Şedinţă ordinară 16.07.2004
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
a şedinţei Consiliului judeţean Arad din data de 16 iulie 2004
ora 12,00
Proiect de hotărâre privind adoptarea Regulamentului de funcţionare al Consiliului judeţean Arad.
Proiect de hotărâre privind numărul şi componenţa comisiilor de specialitate ale Consiliului judeţean Arad.
Proiect de hotărâre privind plata indemnizaţiilor lunare a preşedintelui, vicepreşedinţilor şi consilierilor judeţeni, cu începere din 01.07.2004.
Proiect de hotărâre de constituire a resurselor bugetare destinate onorârii obligaţiilor Consiliului judeţean Arad la finanţarea proiectului PHARE R0.0104.02/51 `Scoala şi Educaţia, Mijloc şi Metodă spre o Societate Multiculturală`.
Proiect de hotărâre privind modificarea listei de investiţii pe anul 2004.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi a tarifelor la canalizare practicate de Regia Autonomă Apă-Canal Arad.
Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii nr.2/29.01.2004 privind taxele ce se încasează de Consiliul Judeţean Arad prin Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat Nădlac, Vărşand şi Turnu.
Diverse.
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 16 iulie 2004
Prezenţi : Seculici Gheorghe-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Ardelean Cornelia, Calimente Mihăiţă, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Ioţcu Petru Nicolae, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Negrea Daniel, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Sabău Gheorghe, Stragea Cristian Dimitrie, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vasii Vasile-membrii, Silaghi Ioan, secretarul general al judeţului. Absent Igaş Traian Constantin.
Dl.Silaghi Ioan: Bine aţi venit la prima şedinţă de lucru a Consiliului judeţean Arad după noua constituire. Avem majoritatea consilierilor în funcţie, deci putem să lucrăm valabil.
Dl.Seculici Gheorghe: Vă mulţumesc domnule secretar general. Bună ziua domnilor consilieri, aş vrea să dau citire ordinei de zi şi să o supun la vot.
Proiect de hotărâre privind adoptarea Regulamentului de funcţionare al Consiliului judeţean Arad.
Proiect de hotărâre privind numărul şi componenţa comisiilor de specialitate ale Consiliului judeţean Arad.
Proiect de hotărâre privind plata indemnizaţiilor lunare a preşedintelui, vicepreşedinţilor şi consilierilor judeţeni, cu începere din 01.07.2004.
Proiect de hotărâre de constituire a resurselor bugetare destinate onorârii obligaţiilor Consiliului judeţean Arad la finanţarea proiectului PHARE R0.0104.02/51 `Scoala şi Educaţia, Mijloc şi Metodă spre o Societate Multiculturală`.
Proiect de hotărâre privind modificarea listei de investiţii pe anul 2004.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi a tarifelor la canalizare practicate de Regia Autonomă Apă-Canal Arad.
Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii nr.2/29.01.2004 privind taxele ce se încasează de Consiliul Judeţean Arad prin Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat Nădlac, Vărşand şi Turnu.
Proiect de hotărâre privind desemnarea d-lui Moş Ioan în Consiliul consultativ al unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc.
Diverse.
Dl.Silaghi Ioan: Ne cerem scuze pentru că ordinea de zi a fost
îmbogăţită în ultimul moment, dar problemele stringente ale activităţii Consiliului judeţean ne obligă să adoptăm şi aceste proiecte de hotărâri astăzi. Sperăm ca pe viitor asemenea practici să fie cât mai rare. Având în vedere vacanţa de legiferare a consiliului judeţean s-au adunat probleme care sunt stringente şi trebuie să le rezolvăm.
Dl.Seculici Gheorghe: Mulţumesc. Aş supune la vot. Cine este pentru această ordine de zi? 32. Voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat ordinea de zi prezentată.
Dl.Seculici Gheorghe: Să trecem la primul punct de pe ordinea de zi.
Dl.Silaghi Ioan: Domnule preşedinte. Mai este o problemă. Conform vechiului regulament şi a viitorului regulament pe care îl veţi adopta, există o prevedere care spune că secretarul judeţului trebuie să prezinte înainte de începerea şedinţei, procesul-verbal de la şedinţa anterioară şi dacă aveţi observaţii de făcut, le puteţi face. Procesul-verbal de la şedinţa anterioară este destul de lung, mai mult nici nu au fost luări de cuvânt pe marginea materialelor, unor proiecte de hotărâri prin care să se fi adoptat ceva, este acea şedinţă de constituire, ştiţi cât s-a vorbit, nu prea au fost luări de cuvânt, dacă vreţi, eu pot să-l citesc, dar cu înţelegerea dvs. cred că am putea să-l sărim astăzi, având în vedere că avem o ordine de zi încărcată. Cum credeţi.
Dl.Parpală Caius: eu propun să nu mai citiţi la nici o şedinţă procesul-verbal, nici înainte nu se citea, ştiţi bine. Aceasta este o cutumă din regulament pe care-l putem sări cu acordul nostru al tuturor.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este de acord cu propunerea d-lui Parpală? 32 de voturi.
Atunci intrăm în ordinea de zi.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind adoptarea Regulamentului de funcţionare al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Materialul l-aţi primit din timp, l-aţi analizat. Cine are obiecţiuni?
Dl.Duka Iosif Atila: Aş avea de adăugat. La secţiunea Constituirea Consiliului judeţean Arad art.3 şi 4. Ori ne conformăm acestor articole, ori le eliminăm. In speţă: `In vederea validării mandatelor consilierilor aleşi, se alege, la propunerea preşedintelui de şedinţă, din rândul acestora prin vot deschis, pe întreaga durată a mandatului consiliului, o comisie de validare, alcătuită dintr-un număr de 5 consilieri. Deasemnarea membrilor comisiei de validare, se face, în funcţie de numărul voturilor obţinute de fiecare candidat, în ordine descrescătoare, până la completarea numărului de membri stabilit.` Noi neuzând de acest regulament nefiind adoptat, am ales numai 3 membri în comisia de validare. Eu cred că ar fi corect să punem 5, iar la art. respectiv la secţiunea II Constituirea şi funcţionarea comisiilor pe domenii de activitate, art.36. eu aş propune să mai adăugăm în sarcinile comisiei III Comisia pentru servicii publice şi turism, problemele sportive şi de tineret pentru că comisia IV oricum are foarte multe probleme şi din experienţa anilor trecuţi respectiv legislaţia trecută ştiu că le-a fost foarte îngreunată munca, iar la comisia III a fost foarte lejeră. Eu aş propune să introducem problemele sportive şi de tineret alături de turism Comisia pentru servicii publice şi turism. Mulţumesc.
Dl.Seculici Gheorghe: Imi cer scuze, cred că este o problemă cu audiţia, eu personal nu am înţeles ce aţi propus, dar probabil a fost reţinut de secretariatul tehnic. Vorbiţi în microfon, vă rog.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş dori ca să se adauge la activitatea comisiei III servicii publice şi turism problemele sportive şi de tineret datorită faptului că Comisia III are destul de puţine sarcini, iar comisia IV este împovorată cu probleme de cultură, învăţământ, sănătate, sociale. Din experienţa trăită în legislaţia trecută am observat că ei au foarte mult de lucru, iar noi am avut probleme foarte puţine şi eu cred că se leagă turismul de sportul şi problemele de tineret. Mulţumesc.
Dl.Seculici Gheorghe: Mai sunt alte propuneri? Dl.Creţu.
Dl.Creţu Ioan: Domnule preşedinte, domnilor vicepreşedinţi, domnule secretar, noi am adoptat o lege privind modul de elaborare a actelor normative şi ca să-i dăm şi regulamentului nostru un aspect cât de cât juridic, numerotarea pe secţiuni este bună, pe articole, în cadrul articolelor aliniatele să fie numerotate cu cifre, 1, 2, 3, iar în cadrul aliniatelor cu litere, de exemplu vedeţi Consiliul judeţean Arad, în temeiul art.104 alin.1 lit.b, vedeţi cum se dă într-o lege. La articolul 1 sunt 3 aliniate. In cadrul articolului dacă sunt mai multe aliniate să le numerotăm cu litere. Aceasta este forma unui act normativ, unui act juridic. Iar ca amendamente, la secţiunea a II-a, după articolul 36 pentru a fi, tot ca aspect juridic, să fie mai clar, aş propune un nou articol 36`: Numărul membrilor într-o comisie este impar şi propunerea este de 5 membri în fiecare comisie. Aş propune un nou articol ca să spunem avem şase comisii, într-o comisie nu pot fi nici 4, nici 6, ci un număr impar şi propunerea mea este ca să avem comisii formate din 5 membri, ca să fie cuprins acesta în regulamentul nostru de funcţionare. Tot aici, propunerea este, la Senat un membru putea să facă parte din 2 comisii, aici la noi propunerea este să facă parte dintr-o singură comisie şi să specificăm, fiecare consilier poate să facă parte doar dintr-o comisie, ca să fie stipulat în acest regulament al nostru. La art.38 aliniatul ar fi c) Convocarea la şedinţe în comisii se face de către Compartimentul Asigurare Logistică pentru că ar fi eliptică de subiect. Convocarea consiliului judeţean o face preşedintele, iar convocarea în şedinţe, pe comisii, era eliptică de subiect, o face compartimentul Asigurare Logistică. In final.
Dl.Seculici Gheorghe: Sunteţi amabil să repetaţi încă o dată propunerea asta concret.
Dl.Creţu Ioan: La art.38 alin.c ar fi: Convocarea în şedinţe pe comisii a consilierilor o face Compartimentul Asigurare Logistică. Alin.3. Aş vrea să vă spun, după art.44 aş propune un nou articol: Consilierii au dreptul la plata cheltuielilor de transport, de la domiciliu la consiliul judeţean sau decontarea preţului carburanţilor când se deplasează cu maşină proprie la şedinţele consiliului judeţean sau la şedinţe pe comisii. Scrie şi în lege, de aceea spun să-l băgăm şi în regulamentul nostru. Si aş spune încă un aliniat la articolul 44 : Deasemenea au aceleaşi drepturi când se deplasează în cadrul judeţului sau în afara lui din însărcinarea consiliului judeţean, cât şi la diurnă de deplasare, în consiliile legii, când depăşesc 12 ore. Deci să stipulăm şi în regulamentul nostru drepturile, să fim acoperiţi din punct de vedere financiar. Vă mulţumesc.
Dl.Csepella Ioan: Aş vrea să revin la propunerea d-lui consilier Duka Atila care a propus ca problemele de sport şi tineret să fie trecute la Comisia de servicii publice şi turism. Părerea mea este că problemele culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret nu aş fi de acord să le separăm. Eventual sănătate, probleme sociale ar putea să treacă la servicii publice. Aceasă propunere aş face-o eu.
Dl.Tolea Adrian: Aş avea şi eu o propunere. La art.38 primul aliniat spune că: în prima şedinţă de lucru, comisiile de specialitate pe domenii îşi aleg din rîndul membrilor lor un preşedinte şi un secretar şi îşi adoptă regulamentul de funcţionare. Propun să fie introdus şi un vicepreşedinte, deci aleg din rândul lor un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar.
Dl.Parpală Caius: Art.38 este conform Legii administraţiei publice care precizează că în comisii se alege un preşedinte şi un secretar. Atât. Nu putem noi să exceptăm o lege.
Dl.Seculici Gheorghe: Dacă mai sunt propuneri?
Dl.Silaghi Ioan: Intrucât a apărut Legea 286/2004 de modificare şi completare a Legii administraţiei publice locale 215/2001, în opinia mea se impune ca la art.18 alin.3 să îl completăm şi să aibă următorul conţinut: Proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi a unei şedinţe de consiliu judeţean, pot fi propuse de către o comisie de specialitate sau din iniţiativa unui consilier susţinut de 4 consilieri, de preşedinte, de vicepreşedinţi sau de cetăţeni. Redactarea proiectelor se face de către cei care le propun cu sprijinul secretarului general şi al serviciilor de specialitate din cadrul aparatului propriu. Se impune această modificare deoarece în această lege de modificare a Legii de bază a administraţiei publice există text expres care spune că proiectele de hotărâri pot fi propuse de consilieri, de preşedinte, de vicepreşedinţi sau de cetăţeni. Ca să ne aliniem la această modificare propun să fiţi de acord cu completarea acestui aliniat în felul în care l-am redactat.
Dl.Seculici Gheorghe: Dacă mai sunt şi alte propuneri? Supun atunci în ordinea în care s-au făcut propunerile dvs. Dl.Duka propune la art.3 o modificare cu privire la numărul membrilor în comisia de validare. Având în vedere că la prima şedinţă de constituire a consiliului judeţean acest număr deja a fost votat, consider că rămâne numărul 3 pentru că este deja o hotărâre elaborată, este prima hotărâre a consiliului judeţean de desemnare a numărului de 3 membri în comisia de validare.
Dl.Silaghi Ioan: Acesta este un proiect care a fost făcut pentru prima şedinţă de constituire.
Dl.Seculici Gheorghe: Domnule secretar aş avea o rugăminte, pentru că apar tot felul de discuţii, în momentul redactării materialelor v-aş ruga să notaţi deasupra materialului că este un proiect de hotărâre pentru şedinţele următoare, ca să nu mai apară discuţii. Supun la vot pe articole. Cine este pentru respectarea proiectului nostru de hotărâre pe care l-am votat în prima şedinţă de constituire. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? Dl.Duka Iosif Atila. Abţineri? Deci rămâne numărul 3 membri în comisia de validare. Aţi propus la art.36 şi atunci aş lega-o de propunerea d-lui Csepella care solicită respectarea din proiectul de hotărâre, respectiv în comisia III servicii public să fie introdus şi activitatea sportivă şi de tineret. Dl.Csepela propune la acelaşi articol să rămână aşa cum este în proiectul de hotărâre. Cine este pentru propunerea d-lui Duka? Dl.Duka. Cine este împotrivă? 31 voturi. Deci rămâne propunerea d-lui Csepella cu varianta propusă de executiv. Propunerea făcută de dl.consilier Creţu cu privire la modalitatea de redactare a regulamentului de funcţionare, este vorba doar de procedura de redactare, care nu modifică nimic din conţinutul proiectului. Cred că toată lumea este de acord. La art.36 este respectată propunerea dvs. sunt 6 comisii cu 5 comisii. Nu cred că are rost să o supunem la vot. La art.38 propuneţi, cred că aparţine de partea de redactare, nu o mai supunem la vot. Aţi mai avut o altă propunere.
Dl.Silaghi Ioan: Este o greşeală de redactare a numărului articolelor. După 40 urmează 44.
Dl.Seculici Gheorghe: Eu cred că această sumă, indemnizaţia pe care o primesc consilierii pentru şedinţe, cuprind şi această sumă.
Dl.Creţu Ioan: Este vorba de indemnizaţia şi diurna de deplasare.
Dl.Silaghi Ioan: Alte drepturi decât indemnizaţia, cheltuieli de deplasare noi nu am acordat decât atunci când consilierii sunt trimişi în delegaţie de către consiliul judeţean. Atunci acele cheltuieli noi le-am decontat. Dar cheltuielile făcute cu participarea la şedinţele consiliului judeţean nu am plătit. Acum se pune această problemă de a plăti şi aceste cheltuieli.
Dl.Seculici Gheorghe: Supun la vot această propunere. Cine este de acord cu plata acestor cheltuieli cu deplasarea şi indemnizaţia.
Cu majoritate de voturi consiliul judeţean a respins propunerea.
Dl.Seculici Gheorghe: Dl.Tolea propune şi înfiinţarea în cadrul comisiilor a funcţiei de vicepreşedinte pe lângă cea de preşedinte şi secretar. Motivaţia este că în cazul absenţei preşedintelui să existe o persoană pentru semnarea proceselor-verbale de şedinţă.
Dl.Parpală Caius: Semnează preşedintele mai târziu. Este ilegal conform Legii 215.
Dl.Silaghi Ioan: In reglementările care sunt, într-adevăr nu se vorbeşte de post de vicepreşedinte la comisiile de specialitate ale consiliului judeţean şi în opinia mea nici nu aş vedea rostul decât atunci când lipseşte preşedintele să-i ţină locul. Dar dacă se apreciază ca fiind necesar, nu văd că este aşa o mare încălcare a legii dacă se alege vicepreşedinte. Nu este prevăzut de lege, dar dacă dvs. doriţi se poate.
Dl.Popescu Gavril: Stimaţi colegi, legea nu interzice acest lucru. Spune numai ce este obligatoriu. Din punct de vedere formal este o problemă legată de acest lucru dacă noi suntem de acord. Si cred că trebuie să fim de acord pentru că s-ar putea ca preşedintele sau secretarul să lipsească şi atunci cineva trebuie să-i ţină locul. Aceasta a fost ideea. Nu este nici remunerată, este o chestiune formală şi eu zic că ar trebui să o votăm pentru că nu implică absolut nimic din punct de vedere financiar.
Dl.Seculici Gheorghe: Supunem la vot propunerea d-lui Tolea. Cine este pentru? 25 voturi Cine este împotrivă? 7 voturi. Abţineri? –
Si o ultimă propunere a d-lui Silaghi cu privire la Legea 286/2004 legată de art.18 alin.3. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Supun la vot proiectul de hotărâre în ansamblu. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adotat
HOTĂRÂREA NR.75/2004
privind adoptarea Regulamentului de funcţionare al Consiliului judeţean Arad
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind numărul şi componenţa comisiilor de specialitate ale Consiliului judeţean Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Am avut o discuţie cu liderii formaţiunilor politice în general, m-am consultat, nu vă ascund faptul că există o propunere pe care v-am transmis-o, este vorba doar de o propunere şi am făcut această propunere ţinând cont de opţiunea consilierilor în general, meseriile lor şi în acest sens aş vrea să vă întreb dacă există vreo obiecţiune legat de aceste discuţii pe care le-am avut.
Dl.Mandek Francisc: Am o obiecţiune, când am stabilit ieri cu dl.Parpală, era în contact direct cu dl.Popescu la telefon. Am fost propus pentru comisia de servicii publice, turism şi agricultură. Acum văd că apar la comisia juridică. Nu am ce să caut acolo, sunt inginer mecanic. Apar secretar, ceea ce refuz categoric. Nu am ce să caut secretar la comisia juridică fiind inginer mecanic. Este un non sens. Este contra naturii. Mulţumesc.
Dl.Seculici Gheorghe: Pentru ce comisie optaţi?
Dl.Mandek Francisc: Am optat deja ieri pentru comisia III.
Dl.Seculici Gheorghe: Dl.Duka, nu sunteţi interesat de comisia juridică?
Dl.Duka Iosif Atila: Eu sunt interesat pentru comisia III, pentru experienţa acumulată în patru ani.
Dl.Seculici Gheorghe: Vă solicit o pauză de 5 minute pentru discuţii în cadrul grupurilor politice.
Reluăm discuţia. Am luat la cunoştinţă de propunerea d-lui Mandek, renunţă în comisia III dl.dr.Creţu şi am făcut rocada cu dl.Mandek. Dl. Mandek va trece în comisia III, dl.dr.Creţu în comisia V.
Am să vă citesc propunerea pe care am făcut-o împreună cu reprezentanţii formaţiunilor politice până acum. In Comisia buget-finanţe dl.Flueraş Pavel PNL, Sipoş Gheorghe UDMR, Giurgelea Ionel PD, Parpală Caius PSD, Moroşteş Eugen PRM. Comisia de urbanism dl.Tolea Adrian PNL, Ioţcu Petru PD, Csepella Ioan UDMR, Sabău Gheorghe PSD, Rancu Tiberiu PSD. Comisia de servicii publice, comerţ, turism şi agricultură Ardelean Cornelia PUR, Moţica Ana PNL, Mandek Francisc PSD, Duka Iosif PSD, Leahu Sandu PRM. Comisia de cultură dl.Igaş Traian PD, Fîciu Gabriela PNL, Herlo Rodica PSD, Flueraş Ioan PD, Rotaru Treji Zoea-PSD. Comisia juridică: Calimente Mihăiţă PNL, Moş Ioan PD, Creţu Ioan PD, Vasii Vasile-PRM, Căprar Dorel-PSD. Comisia de strategii integrare europeană: Chisăliţă Constantin-PRM, Purcaru Mircea PUR, Stragea Cristian PNL, Negrea Daniel PD, Pereteatcu Cosmin PSD. Dacă nu sunt obiecţiuni, aş vrea să supun la vot această propunere făcută în comun. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.76/2004
privind numărul şi competenţa comisiilor de specialitate ale Consiliului judeţean Arad
Dl.Seculici Gheorghe: In prima şedinţă pe care o veţi avea probabil în cursul săptămânii următoare, probabil vom avea o şedinţă pentru că s-au mai adunat nişte materiale, vă veţi stabili preşedinţii, vicepreşedinţii şi secretarii comisiilor.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind plata indemnizaţiilor lunare a preşedintelui, vicepreşedinţilor şi consilierilor judeţeni, cu începere din 1.07.2004.
Dl.Seculici Gheorghe: Domnu secretar, v-aş ruga să daţi citire.
Dl.Silaghi Ioan: Incepând cu data de 1.07.2004 se aprobă plata indemnizaţiilor lunare pentru preşedintele consiliului judeţean, vicepreşedinţii, precum şi pentru consilierii judeţeni, conform actelor normative mai sus menţionate. Cu ducerea la îndeplinire se încredinţează Serviciul gestiune resurse umane şi salarizare.
Dl.Duka Iosif Atila: Altă dată aveam menţionat şi cuantumul. Nu ştiu e ruşine cuiva de cuantumul pe care-l primeşte. Nu există cuantumul nici la preşedinte, vicepreşedinţi, să nu vadă presa?
Dl.Silaghi Ioan : Să vă explic de ce nu am mai trecut cuantumul. Fiindcă cuantumul este prevăzut de lege şi nu votaţi decât aprobarea plăţii indemnizaţiilor din bugetul consiliului judeţean. Indemnizaţia este stabilită prin lege, atât a consilierilor, cât şi a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, dar nu este un secret. Sunt mulţi colegi care poate nu cunosc această lege. Nu am înţeles de ce nu aţi completat. Nu era nici un impediment.
Dl.Silaghi Ioan: Nu a intervenit nici o modificare, este vechea indemnizaţie.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule secretar, eu vorbesc de vechea practică, în legislaţia trecută în permanentă când era o modificare se trecea cuantumul. Vă feriţi de presă?
Dl.Seculici Gheorghe: Eu cred că legea nu este secretă.
Dl.Duka Iosif Atila: Sunt colegi care votează acum ceva ce poate nu ştiu, măcar să daţi citire, să ştie.
Dl.Seculici Gheorghe: Nu cred că votează în necunoştinţă de cauză. Cred că votează legea.
Dl.Duka Iosif Atila: Mulţumesc.
Dl.Calimente Mihăiţă: Voiam să înbtreb şi eu, sunt colegi care nu ştiu să citească?
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.77/2004
privind numărul şi competenţa comisiilor de specialitate ale Consiliului judeţean Arad
Punctul 4.
Proiect de hotărâre de constituire a resurselor bugetare destinate onorării obligaţiilor Consiliului judeţean Arad la finanţarea proiectului Phare Ro.0104.02/51 Scoala şi Educaţia, Mijloc şi Metodă spre o Societate Multiculturală`.
Dl.Seculici Gheorghe: Sunt discuţii pe marginea acestui material? Nu. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? .
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.78/2004
de constituire a resurselor bugetare destinate onorării obligaţiilor Consiliului judeţean Arad la finanţarea proiectului Phare Ro.0104.02/51 Scoala şi Educaţia, Mijloc şi Metodă spre o Societate Multiculturală`.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind modificarea listei de investiţii pe anul 2004.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? .- Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.79/2004
Privind modificarea listei de investiţii pe anul 2004
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi a tarifelor la canalizare practicate de Regia Autonomă Apă-Canal Arad.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţibneri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.80/2004
privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi a tarifelor la canalizare practicate de Regia Autonomă Apă-Canal Arad
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii nr.2/29.01.2004 privind taxele ce se încasează de Consiliul judeţean Arad prin Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat Nădlac, Vărşand şi Turnu.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.81/2004
privind completarea Hotărârii nr.2/29.01.2004 privind taxele ce se încasează de Consiliul judeţean Arad prin Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat Nădlac, Vărşand şi Turnu
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind desemnarea d-lui Moş Ioan în Consiliul consultativ al unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc.
Dl.Seculici Gheorghe: Domnul Silaghi, dacă doriţi să explicaţi motivul pentru care trebuie nominalizată această persoană.
Dl.Silaghi Ioan: Unitatea medico-socială Ghioroc a solicitat desemnarea de către consiliul judeţean a unui consilier care să facă parte din Consiliul consultativ al Unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc. Acest consiliu este format din mai multe persoane este reprezentant al Consiliului judeţean, cel care a înfiinţat unitatea, reprezentant al Direcţiei de Sănătate Publică, al Direcţiei Muncii şi Solidarităţii Sociale şi aşa mai departe, sunt vreo 5 membrii, din care unul este un consilier judeţean şi ne-am oprit la persoana d-lui Moş Ioan, ca propunere.
Dl.Seculici Gheorghe: Funcţia este neremunerabilă.
Dl.Silaghi Ioan: Este neremunerabilă, nu se dă indemnizaţie şi după părerea mea este şi temporară. In cursul acestui an şi nu prea peste mult timp va trebui să reorganizăm Serviciul de asistenţă socială prin unificarea acestuia cu Direcţia pentru Protecţia Drepturilor Copilului. Va fi o singură instituţie şi atunci s-ar putea ca şi acest colectiv pe care încercăm să-l constituim să fie sau să nu fie sau să fie într-o altă componenţă. Deocamdată este o chestiune temporară dar este absolut necesar ca doamna director să potă demara activitatea care a întârziat puţin.
Dl.Seculici Gheorghe: Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.82/2004
privind desemnara d-lui Moş Ioan în Consiliul consultativ al unităţii de asistenţă medico-socială Ghioroc
Diverse:
Dl.Silaghi Ioan: în mape aţi găsit o serie de formulare de completat. Vă rugăm să le completaţi fiindcă sunt absolut necesare şi să faceţi copie după cartea de identitate sau buletinul de identitate, pentru că fără copie după ele nu vă poate elibera indemnizaţia de şedinţă. De asemenea, vreau să vă pun în vedere că la începerea mandatului trebuie să daţi declaraţie de avere. Eu nu v-am pus formulare în mape, întrucât am considerat că aţi dat recent cu ocazia alegerilor şi vreau să le consider valabile. Dar dacă sunt persoane care de la data depunerii acelei declaraţii la Biroul Electoral Judeţean au intervenit modificări semnificative şi simţiţi nevoia să faceţi o nouă declaraţie nu este nici o problemă şi atunci o să iau în considerare această ultimă declaraţie. Pentru cei care nu vor depune va rămâne valabilă declaraţia depusă la Biroul Electoral Judeţean care ne-a fost comunicată nouă. Dacă aveţi altă opinie vă rog să o exprimaţi. Legat de regulament o să-l modificăm cu ceea ce aţi hotărât astăzi şi va fi publicat în Monitorul Oficial al Judeţului.
Dl.Creţu Ioan: Ar fi bine ca şi Consiliul judeţean şi consilierii să aibe un loc de parcare. Dacă Prefectura are pe dreapta, pe stânga are Municipiul, iar eu când am venit m-am învârtit să văd unde aş putea să găsesc un loc.
Dl.Seculici Gheorghe: O să încercăm să găsim.
Dl.Creţu Ioan: Dacă ne puteţi face o scurtă informare cu privire la starea drumurilor şi ce putem face pentru că oriunde am fost, problema aceasta este o problemă vitală pentru cetăţenii judeţului.
Dl.Popescu Gheorghe: Se lucrează la un material pe această temă, eu cred că până la şedinţa următoare veţi avea acest material legat de drumuri în mape.
Dl.Seculici Gheorghe: Vă mulţumesc încă o dată pentru participare.
Ne mai fiind alte probleme la ordinea de zi, şedinţa Consiliului judeţean ia sfârşit.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Arh.Gheorghe Seculici Ioan Silaghi