Şedinţă ordinară 28.03.2008
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr.2651/13.03.2008
Programarea şedinţei ordinare
a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii
pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna MARTIE 2008.
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 28.03.2008 | 12.00 | 70 |
Comisia buget-finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 25.03.2008 | 13.00 | 34 |
Comisia urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, administrarea domeniului public, protecţia mediului, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură. | 26.03.2008 | 13.00 | 57 |
Comisia pentru servicii publice, comerţ, turism şi agricultură. | 26.03.2008 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sănătate, sociale, sportive şi de tineret. | 26.03.2008 | 14.00 | 72 |
Comisia juridică, coordonarea consiliilor locale, respectarea drepturilor cetăţeneşti, probleme ale minorităţilor naţionale, ale cultelor şi protecţia drepturilor copiilor. | 25.03.2008 | 12.00 | 63 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, integrare europeană şi relaţii cu societatea civilă. | 25.03.2008 | 14.00 | 63 |
Notă: Materialele se vor depune la Compartimentul logistică şi redactarea monitorului oficial până la data de 20.03.2008, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 19.03.2008 orele 15.00.
Conform regulamentului Consiliului judeţean, Comisiile se pot întruni şi la convocarea preşedintelui de comisie cu acceptul conducerii Consiliului judeţean.
PREŞEDINTE,
ing. Iosif MATULA
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR.134
Din 21.03.2008
privind convocarea Consiliului judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului judeţean Arad,
In temeiul prevederilor art. 94 (1) şi 106 (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 28 martie 2008 ora 12,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind asocierea în scopul realizării proiectului `Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad` şi constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară `Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad`; TextProiect
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de restructurare/închidere a instituţiilor rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap; TextProiect
3. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad; TextProiect
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statelor de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pe anul 2008 ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad; TextProiect
5. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru personalul nedidactic din cadrul Centrului Şcolar Arad; TextProiect
6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Administraţiei de Drumuri şi Poduri a Judeţului Arad, începând cu data de 01.04.2008; TextProiect
7. Proiect de hotărâre privind numirea Comisiei de evaluare -pentru licitaţiile publice de proiecte în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilă;TextProiect
8. Proiect de hotărâre privind acceptarea transferului unui imobil situat în oraşul Ineu, str. Calea Aradului nr. 6; TextProiect
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de predare-primire imobil înscris în CF. 1258 Petriş sub A1 nr. top 104-105/b, Petriş; TextProiect
10. Proiect de hotărâre privind diminuarea Patrimoniului public judeţean concesionatla S.C. `Compania de Apă Arad` S.A. cu bunurile/investiţiile realizate după anul 1990 din Bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad; TextProiect
11. Proiect de hotărâre privind trecerea din Domeniul public în Domeniul privat al judeţului Arad a unui autobuz şi majorarea capitalului social al S.C. `Aeroportul Arad` SA; TextProiect
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de investiţii pe anul 2008, pe domeniul public al judeţului Arad concesionat la S.C. `Compania de Apă Arad` S.A. -care se realizează din fonduri IID; TextProiect
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic aferent Planului Urbanistic General comuna Iratoşu şi R.L.U. aferent; TextProiect
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic aferent Planului Urbanistic Zonal `Construire garaje, birouri, parcare acoperită şi amenajări, extravilan Arad -DJ 709B (spre Curtici)` şi R.L.U. aferent; TextProiect
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea Serviciului de Transport Public Judeţean de Persoane prin Curse Regulate Speciale, în judeţul Arad; TextProiect
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru eliberarea licenţei de traseu, în vederea efectuării transportului public de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad; TextProiect
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei paritare pentru atribuirea traseelor cuprinse în Programul de Transport Public Judeţean de Persoane, pentru perioada 2008-2011; TextProiect
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea Serviciului de Transport Public Judeţean de Persoane prin Curse Regulate, în judeţul Arad; TextProiect
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului Judeţean de Transport Persoane prin Curse Regulate, pentru perioada 01.07.2008-30.06.2011; TextProiect
20. Proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii Serviciului de Transport Public Judeţean, în mod direct, către S.C. `Compania de Transport Public Arad` SA;TextProiect
21. Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES VERBAL
Încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de
28 martie 2008
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.134/21.03.2008 a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local `Adevărul Arad` din data de 22.03.2008. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Cristina Ioan-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea Treji, Sabău Gheorghe, Sipos Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului, Absent: Purcaru Mircea.
Dl.Matula Iosif:Deoarece 32 de consilieri judeţeni din totalul de 33 sunt prezenţi, declar deschise lucrările şedinţei noastre de astăzi şi vă propun pentru avizare ordinea de zi cu 23 de puncte plus diverse. Vă rog, domnule Duka,
Dl.Duka Iosif Atila: Bună ziua domnule preşedinte, bună ziua stimaţi colegi. Inainte de începerea şedinţei v-aş ruga şi pe dvs. şi pe colegii noştri să păstrăm un moment de reculegere pentru moartea celor patru copii nou-născuţi la Spitalul matern, pentru care şi noi avem o parte de vină.
Dl.Vancu Eugen: Fără îndoială putem să păstrăm un moment de reculegere ca orice cetăţean al Aradului, o facem aceasta nu neapărat în public, dar nu putem să ne asumăm noi o vină pe care noi nu o ştim.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, dacă sunt alte observaţii? Dacă nu, personal nu sunt de acord, pentru a ţine un moment de reculegere pentru că în acest judeţ, în judeţul nostru din păcate, şi pe această planetă mor zilnic mii de oameni fără a putea analiza sau stabili cauzele, iar legat de eveniment, este o analiză în curs de desfăşurare, iar în momentul în care vom avea şi rezultate sigur că putem să venim şi să discutăm aici.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, o să-mi rezerv dreptul la `diverse` să dezbat problema şi de ce am spus că avem şi noi o parte de vină. Si vă mulţumesc pentru neînţelegere.
Dl.Creţu Ioan: Tot la acest capitol, după cum bine ştiţi, noi am acordat credite pentru maternitate şi pentru spitalul judeţean şi chiar la, eu am fost de mai multe ori, chiar şi mai recent, la secţia de noi-născuţi, s-au făcut zugrăviri, igienizare. Până când cu avem examenul anatomo-patologic şi examenul bacteriologic, să vedem cauza decesului, nu putem încă să ne pronunţăm.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, propun ca la diverse să reluăm această discuţie, nu este cazul în acest moment. Dacă sunteţi de acord cu
ORDINEA DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind asocierea în scopul realizării proiectului ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,, şi constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,,
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de restructurare/închidere a instituţiilor rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap.
3.Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statelor de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pe anul 2008 al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
5.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru personalul nedidactic din cadrul Centrului Şcolar Arad.
6.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Administraţiei de Drumuri şi Poduri a judeţului Arad, începând cu data de 01.04.2008.
7.Proiect de hotărâre privind numirea Comisiei de evaluare pentru licitaţiile publice de proiecte în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilă.
8.Proiect de hotărâre privind acceptarea transferului unui imobil situat în oraşul Ineu, str.Calea Aradului nr.6.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de predare-primire imobil înscris în CF.1258 Petriş sub A1 nr.top 104-105/b, Petriş.
10.Proiect de hotărâre privind diminuarea patrimoniului public judeţean concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. cu bunurile/investiţiile realizate după anul 1990 din bugetul Consiliului local al municipiului Arad.
11.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui autobus şi majorarea capitalului social al S.C.`Aeroportul Arad`S.A.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de investiţii pe anul 2008 pe domeniul public al judeţului Arad concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. care se realizează din fondurile IID.
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic aferent Planului urbanistic general comuna Iratoşu şi RLU.aferent.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic aferent Planului urbanistic zonal `Construire garaje, birouri, parcare acoperită şi amenajări, extravilanArad, DJ 709B (spre Curtici)` şi R.L.U. aferent.
15.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
16.Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru eliberarea licenţei de traseu în vederea efectuării transportului public de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
17.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei paritare pentru atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport public judeţean de persoane pentru perioada 2008-2011.
18.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Arad.
19.Proiect de hotărâre privind aprobarea programului judeţean de transport persoane prin curse regulate pentru perioada 01.07.2008-30.06.2011.
20.Proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului de transport public judeţean în mod direct către S.C.`Compania de Transport Public Arad` S.A.
21.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.27/2000 a Consiliului judeţean Arad.
22.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al judeţului Arad.
23.Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
24.Diverse.
Cine este pentru? 32 v oturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a aprobat ordinea de zi prezentată.
Dl.Matula Iosif: Mai am o rugăminte. Pentru că Inspectoratul de Situaţii de Urgenţă are şi o altă activitate în desfăşurare, reprezentanţii dânşilor sunt aici, punctul 22 `Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al judeţului Arad`, dacă sunteţi de acord să începem cu acest punct şi să-i degrevăm atunci de prezenţă? Dacă sunteţi de acord cu această propunere? Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Mulţumesc. Intrăm atunci în ordinea de zi cu acest punct 22, la care avem avizul favorabil de la toate comisiile, sigur eu am şi în formă scrisă acest material de analiză, dvs. l-aţi primit înţeleg, pe suport electronic. Dacă sunt totuşi observaţii legate de acest proiect? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.56/2008
privind aprobarea Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor al judeţului Arad.
Dl.Matula Iosif: Revenim atunci la primul punct.
Punctul 1.
.Proiect de hotărâre privind asocierea în scopul realizării proiectului ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,, şi constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,,
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.57/2008
privind asocierea în scopul realizării proiectului ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,, şi constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad,,
Dl.Matula Iosif: Dacă-mi permiteţi totuşi două fraze. In acest moment se elaborează documentaţia tehnică pentru acest proiect adică master plan, studiu de fezabilitate, proiect tehnic. Această documentaţie trebuie să fie finalizată până în luna octombrie când aplicaţia va fi depusă la finanţare la Bruxelles. Sigur termenele sunt foarte scurte, luna viitoare ne propunem să şi constituim asociaţia cu statut juridic de dezvoltare intercomunitară la care, de ce fac această precizare, chiar trecând printr-o perioadă mai aglomerată să nu zic zbuciumată înaintea alegerilor, personal mi-aş dori ca toate localităţile judeţului Arad să facă parte din proiect. Nu este obligatoriu, dar este păcat, pentru că putem în etapa a II-a, deci din octombrie în colo să accesăm spre 30 de milioane de euro pentru acest proiect complex pe judeţ care poate rezolva tot ce nu este încă rezolvat în acest moment. Vă solicit sprijinul spre toate unităţile administrative din judeţul Arad. Vă mulţumesc.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de restructurare/închidere a instituţiilor rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32 Impotrivă? – Abţineri.
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.58/2008
privind aprobarea Planului de restructurare/închidere a instituţiilor rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil.
Dl.Duka Iosif Atila: Este adevărat că şi noi am avizat favorabil, dar văzând cifra respectivă 172 sau 173 de angajaţi faţă de 103 la începutul acestei legislaturi este firească întrebarea dacă eficienţa a crescut cu 100 % a Consiliului judeţean dacă a crescut şi personalul. O altă întrebare este: în momentul când s-a reproiectat de aceeaşi societate a treia oară noul sediu al Consiliului judeţean, s-a ţinut cont de majorarea asta de personal ? o să aibe loc sau mai votăm o aripă lângă să mai construiască.
Dl. Matula Iosif: Mulţumesc, dacă mai sunt observaţii? Voi răspunde foarte scurt, marea majoritate şi cu documentaţii în faţa posturilor care au fost nou înfiinţate, conform solicitărilor legislative în vigoare, chiar şi în acest moment şi normal aprobările din consiliul judeţean, chiar şi în acest moment Compartiment de transport în comun, Compartiment proiecte, Compartiment manageri proiecte, pe care nu le-am solicitat, suntem obligaţi s-o facem. Nu discut astăzi la acest punct eficienţa, pentru că putem să o facem separat, iar legat de modificări de proiect nu cred să fi fost trei modificări, există ca la orice lucrare amplă, mare, în desfăşurare pe parcursul lucrării mici modificări, nu vom aproba nici o aripă în plus sau cel puţin nu noi în această formulă şi există spaţiu suficient pentru Consiliu judeţean acolo, iar dacă reglementări ulterioare vor necesita chiar posturi suplimentare, noi sau viitorul Consiliu judeţean o va face. Vreau să dau un singur exemplu, din ţări nu vă refer la Uniunea Europeană, mă refer la Polonia sau Ungaria, la întrebarea pusă unui coleg dintr-un judeţ din Polonia, la aceeaşi populaţie câte persoane aveţi la Direcţia Proiecte-programe, mi-a răspuns 220 şi mai trebuie să încadrăm vreo 100 după integrarea dânşilor în UE, dar nu e subiect pe care să-l dezbatem noi astăzi. Dacă mai sunt şi alte observaţii? Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.59/2008
privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statelor de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pe anul 2008 al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile de specialitate. Cine este pentru? 32. Împotrivă? – Dacă se abţine cineva? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.60/2008
privind aprobarea organigramei, a statelor de funcţii şi a fişelor de evaluare a posturilor pe anul 2008 al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru personalul nedidactic din cadrul Centrului Şcolar Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.61/2008
privind modificarea statului de funcţii pentru personalul nedidactic din cadrul Centrului Şcolar Arad.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Administraţiei de Drumuri şi Poduri a judeţului Arad, începând cu data de 01.04.2008.
Dl.Matula Iosif: Toate comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 Cine este împotrivă? – Dacă sunt abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.62/2008
privind modificarea statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Administraţiei de Drumuri şi Poduri a judeţului Arad, începând cu data de 01.04.2008.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind numirea Comisiei de evaluare pentru licitaţiile publice de proiecte în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilă.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.63/2008
privind numirea Comisiei de evaluare pentru licitaţiile publice de proiecte în vederea atribuirii contractelor de finanţare nerambursabilă.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind acceptarea transferului unui imobil situat în oraşul Ineu, str.Calea Aradului nr.6.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.64/2008
privind acceptarea transferului unui imobil situat în oraşul
Ineu, str.Calea Aradului nr.6.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de predare-primire imobil înscris în CF.1258 Petriş sub A1 nr.top 104-105/b, Petriş.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32 Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.65/2008
privind aprobarea protocolului de predare-primire imobil înscris în CF.1258 Petriş sub A1 nr.top 104-105/b, Petriş.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind diminuarea patrimoniului public judeţean concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. cu bunurile/investiţiile realizate după anul 1990 din bugetul Consiliului local al municipiului Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile, cu menţiunea comisia V a avizat cu 4 voturi pentru şi o abţinere. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 vot (dl.Moş Ioan).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.66/2008
privind diminuarea patrimoniului public judeţean concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. cu bunurile/investiţiile realizate după anul 1990 din bugetul Consiliului local al municipiului Arad.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui autobus şi majorarea capitalului social al S.C.`Aeroportul Arad`S.A.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.67/2008
privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unui autobus şi majorarea capitalului social al S.C.`Aeroportul Arad`S.A.
Punctul 12
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului de investiţii pe anul 2008 pe domeniul public al judeţului Arad concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. care se realizează din fondurile IID.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.68/2008
privind aprobarea programului de investiţii pe anul 2008 pe domeniul public al judeţului Arad concesionat la S.C.`Compania de Apă Arad` S.A. care se realizează din fondurile IID.
Punctul 13
Proiect de hotărâre privind aprobarea avizului tehnic aferent Planului urbanistic general comuna Iratoşu şi RLU.aferent
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.69/2008
privind aprobarea avizului tehnic aferent Planului urbanistic general comuna Iratoşu şi RLU.aferent
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic aferent Planului urbanistic zonal `Construire garaje, birouri, parcare acoperită şi amenajări, extravilan Arad, DJ 709B (spre Curtici)` şi R.L.U. aferent.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile de specialitate. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.70/2008
privind aprobarea Avizului tehnic aferent Planului urbanistic zonal `Construire garaje, birouri, parcare acoperită şi amenajări, extravilan Arad, DJ 709B (spre Curtici)` şi R.L.U. aferent
Punctul 15.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Comisia III solicită suplimentarea personalului din Compartimentul Autoritatea Judeţeană de Transport şi dotarea cu un autoturism pentru activitatea de control. Ca şi răspuns parţial desigur, avem déjà 2 persoane încadrate, urmează şi a treia, sigur în perspectivă în măsura în care activitatea va creşte sau va cere, sigur vom putea să suplimentăm, dar considerăm că în acest moment trei persoane sunt suficiente şi dotarea cu un autoturism vom încerca să găsim modalitatea în condiţiile în care parcul propriu de autoturisme al consiliului judeţean este limitat. Dacă sunt observaţii? Cine este pentru? 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.71/2008
privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifului pentru eliberarea licenţei de traseu în vederea efectuării transportului public de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.72/2008
privind aprobarea tarifului pentru eliberarea licenţei de traseu în vederea efectuării transportului public de persoane prin curse regulate speciale, în judeţul Arad.
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei paritare pentru atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport public judeţean de persoane pentru perioada 2008-2011.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.73/2008
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei paritare pentru atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport public judeţean de persoane pentru perioada 2008-2011.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.74/2008
privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, în judeţul Arad.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind aprobarea programului judeţean de transport persoane prin curse regulate pentru perioada 01.07.2008-30.06.2011.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Domnul consilier Duka Iosif Atila solicită să se prezinte justificarea pentru traseele propuse la renunţare. Doamna consilier Moţica Ana Lenuţa solicită modificarea traseului Zimbru-Gurahonţ în Dulcele-Zimbru-Gurahonţ. Sigur, ca şi o precizare, toate aceste trasee şi acest program este discutat de cel puţin 3 luni, luîndu-se legătura cu absolut toate primăriile din judeţ, în strânsă colaborare sau poate chiar zilnică cu Compania de Transport am încercat să venim în faţa dvs. cu proiectul de hotărâre cel mai optim sau care optimizează cel mai mult tot acest program de curse la nivel de judeţ. Sigur, nu putem avea pretenţia că am ajuns la varianta perfectă, dar am încercat să ne apropiem cât mai mult de acest obiectiv.
Dl.Mandek Francisc: Aici aş vrea să fac un mic comentariu pentru că, cred că se confundă noţiunea de program judeţean de transport şi noţiunea de atribuire a acestor trasee. Aici văd o grămadă de trasee scoase, pentru că, motivaţia se efectuează de microbuzul primăriei, este contrar legii, microbuzele primăriei sunt date pentru transportul elevilor pe raza comunei, pe baza unei hotărâri de guvern, deci nu poate să efectueze transport în regim de cursă regulată sau regim de servicii regulate, una la mână. Deci prin acest lucru legiferăm ceva ce este contrar legii, deci nu este posibil aşa ceva. Eu vă atrag atenţia. Nu aveţi decât să votaţi pe urmă, nu mă deranjează pe mine. Pe urmă, sunt aici suplimente, cu care sigur, pot să fiu de acord şi sunt de acord cu ele, dar cu cele pe care vrem să le scoatem, este non sens pentru că după aceea foarte greu se mai introduc în program.Nu are nimica că el este aprobat în programul judeţean, nu se atribuie, care este problema. Rămâne neatribuit. Vine cineva vrea să ia o linie, un traseu, se atribuie operatorului respectiv, conform regulamentului, dar nu deranjează pe nimeni dacă el este aprobat în program. De ce ne zbatem noi acuma ca să scoatem aceste trasee din program ca după o lună de zile să vină cineva, domnule eu vreau să-l fac, vine primăria, am nevoie de traseul respectiv. Foarte greu se mai introduce, se aprobă pe 3 ani de zile. Deci asta ar fi o menţiune, dacă vreţi ţineţi cont, dacă nu, vă spun ca specialist această problemă, nu din auzite. A doua problemă, referirea aceasta şi motivarea cu microbusele de la consilii locale, de la primării, care este contrar legii. Aceste microbuse sunt pentru transportul elevilor, strict pentru transportul elevilor pe raza comunei respective, adică să adune elevii de la satele aparţinătoare şi să-i ducă la centrul de comună. Nu are voie să facă altceva. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Perfect de acord cu observaţia, nici nu cred că este cazul, au fost curse care se ocupau doar de transportul elevilor, însă nu aş vrea să răspund eu aici, este domnul director Torsin prezent şi cred că poate să răspundă la fiecare întrebare care se ridică.
Dl.Duka Iosif Atila: Subscriu şi eu la cele spune se domnul Mandek, are perfectă dreptate, e adevărat că am cerut motivaţiile pentru renunţarea la acele trasee, dar exact acelaşi gând l-am avut şi eu, uşor se renunţă dar greu se va reintroduce. Citind motivaţiile şi avândul-le sigur asta e bună pentru opinia publică şi eventual să ne disculpe pe noi că votăm scoaterea acestor trasee, dar văzând aici şi motivaţiile că unele renunţări au fost făcute verbal de anumiţi primari şi dezbătând aceste probleme şi în cadrul comisiilor, consider că mai ales aceşti primari care poate aşa la repezeală la un telefon, între alte două, trei lucruri importante au zis da sau nu pentru suspendarea traseelor, iar la un moment dat, când dânsul va constata că cetăţenii pe care-i păstoreşte în zonele unde este primar, ori ar avea nevoie de acest mijloc de transport pe acele trasee, sigur va veni şi va spune că el nu a dat nici un acord pentru scoaterea acestor trasee. In consecinţă eu propun să rămânem la propunerea domnului Mandek încât să nu le scoatem eventual să nu se atribuie, dar nicidecum să nu renunţăm la ele. Mulţumesc.
D-na Zoea Rotaru: Fără să vreau să fac o evaluare a felului în care primăriile au înţeles să folosească microbusele şcolare, aş dori să transmiteţi primarilor încă o dată metodologia de utilizare a microbuselor şcolare şi metodologia privind transportul elevilor şi al profesorilor la prima întâlnire cu dumnealor. Dacă doriţi, eu vă voi spune personal, pentru că în fiecare zi sunt în judeţ, la care comunităţi sunt aceste situaţii, se încasează bani de la elevi în continuare, sunt nedecontate sume mari la transportul cadrelor didactice, se utilizează microbusul şcolar de către primărie pentru alte drumuri pe alte trasee decât cele pe raza comunei şi nu este bine. Poate că dânşii nici nu ştiu bine ce fac şi cum fac şi sesizări cred că aţi primit şi dvs. însă nu sunt rezolvate nici acum. Mulţumesc.
D-na Moţica Ana Lenuţa: Subscriu în mare parte celor spuse de doamna consilier Zoea Rotaru şi aş vrea să insist asupra modificării traseului Zimbru-Gurahonţ în Dulcele-Zimbru-Gurahonţ deoarece microbusul şcolar nu face faţă în totalitate numărului mare şi avem elevi de la Dulcele care vin la Gurahonţ la liceu. De asemenea, cred că problema s-a şi lămurit într-o discuţie ulterioară cu Primăria comunei Gurahonţ ieri sau astăzi. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Mai sunt alte observaţii? O să rog atunci pe domnul director Torsin, eventual domnul director Petrica sau cineva de la compartiment să răspundă problemelor ridicate. Vă rog să treceţi în faţă.
Dl.Torsin Radu-director SC.Compania de Transport Public S.A.: Bună ziua şi vă mulţumesc. Cu privire la aceste curse care au fost ca să zic aşa desfiinţate sau nu au mai apărut, ele zic eu că sunt justificate cel puţin din punctul nostru de vedere referitor la cele pe care am operat noi, probabil o să fie şi altele pe care au fost alţi operatori. Motivul pentru care un număr de curse au fost, ca să zic aşa, date la o parte sau la care s-a renunţat, în noul program, cuprinde în general curse care se efectuau o singură dată pe săptămână, fie când era zi de piaţă, fie pentru a asigura un transport la Berechiu-Zerind haltă era o singură cursă duminica, Arad-Hălmagiu cursă vineri, sunt într-adevăr şi 4 curse aici pe care am operat noi şi nu mai operăm pentru că au fost alocate microbuse pentru consiliile locale şi execută dânşii transportul de elevi acolo. Oricum erau foarte puţini elevi acolo. Mă gândesc la Neagra, Berindia şi aşa mai departe unde chiar erau puţini sau Hălmagiu, Leasa, sigur nu ştiu exact din punct de vedere administrativ aceste localităţi aparţin de localitatea unde se duc copiii la şcoală, dar oricum erau, poate nu e sat aparţinător, nu ştiu, s-ar putea domnul Mandek să aibe puţină dreptate, dar oricum, acestea rezolvă la ora actuală ceea ce făceam noi acolo, adică duce acei copii, noi făceam acest transport bineînţeles cu nişte pierderi considerabile. Trebuie să reţinem faptul că noi pe aceste trasee realizăm cam 9 miliarde lei pierderi într-un an. Nu numai pe acestea, acestea sunt foarte puţine. Repet, curse de o dată pe săptămână. Privind celelalte modificări, Zimbru-Gurahonţ cu cap de linie Dulcele, nu e nici o problemă, noi oricum rămânem pe aceleaşi trasee, nu ne retragem de acolo, parcul care îl avem la ora actuală de 185 autobuze, structurat în principal pe autobuze de tip urban, pentru că noi suntem un operator local, noi avem totuşi şi nişte autobuze cu care putem face transporturi extraurbane, dar mai puţine pentru că începând din anul 1994 fostele unităţi ITA care făceau transportul, judeţean cum se cheamă la ora actuală sau extraurban, au renunţat la aceste transporturi, autobazele din Sebiş, Lipova, şi chiar şi cei din Arad, efectiv au abandonat aceste trasee şi Consiliul judeţean atunci a apelat la noi cu toate că nici noi n-aveam o bază materială foarte bună, nu aveam mijloace suficiente ca să putem prelua într-totul şi nici mijloace adecvate pentru toate tipurile de transport, dar trebuia făcut repede pentru că nu aveau copiii cu ce merge la şcoală, oamenii la spitale, la procuratură, la notariate şi aşa mai departe. Intre timp noi am încercat să ne dotăm şi avem la ora actuală parcul acesta amintit aici şi structurat pe autovehicule de capacităţi diferite adică începând de la microbuze până la autobuz de l8 m lungime cu capacitate de 160 de persoane la o singură încărcare, avem şi putem să facem aceasta şi de aceea noi operăm în principal pe traseele tradiţionale ale noastre, cele care au fost din totdeauna a transportului local, cum este în zona aceasta periurbană sau hai să zicem metropolitană cum se doreşte şi probabil aşa se va întâmpla, aşa va deveni prin diverse forme de organizare administrativă şi e bine că este aşa pentru că acolo se desfăşoară un transport de tip urban, acolo avem 18-20 de curse pe zi, dar văd că problema s-a localizat aici, la traseele acestea la extremitatea judeţului, mai dificile, sigur pe care nimeni nu le va dori niciodată, nici un operator nu va merge acolo să facă 2 curse pe zi şi să transporte 6-7 copii. Noi am făcut-o şi o vom face pentru că trebuie să o facem, pentru că, Consiliul judeţean are 29 % acţiuni în cadrul societăţii noastre. Mai multe nu mai spun.
D-na Rotaru Zoea: Eu înţeleg că suntem într-o lună a cererii şi ofertei şi că nici o firmă nu doreşte să facă ceea ce nu este rentabil, dar câtă vreme mai sunt oameni cu suflet la Consiliul judeţean şi vă mai pot sprijini din exterior, eu vă rog măcar o dată pe săptămână lăsaţi să meargă un autobus şi în satele acelea care se vor depopula cu certitudine, dacă măcar o săptămână nu le asigurăm mijloc de transport. Intr-o duminică, la Nădab o femeie bolnavă venea la Spitalul din Sebiş, chircită pe marginea drumului, nu mai avea putere să meargă. Eu nu vă spun ce am trăit atunci, am simţit şi ce am gândit. Si mă bucur că am prilejul să vă spun astăzi. Cred că mai sunt oameni care au nevoie de noi. Nu numai ca să aducă rentabilitate firmei pe care o conduceţi. Trebuie să vă mai gândiţi şi la aceste sate pentru că se vor depopula total, şi vor pleca oamenii de acolo, atâţia câţi sunt, 10 familii, 12 sau 20. Incercaţi cu preşedintele Consiliului judeţean, cu conducerea Consiliului judeţean să vă sprijinim pentru ca să-i ajutăm şi pe oamenii care au nevoie, să fie siguri că pot să meargă cu ceva, să nu stea pe dunga drumului prin ploaie şi în ger atunci când vor să se ducă undeva.
Dl.Torsin Radu: Îmi pare rău că nu am fost înţeles, asta am vrut să spun că noi asta facem. Asta-i rostul nostru, asta am făcut şi vom face în continuare. Dar să zicem o cursă care vine din Berechiu şi merge la Pâncota, nu văd interes nici la spital, se duceau pentru că era o piaţă şi dacă nu mai sunt oameni care merg acolo, la ce să mergem sau dacă sunt 2 sau 3 nu spun că nu trebuie să mergem, mergem, unde sunt copii, unde sunt interese, eu ştiu spitaliceşti, sau mă rog se duc oamenii că sunt magazine sau altceva, mă rog acolo, o dată pe săptămână, nici o dată nu am pus problema aceasta, să fim rentabili, nu suntem pe aceste trasee din 1994, de zece ani, în fiecare an avem 10 miliarde pierderi acolo. Anul trecut este singurul când nu am avut, dar aceasta datorită primăriei, datorită faptului că am reuşit să compensăm cu alte curse mai bine plătite şi am reuşit ca să trecem pe plus şi pe această activitate şi aceasta este foarte bine. Sper să continue tot aşa. Mulţumesc.
Dl.Sabău Gheorghe: După câte îmi dau eu seama, situaţia financiară a instituţiei dvs. nu este dintre cele mai grozave. Greşesc?
Dl.Torsin Radu: Nu este foarte grozavă, dar pierderi nu avem. Noi nu am închis nici anul trecut, nici acum 2 ani pe pierderi.
Dl.Sabău Gheorghe: Am înţeles. Aş vrea să vă întreb în AGA câţi membrii aveţi?
Dl.Torsin Radu: Patru.
Dl.Sabău Gheorghe: Si în consiliul de administraţie?
Dl.Torsin Radu: Şase.
Dl.Sabău Gheorghe: Mai cheltuiţi câteva sute de milioane
Dl.Torsin Radu: Dar asta nu este problema mea, pentru că nu i-am numit eu acolo, din partea mea eu nu vreau să fie nimeni, într-o vreme am fost eu administrator unic şi a fost mai bine. Să se hotărască şi acum să fie administrator unic şi nu mai trebuie nici AGA, nici consiliu de administraţie, eu nici măcar nu fac parte din consiliul de administraţie.
Dl.Sabău Gheorghe: Bun, am aici nişte situaţii cu membrii AGA, consiliu de administraţie, este foarte interesant, din fericire de la PSD nu e nimeni, nici o problemă, e foarte bine chiar,
Dl.Torsin Radu: Au fost rândul trecut.
Dl.Sabău Gheorghe: Nu cu dumneavoastră vorbesc, cu dumneavoastră am terminat. Observ aici că la unele regii, se dau indemnizaţii serioase, nu chiar de glumă.
Dl.Torsin Radu: AGA se convoacă de 2-3 ori pe an, chiar dacă ar fi să aibe, domnul Sipos din partea Consiliului judeţean la noi şi este normal să fie, din moment ce consiliul judeţean este acţionar cu 29 %, trebuie să aibe un reprezentant, este unul singur, ceilalţi sunt de la consiliul local. 3 şedinţe sunt pe an.
Dl.Sabău Gheorghe: Aici scrie 5.
Dl.Torsin Radu: Or fi fost şi 5 pentru că au fost nişte situaţii excepţionale. Asta nu e o problemă, asta-i legea. Să se schimbe legea şi atunci puteţi face
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc domnul director, domnul director Petrica, vă consult, într-adevăr a înfiinţa, ştim cu toţii, dar repet, a fost o analiză îndelungată, a înfiinţa un treseu pe parcurs este mult mai greu. Vă consult. Este vreo problemă dacă menţinem cele 15 trasee şi le scoatem în pachetul la licitaţie, din punct de vedere procedural?
Dl.Petrica Aurel: Nu este nici o problemă, noi am încercat să fim cât mai realişti. Am analizat fiecare traseu. Pentru Hălmagiu-Leasa există adresă de la Primărie că au introdus microbus şcolar, există adresă de renunţare. Nu văd cum să-l menţinem, am scos alte trasee din zona Cermei, unde am suplimentat cu încă o cursă. Cursele scoase se pot pune înapoi în program.
Dl.Mandek Francisc: Cred că nu am fost bine înţeles. S-a discutat de atribuire, adică de program, cele menţionate rămân neatribuite. Cine v-a consiliat, v-a consiliat prost. Haideţi să nu intrăm în alte detalii, asta este o altă discuţie, dacă aduceţi să vă faceţi de lucru cu consilieri de afară, căutaţi oameni ca lumea care se pricep.
Dl.Matula Iosif: Imi pare rău, nu ne-a consiliat nimeni, din afară.
Dl.Mandek Francisc: Daţi-mi voie să termin, domnule preşedinte.
Dl.Matula Iosif: Da, cu plăcere, vă rog
Dl.Mandek Francisc: Eu nu am zis să fie atribuite, să fie menţinute în programul de transport. Că se atribuie acum sau peste un an de zile, e cu totul altceva. Vă mulţumesc.
D-na Moţica Ana Lenuţa: Cu Leasa-Hălmagiu, chiar că nu-şi mai vede rostul un autobus care să circule pe acest traseu, deoarece copiii sunt preluaţi în totalitate de microbusul şcolar, iar cetăţenii au la îndemână trenul Leasa-Gurahonţ. In Leasa-Hălmagiu şi există două cauze în privinţa propunerii scoaterii unor trasee, unele din cauza preluării transportului elevilor, iar altele din alte cauze pe care nu le mai redau eu aici.
Dl.Mandek Francisc: Domnul preşedinte, nu aş vrea să ne întoarcem la vremea răposatului, numai pe vremea respectivă s-a impus că unde este paralel cu trenul să fie scoase autobuzele. Ne întoarcem înapoi, avem aici în sală oameni cu doctrină liberală, cu doctrină de stânga, de dreapta, dar noi ne întoarcem înapoi la partea comunistă. Numai atunci a fost ordin ca să le scoatem că e paralel cu trenul. Eu nu am zis de atribuire. Eu am discutat să fie menţinute în program. Că se atribuie, sau nu e o altă chestiune.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Există două amendamente, îmi permit să o întreb pe doamna consilier Moţica dacă-şi menţine amendamentul privind modificarea traseului Zimbru-Gurahonţ, la Dulcele-Zimbru-Gurahonţ?
D-na Moţica Ana Lenuţa: Da.
Dl.Matula Iosif: Da, îl supun votului dvs. Cine este pentru? 32 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
Consiliul judeţean Arad în unanimitate a aprobat propunerea.
Dl.Matula Iosif: Imi permit să-l iau ca şi amendament menţinerea celor 15 trasee în pachetul care va fi scos la licitaţie. Il supun votului dvs. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 2 (Jurcă Sever, Ţolea Adrian) Vă supun votului proiectul de hotărâre cu amendamentele aprobate. Cine este pentru? 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri? – Vă mulţumesc.
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.75/2008
privind aprobarea programului judeţean de transport persoane prin curse regulate pentru perioada 01.07.2008-30.06.2011.
Punctul 20.
Proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului de transport public judeţean în mod direct către S.C.`Compania de Transport Public Arad` S.A.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Comisia III solicită ca CTP să prezinte o informare cu privire la costurile necesare pentru dotarea cu autobuze în vederea realizării în întregime a programului de transport. Va fi prezentată, garantat, sigur, pentru tot programul este o muncă mai laborioasă, domnul director prezent aici îşi însuşeşte şi o va prezenta. Cine este pentru? 32 voturi. Împotrivă? – Abţineri?
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.76/2008
privind delegarea gestiunii serviciului de transport public judeţean în mod direct către S.C.`Compania de Transport Public Arad` S.A.
Punctul 21.
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.27/2000 a Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 (Flueraş Pavel).
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.77/2008
privind delegarea gestiunii serviciului de transport public judeţean în mod direct către S.C.`Compania de Transport Public Arad` S.A.
Punctul 23
Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, III, V şi VI au avizat favorabil. Comisia IV nu este de acord cu persoana nominalizată. Observaţii dacă sunt?
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Comisia IV nu a fost de acord, nu neapărat cu persoana nominalizată, dar ideea este că şi în Bucureşti şi în alte centre din ţară în momentul de faţă se poate da o derogare până la apariţia legii şi organizarea unui concurs să rămână tot doamna doctor Filimon preşedinta comisiei de evaluare acum. Asta este vorba de 3 luni maxim, putem să-i acordăm un sprijin, o derogare, ca să conducă acest serviciu până la apariţia legii.
Dl.Vancu Eugen: Mai întâi vreau să precizez că în nici un caz nu-s nuanţe politice în chestiunea aceasta, nici la adresa persoanei pe care vrem să o propunem, să o schimbăm şi nici a celelilalte. Stiu doar că este preşedinta comisiei de persoane cu handicap, este înainte a fi numită acolo acum 3-4 ani, nici nu ştiu de cine, nu mă interesează, a făcut 3 luni specializare, pentru că sunt nişte criterii, ultima lege de modificare a fost în ianuarie. Ne trezim dintr-o dată, pentru că am înţeles că e un caz de incompatibilitate
Dl.Matula Iosif: A devenit funcţionar public începând cu ianuarie.
Dl.Vancu Eugen: ieri am sunat la Bucureşti şi au spus, sigur, nimeni nu recomandă să încalci legea, dar au spus că putem găsi formule, mai ales că e vorba de 2-3 luni, dacă le putem găsi. Si atunci ca să nu ne pripim, vă dau un exemplu: acea comisie lucrează serios, numărul de persoane cu dizabilităţi şi buna lor încadrare este o problemă extrem de sensibilă, judeţul Arad şi ăştia sunt în plata ştiţi că îi plătim noi şi consiliile locale, sunt mai puţini de jumătate decât Bihorul. Apoi nu văd de ce avem noi, dacă nu ar fi pe undeva şi un merit al comisiei, poate nu numai, poate suntem noi mai isteţi şi fără dizabilităţi. E un pic pripit şi ne putem trezi cu un, şi eu asta vă cer să găsim o formulă nepripită, dacă nu există legal, eu ştiu să hotărâm peste o lună şi atunci ar fi un amendament de amânare, dacă găsim ceva legal şi competent, cum hotărăsc consilierii. Eu am înţeles că domnul Silaghi care este pus să vegheze la lege, a sesizat corect acest caz de incompatibilitate. La Bucureşti mi s-a spus că poate fi rezolvat, eu nu sunt jurist, dar dacă putem, haideţi să nu ne pripim. Asta vă cer, încă o dată, nu este nici o, din informaţiile mele nu este nici o nuanţă politică, nici la o persoană nici la cealaltă.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Avem aceleaşi păreri.
Dl.Vancu Eugen: Eu altă propunere nu ştiu, decât dacă nu găsim acum o soluţie, eventual să o amânăm o lună. Dacă găsim acum o soluţie, pentru că e o persoană care, nu am nimic nici cu una, nici cu alta, dar ne trezim că-l punem preşedinte pe o problemă profesională. Dacă spuneţi de buget, nu mă bag peste colegii care sunt specialişti, dacă sunt probleme de învăţământ nu mă amestec. Sunt dânşii mai pricepuţi. Dar a stabili gradul de handicap, acea persoană care e în discuţie acum a făcut 3 luni specializare pe normative.
Dl.Matula Iosif: Ce pot să vă răspund eu, înainte de a-i da cuvântul domnului Silaghi, situaţia se prezintă aşa cum a spus, simplu: în ianuarie, preşedinta devenind funcţionar public este incompatibilă pentru că preşedintele comisiei nu poate fi funcţionar public, dar trebuie să facă parte din structura de personal al Serviciului public de asistenţă socială. Singura persoană care îndeplineşte şi celelalte condiţii pentru a ocupa această funcţie, este cea care a fost propusă. E adevărat, este posibil ca în 2, 3, 4 luni să apară noua lege care să o reglementeze. Dar tot la fel de adevărat este că această comisie lucrează mult, şi nu putem rămâne descoperiţi, trebuie ca să intre să lucreze
Dl.Vancu Ezgen: De aceea vă cer
Dl.Matula Iosif: De aceea venim în faţa dvs. cu acest proiect de hotărâre. A-l menţine, eu nu pot să-mi asum responsabilitatea să-o menţinem pe cea care a fost până în momentul de faţă pentru că este incompatibil.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Atunci putem să o menţinem până la organizarea unui concurs.
Dl.Matula Iosif: Nu se face, comisiile se înfiinţează prin hotărâri a consiliilor judeţene şi preşedintele este propus şi aprobat aici.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Atunci să acceptaţi amânarea acestui punct pentru şedinţa viitoare, poate vor mai fi şi alte persoane.
Dl.Matula Iosif: De acord, dar nu vreau să blochez o lună activitatea comisiei, pentru că poate avea efecte mult mai grave.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Sunt convinsă că tot doamna doctor conduce în continuare că e specialista.
Dl.Matula Iosif: De acord, şi ieşim din impas şi oricum în 2-3 luni venim cu noua propunere în faţa dvs. a Consiliului judeţean.
Dl.Vancu Eugen: Si nu există o formulă să nu încălcăm legea, îl întreb pe domnul Silaghi?
Dl.Silaghi Ioan: În primul rând, iniţiativa nu-mi aparţine. Dar, ce vreau să spun este următorul lucru: ajungem în situaţia ca cel care propune gradul de handicap să şi îl aprobe. Si o asemenea situaţie nu poate să fie tolerată. Deci doamna a devenit şefa serviciului de stabilire a gradului de handicap şi după ce-şi execută această atribuţiune de serviciu, vine şi-şi aprobă propria propunere, deci aici este incompatibilitatea mare.
Dl.Vancu Eugen: Nu sunt jurist, cu acordul ei nu poate să fie suspendată 2 luni din funcţia de funcţionar, suspendată, delegată şi să-şi vadă de treabă. Nu-s eu legat nici de o persoană, nici de alta, mă refer la comisie. Oamenii ăia vin cu handicap, cu însoţitori, fără însoţitori, o să se trezească că umblăm prin cărţi să vedem ce norme aplicăm.
Dl.Matula Iosif: Repet, nici noi n-am dorit decât să găsim o soluţie de a intra în legalitate şi îmi permit, cu toate observaţiile foarte pertinente pe care le-aţi prezentat
Dl.Silaghi Ioan: Domnule preşedinte, eu nu cred că, calitatea muncii la această comisie va avea de suferit câtă vreme dumneaei, fiind specialistă va face propunerile corect, nu văd ca domnul preşedinte ce va fi să nu fie de acord cu aceste propuneri şi să nu le aprobe.
D-na Fîciu Aniela Gabriela: Ce specializare are persoana nominalizată, în afară de medic sportiv?
Dl.Silaghi Ioan: Medicină generală, care am înţeles şi a făcut masterat în management medico-social, care este cerinţă pentru ocuparea funcţiei de preşedinte.
Dl.Flueraş Pavel: Dacă întruneşte condiţiile conform legii, eu propun
Dl.Matula Iosif: Bun, îmi permit să supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru proiectul de hotărâre prezentat de către consiliul judeţean? 27 voturi (Buza Gavril, Căprar Dorel,, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Cristina Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Jurcă Sever, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Matula Iosif; Micurescu Ion, Moroşteş Eugen, Moş Ioan, Moţica Ana, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin, Rancu Tiberiu, Sabău Gheorghe, Sipos Gyorgy, Tolea Adrian, Vasii Vasile. Impotrivă? 4 voturi (Fîciu Aniela Gabriela, Flueraş Ioan, Herlo Rodica, Vancu Eugen) Abţineri? 1(Rotaru Zoea). Mulţumesc, deci proiectul este aprobat.
D-na Fîciu Aniela Gabriela? De ce nu supuneţi la vot şi propunerea de amânare?
Dl.Matula Iosif: Ca să amânăm, ar trebui să găsim o soluţie legală sau altă soluţie pentru că efectul se produce.
In temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.78/2008
privind modificarea componenţei Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
Diverse.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, dacă-mi daţi voie, stimaţi colegi, umblând prin judeţ am constatat că o informaţie importantă despre derularea proiectelor pentru reforma resurselor materiale din învăţământ nu a ajuns la primarii din judeţ. Dumneavoastră ştiţi că lucrez la Unitatea judeţeană de implementare a proiectelor şi la sfârşitul anului trecut când am făcut analiza la nivel naţional privind folosirea banilor pe proiectele de la Banca Mondială în judeţul nostru şi în toată ţara am ajuns la concluzia că, sunt sume enorme necheltuite pentru că procedura a fost de a trimite banii prin ordonanţă de guvern de la Banca Mondială prin Ministerul de Finanţe direct la consiliile locale. Pentru acest an, acum vă rog să fiţi atent, toţi banii pentru toate lucrările care vor fi făcute în şcoli cine mai doreşte să facă lucrări în şcoli vin direct la Inspectoratul şcolar judeţean, nu se mai duc la consiliile locale. Argumente: este an electoral, unii primari pleacă, alţii vin şi până s-ar fi dezmeticit toate proiectele în acest an sunt la final, la sfârşitul anului 2008 se termină toate şi am fi rămas cu banii necheltuiţi. Cei care sunteţi în judeţ în diferite localităţi şi doriţi să ajutaţi şcolile, rugaţi directorii de şcoli să depună acele documentaţii pe care odinioară le-au depus la consiliul judeţean, la Inspectoratul şcolar judeţean şi acolo se face centralizarea tuturor lucrărilor cât se poate mai repede pentru că, cu cât va fi centralizată situaţia mai repede pentru că, cu atât cei de la Banca Mondială ne vor trimite banii mai repede şi vom putea demara licitaţiile şi să facem ultimele lucrări. Sunt în unele comunităţi încă lucrări neterminate la încălzire centrală, la apă curentă, la grupuri sanitare, la dotare cu mobilier şi sunt bani cât doresc, dar nu evaluez cine poartă răspunderea că ele încă nu sunt terminate. Adresaţi-vă Inspectoratului şcolar judeţean, domnului inspector Iordan şi Compartimentului tehnic şi să rezolvăm aceste probleme pentru că altfel rămâne o sumă enormă de bani necheltuiţi de la Banca Mondială. Vă mulţumesc dacă ajutaţi şcolile, vă mulţumesc că m-aţi ascultat.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, perfect de acord cu transmiterea acestui mesaj cu orice ocazie către primari şi consiliile locale.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnul preşedinte, cum vă spuneam aş dori să revin cu problema decesului celor 4 copii de la Spitalul matern, sigur dvs. nu aţi înţeles sau nu aţi vrut să înţelegeţi de ce am zis să ţinem un moment de reculegere, judecata o să fie a opiniei publice şi a lui Dumnezeu, că dvs. nu aţi înţeles că şi sufletele lor ar fi meritat acest lucru şi nu v-aş dori nici dvs. nici apropiaţilor dvs. să treacă prin tragedia prin care au trecut părinţii acestor nou-născuţi. Intervenţia mea se datorează în primul rând faptului că într-adevăr mă consider, şi vă consider în totalitate vinovaţi, nu în totalitate, parţial, pentru faptul că la noi primează mai mult investiţiile în clădiri luxoase cum ar fi noul sediu al Consiliului judeţean şi alte investiţii de genul care, sigur sunt şi ele necesare, dar consider că prioritate are sistemul sanitar respectiv spitalele şi nu ne absolvă nimeni şi niciodată nimica nu ne va scuti de răspundere, atâta timp cât facem parte dintr-o administraţie în care chiar avem în subordine şi respectiv posibilitatea de a finanţa clădirile spitalelor pe care le avem. Mie mi-a făcut o mare plăcere în momentul în care am auzit că doamna Cionca a preluat Autoritatea de Sănătate Publică şi chiar am sperat şi i-am dat din partea mea o mare, mare încredere doamnei, sigur îmi pare foarte rău că a fost mazilită de doamna Târlea şi de administraţia locală sau cea centrală şi a fost pusă în locul doamnei Cionca această doamnă care este chiar nepotrivită pentru Autoritatea de Sănătate Publică şi dacă ar avea un pic de bun simţ după decesul celor 4 nou.născuţi sigur ar fi trebuit să-şi deie demisia, iar directorul spitalului cel puţin să se suspende până la aflarea motivelor care au dus la aceste decese. Aşa cum v-am văzut pe dvs. la începutul şedinţei, consider că nu prea vă pasă de această problemă, eu totuşi am intervenit şi solicit totuşi să aflăm şi noi motivaţiile pentru aceste decese. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc domnul Duka, vă ştiu autodidact şi vă ştiu că toate informaţiile le căutaţi, rog să revedeţi toate fondurile pe care noi, nu preşedintele Matula, noi Consiliul judeţean le-am aprobat şi pentru Spitalul judeţean şi pentru Spitalul Matern în ultimii ani, am făcut-o împreună, vă rog să revedeţi şi toate lucrările de investiţii care s-au finalizat la ambele spitale, vă rog să revedeţi şi spitalul judeţean, v-aş recomanda şi o să-mi permit dacă doriţi să-i dau un telefon doamnei director la judeţean să facă o vizită cu dvs. prin tot spitalul judeţean pentru a vedea pe de o parte şi proiectele finalizate, secţiile finalizate şi cele care se află în curs, repet, cu banii aprobaţi din bugetul Consiliului judeţean, vă rog să revedeţi şi aprecierile care au fost făcute, nu numai de conducerea acestor spitale la adresa nu a preşedintelui Matula, ci a Consiliului judeţean care a aprobat fondurile necesare, sigur, am dori şi noi să fie mai multe şi după aceea eventual reluăm discuţia. Mulţumesc, dacă mai sunt observaţii, domnul Creţu,
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, consider că
Dl.Matula Iosif: Domnul Creţu
Dl.Duka Iosif Atila: Daţi-mi voie să termin idea,
Dl.Matula Iosif: Domnul Creţu,
Dl.Duka Iosif Atila: Dacă aţi fi dat curs repetatelor rugăminţi de a ne întâlni cu directorii spitalelor şi în repetate rânduri v-am cerut acest lucru, probabil că foarte multe lucruri am fi putut să le rezolvăm
Dl.Matula Iosif: Domnul Duka, nu am vrut să vă corectez, vreau să vă informez că doamna Cionca n-a fost director la ASP, a fost domnul Mârza, vreau să vă informez că doamna Ţârle nu a mazilit pe doamna Cionca pentru că era director adjunct şi vreau să vă informez oficial că problema ridicată de dvs. am transmis-o oficial, în scris doamnei director Târle şi am solicitat să organizeze o dezbatere, o întâlnire pe tematica ce s-a pronunţat aici, la care normal, să fim şi noi invitaţi pentru că avemşi noi administrarea clădirilor în actul medical şi atât. Aştept în continuare rezultatul invitaţiei pe care am făcut-o şi o să vă invit personal şi pe dvs. în momentul în care dânsa organizează acea întâlnire sau dezbatere.
Dl.Mandek Francisc: Am ceva important, cred că am aprobat o ilegalitate şi nu ştiu dacă nu o să avem problem. După aia am prelucrat ceea ce am votat şi eu. Am aprobat ilegal transferarea gestiunii programului judeţean de transport la Compania de Transport Public. Nu poate gestiona un operator de transport un program judeţean. Trebuie gestionat de autoritate, deci de Consiliul judeţean, conform legii. Deci nu ştiu dacă nu am făcut o ilegalitate şi va fi cineva care are avocaţi buni şi ne va da în judecată şi nu ştiu dacă ne va fi totuna.
Dl.Rancu Tiberiu: Vom plăti cu toţii.
Dl.Mandek Francisc: Imi pare rău că nu am sesizat, am votat şi eu din inerţie. După aceea am început să prelucrez ce am votat şi cred că am făcut o mare greşeală, ce ne va costa.
Dl.Matula Iosif: Domnul director Petrica, cred că puteţi răspunde foarte rapid.
Dl.Petrica Aurel: Legea 92 permite atribuirea, este perfect legală.
Dl.Matula Iosif: In comisie s-a discutat acest subiect şi există suportul legal prin care poate fi atribuit Companiei de Transport Public, nu vom introduce niciodată proiecte de hotărâre care să ridice probleme juridice sau să nu aibe viza juridică.
Dl.Silaghi Ioan: Am primit de la Centrul pentru Politici Publice Cluj-Napoca o adresă formulată în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii publice care ne solicită să le transmitem rapoartele de activitate individuale ale consilierilor judeţeni pe anii 2004-2007. Am primit un număr foarte mic de rapoarte din partea domnilor consilieri şi nu prea avem ce să transmitem. Dacă în timp util ar fi de acord să-şi depună aceste rapoarte, am putea să ieşim onorabil din această solicitare.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Creţu Ioan: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, eu ca şi medic şi organizator de sănătate, fost senator în domeniu ăsta cunosc şi legislaţia sanitară şi modificările acestor legi, am susţinut ca preşedinte a comisiei de sănătate toată legislaţia din domeniul sanitar, modificările aduse acestei legislaţii, cunosc starea igienico-sanitară a unităţilor sanitare. Am vizitat Spitalul matern, spitalul judeţean, spitalul municipal informat de starea lor igienico-sanitară prin efortul făcut de Consiliul judeţean din 17 miliarde 8 miliarde au plecat la sănătate. Din păcate nu am avut mai mulţi bani. Si ce am reuşit, şi am spus cu prioritate igienizare, secţia nou-născuţi de la Matern, care este un pericol, am spus şi managerului şi directorului medical, puneţi-vă la punct. Am mai dat nişte bani pentru un cazan cu aburi pentru sterilizare. La judeţean sunt o serie de probleme. Spitalul judeţean când a fost dat în funcţiune nu a primit autorizaţie de funcţionare pentru că nu corespundea normelor sanitare din acel moment. Are o grămadă de păcate, dar prin banii pe care noi i-am dat, a reuşit să igienizeze secţia de terapie intensivă, care era cu pereţii coşcoviţi, era improprie. A reuşit să schimbe nişte lifturi pentru transport de bolnavi, a reuşit să se doteze cu ceva aparatură necesară şi prin sponsorizare a făcut igienizare la secţia de copii de terapie intensivă. Deci în momentul în care în data de astăzi, din păcate în Regiunea de Vest din care facem şi noi parte, Judeţul Timiş, judeţul Arad, judeţul Caraş şi Hunedoara, nu am fost cuprinse cu nici un spital pentru reabilitare cu credite de la Uniunea Europeană, aşa este sau nu este?
Dl.Matula Iosif: Nu direct reabilitare, dar este posibil ca acest spital care are ambulator de specialitate să intre în programul operaţional, ceea ce este bine pentru noi.
Dl.Creţu Ioan: De aceea zic, fondurile pe care le-am dat noi, vedeţi ce importanţă au în acest moment, până când va fi noul spital gata,
Dl.Matula Iosif: Domnul Creţu, eu îmi permit să concluzionez, noi împreună, am aprobat peste 50 miliarde lei spre sănătatea judeţului Arad
Dl.Creţu Ioan: Nu am putut mai mult.
Dl.Matula Iosif: Cu lucrări care pot fi oricând văzute.
Dl.Creţu Ioan: Nu am putut mai mult din păcate.
D-na Moţica Ana Lenuţa: Vă rog să mă mai îngăduiţi şi pe mine să mai aveţi răbdare, este vorba despre o problemă legată de transportul elevilor cu mocrobuzele. Stim bine că primăriile au primit microbuze pe două căi: unu, de la Ministerul Invăţământului, iar cealaltă prin fonduri de la Consilil judeţean. Dacă vă mai aduceţi aminte, este vorba de comunele Pleşcuţa şi Hălmagiu. In aceste condiţii cred că noi am fi bine să solicităm din partea primarilor comunelor respective să ne prezinte o informare despre felul în care dumnealor utilizează aceste microbuze şcolare, deoarece eu îmi aduc perfect de bine aminte faptul că destinaţia lor era transport elevi şi nu alte persoane. Mă rog, în lege, se spune, că pe lângă elevi mai au dreptul să circule cu microbuzele şi cadrele didactice. Nu ştiu în ce măsură există cadre didactice doritoare să circule pe rutele pe care circulă acele microbuze. Dar, o serie de probleme se ridică la nivelul comunei Pleşcuţa, microbuzul plecând abia la orele 16 din Pleşcuţa spre ruta Talagiu, în condiţiile în care elevii îşi încheie cursurile cel târziu la 14,30. Nu mi se pare normal să stea copiii 2 ore aproximativ sau o oră şi jumătate, până când personalul de la Primărie, respectiv 2 persoane, primarul şi secretarul îşi încheie programul de lucru, cu atât mai mult cu cât există şi copii de clasa a V-a care altă condiţie fizică au decât un adult. O altă chestiune, raportată la celălalt tip de microbus. Deocamdată aceste microbuze circulă în legalitate decât în interiorul comunei respective. De ce, una la mână, nu au licenţă de transport şi nici nu pot să primească. Stiu să vă spun că, Pleşcuţei i s-a atribuit la un moment dat licenţa de transport, dar Autoritatea Rutieră Română a fost nevoită să i-o retragă fiind dată ilegal. După aceea, şi aceste microbuze au nevoie de licenţă pentru trasee. Noi, ca beneficiari direcţi, respectiv şcoala, elevii, nu putem organiza cu aceste microbuze, activităţi economice extraşcolare, cum ar fi excursiile, drumeţiile, decât tot pe lângă lege. Nu mi se pare că acest lucru este corect. De asemenea, la nivelul fiecărei primării sau unităţi şcolare, trebuie să existe o persoană care să aibă abilităţi de a gestiona sau coordona aceste microbuze primite. Nu cred că există.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, parţial vă pot răspunde. Aceeaşi situaţie este la nivel de ţară cu toate microbuzele şcolare. Doi, până în acest moment nu a intrat în competenţa noastră a Consiliului judeţean, pentru că documentele, contractul s-au semnat între Minister şi Primăria respectivă prin Inspectorat, trei, compartimentul pe care l-am înfiinţat acum, sigur încetul cu încetul vom ajunge să analizăm inclusiv acea problemă de personal sau de organizarea unui serviciu public de transport la nivel de localitate, paralel găsirea unei soluţii la nivel naţional, nu e cazul numai la Pleşcuţa, pentru a găsi o soluţie legală privind transportul şcolarilor.
D-na Moţica Ana-Lenuţa: La nivel de Pleşcuţa este puţin mai ciudat, că acolo înţeleg, cel puţin raportat la transportul şcolar, domnul primar se poartă ca pe propria feudă. Mie nu mi se pare, de fel normal.
Dl.Matula Iosif: Fiind vorba de fonduri cu care am contribuit şi noi, la cele două să le cerem o informare, Pleşcuţa şi Hţălmagiu. Mulţumesc, am reţinut. Vă mulţumesc şi vă urez o dupămasă plăcută.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi