, mi se pare….. mi se pare că 80 mii euro este o sumă foarte mare pentru amenajarea a suprafeţei, de exemplu de însămânţare 580 m2, rulouri 800 m şi sistem de irigat, 80.000 euro este o sumă foarte mare. De altfel, vreau să vă spun că avem şi noi acasă, sistem de irigat şi gazon, aveţi şi dumneavoastră, ne costă câteva mii de euro, până la 80 mii euro este foarte mult.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Eu nu mă pricep la partea de proiect, cine a făcut proiectul este cel care a socotit ce înseamnă 3 mii şi ceva de metri pătraţi de amenajare a curţii interioare a spitalului, care înseamnă cred că nu numai rulouri şi altceva, înseamnă mult mai mult pentru că aceste spaţii verzi aşa cum ştiţi, suntem obligaţi mai nou la toate spitalele să avem cred 20 metri … 20m2 amenajaţi pe anumite norme pentru fiecare pat, din clădirea respectivă. Este o normă probabil europearană, transpusă în legislaţia românească care uşor, uşor, trebuie să o îndeplinim. Sigur şi eu am nişte emoţii cum vom îndeplini la spitalele care aşa sunt şi sunt făcute şi care nu au decât betoane în jur, dar asta este. Spitalul este aproape finalizat, sau mă rog urmează în luna martie, aprilie amenajarea curţii vine după ce şantierul pleacă de acolo. Deci în această zonă. Eu nu am altceva de spus, aşa cum aţi observat, când se face un proiect tehnic, nici la punctul 10, nu m-am băgat eu în valori există cei care fac aceste proiecte şi care mă gândesc că răspund pentru şi până la urmă valoarea lucrării este valoarea dată de licitaţie nu valoarea…nu neapărat cea prevăzută în indicatori tehnico-economici. Dacă mai sunt şi alte întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 22voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan – Gheorghe şi Şipoş Gyorgy – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Impotrivă?Vă rog să număraţi voturile împotrivă şi să le consemnaţi. Împotrivă – 8 voturi (Damian Vasilică, Gligor Ioan, Lucaci Cornel – Ştefan,Moţ Petru, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea şi Tripa Florin Dan – consilieri judeţeni). Abţineri ?-1 vot (Vesa Teodor). Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 28/2015
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (D.A.L.I.) şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru realizarea investiţiei Amenajare spaţii verzi la secţia TBC din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, str. Stepan Ludwig Roth nr. 2.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul doisprezece. Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015. Dacă sunt întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 31voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan,Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, Tripa Florin Dan, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 29/2015
privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anilor precedenţi, pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare în anul 2015
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul treisprezece.Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015. Dacă sunt întrebări? Vă rog.
Dl.Sulincean Marius: Domnule preşedinte, după părea noastră a consilierilor judeţeni PSD, proiectul de buget nu a fost suficient fundamentat, pentru că nu ni s-a prezentat notele de fundamentare, nu am fost consultaţi pentru a putea avea o dezbatere reală privind proiectele prioritare pentru judeţul nostru. Vă repet încă o dată, la proiectele de buget nu ni se prezintă notele de fundamentare.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. La ce dată am pus noi la transparenţă bugetul?
Dl.Ribovici Gheorghina: (Neinteligibil).
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Bun. Mulţumesc, doamna director. Aţi solicitat pe un anume proiect lămuri suplimentare?
Dl.Sulincean Marius: Am solicitat de multe ori…
Dl.Ioţcu Nicolae: Pe care de exemplu..
Dl.Sulincean Marius: Am solicitat de multe ori şi nu le-am primit.
Dl.Ioţcu Nicolae:Domnule consilier vă rog frumos aşa cum eu v-am ascultat şi aţi adus o acuzaţie că nu vi s-a prezentat documente, spuneţi la care documente le-aţi solicitat şi nu vi s-au prezentat.
Dl.Sulincean Marius: Domnule, domnule preşedinte, proiectele nu au fost puse pe site-ul Consiliului Judeţean, sau care au fost puse, au fost puse incomplete în situaţia dată nu putem avea o dezbatere reală sau nu a fost …
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Domnule consiler…
Dl.Sulincean Marius: Domnule… preşedinte…
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, vă rog.
Dl.Sulincean Marius: În anii precedenţi nu am fost consultaţi niciodată în ceea ce priveşte constituirea bugetului consiliului judeţean, din când în când ne mai întrebaţi dacă putem să vă ajutăm cu câte ceva, păi în situaţia dată, nu avem cum.
Dl.Ioţcu Nicolae: Deci domnule consilier, proiectul de buget a fost pus la transparenţă în condiţiile legii. Dacă cumva aţi fi avut vreo suspiciune că nu este, trebuia în calitate de consilier să sesizaţi consiliul că nu aţi fost informat că nu aţi avut, sigur nu neapărat în scris, ci verbal. Dumeavoastră spuneţi acum că nu vi s-au prezentat. Eu spun la care proiect nu vi s-a prezentat ? Pentru că dacă spuneţi că la un proiect sau la două sau la trei spuneţi la care nu vi s-a prezentat. În al doilea rând îmi pare rău că trebuie să vă dau o replică care nu aş fi vrut-o să o dau acum să nu mai intrăm într-o polemică, nu prea au foarte multe note de fundamentare la bugetul ăsta pentru că majoritatea sunt lucrări începute anul trecut. Datorită diminuării prin noua lege a bugetului cu 21 milioane de lei, a bugetului consiliului judeţean, nu prea avem lucrări noi. Ori atunci când finanţăm continuarea lucrărilor la spital la secţiile TBC, îi un proiect în al treilea an. Când continuă lucrări la UPU, la spital sau un drum început sunt lucrări în continuare. Doar că pui sumele care trebuie ca aceste lucrări să se finalizeze, din nefericire. Iar sigur, cheltuielie până la urmă cheltuielile venite pentru salarii şi pentru ce spune doamna, sunt venite prin Ministerul Finanţelor, mi se spune măriţi norma de hrană la partea de DGASP sau la spital, măriţi salariile, dar fără bani. Ştiţi asta este hârtiile au venit, banii nu au venit, şi atunci nu prea îţi rămâne note de fundamentare să faci dacă vreţi să discutăm. Dumneavoastră aţi pus o întrebare mai mult politică şi eu vă spun politic atunci. Niciodată bugetul consiliului judeţean nu a fost diminuat printr-o lege mai mult decât în acest an şi vă spun tot public că vor fi comunităţi locale care vor fi nevoite să închidă primăriile. Pentru că sunt comunităţi care deţin infrastructură pentru alte localităţi gen SMURD, aşezăminte pentru copii sau pentru bătrâni, pe care trebuie să le finanţeze din buget propriu şi li s-au luat între 1 milion două sute până la două milioane şi de lei. Şiria pierde peste 2.000.000 lei fără ce primea de la consiliul judeţean. Şagul 1.700.000 lei, pot să vă spun o grămadă de localităţi şi dacă vreţi vi le spun şi Macea şi Ghiorocul cât pierde. Problema este că nici noi consiliul judeţean nu am primit nimic în plus că avem în subordine şi în administrare 95% din sistemul de sănătate a judeţului. Suntem cu acelaşi buget ca şi Ialomiţa şi Telormanul. Diferenţa dintre noi şi Ialomiţa este că dacă vă uitaţi în hotărârea de guvern care redistribuie sumele, arată că Ialomiţa produce 20 milioane lei şi primeşte 60 şi Aradul produce 83 şi nu primeşte nimic. Şi atunci suntem egali 80 ei, 80 noi. Deci dacă aţi vrut un răspuns politic vi l-am dat. Eu nu am vrut să intru în polemică pe tema asta, aşa că note de fundamentare au fost mai puţine că au fost bani mai puţini.Mulţumesc.
Dl.Sulincean Marius:Domnule preşedinte
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte, dar localităţiile PSD anul trecut nu au primit nici un leu, comunităţile care au votat primari PSD atunci cum a fost problema? Că nu ne-aţi explicat-o, Chişineu Criş, Ghioroc şi Fântânele, alte localităţi.
Dl.Sulincean Marius: Fântânele.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Tripa, eu m-am referit la banii care li se iau comunităţilor, nu ce primeau prin redistribuire la Consiliul Judeţean. În momentul de faţă inclusiv localitatea Ghioroc, verificaţi dacă…
Dl.Tripa Florin: Ştiu bine, domnule preşedinte.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cât pierde, prin lege, prin lege, cât pierde?
Dl.Tripa Florin: Deci eu vă spun…
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Tripa, dacă ştiţi spuneţi cât pierde?
Dl.Tripa Florin: Deci nu pierde nimic, are încasări…
Dl.Ioţcu Nicolae: Ghiorocul nu pierde?
Dl.Tripa Florin: Nu pierde.
Dl.Ioţcu Nicolae: Sunteţi într-o mare eroare. În afară de 5-6 localităţi în judeţul Arad toate pierd.
Dl.Tripa Florin: Nu mi-aţi răspuns la întrebarea în anii anteriori…
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă invit luni la întâlnirea cu toţi primarii din judeţ.
Dl.Tripa Florin: Nu. În anii anteriori de ce localităţile PSD nu au primit nici un leu de la Consiliul Judeţean? Atunci cum a fost ?
Dl.Ioţcu Nicolae: Au primit şi atunci, dar repet.
Dl.Tripa Florin: Nu au primit, domnule preşedinte!
Dl.Ioţcu Nicolae: Să nu deviem de la subiect, suntem la bugetul….
Dl.Tripa Florin: Deci acuma este o formulă de calcul clară îi adevărat poate fi perfectibilă această lege a bugetului dar nu se mai întâmplă politic sunt judete care…
Dl.Ioţcu Nicolae: Această lege a bugetului este criminală pentru administraţia publică.
Dl.Tripa Florin: Nu sunt judeţe care…nu numai judeţul Arad pierde acei bani pierde şi Constanţa bani ….
Dl.Ioţcu Nicolae: Cu siguranţă 85 de localităţi din judeţul Iaşi primesc aproape dublu faţă de anul trecut, cu siguranţă pentru unii îi foarte proastă legea. Da. Cei care au dezvoltare nu primesc nimic. Aradul face parte dacă vă uitaţi bine în acea hotărâre de guvern, suntem în singurele 9 judeţe din ţară care din 18,5% cotă pe impozitul pe venit îşi acoperă ceea ce spune actuală lege chiar proastă, restul judeţelor primesc. Aradul şi Timişul din această zonă sunt judeţele care intră în rândul judeţelor care acoperă nevoile judeţului şi restul pleacă.
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte v-am m-ai pus o întrebare şi nu mi-aţi răspuns…
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu spun pe cifre.
Dl.Tripa Florin: În 2013 oraşul Chişineu Criş a primit 0 lei de la Consiliul Judeţean.
Dl.Ioţcu Nicolae: Chişineu Criş stă pe un excedent de zeci de miliarde.
Dl.Tripa Florin: Da şi judeţul Arad stă pe un excedent.
Dl.Ioţcu Nicolae: Care este excedentul? Domnul Tripa, care excedentul judeţului?
Dl.Tripa Florin: Păi pe care l-aţi declarat, se dă după o formulă clară de calcul domnule preşedinte după noua lege a bugetului.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, nu, care este excedentul judeţului?
Dl.Tripa Florin: Păi cum a stat Chişineu-Criş, pe excedent bugetar că dumneavoastră spuneţi…
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, nu care îi excedentul judeţului?
Dl.Tripa Florin: Da, spuneţi-mi cât a avut Chişineu Criş?
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Tripa aţi spus judeţul Arad stă pe excedent. Vă rog să indicaţi leul din excedent, un leu, nou sau vechi care doriţi, domnul Tripa arataţi-mi în acest buget un leu vechi în excedent.
Dl.Tripa Florin: Deci domnule preşedinte, eu nu vreau să intru în polemică cu dumneavoastră.
Dl.Ioţcu Nicolae: Aţi intrat. Mulţumesc.
Dl.Tripa Florin: Ideea este în felul următor.Acuma facem aicea o ……nu, nu îi nicio problemă de aia suntem politiceni şi…..
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Vă rog.
Dl.Tripa Florin: Dar eu nu spun că legea bugetului actuală îi foarte bună, eu spun că îi perfectibilă, dar s-a făcut un pas în faţă, că nu se mai dau acele cote pe ordin politic.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Eu vreau să vă spun că cotele nu se dădeau pe ordin politic se dădeau printr-o formulă care a funcţiont ani de zile în România printr-o lege organică, Legea finanţelor publice.
Dl.Tripa Florin: Noi de la consiliul judeţean dădeam pe formulă suma defalcată vorbesc, care îi 20%, domnule preşedinte.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Tripa, domnul Tripa..
Dl.Tripa Florin: Da.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mă scuzaţi, vorbim două lucruri diferite.
Dl.Tripa Florin: Probabil.
Dl.Ioţcu Nicolae: Trăim în două lumi paralele.
Dl.Tripa Florin: Probabil.
Dl.Ioţcu Nicolae: Exact.
Dl.Tripa Florin: Depinde care este paralelul.
Dl.Ioţcu Nicolae: Exact. Dumneavoastră trăiţi paralel cu legea.
Dl.Tripa Florin: Dumneavoastră trăiţi paralel, cu legea domnule preşedinte.
Dl.Ioţcu Nicolae: Acum eu vreau să vă spun că din punct de vedere ….
Dl.Tripa Florin: Că aţi acordat sume discreţionale la comunele judeţului Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Sumele până acum, au fost distribuite pentru echilibrare pe o lege care funcţiona de ani de zile. La ce fac eu referire este la sumele pierdute în raport cu formula care a fost până acum ani de zile acolo nu se pot interveni politic şi nici de altă formă. Decât pe formulă şi pe lege. Iar eu mă bucur că dumneavoastră în calitate de reprezentant al PSD Arad, spuneţi că s-a făcut un pas înainte şi aceastălege este bună pentru judeţul Arad. Eu vă mulţumesc public…
Dl.Tripa Florin: Nu puneţi vorbe în gură domnule preşedinte, că nu am spus aşa ceva….
Dl.Ioţcu Nicolae: Această declaraţie rămâne emblemă, pentru judeţul acesta.
Dl.Tripa Florin: Domnule preşedinte nu spuneţi, în gură, cum puneţi deobicei nu am spus aşa ceva
Dl.Ioţcu Nicolae: Dumneavoastră aţi spus că s-a făcut un pas înainte…
Dl.Tripa Florin: Eu am spus în felul următor, până anul trecut se dădea de la Ministerul Finanţelor, se alocau cotă defalcată 80% după formulă de calcul aţi spus şi este adevărat acest lucru dar cota care venea la Consiliul Judeţean, acea cotă 20% se aloca discreţionat domnule preşedinte şi ştiţi bine ce spun, am avut o sumedenie de intervenţii pe această problemă.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Domnul Tripa este părerea dumneavoastră. Al doilea lucru, dacă tot dorea să elimine această poveste care o spuneţi dumneavoastră atunci trebuia doar la acea cotă să facă referire nu sănenorocească toate primăriile anulând legea. Care de fapt mută banii din zonele dezvoltate în zonele care nu sunt dezvoltate. Eu sunt primul care sunt deacord cu principiul solidarităţii. Dar solidaritatea că să poată fi una dusă până la capăt, trebuie să laşi pe cei care dezvoltă, să meargă cu dezvoltarea ca să ai de unde să iei, într-un mod echilibrat, nu într-un mod egal. Pentru că eu nu cred că şi să mă scuze cetăţenii din comunasă spunem Şiştarovăţ sau Igneşti, ca să dau aşa din ambele tabere. Nu cred că trebuie să fie egali nici cu Bogsigul nici cu Şiria. Nu ei ca cetăţeni ci valoarea bugetelor. Pentru că unele comune asigură cum am spus facilităţi pentru celelalte din jur Beliu, liceu, evidenţa populaţiei, piaţă şi toate celelate lucruri pentru alte comune din jur. Ei primesc Beliu primeşte 500.000 lei pe această magnifică formulă, iar comunele din jur mai mici toate 3 primesc aprope 40 miliarde de lei vechi. Dar la liceumerg acolo, la piaţă acolo, la evidenţa populaţiei merg acolo, la poliţie acolo. Da? Deci, ăsta este echilibrul cu care eu nu sunt deacord. Da? Şi acest lucru am spus, s-a dezechilibrat şi s-a atentat la buna funcţionare a administraţilor. Ce puteţi să spuneţi la cei care au Ineul şi Lipova şi alţi care au spitale în administrare? Când ei toţi pierd. Aţi întrebat pe domnul primar de la Lipova cât pierde în acest buget. Nu faceţi referire la cota de la consiliu. Întrebaţi cât pierde vis a vis de anul trecut prin repartiţia care îi pe actuala formulă. Cu ce să-şi ţină omul spitalul? Cu ce? Când consiliul nici nu mai are posibiltatea să asigure resure şi nici nu o mai are. Aşteptăm hotărâri de guvern, foarte bine, da atunci merge toată lumea la guvern să-i dea… în luna octombrie o să închidă mulţi primările.
Dl.Sabău Gheorghe: Acum nu exageraţi cu închiderea primăriilor că am exagerat…
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Sabău, verificaţi în judeţ la ora asta sunt primării care nu îşi pot închide cheltuielile de funcţionare. Pentru că în 2013, când face referire legea poate o primărie a vândut nişte terenuri s-au o clădire că a avut ocazia să o vândă pentru un investitor. Acele au fost considerate venituri, da? Şi tu vii 2015 şi spui că dacă ai avut peste 1.500.000 în 2013 nu mai primeşti sau peste 6.000.000 la un oraş. Păi nu cred că Sebişul m-ai vinde încă o dată terenuri de 30 de miliarde în 2015. A vântut odată, foarte bine.
Dl.Gligor Ioan: Şi cine este de vină că nu a gestionat cum trebuie domnul de la Sebeş?
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, nu staţi puţin, nu, nu, legea este proastă. Nu faci referire la ce s-a întâmplat acum 2 ani.
Dl.Gligor Ioan: Domnule preşedinte, totuşi suntem într-o şedinţă de consiliu judeţean
Dl.Ioţcu Nicolae:Da
Dl.Gligor Ioan: Nu suntem într-un show televizat, firesc ar fi…..
Dl.Ioţcu Nicolae: Dumneavoastră aţi deschis dezbaterea …eu nu am vrut
Dl.Gligor Ioan: Nu am deschis dezbaterea…
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, nu am vrut să spun nimic.
Dl.Gligor Ioan: Firesc şi normal ar fi ca această discuţie să se poarte pe un alt ton, dacă vi s-a cerut acele documente nu văd ce vă împiedică ca dumneavoastră să le prezentaţi sau cei care lucrează…..au spus vor note de fundamentare, care îi problema? Să se prezinte…
Dl.Ioţcu Nicolae: Dar eu v-am întrebat domnilor consilieri,
Dl.Gligor Ioan: De ce trebuie să se răspundă numai în forţă…..
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnilor consilieri….
Dl.Gligor Ioan: Şi numai cu nervi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu, dar nu este logic…
Dl.Gligor Ioan: Nu este necesar şi nu este firesc şi nu este locul acestor discuţii în cadrul unei şedinţe judeţene.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Gligor…
Dl.Gligor Ioan: Da, vă ascult.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cu tot respectul pentru dumneavoastră, aţi spus nu s-au prezentat la unele proiecte note de fundamentare. Daţi-mi un proiect, la care nu a fost prezentat?
Dl.Sulincean Marius:Proiectul de buget.
Dl.Ioţcu Nicolae: Poftim?
Dl.Gligor Ioan: S-au cerut documente…
Dl.Sulincean Marius: Proiectul de buget
Dl.Ioţcu Nicolae: Proiectul de buget este pe site din data de 19 ianuarie.
Dl.Sulincean Marius: Domnule preşedinte am verificat şi nu era sau unde era,era incomplet.
Dl.Ioţcu Nicolae: La sediul Consiliul Judeţean unde dumneavoastră ca şi consilier aveţi acces din momentul când a fost pus la transparenţă oricând şi nemijlocit.
Dl.Sulincean Marius: Vă mulţumesc, domnule preşedinte.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 21voturi (Ioţcu Nicolae – preşedinte, Ţolea Adrian – Florin -vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Hărlău Dacian Alin, Iorgovan Simona- Lucia, Micle Ioan, Negrea Daniel, Onea Mircea, Parpală Caius Mihai, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Seculi Ioan – Gheorghe şi Şipoş Gyorgy – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă? – 8 voturi (Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Gligor Ioan, Lucaci Cornel – Ştefan,Moţ Petru, Săbău Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea şi Tripa Florin Dan – consilieri judeţeni). Abţineri – 2 voturi (Purcaru Mircea şi Vesa Teodor). Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 30/2015
privind adoptarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015
Dl.Ioţcu Nicolae: Trecem da, la punctul 14 de „Diverse”? Dacă sunt intervenţii la acest punct? Da, domnul Parpală.
Dl.Parpala Caius: Eu am o întrebare. Care este stadiul procesului cu casa de avocatură care a pierdut procesul Consiliului Judeţean şi am fost nevoiţi să plătim cele peste 2 milioane de euro firmei Confort ?
Dl.Ioţcu Nicolae: Da, doamna secretar vă rog.
Dl.Silvana Lupu: Am demarat procedurile pentru recuperarea onorariului de la avocaţi, aşa cum ne-a cerut curtea de conturi. Suntem în faza de judecată.
Dl.Gligor Ioan: Şi diferenţa de sumă 2.300.000 ?
Dl.Silvana Lupu: Ne judecăm în alt proces.
Dl.Gligor Ioan: Ne judecăm…
Dl.Silvana Lupu: Da.
Dl.Gligor Ioan: Şi totuşi aş vrea să mai menţionaţi acolo că totodată noi ne-am opus acelei hotărâri şi tot aşa aţi procedat. Vă rog să-i nominalizaţi pe cei care se opun, acuma aş vrea şi să spuneţi măi oamenii ăia au fost pentru Consiliul Judeţean şi pentru judeţul Arad ar fi firesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Sunt convins că toată lumea a fost pentru consiliul judeţean şi pentru judeţul Arad.
Dl.Gligor Ioan: Păi nu a reieşit …
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Vă rog.
Dl.Duruş Daniel: Deci solicit o dezbatere publică pe tema costurilor pe care trebuie să le suporte bugetul judeţului Arad, pentru susţinerea Aeroportului Arad. Îmi aduc foarte bine aminte inclusiv poziţia dumneavoastră anul trecut pe vremea aceasta. Deci plătim.. în momentul de faţă avem alocat prin buget peste 18 miliarde de lei vechi pentru salarii în contextul în care aeroportul…
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu îi numa….
Dl.Duruş Daniel: Care funcţionează aşa cum funcţionează, iar din aceşti 18 miliarde, peste 6 miliarde de lei vechi, sunt doar pentru direcţiune şi pentru Consiliul de Administraţie al Aeroportului Arad. Doresc inclusiv să dezbatem public funcţionalitatea aeroportului. Sunt de părere că chiar dacă investim miliarde, milioane de euro, în săli de aşteptare şi a.s.m.d.. În momentul de faţă, aeroportul este suficient de mare ca să mai ducă încă cel puţin o cursă, două, trei, au funcţionat cele de la Timişoara atunci când a fost închisă Timişoara, deci nu ştiu ce facem.
Dl.Ioţcu Nicolae:Da
Dl.Duruş Daniel: Costuri prea mari funcţionalitate prea mică. Şi aş mai vrea să spun că părerea mea este că conducerea nu îşi dă silinţa ca să aducă alte curse şi nici să acceseze ca şi Oradea, fonduri europene pentru reconstrucţia aeroportului. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Bun. Sunt mai multe aspecte deci la primul cel privind dezbaterea publică vă rog să iniţiaţi procedurile legale, că dumneavoastră aţi propus, nu eu şi ştiţi care sunt acestea. Iar cât priveşte funcţionarea aeroportului. Eu întodeauna mi-am dorit mi-am exprimat chiar poziţii publice că nu suntem la capacitatea a ce cred că ar trebui să fie aeroportul. De aceea am fost toţi de acord s-au majoritatea consilierilor acuma nu mai reţin eu câţi, au aprobat în consiliu atunci această…. situaţie în care noi am susţinut dezvoltarea aeroportului care poate creea condiţiile în care să existe o mai bună adresabilitate a operatorilor aerieni înspre aeroportul din Arad. Sigur că legat de aeroportse pot face multe discuţii de aceea dacă dumneavoastră aţi spus acest lucru aveţi toată libertatea să faceţi această procedură. Eu pot să vă spun că, am convingerea că după această investiţie, există o posibilitate destul de mare ca aeroportul să poată să aducă curse noi. Cât sigur despre banii care îi alocăm, nu cred că găsiţi în buget în fiecare an, nu cred că trebuie să-i mai facem dacă doriţi vă mai spunem şi dumneavoastră…îi găsiţi în buget că îi vedeţi cât îi este alocat de la Consiliul Judeţean. Bani care sunt pentru funcţionare eu nu ştiu să scrie acolo că sunt numai pentru salarii. Deci este 1.300.000 lei alocat de consiliul, da?
Dl.Duruş Daniel: Numai că a mai fost încasaţi încă 600 mii euro, în urma procesul cu ADR-ul. Da?
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Doar că aici domnul consilier din nou trebuie revenim iar îi bine să întrebăm în comisii să chemaţi directorul aeroportului să întrebaţi dacă aveaţi această problemă. Din aceşti bani doar cred că 20%sau 800 lei revin, 800 mii revin Consiliului judeţean, restul trebuie folosiţi pentru investiţii. Ori în momentul în care noi modernizăm aerogara. Aeroportul din aceşti bani trebuie să achiziţioneze minimul de utilaje pentru ca el să poată funcţiona şi să ofere minimul de servicii cerute de noile norme de acreditare. Cât priveşte banii europeni aicea aeroportul a depus proiectul la Ministerul Transportului. Eu am fost la două întâlniri e adevărat sub 2 miniştri diferiţi, fiecare cu viziunea lui şi rămas în stadiul de dorinţă. Nu ştiu dacă domnul director Bălăcel aicea poate să spună……..
Dl.Bălăcel Dan: Da vreau să vă spun ca mâine mergem la Bucureşti şi mai depunem încă o dată proiectul de finanţare încă o dată.
Dl.Ioţcu Nicolae: Deci, din punct de vedere a aceea ce a putut face aeroportul să meargă eu v-am spus personal, am fost invitat la minister să susţin acest lucru. L-am susţinut de fiecare dată, dar s-a schimbat ministrul şi a venit o nouă viziune asupra cine poate depune şi cine nu. Acum se reia povestea din nou. Să dea Dumnezeu să avem o şansă. Dar până atunci, noi am făcut demersurile ca minimul pe care îl putem susţine şi anume de a extinde şi moderniza aerogara, să o facem iar banii care au fost câştigaţi de CNADR nu pot fi folosiţi decât pentru investiţii din câte ştiu eu. Deci este obligaţie pe lege, sunt alt gen de venituri considerate chiar dacă în urma unui proces, da?
Dl.Duruş Daniel: Deci domnule preşedinte, aş avea mai multe acuze de adus, inclusiv conducerii aeroportului. Nu o să o fac aicea prefer să o fac în dezbaterea publică.
Dl.Ioţcu Nicolae:Vă rog
Dl.Duruş Daniel:Am şi dovezile necesare. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Păi dacă aveţi dovezi, când spui cuvântul dovezi înseamnă nişte lucruri destul de grave, vă rog să ni le aduceţi la cunoştinţă dacă sunt lucruri care instituţia, conducerea instituţiei,Consiliul Judeţean nu le cunoaşte şi dumneavoastră le aveţi. Este eu zic chiar obligaţia morală să ni le trasmiteţi dacă aveţi dovezi că la aeroport şi chiar aţi făcut o afirmaţie într-o şedinţă publică.
Dl.Duruş Daniel: Da.
Dl.Ioţcu Nicolae:Bun, atunci…
Dl.Duruş Daniel: Îmi asum.
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă rog să ne transmiteţi aceste dovezi ca noi mai departe avem şi noi auditul nostru avem toate procedurile care să le îndeplinim pe baza unor documente care spuneţi dumneavoastră că le aveţi, care acuză conducerea aeroportului, vă rog să ni le le aduceţi la cunoştinţă.
Dl.Duruş Daniel:Martori, martori, am să vă spun una, acuma public.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mă scuzaţi.Nu sunt nici judecător şi nici procuror şi nici nu-mi doresc să fiu .
Dl.Duruş Daniel: La aşa ceva.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă aveţi o dovada…
Dl.Duruş Daniel: La părăsirea bordului de către domnul Ovidiu Moşneag astă vară nu sunt decât martori. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu ştiu. M-aţi băgat în ….recunosc că nu ştiu despre ce … La părăsirea…
Dl.Duruş Daniel: Bordului, aşa se spune.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu ştiu.Vă rog să explicaţi.
Dl.Duruş Daniel: A plecat în concediu în Germania, în timp ce cred, că domnul director Bălăcel era în concediu şi el era de serviciu.
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă rog să ne daţi datele, să vedem dacă s-a încălcat vreo procedură, perioada, când şi tot, da?
Dl.Duruş Daniel: Da, sigur.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă mai sunt alte lucruri? Dacă nu, mulţumim frumos ne vedem la şedinţa următoare.
PREŞEDINTE, SECRETARAL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Silvana Lupu
Întocmit,
Cristina Neamţiu