Şedinţă ordinară 27.05.2005
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ŞEDINŢEI ORDINARE DE CONSILIU JUDEŢEAN
DIN DATA DE 27.05.2005
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.28/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BUTENI şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2000 elaborat de S.C. PROPLUS S.R.L.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.29/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al oraşului PÂNCOTA şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.50/1998 elaborat de S.C. PROURBAN S.R.L.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.30/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BRAZII şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2003 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic Zonal `Spaţiu producţie elemente prefabricate pentru construcţii CUVIN`, proiect nr.06/2005 elaborat de arh. Copaci Elena.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.32/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei ALMAŞ şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.52/2004 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
6.Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor şi autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj şi/sau gabarit depăşit care circulă pe drumurile judeţene, precum şi a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad.
7.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2006 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
8.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor de vizitare şi prestări servicii la Complexul Muzeal Arad în anul 2006.
9.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2005 – 2006 la Şcoala Populară de Arte Arad.
10.Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor pentru anul 2006 la Biblioteca Judeţeană A.D. XENOPOL Arad.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea bilanţului contabil, raportului de gestiune şi contului de profit şi pierderi, precum şi a repartizării profitului net obţinut în anul 2004 de Regia Autonomă Apă – Canal Arad.
12.Proiect de hotărâre privind elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a Judeţului Arad.
13.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
14.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2005 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii.
15.Proiect de hotărâre cu privire la rectificarea bugetului propriu al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2005.
16.Proiect de hotărâre cu privire la suplimentarea programului pe anul 2005 şi sem.I a sumelor defalcate din cota de 22 % cu suma de 2,0 miliarde lei şi repartizarea acesteia bugetului propriu judeţean în vederea asigurării resurselor financiare necesare acţiunii de combatere a ţânţarilor.
17.Proiect de hotărâre privind numirea doamnei Conta Viorica în funcţia publică de conducere Director executiv la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Arad.
18.Diverse.
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului Judeţean Arad din data de 27 mai 2005
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa,m Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri, Silaghi Ioan-secretarul general al judeţului. Absenţi motivaţi: Chisăliţă Constantin, Jurcă Sever, Purcaru Mircea, Tolea Adrian Florin.
Dl.preşedinte Matula Iosif deschide şedinţa şi propune următoarea
ORDINE DE ZI :
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.28/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BUTENI şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2000 elaborat de S.C. PROPLUS S.R.L.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.29/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al oraşului PÂNCOTA şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.50/1998 elaborat de S.C. PROURBAN S.R.L.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.30/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BRAZII şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2003 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic Zonal `Spaţiu producţie elemente prefabricate pentru construcţii CUVIN`, proiect nr.06/2005 elaborat de arh. Copaci Elena.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.32/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei ALMAŞ şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.52/2004 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L.
6. Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor şi autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj şi/sau gabarit depăşit care circulă pe drumurile judeţene, precum şi a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad.
7. Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2006 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
8. Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor de vizitare şi prestări servicii la Complexul Muzeal Arad în anul 2006.
9. Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2005 – 2006 la Şcoala Populară de Arte Arad.
10. Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor pentru anul 2006 la Biblioteca Judeţeană A.D. XENOPOL Arad.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea bilanţului contabil, raportului de gestiune şi contului de profit şi pierderi, precum şi a repartizării profitului net obţinut în anul 2004 de Regia Autonomă Apă – Canal Arad.
12. Proiect de hotărâre privind elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a Judeţului Arad.
13. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
14. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2005 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii.
15. Proiect de hotărâre cu privire la rectificarea bugetului propriu al Consiliului
Judeţean Arad pe anul 2005.
16. Proiect de hotărâre cu privire la suplimentarea programului pe anul 2005 şi sem.I a sumelor defalcate din cota de 22 % cu suma de 2,0 miliarde lei şi repartizarea acesteia bugetului propriu judeţean în vederea asigurării resurselor financiare necesare acţiunii de combatere a ţânţarilor.
17. Proiect de hotărâre privind numirea doamnei Conta Viorica în funcţia publică de conducere Director executiv la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Arad.
18. Proiect de hotărâre privind revocarea d-lui Haş Petru din Consiliul de administraţie al Regiei Autonome Apă-Canal Arad şi numirea unui nou membru.
19. Proiect de hotărâre privind revocarea d-lui Seculici Gheorghe din Consiliul director al Fundaţiei `Concordia-C.J.Arad` şi numirea unui nou membru.
20. Diverse.
care se supune la vot şi se aprobă în unanimitate,
Punctul 1.
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic
nr.28/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BUTENI şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2000 elaborat de S.C. PROPLUS S.R.L.
Dl.Matula Iosif : Comisiile au avizat în unanimitate. Observaţii? Dacă
nu supun votului. Cine este pentru? 29 voturi.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.102/2005
privind aprobarea Avizului tehnic
nr.28/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BUTENI şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.80/2000 elaborat de S.C. PROPLUS S.R.L.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.29/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al oraşului PÂNCOTA şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.50/1998 elaborat de S.C. PROURBAN S.R.L.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.103/2005
privind aprobarea Avizului tehnic nr.29/12.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al oraşului PÂNCOTA şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr.50/1998 elaborat de S.C. PROURBAN S.R.L.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.30/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BRAZII şi Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.80/2003 elaborat de SC.Obiectiv SRL.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al comisiilor de specialitate. Cine este pentru? 29 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.104/2005
privind aprobarea Avizului tehnic nr.30/20.05.2005 aferent Planului Urbanistic General al comunei BRAZII şi Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.80/2003 elaborat de SC.Obiectiv SRL.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.05.2005 aferent Planului urbanistic zonal `Spaţiu producţie elemente prefabricate pentru construcţii Cuvin`, proiect nr.06/2005 elaborat de arh.Copaci Elena.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil în unanimitate. Cine este pentru? 29 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.105/2005
privind aprobarea Avizului tehnic nr.31/20.05.2005 aferent Planului urbanistic zonal `Spaţiu producţie elemente prefabricate pentru construcţii Cuvin`, proiect nr.06/2005 elaborat de arh.Copaci Elena.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic nr.32/20.05.2005 aferent Planului urbanistic general al comunei Almaş şi Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.52/2004 elaborat de SC.Obiectiv SRL.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil în unanimitate. Cine este pentru? 29 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţen Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.106/2005
privind aprobarea avizului tehnic nr.32/20.05.2005 aferent Planului urbanistic general al comunei Almaş şi Regulamentului local de urbanism aferent, proiect nr.52/2004 elaborat de SC.Obiectiv SRL.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor şi autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj şi/sau gabarit depăşit care circulă pe drumurile judeţene, precum şi a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil, iar din partea comisiei III, dl.Leah propune o majorare de 10 %, iar dl.Oneţ se abţine. Tinând cont că avem avizul favorabil al comisiilor de specialitate, supun votului proiectul de hotărâre, dar dacă totuşi există observaţii? Nu sunt, supun votului. Cine este pentru? Impotrivă? 3 voturi (dl.Moroşteş Eugen, Vasii Vasile, Leah Virgil), Abţineri? 1 (Oneţ Aurelian).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001- Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.107/2005
privind stabilirea costului pentru eliberarea avizelor şi autorizaţiilor speciale de transport, a tarifelor ce se aplică autovehiculelor cu tonaj şi/sau gabarit depăşit care circulă pe drumurile judeţene, precum şi a tarifelor pentru utilizarea zonei drumurilor judeţene aflate în patrimoniul public al judeţului Arad.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2006 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
Dl.Matula Iosif: Comisiile 1, 2, 4 şi 6 au avizat favorabil, comisia 3 susţine majorarea cu 10 % a taxelor, dl.Duka – ca o observaţie l-a abordat pe dl.arhitect şef Cosma într-o problemă legată de eliberarea unei autorizaţii.
Consider că nu face parte din ordinea de zi, o vom analiza şi discuta separat, iar din partea comisiei V dl.Vasii votează împotriva majorării taxelor pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire. Aceasta motivând că această creştere este mică dar există o problemă a locuinţelor, aşa încât această creştere împovărează în mod nejustificat persoanele care doresc să construiască. Mai mult decât atât ar trebui create anumite facilităţi pentru cei ce-şi construiesc pe cont propriu o locuinţă. Dl.Vasii solicită prezentarea articolelor de lege care justifică aceste creşteri. în referatul de necesitate al executivului. Comisia votează cu 3 voturi pentru şi un vot împotrivă. Dacă legat de acest punct sunt observaţii, intervenţii?
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, este adevărat că pentru ce l-am abordat pe dl.Cosma nu era pe ordinea de zi, dar consider că o întâlnire cu angajaţii consiliului judeţean şi cu consilierii în comisii să se desfăşoare într-un mediu civilizat. E adevărat că subiectul abordării este o problemă destul de gravă respectiv a fost emisă o autorizaţie de construire care a fost atacată în contencios respectiv printr-o petiţie a unor locatari din Arad că această autorizaţie nefiind legală şi au depus o petiţie în data de 19 aprilie.
Dl.Matula Iosif: Domnule Duka are o legătură cu ordinea de zi?
Dl.Duka Iosif Atila: Are, domnule preşedinte, pentru că cred relaţia dintre un angajat al Consiliului judeţean şi un consilier judeţean trebuie să fie decentă, iar aceasta a fost de 3 ori încălcată.
Dl.Matula Iosif: Sunt perfect de acord, am spus că o vom analiza şi o vom lua în discuţie.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş vrea să vă întreb că în cazul comisiilor, noi putem aborda angajaţii consiliului judeţean, să-i întrebăm de una, de alta, făcând abstracţie de legile care ne dă acest drept. Vă rog să luaţi o atitudine serioasă, dacă nu voi lua eu atitudine în presă faţă de atitudinea lui Cosma.
Dl.Matula Iosif: Vom analiza pentru că într-o asemenea analiză este corect să ascultăm părerea ambelor părţi.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă dânsul crede că nu este capabil pentru această funcţie să-şi dea demisia. Vă rog să luaţi o hotărâre mai drastică şi să-l schimbaţi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, vom analiza acest aspect. Alte observaţii? Dacă nu, având avizul comisiilor în majoritate, supun votului proiectul de hotărâre privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2006 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
Cine este pentru? 23 voturi Impotrivă 6 voturi, -Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.108/2005
privind nivelul taxelor judeţene pe anul 2006 pentru eliberarea certificatelor de urbanism, avizelor şi autorizaţiilor de construire.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor de vizitare şi prestări servicii la Complexul Muzeal Arad în anul 2006.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. La comisia III – dl.Duka Iosif Atila propune instituirea de gratuitate pentru grupurile organizate de elevi care se anunţă în prealabil. Din partea comisiei V domnii consilieri Moş şi Vasii solicită existenţa unei metodologii clare de stabilire a taxelor pentru fotografierea unor obiecte din muzeu. Dl.Moş consideră că este necesară existenţa unei comisii la nivelul Muzeului care să stabilească această taxă în funcţie de situaţiile concrete care pot apare. Dl.Vasii consideră că elevii ar trebui să beneficieze de gratuitate, inclusiv elevii de liceu. Se votează cu 3 voturi pentru şi o abţinere.
Tinând seama că avem avizul favorabil al tuturor comisiilor, supun votului.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, eu am un amendament vă rog să-l supuneţi votului, am să-l motivez. Eu am înţeles argumentul domnului director de la muzeu că de ce doreşte instituirea aceastei taxe, respectiv sunt foarte mulţi elevi şi cei care au fost scutiţi de această taxă abuzează de acest lucru şi îşi petrec tot timpul în muzeu, dânsul doreşte ca această taxă să fie de 10-20.000 lei pe persoană. Eu cred că pentru promovarea culturii nu trebuie să punem piedici, ba mai mult să încurajăm şi atunci să nu aibă probleme dânsul propun instituirea gratuităţii pentru grupuri organizate de elevi care sunt supravegheaţi şi vin o oră, două se uită la un anumit exponat sau la o anumită sală după aceea părăsesc muzeul. Cred că nu ar trebui să îngrădim dreptul copilului pentru a vizita un muzeu şi a le cere o taxă.
Dl.Silaghi Ioan: Părerea mea este că aceste taxe sunt binevenite şi nu sunt sume considerabile ca să împiedice elevii ca să viziteze acest muzeu. Stim cu toţii, copiii cheltuie bani pe diverse alte lucruri, ţigări, droguri şi nu ne facem probleme, dar ne facem probleme că o să cheltuie 10.000 de lei pentru Muzeul judeţean. Este un venit pentru muzeu şi muzeul trebuie să trăiască, să-şi rezolve problemele pe care le are şi noi am dat sarcină să aibe şi venituri proprii. Dacă noi tot instituim scutiri de taxă, de unde să facă. Nu au alte posibilităţi. Eu cred că nici nu se discută treaba aceasta şi alte judeţe adoptă asemenea taxe. Am văzut în monitoarele oficiale că şi alte judeţe au asemenea taxe pentru vizitarea judeţului.
D-na Fîciu Gabriela: Nu numai alte judeţe, dar şi în străinătate toate muzeele au şi încă la ce preţuri.
Dl.Matula Iosif: Dacă îmi permiteţi şi ca observaţie personală.- Observaţiile ce s-au făcut sunt într-adevăr justificate. Sigur, noi va trebui să ne aliniem standardelor europene. Acolo există o legislaţie, există şi această posibilitatea în anumite locuri, pe baza legitimaţiei de elev sau a unor legitimaţii speciale. Consider aceste observaţii întemeiate, chiar şi cele legate de fotografiere, ne pot sta în atenţie în aşa fel încât în momentul în care vom discuta din nou aceste taxe pentru anul 2007 când şi noi vom face parte din comunitate să putem gândi pe baza acelui regulament aceste lucruri. Până atunci însă, tocmai pentru a susţine cultura, pentru a susţine aceste activităţi consider că aceste taxe instituite nu sunt atât de mari încât să creeze probleme.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, mi se pare ciudat sau chiar hilar paralela pe care o face domnul secretar vis-a-vis de un bilet de la muzeu şi cuantumul drogurilor consumate de unii şi cred că nu este un exemplu potrivit la subiectul pe care îl discutăm. Vreau să vă spun că nu este vorba doar de 10.000 lei este vorba de o sumă mult mai mare şi cred că într-un cadru organizat elevii pot să beneficieze de gratuitate şi vă rog să supuneţi la vot amendamentul meu.
DlSilaghi Ioan: Domnule Duka, nu am văzut râzând pe nimeni când am vorbit.
Dl.Popescu Gavril: Domnule preşedinte, stimaţi colegi să lăsăm la latitudinea muzeului, eu cred că întrucât toate comisiile au fost de acord, cu acest preţ şi propun un amendament ca în momentul în care la poarta muzeului există un grup, să lăsăm la latitudinea conducerii muzeului să stabilească reduceri de preţuri la grupurile de studenţi şi elevi. Cred că se practică acest lucru, să lăsăm la latitudinea conducerii muzeului ca în momentul în care grupurile sunt şi din 2 persoane, unii interpretează aşa, să lăsăm la latitudinea conducerii muzeului anunţate din timp să stabilească reducerile la intrarea în muzeu. Acest amendament îl fac.
D-na Fîciu Gabriela: Domnul Hugel ne-a prezentat la fiecare în comisie şi ne-a spus clar că nu ţine grupuri afară dacă doresc să vadă.
Dl.Matula Iosif: Domnul director este aici, vă rog să-l ascultăm
Dl.Hugel Peter: Bună ziua, aş dori să lămuresc chestiunea aceasta. Mi se pare extrem de simplă, cum spunea şi domnul vicepreşedinte, când era vorba de grupuri care doresc să vină şi am avut şi cazuri din acestea, copii de la ţară care nu au ştiut să aducă 10.000 de lei să viziteze muzeul, totdeauna au avut acces la muzeu. In ce priveşte taxele, încă anul trecut am cerut şi ne-am consultat cu colegii de la muzeele din Transilvania şi Banat. Noi practicăm nivelul de jos al taxelor. Sunt alte muzee care merg cu 30.000 de lei care nu este o sumă imensă, deci am încercat să fim rezonabili. Am revenit cu aceeaşi problemă pentru că această gratuitate atât de mare ne-a creat probleme reale cu oameni care au abuzat de ea. In ce priveşte sistemul de plată în alte ţări, el diferă de la ţară la ţară. In Marea Britanie de exemplu, muzeele de stat sunt gratuite, cele private au bilete extrem de scumpe. In Germania se intră contra cost. La noi în ţară am fi probabil singurul muzeu judeţean cu o gamă de gratuităţi atât de largă cum s-a propus şi în acest an funcţionează. Mulţumesc.
Dl.Vancu Eugen: Domnule preşedinte, nu fac un amendament, chiar dacă votăm în acest fel materialul, cred că e bine să rămână în atenţia noastră eventual, chiar numărul de vizitatori şi să-l analizăm după 3 luni sau 6 luni de ex.Peleşul scrie chiar pe uşă, dacă grupul este de 5-10 persoane, taxa scade. Peste 3-6 luni analizăm fluxurile de vizitatori şi în funcţie de aceasta hotărâm.
D-na Moţica Ana: Din cele spuse de dl.director al muzeului în faţa comisiei, precum şi cele spuse aici, am înţeles că această sumă modică nu are intenţia de a obstrucţiona accesul anumitor persoane la cultură, ba chiar dimpotrivă a proteja şi a menţine un climat propice ei. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Imi pare rău că trebuie să intervin din nou, dar nu pot să fiu de acord cu un argument că în statele occidentale preţul de intrare la muzee este deosebit de mare pentru că dacă punem în contrabalanţă salariile şi veniturile de la noi şi de la ei sigur la ei este justificat la noi nu.
Dl.Matula Iosif: Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Dl.Duka Iosif Atila: Am dreptul să vin cu amendament în cadrul şedinţelor, vă rog să-l supuneţi la vot.
Dl.Matula Iosif Atila: Domnule Duka, am avizul favorabil al comisiilor. Supun votului amendamentul d_lui Duka privind instituirea de gratuitate pentru grupurile organizate de elevi care se anunţă în prealabil. Este corect? Cine este pentru? 11 persoane.
Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 26 voturi. Cine este împotrivă? 1 vot (dl.Duka Iosif Atila). Abţineri? 2 voturi. (Rotaru Zoea, Mandek Francisc).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritatede voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.109/2005
Privind nivelul taxelor de vizitare şi prestări servicii la Complexul Muzeal Arad în anul 2006.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2005-2006 la Scoala populară de Arte Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Din partea comisiei III dl.Duka propune efectuarea unei expertize tehnice a investiţiilor şi reparaţiilor efectuate la clădire şi găsirea unui nou sediu pentru Scoala de Arte. Imi permit să spun că deja am ţinut cont de această observaţie. Observaţii, intervenţii dacă sunt. Dacă nu sunt, Cine este pentru? 29 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.110/2005
Privind nivelul taxelor şcolare pentru anul de învăţământ 2005-2006 la Scoala populară de Arte Arad
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind nivelul taxelor pentru anul 2006 la Biblioteca judeţeană A.D.Xenopol Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Din partea comisiei III dl.Duka se abţine. Observaţii? Intervenţii? – Supun votului. Cine este pentru? 28. Cine este împotrivă? – Abţineri –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.111/2005
Privind nivelul taxelor pentru anul 2006 la Biblioteca judeţeană A.D.Xenopol Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bilanţului contabil, raportului de gestiune şi contului de profit şi pierderi, precum şi a repartizării profitului net obţinut în anul 2004 de Regia Autonomă Apă-Canal Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al tuturor comisiilor.
Dl.Moş Ioan: In comisie nu am avut de comentat nimic în legătură cu bilanţul, dar am discutat problema regiei respectiv a viitoarei societăţi din prisma surselor sau a dezvoltării economice a societăţii, dat fiind faptul că societăţile economice de pe teritoriul judeţului sunt într-un număr destul de mare, cele care şi-au realizat foraje proprii, iar consumul respectiv producţia de apă spre ei a diminuat foarte mult. In consecinţă ne confruntăm cu o problemă destul de bizară, adică investiţiile sunt necesare pentru că trebuie să le facem, lucru care a condus la împrumuturi şi care nu pot fi recuperate decât din ceea ce se vinde şi la anumit preţ. Pe de o parte producţia scade pe de altă parte pentru a putea face aceste investiţii preţul trebuie să crească. Si atunci în comisie am discutat şi sugerăm să vedeţi în ce măsură este posibil, nu numai la nivelul judeţului Arad, am înţeles că sunt mai multe judeţe în situaţia aceasta, în ce măsură Guvernul printr-o hotărâre, sau măsurile care ar trebui luate ca aceste forări care se fac, eu nu vreau să spun că sunt legale sau ilegale, dar ar trebui reglementată această problemă pentru că practic mergând pe acest principiu în mod fatal, ajungem spre ceva, ce nu mai înseamnă o uzină de apă. Deci acest lucru, trebuie, după părerea mea, aprofundat de către organele de specialitate şi să se facă demersurile, grupat cu mai multe judeţe, poate o şi putem compara şi cu spune Constituţia şi atunci lucrurile bănuiesc că ar fi posibil de rezolvat. Dl.director Bănăţean ne-a spus că în alte ţări, pentru că l-am întrebat, acest lucru este reglementat printr-o altă formă, adică favorabilă unei societăţi care furnizează apă potabilă şi nu numai. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Dacă mai sunt alte intervenţii, dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.112/2005
Privind aprobarea bilanţului contabil, raportului de gestiune şi contului de profit şi pierderi, precum şi repartizarea profitului net obţinut în anul 2004 de Regia Autonomă Apă-Canal Arad.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a Judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia II propune ca proiectul de hotărâre să aibe titlul `proiect de hotărâre privind numirea comisiei pentru elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a judeţului Arad. Comisia V, dl.Moş solicită lămuriri cu privire la programul şi existenţa fondurilor necesare prin practica acestei strategii, iar din partea comisiei III, dl.Duka propune amânarea proiectului de hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, aş dori să motivez propunerea mea. De altfel înainte să o motivez aş dori să-l întreb pe dl.Oneţ dacă doreşte totuşi să şi-o retragă şi să abordăm discuţia într-o comisie separată. Dacă nu, atunci continui argumentarea.
Dl.Oneţ Aurelian: Vă rog să continuaţi.
Dl.Duka Iosif Atila: Mi se pare un titlu deosebit de pompos. Strategii de dezvoltare turistică a judeţului Arad. Am văzut aici, enumeraţi foarte mulţi domni şi instituţii, printre care Centrul cultural judeţean, Centrul cultural care este deosebit de solicitat. Care cum visează ceva urât sau frumos, repede la Centrul cultural judeţean ca să pună în practică ceea ce gândesc. Noi am elaborat o strategie pentru acest centru cultural consider că subordonarea sa Comisiei de cultură îi crează foarte multe nu probleme, dar sunt multe probleme şi sunt greu de rezolvat şi exact asta nu le mai lipseşte să discutăm şi de problemele de turism. Dacă vă mai aduceţi aminte la începutul acestei legislaturi eu am propus împărţirea fondurilor care ar reveni comisiei de cultură respectiv pentru acţiunile turistice să fie o sumă alocată, de care să dispună comisia III. Desigur atunci această propunere a venit din partea opoziţiei ca şi de altfel şi acum şi ea n-a fost îmbrăţişată din partea Alianţei. Citind acest proiect deosebit de scurt cu un referat deosebit de scurt, abordându-l în 5 minute în cadrul comisiei pentru că dl.Oneţ n-a dorit ca această problemă deosebit de gravă şi mare să o dezbatem şi să ne aducem şi noi aportul la acest proiect. N-am reuşit să-l aprofundăm. Se vorbeşte aici de generalităţi. Si atunci aş începe cu următoarea problemă. Eu nu cred că e corect să se intituleze comisie. Populaţia este sătulă de comisii, Când executivul doreşte să nu rezolve ceva repede instituie o comisie şi problema moare. Eu propun să se numească departament pentru elaborarea strategiei, obţinerea personalităţii juridice şi identificarea sumelor necesare pentru derularea activităţii în cel mai scurt timp. Inşirând atâţia domni şi membri ai comisiilor şi ai instituţiilor, mie mi se pare absurdă pentru că lipseşte responsabilitatea directă, iar această comisie nu va fi funcţională. Pentru elaborarea acestei strategii noi trebuie să avem la bază nişte fonduri şi chiar fonduri serioase şi eu aş veni din nou să vă aduc în atenţia dvs. furnalul de la Moneasa pe care am ridicat-o la începutul anului şi am primit de la executiv respectiv de la dl.Buza asigurări că acest lucru se va rezolva. Vreau să vă spun că au trecut 6 luni de atunci şi nu s-a întâmplat absolut nimic. Atunci mi s-a spus că poate nici nu este în patrimoniu. Acel furnal este în patrimoniu şi datează din anii 1800- Eu cred că problema asta este foarte, foarte amplă, necesită o dezbatere amplă, trebuie să vedem cine îşi asumă responsabilitatea, cine doreşte să lucreze la acest proiect, drept urmare propun amânarea acestui proiect de hotărâre.
Dl.Oneţ Aurelian: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, acest proiect a venit în urma discuţiilor pe care le-am avut cu specialiştii din domeniu, oamenii care lucrează în turism, cu unele dintre cele peste 100 de firma care oferă locuri de cazare, cu unele dintre cele peste 30 de societăţi care se ocupă de agenţii de turism. Am constatat că activitatea de promovare şi dezvoltare turistică la nivelul judeţului Arad este într-o stare critică şi putem să o numim şi altfel, dar ar trebui să facem ceva. Nu vreau să vin doar cu probleme, ci să vin cu soluţii. De aceea cred că este necesar ca să ne întâlnim într-o comisie şi degeaba ne întâlnim doar noi comisia III şi discutăm între noi fără să se concretizeze ceva, trebuie să ne întâlnim cu reprezentanţii acelor instituţii care vor să facă ceva, care au în portofoliu şi au chiar şi în regulament obligaţia de a se ocupa de dezvoltarea turistică a judeţului Arad. Dacă citiţi mai atent regulamentul de funcţionare al Centrului Cultural Judeţean, veţi vedea că mai mult de jumătate din atribuţiile Centrului Cultural sunt pe probleme turistice. Dacă doriţi îl am la mine, aş putea să vi-l citesc, dar toată lumea se poate uita la el pe internet pentru că este publicat pe pagina de internet a Centrului de Cultural care este extraordinară. Vis-a-vis de probleme, sunt foarte multe, putem să începem de la pliante, de la informarea turistică, de la acel cuptor de fier, de care vorbeşte dl.Duka, dar trebuie să vedem ordinea, fondurile, să vedem în ce ordine trebuie să ne preocupăm de aceste probleme. In altă ordine de idei, trebuie să avem o viziune nu numai a noastră ci o viziune a celor care locuiesc în judeţul Arad şi care sunt direct interesaţi de turismul din judeţul Arad. Această comisie nu vreau să fie una care să fie doar ca să numim o comisie şi pentru a nu face nimic. Avem nevoie de o comisie care să aibă nişte unelte şi care să poată să facă ceva în judeţ pe probleme de turism. Sunt unele lucruri care nu necesită fonduri sau sunt fonduri foarte puţine, nu cred că ne costă prea mare lucru ca să avem o pagină de internet ca a Consiliului local. Consiliul local stă mai bine la partea de turism ca şi noi. Punctul de informare ar dori să aibe nişte materiale din partea judeţului, vin turişti întreabă de Lipova, de Săvârşin, întreabă de Moneasa şi acolo nu sunt materiale. Aceste materiale se pot face şi cu bani de la sponsori, nu neapărat cu bani de la Consiliul Judeţean. Deci sunt atâtea şi atâtea probleme care necesită a fi dezbătute într-o comisie, nu numai în cadrul comisiei III, împreună cu aceşti specialişti pe care îi avem în cadrul Consiliului judeţean. De aceea doresc să ne întâlnim în această comisie, să facem bugetul necesar pentru activitatea viitoare a comisiei. Vă mulţumesc şi sper să avizaţi favorabil acest proiect.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, apreciez în mod deosebit că cineva s-a gândit în sfârşit să aibă judeţul nostru o asemenea strategie. Am fost dirigintă la clase de turism ani de-a rândul. Una dintre elevele mele lucrează la turism la municipiu, aş dori să adaug în plus că nu cunosc activitatea Centrului Cultural Judeţean, dar îl rog pe dl.Oneţ să aducă specialişti din învăţământul arădean universitar şi preuniversitar şi agenţiile de turism, dar specialişti-specialişti, pentru că a avea o perspectivă clară a ccea ce înseamnă turism la nivelul judeţului nu se poate face decât cu oameni de specialitate. Mulţumesc.
D-na Fîciu Gabriela: O întrebare. Consiliul judeţean nu are un departament care se ocupă de turism? A fost înainte, pentru că s-ar putea comisia III împreună să lucreze. Există sau nu în cadrul Consiliului judeţean un serviciu ?
Dl.Silaghi Ioan; Din păcate la nivelul Consiliului judeţean nu există un compartiment specializat. Este adevărat, Ordonanţa Guvernului 58/1998 spune că Consiliile judeţene pot crea servicii de specialitate, Noi n-am creat, nu-l avem, dar problema se pune, este foarte bine că se vrea o strategie, n-am nimic împotrivă în ceea ce priveşte turismul numai cui profită şi cine o va transpune în practică. Am ascultat atent cuvântul domnului Oneţ şi a spus că a discutat cu oameni din turism, foarte bine, acei oameni care au hoteluri, restaurante, să promoveze ceea ce au, să-şi facă pliante. Dacă te duci în hotelurile noastre, nu găseşti un pliant cu hotelul, nu găseşti un pliant cu harta oraşului. Nu ai nimic, în comparaţie cu alte ţări, unde dacă te duci poţi să-ţi umpli tolba cu asemenea pliante. Ei nu vor să facă nimic şi aşteaptă ca autorităţile să facă, să cheltuim noi bani pentru interesul lor. Sunt de acord să se facă strategie, să se facă comisii, dar să se antreneze aceşti beneficiari ai strategiei şi nu autoritatea judeţeană care ştiţi că are bugetul cât de modest. In ce ne priveşte pe noi, pe site-ul consiliului judeţean să fie îmbunătăţit şi poate să cuprindă şi pagină cu turismul şi cred că din eforturi proprii putem să facem treaba aceasta, dar dacă nu o să apelăm şi la sponsori, dar mai mult, trrebuie să facă alţii. Noi conform Ordonanţei 58 avem nişte atribuţii, destul de modeste în ceea ce priveşte turismul.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, sunt perfect de acord cu cele spuse de dl.Silaghi. Noi nu suntem puşi aici să facem reclamă la agenţii economici care activează în domeniul turismului. Dar revenind la înfiinţarea unei comisii, doresc să vă aduc în atenţie, poate cineva nu ştie, există deja o comisie, comisia servicii publice, comerţ şi turism care ar putea să cuprindă această activitate. Pe lângă aceasta revin şi propun un amendament la acest proiect de hotărâre, eventual înfiinţarea unui departament după ce am dezbătut ce dorim, din ce fonduri şi cine să fie responsabil în acest domeniu. După refuzul pe care l-am primit din partea Alianţei de a departaja sumele de la Centrul judeţean spre această comisie din care fac şi eu parte, m-am gândit la o îmbinare a plăcutului cu utilul şi m-am gândit şi l-am abordat pe dl.Seculici cu un program intitulat `Cultura în Turism, Turismul în Cultură` ca să aibă legătură şi cu comisia de cultură, dar din păcat din nou am fost respins pentru că nu vine din partea alianţei propunerea ci din partea opoziţiei.Eu apreciez elanul tineresc şi entuziast al d-lui Oneţ, îi apreciez şi egoismul cu care încearcă să implementeze acest proiect, mi se pare necolegial faptul că dânsul nu ne-a abordat pe noi care eram poate cei mai îndreptăţiţi să discutăm această problemă, vă repet încă o dată.
Dl.Matula Iosif: Domnule Duka, v-am dat cuvântul a treia sau a patra oară, are legătură cu subiectul?
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, nu vă supăraţi,
Dl.Matula Iosif: Nu mă supăr şi nu m-am supărat.
Dl.Duka Iosif: Nu vorbeam de brânză, vorbeam de proiectul domnului Oneţ, probabil nu aţi fost atent.
Dl.Matula Iosif: Eu nu am pronunţat cuvântul brânză. Eu am întrebat dacă are legătură cu punctul de pe ordinea de zi.
Dl.Duka Iosif Atila: Consideraţi că ceea ce vorbesc nu are legătură.
Dl.Matula Iosif: Eu am spus că v-am ascultat.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, intervenţiile în consiliul judeţean sunt limitate, spuneţi-mi.
Dl.Matula Iosif:Deocamdată nu.
Dl.Duka Iosif Atila: Dar consider că este nevoie de un profesionalism şi de o experienţă grozav de mare pentru a rezolva această problemă. Iar în primă fază ar fi suficient dacă ne-am ocupa noi în comisia noastră în problema de a elabora o strategie, să vedem ce înfiinţăm, cum înfiinţăm, să aibe responsabilitatea clară ca acest lucru să poată fi realizat. Mi se pare absolut anormal să mai facem încă o comisie când ea deja există. In această comisie noi putem să chemăm pe oricine să ne dea sfaturi, putem chema pe orice specialist să-şi spună părerea, le putem cuantifica, se poate face o arhivă şi în cel mai scurt timp să identificăm sumele necesare pentru această activitate. Nu este suficient să facem nişte pliante sau să punem pe situl Consiliului judeţean anumite destinaţii şi când ajunge omul acolo găseşte o ruină, nu găseşte o pancardă, nu găseşte nimic în zonă ci zici că aici ar fi trebuit să fie furnalul respectiv, dar între timp s-a dărâmat.
Dl.Matula Iosif: Domnu Duka, deocamdată noi suntem în stadiu, şi aici se propune numirea unei comisii care să demareze o strategie în turism, pe care noi deocamdată nu o avem chiar dacă avem alte comisii, comitete. Părere personală să dăm o şansă acestei comisii, cu observaţiile care s-au făcut aici, foarte binevenite, nu cred că această comisie închisă, pot fi aduşi specialişti, pot fi atraşi din domeniu turistic, hoteluri, restaurante, această comisie sigur va veni la noi cu o propunere de buget, noi vom analiza aici, chiar şi atragere de fonduri private, dar eu zic haideţi să dăm o şansă acestei comisii să vină în faţa noastră cu o gândire, pe care tot noi să o discutăm, dar dacă nu îi dăm nici o şansă, sigur nu vom avea nici o strategie.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, nu vreau să-l contrazic pe domnul secretar general, dar noi în unităţile turistice avem foarte mulţi nespecialişti şi atunci ei aşteaptă de la nivelul consiliului judeţean un management al turismului şi oamenii vor şti ce să facă şi cum să facă, şi atunci cei care vin să ne viziteze vor avea o altă imagine despre aceste locaţii pentru că nu putem să-i condamnăm întrucât nu sunt în specialitate. Nu ştiu ce să facă. Prin urmare comisia de învăţământ-cultură de la nivelul Consiliului judeţean să pună umărul cu comisia cealaltă şi cu specialişti, repet, specialişti, care de mulţi ani aşteaptă ca cineva de la nivelul judeţului, prefectura nu se duce, cine să se ducă să facă şi această treabă foarte importantă.
Dl.Silaghi Ioan: Vă spun eu, Ministerul Transporturilor şi Comerţului
şi Turismului elaborează strategia naţională a turismului şi programul anual de dezvoltare a turismului. Deci sunt documente întocmite de Guvern în ce priveşte strategia în domeniul turismului. Si nu au decât să citească de acolo.
Dl.Matula Iosif: Asta la nivel naţional.
D-na Rotaru Zoea: Nu vreau să supăr pe directorul de la drumuri, dar dacă ajung drumurile să coordoneze managementul şi marketingul la nivelul judeţului nostru nu mai avem ce să căutăm noi aici. Să facă ei drumurile că numai eu ştiu câte gropi sunt în judeţ.
Dl.Popescu Gavril: Stimaţi colegi, mă iertaţi că vreau să intervin după dezbaterea furtunoasă, dar vreau să vă explic că în cadrul Consiliului judeţean există o direcţie tehnică care se ocupă de probleme de infrastructură şi de dezvoltare în toate domeniile în judeţul Arad. Noi avem nişte programe structurale, unul îl ştiţi şi l-am abordat, legat de Moneasa, avem un program structural legat de Drumul Vinului, deci există preocupare din punctul acesta de vedere. Insă eu cred, că dacă azi există din partea unui consilier şi probabil şi ceilalţi au votat acest proiect de hotărâre, o dorinţă de a participa, de a stabili şi de a direcţiona o anumită dezvoltare şi implicare a Consiliului judeţean în strategia turistică a judeţului Arad, eu cred că nu ar trebui să o oprim, orice lucru care vrea să fie făcut, sunt oameni care vor să-l facă să-l facă. Nu avem acest drept să oprim această iniţiativă, eu mă gândeam că lipseşte din această comisie ADAR-ul pentru că din punct de vedere al accesării fondurilor este un factor deosebit de important, nici ceea ce a spus domnul secretar general nu este de neluat în seamă, noi avem posibilitatea să facem strategii, să facem infrastructură, iar cei care vor să-şi construiască, să facă turism trebuie să vină cu bani, să vină cu proiecte, să vină cu tot felul de iniţiative, în aşa fel încât noi să rezolvăm judeţul Arad din acest punct de vedere. Eu de aceea cred că acest proiect de hotărâre este un început şi eu aş solicita şi pe ceilalţi colegi consilieri din Consiliul judeţean şi atunci eu cred că putem să trecem la vot şi să votăm acest proiect de hotărîre cu completarea legat de ADAR .Categoric că banii nu vor putea veni numai din bugetul judeţului, trebuie atraşi din diferite programe. De aceea încă o dată spun, să lăsăm acest proiect de hotărâre, este o iniţiativă a unui coleg de al nostru, este un prim pas spre a vrea să se întâmple ceva. Si nu cred că ar trebui să-l oprim.El poate fi încurajat, adăugat, între timp, noi aici am stabilit nişte membrii, ei pot să vină şi alţii, sunt convins de acest lucru. De aceea, domnule preşedinte să trecem la vot şi să votăm acest proiect de hotărâre cu adăugare să facă parte şi ADAR-ul din această comisie pentru stabilirea strategiei. Este o iniţiativă care cred că merită să fie luată în seamă.
Dl. Silaghi Ioan: O ultimă scurtă intervenţie, dacă se supune la vot aş dori ca titlul hotărârii să fie altul, respectiv de numire a comisiei care să realizeze această strategie şi nu elaborarea strategiei pentru că nu este elaborarea strategiei, este vorba de numirea comisiei şi fără articolul 2, care spune prea mult la momentul actual, ceea ce nu se poate realiza. Nu ştim care sunt acele instituţii cu funcţie de execuţie care vor avea fondurile şi vor dispune de fonduri nici serviciile noastre de specialitate cum vor identifica fondurile, la ora actuală este prematur. Propun fără articolul 2.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc,
Dl.Oneţ Aurelian: In cazul în care scoatem articolul 2, practic lăsăm comisia fără unelte, o facem o comisie exact de a face o comisie şi a îngropa problema. De aceea trebuie să existe şi acel articol 2 prin care să se prevadă posibilitatea elaborării pe viitor a acestei a acestui buget împreună cu aceşti oameni, oamenii care se implică. Iar vis-a-vis de faptul că altcineva ar trebui să facă strategia, dacă ne uităm bine în Legea 215 articolul 104 acolo vom vedea ca atribuţie pentru consiliul judeţean elaborarea de strategii deci noi trebuie să facem strategii pentru judeţul Arad.
Dl.Silaghi Ioan: Deci am convenit, îi dăm drumul, dar la ora actuală ceea ce se vrea, se vrea numirea acestei comisii care comisie va veni cu un document scris care se numeşte strategie, când vom avea acel document, va fi însuşit de Consiliul judeţean, se vor vota şi fondurile, acum pe ce să votăm fondurile, pe nimic la ora actuală, nu avem pe ce să ne bazăm. Trebuie să veniţi cu strategia, să stabiliţi obiective, sarcini concrete ce trebuie realizate, şi atunci vedem necesarul de fonduri.
Dl.Oneţ Aurelian; Nu au fost stabilite fonduri aici, tocmai din cauza aceasta să nu fie nici un fel de problemă.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, sper că nimeni nu a interpretat cum că eu nu aş dori acest plan sau acest proiect sau că aş fi împotriva lui. Cele spuse de dl.Silaghi, cele spuse de dl.Oneţ, dl.Popescu dă dovadă că sunt contraziceri. Hai să o amânăm pe şedinţa viitoare. Noi ne asumăm, comisia III, lăsaţi-ne să muncim şi nu ţineţi cont dacă vine o propunere din partea opoziţiei dacă ea este bună dezbateţi-o şi după aceea refuzaţi-o aşa cum s-a întâmplat la începutul legislaţiei, lucru pe care dl.Oneţ nu ştie pentru că atunci era încă d-na Ardelean în locul dânsului şi nu are rost să mai înfiinţăm încă o comisie, există comisia III. Noi putem chema în această comisie pe cine vrem. Instituţiile enumerate în acest proiect de hotărâre, şi chiar vreau să vă spun că lipseşte chiar şi Direcţia de Cultură şi Monumente, dacă e să mai cooptăm pe cineva în această comisie. Au fiecare statut separat. Nu putem noi crea o responsabilizare concretă pe acest lucru. Eu cred că este benefică amânarea, comisia III poate să se reunească de câte ori este nevoie. Eu cred că este benefică amânarea, este benefică ca, comisia III să se reunească ori de câte ori este nevoie, sunt de acord şi zilnic, ore întregi dacă e cazul, să facem într-adevăr o strategie să avem ce vota. Noi de altfel avem o comisie pe care o ignorăm de altfel aţi ignorat-o pentru că a venit o propunere din partea opoziţiei acum hai să încurajăm propunerea celui din Alianţă. Sunt de acord şi cu aceasta pentru că este în beneficiul judeţului. Dar avem comisia. Comisia aceasta ar trebui să fie lăsată să muncească. Ar trebui să-şi elaboreze o strategie, să o dezbată în plen şi după aceea votăm. Noi acuma ce votăm că îi chemăm instituţiile.
Dl.Matula Iosif: Domnule Duka, singura observaţie care îmi permit să o fac, propunerea vine din partea unui consilier.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu încurajez treaba, este deosebit de bună, vă rog să înţelegeţi şi sper că înţelege toată lumea, dar haideţi să o facem cu profesionalism. Infiinţăm încă o comisie când de fapt avem o comisie, Ii dăm un alt nume, ne vom întâlni noi toţi 5 şi vom chema prin telefon de la instituţiile eenumerate aici să discutăm. Si pentru ce trebuie hotărâre? Ca să ne lăudăm că cineva din Alianţă a venit cu o propunere. Nu asta este important cine face propunerea. Important este ca ea să aibe un rezultat deosebit de bun pentru judeţ şi pentru populaţie.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Mai are cineva observaţii? – Am avut 2 amendamente,o dată schimbarea denumirii ,în numirea comisie pentru elaborarea strategiei de dezvoltare turistică. Imi permit să supun votului acest amendament.
Dl.Duka Iosif Atila: A mai fost o propunere de denumire de `departament`.
Dl.Matula Iosif: Eu am în faţă acest amendament şi îl supun la vot.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă aţi uitat vă mai spun şi am avut amendamentul de a amâna acest proiect. Deci 2 amendamente.
Dl.Matula Iosif: Am spus că am două amendamente.
Dl.Duka Iosif Atila: Inseamnă cu sunt trei că propuneam şi eu denumirea de departament.
Dl.Matula Iosif Atila: Deci supun votului atunci acest amendament să se denumească proiect de hotărâre privind numirea comisiei pentru elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a judeţului Arad. Cine este pentru? 26 Impotrivă? – Abţineri? 3. Un amendament privind , vă rog formulaţi dl.Duka pentru că nu-l am în scris.
Dl.Duka Iosif Atila: Această comisie să se numească departamentul pentru elaborarea strategiei. Dar înainte de asta, cer amânarea.
Dl.Matula Iosif: Supun votului atunci propunerea privind amânarea acestui proiect de hotărâre. Cine este pentru amânare? 9 voturi. Deci a căzut propunerea de amânare. Supun votului schimbarea denumirii în proiect de hotărâre privind crearea unui departament pentru elaborarea strategiei… Cine este pentru? 9 voturi. Deci a căzut. Cu acestea supun votului proiectul de hotărâre cu amendamentul precizat şi cu includerea ADAR-ului şi eu vin cu o propunere, sunt sigur că această comisie va căuta să atragă pe toţi cei care pot munci şi inclusiv comisia noastră din consiliul judeţean nu cred că nu va colabora. Supun votului proiectul de hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Direcţia de cultură nu doriţi să o includeţi ca să fie mai stufoasă comisia?
Dl.Matula Iosif: De acord dl.Duka. Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 23 Cine este împotrivă? 5 Abţineri? 1.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.113/2005
Privind numirea comisiei pentru elaborarea strategiei de dezvoltare turistică a Judeţului Arad
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat în unanimitate, comisia V dl.Moş solicită o situaţie cu firmele italiene care ar avea solicitări referitor la transportul de persoane prin aeroportul Arad. Dacă dl.director de la Aeroport v-a dat răspunsul în scris. Observaţii? – Cine este pentru? 29 Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul Judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.114/2005
privind mandatarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în AGA la SC.Aeroportul Arad SA de a vota modificarea organigramei şi a statului de funcţii.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2005 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil, comisia III dl.Duka solicită informaţii legat de concesionarea activităţii de curăţenie în vămi, să se verifice dacă firma nu a subcontractat activitatea, propune să se efectueze curăţenia direct de către DJPPAS Arad, analizarea caietului de sarcini cu privire la posibilitatea rezilierii contractului. Comisia IV, d-na Rotaru solicită intensificarea acţiunilor de ecologizare a vămilor şi cere un raport informativ cu privire la serviciile prestate de firma de curăţenie, din partea comisiei II dl.Maftei solicită suplimentarea cu 1 mild. lei la Primăria Socodor pentru repararea DC.118. Nu este legat de acest subiect. Alte observaţii?
Dl.Duka Iosif Atila: Aş vrea să întreb dacă este aici cineva de la Protecţia plantelor ca să ne spună anumite lucruri ce a constatat împreună cu dvs. în vămi pentru că am înţeles că aţi găsit acolo multă mizerie. Până când vine dl.Surdu, să ne spună câţi bani are în visterie şi nu poate să se atingă pentru că sunt destinaţi expres pentru ecologizare, modernizare şi poate ne mai spune dânsul pentru ce. Dar să ne spună suma exactă.
Dl.Surdu Emil: Imi pare rău, suma exactă nu v-o pot spune pentru că este o sumă aprox.114 mild. Dacă îmi permiteţi în legătură cu problema curăţeniei în vămi. Deci anul acesta, în 12 mai a fost un control ANRSC pentru serviciile de curăţenie, control care s-a desfăşurat împreună cu cei de la Garda de Mediu, au fost invitaţi şi cei de la Drumurile Naţionale şi în urma controlului efectuat la toate cele 3 puncte de frontieră nu s-au depistat probleme de ecologizare. Aprecierile care au fost făcute că tot ceea ce se desfăşoară pe linie de ecologizare în vămile arădene este sub control, se desfăşoară în condiţii bune. Contractul cu firma care face curăţenia în vămi se va desfăşura pe o perioadă de 2 ani de zile. A fost întocmit un caiet de sarcini cu licitaţie conform legii.
D-na Rotaru Zoea: Domnule director, eu nu vreau să vorbesc astăzi despre metafora orbului, dar sunt în sală foarte mulţi colegi cu care ne-am dus la Gyula cu autocarul. Ce am văzut noi între Vărşand şi vamă şi pe stânga şi pe dreapta probabil când vine inspecţia se face curăţenie. Dar nu numai atunci, de nenumărate ori spaţiile dintre localitatea şi vamă ne aduc un potop de ruşine pentru că suntem români şi când intră cine intră la noi în ţară şi vede ce este şi pe stânga şi pe dreapta ne poate crăpa obrazul de ruşine. Duceţi-vă şi dvs. instantaneu şi veţi vedea. Exact aşa ca pe Valea Mureşului dacă vă duceţi în partea dreaptă de la Maranata dacă nu sunt mii de sticle acolo atuncate, nu este nici una. Si să nu vorbim de celelalte spaţii verzi din oraş sau din apropierea oraşului. Domnu Surdu, noi am crezut foarte mult în dvs. că schimbaţi ceva la această instituţie, precum aţi spus că alaltăieri aţi dat cu ceva pentru ţânţari pe malul Mureşului. Eu aseară am ieşit cu d-na Herlo să vedem, e plin de ţânţari. Ce calitate au produsele pe care le îmrăştiaţi. Dăm 2 miliarde, ce calitate şi ce eficienţă au serviciile pe care le faceţi?
Dl.Matula Iosif: Doamna Rotaru, cu scuzele de rigoare îmi permit să spun că nu a încheiat dl.Surdu aici, doi ţânţarii nu sunt la acest punct deocamdată.
Dl.Parpală Caius: Doamna consilier Rotaru, sunteţi într-o mare eroare. Nu cunoaşteţi legea după care se desfăşoară activitatea de ecologizare în vămi. Intâmplător ştiu că în perioada mandatului meu s-a emis această legislaţie, cei care efectuează ecologizarea în vămi au un anumit perimetru în care desfăşoară această activitate, deci drumurile, ce vedeţi pe marginea drumului naţional Chişineu Criş, Pilu, Vărşand, revine autorităţii AND pentru porţiunea care revine AND, iar între localităţi revine autorităţii locale, Primăria Pilu. Cât priveşte ţânţarii, nu că aş fi eu aşa prieten cu Surdu, aţi văzut 2 miliarde, citiţi tot dacă vreţi să-l atacaţi pe dl.Surdu. Tânţariada sau cum vreţi să o numim în Arad este responsabilitatea Consiliului local Municipal Arad, nu desfăşoară Direcţia de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii această operaţiune pe teritoriul municipiului. Această operaţiune, dacă citiţi proiectul de hotărâre este destinat Văii Mureşului unde au avut loc inundaţiile şi pentru a preveni epidemii, etc. se va desfăşura această activitate, deci nu-l atacaţi pe dl.Surdu cu probleme care nu-i aparţin.
D-na Rotaru Zoea: Domnu Parpală vă mulţumesc pentru precizări, dar totuşi uitaţi cum este în vamă la unguri şi cum este la români? Totuşi faceţi dvs. comparaţia.
Dl.Parpală Caius: Totuşi citiţi legislaţia.
Dl.Surdu Emil: Una din punctele dezbătute de către comisia care a fost şi a verificat modul de efectuare a salubrizării în vămi a fost şi stabilirea competenţelor. Magazinele Dutty Free care sunt la marginea vămii nu aparţin de vămile arădene, ele aparţin de către comunele sau oraşele care le-au eliberat certificatele de construcţie şi pe a căror terenuri se afă amplasate, iar salubrizarea lor cade în sarcina comunei sau oraşului respectiv. Comuna Pilu de exemplu are instaurată o taxă pentru salubrizare pentru ecologizare pe teritoriul comunei pe care o percepe cu câteva sute de metri înainte de a intra în punctul de vamă, iar competenţa pentru cei 13 metri din axul drumului naţional revine Autorităţii Naţionale de Drumuri şi Poduri. Asta a fost una din punctele care s-au stabilit clar, competenţele, ceea ce trebuie să facă fiecare care este răspunzător. La Nădlac o parte din competenţă o au şi Apele Române pentru că imediat de la digul de apărare este teritoriul dânşilor.
Dl.Matula Iosif: Vă rog, dacă îmi permiteţi să adaug şi eu câteva cuvinte pentru că am trecut tocmai pentru a verifica acest lucru de câteva ori prin vămi, am făcut-o inclusiv noaptea la 1, am încercat să surprind exact problemele ce s-au expus aici şi voi fi eu cel împăciuitor, am făcut şi declaraţii în presă că sunt nemulţumit, dar haideţi să spunem exact cum stau lucrurile. Nu am găsit şi nici Corpul de Control nu a găsit probleme mari în zona noastră de competenţă a Consiliului judeţean. Dar nu înseamnă că am fost mulţumit. De ce am fost nemulţumit, pentru că am identificat în diverse zone ale altor agenţi economici, primării, societăţi private mizerie şi este vorba de imaginea noastră a judeţului Arad. Am încercat să facem un pas în plus, să luăm legătura cu toţi aceşti factori pentru că degeaba ne facem noi curat în ograda noastră şi găsim mizerie în jur, la 200 m, jumătate de km după ce se intră în ţară, deci nu este al Consiliului judeţean, dar ne va sta în atenţie şi acest aspect, pentru că este judeţul Arad şi este şi al nostru. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Uşor, uşor pierdem esenţa intervenţiei mele. Eu am vrut să scot în evidenţă că Direcţia plantelor are 114 miliarde în visterie de care nu se poate atinge doar pentru ecologizare, iar domnul director sau conducerea de acolo nu s-au gândit niciodată să-şi cumpere utilaje pentru igienizare, să se doteze. Se va trezi Guvernul, ne va lua aceşti bani şi o să-i spunem la revedere şi noi rămânem nedotaţi. Eu cred că nici nu prea mai are activitate această societate. Eu cred că ar trebui să o desfiinţăm, adică clocesc banii acolo, ar putea ei să desfăşoare această activitate. Ar putea să se doteze cu o tehnică de ultimă generaţie, numai teleghidat şă facă curăţenie, nici nu ar trebui să se apropie de toalete. Ei nu fac treaba aceasta, o concesionează nu ştiu cui. Intervenţia mea se bazează pe acest lucru. Hai să găsim cumva dacă se poate să reziliem contractul, sigur nu artificial creat, dacă dânşii nu şi-au făcut treaba, cum aţi zis şi dvs. că aţi găsit anumite nereguli.
Dl.Iosif Matuala: In afara zonelor de competenţa acestei societăţi, am făcut această precizare.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, nu ştiu dacă înţelegeţi ce vreau să spun,
Dl.Matula Iosif: Am înţeles, şi observaţia legat de acel buget, de acele fonduri ne va sta în atenţie.
Dl.Duka Iosif Atila: Repet, observaţia vine din partea opoziţiei, dar poate e constructivă opoziţia aceasta nu chiar de hărţuire. Si ar trebui aceşti bani cheltuiţi în folosul nostru, al judeţului Arad, dacă tot i-am încasat.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, alte intervenţii.
Dl.Socaciu Petre: Vreau să vă informez că am făcut o adresă către Ministerul de Finanţe pentru deblocarea acestor bani.
Dl.Matula Iosif: Adresa este şi reluată de câteva ori.
Dl.Mureşan Maftei: Domnu preşedinte, stimaţi colegi, eu nu vreau să insist vis-a-vis de localitatea Socodor cu miliardul care ar avea nevoie să fie drumurile cum trebuie, cu un miliard nu o să fie drumul cum ar trebui să fie. Acel drum ca să fie corespunzător la ceea ce vrem să devenim ar trebui o reparaţie capitală, de la Chişineu Criş până la Vărşand. Pe alocuri a fost făcută şi a rezistat şi pe alocuri sunt gropile cum le ştim de ani de zile. Din prisma aceasta am solicitat să sprijinim comuna Socodor cu 1 miliard de lei acolo local, pentru că drumurile judeţene în rest o să facă.
Dl.Popescu Gavril: Este hotărâre de consiliu de data trecută, a primit un miliard pentru acel drum, legătura de la drumul naţional la drumul comunal în faţa primăriei.
Dl.Matula Iosif: S-a aprobat data trecută. Asta a fost neînţelegerea.
Dl.Popescu Gavril: S-a şi scos la licitaţie şi nu s-a prezentat nimeni, mai repetăm licitaţia, este aprobat, totul este în regulă.
Dl.Matula Iosif: Mai sunt observaţii? – Având avizul favorabil al tuturor comisiilor supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul Judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.115/2005
Privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2005 pentru activitatea autofinanţată din cadrul Direcţiei Judeţene pentru Protecţia Plantelor şi Alte Servicii.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2005.
Dl.Matula Iosif : Comisiile au avizat favorabil în unanimitate. Observaţii? – Nefiind, Cine este pentru? 29 Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.116/2005
privind rectificarea bugetului propriu al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2005.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind suplimentarea programului pe anul 2005 şi sem.I a sumelor defalcate din cota de 22 % cu suma de 2,0 miliarde lei şi repartizarea acesteia bugetului propriu judeţean în vederea asigurării resurselor financiare necesare acţiunii de combatere a ţânţarilor.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil în unanimitate, observaţii, intervenţii dacă sunt.
Dl.Micurescu Ioan: Domnule preşedinte, sunt pentru promovarea acestei hotărâri, este imperios necesară şi poate chiar astăzi ar trebui dat anunţul în ziar pentru avertizare. Dar ca eficienţă, din referatul tehnic rezultă că se stropeşte o suprafaţă de 2000 ha. 50-60 m partea care este activă, cred că este insuficient. Dacă luăm de la Pecica până la Săvârşin. Numai de la Bata la Săvârşin sunt 10.000 ha. Poate nu sunt persoana cea mai avizată, dar nu chiar lângă Mureş ar trebui stropit. Aproape de sat unde sunt fâneţele şi păşunile este practic locul propice unde se înmulţesc aceşti ţânţari. Acum în zona noastră sunt probleme deosebite, copiii nu se pot stăpâni şi se freacă acolo unde sunt înţepaţi şi se infectează. Animalele nu mai stau la păşune, oamenii nu pot să întreţină culturile pentru că numai când este foarte cald pot merge la câmp, poate că această acţiune ar trebui făcută, prima dată, eu nu zic că zona noastră să fie prima, dar la Pecica o suprafaţă să facă cu eficienţă, şi peste o săptămână, două, ajunge şi la noi şi atunci să se facă într-adevăr o acţiune de eficienţă pentru că într-adevăr a trece pe doar o fâşie de 50-.60 m pe malul Mureşului nu cred că rezolvă problema.
Dl.Popescu Gavril: Acţiunea aceasta este făcută la solicitarea Inspectoratului de urgenţă pentru că în zona limitrofă Mureşului au fost inundaţii şi sunt inundaţii şi băltiri şi această acţiune se face în situaţii de urgenţă în condiţiile în care le-a stabilit acea inspecţie. Ceea ce dvs. spuneţi legat de celelalte aspecte în comune, acolo, normal, consiliile locale trebuie să se preocupe şi să intervină din fondurile pe care le au. Probabil că o să încercăm să-i ajutăm, dar nu putem să facem această deratizare în zonele comunelor fără voinţa consiliului local de acolo. Această acţiune acum este făcută pentru acest lucru. De aceea am luat această măsură de urgenţă pentru ca pe toată zona de intrare a Mureşului şi până la ieşirea la Nădlac în zonele unde există băltiri să venim cu această acţiune. Nici eu nu sunt convins că sută la sută va fi eficientă, dar ea totuşi va mai diminua şi probabil vom fi obligaţi dacă apa nu se retrage să mai revenim încă o dată. Aceasta este ideea de la care am pornit.
Dl.Micurescu Ion : De la sat până la Mureş sunt 2 km. Dacă facem o singură fâşie de 50 m care este eficienţa. De la sat până la Mureş sunt 2 km şi noi stropim 50 m? Atunci când se zboară trebuie bine identificate, să se stropească zona care este cea mai periculoasă.
Dl.Matula Iosif: Ca şi o observaţie personală vreau să adaug câteva cuvinte. Desigur că această acţiune pe care vrem să o demarăm şi să efectuăm cât se poate de repede nu va face ca ţânţarii să dispară în întregime din judeţul Arad. Dar trebuie să dăm un semnal. Ca să fie eficientă această acţiune, în primul rând trebuie să aibe loc an de an deasupra tuturor cursurilor de râuri, băltiri, să fie repetată şi atunci eficienţa va fi sută la sută. Dar dacă noi nu demarăm şi unde vrem să începem, acolo unde sunt focarele cele mai mari, în zonele unde se înmulţesc ţânţarii. De acolo dorim să pornim. Nu putem acoperi deocamdată toată suprafaţa datorită fondurilor. Dar nu înseamnă că având semnalul nostru fiecare consiliu local poate să-şi extindă din acest moment activitatea. Si să o facă dacă doresc să le facă în întregime deasupra suprafeţelor pe care le deţin dânşii în acea localitate. Suntem siguri ca acolo unde se găseşte înţelegere vom putea face ca suprafaţa stropită să fie mai mare de la an la an şi paralel eficienţa să crească.
D-na Herlo Rodica: Totuşi e păcat domnule preşedinte, să plătim 2 miliarde fără eficienţă. Scopul proiectului nostru de hotărâre este să combatem epidemiile nu să combatem ţânţarii deasupra unei bălţi. Eficienţa stropirilor la nivelul municipiului este zero pentru că eu am văzut cum au stropit altădată în parc, s-a stropit de jos în sus pentru că ţânţarii stau sub frunze. Când s-au făcut asemenea stropire a fost eficientă şi nu au mai existat ţânţari. Iar acum din avion sunt sigură că costurile sunt mult mai mari şi eficienţa este zero. Noi tot facem comitete, comisii, facem proiecte de hotărâri, luăm hotărâri, dăm bani la x sau y, se îmbogăţesc de pe urma banilor noştri şi eficienţa este zero. Nu mai contează aici că suntem la guvernare sau suntem în opoziţie, noi reprezentăm nişte comunităţi locale şi comunitatea judeţeană. Trebuie să reprezentăm oamenii şi ceea ce facem şi hotărâm să facem în favoarea lor pentru că ei ne-au trimis aici şi râd de noi pe baza măsurilor pe care le luăm şi nu aş vrea să fim caraghioşi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dar să ştiţi că eu nu pot să-mi permit să spun că o acţiune are eficienţă zero sau sută la sută. Eu m-am exprimat spunând că eu îmi doresc ca acest proces să crească în ani spre sută la sută. Dar a stabili noi că eficienţa este zero cred că este dificil. Noi vrem să demarăm şi să promovăm acestă acţiune.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, vă rugăm din suflet să încercaţi să controlaţi eficienţa şi calitatea. Pentru că dacă nimeni nu-i controlează eficienţa va fi aceeaşi. Ei îşi bagă banii în buzunar şi lucrurile rămân aşa. Poate nici nu execută ceea ce trebuie să execute. In celălalt plan de idei,
Dl.Matula Iosif: Mă scuzaţi că vă întrerup, este acţiunea Consiliului local.
D-na Rotaru Zoea: Nu în Arad, pe valea Mureşului. Domnule preşedinte, haideţi să ajutăm copiii şi oamenii din sate. Eu ştiu că şi aia este foarte bine că sunt câţiva pescari pe malurile apelor şi se pot duce de acolo, dar uitaţi-vă ce au copiii pe faţă. Este inadmisibil. De la nivelul Consiliului judeţean daţi-le o sarcină primarilor, luăm nişte fonduri de la primării şi rezolvăm această problemă.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, ca să ne mai descreţim frunţile, aş interveni mai mult cu o glumă şi poate ne ajută şi dl.Oneţ pentru că el se ocupă de strategia de turism, nu putem face o comisie pentru instruirea ţânţarilor să se deplaseze pe marginea Mureşului?
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, mai sunt alte intervenţii? Dacă nu, supun votului proiectul de hotărâre? Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.117/2005
Privind suplimentarea programului pe anul 2005 şi sem.I. a sumelor defalcate din cota de 22 % cu suma de 2,0 miliarde lei şi repartizarea acesteia bugetului propriu judeţean în vederea asigurării resurselor financiare necesare acţiunii de combatere a ţânţarilor.
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind numirea doamnei Conta Viorica în funcţia publică de conducere Director executiv la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Arad.
DL.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil în unanimitate.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş veni cu o sugestie. Am înţeles că în coaliţia dvs. este o societate care are multe spaţii în administrare? Nu putem interveni poate ne dă la un preţ redus pentru această instituţie?
Dl.Matula Iosif: Dacă veniţi cu amendament îl supun la vot.
Dl.Duka Iosif Atila: In scris să vin cu această propunere?
Dl.Matula Iosif: Cum doriţi, sau verbal am supus la vot şi cel verbal. Mai sunt observaţii? Nu sunt. Supun votului. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.118/2005
privind numirea doamnei Conta Viorica în funcţia publică de conducere Director executiv la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Arad.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind revocarea d-lui Haş Petru din Consiliul de administraţie al Regiei Autonome Apă-Canal Arad şi numirea unui nou membru.
Dl.Matula Iosif: Dacă sunt observaţii, intervenţii? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? -Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.119/2005
Privind revocarea d-lui Haş Petru din Consiliul de administraţie al Regiei Autonome Apă-Canal Arad şi numirea unui nou membru.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind revocarea d-lui Seculici Gheorghe din Consiliul director al Fundaţiei `Concordia-CJ.Arad` şi numirea unui nou membru.
Dl.Matula Iosif: Observaţii? – Cine este pentru? 29 Impotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.120/2005
privind revocarea d-lui Seculici Gheorghe din Consiliul director al Fundaţiei `Concordia-CJ.Arad` şi numirea unui nou membru.
Punctul 20
Diverse:
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte aţi promis data trecută că interveniţi pentru acei angajaţi care lucrează în beci. Iată că mai avem acum încă o problemă vis-a-vis de spaţii. Cum v-aţi gândit să le acordaţi un spor de toxicitate sau mă rog nu ştiu ce măsuri doriţi să luaţi, asta este o problemă, a doua problemă, nu am primit cuantumul chiriilor vis-a-vis de cele 1900 mp. spaţiu închiriat de Consiliul judeţean spre terţe persoane, a treia problemă, cunosc numărul contractului cu care se realizează renovarea acestei instituţii, aş vrea să ştiu şi firma care se ocupă de această problemă şi dacă a obţinut-o prin licitaţie, a patra problemă ar fi, fosta sală 33 unde îşi desfăşoară activitatea domnul Socaciu şi alţi colegi, dânşii ziceau că se deranjează unul pe altul şi v-am rugat dacă nu se poate să ridicăm paravane până în tavan pentru că posibilitate există să se poată desfăşura activitatea fără să se conturbe unul pe celălalt.
D-na Fîciu Gabriela: Cred că este o problemă mai mult familiară doamnelor dar poate şi domnii fac piaţa vinerea şi sâmbăta, problema care vreau să o ridic, o să fiu destul de directă, mă refer şi în Arad, dar şi în judeţ şi iau Piaţa mică `Mihai Viteazul` unde în continuare, deşi cu noua conducere speram la o deblocare a persoanelor acelea, care agresează cumpărătorii, stau cu ciorapii pe braţ şi cu ochii la buzunarele celor care sunt prin piaţă şi am avut o discuţie inclusiv cu administratorul pieţelor. A motivat într-un fel, este un singur gardian care face toate treburile să se ocupe de aceste persoane, iar amenda este foarte mică, 50 mii lei pe care o dă acelor cetăţeni care ies pe o parte şi intră pe cealaltă parte. Aş propune, ţinând cont că gardienii publici încă mai există, măcar vinerea şi sâmbăta măcar doi angajaţi ai gardienilor publici să încearcă să facă ordine pentru că se fură foarte mult în pieţe. Deasemenea, Garda Financiară, Oficiul Protecţiei Consumatorilor, chiar şi Poliţia ar putea să facă mai multe razii în pieţele nu numai aici ci şi în judeţ.
Dl.Matula Iosif: Doamna Fîciu, eu cred că dacă conducerea pieţei cere, Corpul Gardienilor Publici se bucură şi le oferă câţi gardieni solicită.
Mai sunt alte intervenţii?
Dl.Popescu Gavril: Numai o întrebare domnului Duka pentru că tot timpul a spus că este în opoziţie, domnule vă rog să ne spuneţi în ce opoziţie sunteţi?
Dl.Duka Iosif Atila: Dvs. Buza Gavril şi Popescu Gavril, atâţia sfinţi avem aici că nu mai ştii cu cine vorbeşti.
Dl.Buza Gavril: In Alianţă semănăm, ce să facem?
Dl.Duka Iosif Atila: O sugestie bine venită din partea domnului Caius Popescu Gabor, aşa, ca să fie în regulă. Dumneavoastră în nenumărate rânduri declaraţi în presă şi prin televiziuni că nu există opoziţie. Eu v-am demonstrat că totuşi există opoziţie, că nu doriţi să cooperaţi cu noi este altceva, dar nu mai declaraţi că nu există opoziţie. Că este de o culoare sau alta sau este o opoziţie independentă, dar există. Să fiţi liniştiţi, suntem cu ochii pe dumneavoastră respectiv pe putere.
Dl.Vasii Vasile; Domnule preşedinte, domnilor vicepreşedinţi, stimate colege şi stimaţi colegi consilieri. De 170 de ani presa locală arădeană se înscrie ca o cronică vie a întregii vieţi politico-administrative şi politico-sociale în judeţul Arad, remarcându-se ca cel mai dinamic segment cultural al acestor meleaguri din vestul ţării dar şi pe pe plan central european. Aş vrea să fac o referire la o solicitare care a fost făcută de către o fundaţie, Fundaţia `Ioan Slavici` pentru obţinerea de fonduri pentru editarea `Evoluţia şi tipologia presei române din 1833 până în 2002 ce cuprinde peste 420 de publicaţii apărute în Arad şi un anuar al presei locale pe anul 2005. Rugămintea mea este să fie luată în dezbatere la comisia de cultură şi în cursul acestui an să dăm curs acestor fonduri care nu sunt extraordinar de mari pentru a putea fi editată această lucrare care este o lucrare la nivelul judeţului de o deosebită valoare.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, a fost depusă în timp, este cuprinsă în calendar?
Dl.Vasii Vasile: A fost depusă la începutul anului solicitarea.
Dl.Matula Iosif: Legat de ATOP, în mape aveţi fiecare dintre dumneavoastră planul strategic pe 2005 ca şi informare. Dacă sunt întrebări, dacă nu, domnu Duka, o să vă răspund personal pentru că sunt multe puncte, o să vă răspund personal punctual la fiecare problemă.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi