Şedinţă ordinară 24.02.2006
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA
nr. 64 din 17.02.2006
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 106 alin. 1 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţa extraordinară în data de 24 februarie 2006, ora 12,00 în sala 70 a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre cu privire la completarea obiectului de activitate al Direcţiei publice de pază Arad.
2. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al judeţului Arad în domeniul public al oraşului Pecica şi administrarea Consiliului local Pecica a terenului înscris în Cartea funciară nr. 664 Turnu.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea unor prevederi din Hotărârea nr. 183/2004 privind organizarea şi metodologia de funcţionare a Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2006, pentru Direcţia publică de pază Arad.
5. Proiect de hotărâre privind eliberarea avizului favorabil pentru Propunerile de restructurare şi reorganizare a secţiilor Spitalului clinic judeţean de urgenţă Arad.
6. Proiect de hotărâre privind acordarea unui aviz favorabil.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia judeţeană de protecţia plantelor şi alte servicii Arad.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Calendarului de evenimente culturale pe anul 2006.
10. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2005.
12. Prezentarea Raportului de activitate al SC Compania de transport public Arad SA.
13. Prezentarea Raportului de activitate al SC Aeroportul SA.
14. Prezentarea Raportului de activitate al Inspectoratului pentru situaţii de urgenţă al judeţului Arad.
15. Diverse.
PREŞEDINTE SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI
ing. Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de
24 februarie 2006
Şedinţa a început cu înmânarea distincţiilor ce au fost acordate prin hotarări ale consiliului judeţean după cum urmează: `Personalitate a Judeţului Arad` d-lui Emil Simăndan, şi `Distincţia de Onoare a Judeţului Arad` post-mortem celor 24 de eroi martiri ai Revoluţiei din Decembrie 1989 de la Arad, urmaşilor acestora.
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan-Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Giurgelea Ionel, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul general al judeţului. Absenţi: Flueraş Pavel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Popescu Gavril.
Dl.preşedinte Matula Iosif: Imi permit să vă salut pe toţi şi să declar deschise lucrările şedinţei noatre de astăzi. Vă propun cele 15 puncte pe care le aveţi fiecare în mapă şi îmi permit suplimentar, cu îngăduinţa dvs., dacă sunteţi de acord, să adăugăm unul singur, venit ulterior, stabilirea preţului Atlasului localităţilor judeţului Arad. Dacă sunteţi de acord cu această propunere suplimentară. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? – Mulţumesc. Dacă sunteţi de acord cu ordinea de zi în ansamblu?
1. Proiect de hotărâre cu privire la completarea obiectului de activitate al Direcţiei publice de pază Arad.
2. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al
judeţului Arad în domeniul public al oraşului Pecica şi administrarea Consiliului local Pecica a terenului înscris în Cartea funciară nr.664 Turnu.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea unor prevederi din Hotărârea nr.183/2004 privind organizarea şi metodologia de funcţionare a Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2006, pentru Direcţia publică de pază Arad.
5. Proiect de hotărâre privind eliberarea avizului favorabil pentru Propunerile de restructurare şi reorganizare a secţiilor Spitalului clinic judeţean de urgenţă Arad.
6. Proiect de hotărâre privind acordarea unui aviz favorabil.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia judeţeană de protecţia plantelor şi alte servicii Arad.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Calendarului de evenimente culturale pe anul 2006.
10.Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a
statului de funcţii pentru aparatul propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2006.
12. Prezentarea Raportului de activitate al SC.Compania de transport public Arad SA.
13. Prezentarea Raportului de activitate al SC.Aeroportul Arad SA.
14. Prezentarea Raportului de activitate al Inspectoratului pentru situaţii de urgenţă al judeţului Arad.
15. Proiect de hotărâre privind stabilirea preţului de vânzare a lucrării `Atlasul localităţilor judeţului Arad`.
Dacă sunteţi de acord cu ordinea de zi în ansamblu? Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In unanimitate Consiliul judeţean a aprobat ordinea de zi.
Dl.Silaghi Ioan: Domnule preşedinte, stimaţi consilieri, vă propun din motive de forţă majoră o inversare a ordinei de zi şi anume punctul 14, prezentarea raportului de activitate a Inspectoratului de situaţii de urgenţă al judeţului Arad să treacă pe primul loc, întrucât dl.comandant trebuie să plece de urgenţă având o situaţie deosebită.
Dl.Matula Iosif: De fapt, aşa cum am anunţat, venind spre o deschidere totală, noi astăzi prezentăm 3 rapoarte de activitate, de la trei instituţii subordonate, vom veni şi cu altele desigur, rapoartele au fost prezentate şi în comisii, au putut fi analizate de către toţi cei prezenţi.
Dl.col.Lucaciu Marcel – inspector şef, Inspectoratul de situaţii de urgenţă a judeţului Arad: Vă mulţumesc foarte mult, solicitarea mea se leagă de faptul că în momentul de faţă a sosit la sediul nostru o delegaţie a vecinilor şi colegilor noştri din Ungaria cu care trebuie să discutăm aspectele unor activităţi comune în 2006. Vă rog să-mi permiteţi să vă prezint în câteva cuvinte activitatea Inspectoratului pentru situaţii de urgenţă a judeţului Arad. Inspectoratul se subordonează din punct de vedere operativ, este o structură a Ministerului Administraţiei şi Internelor, face parte din Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi se subordonează, are o dublă subordonare, din punct de vedere operativ Prefectului judeţului şi din punct de vedere funcţional Inspectorului General al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă subordonat Ministerului Administraţiei şi Internelor. Unitatea are 5 locaţii, una în Arad în care funcţionează inspectoratul şi detaşamentul care deserveşte raionul de bază municipiul Arad, Bârzava, Ineu, Sebiş, Gurahonţ, care sunt unităţi operative de intervenţii. Principalele obiective care au stat în faţa noastră în anul 2005 au fost legate în principal de unificarea celor 2 structuri care au dat noua denumire, Inspectoratul judeţean pentru protecţie civilă şi fostul Grup judeţean de pompieri. In momentul de faţă aceste două structuri funcţionează în cadrul Inspectoratului pentru situaţii de urgenţă. A fost necesară după aceea, reorganizarea din punct de vedere al structurilor subordonate, unificarea gestiunilor şi a serviciilor care funcţionează în cadrul inspectoratelor, implementarea noului sistem privind managementul situaţiilor de urgenţă la nivelul teritoriului naţional, profesionalizarea şi demilitarizarea instituţiilor şi bineînţeles refacerea a tot ceea ce înseamnă asigurarea stării de operativitate. Misiunile instituţiei noastre au 2 mari componente. Prima componentă este legată de asigurarea stării de operativitate. Intervenim pentru stingerea incendiilor, accidente grave pe căile de circulaţie şi celelalte dezastre care pot afecta judeţul. Cealaltă componentă este legată de prevenire existând o inspecţie de prevenire, formată din două servicii, un serviciu de prevenire împotriva incendiilor şi un serviciu de protecţie civilă. Aş vrea să subliniez un lucru care nu se înţelege foarte bine, poate nici la nivelul naţional nici la nivel judeţean nici măcar la nivelul localităţilor, că acest inspectorat de situaţii de urgenţă nu este o moaşă comunală, nu poate să rezolve toate problemele cărora trebuie să le facă faţă comunităţile de pe raza judeţului Arad. Suntem doar o rotiţă, recunosc foarte importantă din acel angrenaj pe care l-am menţionat şi care se cheamă sistemul naţional de management pentru situaţii de urgenţă. Câteva cifre dacă îmi permiteţi: anul trecut pe linia de inspecţie de prevenire au fost efectuate 192 controale şi acţiuni pe linie de prevenire împotriva incendiilor, prilej cu care au fost constatate 808 deficienţe, din care 70 % au fost rezolvate la data controalelor, la 5 societăţi comerciale li s-a întrerupt activitatea datorită incapacităţii lor să respecte normele de siguranţă la foc, au fost acordate peste 370 de avize, din punct de vedere al protecţiei civile au fost acordate 1225 avize şi au fost efectuate 305 controale şi nenumerărate activităţi de pregătire a organelor administraţiei publice din localităţi în vederea aplicării şi cunoaşterii măsurilor de prevenire a populaţiei în diverse situaţii de urgenţă. Din punct de vedere al interferenţei activităţii inspecţiei de prevenire în special serviciul de prevenire, activitatea Consiliului judeţean se referă la măsurile de protecţia populaţiei care trebuie sprijinite financiar de Consiliul judeţean, şi care sunt de înştiinţare, alarmare, protecţie nucleară, biologică şi chimică a populaţiei şi de adăpostire. Cealaltă componentă de asigurarea stării de operativitate, vă pot informa că anul trecut am intervenit la 157 incendii, 16 descarcerări, 44 de activităţi de asistenţă a persoanelor, 81 de limitarea efectelor dezastrelor, 2 de afectare gravă a calităţii mediului înconjurător, 15 alte intervenţii. Mai importante au fost incendiul de la Ineu, foto studio Enigma, o sondă care a ars în vecinătatea localităţii Seitin şi un incendiu grav care a fost pe str.Avrig unde au rezultat 3 morţi. Au fost salvate bunuri de peste 89 miliarde lei, iar pagubele care au rezultat în urma acestor intervenţii au fost de peste 15 miliarde lei. Un singur element de statistică, peste 70 % din incendii au afectat gospodăriile populaţiei ceea ce presupune că pe viitor un alt element al sistemului naţional de managementul situaţiilor de urgenţă, serviciile voluntare care trebuie organizate la localităţi trebuie să crească ca potenţă şi importanţă în comunitate pentru că noi cu serviciile profesioniste facem ceva timp cu deplasarea noastră până acolo. Din punct de vedere al interferenţei activităţii noastre cu Consiliul judeţean, aşa cum spuneam, din punct de vedere al subordonării spuneam că nu există subordonare directă a instituţiei noastre la Consiliul judeţean, dar sunt câteva acte normative şi vorbesc aici de Ordonanţa de urgenţă nr.21/2004, Hotărârea de Guvern nr.1492/2004 şi Legea protecţiei civile nr.481 din acelaşi an care stipulează obligativitatea Consiliului judeţean de a asigura resursele financiare şi sedii pentru funcţionarea acestor instituţii. Anul trecut suportul dvs. financiar la funcţionarea acestei instituţii a fost de 2,5 miliarde de lei din care prin taxe şi impozite inspectoratul nostru a reuşit să `regenereze ` 1 mild. lei, deci contribuţia pe ansamblu a fost de 1,5 mild.lei. In viitorul foarte apropiat, până la sfârşitul acestui an, vă pot informa că trecem printr-un rapid şi grav proces de profesionalizare, îl numesc grav pentru că până la sfârşitul anului 2006 unitatea nu va mai avea militari în termen, ceea ce presupune că tot până la sfârşitul acestui an militarii în termen să fie înlocuiţi cu profesionişti, ceea ce înseamnă un efort financiar deosebit de mare la bugetul naţional. Măsurile care se vor lua nu ne-au fost comunicate până în momentul de faţă, doar ceea ce v-am comunicat dvs. faptul că până la sfârşitul anului urmează ca această instituţie să se profesionalizeze. Dacă sunt întrebări din partea dvs?
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dl.Lucaciu totuşi a vrut să stea mai mult cu noi, chiar dacă noi am vrut să-l lăsăm să plece, a prezentat raportul în întregime, sigur eu vă propun, dacă dvs. veţi fi de acord când ajungem la aceste raporturi, să nu le mai prezentăm în totalitate pentru că ele au fost prezentate şi există, au fost la comisii, pot fi consultate oricând, chiar şi pe parcursul anului se pot veni cu propuneri, soluţii de îmbunătăţire. Dacă sunt întrebări?
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, noi în cadrul comisiei deşi am dezbătut 14, cu `diverse` 15 puncte pe ordinea de zi, observ că la observaţiile comisiilor figurează doar 11 puncte de pe ordinea de zi şi cu predilecţie lipsesc intervenţiile mele personale din cadrul comisiei. Nu ştiu cărui fapt se datorează, poate este o greşeală sau a uitat d-na Abonyi să scrie în procesele-verbale sau a primit indicaţii să uite să consemneze intervenţiile Si aş vrea să fiu punctual pentru că şi dl.comandant se grăbeşte. Eu am avut o iniţiativă în cadrul comisiei la acest punct, îmbrăţişând ideea d-nei directoare de la Spitalul judeţean al Aradului prin iniţiativa dânsei de a înfiinţa o unitate Smurd şi mi se pare absolut corect şi firesc ca această unitate să fie înfiinţată împreună cu Inspectoratul de situaţii de urgenţă, cum zicea şi dl.comandant, ei nu pot să fie moaşă comunală pentru toată lumea. Eu vă rog şi pe această cale, pe dvs. şi pe toţi colegii mei din cadrul Consiliului judeţean să facem toate demersurile pentru înfiinţarea acestei unităţi Smurd. Eu, prin colegul comandantului am rugat să ni se aducă astăzi la cunoştinţă anumite amănunte care stau la baza înfiinţării acestei unităţi. Am înţeles că a mai funcţionat, dar se pare că de la DSP sau poate nu am înţeles bine, cineva s-a opus şi se opune în continuare. Cred că este nefiresc, suntem un judeţ de limită de frontieră la intrarea în comunitatea europeană, eu cred că este absolut necear, mai ales în condiţiile în care se circulă în România. Mulţumesc.
Dl.Vancu Eugen: Vreau să lămuresc pe scurt problema. In pachetul de legi a sănătăţii este prevăzută înfiinţarea de servicii Smurd în toate judeţele.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, şi vreau să vă anunţ că această iniţiativă Smurd a fost discutată de mai mult timp şi cu dl.Lucaciu, este gândită şi aşa cum s-a spus, pachetul legislativ implică şi aşa ceva. Mulţumesc, dacă mai sunt alte intervenţii? Dacă nu, vă mulţumesc.
Dl.Lucaciu Marcel: A funcţionat într-adevăr, s-a numit SIAMUD, printre primele care au funcţionat în România, pe baza unui protocol semnat între Ministerul de Interne la vremea respectivă şi Ministerul Sănătăţii, protocol în urma căruia noi asigurăm tehnica de intervenţii, ambulanţa pe care am primit-o noi de la organizaţia THW, şoferii şi brancardierii, iar Direcţia de Sănătate Publică prin Serviciul de Ambulanţă urma să asigure medicii. Nu mai funcţionează, nu din cauza noastră, ci aşa cum a spus şi dl.consilier, Serviciul de Ambulanţă a retras medicii. Nu vreau să intru în detalii. Dar suntem în momentul de faţă în discuţii foarte avansate cu cei de la Sănătate Publică şi directorul de la Spitalul judeţean şi dacă primim cele 9 ambulanţe din Ungaria, încercăm să constituim 5 servicii Smurd la nivelul judeţului Arad, dacă va exista susţinere din partea Consiliului judeţean pentru că în judeţul Hunedoara funcţionează asemenea staţii, dar toate ambulanţele au fost cumpărate de Consiliul judeţean.
Dl.Duka Iosif Atila: In intervenţia mea de la comisie am intervenit şi cu o altă observaţie, este foarte scump bănuiesc asigurarea unui elicopter, dar se pare că se pot face demersuri pentru a închiria sau de la Ministerul de Interne să avem şi noi în zonă un elicopter pentru a satisface acest serviciu.
Dl.Lucaciu Marcel: In strategia Ministerului Administraţiei şi Internelor pe această linie vă informez că se vor organiza 4 baze de elicoptere la nivel naţional, dintre care cea care va deservi judeţul Arad va funcţiona la Caransebeş.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Legat de răspunsul că figurează observaţii la 11 puncte, sunt cele la care sunt proiecte de hotărâri. Celelalte sunt rapoarte care vă sunt prezentate dvs. şi vor fi în continuare. Trecem la al doilea punct, sau 1 de la ordinea de zi iniţială.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre cu privire la completarea obiectului de activitate al Direcţiei publice de pază Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.12/2006
cu privire la completarea obiectului de activitate al Direcţiei publice de pază Aad.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al judeţului Arad în domeniul public al oraşului Pecica şi administrarea Consiliului local Pecica a terenului înscris în Cartea funciară nr.664 Turnu.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.13/2006
privind trecerea din domeniul public al judeţului Arad în domeniul public al oraşului Pecica şi administrarea Consiliului local Pecica a terenului înscris în Cartea funciară nr.664 Turnu.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind modificarea unor prevederi din Hotărârea nr.183/2004 privind organizarea şi metodologia de funcţionare a Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia II solicită explicaţii în legătură cu reprezentantul ONG-ului. Vă rog dl.secretar general.
Dl.Silaghi Ioan: Din câte sunt eu informat, cred că este vorba de o confuzie, întrucât dl.Chisăliţă nu face parte şi din comisia de expertizarea persoanelor adulte cu handicap. A fost o propunere la vremea respectivă, dar dânsul s-a retras. Este o comisie care am aprobat-o ceva mai demult şi este Comisia de protecţia copilului, unde dânsul face parte drept reprezentant al ONG-urilor.
D-na Fîciu Gabriela: Intr-adevăr aşa este cum a spus dl.secretar general, dar dacă mi-a ridicat mingea la fileu, vreau să-l întreb care este reprezentantul pentru că nu a mai apărut în mapele noastre reprezentantul ONG-ului la persoanele cu handicap, a rămas comisia atunci incompletă. V-am mai adus aminte şi la şedinţa trecută să apară definitivarea comisiei ca şi proiect de hotărâre.
Dl.Chisăliţă Constantin: Aş vrea să spun câteva cuvinte ca reprezentant al ONG-urilor în cadrul comisiei noastre, pentru că n-aş fi dorit să iau cuvântul să vorbesc despre mine însumi, pentru că ne învaţă ce spune şi în scriptură, nu gura ta să te vorbească de bine ci a altuia. Aş vrea să spun că fundaţia noastră are o casă de copii de tip familial de 6 ani unde adăpostim 11 copii. De asemenea în luna martie inaugurăm o casă de bătrâni cu dizabilităţi în Hălmagiu. Am ajutat Spitalul Sebiş în repetate rânduri cu zeci de tone de medicamente, alimente, aparatură medicală ecograf, am ajutat Spitalul de la Ineu în repetate rânduri cu medicamente şi cu lapte praf. Am ajutat Spitalul de la Chişinău şi Grupul şcolar la solicitarea d-lui Burdan în repetate rânduri cu aparatură, alimente, am ajutat Liceul Sebiş la formarea şi înfiinţarea clasei de informatică atunci când se punea problema că trebuia să aibe calculatoare, am ajutat în repetate rânduri echipele de fotbal din Sebiş, chiar acum nu de mult dl.consilier Moroşteş a venit la mine să ajut aceste echipe cu alimente, am ajutat de mai multe ori Universitatea `Vasile Goldiş` cu aparatură medicală pentru Facultatea de medicină, cu scaune stomatologice pentru Facultatea de stomatologie şi am dotat Facultatea de educaţie fizică şi sport. Am ajutat cu o ambulanţă de ultima generaţie Mercedes Spitalul muncipal din Blaj şi Casa copiilor din Blaj, Am ajutat protecţia copilului cu lapte praf pentru sugari, am ajutat în repetate rânduri Spitalul de la Dezna, l-am dotat cu aparatură de fizioterapie şi cu maşini de spălat noi industriale. Am ajutat persoane cu handicap cu zeci de scaune şi cărucioare şi cu aparatură de fizioterapie. Am ajutat la înfiinţarea Secţiei de pompieri din Sebiş, jandarmi şi un sediu de arest pentru Poliţia din Sebiş. Am trimis copii defavorizaţi la operaţii în străinătate şi la Bucureşti. Nu de mult, acum 2 săptămâni pe un anume Marius şi operaţia a costat în jur de 10 mii. Am ajutat zonele sinistrate din Valea Jiului, din Reşiţa, din Bocşa, din judeţul Timiş. Am organizat mai multe tabere în fiecare an în ţară şi străinătate cu copii şi tineri. Am contribuit cu sume destul de mari la înfiinţarea postului de radio 21 Sebiş urmând ca în viitorul apropiat să înfiinţăm unul la Ineu. Săptămâna trecută am trimis 200 de kg alimente unei familii din Arad care a pierdut tata la 41 de ani, electrocutat şi au rămas 6 copii orfani. Asta este doar o parte ce am făcut şi vreau să spun că este un puţin pe care-l fac alături de puţinul altora să putem face ceva pentru cei necăjiţi.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc mult, dl.Chisăliţă. Eu vreau să precizez că această hotărâre modifică doar componenţa cu un membru din partea Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Arad care a schimbat reprezentantul său şi reduce indemnizaţia secretarului comisiei la 75 %. Astea sunt modificările, în rest este componenţa care a fost şi până acum. Dacă sunt alte observaţii? Mulţumesc. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR-.14/2006
privind modificarea unor prevederi din Hotărârea nr.183/2004 privind organizarea şi metodologia de funcţionare a Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2006 pentru Direcţia publică de pază Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al tuturor comisiilor. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul ar.109 din Legea 15/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.15/2006
privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2006 pentru Direcţia publică de pază Arad.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind eliberarea avizului favorabil pentru Propunerile de restructurare şi reorganizare a secţiilor Spitalului clinic judeţean de urgenţă.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia buget-finanţe a solicitat să se obţină până la supunerea aprobării CJ.Arad avizul favorabil de la DSP în calitate de organ de specialitate competent din punct de vedere al actului medical. Comisia juridică susţine restructurarea şi solicită propuneri concrete pentru a se acorda sprijin financiar din partea Consiliului judeţean pentru modernizarea şi eficientizarea activităţii în Spitalul clinic judeţean de urgenţă. La prima observaţie răspund că este în mapele dvs. avizul favorabil din partea Direcţiei de Sănătate Publică, şi aşa cum a fost şi până acum, e normal ca şi după restructurare activitatea Spitalului clinic judeţean va rămâne în atenţia Consiliului judeţean.
Dl.Creţu Ioan: Domnule preşedinte, domnule vicepreşedinte, stimaţi colegi, onorata asistenţă, având în vedere importanţa asistenţei sanitare a spitalului judeţean, asistenţa de urgenţă în momentul de faţă e singurul spital care acordă asistenţă de urgenţă, celelalte spitale teritoriale prin reformele anterioare li s-a limitat activitatea, Ineul ce mai face activitate de urgenţă, restul s-au profilat pe cronici, situaţia în care se găseşte spitalul judeţean, cât şi reformele în sănătate şi ultima reformă cu implicaţii asupra conducerii şi activităţii spitalelor, eu aş ruga-o pe doamna directoare a spitalului, dacă acceptă interdicţiile din ultima lege de reformă a asistenţei sanitare încât managerul poate să fie numai manager şi altceva nu, nici medic, nici cadru universal, dacă acceptă să rămână în continuare ca director, să ne facă o scurtă expunere de intenţiile pe care le are privind reorganizarea spitalului, restructurarea şi proiectele de viitor pe care le are în vedere pentru o bună desfăşurare a activităţii sanitare în judeţul Arad. Vă cer această scurtă informare având în vedere că mâine-poimâine vom intra în comunitatea europeană. Eu am fost 8 ani senator şi preşedinte în comisia de sănătate, am susţinut toată legislaţia privind reforma sanitară, m-am documentat pentru aceasta, fiind şi în ţările de unde am luat noi aceste legi, şi aquiul comunitar, standardele europene în domeniu la care va trebui să ne aliniem, ne va pune serioase probleme. Un singur exemplu: Dacă în alimentaţie, panificaţie, avem 2.000 de mici întreprinderi şi mijlocii de panificaţie, dacă aceste întreprinderi nu se vor alinia la standardele europene, multe dintre ele vor fi închise. Unităţile noastre sanitare, inclusiv Spitalul judeţean Arad nu are autorizaţie sanitară permanentă ci provizorie de funcţionare datorită condiţiilor sanitare în care este. Nu va trece mult timp şi exact aceste standarde europene se vor aplica şi în domeniul sanitar. Si oare câte spitale sunt corespunzătoare din acest punct de vedere, mă refer decât la judeţul nostru. In judeţul nostru îndeplinesc standarde europene la ora actuală Spitalul de la Criş şi ca să vă mai spun şi noul spital care se va construi la Ineu, celelalte nu. Deci se pun probleme serioase atât de structură, a spitalului judeţean, spitalul judeţean când a fost gata nu a primit autorizaţie sanitară de funcţionare pentru că nu corespundea atunci la standardele europene. Deci este o problemă, consider că siguranţa sanitară, siguranţa naţională, cât şi cultura sunt nişte obiective prioritare pentru noi, care trebuie să stea în atenţia noastră, şi trebuie să le sprijinim pentru a nu ajunge în situaţia ca Spitalul judeţean, unicul spital de urgenţă să ajungă la faliment. De fapt plata datoriilor s-a făcut parţial nu total şi astfel doamna directoare poate să ne spună că mai are mulţi bani de plătit pe care trebuie să le plătească şi care se repercutează în bugetul din acest an.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Tocmai datorită importanţei pe care o acordă Consiliul judeţean Arad acestei activităţi, am avut discuţii cu doamna director şi mult înainte de această şedinţă, am invitat-o pe doamna director la şedinţele de comisii tocmai pentru a putea prezenta aceste aspecte, în mapele dumneavoastră sunt şapte pagini care privesc strategia pe termen scurt, mediu şi lung de restructurare şi mai adaug, avizul nostru este un aviz de principiu al Consiliului judeţean, datorat în principal faptului că funcţionează în clădirile noastre, urmând ca Ministerul Sănătăţii să fie cel ce decide şi aprobă această restructurare. Dacă sunt alte observaţii? Dacă nu, supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (dl.Vancu Eugen). Abţineri? 1 vot (d-na Fîciu Gabriela).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.16/2006
privind eliberarea avizului favorabil pentru Propunerile de restructurare şi reorganizare a secţiilor Spitalului clinic judeţean de urgenţă Arad
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind acordarea unui aviz favorabil.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, IV, V, VI au avizat favorabil, comisia III nu a avizat proiectul de hotărâre, comisia buget finanţe a solicitat să se precizeze că destinaţia sumelor rezultate să fie repararea şi întreţinerea drumului. Dacă sunt observaţii la acest punct?.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, aş vrea să vă spun că, cred că există o titulatură nefericită, respectiv proiect de hotărâre pentru acordarea unui aviz favorabil. Lumea a crezut că s-a deschis robinetul cu avize favorabile de la consiliul judeţean. Bănuiesc că trebuia menţionat despre ce aviz este vorba. Dar trecând peste acest impediment, aş vrea să vă informez că în cadrul comisiei nu am avut cu cine să discutăm această problemă, nimeni nu s-a prezentat. Este adevărat că noi am încercat pe telefoanele noastre să contactăm primarul din localitatea respectivă sau pe alţii care ştiau despre acest lucru. Eu cred că în ziua de astăzi, când cetăţenii sunt copleşiţi de taxe, de tot felul de avize să obţină, sunt îngreunaţi în activitatea lor, cred că este inoportună în primul rând, în al doilea rând, drum comunal nu este în subordinea consiliului judeţean, deci eu nu cred că trebuie să ne asumăm răspunderea vis-a-vis de această hotărâre a consiliului local, care dacă aşa consideră să îşi ajute cetăţenii că le impune taxe să o facă, dar fără votul nostru şi fără să ne implice pe noi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Sipos Gyorgy: Intrucât sunt din localitatea Vinga şi este vorba de drumul Vinga-Mailat, pot să răspund domnului Duka, primarul şi respectiv consiliul local au făcut această hotărâre pentru că avem acolo, de la Karany nişte suprafeţe al domnului nu ştiu cum îl cheamă, care intră cu utilaje foarte grele în timpul recoltărilor pe acest drum comunal şi ni-l distruge dacă nu-i limtăm intrarea cumva cu taxe sau cumva nu-i facem o limitare, ni-l va distruge în totalitate şi consiliul judeţean tot poate să dea bani pentru repararea acestui drum pentru că el în 3 zile îl distruge, iar primarul şi primăria de acolo are nevoie de sfinţirea noastră. Păcat că nu s-a precizat despre ce este vorba acolo.
Dl.Matula Iosif: Sigur, mă simt obligat să fac precizarea că este vorba de o taxă pe care Primăria comunei Vinga doreşte să o introducă se referă la utilajele care depăşesc capacitatea 20 de tone.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, din explicaţia succintă a domnului Sipoş, am înţeles că este vorba de campania agricolă. Mă îndoiesc să fie un utilaj agricol peste 20 de tone, dar mie mi se pare că această hotărâre are un pic de iz de răzbunare vis-a-vis de acel domn necunoscut, de altfel cunoscut de domnul Sipos, probabil nu vrea să ne dezvăluie numele dânsului. Eu cred că în situaţia dată în care agricultura este unde este şi cu greutăţile pe care le are, nu este bine să îngreunăm şi să îngrădim drepturile unora. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Dacă nu mai sunt alte observaţii supun votului dvs. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? 2 voturi (Duka Iosif Atila şi Mandek Francisc).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.17/2006
Privind acordarea avizului favorabil la Hotărârea nr.5/2006 a Consiliului local Vinga
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia buget-finanţe a solicitat să se precizeze explicit creşterile salariale 11 % pentru personalul încadrat în cadrul societăţii. Eu ştiu că este prevăzută.
Dl.Sipos Gyorgy: Am cerut să nu fie mai mare.
Dl.Matula Iosif: Este amendament, atunci îl supun la vot. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Cine este pentru întreaga hotărâre? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.18/2006
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.19/2006
privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Calendarului de evenimente culturale pe anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, III, IV, VI au avizat favorabil cu următoarele propuneri: dl.vicepreşedinte Popescu propune alocarea de fonduri pentru ridicarea Monumentului Marii Uniri suma de 2500 RON, comisia II propune ca în calendarul acţiunilor să fie trecut şi următoarele acţiuni: întâlnire cu fiii satului comuna Sistarovăţ şi Agrişu Mare comuna Târnova, comisia IV a aprobat cu următorul amendament: includerea turneului de tenis `Ion Tiriac` 10.000 dolari. Comisia V va face observaţii după studierea materialului.
D-na Fîciu Gabriela: Aş vrea să mă refer doar la propunerea comisiei II ca, în calendar să fie trecute cele 2 acţiuni, eu ca şi vicepreşedinte sunt de acord şi cred că şi comisia noastră pentru că ţinând cont că am luat în considerare că fiecare localitate are o acţiune să fie trecută cu o acţiune în calendar. Vă spun, suma pe care o primeşte este de 15 mil. deci nu este o sumă mare, numai că a fost o neînţelegere, documentaţia trebuia să ajungă la Centrul cultural judeţean. Vă propun şi susţin să fie incluse şi aceste 2 localităţi.
Dl.Matula Iosif: Ca să fim operativi putem să le luăm ca şi amendamente şi să le supunem votului. Cine este de acord cu acest amendament? 29 voturi. Mulţumesc, deci amendamentul comisiei II l-am rezolvat.
Dl.Silaghi Ioan: Intrucât se face fără să se taie alte acţiuni, înseamnă că se va susţine din suma disponibilă.
Dl.Moroşteş Eugen: Dacă parcurgem lista evenimentelor culturale din judeţul Arad pentru anul 2006, observăm că singurul festival de muzică uşoară se desfăşoară în oraşul Sebiş. Este a noua ediţie care se va desfăşura anul acesta. S-a solicitat o sumă de 300 mil. lei din care se primeşte 20 mil. Aş dori, colegii să aprobe suplimentarea sumei de la 20 mil. până la 300. Acest festival cuprinde toată Valea Crişului de la Hălmagiu la Sebiş, zona Moneasa, Beliu, este o manifestare care se desfăşoară pe parcursul a 3 zile, deci sunt cheltuieli foarte mari cu formaţiile care participă la acest festival.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, ca să nu fie discuţii între sumele acordate localităţilor, comisia a hotărât 15 milioane pentru comune şi 20 de milioane pentru oraş. Este adevărat că acest festival este unul de altă amploare şi cred că este bine să revenim asupra sumei. Eu propun 150 milioane ca amendament şi să vedem dacă se aprobă. Anul trecut am aflat de la colegul nostru că au fost peste 15.000 de oameni acolo. La o activitate la care sunt 15.000 de oameni, cred că putem să dăm 150 mil. dacă la un turneu de tenis dăm 10.000 de Euro. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Alte observaţii?
D-na Moţica Ana: Doresc să mă asociez şi eu şi să susţin cele spuse de antevorbitorii mei referitor la Sebiş şi chiar dacă nu se va putea da suma solicitată, în întregime, totuşi este prea puţin suma alocată iniţial. Având în vedere că este singura acţiune de o asemenea anvergură.
Dl.Vancu Eugen: Domnu primar de la Sebiş are abilităţi deosebite de a se descurca şi o spun categoric, acel festival se autofinanţează prin abilităţile domniei sale, nu că nu este binevenit, este binevenit, 15.000 de persoane, datorită ploii din acele zile, anul trecut nu ştiu dacă au fost vreo 2.000 de oameni la acel festival. Eu cred că este suficient cât primeşte.
Dl.Micurescu Ion: Este greu să spui suma. Cum se lucrează la noi, se face un proiect, se vine la comisie pentru ce solicită banii. Este greu să spui în plen mai dăm atâta, mai luăm atâta. Noi avem 4 miliarde, au fost solicitaţi 17 miliarde, am tăiat o dată, de două ori, de trei ori. Si am ajuns la cifra de pe calendar. Mi-ar fi greu, aici să spunem că atâta, sau atâta.
D-na Fîciu Gabriela: La Centrul Cultural Judeţean, încă mai sunt 60 % din acţiuni pe care noi nu am avut cum să le finanţăm, va avea loc încă o selecţie pentru suma mică care a mai rămas. Deci sunt localităţi şi acţiuni tot atât de importante care au ajuns cu o întârziere la termen sau efectiv nu am mai avut cum să le încadrăm în acţiuni. Mi se pare totuşi că dl.primar se va descurca, că de fiecare dată şi-a găsit sponsori pentru acţiunea aceasta.
Dl.Negrea Daniel: Festivalul în sine are valoare dacă sunt 2.000 sau 15.000, este vorba de oraşul Sebiş şi de toată Valea Crişului Alb. Cred că ar fi bine să suspendăm punctul acesta şi să lăsăm să discute colegii pentru data viitoare şi să vină cu un proiect pentru o sumă substanţială.
Dl.Micurescu Ion: Trebuie să lăsăm suma aceea care a rămas din calendar pentru acţiunile care sunt, să le analizăm temeinic, să nu defavorizăm mediul rural pentru că şi aşa a fost defavorizarea foarte mare, plus că la municipiu este vorba şi de subvenţia care o face consiliul local municipal.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte am crezut că m-aţi uitat, sau sunt prea mic şi nu mă vedeţi că mă zbat aici să iau cuvântul. In primul rând aş dori să vă aduc la cunoştinţă că şi la acest punct nu s-au trecut observaţiile din şedinţa comisiei deşi a fost larg dezbătut această problemă. Eu din start doresc să vă spun că nu sunt de acord, mă mir chiar de colegii mei că nu au intervenit, am hotărât că nu suntem de acord cu acest calendar din mai multe puncte de vedere. In primul rând aş dori să vă spun că până la punctul 6 din acest calendar sunt nişte acţiuni care s-au derulat sau se derulează inclusiv astăzi. Bănuiesc că pentru aceste acţiuni fondurile s-au alocat. De ce mai este nevoie de votul nostru. Consider din nou o sfidare din partea Centrului Cultural şi al conducerii sale vis-a-vis de Consiliul judeţean. Nu mai pot s-o caracterizez altfel decât reavoinţă faptul că din nou iată deşi chiar şi astăzi s-a desfăşurat în această sală un moment deosebit, din nou din acest calendar lipseşte comemorarea eroilor din Decembrie 1989 şi aniversarea a 17 ani de la Revoluţia din Decembrie. Sigur nu mă mir de răutatea cu care abordează această problemă domnul Lazurca din partea Centrului Cultural.
Dl.Matula Iosif: Domnu Duka, îmi permit să vă întrerup de data aceasta. Fondurile care s-au dat de Consiliul judeţean pentru evenimentele din decembrie, după sprijinul pe care l-a acordat Consiliul judeţean, consider că nu este chiar astăzi momentul să facem asemenea aprecieri. Vă mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, mulţumesc pentru intervenţia dvs. dar cred că nu avea nici un rost pentru că vorbim de Centrul judeţean, nu de Consiliul judeţean, nu de preşedintele Consiliului judeţean, vorbim în prezent şi nu de trecut. Din acest calendar lipseşte această manifestare. In acest calendar singurul lucru bun este doar că în sfârşit se identifică şi sumele solicitate şi aprobate. De altfel fiind o doleanţă de a mea mai veche ca aceste lucruri să se sublinieze. Si în consecinţă eu propun ca amendament la acest calendar introducerea comemorării eroilor Revoluţiei şi aniversarea a 17 ani de la Revoluţie şi alocarea sumei de 150 milioane pentru această manifestare. Totodată îmi exprim curiozitatea că acest calendar încă nici nu a fost aprobat şi deja s-a editat o tipăritură care bănuiesc că nu a costat 2 lei, o consider încă o sfidare, adică se tipăreşte înainte să fie aprobată. Totodată doresc să vă aduc la cunoştinţă domnule preşedinte că acest calendar cum a fost întocmit, de altfel înaintea întocmirii acestui calendar ni s-a promis că pentru acţiunile de turism se vor aloca fonduri în cadrul acestui calendar. Cu stupoare am constatat că există doar o singură acţiune de turism, drept urmare consider că va fi absolut defavorabilă pentru imaginea Consiliului judeţean anul 2006 legat de acţiunile turistice. Mai mult decât atât, cum ştiţi noi am elaborat acea strategie şi mă mir din nou că dl.vicepreşedinte Gavril Buza care este preşedintele acestei comisii, comisie care de altfel cum am mai spus în şedinţa trecută, votată în mod ilegal, datorită faptului că în baza Legii administraţiei acea iniţiativă a domnului Oneţ nu a fost susţinută şi de alţi consilieri, revin la domnu Buza, nu îşi face datoria, nu-şi fac datoria nici reprezentanţii Centrului Cultural. In consecinţă vă propun să anulăm acea hotărâre din 27.05.2005, să adoptăm o altă hotărâre, iar în fruntea acestei comisii pentru strategia turistică, eu propun pe dvs., ştiu că sunteţi foarte ocupat şi este o sarcină în plus pentru dvs. dar vă rog să o acceptaţi măcar în primul an ca această strategie într-adevăr să prindă cheag şi să-i dăm drumul ca să putem dovedi cetăţenilor şi tuturor celor care sunt interesaţi de judeţul Arad, că suntem capabili să facem acest lucru şi totodată cer şi eliminarea celor de la Centrul Cultural, dat fiind faptul că de altfel şi numele lor zice Centrul Cultural, să se ocupe de cultură, să ne lasă pe noi, pe dvs. şi comisia III şi pe ceilalţi care sunt în această comisie. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
D-na Rotaru Zoea: Imi pare rău că trebuie să revin cu o precizare. In calendarul acţiunilor nu am putut introduce nici o acţiune care nu a avut proiect. Cea despre care vorbeşte dl.Duka nu a avut proiect şi aşa sunt legile care guvernează Centrul Cultural Judeţean. Până în decembrie trebuiau depuse proiectele. Asta nu înseamnă că dacă dl.Duka va aduce un proiect nu poate fi pus pe o altă ordine de zi într-o altă şedinţă şi aprobat aşa cum s-a făcut în acest an.
Dl.Matula Iosif: Imi permit să vin şi eu cu o altă completare pentru că în acest fel am putea discuta ore întregi. Este o primă formă a calendarului acţiunilor culturale cu cele care au fost depuse în termen, aşa cum s-a solicitat, demarăm această acţiune, nu este completă, au rămas zeci de acţiuni pentru care din păcate nu avem în momentul de faţă suficiente fonduri să le acoperim pe toate. Rămâne un fond de rezervă, sperăm să le acoperim pe toate. Rămâne pe de o parte un mic fond de rezervă, sperăm şi la o rectificare bugetară dacă vom avea fonduri să suplimentăm acest buget al calendarului acţiunilor culturale, toate aceste propuneri pot să rămână pe tapet şi să fie analizate în continuare, la comisia culturală, aşa cum s-a făcut şi cum s-a lucrat, consider eu, foarte bine până la acest moment, şi subiectul nu îl închidem.
Sipos Gyorgy: Toată lumea a ştiut şi ştie de ani de zile, că orice proiect, nu mă refer chiar la proiectul domnului Duka. Orice proiect de această natură trebuie să fie depus în decembrie la comisie. Dacă noi începem să introducem acum noi proiecte înseamnă că ceilalţi care au depus înseamnă că sunt proşti, pentru că se pot depune oricând şi ei de ce s-au zbătut atunci. Ori este o disciplină, ori nu are rost.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Dacă mai sunt alte observaţii?
D-na Fîciu Gabriela Aniela: O singură idee vreau să menţionez. Imi pare rău, dar dl.Duka nu cunoaşte mersul şi îmi pare rău că tot atinge onoarea Centrului cultural Judeţean care, într-adevăr face foarte mult pentru judeţul nostru. Dacă se citeşte clar în calendarul evenimentelor, este trecut: organizator, denumire proiect, locul şi perioada, suma solicitată în proiect şi suma aprobată de comisia de cultură. Noi cei 5 care facem parte, dl.Lazurca sau oricare altă persoană de la Centrul cultural nu a făcut decât să vină cu proiectele să ni le aducă la cunoştinţă, iar pentru primele 6 poziţii, la care se referă dl.Duka, ca să-i dau răspunsul, în proiect ei au pe o perioadă mai lungă acţiuni, dacă se vor verifica proiectele, se va vedea că se poate acorda liniştit suma care se solicită aici.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, propun sistarea discuţiilor pe acest subiect, dacă sunteţi de acord, supun votului amendamentele prezentate.
Dl.Moroşteş Eugen: Aş mai avea o completare, Universitatea `Vasile Goldiş` este o universitate privată, dacă-şi doreşte să organizeze Zilele Academiei arădene, poate să o facă din banii proprii, una la mână şi a doua la mână, pentru Turneul de tenis se pot aloca 10.000 euro, cred că şi pentru Festivalul de la Sebiş se pot aloca 300 milioane. Si dacă e problema de proiecte, cine are peste 10 milioane în sus să vină cu proiecte.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dl.Duka, dar vă rog scurt.
Dl.Duka Iosif Atila: Deşi aţi propus să nu mai intervenim, eu sunt nevoit, nu neapărat să dau replici dar să atrag atenţia colegilor că sunt într-o mare confuzie, această manifestare nu este a lui Duka, în schimb consilierul judeţean Duka ajută cu cea mai mare plăcere acei oameni pe care i-aţi văzut şi dvs., consilierul Duka îşi aduce aportul pentru aniversarea a 17 ani de la Revoluţie, dar vă atrag din nou atenţia că organizatorul principal este Consiliul judeţean, exact aşa s-a întâmplat şi cu proiectul de anul trecut. Deci intervenţiile colegilor consider că nu sunt justificate şi menţin în continuare dorinţa de a o păstra ca şi amendament şi să o introducem în calendarul evenimentelor culturale.
Dl.Matula Iosif: Supun votului prezentate. Dl.vicepreşedinte Popescu Gavril propune alocarea sumei de 2.500 RON. Cine este pentru? 29 voturi. A fost suplimentarea de la 20 la 300 milioane pentru Festivalul de la Sebiş. Cine este pentru? 10 voturi. Cine este împotrivă? 17 voturi. Dacă se abţine cineva? 2 voturi. Deci amendamentul a fost respins, dar vin eu cu propunerea ca această acţiune să fie analizată în comisia de cultură.
Dl.Buza Gavril: Nu este un vot negativ, o să reanalizăm.
D-na Moţica Ana: Amendamentul d-nei Rotaru, cu 150 mil.
Dl.Matula Iosif: Supun votului acest amendament.
Dl.Buza Gavril: Cum a spus şi dl.Micurescu, să nu aruncăm sumele, la celelalte propuneri ştiam că le putem include, să vedem cum putem să includem, poate votăm acum şi poate putem da mai mult. Evenimentul va fi vara, nu trebuie acum să rezolvăm totul.
Dl.Moroşteş Eugen: Domnule vicepreşedinte, dăm 300 şi dacă mai este nu e nici o problemă, încap.
Dl.Buza Gavril: Stiţi bine că nu se poate.
Dl.Matula Iosif: Supun votului amendamentul cu privire la majorarea sumei la 150 milioane. Cine este pentru? 10 Cine este împotrivă? 16 Abţineri? 3. Am eu rugămintea să fie reanalizat în comisie, avem încă timp. Amendamentul comisiei IV. Cine este de acord cu includerea turneului `Ion Tiriac` la valoarea de 10.000 dolari. Cine este pentru? 19 Cine este împotrivă? 4 Abţineri? 6. Amendamentul este aprobat. A întrunit numărul de voturi necesar. Supun votului dumneavoastră proiectul în întregime.
Dl.Buza Gavril: Domnu preşedinte, a mai fost un amendament, nu pentru dl.consilier Duka, ci în cinstea memoriei celor care şi-au dat viaţa pentru libertate, eu consider că se impune să se includă în calendar şi acest eveniment, cu acelaşi argument ca şi în situaţia Sebişului, nu ştim o sumă dar vom analiza în cadrul comisiei viitoarea.
Dl.Matula Iosif: Eu vă garantez, cu un proiect în faţă, evenimentul va fi susţinut aşa cum a fost şi până acum în fiecare an. Vă rog să-l luaţi în analiză.
Dl.Duka Iosif Atila: Doresc să-l supuneţi votului şi să se includă în calendar.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. proiectul de hotărâre cu amendamentele aprobate. Cine este pentru? 29 Impotrivă?- Abţineri? –
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, v-am rugat să-mi supuneţi amendamentul la vot. V-aţi exprimat că supuneţi în întregimea sa proiectul de hotărâre, fără să supuneţi la vot amendamentul.
Dl.Matula Iosif: Sunt de acord, va fi susţinut pe baza unui proiect, va fi inclus în calendar cu un proiect, cu o sumă.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, este dreptul meu să cer să supuneţi amendamentul la vot. Vă rog să-l supuneţi la vot. Nu are rost să ne târguim pe treaba aceasta.
Dl.Matula Iosif: Permiteţi-mi să revin, să fie inclus de principiu, urmând ca să aprobăm suma, să fie analizat în comisie atunci când veţi avea în prima etapă un proiect în faţă. Cine este de acord cu acest vot de principiu. 29 voturi. Impotrivă? – Abţineri?
Mulţumesc, în unanimitate s-a aprobat. Cine este de acord cu proiectul în întregime, inclusiv cu amendamentul pe care l-am aprobat? 29 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.20/2006
Privind aprobarea Calendarului de evenimente culturale pe anul 2006
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.21/2006
privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul propriu de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea situaţiei veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia II solicită să fie prezentată anexa referitoare la drumurile judeţene pentru că nu a fost în mape. Am cerut să fie introdusă în mape, este vorba de lucrările licitate, contractate şi aflate în continuare în derulare, din acel fond de ecologizare. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.22/2006
privind aprobarea situaţiei veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2006.
Punctul 12.
Prezentarea Raportului de activitate al SC.Compania de transport public Arad SA.
Dl.Matula Iosif: A fost prezentat în fiecare comisie, dacă totuşi aveţi observaţii, vă mulţumesc. Este un raport, nu-l supunem votului.
Punctul 13.
Prezentarea Raportului de activitate al SC.Aeroportul Arad SA.
Dl.Matula Iosif: Dacă faţă de ceea ce s-a discutat în comisii, aveţi observaţii? – Vă mulţumesc.
La diverse supun atenţiei, aveţi în mape planul strategic ATOP pe 2006 care trebuie adus la cunoştinţa consiliului judeţean,
De asemenea, avem o solicitare din partea Asociaţiei Milenium Center şi a Consiliului judeţean al Tinerilor care în urma proiectului dânşilor, doresc în câteva cuvinte să vă prezinte pe scurt, activitatea dânşilor.
Dl.Sorin Roman: O să vă spun câteva cuvinte despre ce am făcut noi în cadrul Consiliului judeţean al Tinerilor şi vreau să vă adresez o rugăminte în final. Noi ne-am dorit să familiarizăm tinerii din partidele cu structurile administraţiei publice locale pentru ca în momentul în care ei ajung consilieri judeţeni şi nu numai, deja să cunoască munca ce trebuie făcută acolo. Prin urmare, s-au derulat câteva etape din acest proiect, s-au întâlnit şi sunt foarte recunoscător partidelor pentru că au permis derularea acestui proiect şi şi-au desemnat fiecare partid tinerii, s-au întâlnit, şi-au ales structurile de conducere şi aici Ciprian Luca este preşedintele Consiliului judeţean al tinerilor, au avut şedinţă şi şi-au făcut un regulament propriu, s-au împărţit pe comisii, există şi o structură virtuală, un site web, unde tinerii din Arad pot să intervină şi să contacteze consilierii judeţeni de tineret şi practic ceea ce ne dorim noi în continuare, pe lângă cursurile la care ei deja au participat şi la care vor participa, să le permiteţi acestor tineri şi o parte din ei deja sunt aici să ia parte la lucrările comisiilor de specialitate pentru ca să deprindă mai în amănunt ceea ce înseamnă munca de consilier.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, aţi uitat un proiect de hotărâre.
Dl.Matula Iosif: Da, mi-a atras atenţia şi dl.secretar general şi o să-mi permit să supun votului. Totuşi doresc să continui cu diverse. Am în faţă şi în linii mari, o să spicuiesc şi din raportul meu pe ultima perioadă de la şedinţa precedentă. Raportul de activitate stă şi la dispoziţia dvs. la cabinet, dar nu pot să nu vă prezint faptul că legat de activitatea aeroportului din 11 februarie 2006 avem zboruri pe relaţia Arad-Brescia Brescia-Verona este un aeroport comun marţi, joi şi sâmbătă, iar din 31 martie este anunţat oficial, s-a introdus în orarul Companiei de zbor Blue Air zborurile Arad-Valencia de 2 ori pe săptămână, miercuri şi duminică. Noi continuăm negocierile şi pe relaţia Germania. Un alt punct, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest în parteneriat cu Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului, Consiliul judeţean Arad a demarat la 20 ianuarie o informare a potenţialilor beneficiari cu privire la schema de investiţii penbtru proiecte mici de gestionare a deşeurilor Phare 2004, am avut întâlniri cu toţi primarii, am avut alte runde de întâlniri cu primarii interesaţi de proiecte legate de mediu, am participat la Bucureşti într-o zi la Conferinţa 2 februarie, Conferinţa internaţională Drepturile Copilului, trebuie să vă anunţ, pentru că acolo m-am convins în prezenţa miniştrilor, miniştrilor secretari de stat, a doamnei Emma Nicolson, a d-lui Jonathan Sheele că, într-adevăr România, dar în special judeţul Arad a făcut progrese considerabile în acest sens şi am auzit-o din gura dânşilor şi nu o fac numai de dragul de a o spune. M-am deplasat pentru o zi la Strassbourg, la invitaţia preşedintelui Alsaciei, Adrian Seller înpreună cu colegii de la Timiş, de la Hunedoara, vicepreşedintele de la Caraş pentru o întâlnire în vederea unui viitor acord de înfrăţire între Regiunea V Vest şi Regiunea Alsacia, dl.preşedinte Seller a acceptat invitaţia ca în toamnă să vină la noi urmând să stabilim detaliile şi punctele concrete. S-a finalizat proiectul `Mentalitatea administrativă modernă pentru accesarea şi gestionarea eficientă la nivel local a fondurilor externe disponibile`. Putem să spunem că 14 localităţi din judeţ au promotori care au trecut de prima etapă de pregătire. Am avut o vizită în 21-22 februarie a unei delegaţii din Hainan începută în 2000 când s-a semnat acordul între Hainan şi Judeţul Arad. Se fac paşi concreţi, s-a identificat, aşa cum am dat şi în presă, canale concrete şi de dezvoltare a relaţiilor. S-a finalizat tipărirea Atlasului judeţului Arad şi demarează lucrările la proiectele SAMTID şi respectiv Moneasa, întâlniri la nivel DKMT, nu mai vreau să vă reţin atenţia, raportul vă stă la dispoziţie la cabinet. Cu scuzele de rigoare mulţumesc pentru observaţie, într-adevăr am omis de pe ordinea de zi să supun atenţiei proiectul de hotărâre cu privire la stabilirea preţului de vânzare a lucrării `Atlasul localităţilor judeţului Arad.`
Dl.Oneţ Aurelian: Domnule preşedinte, aş avea o întrebare. Nu se specifică în referat costurile care au fost făcute pentru cele 3000 de exemplare. Includ şi drepturile de autor sau nu. In cazul în care retipărim acest atlas ne va costa încă o dată acest drept de autor către editură sau il vom putea tipări doar cu costurile de tipografie?
Dl.Matula Iosif: Lucrarea care a fost prezentată a fost pentru a populariza judeţul Arad. Noi venim cu o propunere de 350.000 lei care nu acoperă în întregime şi nu se recuperează cheltuielile, tocmai pentru că dorim, repet, am susţinut această lucrare ca să promovăm imaginea judeţului Arad. Din cele 3.000 de exemplare tipărite, 1.500 de exemplare vor fi vândute, date prin punctele de frontieră, prin oficii turistice, prin locuri prin care se poate face acest lucru, iar la răspunsuri costuri totale, dacă este cineva, vă rog dl.director.
Dl.Petrica Aurel-director Direcţia administraţie publică: In cazul în care dorim retipărirea, ne costă doar cheltuielile de tipărire.
Dl.Matula Iosif: Nu mai intru în detalii legat de prezentare, le aveţi fiecare pe masă.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă îmi permiteţi, aş interveni şi v-aş propune ca aceste atlasuri în prima fază cele 3.000 să se dea gratuit, dacă chiar argumentaţi dvs. cu faptul că, să popularizăm imaginea Aradului, eu cred că greu o să scoatem bani de la alţii, 350.000 mi se pare mult. Este adevărat, orice reclamă necesită cheltuială. Dar eu cred că suntem rămaşi tare în urmă cu această problemă şi ar fi bine ca primele să se deie gratuit, mă rog să găsim o locaţie, nu chiar să se împrăştie pe stradă şi următoarele, dacă vor fi solicitări să se distribuie pe bani.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dl.Duka, dacă doriţi să ne daţi un vot de încredere, noi oferim 1.500 bucăţi gratuit şi încercăm să recuperăm nişte costuri.
Dl. Oneţ Aurelian: Aş vrea să vă reamintesc că, un asemenea atlas pe autostradă în Europa este cam de la 10 Euro în sus. Toată lumea vinde aşa ceva, nu cred că este corect ca noi să le oferim pe gratis. Este foarte normal că există, este bine că le vindem, dar noi ar trebui să ne gândim să strângem fonduri pentru turism şi trebuie să avem în vedere nişte fonduri care se reîntorc la Consiliul judeţean să vină pentru acţiuni de turism. Nu putem să le dăm pe gratis pentru că la urma urmei orice pliant pe care îl cumperi afară, îl cumperi, nu îl primeşti gratuit, dar e foarte bine că există.
Dl.Duka Iosif Atila: Sunt de acord parţial cu intervenţia d-lui Oneţ, dar într-adevăr Europa are o imagine şi lumea este interesată să afle părţile bune, dar România la ora actuală are doar imaginea grupei aviare şi alte lucruri negative.
Dl.Matula Iosif: Daţi-mi voie să vă contrazic. Si aici, chiar din ultima vizită de la Strassbourg, să ştiţi că imaginea nu este aceasta a României, de multe ori, imaginea aceasta o formăm poate noi. Nu este chiar aşa. România este mai bine văzută din exterior poate de multe ori, decât din interior.
Dl.Moroşteş Eugen: Domnule preşedinte, o întrebare. Acest atlas este produs în Ungaria cumva?
Dl.Matula Iosif: Nu.
Dl.Moroşteş Eugen: Văd aici asocierea numelor localităţilor în limba maghiară. Ceea ce nu este de actualitate. Consider că în limba română şi o limbă de circulaţie internaţională eventual engleza era suficientă pentru explicarea acestor lucruri. Nu înţeleg asocierea.
Dl.Matula Iosif: A fost un proiect demarat în urmă cu mai mult timp. Este trilingv, român, maghiar şi englez, întrebarea de ce maghiară? Este simplu. Suntem aici vecini, vom fi împreună în Europa, facem parte din Euroregiunea DKMT. Viitorul nu spun, eu, viitorul este al regiunilor şi euroregiunilor în Europa. Dar reţinem observaţia făcută. Vă mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, este de-a-dreptul curioasă intervenţia colegului vis-a-vis de limba maghiară. Noi vrem să ne integrăm în comunitatea europeană, şi cred că sunt ne la locul lui aceste intervenţii. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.23/2006
Privind stabilirea preţului de vânzare a lucrării `Atlasul localităţilor judeţului Arad`.
Dl.Silaghi Ioan: Ceea ce voiam eu să spun legat de acest proiect de hotărâre era faptul că el se va vinde în special străinilor. Noi am gândit vânzarea lui în punctele de frontieră, să fie un document util pentru străinii care vin şi pentru care acest preţ nu va fi o problemă. Nu ne-am gândit să-l comercializăm atât în ţară ca să luăm banii de la cetăţenii noştri. In al doilea rând vreau să vă reamintesc că anul trecut s-au schimbat formularele de declaraţie de interese. Am tot solicitat de-a lungul anului să depuneţi aceste declaraţii de interese pe noul formular, nici până astăzi nu am primit de la toţi domnii consilieri aceste formulare. Pe mine mă solicită presa, pe mine mă solicită prefectura şi cred că şi pe dumneavoastră alte considerente ca să aveţi la zi aceste declaraţii de interese depuse.
Dl.Vasii Vasile: Consider că ar fi util să-i nominalizaţi pe cei care nu au depus aceste declaraţii.
Dl.Silaghi Ioan: Mai sunteţi circa 12-15 consilieri care nu au depus. Stiţi dvs. cei ce nu aţi depus.
D-na Fîciu Gabriela: Tot dvs. aţi menţionat, eu una am depus, nu e problemă, dar aţi zis că dacă nu există modificări să nu depunem.
Dl.Silaghi Ioan: Faceţi distincţie între declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese. Aţi depus declaraţii de interese după ce aţi fost aleşi consilieri, dar s-a modificat formularul şi acel formular nu mai corespunde. Separat de declaraţia de interese, este declaraţia de avere care aţi depus cu toţii şi mai trebuie să depuneţi doar acei care aţi făcut schimbări semnificative în averea dvs.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc pentru participare. Un sfârşit de săptămână cât mai plăcut.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi