ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.2859 din 11.03.2009
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad
din data de 26 februarie 2009
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.77/20.02.2009 a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul arădean”, „Glasul Aradului” şi „Nyugati Jelen” din data de 21.02.2009. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi: Ioţcu Nicolae-preşedinte, Drăgan Cristian-vicepreşedinte, Ţolea Adrian-vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina, Costin Ionel, Cristina Ioan, Dat Ionel, Don Ciprian, Galu Cosmin, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu, Meches Stefan, Mihuţ Teodor, Moţica Ana Lenuţa, Năsui Adrian, Ocolicean Horia, Parpală Caius, Popa Emil, Purcaru Mircea, Remeţan Florin, Sabău Gheorghe, Scorobete Radu, Sipos Gyorgy, Toth Csaba, UIici Ioan, Velici Florin Teodor, Vesa Teodor-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi: Hondea Ioan, Negrea Daniel şi Seculici Gheorghe, consilieri judeţeni.
Dl.Ioţcu Nicolae: Bine aţi venit la şedinţa Consiliului judeţean. Câţiva colegi sunt în întârziere, dar putem să începem şi în formula în care suntem. Înainte de a intra la aprobarea ordinei de zi, v-aş ruga să aveţi în vedere faptul că trebuie să depuneţi rapoartele de activitate domnii consilieri judeţeni, sigur nu vă poate nimeni obliga, este rugămintea pentru că un singur consilier judeţean a depus până acum, doamna Dorina Chambre, şi domnul Costin, îmi pare rău, nu l-am contabilizat. Oricum 1 sau 2 sau 3, până la 32 mai există un număr semnificativ şi de aceea pentru a nu mai fi contabilizaţi acolo că nu aveţi rapoarte de activitate, rugămintea mea este să depuneţi aceste rapoarte de activitate. Avem o ordine de zi astăzi, care are 22 de puncte. Dacă asupra ordinei de zi, ceea ce este propus ca puncte pe ordinea de zi sunt comentarii? Dacă nu, supun votului dvs. Ordinea de zi aşa cum este pe masa dvs. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a aprobat
ORDINEA DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2009.
2.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantilor Consiliului judetean Arad în AGA la S.C.”Compania de Apă Arad” S.A.
3.Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Pâncota str.Libertăţii nr.48 înscris în C.F. 2977 Pâncota top 941.
4.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii 215/2008 privind aprobarea contractelor de reprezentare a persoanelor mandatate în AGA la societăţile comerciale din subordinea CJA.
5.Proiect de hotărâre privind rectificarea Anexei nr. 13 la Hotătârea Consiliului Judeţean Arad nr. 287/2008 privind aprobarea reevaluării unor bunuri din patrimoniul public și privat al Judeţului Arad.
6.Proiect de hotărâre privind modificarea valorii de inventar al unor bunuri concesionate către S.C.Compania de Transport Public Arad S.A. în anul 2008.
7.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al unor bunuri din patrimoniul Judeţului Arad, scoaterea din uz şi casarea acestora.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii unor spaţii aflate în administrarea directă a Spitalului Clinic Judeţean Arad, în vederea desfăşurării unor activităţi comerciale.
9.Proiect de hotărâre privind majorarea valorilor de inventar la o serie de drumuri judeţene în urma lucrărilor de modernizări şi reabilitări recepţionate la sfârşitul anului 2008 şi începutul anului 2009.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea contribuţiei persoanelor cu handicap instituţionalizate în centrele din subordinea DGASPC Arad.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.7/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Zerind şi R.L.U. aferent.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.8/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Şofronea şi R.L.U. aferent.
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.10/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic Zonal: „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Macea, comuna Macea.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Livada comuna Livada.
15.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.12/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic de Detaliu: „Atelier cojocărie, împrejmuire, alee şi platforme”, extravilan localitatea Seliştea, comuna Cărand.
16.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea I” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/C/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea II” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/B/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.15/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea III” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/A/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
19.Proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de întocmire a Avizului prealabil de oportunitate de către structura specializată condusă de arhitectul şef conform Ordonanţei nr.27/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.
20.Proiect de hotărâre privind avizarea şi aprobarea Master Planului şi a Listei de investiţii prioritare pentru realizarea Sistemului integrat de Gestionarea Deşeurilor Judeţul Arad.
21.Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare directă al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad asupra imobilului situat în localitatea Tămand, înscris în CF nr.9172-Ineu şi darea acestui imobil în folosinţa Episcopiei Aradului.
22.Diverse.
Dl.Purcaru Mircea: Citesc cu surprindere Monitorul Oficial al Judeţului Arad nr.1 ianuarie 2009, unde şi cu mai multă surprindere văd că lipsesc consilierii PC. Oare suntem chiar aşa de neglijaţi?
Dl.Ioţcu Nicolae: O să citim şi dacă este de făcut o completare, o s-o facem. Mulţumesc. Trecem la dezbaterea ordinei de zi.
Punctul 1.
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2009.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.47/2009
privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli evidenţiate în afara bugetului local pe anul 2009.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantilor Consiliului judetean Arad în AGA la S.C.”Compania de Apă Arad” S.A.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.48/2009
privind mandatarea reprezentantilor Consiliului judetean Arad în AGA la S.C.”Compania de Apă Arad” S.A.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind restituirea în natură a imobilului din Pâncota str.Libertăţii nr.48 înscris în C.F. 2977 Pâncota top 941.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.49/2009
privind restituirea în natură a imobilului din Pâncota str.Libertăţii nr.48 înscris în C.F. 2977 Pâncota top 941.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii 215/2008 privind aprobarea contractelor de reprezentare a persoanelor mandatate în AGA la societăţile comerciale din subordinea CJA.
Dl.Galu Cosmin: Domnule preşedinte, dragi colegi, cred că ar fi util să completăm acest proiect de hotărâre, cu un articol care să prevadă faptul că suntem de acord, să fie publice, să fie publicate pe site-ul de internet al Consiliului judeţean toate indemnizaţiile reprezentanţilor Consiliului judeţean în AGA, cred că lucrul acesta ar risipi orice alte comentarii sau dubii.
Dl.Ioţcu Nicolae: De acord cu dvs., nu este nici o problemă, ele sunt stabilite printr-o ordonanţă a Guvernului, indiferent că sunt publicate sau nu, ordonanţa Guvernului spune foarte clar şi invit pe cine doreşte, doamna Ribovici, să spună foarte clar în ce cuantum sunt, sunt publice, ordonanţa reglementează, noi doar punem ordonanţa în aplicare prin această hotărâre. Este 1 % din indemnizaţia vicepreşedintelui Consiliului judeţean, indiferent cine este în AGA, asta este.
Dl.Galu Cosmin: Rugămintea mea era, să publicăm pe internet: reprezentantul Consiliului judeţean în AGA primeşte indemnizaţie de „x”
Dl.Ioţcu Nicolae: O să publicăm conform ordonanţei indemnizaţiile, salariile pe care le iau directorii, care sunt sinonime cu cea a vicepreşedintelui Consiliului judeţean, iar reprezentanţii în AGA 1% din această indemnizaţie. Acest lucru o să-l publicăm dacă asta e dorinţa, oricum ele sunt publice de o lună de zile, şi presa le-a menţionat în momentul apariţiei ordonanţei. Mulţumesc. Supun votului dvs. Această hotărâre. Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.50/2009
privind modificarea Hotărârii 215/2008 privind aprobarea contractelor de reprezentare a persoanelor mandatate în AGA la societăţile comerciale din subordinea CJA.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind rectificarea Anexei nr. 13 la Hotătârea Consiliului Judeţean Arad nr. 287/2008 privind aprobarea reevaluării unor bunuri din patrimoniul public și privat al Judeţului Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu, supun votului dvs. acest punct. Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.51/2009
privind rectificarea Anexei nr. 13 la Hotătârea Consiliului Judeţean Arad nr. 287/2008 privind aprobarea reevaluării unor bunuri din patrimoniul public și privat al Judeţului Arad.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind modificarea valorii de inventar al unor bunuri concesionate către S.C.Compania de Transport Public Arad S.A. în anul 2008.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt intervenţii? Dacă nu, supun votului dvs. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.52/2009
privind modificarea valorii de inventar al unor bunuri concesionate către S.C.Compania de Transport Public Arad S.A. în anul 2008.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al unor bunuri din patrimoniul Judeţului Arad, scoaterea din uz şi casarea acestora.
Dl.Ioţcu Nicolae: Întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.53/2009
privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al unor bunuri din patrimoniul Judeţului Arad, scoaterea din uz şi casarea acestora.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii unor spaţii aflate în administrarea directă a Spitalului Clinic Judeţean Arad, în vederea desfăşurării unor activităţi comerciale.
Dl.Ioţcu Nicolae: Întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.54/2009
privind aprobarea închirierii unor spaţii aflate în administrarea directă a Spitalului Clinic Judeţean Arad, în vederea desfăşurării unor activităţi comerciale.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind majorarea valorilor de inventar la o serie de drumuri judeţene în urma lucrărilor de modernizări şi reabilitări recepţionate la sfârşitul anului 2008 şi începutul anului 2009.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul at.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.55/2009
privind majorarea valorilor de inventar la o serie de drumuri judeţene în urma lucrărilor de modernizări şi reabilitări recepţionate la sfârşitul anului 2008 şi începutul anului 2009.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea contribuţiei persoanelor cu handicap instituţionalizate în centrele din subordinea DGASPC Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.56/2009
privind aprobarea contribuţiei persoanelor cu handicap instituţionalizate în centrele din subordinea DGASPC Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.7/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Zerind şi R.L.U. aferent.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.57/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.7/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Zerind şi R.L.U. aferent.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.8/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Şofronea şi R.L.U. aferent.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.58/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.8/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic General comuna Şofronea şi R.L.U. aferent.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.10/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic Zonal: „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Macea, comuna Macea.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?-
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.59/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.10/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic Zonal: „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Macea, comuna Macea.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Livada comuna Livada.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.60/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/17.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal „Zonă de locuinţe şi funcţiuni complementare” şi R.L.U. aferent, extravilan localitatea Livada comuna Livada.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.12/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic de Detaliu: „Atelier cojocărie, împrejmuire, alee şi platforme”, extravilan localitatea Seliştea, comuna Cărand.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.61/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.12/17.02.2009 aferent Plan Urbanistic de Detaliu: „Atelier cojocărie, împrejmuire, alee şi platforme”, extravilan localitatea Seliştea, comuna Cărand.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea I” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/C/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu, cine este pentru? 28 voturi. Cine este împotrivă? 2 voturi. Abţineri? –
Au votat pentru: Ioţcu Nicolae, Drăgan Cristian, Ţolea Adrian, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina Rodica, Costin Ionel, Cristina Ioan, Dat Ionel, Don Ciprian Florin, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica. Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mihuţ Teodor, Meches Stefan, Moţica Ana Lenuţa, Năsui Adrian, Ocoliceanu Horia Adrian, Parpală Caius Mihai, Popa Emil Dorel, Purcaru Mircea, Sabău Gheorghe, Scorobete Radu, Sipos Gyorgy, Toth Csaba, Ulici Ioan, Velici Florin Teodor, Vesa Teodor. Au votat împotrivă: Galu Cosmin Radu şi Remeţan Florin.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţen Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.62/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea I” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/C/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea II” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/B/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? 3 voturi. Abţineri? –
Au votat pentru: Ioţcu Nicolae, Drăgan Cristian, Ţolea Adrian, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina Rodica, Costin Ionel, Cristina Ioan, Dat Ionel, Don Ciprian Florin, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica. Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mihuţ Teodor, Meches Stefan, Moţica Ana Lenuţa, Năsui Adrian, Ocoliceanu Horia Adrian, Parpală Caius Mihai, Popa Emil Dorel, Purcaru Mircea, Scorobete Radu, Sipos Gyorgy, Toth Csaba, Ulici Ioan, Velici Florin Teodor, Vesa Teodor. Au votat împotrivă: Galu Cosmin Radu, Remeţan Florin şi Sabău Gheorghe.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţen Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.63/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.14/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea II” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/B/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.15/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea III” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/A/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? 3 voturi Abţineri? –
Au votat pentru: Ioţcu Nicolae, Drăgan Cristian, Ţolea Adrian, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina Rodica, Costin Ionel, Cristina Ioan, Dat Ionel, Don Ciprian Florin, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica. Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mihuţ Teodor, Meches Stefan, Moţica Ana Lenuţa, Năsui Adrian, Ocoliceanu Horia Adrian, Parpală Caius Mihai, Popa Emil Dorel, Purcaru Mircea, Scorobete Radu, Sipos Gyorgy, Toth Csaba, Ulici Ioan, Velici Florin Teodor, Vesa Teodor. Au votat împotrivă: Galu Cosmin Radu, Remeţan Florin şi Sabău Gheorghe.
În temeiul art.97(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţen Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.64/2009
privind aprobarea Avizului tehnic nr.15/19.02.2009 aferent Planului Urbanistic Zonal: „Bazin piscicol prin excavarea şi valorificarea agregatelor minerale Şofronea III” şi R.L.U. aferent, proiect nr.187/A/2007 elaborat de S.C.Obiectiv S.R.L.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii de întocmire a Avizului prealabil de oportunitate de către structura specializată condusă de arhitectul şef conform Ordonanţei nr.27/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.
Dl.Ioţcu Nicolae: Întrebări dacă sunt? Dacă nu, cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.65/2009
privind aprobarea procedurii de întocmire a Avizului prealabil de oportunitate de către structura specializată condusă de arhitectul şef conform Ordonanţei nr.27/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.
Punctul 20.
Proiect de hotărâre privind avizarea şi aprobarea Master Planului şi a Listei de investiţii prioritare pentru realizarea Sistemului integrat de Gestionarea Deşeurilor Judeţul Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? Da, vă rog.
Dl.Remeţan Florin: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, un foarte scurt comentariu. Sigur că Master Planul trebuie să-l adoptăm şi graba consiliilor locale de a adera este motivată, să zicem aşa, având în vedere ce se întâmplă de la 1 iunie cu închiderea deponeurilor, dar domnule preşedinte, operatorii zonali care vor lucra în cele 5 zone, sigur vor lucra cu operatorul care depozitează la Arad. În şedinţele de consilii locale în care se adoptă aceste hotărâri de aderare, nu li se spune şi nu s-a discutat cu ei politica de preţuri. Nu putem discuta acum şi nu putem şti ce va fi la licitaţie. Dar, dacă plecăm de la preţurile actuale care cu siguranţă cele din viitor nu vor fi mai mici, şi dacă luăm o medie de ceea ce practică ASA de 4,5 RON/persoană/lună nu pe metrucub, ajungem la un calcul că pe persoană se poate plăti la ţară 5-6 milioane pe an numai pentru această taxă. O familie înstărită la ţară care are şi maşină plăteşte în medie 3 milioane impozite la primărie. Când va veni şi această taxă dublă faţă de cât plăteşte în fiecare an, cred că vom avea o problemă. Întrebarea mea este, Consiliul judeţean are în vedere o politică protecţionistă în ceea ce priveşte această politică de preţuri? Sigur, în paranteză fie spus, eu nu înţeleg de ce se stabileşte taxa pe persoană şi nu rămâne clasicul pe mc. Practic ar fi mai echitabil cât se transportă să şi plătească. Dar asta este o altă discuţie şi ce se va întâmpla atunci când populaţia nu va avea bani să plătească această taxă. E greu să cred că va fi subvenţionată de consiliile locale şi care va fi, care este politica Consiliului judeţean şi cum putem să ieşim şi să prevenim acest blocaj pe care eu îl văd. Un comentariu din partea dvs. sau al cuiva
Dl.Ioţcu Nicolae: În primul rând dvs. aveţi informaţii greşite în modul cum aţi abordat această problemă. Eu o să rog pe doamna Calalb sau doamna Moldovan să dea explicaţii, care doriţi dintre dumneavoastră, şi cred că aţi pornit de la o premisă greşită de la calculul pentru că sunt nişte etape şi există în studiul care se face, calculat şi gradul de suportabilitate a populaţiei şi noi trebuie să ne încadrăm într-un anumit grad de suportabilitate a preţurilor, a sumelor pe care populaţia trebuie să le plătească şi atunci când s-a şi negociat cu ministerul, am şi avut în vedere anumite chestiuni introduse în ceea ce înseamnă capitolele din acest program pentru ca ele să influenţeze în sens pozitiv preţurile, Dar pe doamna Calalb rog să dea nişte explicaţii mai amănunţite şi în ce etapă să nu fim în confuzia că acum noi aprobăm şi preţuri acum şi alte lucruri, sunt convins dintr-o eroare a celuia care v-a informat.
D-na Calalb Monica: Deocamdată suntem în faza chiar numai de aprobare a listei de investiţii prioritare. Toată partea legată de taxe, de avize, este în fază de lucru, deci trebuie să se realizeze un contract de asociere. Deocamdată am făcut în ADI decât actul constitutiv şi statutul. Aceasta este prima fază. În ADI se va face un contract, este în lucru la compartimentul juridic din cadrul UIP, bineînţeles acest contract va fi verificat la noi şi de către Serviciul de contabilitate, toate sunt transparente, vor fi discutate la nivel de membri ADI. În orice caz, proiectul dacă aţi studiat în Capitolul VIII şi Capitolul IX este un capitol de suportabilitate a populaţiei. Proiectul prevede clar, că populaţia va putea suporta această taxă. Oricum, dacă nu vom avea acest proiect, prin care ni se aduc 28 milioane, tot populaţia ar fi trebuit să suporte aceşti bani. Din ce cauză ? Depozitele de deşeuri trebuiesc închise, obligaţia era pentru primării. Sunt 8 milioane numai pentru închidere de depozite. Dacă nu ar fi avut bani Europa oricum tot operatorul care-l avem ASA, care operează depozitul, care este singurul depozit conform, deci tot acolo el l-ar fi închis şi banii ar fi venit tot de la populaţie. Încă în Arad nu avem colectare selectivă. Suntem obligaţi prin angajamente să facem. Si banii aceştia tot ar fi venit prin taxe, deci la taxele care nu ar fi fost, deci taxele ar fi fost plus 28 milioane împărţit pe tot judeţul dacă nu am avea acest proiect. Plus TVA-urile şi celelalte, plus încă 4 milioane. Proiectantul care a gândit acest proiect, este un proiect de anvergură pe 30 de ani, a spus că nu sunt suficienţi aceşti 28 pe perioada, deci aceşti 28 milioane sunt necesari pe o perioadă din 2009 în 2013. Plus de ei, în referatul pe care l-aţi avut, mai sunt încă 4 milioane pe care tot Consiliul judeţean şi tot localităţile şi operatorii mai trebuie să le prevadă pentru că mai lipsesc multe altele. Cum am discutat şi la comisii cu diferiţi membrii, nu avem colectare la periculoase, la voluminoase, nu avem un centru de management. Deci pe lângă aceştia ne mai trebuie. Ştim că taxele vor creşte, toată lumea ştie, dar vor creşte şi mai mult dacă nu avem aceşti bani de la Europa. Sunt nişte condiţii din angajament din păcate pe care noi l-am semnat, nu avem ce face, trebuie să le respectăm, trebuie să facem colectare selectivă, trebuie să închidem depozite. Oricum taxele, având acest proiect, având banii care ne vin, utilaje, containere, staţii, vom putea licita cu operatorul nişte preţuri decente. Dar asta, vă spun, fiecare primărie va decide pe zonă. Şi chiar, după cum v-am explicat, vor fi operatorii zonali, dar sunt foarte multe primării şi din comune, care au licitat deja serviciile şi acolo sunt operatori autorizaţi. Vor merge în paralel. Deci va fi un sistem care trebuie să meargă. Trebuie să ne aliniem, nu avem încotro. Deci oricum, vor începe problemele pe mediu dacă nu ne respectăm angajamentele.
Dl.Ioţcu Nicolae: Oricum, aceste obligaţii noi trebuia să le punem în practică. Acum, prin faptul că primim 28 milioane plus TVA, ceea ce înseamnă 33 milioane de Euro din care contribuţia noastră este 2 %, înseamnă că aceşti bani nu-i va lua prin taxe operatorul de la populaţie, ca să poată să pună în operă închiderea gropilor şi tot ceea ce doamna Calalb a menţionat mai înainte. Aceşti bani trebuiau tot din sistemul de taxe aduşi de un operator privat care să procedeze la a pune în practică ceea ce noi am semnat cu Uniunea Europeană. Doar că în loc să luăm taxe şi să facem acest lucru, prin acest proiect noi avem această sumă. Ceea ce a şi menţionat, preţurile, dumneavoastră nu aveţi de unde, dumneavoastră aţi venit cu un preţ, nu ştiu cine vi l-a dat, să ne daţi şi nouă economistul, pentru că noi acuma angajăm un economist la UIP pentru a intra în acestă fază înseamnă că există un economist, nu ştiu de unde, care ştie ceva ce noi nu ştim deocamdată şi recomandaţi-ni-l şi nouă, dacă e aşa de bun şi a ştiut să spună preţurile de acum.
Dl.Remeţan Florin: Domnule preşedinte, preţul municipiului este de 5,3 RON în judeţ ASA duce cu 4,5, la Birchiş este o firmă care are 5,5, este foarte greu să explici celui de la Căpâlnaş de exemplu, că trebuie să ducă gunoiul la Bârzava la staţia de transfer-selectare şi pe urmă mai departe o parte să ajungă şi la Arad. Asta e situaţia, eu nu am spus că nu susţin proiectul, dar îngrijorarea mea venea tocmai din aceste taxe care vor împovăra foarte mult populaţia şi nu ştiu de unde se vor plăti.
Dl.Ioţcu Nicolae: Aţi dat nişte cuantumuri ale taxelor care nu sunt reale, sunt invenţii, mă scuzaţi că spun lucrul ăsta.
Dl.Remeţan Florin: Vorbiţi cu primarul de la Birchiş.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dar nu are legătură ce face acuma primarul de la Birchiş cu proiectul pe care-l discutăm noi acum.
Dl.Remeţan Florin: În viitor preţul va fi mai mic decât acum? asta e problema.
Dl.Ioţcu Nicolae: V-am spus că ceea ce urmează este şi stabilirea preţului ,iar dacă dvs. aveţi un preţ, nu ştiu de unde-l aveţi, nu rămâne decât, recomandaţi-ne şi nouă cine v-a dat.
Dl.Remeţan Florin: Este preţul care e acum pe piaţă, domnu preşedinte.
Dl.Ioţcu Nicolae: Bine, nu are legătură ce spuneţi dvs. cu acest proiect. Supun votului dvs.
Dl.Costin Ionel: Si eu spun că nu astea spunt preţurile pe care le-a spus domnul Remeţan, dar eu vreau să semnalez alte probleme care vor apărea. Doamna consilier pentru mediu Calalb a fost prezent în comisie şi a lămurit unele probleme şi de aceea îi mulţumim personal şi eu, nu numai domnul Remeţan, cred că toţi suntem interesaţi de un viitor preţ, de o viitoare taxă pe care o poate suporta sau nu o poate suporta cetăţeanul din judeţ. Viitoarea taxă rezultă din colectare, transport şi depozitarea deşeurilor. Dacă în 2002 în legislatura 2000-2004, în 2002 am votat 7 staţii de transfer, acum găsim doar 4, în situaţia în care în Bihor sunt, au fost şi au rămas 7 staţii de transfer şi pot să vi le şi spun, Aleşd, Beiuş, Marghita, Salonta, Ştei, Săcueni şi Valea lui Mihai. Tot referitor la o viitoare taxă sau un viitor preţ de ridicare a deşeurilor, aş dori să spun că în judeţele din ţară se construiesc începând cu acest an 30 de deponeuri din fonduri structurale. Pentru că noi avem un deponeu, cel de la ASA, nu Consiliul judeţean, nu doamna consilier, nu noi suntem vinovaţi, dar nu am avut posibilitatea să facem un alt deponeu în centrul judeţului. Acest deponeu ar fi fost chiar în centrul judeţului şi ar fi avut maximum 50-70 km. de la orice localitate din judeţ. Sigur că, este un prim pas acest proiect, trebuie votat, dar trebuie să avem în vedere şi preţul şi taxa pe care o va putea plăti sau nu cetăţeanul din Brusturi sau din Luncşoara. Mulţumesc.
D-na Calalb Monica: Referitor la poziţionarea staţiilor de transfer, sunt făcute de un proiectant, proiectant specializat în astfel de lucrări, el a stabilit, există calcule, ce înseamnă un depozit în mijlocul judeţului Arad, Aradul este cel mai mare producător de deşeuri, 10 mii tone/lună să meargă în centrul judeţului. Fiecare judeţ este diferit, s-a gândit în funcţie de cât se produce pe lună. Este o echipă, un consorţiu de 5 firme internaţionale specializate pe această temă.
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu nu pot decât să spun, că cred că toată lumea e conştientă că există diferenţe între judeţe, şi ca suprafaţă, şi ca populaţie, şi dacă luăm judeţul vecin Hunedoara, are mai multe oraşe, dar fiecare este mai mic. Acolo sigur că logica va fi alta decât în judeţul Arad, unde municipiul Arad are 40 % din populaţie şi cred că produce ca şi cantitate mai mult de jumătate din ceea ce se întâmplă în judeţ. Haideţ să nu, există un consultant în ceea ce urmează va fi discutat inclusiv preţul şi este o componentă a proiectului gradul de suportabilitate. De aceea noi când am negociat la Ministerul Mediului am ţinut neapărat ca ceea ce înseamnă capitolele din proiect să fie introduse anumite elemente care să ducă jos costurile de operare şi să nu se răsfrângă asupra populaţiei. Cu această menţiune, dacă nu mai sunt întrebări, supun votului. Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.66/2009
privind avizarea şi aprobarea Master Planului şi a Listei de investiţii prioritare pentru realizarea Sistemului integrat de Gestionarea Deşeurilor Judeţul Arad.
Punctul 21.
Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare directă al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad asupra imobilului situat în localitatea Tămand, înscris în CF nr.9172-Ineu şi darea acestui imobil în folosinţa Episcopiei Aradului.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări pe această temă?
Dl.Remeţan Florin: Domnule preşedinte, aştept de mai multe luni să vedem ce doriţi să faceţi cu Tămandul? Susţin acest proiect, dar aş vrea un comentariu
Dl.Ioţcu Nicolae: Îl puteţi şi contesta dacă doriţi.
Dl.Remeţan Florin: Aş vrea totuşi cineva care a discutat cu Episcopia în ceea ce priveşte ce va fi acolo pentru că noi ştim că Episcopia Aradului este financiar la pământ, tocmai s-a terminat o catedrală, Episcopia are în proprietate Spitalul TBC pe care l-a dat în administrare din lipsă de fonduri Primăriei Municipiului şi au şi alte probleme, nu există cămin pentru cei de la seminar, mă rog. Iar noi, Consiliul judeţean de-a-lungul anilor a băgat atâţia bani şi investiţii foarte mari în Tămand, poate ne explică cineva ce se va întâmpla acolo.
Dl.Ioţcu Nicolae: Înainte aş vrea să vă fac eu o precizare. Să ştiţi că această dare în administrare către episcopie, nu vine la iniţiativa Consiliului judeţean, este o solicitare a Episcopiei Aradului, noi am avut discuţii cu reprezentanţii Episcopiei, şi am ajuns la concluzia că, în condiţiile în care se află în momentul de faţă Tămandul, Episcopia prin ceea ce doreşte să facă acolo credem că poate să rezolve această problemă. O să vă dăm şi explicaţii. Eu nu cred că dvs. aveţi vreodată, nu cred că puteţi să puneţi în balanţă costurile la ce înseamnă un spital cu ceea ce înseamnă Tămandul ca şi costuri. Şi o rog pe doamna Iuhasz să vină la microfon şi să spună în câteva cuvinte ce doreşte Episcopia să facă acolo, ce sprijin îi va da Consiliul judeţean pentru a pune în practică ceea ce dumnealor doresc, sigur, de aici putem trage concluzii.
D-na Iuhasz Edita-director general DFASPC: Bună ziua, Episcopia Ortodoxă ne-a căutat cu dorinţa de a preda lor pentru administrare Tămandul, spunând că în timp vor să dezvolte şi nişte servicii sociale, dar momentan ar dori să deschidă un schit cu maici. Sigur că, colaborarea noastră de viitor cu Episcopia Ortodoxă va fi prin servicii sociale, dar prin profesioniştii pe care îi are Episcopia Ortodoxă. Sunt foarte multe măicuţe care au terminat diferite facultăţi de asistenţă socială, psihologie, psiho-pedagogie, chiar sunt şi economiste, care doresc să ne spună chiar cu ce să se asemene, un fel de prislop, să se autogospodărească şi să dezvolte în timp servicii sociale. Problema pentru aceste servicii sociale ar fi însă acea cale de acces la care noi am renunţat şi fiind zonă izolată. Spuneau că dânşii au purtat şi discuţii cu anumite primării din judeţ care le asigurau de ajutorul lor în ce priveşte calea de acces. Deci, dacă dvs. aprobaţi, urmează să ia legătura probabil cu aceste autorităţi locale la care au cerut ajutor pentru a rezolva drumul şi ulterior peste un an, un an jumate, să treacă şi la realizarea acestor servicii sociale, se vor acredita pe servicii. Trebuie să ştiţi că, Biserica Ortodoxă are foarte multe proiecte pe asistenţă socială în ţară. Noi, acum 4-5 ani Direcţia de Asistenţă Socială a încercat o colaborare cu Biserica Ortodoxă şi nu am deschis centre, dar Biserica ne-a oferit nişte locuri pentru tabără pentru copii în diferite locaţii ale lor, pe care le-am folosit 2-3 ani, ulterior s-a renunţat la acest proiect. Dar am fost în legătură tot timpul cu dumnealor.
Dl.Ioţcu Nicolae: Am să dau citire şi unui aliniat din Statutul Bisericii Ortodoxe Române şi anume la art.4 aliniatul 2 „Biserica Ortodoxă Română stabileşte relaţii de dialog şi colaborare cu statul şi cu diferite instituţii pentru împlinirea misiunii sale pastorale, spiritual-culturale, educaţionale şi social-filantropice”. Aceasta este temeiul legal pe care Episcopia a solicitat atât prin Episcopie, prin conducerea de la Arad cât şi prinProtopopiatul Ineu, noi am manifestat deschidere pentru acest lucru şi credem că şi în politica pe care o s-o aibe direcţia în continuare în ceea ce priveşte serviciile sociale pe care trebuie să le aducem la un anumit nivel şi să avem o politică de contractare a acestor servicii sociale, aşa cum este în toată Europa, iar direcţia să rămână ceea ce trebuie în final să ajungă, vom continua aceste colaborări, iar faptul că Episcopia şi-a manifestat dorinţa de a avea acolo un aşezământ, mai ales că, au acolo şi o mică bisericuţă sfinţită şi dumnealor au anumite rigori în ceea ce priveşte păstrarea acestor lăcaşuri, credem că este oportună darea în administrare către Episcopia Aradului a acestei locaţii, care de aici încolo împreună cu direcţia într-o colaborare corectă, să desfăşoare prin Episcopie servicii sociale mai ales că, aşa din ceea ce vedem, Biserica Ortodoxă prin ceea ce spune şi Preafericitul Patriarhul României, va avea ca politică dezvoltarea acestor servicii sociale.
Dl.Remeţan Florin: Cunoaştem lucrul acesta şi e lăudabil, şi chiar mă bucur. Singura problemă e, nu ştiu cum vor ajunge acolo. Unul dintre problemele pentru care noi am închis Tămandul a fost lipsa drumului, a căii de acces. Consiliul judeţean nu a fost capabil să ajute Consiliul local Ineu să facă acel drum de 3,5 km, face Episcopia cu ajutorul primăriilor din împrejmuimi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnu Remeţan, acolo au fost câteva elemente care dvs. nu ştiu cât aţi fost de bine informat, să nu facem confuzie între bătrânii care erau pe pat şi care erau netransportabili unii dintre ei, şi un loc unde merg oameni, mă rog măicuţele care nu sunt în situaţia celor de acolo. Una este să ai bătrâni care în orice moment este posibilitatea să aibe o problemă şi trebuie duşi la spital şi asta e altceva, este un aşezământ al bisericii şi altele sunt obligaţiile. Noi ar trebui să ne respectăm nişte obligaţii, o cerinţă a Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în ceea ce priveşte Tămandul care nu era de câteva luni, era de o perioadă destul de îndelungată pentru a interveni şi a opri activitatea la Tămand.
Dl.Ţolea Adrian: Aş vrea şi eu o scurtă intervenţie pe subiectul ăsta, întrucât nu au trecut decât câteva luni de când le-am discutat foarte intens aici, a fost zarvă mare în sala asta şi acuzaţii foarte grave la adresa conducerii Consiliului judeţean, a domnului preşedinte, pentru că cine ştie ce interese ar sta în spatele acestei situaţii. Iată ce interese au fost şi se vede foarte clar că totul s-a făcut legal.
Dl.Costin Ionel: Problema este foarte simplă. Episcopia Arad a cerut darea în folosinţă, noi astăzi vom vota, ceea ce este un lucru de seamă. De-a-lungul timpului cred că toţi am văzut multe imobile care au intrat într-o aşa-zisă conservare şi care după 2-3 ani de zile au ajuns într-o stare deplorabilă. În ceea ce priveşte comisia pentru cultură, aş dori ca în Calendarul pentru 2009 să prindem o sumă foarte mică şi împreună cu cei de la Muzeu şi de la Centrul cultural să inventariem toate conacele şi castelele care sunt în Arad, să vedem în primul rând proprietarul, starea lor şi să vedem dacă pot intra într-un viitor în circuit turistic.
Dl.Remeţan Florin: Numai în câteva cuvinte d-lui Ţolea pentru că nu mai voiam să intervin, în general nu sunt un tip care să fac polemică. Domnul Ţolea, închidem subiectul şi susţinem acest proiect să fie foarte clar, deşi pe mine nu m-aţi lămurit cu drumul şi cum va face Episcopia drumul, dar poate se va face.
Dl.Ioţcu Nicolae: De ce nu întrebaţi Episcopia, domnu Remeţan.
Dl.Remeţan Florin: Am întrebat şi am să vă spun în particular. Vreau să vă spun un singur lucru. Sper, dacă tot se întâmplă acolo să fie acel schit, poate cineva se va ruga şi pentru conştiinţa încărcată a unor colegi care au votat închiderea de la Tămand.
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu cred că două lucruri aş vrea să vă spun. Dvs. ne-aţi acuzat că e o afacere a mea, în public aici, nu v-aţi cerut scuze încă,
Dl.Remeţan Florin: Eu nu v-am acuzat
Dl.Ioţcu Nicolae: Dar eu trec peste acest lucru, este afacerea mea cu Episcopia, acum se certifică acest lucru, al doilea lucru, vreau să vă spun, ar trebui să întrebaţi bătrânii care sunt acum în aşezămintele unde sunt şi puteţi să invitaţi şi presa cu dvs. să vedeţi dacă unu dintre ei ar mai dori să se întoarcă la Tămand şi atunci veţi avea certitudinea că, decizia a fost corectă. Şi chiar vă rog, vă punem un microbus la dispoziţie să invitaţi presa cu dvs. şi să mergeţi la bătrânii care sunt acum în alte locuri şi să-i întrebaţi dacă mai vor să se întoarcă în condiţiile care au fost la Tămand. Vă mulţumesc şi supun
Dl.Remeţan Florin: Domnule preşedinte, trebuie să daţi dreptul la replică. Dacă intraţi în profunzime, eu vă spun şi eu că, aţi mutat bătrânii în nişte locaţii care nu aveau autorizaţii de funcţionare şi care au primit nişte amenzi grele pentru că nu aveau autorizaţie de funcţionare. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Doamna Iuhasz, este real ceea ce spune domnul Remeţan?
D-na Iuhasz Edita: Nu este.
Dl.Ioţcu Nicolae: Eram convins de lucru ăsta.
Dl.Costin Ionel: Domnu Remeţan, nu judecaţi pentru a nu fi judecat.
Dl.Ioţcu Nicolae: Supun votului dvs. acest proiect. Cine este pentru? 30 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.67/2009
privind retragerea dreptului de administrare directă al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad asupra imobilului situat în localitatea Tămand, înscris în CF nr.9172-Ineu şi darea acestui imobil în folosinţa Episcopiei Aradului.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă la diverse sunt intervenţii?
Dl.Vesa Teodor: Domnule preşedinte, având în vedere că imediat la şedinţa viitoare vom discuta bugetul, aş dori serviciul economic să ne prezinte pe primării necesarul care l-a depus la dvs. cât s-a aprobat şi să putem să avem şi noi o situaţie.
Dl.Ioţcu Nicolae: Anul acesta, ca să avem o precizare de la început, Direcţia Generală a Finanţelor Publice va repartiza sumele de echilibrare. Aici, indiferent ce a depus o primărie, ca solicitare sau nu, ceea ce-i dă formula, va primi. Adică, inclusiv va fi în această formulă populaţia, intravilanul, gradul de colectare. S-ar putea să fie unele primării nemulţumite, dar atunci va trebui să-i întrebaţi de ce gradul de colectare este 0,72, 0,80 în loc de 0,90 cât au altele. Şi atunci trebuie să-i întrebaţi pe domnii primari care nu şi-au adus la îndeplinire gradul de colectare. Noi vă putem prezenta cât ar fi putut primi şi cât primesc din cauza gradului de colectare şi a altor deficienţe în ceea ce înseamnă gestionarea activităţii de acolo. Cât priveşte celelalte aspecte Consiliul judeţean are la dispoziţie sume pentru proiecte, şi acest lucru îl vom face prin repartizarea sumelor pentru proiecte pentru cei care au depus în termen solicitarea pentru proiecte. Pentru că sunt primari care nu au depus la Consiliul judeţean sau au trimis o hârtie prin care spun că nu au nici un proiect, aceia vor primi zero la acest capitol.
Dl.Vesa Teodor: Chiar pe aceia vă rog să ni-i spuneţi.
Dl.Ioţcu Nicolae: O să-i vedeţi din proiectul de aprobarea bugetului. Totodată vom urmări ceea ce înseamnă îndeplinirea acestor proiecte, cu siguranţă unele dintre ele vor fi continuarea a ceea ce s-a început anul trecut. Multe din proiecte care nu au avut finanţare anul trecut integrală şi în acest an primarii au cerut bani pentru a continua aceste proiecte. Cam aceştia sunt banii pe care-i gestionează Consiliul judeţean în ceea ce înseamnă direct ca şi distribuţia banului. Ceilalţi, sigur, sunt proiecte, în general la Ministerul Dezvoltării pentru că şi ordonanţa 7 şi 577 şi căminele culturale şi toate celelalte sunt la Compania Naţională de Investiţii care aparţine de Ministerul Dezvoltării. Nu putem obliga pe nimeni să depună un proiect decât de a-l sprijini dacă l-a depus. Cam aşa stau lucrurile
Dl.Vesa Teodor: Menirea noastră este de a sprijini primarii.
Dl.Ioţcu Nicolae: Sunt convins de acest lucru.
Dl.Vesa Teodor: Vrem să ştim care depun şi care nu depun.
Dl.Ioţcu Nicolae: Sunt la Direcţia Tehnică toate proiectele depuse de către primari. Cu acestea vă mulţumesc şi vă aşteptăm la o şedinţă extraordinară probabil, în momentul când finanţele ne dau prima fişă a distribuţiei banilor. În 15 zile vom avea o şedinţă extraordinară pentru a putea da drumul la buget. Vă mulţumesc.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Consemnat
Elisabeta Abonyi