Şedinţă ordinară 27.07.2007
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Programarea şedinţelor Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza
proiectelor de hotărâri pe luna IULIE 2007.
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 27.07.2007 | 12.00 | 70 |
Comisia buget-finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 24.07.2007 | 13.00 | 34 |
Comisia urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură. | 25.07.2007 | 13.00 | 57 |
Comisia pentru servicii publice, comerţ, turism şi agricultură. | 25.07.2007 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sănătate, sociale, sportive şi de tineret. | 25.07.2007 | 14.00 | 72 |
Comisia juridică, coordonarea consiliilor locale, respectarea drepturilor cetăţeneşti, probleme ale minorităţilor naţionale, ale cultelor şi protecţia drepturilor copiilor. | 24.07.2007 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, integrare europeană şi relaţii cu societatea civilă. | 24.07.2007 | 14.00 | 65 |
Notă: Materialele se vor depune la Compartimentul logistică şi redactarea monitorului oficial până la data de 19.07.2007, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 17.07.2007 orele 15.00.
Conform regulamentului Consiliului judeţean, Comisiile se pot întruni şi la convocarea preşedintelui de comisie cu acceptul conducerii Consiliului judeţean.
PREŞEDINTE,
ing. Iosif MATULA
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA nr. 277
din 20.07.2007
privind convocarea Consiliului judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
In temeiul prevederilor art. 94 alin.1 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de27.07.2007, ora 12.00, în sala 70 a Palatului Administrativ Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli derulat în afara bugetului local.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare – epurare practicate de SC Compania de Apă Arad SA.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru S.C. Compania de Apă Arad S.A, pe anul 2007.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii la SCAeroportul Arad SA.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.19/19.06.2007 acordat Planului Urbanistic Zonal Subzona unităţi industriale nepoluante -construire cabană de pescuit P+M localitatea Şagu, comuna Şagu şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent, (proiect nr. 26/2006, elaborat de S.C. Conicform S.R.L.)
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 23/17.07.2007 aferent documentaţiei `Identificarea şi delimitarea hazardurilor naturale (cutremure, alunecări de teren şi inundaţii). Hărţi de hazard la nivelul teritoriului judeţean, Regiunea 5 (VEST), judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara.` Faza I.
8. Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing. Matula Iosif Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 27 iulie 2007
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a dispoziţiei nr.277 din 20.07.2007 a preşedintelui Consiliului judeţean privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local `Adevărul Arad` din data de 21.07.2007. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan-Matei, Duka Iosif-Atila, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi:Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Jurcă Sever, Pereteatcu Cosmin.
Dl.Matula Iosif: Datorită faptului că din cei 33 de consilieri sunt prezenţi 29, declar deschise lucrările şedinţei noastre de astăzi şi vă propun spre aprobare ordinea noastră de zi cu 8 puncte + diverse:
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
2.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli derulat în afara bugetului local.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare – epurare practicate de SC Compania de Apă Arad SA.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru S.C. Compania de Apă Arad S.A, pe anul 2007.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.19/19.06.2007 acordat Planului Urbanistic Zonal Subzona unităţi industriale nepoluante -construire cabană de pescuit P+M localitatea Şagu, comuna Şagu şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent, (proiect nr. 26/2006, elaborat de S.C. Conicform S.R.L.)
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 23/17.07.2007 aferent documentaţiei `Identificarea şi delimitarea hazardurilor naturale (cutremure, alunecări de teren şi inundaţii). Hărţi de hazard la nivelul teritoriului judeţean, Regiunea 5 (VEST), judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara.` Faza I.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea susţinerii participării la Programul de Interes Naţional nr. 2: `Dezvoltarea Serviciilor alternative pentru copiii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA`.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea susţinerii participării la Programul de Interes Naţional nr. 3: „Promovarea standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi monitorizarea respectării drepturilor copilului”.
9.Diverse.
Cine este pentru? Impotrivă? Abţineri? Abţinere sau vot împotrivă domnul Duka?
Dl.Duka Iosif Atila: Nu aţi fost atent domnule preşedinte. Şi în primul rând vă spun bine aţi venit, sper că sunteţi odihnit şi aveţi răbdarea şi puterea să mă ascultaţi.
Dl.Matula Iosif: Suficientă.
Dl.Duka Iosif Atila: Mulţumesc. Eu aş avea o interpelare atât politică cât şi administrativă, cum consideraţi ori la diverse, ori să începem cu asta, deşi regulamentul de funcţionare al Consiliului judeţean nu prevede concret, ce şi când, probabil ar trebui să o reglementăm, dar las la latitudinea dvs. Şi dacă consideraţi că s-o fac la diverse atunci aş dori să începem diversele cu asta. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Propun pentru diverse. De acord? Cine este pentru a introduce la diverse? 29 voturi. Împotrivă? – Abţineri? – În unanimitate. Am supus votului, cu domnul Duka nu şi-a exprimat votul, cu această observaţie votul pentru ordinea de zi este pentru, împotrivă sau abţinere?
Dl.Duka Iosif Atila: Pentru.
Dl.Matula Iosif: Deci cu unanimitate de voturi ordinea de zi a fost aprobată. Intrăm în ordinea de zi.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Comisia II a solicitat prezentarea anexelor. Am verificat acum, azi am revenit, pe CD-ul pe care l-aţi primit o dată cu laptopul la şedinţa de comisie figurează şi anexele. Dacă totuşi cineva, fiind prima şedinţă nu-l poate vizualiza, sigur, încă vă stăm la dispoziţie şi vă vom pune şi în forma scrisă sau tipărită aceste anexe.
Dl.Tolea Adrian: Am constatat că sunt pe CD, le-am văzut, mulţumim.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, mulţumim, suntem fericiţi că am făcut un pas în reforma administraţiei locale, mulţumim celor care au făcut posibilă această schimbare. Eu aş dori să fac o singură observaţie. Pe teren am aflat de la oficialităţi că la Căpâlnaş spitalul este revendicat, un descendent a câştigat procesul, eu văd că astăzi alocăm suma de 50.000 pentru reparaţii interioare şi pentru zugrăveli exterioare. Nu spun acuma că o dată am mai intervenit şi exact după o lună unitatea respectivă a fost retrocedată. Poate e bine să ţinem cont cât timp va mai funcţiona spitalul din Căpâlnaş ca unitate pentru bolnavii care sunt acolo. Departe de mine gândul că nu sunt necesare aceste lucrări. Dar dacă la 1 august sau în 15 august el va fi retrocedat şi ne va pune să plătim chirie cerem banii înapoi. Exact aşa am întrebat şi atunci dacă vă amintiţi. Şi cineva din prezidiu a zis atunci o să cerem banii înapoi şi nu i-am mai cerut. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu pe lângă materialele pe care le-am primit legat de această hotărâre şi anexele, am mai solicitat, nişte documente şi material în plus, respectiv dvs. aţi promis în urmă cu o şedinţă, respectiv două şedinţe că vom avea o discuţie împreună cu urgenţele, necesităţile depuse de Spitalul judeţean şi care sunt urgenţele, care de-a-lungul timpului respectiv scurtul timp care s-a decurs de atunci s-au mai schimbat priorităţile. Le-am frunzărit şi am citit şi raportul scris de medicul şef, doamna doctor Monica Puticiu, am găsit aici cifre impresionante, domnu preşedinte, număr cazuri în 2000, 40.855, iar în 2006 – 66.212, urgenţe majore în 2000 – 1.042, în 2006 – 2.940. Sunt cifre deosebit de imperesionante domnule preşedinte şi cred că sunteţi în asentimentul meu când ne gândim pe putem să facem ca să-I ajutăm pe aceşti medici ca să-şi facă datoria. Am înţeles că la iniţiativa Guvernului şi cu anumite fonduri, au obţinut un echipament de 550.000 Euro dar mai solicită un 50.000 RONI. Tot aşa aş putea să frunzăresc şi celelalte adrese, nu le am pe toate din păcate, dar totalul de sume care ni se solicită sunt solicitări de urgenţă majoră, totalizează 1.500.528. respective mai bine de 10 miliarde şi ca să înţeleagă şi alţii 315-316.000 Euro. Vă repet frunzărind proiectul de hotărâre de astăzi sumele alocate, sumele care au fost împărţite, gândite destul de bine şi ţinând cont că nu a fost rectificare de buget de la Guvern şi v-aţi gândit la sumele pe care le-am avut noi din dobânzi şi din alte surse, chiar mă bucur, dar aş dori să subliniez faptul că prioritatea zero şi cea mai mare urgenţă pentru judeţul Arad şi pentru Consiliul judeţean, la viitoarea rectificare de buget să se ţină cont de sumele necesare pentru a funcţiona aceste instituţii în condiţii cel puţin de limită pentru că de condiţii normale din păcate în nici o unitate nu se poate vorbi. Dvs. mi-aţi lansat data trecută invitaţia de a discuta problema aceasta într-un cerc mai restrâns şi cu cei de la spital. Eu din nou insist ca să avem o discuţie şi cu dânşii şi să fiu şi eu de faţă. Sigur, ar putea zice lumea că există suspiciuni atâta timp cât dvs. din punct de vedere politic sunteţi în opoziţie, iar partidul în care sunteţi dvs. a lansat o moţiune de cenzură împotriva sănătăţii şi ar putea crea anumite suspiciuni că dvs. nu vreţi să puneţi în practică hotărârile de guvern sau nu doriţi să aplicaţi ceea ce ar fi bine pentru judeţul Arad în domeniul sănătăţii. Eu exclud această variantă, deci eu personal, repet domnule preşedinte, exclud această variantă că dvs. aţi lucra împtoriva acestor necesităţi, dar totuşi doresc şi insist să avem o discuţie cu factorii decisivi de la spital să analizăm următoarele necesităţi. Mulţumesc.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, la poziţia 199 în anexă apare încă Scoala specială Petriş care a fost desfiinţată în anul 2004. Suma este foarte mică prevăzută, dar cred că nu mai are ce să caute Şcoala specială Petriş în organigrama noastră şi cu alocare de fonduri din moment ce a fost desfiinţată prin ordin de ministru. Probabil este o greşeală în anexă la poziţia 199. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu pentru observaţie.
D-na Ribovici Gheorghina: Este vorba de diferenţe salariale ale personalului de acolo.
Dl.Tolea Adrian: Un amendament aş dori să fac la acest punct. Solicit suplimentarea cu 15.000 RONI a bugetului Centrului Cultural Judeţean pentru acţiuni specifice, sursa fiind de la bugetul propriu al Consiliului judeţean.
Dl.Matula Iosif: Aş dori să răspund pe scurt observaţiilor domnului Duka. Sper că astăzi prin votul dvs. vă supun atenţiei şi aprobării, am făcut un calcul 752.000 sau 7.520.000.000 lei pentru sănătate. Şi aici intră într-adevăr priorităţile spitalului judeţean, discutate cu conducerea spitalului judeţean. Dacă doriţi doamna director este prezentă aici, intră priorităţile de la obstetrică ginecologie, de la celelalte unităţi spitaliceşti pe care încercăm să le rezolvăm acum. Tocmai din această cauză am căutat resurse şi am găsit ceva ca să rezolvăm urgenţele din sistemul de sănătate arădean. Nu înseamnă că sunt toate sursele la dispoziţia noastră. Sunt programe guvernamentale, sperăm să vină cei 600 milioane sau 6.000 miliarde aprobaţi printr-o hotărâre de guvern şi să rezolve şi problemele din sănătatea judeţului Arad. Dacă doamna director Prişcă doreşte să completeze observaţiile dvs. este aici. Este în regulă această de listă de priorităţi pe care am propus-o noi în urma discuţiilor cu dvs.?
D-na Dr.Prişcă Mirandolina: Sigur că da. Aş vrea să vă spun că urgenţa pentru Spitalul judeţean este garda. Am avut o discuţie cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii cu cu dl.Arafat, am primit felicitări, s-a primit toată aparatura datorită dvs. şi unor sponsori care ne-aţi acordat nişte sume destul de importante. Acum urgenţa este garda, aş vrea să nu se uite poarta de intrare, unde bolnavul este preluat după care este tratat în secţii. Următorul pas este terapia intensivă. Avem medici foarte sufletişti, dar următoarea prioritate este terapia intensivă. Am luat legătura cu mai mulţi sponsori pentru un aparat de aer comprimat pentru terapia intensivă care costă 35 mii Euro după care se pot face reparaţiile interioare. Dacă vom găsi sponsori sigur că se vor folosi banii la alte secţii pentru că fiecare secţie a spitalului vrem să fie reparată pentru a putea fi autorizat sanitar. Incercăm să rezolvăm secţia de boli infecţioase copii şi de sănătate mintală cu bani de la minister. Revin cu rugămintea, potrivit Legii 95, consiliile judeţene pot să plătească utilităţile. Avem foarte multe datorii la apă, gaze, lumină. La rectificarea de buget să avem în vedere acest lucru. Suntem pe drumul cel bun.
Dl.Duka Iosif Atila:Două întrebări pentru doamna directoare, respective una, ce s-a întâmplat cu cele două piese care nu este o sumă uriaşă de la cardiologie pentru EKG-ul respectiv şi ce facem cu spitalul de boli infecţioase unde avem şi Centrul HIV.
D-na Dr. Prişcă Mirandolina: Spitalul de boli infecţioase adulţi este o problemă foarte serioasă, este singura secţie din judeţ unde funcţionează Centrul HIV-SIDA într-o clădire revendicată. Tot prin sponsorizare am reuşit să facem un proiect, m-am adresat Ministerului Sănătăţii şi s-a promis că vom fi trecuţi să facem o nouă secţie. Există o construcţie începută în curtea spitalului şi orice ajutor este bine venit. Acestea sunt propunerile noastre care s-au înaintat şi Consiliului judeţean.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu întâmplător am ridicat problema spitalului cu boli infecţioase pentru că ştiu că doamna directoare în afară de bună voinţă şi profesionalismul cu care lucrează are nevoie şi de bani şi indirect era întrebarea pentru dvs. cum consideraţi dacă tot am început discuţia pe problema sănătăţii în judeţul Arad şi aţi dorit-o s-o desbatem acum în plen, eu mă bucur, aş dori şi de la dvs. câteva cuvinte să ştiu cum gândiţi ce doriţi să faceţi. Există acea clădire la care am făcut eu referire în curtea spitalului, consideraţi că este bună, aveţi alte soluţii? Data trecută când v-am luat pe nepregătite spuneaţi că sunt `n` soluţii pentru acest spital de boli infecţioase. Două dacă mi-aţi spune sau una viabilă poate m-aş linişti. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Dacă mai sunt alte intervenţii?
Dl.Sabău Gheorghe: Aş vrea să-i pun doamnei director o întrebare. Cu ce firmă face la ora actuală cateringul şi dacă are datorii la această firmă? Şi a doua întrebare când s-a făcut ultima deratizare la spitalul judeţean? Nu este uşor să ajungi la spital în condiţiile care sunt acolo create.
D-na Dr.Prişcă Mirandolina: Cataringul se face cu aceeaşi firmă din anul 2001şi avem o datorie de 5 miliarde lei. Pentru deratizare avem contract cu o firmă, deratizarea se face ritmic şi nu am avut nici o reclamaţie.
Dl.Sabău Gheorghe: Săptămâna trecută am fost în spital şi am văzut cu ochii mei.
Dl.Sipos Gyorgy: Ce se întâmplă cu oncologia?
D-na Dr.Prişcă Mirandolina: Aparţine de Spitalul municipal, este nevoie de reparaţii exterioare.
Dl.Creţu Ioan: Aş vrea în câteva cuvinte să apreciez efortul făcut de conducerea consiliul judeţean, de preşedintele Consiliului judeţean pentru sănătate, la această rectificare. Practic Consiliul judeţean de la bugetul central nu a primit nici un leu ca să fim în cunoştinţă de cauză. Veniturile proprii şi extrabugetare pe care Consiliul judeţean le-a obţinut. Peste jumătate din aceste venituri au fost acordate sănătăţii. Am discutat personal cu domnul preşedinte situaţia de la Spitalul judeţean şi referatele dvs. doamna directoare pe care le-aţi depus şi priorităţile. La fel am adus şi de la Spitalul matern, el tot aparţinând de spitalul judeţean, necesităţile lor. În limita posibilităţilor v-am acordat la Spitalul judeţean, dacă ţin bine minte 132 mii o dată şi încă 305 mii, deci 4 miliarde şi ceva, şi 1.820 mii la maternitate ca să rezolvaţi dvs. problemele pe care le consideraţi prioritare. La fel s-a mai dat, mai puţini bani ca să zic, la Mocrea şi celelalte unităţi spitaliceşti, dar pe prim plan a fost sănătatea, din păcate nu au fost resurse mai mari, dar sunt convins că preşedintele Consiliului judeţean, conducerea şi consilierii vă vor sprijini în continuare şi dacă vom primi banii promişi de la Guvern, fiţi siguri, dvs. veţi beneficia primii. Cunoaştem situaţia în care se află spitalul judeţean, şi maternul, vorbesc de primire şi reanimare, unde sunt condiţii cu totul improprii, la fel la noi născuţi la maternitate, care este un pericol pentru maternitate şi în măsura posibilităţilor banii pe care i-am avut i-am acordat cu prioritate sănătăţii şi în continuare vom ţine cont. Imi pare rău că nu am putut să dăm mai mult. Din păcate acestea sunt posibilităţile Consiliului judeţean.
Dl.Matula Iosif: Nu aş vrea să transform şedinţa într-o dezbatere pe sănătate. Alături de construirea noului spital judeţean vom rezolva şi problemele de locaţie a mai multor spaţii de sănătate.
D-na Dr.Prişcă Mirandolina: Eu vă mulţumesc şi în încheiere vreau să subliniez că noul spital judeţean nu va cuprinde şi secţia de boli infecţioase.
Dl.Matula Iosif: S-a prezentat un amendament. Aş vrea s-o întreb pe doamna director Ribovici dacă există surse pentru cele 15.000 RONI.
D-na Ribovici Gheorghina: Da.
D-na Rotaru Zoea: Propunerea mea este să scriem mult mai multe proiecte şi să cerem mult mai mulţi bani. Sunt manageri de spitale care nu ştiu să ceară bani şi copilul care nu plânge, nu primeşte.
Dl.Matula Iosif: Programul operaţional 2007-2013 prevede surse substanţiale pentru sănătate. Pe proiecte noi putem veni cu o părticică dar nu aceasta va fi soluţia pentru sănătatea judeţului Arad.
Supun votului suplimentarea bugetului Centrului Cultural cu 15.000 RON. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Supun votului proiectul în întregime. Cine este pentru? 29 voturi.Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.154/2007
privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli derulat în afara bugetului local.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.155/2007
privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli derulat în afara bugetului local.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare – epurare practicate de SC Compania de Apă Arad SA.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Comisia III a avizat cu 4 voturi pentru şi 1 vot împotrivă.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu cât voi fi în acest consiliu judeţean voi milita pentru a ajuta familiile sărace şi cu venituri scăzute, pentru a încerca să găsim o modalitate de a-i subvenţiona. Una dintre soluţii ar fi scutirea de la plata TVA-ului de altfel. Sigur că pentru asta ar trebui, din discuţiile pe care le-am avut cu cei de la apă-canal, ar trebui probabil promovat o hotărâre de guvern. Vă întreb domnule preşedinte, dvs. şi cu mine, doriţi să facem acest proiect de lege pentru a scuti familiile cu venituri scăzute care-şi pot dovedi acest lucru, exact cum îşi dovedesc când îşi primesc subvenţiile pentru căldură ca să promovăm sau să găsim o altă modalitate de a-i scuti măcar de plata TVA-ului dacă nu sub altă formă. Asta este una din întrebări. A doua întrebare se referă indirect la acest subiect dar se referă la Apă-canal. Imi pare rău că la şedinţa din 27 nu v-am avut printre noi, chiar ne-aţi lipsit ca persoană, ca şi preşedinte de şedinţă pentru că am încredere că dacă dvs. eraţi aici sigur mai repede puteam să rezolv o propunere pe care am făcut-o, respectiv montarea unor pompe de apă în zonele unde au fost ridicate şi dacă răsfoiţi procesul-verbal şi bănuiesc că l-aţi răsfoit, pentru că am înţeles că demersurile domnului vicepreşedinte Neluţu Cristina care a înţeles importanţa propunerii şi importanţa montării acestora a încercat şi a făcut tot posibilul ca aceste pompe să fie montate, cam 6 la număr în locaţii de comun stabilite şi îmi permit atunci să revin. Am înţeles că una în zonă există, deci respectiv ar fi vorba pe Pădurii, Dorobanţi, Oituz, Dorobanţi, Barbu Lăutaru, Andrei Şaguna, Mărului, Kogălniceanu, Andrei Şaguna, Ocsko Terezia, şi Poetului şi totodată vreau să vă spun că am înţeles că a ajuns apa curentă şi canalizarea la IAS Mureş, unde din păcate, cei care ar putea să beneficieze de această facilitate nu pot s-o facă pentru că este foarte scumpă apa şi canalizarea. Este acolo o pompă de apă montată, dar prin forare, un puţ de apă care, domnu preşedinte, dacă sunteţi amabil
Dl.Matula Iosif: Da, foarte. Mă străduiesc.
Dl.Vasii Vasile: Inventarierea pompelor nu se poate face la diverse?
Dl.Duka Iosif Atila: Vă rog, Deci există o pompă care alimentează cu apă, care nu este la standarde de a putea fi folosită pentru consum personal şi atunci sigur, ar fi nevoie şi acolo de o pompă în afară de cei care o să aibe posibilitatea să se branşeze la acea apă şi să beneficieze în condiţii normale. Nu ştiu cum vedeţi dvs. această problemă. Am înţeles din adresa primită de la Compania Apă-Canal că posibilităţi ar exista. Vă rog să stabiliţi măcar un pic de disciplină în sala de şedinţă, eu nu am întrerupt pe nimeni, indiferent ce durere de măsea sau de cap a avut sau cu ce a intervenit, iar cei care consideră că intervenţiile mele nu-i interesează pot să facă o mică pauză. Mulţumesc. Deci, cred că nu este o sumă foarte mare alocarea banilor. Totodată vreau să fac referire la hotărârile de guvern care au apărut acum şi ordinele primului ministru prin care fiecare primărie şi consiliul judeţean trebuie să facă mari eforturi pentru a diminua consecinţele caniculei şi secetei. Totodată dacă am pune în cântar costul unor corturi cu apele, cu dozatoarele, cu 3 persoane, curentul care se consumă şi ineficienţa lor luând în considerare ne dăm seama că sunt chiar inutile.
Dl.Matula Iosif: Domnul Duka, vă atrag respectuos atenţia să încercaţi să reveniţi la proiectul de hotărâre.
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă nu m-aţi fi întrerupt aş fi terminat deja. A trebuit ca să vină din Franţa nişte specialişti ca să ne spună că aceste corturi sunt ineficiente şi trebuie să se găsească alte soluţii. Eu mă bazez pe buna dumneavoastră credinţă şi pe profesionalismul dvs. şi sunt convins că mă veţi sprijini în a monta aceste pompe în cartierul respectiv în care am făcut referire. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Vă mulţumesc şi eu şi ca răspuns, unul simplu, încerc să fie unul simplu, încerc să nu o lungesc. Am lipsit luna trecută şi îmi pare sincer rău, dar am fost la Bucureşti pentru că s-a lansat, îndrăznesc să spun unu dintre cele mai mari proiecte pe care le-a avut judeţul Arad: Extindere, modernizare reţele apă-canalizare cu componenta Tratare-epurare. In prima fază 40 milioane Euro până în final 2013 160 mil.Euro posibilitate de accesat aceste fonduri cu sprijinul Guvernului României, o spun, o repet, şi vă garantez că pe lângă investiţiile actuale de zeci de milioane Euro ale Primăriei Municipiului Arad, coroborat cu acest proiect care poate ajunge pe termen lung, e vorba de 2-3 mandate, de 7-8 ani la 160 mil.euro, vă garantez că va exista o soluţie şi pentru a rezolva cele 6 pompe sau cismele stradale pe care dvs. le propuneţi, oricum aceste proiecte prevăd alimentare cu apă în întregime la nivelul municipiului, nivelul oraşelor, a localităţilor mari, dacă este ceva, o rugăminte şi din partea mea şi îmi permit să v-o repet, mai avem câteva localităţi, v-am solicitat şi dvs. sprijinul, să-i determinăm pe cei 3-4-5 primari care n-au vrut să intre în acest proiect, să le explicăm cât de mult pierd, nu numai localităţile lor ci şi localităţile arondate, pentru că un oraş, i-au la întâmplare, mi-aţi promis sprijin la Chişineu Criş, dacă oraşul Chişineu Criş nu intră în proiect blochează şi localităţile arondate, Socodor, Sintea, Ţipari, Adea şi aşa mai departe. Se poate încă, nu este târziu şi sper să reuşim împreună acest lucru.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu apreciez acest proiect, dar pe noi, din păcate ne presează temperaturile de afară, iar proiectul acesta doar se discută de el deocamdată. Asta vis-a-vis de proiect şi un fel de răspuns la cele 6 pompe. Cred că oricum putem să rezolvăm mult mai repede decât de implementarea acestui proiect. Vis-a-vis de sprijinul pe care l-am promis, eu chiar m-am aplecat la rugămintele dvs. şi am încercat, dar în primul şi primul rând, cum v-am mai spus şi data trecută primul refuz este că apa şi canalizarea pentru populaţia din mediul rural este foarte scumpă raportat la veniturile lor. Eu v-am mai spus şi data trecută, putem să tragem magistrale de apă curentă şi chiar din Alpi şi de unde o fi şi canalizare, dacă va fi cine să o plătească şi să o cumpere. Produsul finit la ora actuală este pentru populaţie o povară grea. Aici va trebui să ne gândim în ce formă pot primăriile să subvenţioneze chiar şi din judeţ, nu numai din municipiu exact pe modelul subvenţionării încălzirii ca lumea să se lege. Probabil că în momentul când va fi legat la apă şi canalizare, punând în cântar facilităţile majore care le oferă aceste branşamente şi folosinţele lor, sigur că îi va determina să facă economii altundeva.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, am reţinut ideea, o avem în analiză, supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, am luat modelul domnului Duka, aseară două ore m-am uitat la organigramă, la fiecare 6 oameni care lucrează este un personal TESA la această regie, după ce m-am gândit cum este în Uniunea Europeană, mi-am dat seama că este o organigramă tradiţională, un manager foarte bun s-ar putea uita cum să restructureze această organigramă şi câteva zeci de milioane bune să investească în altceva decât în salarii şi m-am uitat la salarii, sunt câteva vârfuri şi o structură serioasă TESA care ia foarte mulţi bani. Cred că o regândire din punct de vedere managerial al organigramei ar aduce bugetului venituri ca să nu mai solicite atâtea măriri a preţului la apă. Vă rog să analizaţi şi dvs. că sunteţi inginer de specialitate.
Dl.Matula Iosif: Vă aduc o veste bună, va fi supusă atenţiei în perioada următoare, externalizarea unor activităţi de la Compania de apă.
D-na Rotaru Zoea: Dacă se privatizează precis că nu o să mai fie această structură organizatorică extrem de stufoasă. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Pot să supun votului dvs. proiectul? Cine este pentru? 28 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 (dl.Duka Iosif Atila)
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.156/2007
privind aprobarea preţurilor la apă potabilă şi tarifele la canalizare – epurare practicate de SC Compania de Apă Arad SA.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru S.C. Compania de Apă Arad S.A, pe anul 2007.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Domnul consilier Purcaru Mircea solicită să se prezinte statul de funcţii nominal, ceea ce înţeleg că este pus la dispoziţie. Domnului Mandek i s -a prezentat, s-a dat răspunsul la solicitarea respectivă.
Dl.Mandek Francisc: M-am edificat, mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Cine este pentru? 28 voturi. Împotrivă? – Abţineri? 1 (Rotaru Zoea).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.157/2007
privind aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru S.C. Compania de Apă Arad S.A, pe anul 2007.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.19/19.06.2007 acordat Planului Urbanistic Zonal Subzona unităţi industriale nepoluante -construire cabană de pescuit P+M localitatea Şagu, comuna Şagu şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent, (proiect nr. 26/2006, elaborat de S.C. Conicform S.R.L.)
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, comisia III era să nu poată să avizeze cele două proiecte şi nu din răutate sau că nu au avut proiectele pe masă, efectiv nu am avut cine să ne prezinte aceste proiecte şi cred că domnul arhitect şef ar trebui să se implementeze pentru că nu o dată s-a întâmplat, sigur din bunăvoinţa celor care lucrează acolo am fost informaţi şi au fost foarte amabili şi şi-au cerut scuze în numele celui care trebuia să numească pe cineva ca să vină la comisii, dar eu mi-aş dori ca acest lucru să nu se mai întâmple şi la comisii să vină să susţină fiecare proiect cineva din timp stabilit. Cred că este o scăpare sau o rea voinţă din partea domnului arhitect şef că nu se gândeşte la importanţa prezentării acestor proiecte de hotărâri. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu pentru înţelegere, se rezolvă. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.158/2007
privind aprobarea Avizului tehnic nr.19/19.06.2007 acordat Planului Urbanistic Zonal Subzona unităţi industriale nepoluante -construire cabană de pescuit P+M localitatea Şagu, comuna Şagu şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent, (proiect nr. 26/2006, elaborat de S.C. Conicform S.R.L.)
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 23/17.07.2007 aferent documentaţiei `Identificarea şi delimitarea hazardurilor naturale (cutremure, alunecări de teren şi inundaţii). Hărţi de hazard la nivelul teritoriului judeţean, Regiunea 5 (VEST), judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara.` Faza I.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Dl.consilier Duka Iosif Atila solicită ca în cadrul plenului să se prezinte pe videoproiector principalele capitole ale proiectului. Dacă doriţi prezentarea, se poate face.
Dl.Duka Iosif Atila: Mi-aş dori succint, sunt colegi pe care nu-i interesează şi nu vreau să-i deranjez, totuşi dacă ne-ar spune câteva puncte mai importante cine răspunde de acest proiect ar fi bine venit.
Dl.Matula Iosif: Supun votului. Sunteţi de acord cu prezentarea acestui proiect?
Dl.Vasii Vasile: La diverse domnule preşedinte.
Dl.Duka Iosif Atila: Este deosebit de interesant, domnu preşedinte, votăm ceva ce ni se va prezenta la diverse. Dar, mă rog, este opţiunea celor care vor ridica mâna.
Dl.Matula Iosif: Pe scurt, vă rog să faceţi o scurtă prezentare. Cine doreşte îi punem la dispoziţie materialul în întregime. Am înţeles că la dv. Domnul Duka a ajuns în mapă o prezentare şi pe hârtie a acestui proiect.
Dl.Duka Iosif Atila: Vă rog să supuneţi la vot, să vedem cine votează că nu-l interesează acest lucru.
Dl.Matula Iosif: Am decis să se facă o scurtă prezentare.
Dl.Popan Miron: Privitor la alunecări de teren, avem aici în materialul prezentat o listă cu localităţile unde există potenţial de producere a acestor alunecări, Archiş, Buteni, Dieci, potenţial de producere ridicat de producere a alunecărilor şi câteva localităţi cu potenţial mediu sau scăzut. Sunt de asemenea prezentate o seamă de criterii, cu care suntem mai puţin în temă, nu sunt nici eu avizat să pot explica detalii, sunt şi câteva hărţi, o să mă opresc la cele mai semnificative, mă rog, inclusiv plăcile tectonice pe tot globul şi alte detalii care sunt strict tehnice legate de seism. Aici sunt zonele afectate de seism în România.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, suntem într-o situaţie ridicolă, materialul acesta a fost alcătuit de 2 specialişti, domnul Niculae Cosma şi Zeina Moldovan, colegul nostru a venit aici ca să ne arate că din punct de vedere tehnic cum funcţionează laptopurile, dânsul nu este pregătit pentru prezentarea ştiinţifică a acestui material.
Dl.Matula Iosif: Vă rog să faceţi referire, în câteva cuvinte, la inundaţii.
Dl.Popan Miron: Partea de inundaţii nu este prezentat, nu au nici un fel de hartă, nu este finalizat.
Dl.Matula Iosif: Rog pe domnul arhitect şef, domnul Cosma, 2-3 fraze legat de această lucrare care se realizează la nivel de arhitect şef Consiliul judeţean Arad, o sinteză, pentru că, sunt de acord, nu este o prezentare a capitolelor care să răspundă observaţiilor ridicate şi care să fi accesată, introdusă în calculatorul fiecăruia dintre consilierii judeţeni şi să le stea la dispoziţie.
Dl.Cosma Niculae: Proiectul este comandat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, şi este efectuat de o firmă de proiectare. Din păcate, nici în cadrul comisiei tehnice reprezentantul lor nu a venit la susţinere, noi nu suntem de specialitate. Ministerul Dezvoltării ne-a solicitat un aviz consultativ şi noi trebuie să dăm acest aviz consultativ, urmând să dăm şi nişte recomandări privind elaborarea acestei documentaţii. La nivel de minister există o comisie interdisciplinară la care participă factori reprezentativi. Această lucrare are un caracter strict de specialitate şi pe baza unor metode ştiinţifice, care respectă normele standard, metode procedurale, formule de calcul ştiinţifice pentru determinarea riscurilor naturale, cutremure, alunecări de teren. Urmează ca fiecare regiune să aibe o determinare a zonelor cu riscuri. Am participat la 2 dezbateri la nivel de minister şi trebuie să se asigure un suport de aplicare a programului operaţional în acest sens există şi un act normativ pentru aplicaarea acestui program. Urmează imediat latura administrativă a procedurii. Noi suntem interesaţi ca în planul de amenajare să apară acestea. Se va elabora un ghid privind alunecările de teren.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, iată alături de criticile aduse acestui serviciu, domnul arhitect şef ne aduce în faţa noastră a tuturor de altfel stângăcia cu care conduce acest serviciu. Eu nu cred că a fost cea mai bună soluţie adoptată politic şi de cumetrie de a-l pune pe acest domn în funcţie, ştiţi bine că a mai făcut gafe şi monumentale, vă rog frumos şi atunci aţi promis că veţi lua atitudine, ar fi cazul şi este o motivaţie şi un argument în plus ce s-a întâmplat astăzi să ajungem în derizoriu când cerem nişte informaţii, atâta timp cât ni se pune în mape şi trebuie să votăm anumite lucruri, chiar doresc să fiu informat despre aceste lucruri, în consecinţă îmi doresc acest CD să pot să-l citesc şi eu şi poate găsesc pe unii care se şi pricep, nu din cadrul Consiliului judeţean că văd că chiar şeful lor nu se pricepe să prezinte. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, consider deplasată intervenţia dvs. v-am spus că o să vă punem la dispoziţie informaţiile, este un material in extenso, nu era cazul aici să se prezinte 200 de sliduri, repet solicit să vi se pună la dispoziţie un material sintetic referitor la acest subiect.
Dl.Micurescu Ion: Nu cred că aici este cazul şi locul să facem evaluarea directorilor şi a arhitectului şef.
D-na Moţica Ana: Eu citesc aici că rolul acestor documentaţii este să familiarizeze structurile consiliilor judeţene cu procedurile de realizare a hărţilor de risc, mă rog, în conformitate cu prevederile unei hotărâri de guvern, privind modul de evaluare şi conţinutul hărţilor de risc natural la alunecări de teren dar şi de a obţine o imagine la nivel judeţean şi naţional asupra terenurile afectate de riscurile naturale urmând ca ulterior, la nivelul consiliului judeţean să fie coordonat această activitate prin programe proprii în condiţiile legii. Deci, înţelegem care este scopul acestui material, de a ne familiariza, iar după aceea, ni se cere un aviz consultativ pentru faza I cu nişte observaţii pentru elaborarea fazelor a II-a şi a III-a. Eu cred că este limpede. Despre importanţa acestui material iniţiat de către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Locuinţelor nu trebuie să mai discutăm, deoarece gândind la ceea ce s-a întâmplat cu un an sau doi în urmă cu privire la alunecările de teren cât şi la inundaţii ştiţi ce probleme foarte mari s-au întâmpinat în anumite zone ale ţării. In condiţiile în care vor fi determinate zonele cu risc pentru alunecări de teren şi cele supuse inundaţiilor probabil că nu se vor mai aproba acolo construcţii de locuinţe şi din start se vor elimina astfel de necazuri pe capul oamenilor, al nostru al tuturor şi al Guvernului în ultima instanţă. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu îi mulţumesc intervenţiei doamnei Moţica, dar doresc să-i aduc la cunoştinţă că ştiu şi alţii să citească nu numai dânsa. Mulţumesc.
D-na Moţica Ana Lenuţa: Inseamnă că aţi avut dascăli buni, mulţumiţi-le.
Dl.Matula Iosif: Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice
locale,republicată, Cobsiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.159/2007
privind aprobarea Avizului tehnic nr. 23/17.07.2007 aferent documentaţiei `Identificarea şi delimitarea hazardurilor naturale (cutremure, alunecări de teren şi inundaţii). Hărţi de hazard la nivelul teritoriului judeţean, Regiunea 5 (VEST), judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara.` Faza I.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea susţinerii participării la Programul de Interes Naţional nr. 2: `Dezvoltarea Serviciilor alternative pentru copiii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA`.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice
locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.160/2007
privind aprobarea susţinerii participării la Programul de Interes Naţional nr. 2: `Dezvoltarea Serviciilor alternative pentru copiii cu dizabilităţi/handicap/HIV/SIDA`
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea susţinerii participării la Programul de
Interes Naţional nr. 3: „Promovarea standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi monitorizarea respectării drepturilor copilului”
Dl.Matula Iosif: Avem avizul tuturor comisiilor. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.161/2007
privind aprobarea susţinerii participării la Programul de Interes Naţional nr. 3: „Promovarea standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi monitorizarea respectării drepturilor copilului”.
DIVERSE:
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, intervenţia mea ar trebui să înceapă cu o întrebare şi anume: Ce e mai important pentru dvs. imaginea dvs. personală sau imaginea consiliului judeţean sau suma amândurora reprezintă de altfel imaginea consiliului judeţean. Sigur, nu aştept acum să-mi daţi un răspuns şi am să trec direct la subiect şi vreau să vă aduc la cunoştinţă că în opinia mea strategia de dezvoltare şi integrare europeană va fi viitorul Consiliului judeţean, va fi viitorul administraţiei, va fi viitor, sper pozitiv al României. Si bine înţeles că atunci nu poţi să treci cu vederea când două servicii importante integrarea şi cei care se ocupă cu proiecte să fie trataţi ca o anexă a Consiliului judeţean. M-am uitat pe planul RLV-ul spaţiului situat în Arad. Bd.Revoluţiei nr.81 şi după puţinele informaţii care le am, şi de ce subliniez puţine, pentru că dvs. din păcate, din nou trebuie să revin, aţi fost plecat probabil pentru un concediu bine meritat, dar în schimb aţi omis să lăsaţi pe cineva competent care să poate să coopereze şi să conlucreze cu angajaţii consiliului judeţean. Cred că nu este pentru dvs. o enigmă deja că s-a creat o situaţie conflictuală chiar deosebit de tensionată, ba mai mult de atât s-a ajuns din nou la situaţia când un consilier judeţean, indiferent de nume, de apartenenţa politică, este tratat ca şi un om fara adapost de pe stradă, respectiv la întrebările pe care le pune vis-a-vis de aceste mişcări, declară un angajat şi nu oricine, chiar cel care se ocupă de imaginea dvs. că nu stă de vorbă, ba mai mult, ridică tonul la consilier, se ridică de la masă pleacă, el nu are timp de aşa ceva. Mai mult decât atât vreau să vă spun că acest domn, pe nume Ciprian Luca declară pe unde poate şi chiar public şi pentru asta vă pot aduce dovezi, nu poveşti, cum că acest consiliu judeţean funcţionează doar pe criterii politice şi condiţia de bază este să fii PD-ist, angajările se fac tot aşa.
Dl.Matula Iosif: Aştept dovezi legate de acesta.
Dl.Duka Iosif Atila: O să le primiţi şi ar fi foarte posibil să le pun pe o altă masă mult mai importantă decât cea a consiliului judeţean. Nu ştiu dacă nu este o problemă, este o problemă foarte mare domnu preşedinte, pentru că nu este prima dată când vă solicit
Dl.Matula Iosif: Vă solicit
Dl.Duka Iosif Atila: Vă rog să nu mă întrerupeţi
Dl.Matula Iosif: Vă solicit ca în momentul în care veniţi cu asemenea afirmaţii, îmi permit să vă întrerup în acest moment şi o să vă ofer cuvântul în continuare
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, dacă vreţi să mă ascultaţi bine dacă nu, nu.
Dl.Matula Iosif: Dacă veniţi cu asemenea afirmaţii să veniţi şi cu dovezi.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, vă rog să mă ascultaţi până la capăt.
Dl.Matula Iosif: Vă ascult.
Dl.Duka Iosif Atila: Până când vă aduc aceste dovezi şi dacă chiar o să vreţi şi acum chiar m-aţi ambiţionat s-o dezbatem împreună dar pe o altă masă, vă rog să întrebaţi angajaţii consiliului judeţean, vă rog să întrebaţi primarul din Sebiş cam ce s-a întâmplat în antecamera biroului dvs. Nici nu vreau să mai discut despre acest domn care şi-a dovedit incompetenţa şi stilul de a crea tot felul de circuri în cadrul consiliului judeţean de-a lungul timpului pentru că nu-i prima dată când se întâmplă acest lucru din partea acestui domn şi dacă mă uit şi la profesionalismul dânsului, ce pagube, sub conducerea dânsului şi pot să spun că sub conducerea dânsului sau probabil pus de altcineva s-au produs la Cargo cu miliardele de pierderi nici nu mai are rost să-l pomenesc. Revin la acest spaţiu care, vă repet încă o dată, din puţinele informaţii pe care le am, am înţeles că vreo 18-20 persoane vor fi mutaţi în acest imobil din Bd.Revoluţiei 81. Am făcut un mic calcul, această suprafaţă totală utilă ar fi în jur de 100 mp. Am căutat în legislaţia comunitară şi în alte surse să văd la ei câţi mp. Trebuie să aibe un angajat indiferent de domeniul de activitate dar implicit implicat în administraţia locală sau judeţeană sau chiar naţională. Sigur, cifrele v-ar impresiona că un angajat ar trebui să aibe un perimetru de ¾ care include biroul, un dulap şi aparatura necesară care e necesară. Eu am făcut un mic calcul şi reiese în acest spaţiu dacă vorbim de 18-20 de persoane spaţiu util, nu construit sau desfăşurat vine în jur de 5,2 mp. din care dacă scădem suprafaţa birourilor, dulapurilor sau altor aparate sau mă rog logistica ce se va pune acolo, acel angajat va beneficia de un spaţiu doar de 2,5 mp.
Dl.Rancu Tiberiu: Domnu preşedinte, aş avea o rugăminte la dvs. să supuneţi votului limitarea acestor discuţii, adică nu putem dacă 30 de consilieri judeţeni sunt toleranţi cred că ajungem şi noi la limita suportabilităţii. Fiecare consilier judeţean să aibe dreptul la un anumit timp, în rest problemele personale cu alţi lideri ale partidelor să şi le rezolve personal, nu prezintă interes pentru noi, ceilalţi consilieri. Vă mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, îmi permit să continui.
Dl.Matula Iosif: Aveţi o propunere?
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte vă rog să nu mă întrerupeţi.
Dl.Rancu Tiberiu: Supuneţi în plenul consiliului judeţean limitarea la un anumit timp a fiecărei intervenţii. Nu să ne expunem scoarţa cerebrală superexcitabilităţii unor persoane.
Dl.Duka Iosif Atila: Pot să continui domnule preşedinte?
Dl.Matula Iosif: Supun votului limitarea la 3 minute de intervenţie. Cine este pentru? I Impotrivă? Abţineri? Nu sunt. Vă rog să cronometraţi.
Dl.Duka Iosif Atila: Eu, această hotărâre a dumneavoastră am s-o contest şi acolo unde este necesar, n-a fost pe ordinea de zi deci nu o iau în considerare, dvs. trebuie să aveţi un temei pentru a propune acest lucru şi a limita la 3 minute, iar la colegul meu care a intervenit foarte vehement pentru că se grăbeşte acasă pentru că este din judeţ şi nu prea îi convine să se ocupe de problemele chiar şi a angajaţilor consiliului judeţean şi a problemelor administrative, consideră că doar o singură apariţie pe lună ca să-şi ia indemnizaţia este suficientă, eu îi atrag atenţia că greşeşte. Şi cum greşeşte el greşesc şi alţii care gândesc aşa. Noi 24 din 24 de ore suntem în serviciul celor care ne-au trimis aici, iar intervenţiile noastre aici şi problemele nu pot fi limitate la un minut, zece, o oră sau două. Intervenţiile se bazează în principal pe problema respectivă şi pe timpul cât necesită această intervenţie. Chiar nu iau în considerare nici votul nici intervenţia colegului şi voi reveni la acei angajaţi care cred eu că vor lucra şi va trebui să lucreze enorm de mult pentru judeţul Arad pentru a accesa proiecte, pentru a aduce bani comunitari de la integrare. Nu cred că la ora actuală ne putem permite ca pentru imaginea dvs. sau pentru comoditatea unora care nu aduc nici un serviciu comunităţii doar consumă bani publici atât prin folosinţa logisticii, atât prin folosinţa maşinilor sau altor surse din bani publici merită ca să primească birouri deosebit de mari alături de dvs. şi să fie marginalizaţi cei care ar trebui să se ocupe şi sunt convins că se vor ocupa de problemele consiliului judeţean. Eu aştept un răspuns de la dvs. şi totodată vreau să vă întreb de ce nu se poate comunica cu aceşti angajaţi, de ce au fost pus în situaţia în care s-au simţit efectiv puşi la perete. Vă luaţi catrafusele şi vă mutaţi. De ce nu se poate ca în acest consiliu judeţean comunicarea între angajaţi să fie una normală şi comunicarea între executiv respectiv angajaţii consiliului judeţean şi consilieri judeţeni. Poate reuşiţi să-mi răspundeţi la toate acestea.
Dl.Matula Iosif: Da domnu Duka, e simplu, în momentul în care sesizaţi astfel de aspecte uşa mea este deschisă şi vă aştept, le aflu în acest moment. Iar legat de mutarea unei direcţii pe care o consider într-adevăr cea mai importantă pentru viitorul acestui judeţ, da, este decizia mea şi mi-o asum, mutarea într-o altă locaţie, nu în pivniţă pentru că de exemplu nu mai avem loc în consiliul judeţean, este un spaţiu în care avem şi alte posibilităţi de extindere, avem în atenţie şi alte locaţii în clădirea respectivă. De ce, dacă mutăm o direcţie sau un serviciu din clădirea din Bd.Revoluţiei 75 e o problemă? Să nu uităm că e temporar, în 2008 sperăm cu toţii ca acest consiliu judeţean să se mute într-o clădire nouă. Tocmai de aceea este mutată acolo, ca să poată să-şi desfăşoare activitatea în mod corespunzător superior.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, nu atât mutatul e problema. La urechile mele au ajuns că într-un birou de 5/6 cam aşa ar veni, respectiv pe o suprafaţă de asta vor să înghesuie 9 birouri. Este posibil? Este se pot pune şi deasupra, etajate. Sunt condiţii normale? Una la mână. A doua la mână. In momentul când s-a stabilit mutarea acestor birouri în acea clădire, primul lucru, domnu preşedinte, care trebuie să asiguri, o toaletă, un robinet şi condiţii minime decente pentru a-ţi putea desfăşura activitatea. Şi vă repet, nu e vorba de două servicii fie ce servicii.
Dl.Matula Iosif: Şi cine a spus că acolo nu există toaletă şi robinet.
Dl.Duka Iosif Atila: V-o spun eu domnu preşedinte, pentru că toaleta de care poate că o să uzeze dânşii este a Universităţii Aurel Vlaicu şi în repetate rânduri când m-am deplasat în acea incintă, acea toaletă era încuiată, domnule preşedinte şi cheie nu avea nimeni din partea consiliului judeţean. Ca norocul că se mai fac nişte afaceri dubioase cu consiliul judeţean şi la subsol există un restaurant unde sunt anumite toalete şi chiar acolo a trebuit să coborâm.
Dl.Micurescu Ion: Deşi trei sferturi dintre colegi au părăsit sala, vreau să-mi exprim dezacordul cu colegul Duka pentru formularea din timpul şedinţei de astăzi, adică stângăcia arhitectului şef, nepriceperea şi incompetenţa celor care au stat la comandă când aţi fost plecat, faptul că nu ne preocupăm de sănătate nici unul dintre noi numai dumnealui şi ar trebui 24 din 24 de ore, nu este chiar aşa, consilier judeţean pot să fi angajat undeva şi toţi suntem şi sigur avem sarcini stabilite exact prin lege, regulamentul de funcţionare dar nu 24 din 24. Incă o dată îmi exprim totalul dezacord cu modul cum abordează şi chiar apostrofează slujbaşi corecţi, cinstiţi ai aparatului propriu al Consiliului judeţean. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Este părerea mea şi mi-o asum.
Dl.Matula Iosif: D-na Zoe Rotaru.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnul coleg, este părerea mea şi mi-o asum.
D-na Rotaru Zoea: Stimaţi colegi. Biroul acesta de proiecte chiar trebuie să funcţioneze în afara consiliului judeţean pentru că cei care lucrează la serviciul proiecte se deplasează mai mult în judeţ pe teren ca să vadă cum se implementează proiectele consiliului judeţean, deci nu stau în birou. Acela este un spaţiu în care trebuie să vină cei implicaţi în proiecte pentru consultare şi pentru probleme tehnice din când în când ca să se întâlnească cu specialiştii deci este greşit dacă cineva crede că cei care sunt plătiţi să implementeze proiecte stau în birou sau este greşit dacă cineva ar înţelege că ar putea intra sute de oameni în clădirea consiliului judeţean ca să vină să ceară consultanţă tehnică. La Casa Corpului didactic unde este proiectul nostru pentru învăţământul rural vin zeci de oameni zilnic, ce ar fi fost să-i băgăm în Inspectoratul şcolar judeţean? Eu îl invit pe colegul nostru Duka să vadă că şi noi ne ducem la toaletă la Casa Corpului didactic, nu ne cad perii şi că suntem într-un birou 5 oameni şi nu stăm acolo, mergem pe teren non stop. Vinerea de la 10-12 suntem acolo în rest suntem în judeţ. Deci să nu avem o viziune clasică despre ce înseamnă proiectarea. Proiectantul, cel care este strateg, cel care alcătuieşte proiecte, cel care implementează proiecte nu stă în birou, nu este funcţionar public, este funcţionar public foarte puţin timp, în rest el trebuie să meargă să vadă ce se întâmplă şi ce se întâmplă şi consultanţă dai pe teren cel mai bine. Mulţumesc.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, pentru că am primit o invitaţie de la colega mea, stimata doamnă,
Dl.Matula Iosif: Domnul Sabău
Dl.Duka Iosif Atila: Doresc s-o rog eu să se prezinte în faţa acelor angajaţi de care vorbeşte şi să-şi dezbată acolo opinia şi bănuiesc că nici dvs. nu sunteţi de acord cu cele spuse de doamna.
Dl.Matula Iosif: Sunt întru-totul de acord cu cele spuse de doamna consilier Zoe Rotaru.
Dl.Duka Iosif Atila: Atâta timp cât vă perie, e normal să fiţi de acord, dar cei care vă critică
D-na Rotaru Zoea: Trebuie să depăşim un anumit tip de mentalitate despre angajaţii Consiliului judeţean şi despre rolul lor.
Dl.Sabău Gheorghe: La şedinţa trecută nu aţi fost prezent, aţi fost în concediu, am cerut ca Poliţia de Frontieră să prezinte o informare privind activitatea pe care a desfăşurat-o, are o obligaţie prin regulamentul de organizare şi funcţionare. Mi se pare că din respect faţă de noi nu s-a prezentat.
Dl.Matula Iosif: Domnul Sabău, eu nu am ştiut, astăzi am aflat de această solicitare, o analizez, nu ştiu dacă putem aduce aici o instituţie care nu ne este subordonată
Dl.Sabău Gheorghe: Eu vă spun în cunoştinţă de cauză. In regulamentul de organizare şi funcţionare a Poliţiei de Frontieră se prevede că anual să prezinte o informare.
Dl.Matula Iosif: In măsura în care este posibil, le adresăm o invitaţie şi va veni într-o şedinţă viitoare.
Dl.Sabău Gheorghe: Sunt obligaţi să vină.
Dl.Buza Gavril: Intr-adevăr, am şi eu o doză de greşeală în această întâmplare, eu am vorbit cu această instituţie, cu locţiitorul, a spus că raportul este finalizat, există şi că stă la dispoziţia noastră, domnul comandant a spus că va veni oricând numai să fie oficial invitat. Nu s-a întâmplat această invitaţie, dar am să fac tot posibilul
Dl.Sabău Gheorghe: O lună de zile a fost prea scurt timp?
Dl.Buza Gavril: Până astăzi am crezut că vor veni.
Dl.Sabău Gheorghe: Şi mai am o întrebare. Am înţeles că Primăria care este proprietar al acestei clădiri, cred că bine mă exprim, a renunţat la încălzirea cu CET-ul a cărui proprietar sau acţionar principal este, şi văd că sunt nişte convectoare aici, s-a trecut la alt sistem de încălzire, am înţeles pe energie electrică, care a costat foarte mult, mă rog asta este problema primăriei şi nu este un exemplu pozitiv pentru cetăţeni dacă s-a întâmplat acest lucru. Eu vreau să vă întreb doar atât dacă Consiliul judeţean are vreo implicare financiară în montarea acestor convectoare, a acestor instalaţii care costă miliarde.
Dl.Matula Iosif: Zero, şi după câte ştiu nu au renunţat la agent termic de la CET, dar este o informaţie pe care o am în prezent.
Dl.Sabău Gheorghe: Convectoarele în curte?
Dl.Matula Iosif: Atât pot să vă confirm, zero contribuţia financiară a Consiliului judeţean. Declar închise lucrările şedinţei noastre de astăzi şi vă doresc în continuare o zi cât mai bună.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi