Şedinţă ordinară 13.12.2006
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 427
Din 08.12.2006
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art.106 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale modificată şi completată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 13 decembrie 2006, ora 14,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind redistribuirea sumelor defalcate din TVA pentru asigurarea unor cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor oraşelor şi municipiului Arad.
2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli a Consiliului judeţean Arad pe anul 2006.
3. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor fonduri alocate din fondul de rezervă al Guvernului pentru lucrări de infrastructură pe unele drumuri comunale din judeţul Arad.
4.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 84/2006 a Consiliului judeţean Arad privind aprobarea Contractului de asistenţă pentru proiectul – Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord – Sud a municipiului Arad, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a Companiei de Transport Public Arad.
5.Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Complexului de servicii sociale Păuliş.
6.Proiect de hotărâre privind încetarea raportului de muncă a domnului Lazurca Gabriel Marius, manager al Centrului Cultural Judeţean Arad.
7. Proiect de hotărâre privind numirea unui cenzor din partea Consiliului judeţeanla S.C.Continental Vest S.A.
PREŞEDINTE,
Ing.Iosif Matula SECRETAR AL JUDEŢULUI
Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 13 decembrie 2006
Prezenţi:Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea-Treji, Sabău Gheorghe, Sipos Gyorgy, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului Arad. Absenţi:Flueraş Pavel, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Tolea Adrian Florin-consilieri judeţeni.
Dl.Matula Iosif: Deoarece 30 de consilieri judeţeni din totalul de 33 sunt prezenţi, declar deschise lucrările şedinţei extraordinare de astăzi şi vă propun spre consultare şi aprobare
ORDINEA DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind redistribuirea sumelor defalcate din TVA pentru asigurarea unor cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor oraşelor şi municipiului Arad.
2.Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean din cota de 22 % pe anul 2006.
3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli a Consiliului judeţean Arad pe anul 2006
4.Proiect de hotărâre privind repartizarea unor fonduri alocate din fondul de rezervă al Guvernului pentru lucrări de infrastructură pe unele drumuri comunale din judeţul Arad.
5.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 84/2006 a Consiliului judeţean Arad privind aprobarea Contractului de asistenţă pentru proiectul – Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord – Sud a municipiului Arad, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a Companiei de Transport Public Arad.
6.Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Complexului de servicii sociale Păuliş.
7.Proiect de hotărâre privind încetarea raportului de muncă a domnului Lazurca Gabriel Marius, manager al Centrului Cultural Judeţean Arad.
8.Proiect de hotărâre privind numirea unui cenzor din partea Consiliului judeţeanla SC.Continental Vest S.A.
9.Proiect de hotărâre privind avizarea Planului Urbanistic Zonal construire cartier rezidenţial Vladimirescu extravilan.
Dl.Matula Iosif: Dacă sunt observaţii legat de ordinea de zi? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – Cu unanimitate de voturi ordinea de zi s-a aprobat. O să fac procedural următoarea propunere, pentru că este o şedinţă extraordinară, lucrările şedinţelor de comisii s-au încheiat cu câteva minute înainte, o să solicit preşedinţilor de comisii, acolo unde nu s-a aprobat proiectul de hotărâre sau sunt observaţii să le prezinte. Dacă sunteţi de acord cu această procedură?
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, este binevenită propunerea dumneavoastră, dar chiar în cadrul comisiei noastre au fost anumite proiecte, unde preşedintele comisiei a fost de acord, iar membrii comisiei nu. Si atunci eu vă solicit în cazul în care sunt colegi şi probabil sunt şi în alte comisii care au ceva de completat să le daţi voie să completeze pentru că de aia ne-am întâlnit aici, nu numai formal.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, această propunere este suplimentar faţă de procedura normală, nu cred că am interzis
Dl.Duka Iosif Atila:Nu, dar mi se pare pentru transparenţă, pentru posibilitatea de a-şi exprima fiecare punctul de vedere, cred că nu greşesc.
Dl.Matula Iosif: Acolo unde sunt probleme. Mulţumesc.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind redistribuirea sumelor defalcate din TVA pentru asigurarea unor cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor oraşelor şi municipiului Arad.
Dl.Matula Iosif: Inţeleg că nu au fost observaţii. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.185/2006
privind redistribuirea sumelor defalcate din TVA pentru asigurarea unor cheltuieli descentralizate la nivelul comunelor oraşelor şi municipiului Arad.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean din cota de 22 % pe anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 30 de voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.186/2006
privind suplimentarea programului sumelor alocate de Consiliul judeţean din cota de 22 % pe anul 2006
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli a Consiliului judeţean Arad pe anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.187/2006
privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli a Consiliului judeţean Arad pe anul 2006
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind repartizarea unor fonduri alocate din fondul de rezervă al Guvernului pentru lucrări de infrastructură pe unele drumuri comunale din judeţul Arad.
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate Domnule preşedinte, doresc să mă înţelegeţi aşa, cum chiar vreau să vă transmit opinia mea, nu sub formă de critică sau jignire, pentru că, de nenumărate ori v-am rugat să încercaţi să ne daţi materialele din timp ca să putem să le studiem. Si cum le cerem noi probabil că mai ales la rectificări de buget au nevoie de aceste rectificări şi de data rectificărilor şi sumele care vin de la buget şi e bine că vin şi primarii localităţilor. Nu mi se pare corect intervenţia dvs. vis-a-vis de dl.Burdan, anunţându-l că a fost o rectificare după ce nu mai avea posibilitatea să vă depună cererea pentru suplimentarea fondurilor pentru drumuri şi alte cheltuieli curente. Tot aşa a păţit şi dl.Popina de la Lipova de la Partidul Conservator. Sigur, lumea şi-ar putea pune întrebarea, aţi uitat de unde aţi venit, de la Criş, tot acolo vă întoarceţi, lumea mai vorbeşte şi de faptul că poate aveţi o, eu ştiu, o antipatie faţă de dl.Burdan şi de aceea nu l-aţi anunţat din timp. Acum, dumneavoastră, probabil o să-mi spuneţi că le-aţi primit târziu materialele. Vreau să vă spun că eu deja le-am citit în presă defalcate cu sume pentru localităţi şi sunând la consiliul judeţean să mi se deie şi mie materialele ca să le pot studia, mi s-a spus că nu există astea. Este foarte curios că în presă apare mai repede decât în mapele noastre, noi care ar trebui să le votăm aceste hotărâri şi atunci îmi pun întrebarea ce rost mai are să venim la şedinţă dacă oricum toate se fac fără transparenţă, se iau deciziile, e adevărat că ne informaţi după consumarea evenimentelor, după consumarea rectificărilor, după consumarea banilor şi noi ne simţim aici ca la teatrul de marionete, numai sforile ne lipsesc să ne ridicaţi mâinile să votăm, bun, sfori oricum există şi se trag foarte tare şi se pare că se trag foarte tare din partea primăriei, dar eu cred că ar trebui să vă impuneţi şi chiar să, eu ştiu, dacă spun, un pic de respect faţă de noi, poate iarăşi vă supăraţi, dar nu uitaţi că suntem colegii dumneavoastră în consiliul judeţean şi chiar sunt unii pe care îi interesează ce se întâmplă cu fondurile alocate, localităţile care primesc sau localităţile care sunt vitregite de aceste fonduri, In ansamblu, ne bucurăm că aceste fonduri ajung la populaţia Aradului, dar sunt anumite priorităţi care cred că ar trebui să ţinem cont. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu şi permiteţi-mi să răspund în final la problemele ridicate de dvs., o să răspund, dacă tot m-aţi provocat, şi legat de proiectele de hotărâri de guvern voi răspunde, O să-l rog pe domnul secretar să-mi amintească, nu cumva să uit, legat de acest punct.
Dl.Oneţ Aurelian: Domnule preşedinte, aş avea şi eu o întrebare legat de aceste fonduri care din nou se dau la drumuri pe ultima sută de metri, şi nu cred că se mai pot organiza licitaţii anul acesta şi nu cred că aceste fonduri se mai pot consuma. Vă rog să ne răspundeţi dacă aceste fonduri se pot cheltui sau dacă nu, cum se va proceda cu ele. Mai mult decât atât, vreau să vă felicit pentru drumul Hălmagiu-Brusturi pentru că era necesar să fie.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, vă răspund că aceste fonduri obţinute printr-un proiect de hotărâre de guvern direct pe aceste drumuri, sunt lucrări licitate şi vor fi cheltuiţi în acest an. Vă garantez acest lucru.
Dl.Oneţ Aurelian: Ce se va întâmpla dacă va îngheţa şi nu se poate turna stratul de asfalt?
Dl.Matula Iosif: Nu va fi cazul. Pentru că de exemplu, acolo este un caz de pietruire, nu se termină lucrările. Toate aceste lucrări sunt demarate, e un pas în plus, se derulează o altă etapă, nu se finalizează, s-a finalizat unu dintre ele, este gata deja, şi repet, nu vor rămâne bani neutilizaţi. Sigur, au venit în ultimul moment, i-am obţinut, permiteţi-mi de asemenea să vă răspund mai pe larg în final. Mulţumesc. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 abţinere (dl.Duka Iosif Atila) –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.188/2006
privind repartizarea unor fonduri alocate din fondul de rezervă al Guvernului pentru lucrări de infrastructură pe unele drumuri comunale din judeţul Arad.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 84/2006 a Consiliului judeţean Arad privind aprobarea Contractului de asistenţă pentru proiectul – Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord – Sud a municipiului Arad, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a Companiei de Transport Public Arad.
Dl.Duka Iosif Atila: Suntem din nou puşi în situaţia să votăm ceva de ce nu avem cunoştinţă de cauză. Fiind vorba de foarte mulţi bani, din puţinul lucru de care ştiu eu care a transpirat de la primărie, noi ne asumăm aici o mare răspundere şi prin votul nostru şi prin prezenţa dvs. fiind semnatarul acestui contract de asistenţă şi vă întreb, domnule preşedinte, dvs. aţi văzut protocolul încheiat între bancă şi primărie vis-a-vis de bani, care sunt clauzele, cum, ce câţi bani dau ei, câţi bani dăm noi, aţi văzut cumva proiectul, pentru că eu nu l-am văzut. Sunt convins că marea majoritate a colegilor din consiliul judeţean nu l-a văzut, dar sunt puşi în situaţia încât să voteze un contract de asistenţă, pentru ceva ce nu ştiu, de fapt, în fond ce înseamnă. Totodată la capitolul expunere de motive, la 1,2 3, la pct.4: Intrucât municipiul şi judeţul sunt acţionari ai CTP, deţinând 70,68 şi respectiv 28,43 din capitalul social al CTP, vă rog să faceţi un calcul, nu iese 100 %, oricum am sucit-o şi am învârtit-o, mie îmi iese 99,11-12 %,mai sunt şi alţi acţionari, s-a greşit chiar în acest contract părţile sociale? Nu îmi explic. Totodată vreau să-mi exprim opinia că cel ce a scris acest contract ştie să facă, dar a făcut-o unilateral şi în interesul bănuiesc a băncii. Iertaţi-mi expresia, dar la un moment dat am avut impresia că semnând acest contract de asistenţă va trebui să ne cerem voie de la Banca Mondială chiar să ieşim din sală să ne facem necesităţile. Chiar atât de restrictiv este acest contract. Probabil că fiind vorba de o sumă mare, se justifică prudenţa băncii, dar neavând toate informaţiile, respectiv contractul de credit cu banca, nevăzând proiectul, neştiind foarte multe amănunte care sunt extraordinar de importante, eu am să mă abţin de la vot şi cred că am trezit curiozitatea şi altor colegi, care ţinând cont de vreo 20 de milioane de euro, cred că se vor gândi cum să voteze, Chiar mă întreb de ce nu ni s-a pus la dispoziţie toate materialele să avem şi noi cunoştinţă de cauză despre ce votăm. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Îmi pare rău că nu aţi parcurs acest material atunci când noi în consiliul judeţean l-am aprobat într-o şedinţă ordinară pentru că în acest moment aprobăm mici modificări şi nu noi suntem parte în împrumut ci Primăria municipiului, dar suntem şi noi acţionari. După câte ştiu, sper că nu mă înşel, dacă mă înşel, rog să fiu contrazis de cei care cunosc, acea diferenţă de acţiuni ştiu că mai sunt şi alţi acţionari, probabil salariaţi.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, dar trebuia la un contract aşa de riguros trebuia să apară şi ei să ştim despre ce este vorba.
Dl.Silaghi Ioan: Mai au şi ei scăpări.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, haideţi să o luăm ca atare ca o scăpare. Mulţumesc. Supun votului dvs. cine este pentru? 24 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (Rotaru Zoea Treji) Abţineri? 5 voturi. (Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Duka Iosif Atila, Herlo Rodica, Mandek Francisc).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.189/2006
privind modificarea Hotărârii nr. 84/2006 a Consiliului judeţean Arad privind aprobarea Contractului de asistenţă pentru proiectul – Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord – Sud a municipiului Arad, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a Companiei de Transport Public Arad.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Complexului de servicii sociale Păuliş.
Dl.Duka Iosif Atila: Trebuie să intervin din nou, dar acest proiect de hotărâre din start nu este scris corect. Chiar am avut o mică controversă cu un coleg de comisie, zicea că nu sunt jurist de profesie, dar chiar şi unuia care nu este jurist i-a sărit în ochi, chiar la temeiul legal, referatul nr.10237 din 4.12. doresc să se schimbe acest număr pentru că acesta este numărul de înregistrare când s-a depus referatul de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială la Consiliul judeţean, iar numărul corect al referatului este 3401111 din 4.12.2006. Nu este singurul impediment care mie îmi dă de gândit. Având o scurtă discuţie cu reprezentanţii de la Direcţia Generală, am înţeles că acea clădire respectiv 105 mp. se va răscumpăra sau se va cumpăra cu vreo 630 milioane, iar acest preţ s-a făcut după o expertizare în care s-a făcut referire şi la faptul că de fapt clădirea este în roşu, dar expertiza şi preţul survine după ce ea se finisează. E adevărat că cele 10 miliarde vin de la Guvern, dar tot bani publici sunt şi consider că nu e foarte bine să-i aruncăm şi să-i împrăştiem ca de exemplu dl.Falcă la municipiu, şi nu trebuie să încurajăm aceste acţiuni şi atunci vă întreb eu cine câştigă din toată treaba asta. Adică plătim 630 milioane, după care tot din cele 10 miliarde îl punem la punct, după care domnii de la Federalcoop sunt, încasează această sumă. Nu sunt foarte precis că au dreptul să vândă o clădire fără licitaţie şi ar fi posibil să intrăm într-o, mă rog nu ştiu, probabil o să puteţi să ne spuneţi despre ce este vorba. Observ aici că se face o asociere, s-a făcut o convenţie de colaborare cu o fundaţie, respectiv Nadim România, patronată de un domn pe nume Nico Norbert. Această convenţie are obligaţia părţilor la alte clauze durata convenţiei, dar nu este nici o clauză ce se întâmplă dacă această fundaţie nu se ţine de angajamentele asumate, chiar nici Direcţia Generală de Protecţia Copilului, asta e o problemă, a doua de ce numai această fundaţie s-a înscris. De ce nu s-a mediatizat să aibă posibilitatea să vine şi alte fundaţii. După investirea sumei de până la 10 miliarde, cum am înţeles eu de la reprezentanţi, se preconizează ca această activitate să fie externalizată. Vă întreb eu cum o să poată peste un an doi să se externalizeze dacă se încheie deja o convenţie pe 5 ani cu această fundaţie. Cine are interes aici. Din start vreau să vă spun că sunt de acord cu înfiinţarea acestui serviciu social şi sunt convins că sunt mai multe localităţi din judeţ unde ar fi necesar, dar sunt nişte lucruri ce cred eu că ar trebui corectate ca să nu avem surprize mai târziu. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu pentru observaţii, am reţinut prima observaţie cu numărul de înregistrare, vreau doar să răspund cu o singură frază, într-adevăr vrem să atragem fonduri guvernamentale şi le vom atrage la o clădire, care 16 ani, mai are puţin şi se prăbuşeşte cu totul. Nu ştiu dacă nu ar fi mai bine să o lăsăm 3-4 ani şi atunci n-am mai avea nici o grijă cu acea clădire. Asta este intenţia să demarăm un proiect şi să salvăm o clădire, să-i dăm o utilitate publică, asta este intenţia. Mici imperfecţiuni le reţinem şi într-adevăr pot să existe. Observaţiile sunt bine venite, dar intenţia asta este. Repet, este o clădire care zace de 16 ani, după câte cunosc eu şi la care în sfârşit cred că i-am găsit o utilitate, şi nu minoră.
Dl.Duka Iosif Atila: Subiectul intervenţiei mele nu asta a fost, vechimea clădirii, domnule preşedinte. Eu am răspuns în două fraze.
Dl.Oneţ Aurelian: Cred că dacă am dori să stimulăm puţin ONG-urile, cred că ar trebui, ca instituţie publică să fim mult mai atenţia la transparenţă şi la afişarea acestor parteneriate publice private. Domnişoara care a venit şi ne-a prezentat referatul exact asta a spus că s-a ales această fundaţie. Nu mi se pare corect ca o instituţie de stat să aleagă o fundaţie. Mi se pare corect să o aleagă în baza unor criterii bine stabilite, precise şi în baza unui concurs, al unui caiet de sarcini şi conform legislaţiei în vigoare.
Dl.Silaghi Ioan: Domnilor consilieri, obiectul convenţiei nu face obiectul hotărârii. Noi nu votăm convenţia, noi votăm înfiinţarea acestui serviciu. Asta este ceea ce votăm la ora actuală. Probabil aveţi dreptate, eu nu vă contrazic, că aşa trebuie să procedeze, să fie deschidere, transparenţă, nici o problemă, dar dvs. sunteţi chemaţi acum să aprobaţi înfiinţarea acestui complex de servicii la Păuliş, că apreciaţi sau nu că este necesar.
Dl.Oneţ Aurelian: Eu înţeleg, dar de ce avem această convenţie în mape? Nu pentru că o votăm?
Dl.Silaghi Ioan: Direcţia a considerat să vă prezinte toate aspectele, să fie transparenţă, să se vadă cu cine s-a pornit la drum, cum înţelege să lucreze, şi aşa mai departe. Citiţi textul hotărârii, nu scrie nimic despre convenţie.
Dl.Mandek Francisc: Eu în principiu în comisie am fost de acord, dar acum mi s-a deschis imaginaţia şi aş vrea să întreb, cu aceste fonduri, cu aceşti bani, oare ne-am făcut socoteala ce clădire s-ar putea construi, şi se poate construi din nou, aşa cum vrem noi, şi utilităţile cum se doreşte. Aş vrea să fac o glumă, s-a dus o dată ziarişti între ţigani la Vânători şi au găsit un copil acolo, plin de ulei şi de tot murdar. Au zis către Piranda: Măi Piranda, mai spălaţi copilul acesta. Mai bine facem altul decât să-l spălăm. Aş vrea să vă întreb: până punem la punct această clădire, nu era mai simplu să se facă o construcţie nouă, cu utilităţi, cu un proiect european şi aşa mai departe. Este o întrebare. Vă mulţumesc.
Dl.Silaghi Ioan: Mi se pare că programul este de reabilitare de clădiri şi nu construcţii de clădiri. De aceea a fost nevoie să se găsească clădire şi partener.
Dl.Matula Iosif: Si completez, domnu Mandek, eu am văzut clădirea pentru că dacă nu aş fi văzut-o aş fi avut exact aceeaşi rezervă ca şi dvs. Am văzut acea clădire care nu este mică deloc. Pentru că repet, primul gând a fost de ce 10 miliarde? Este nevoie la starea la care este. Si vor fi fonduri care vor fi atrase. Dacă mai sunt alte observaţii?
D-na Fîciu Aniela Gabriela: In afară de acest complex se mai solicită şi trecerea compartimentului de asistenţă şi sprijin pentru vârstnici sub coordonarea serviciului de îngrijire de tip rezidenţială adulţi. Deci încă o schimbare în organigramă, care nu are legătură cu punctul discutat înainte. Sunt de acord, aş mai veni cu o solicitare, observatorul momentan nu-l mai văd aici în organigrama aceasta. Aş fi avut propunerea ca acest observator care urmăreşte şi vede tot ce se întâmplă, să nu mai aparţină de directorul sau de colegiul director, sau să fie direct sub conducerea consiliului judeţean.
Dl.Matula Iosif: Vă rog să notaţi, ca şi propunere.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Oricum este vorba de a observa, şi nu este poate atât de, nu contest că cei care sunt în acel compartiment îşi fac datoria, dar undeva pot exista suspiciuni, este altceva când ai şeful direct deasupra. Eventual numai la consiliul judeţean aş vedea să fie observatorul direct în cadru. Dvs. dl.Silaghi ştiţi mai bine.
Dl.Silaghi Ioan: Observatorul acesta s-a creat experimental la Arad şi am vrut să vedem cum funcţionează, în două judeţe şi am vrut să vedem cum merge, dacă merită să funcţioneze şi probabil vom ajunge la concluzia să-l luăm în cadrul aparatului propriu.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, supun votului dvs proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Impotrivă? – Abţineri? 1 vot. (dl.Duka Iosif Atila).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.190/2001
privind înfiinţarea Complexului de servicii sociale Păuliş.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind încetarea raportului de muncă a domnului Lazurca Gabriel Marius, manager al Centrului Cultural Judeţean Arad.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu pot să nu-mi exprim bucuria auzind că dânsul pleacă. Probabil unii zâmbesc, alţii deplâng, vreau să subliniez că de la mine numele lui n-o să-l mai auziţi şi acum vreau să subliniez că nu am avut nimic personal că dânsul, am avut problema cu activitatea dânsului, respectiv cu inactivitatea în anumite domenii, ba mai mult de atât dânsul în permanenţă şi-a adunat o sferă de interes în jurul lui şi pe aceea i-a ajutat cu ăia lucra şi eu vă cer încă o dată aşa cum v-am amintit şi în şedinţa de data trecută, cu mare discernământ să vă gândiţi cine să preia acea activitate sau s-o desfiinţăm şi s-o reorganizăm, mie Moş Nicolae mi-a adus un nume, nu are rost să-l scot în evidenţă acum, chiar sunt mulţumit de acel nume şi chiar îi urez succes şi o să aibă sprijinul din partea mea şi probabil şi din partea comisiei pentru că îl văd un tip care chiar are aptitudini pentru aşa ceva şi m-aş bucura să accepte, bine înţeles după un concurs, dar este necesar acolo o mare reorganizare şi vă rog să ţineţi cont de propunerea asta şi în special să găsim soluţia pentru turism.
Dl.Sipos Gyorgy: Dl.Lazurca are nevoie de un secretar acolo.
Dl.Buza Gavril: Totuşi şi nu totuşi, acest director a lucrat ani de zile împreună cu noi, noi am colaborat foarte bine cu dânsul şi pe această cale vreau să mulţumesc această colaborare.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, o făceam şi eu, şi sigur cu toate zâmbetele produse de observaţia d-lui Duka, mulţumesc oficial, în nume personal şi permiteţi-mi să cred în numele multora dintre dumneavoastră pentru activitatea depusă de dânsul la noi, la Consiliul judeţean, la Centrul cultural, şi felicitări noului ambasador al României la Vatican. Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Mulţumesc, am reţinut votul pentru al domnului Duka. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.191/2006
privind încetarea raportului de muncă a domnului Lazurca Gabriel Marius, manager al Centrului Cultural Judeţean Arad.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind numirea unui cenzor din partea Consiliului judeţean la SC.Continental Vest S.A.
Dl.Matula Iosif: Propunerea venită din partea noastră este doamna Sava Arabella care este director economic la Camera de Comerţ. Este în sală? Nu este. Repet, este director economic la Camera de Comerţ. Nu este din Consiliul judeţean, pentru nivelul la care este solicitat am încercat să găsim, într-adevăr o persoană foarte potrivită. Îmi cer eu scuze, la prima şedinţă va fi aici şi o voi prezenta.
Dl.Duka Iosif Atila: A mai rămas cineva la Camera de Comerţ, că toată lumea pleacă de acolo.
Dl.Matula Iosif: Nu este instituţie subordonată, nu ştiu, nu vă pot răspunde. Posibil că sunt locuri libere. Supun votului dvs. propunerea. Cine este pentru? 25 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 5 (Oneţ Aurelian, Purcaru Mircea, Herlo Rodica, Rotaru Zoea, Sabău Gheorghe).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.192/2006
privind numirea unui cenzor din partea Consiliului judeţean la SC.Continental Vest S.A.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind avizarea Planului Urbanistic Zonal construire cartier rezidenţial Vladimirescu extravilan.
Dl.Duka Iosif Atila: Chiar ne-ar fi interesat să aruncăm o privire asupra acelui proiect că nu ştim sigur dacă este vorba de terenul vândut cu 1 Euro mp. sau de alt teren, chiar ne-a interesat şi nu a venit nimeni să ne arate despre ce este vorba.
Dl.Matula Iosif: Domnul Duka, noi avizăm un PUZ acolo, care are toate avizele.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, dar nu am văzut doar documentaţia şi aici în materialul pe care l-am primit scria că sunt şi schiţe şi alte documente şi nu le-am văzut. Eu nu pot să votez în necunoştinţă de cauză. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Garantez că toate aceste documente le puteţi consulta. Cine este pentru? 28 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Duka Iosif Atila, Purcaru Mircea).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.193/2006
privind avizarea Planului Urbanistic Zonal construire cartier rezidenţial Vladimirescu extravilan.
Diverse:
Dl.Matula Iosif: Am promis la diverse că voi răspunde observaţiilor domnului Duka. Prin promovarea, îmi pare rău, nu le-am numărat, peste zece proiecte de hotărâri de guvern pe care le-am iniţiat la nivel de Consiliu judeţean, am reuşit în această parte a anului, cu sprijin consistent parlamentar arădean să atragem fonduri spre judeţul Arad din fondul de rezervă al Guvernului. Aceste proiecte de hotărâre, au fost comasate în cele două ieşite până în acest moment care au suferit multe modificări pentru că sigur, noi am solicitat foarte mult, am obţinut mult şi s-au concretizat în cele două proiecte de hotărâre. Acele solicitări le-am făcut pe baza documentaţiilor depuse de către primării. Pe parcursul întregului an 2006, aşa cum am făcut-o şi în 2005, la întâlnirea cu primarii, cu viceprimari am transmis mesajul de care mulţi s-au săturat deja. Domnilor primari, daţi-i bătaie la proiecte, programe, atrageţi finanţări, veniţi cu SF-uri, veniţi cu proiecte pe care le-ai demarat. Aceşti bani am atras pe asemenea documentaţii. Nu vreau să intru în polemică cu un primar sau altul chiar dacă domnul Duka a pronunţat nume, dar nu suntem noi, Consiliul judeţean, vinovat că unii primari nu numai că nu dau niciodată pe la Consiliuljudeţean să participe la prezentarea proiectelor pe care le are şi Guvernul şi noi, nu se informează, nu se documentează, nu vin cu studii şi cu asemenea documentaţii, dar se trezesc în anumite momente că nu au primit bani. Ce au făcut de-a lungul unui an, sau se trezesc în ceasul al 12-lea, pe mine personal mă doare că unii primari trăiesc încă în alte epoci şi nu trăiesc în prezent când România intră în Uniunea Europeană şi în momentul în care noi toţi ca echipă transmitem acest mesaj. Banii în România vor veni pe proiecte, finanţările vor veni pe documentaţii serios întocmite. S-a dus vremea când punem mâna pe un telefon şi cerem să ni se dea, nu mai pică nimic fără ceea ce noi împreună ca echipă consider că am promovat în ultimii ani. Vreau să vă spun că, în Chişineu Criş şi fără să se ceară au intrat numai 10 miliarde numai în ultimele luni, chiar dacă nu s-a venit cu proiecte sau asemenea iniţiative. E suficient să amintesc 6,4 miliarde pe o clădire-şcoală, e suficient să amintesc 1,5 miliarde lei la termoficare, sper eu ca şi chiseuan să fie utilizaţi aşa cum trebuie, e suficient să amintesc alte 500 milioane pentru o grădiniţă, e suficient să amintesc într-o ultimă discuţie pe care am avut-o cu domnul ministru Hărdău sâmbătă, să mai vină un miliard tot în Chişineu Criş, fără să ni se ceară, repet, documentat. Sper, din acest moment nu mai pronunţ nume ca să avem tot mai puţini primari care nu înţeleg cum se obţin bani în anul 2007-2008 pentru binele şi dezvoltarea localităţii lor. Să nu uităm dragi colegi că imediat la aprobarea proiectului bugetului pe 2007 noi avem doar un singur criteriu sau două criterii când vom aloca cei 20 %, proiecte şi programe, infrastructură localitate, nu vom mai avea alt criteriu, o transmitem de mult. Îmi pare rău pentru acei primari care nu vor depune la noi nici un proiect şi după aceea vor plânge că ei de ce nu au primit bani. Am promovat cu sprijinul dvs. şi mă bucur de acest lucru, de peste un an acest principiu pentru că am încercat într-adevăr să alocăm fonduri într-adevăr pe proiect, pe programe şi sunt foarte mulţi care o fac, şi cred consultând listele din tot spectrul politic, aşa cum îmi place să cred că eforturile noastre, nu a mele, ale noastre pe încă un proiect de hotărâre de astăzi va face ca fiecare din cele 78 de localităţi din judeţul Arad să primească o anumită sumă tocmai pentru a-şi putea închide aşa cum trebuie anul financiar 2006. In acest moment se discută poate ultimul din acest an, proiect de hotărâre de guvern şi al nostru şi repet, sper ca toate cele 78 de localităţi să fi beneficiat de aceste fonduri. Vă mulţumesc.
D-na Rotar Zoea-Treji: Domnule preşedinte, nu-i frumos că vorbesc după dvs., dar eu am vrut să vorbesc înaintea dvs. dacă se putea, poate nu aţi observat,
Dl.Matula Iosif: Imi cer scuze.
D-na Rotaru Zoea-Treji: Aş dori să ridic astăzi 3 probleme. Consiliul judeţean Arad ar putea să facă propuneri pentru 2 programe guvernamentale absolut necesare pentru învăţământul rural. Primul este acela care ţine de informatizarea învăţământului. Dacă a fost şi este încă un program guvernamental 200 Euro ajutor calculatoare pentru elevi, dacă şcolile majoritatea au primit un anumit număr de calculatoare, se întâmplă ceva la limita dintre dramatic şi tragic. Pentru că salariile cadrelor didactice nu au fost dublate, dacă 5 % dintre profesorii din cadrul rural au calculatoare proprii este mult. Am făcut un studiu concret. Prin urmare aş sugera să înaintaţi o propunere prin care să se acorde un sprijin financiar cadrelor didactice să poată să-şi pregătească lecţiile în AEL acasă, sunt soft-uri, este AEL dar oamenii nu au cu ce să-şi pregătească lecţiile, nu au pe ce să se documenteze, cu ce să se informeze şi la un profesor sau învăţător cu 4-5-6 milioane, care este îngropat în grijile zilnice materiale, nu putem cere să-şi cumpere un calculator. A doua propunere, pe care aş dori să o înaintaţi, după model european pozitiv.
Dl.Matula Iosif: Imi cer scuze, precizarea calculatoare pentru
D-na Rotaru Zoea: Pentru profesori, ajutor financiar ca profesorii să-şi cumpere calculatoare proprii măcar pentru cei care au până la 10 milioane salar. Cei care sunt mai în vârstă o să zică: Doamna Rotaru, şi noi vrem calculator. Cum consideraţi dvs. toţi au nevoie de calculatoare şi n-au, puteţi verifica şi dvs. şi dacă verifică toată ţara, o să vedeţi că încă au şi mai puţin. Si atunci cum să facem informatizarea învăţământului şi să folosim softurile în care s-au băgat atâţia bani, dacă omul personal nu are cu ce să se pregătească. Doi, trebuie să facem un program guvernamental în care să realizăm asistenţă socială reală copiilor din mediile defavorizate din mediul rural, copii pe care îi cunoaşte fiecare şcoală în parte, fiecare primărie şi care să beneficieze de program suplimentar de pregătire pentru recuperarea rămânerilor în urmă la învăţătură, în şcoală, şi aceasta ar presupune două aspecte şi anume, primul, să se asigure de către comunităţile locale o minimă masă de prânz aşa cum se întâmplă peste tot în ţările civilizate din banii comunităţii locale sau pe program guvernamental, şi plata învăţătorilor sau profesorilor care rămân cu copiii la ore suplimentare de pregătire după-amiază. Este program de asistenţă socială în toată Uniunea Europeană şi dacă mergem în Ungaria şi dacă mergem în altă parte întâlnim acest sistem, toată lumea are. A treia problemă pentru noi, pentru judeţul Arad. Când eraţi dvs. în opoziţie aţi criticat foarte dur ce se întâmplă cu laptele şi cornul. Eu, vă propun chiar să ne gândim serios, chiar să facem o treabă bună pentru corn măcar. Si vă dau un exemplu. La Nădab, se descarcă două lăzi de biscuiţi, eu nu vă spun ce cantitate are un pacheţel, deci e o felie de Eugenie, dacă dai cu o pungă mare spargi capul, copiii săracii mănâncă şi se uită să vină maşina să aducă şi biscuiţii aceia şi la Nădab este fabrică care face cornuri, brutărie care face cornuri. Sigur că la lapte trebuie o licitaţie centralizată la nivelul judeţului, că se duce brânza aceea. Asta mănâncă copiii. O bucată dintr-un biscuite care nu e nici dulce, nici sărat şi bucăţica aceea de brânză, deci departe de cornul acela, care sigur că din când în când l-am putea înlocui. Nu este localitate, azi am fost la Grăniceri şi mi-am cumpărat un corn că e post, extraordinar de bun pentru o sumă care e mai mică decât cea pe care o plătim noi pentru biscuiţii aceia. Dragi colegi, sunt foarte mulţi copii, ştiu că nu mă credeţi, dar duceţi-vă în mediul rural să vedeţi, la limita sărăciei, care eugenia aia mănâncă şi asta aşteaptă şi nu ştiu dacă mai mănâncă la prânzi sau mai mănâncă după amiaza. De ce nu puteam să facem o licitaţie şi să dăm consiliilor locale cornurile. Încălcăm legea, dar cine face legea? Dacă cineva a făcut-o prost, nu suntem noi capabili, nu noi oamenii facem legile? Ca să câştige cineva şi să bage atâţia bani în buzunare şi copilul să rămână cu aproape nimic. Duc biscuiţii o dată pe săptămână ca să nu facă transport în fiecare zi, pe când la brutărie şi la Nădab şi la Grăniceri nu-i problemă că merge şi ia 100 sau 200 de cornuri. Vă rog să vă gândiţi serios la această problemă. Vă mulţumesc pentru toate,
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte vă mulţumesc pentru receptivitate, cel puţin în 80 % din sesizările care le facem aici, constat că totuşi dvs. sunteţi de bună-credinţă, totodată vreau să vă mulţumesc pentru faptul că aţi rezolvat parcarea pentru angajaţii consiliului judeţean, dar tot în acest context aş dori să vă amintesc că mai aveţi şi alţi colegi din consiliul judeţean, respectiv consilierii care cam greu parchează în jurul palatului administrativ şi această problemă încă nu este rezolvată şi în continuare insist să găsiţi o soluţie. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Doamna profesor, îmi permit să vă consult, aţi informat şi Inspectoratul şcolar legat de aceste probleme la şcoli.
D-na Rotaru Zoea: Cu cornurile şi cu biscuiţii? Da, ştiu şi colegii noştri, însă problema este că licitaţia se face de consiliul judeţean.
Dl.Matula Iosif:Corect, aşa este. De fapt, licitaţia nu se mai face la consiliul judeţean, licitaţia este la nivel naţional în sistem electronic.
D-na Rotaru Zoea: Asta e şi mai rău, domnule preşedinte, cineva trebuie să ridice vocea şi să spună. Colegii noştri de la inspectorat degeaba spun pentru că nu-i aude nimeni. Eu am spus aici, mă auziţi dumneavoastră vă aude cineva mai sus şi poate se trezesc într-o bună zi să-şi dea seama că greşim, toţi greşim, nu e problema asta, muncim greşim, dar când ne dăm seama că am greşit să ne reparăm greşeala.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut. Vă mărturisesc pentru că vorbeaţi de perioada noastră de opoziţie ca şi cadru didactic, atunci când s-a aplicat această măsură, eu gândeam altfel, recunosc, prefeream ca fiecare elev să primească o sumă în mână şi sunt sigur că în acea localitate se dezvoltă o mică afacere din care fiecare să-şi poată cumpăra un corn sau un pahar cu lapte.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, banii în mână să ştiţi că-i iau părinţii, ştiţi la care `părinţi` mă refer şi copiii nu mai mănâncă nici cornul acela. E bine să ducă firma care câştigă. la consiliul local, cornurile la şcoală. E foarte bine, sau în zonă, nu e o problemă ca exact în localitatea respectivă.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Dacă nu mai sunt alte probleme.
Dl.Silaghi Ioan: Noi preconizăm să mai ţinem o şedinţă de consiliu judeţean pe data de în 28 decembrie. Întrucât sunt sărbătorile în prealabil, noi ne-am gândit să procedăm ca la această şedinţă să vă chemăm tot în 28 mai devreme pentru şedinţele de comisii ţinând cont că ar trebui să vă chemăm în sărbătorile Crăciunului în şedinţele de comisii, dacă agreaţi această propunere.
D-na Fîciu Aniela: Cu o singură condiţie, materialele când le primim?
Dl.Silaghi Ioan: Când veniţi la şedinţă,
Dl.Matula Iosif: Incercăm să le pregătim pe toate cu o zi înainte.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, ce subiecte sunt? Dacă e bugetul, nu prea se poate vorbi despre el în 2 minute.
Dl.Matula Iosif: In mod norma, bugetul nu mai are cum să fie, dacă nu a fost aprobat până în acest moment, şi cunoaştem tot ce se întâmplă în parlament, mă îndoiesc că vom mai discuta bugetul în acest an.
Dl.Duka Iosif Atila; Dacă sunt 2-3 puncte pe ordinea de zi cu greu dar le putem parcurge în jumătate de oră, dar să avem materialele din timp.
Dl.Matula Iosif: Posibil vom avea un număr foarte mic de proiecte de hotărâri şi în acest context v-am propus această variantă. Cine doreşte, poate să treacă cu o zi înainte pentru a prelua materialele şi a le analiza.
D-na Herlo Rodica: Aş vrea să invit colegii noştri care doresc, împreună cu comisia de cultură, la Caravana integrării pentru care am aprobat astăzi o parte din banii care s-au alocat şi în acest sens. Cei care doresc programul acestei caravane, îl pot vedea după această şedinţă când comisia de cultură mai are o şedinţă de comisie pentru finalizarea caravanei. Este vorba de deplasarea unei caravane culturale în diferite localităţi ale judeţului cu diferite programe artistice, care să marcheze integrarea noastră în Uniunea Europeană. Cei care sunteţi doritori mi-ar face plăcere să veniţi împreună cu noi.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc eu pentru această invitaţie şi în final îmi permit, sper că fiecare din dvs. a primit un mic chestionar, nu am abandonat ideea de a achiziţiona laptopuri pentru consilierii judeţeni, dorim să vedem situaţia la zi, unde ne situăm cu utilizarea lor şi să decidem în consecinţă la proiectul de buget pe 2007. Vă rog să completaţi şi să le lăsaţi completate. Mulţumesc, şi vă urez în continuare o după-amiază plăcută.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi