Şedinţă ordinară 28.07.2006
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR.251
Din 21.07.2006
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art.106 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 28 iulie 2006, ora 12,00, în sala 70 a Consiliului judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2006.
2. Proiect de hotărâre cu privire la repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi a cotei de 22 % din impozitul pe venit, pe anul 2007 şi estimările pe anii 2008-2010.
3. Proiect de hotărâre privind suplimentarea cu 1.952.000 lei a programului sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor de personal din învăţământul preuniversitar de stat pe anul 2006 conform O.U.G. nr. 52/2006.
4. Proiect de hotărâre. privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Dorobanţi si Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 149/2005 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 12/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Zădăreni şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 150/2005 elaborat de S.C. Obiectiv S.R.L.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic Zonal Adăpost pentru suine Dieci si Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 20/2005 elaborat de S.C. Marcianna proiect 2005 S.R.L.
- Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din incinta Spitalului Clinic Judeţean Arad
- Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad
din data de 28 iulie 2006
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan-Matei, Duka Iosif-Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Parpală Caius, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoe-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Tolea Adrian Florin, Vancu Eugen, Vasii Vasile-consilieri, Silaghi Ioan, secretarul judeţului. Absenţi: Căprar Dorel, Jurcă Sever.
Dl.Matula Iosif: Putem declara deschise lucrările şedinţei noastre de astăzi şi vă supun spre aprobare ordinea de zi cu 15 puncte:
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2006.
2. Proiect de hotărâre cu privire la repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi a cotei de 22 % din impozitul pe venit, pe anul 2007 şi estimările pe anii 2008-2010.
3. Proiect de hotărâre privind suplimentarea cu 1.952.000 lei a programului sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor de personal din învăţământul preuniversitar de stat pe anul 2006 conform O.U.G. nr. 52/2006.
4. Proiect de hotărâre. privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Dorobanţi si Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 149/2005 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 12/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Zădăreni şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 150/2005 elaborat de S.C. Obiectiv S.R.L.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic Zonal Adăpost pentru suine Dieci si Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 20/2005 elaborat de S.C. Marcianna proiect 2005 S.R.L.
- Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din incinta Spitalului Clinic Judeţean Arad.
- Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.184 din 28.10.2005 privind aprobarea listei spaţiilor proprietate privată a Consiliului judeţen Arad, cu destinaţia de cabinete medicale, în vederea vânzării.
- Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii nr.113/2003 de restituire în natură a imobilului din Arad str.Unirii nr.19.
- Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, a organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
11. Proiect de hotărâre privind acordul de principiu a utilizării sumelor din contul ESCROW pentru plata consultanţei PPP, conform aprobării
BERD.
şi vă cer permisiunea ca pe lângă cele 11 discutate în comisii să introducem suplimentar 3 proiecte de hotărâre, absolut necesare unor lucrări deosebite pentru judeţul Arad, venite în aceste zile şi anume:
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării proiectului `Infrastructură regională şi locală – Inundaţii` – `Grădiniţe noi pentru copii preşcolari în comunele Beliu şi Sagu, judeţul Arad.
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea racordării la rezervorul de apă cu capacitatea de 500 mc. situat în comuna Archiş, a reţelei de alimentare cu apă pentru localităţile Hăşmaş şi Comăneşti.
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unor lucrări de reparaţii capitale la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Arad şi aprobarea unui Act adiţional la Contractul de administrare directă nr.6370/05.10.2005.
15. Diverse.
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, bine aţi venit printre noi, vă văd sănătos, chiar mă bucur de prezenţa dumneavoastră şi aş dori să vă rog ca la sfârşitul ordinei de zi, înainte de diverse pentru că nu o consider o problemă de diverse, să ne faceţi o informare despre restructurarea consiliului judeţean, eu cred că nu este doar proprietatea Alianţei ca numai cu ei să discutaţi această problemă şi chiar suntem şi noi curioşi ceilalţi în afara Alianţei să vedem ce se negociază de la dumneavoastră şi sub ce formă. O altă problemă care aş dori să vă aduc la cunoştinţă domnule preşedinte, este următorul lucru. In urma citirii proceselor verbale constat că la unele hotărâri nu se trece nominal voturile sau abţinerile. V-aş ruga la următoarele şedinţe şi la fiecare proiect de hotărâre să se treacă nominal cine a votat `împotrivă` şi `abţinerile`. Totodată aş fi vrut să vă rog să ne faceţi o scurtă informare şi despre Societatea comercială respectiv Vizerul care va opera pe Aeroport şi cu părere de rău am constatat că nu am fost chemaţi şi noi la prezentarea acestei firme, poate că unii dintre noi chiar am fi fost interesaţi să auzim despre ce este vorba, condiţiile şi poate prin venirea acestei firme, poate se renunţă la intenţia de a transfera Aeroportul Arad la Timişoara. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Am reţinut pentru `diverse` şi voi răspunde acolo unde pot să dau un răspuns documentat pe loc, la Vizer prezentarea companiei Vizer sunt foarte multe aspecte de prezentat, au fost discuţii timp de 5-6 luni finalizate în acest moment şi vă pot prezenta un material sintetic legat de toate problemele discutate cu compania Vizer, nu aş vrea să scape ceva aşa din toate informaţiile pe care le deţin eu fără materiale în spate în acest moment. Sunt de acord ca la diverse să prezint şi aceste aspecte. Dacă sunt alte observaţii? Dacă nu, supun votului dvs. ordinea de zi cu cele 3 puncte suplimentare. Cine este pentru? 31voturi. Impotrivă? -Dacă se abţine cineva? –
Dl.Silaghi Ioan: Rugămintea este ca să se poată nota persoanele nominal, care votează împotrivă sau se abţin să ţină mâna mai mult timp sus.
Dl.Matula Iosif: Şi tot ca şi organizare, eu consider că este suficient să notăm voturile împotrivă sau abţineri, e logic că ceilalţi votează pentru. O să am rugămintea ca la voturi împotrivă respectiv abţineri, să staţi cu mâna sus ca să se poată consemna nominal.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnu preşedinte, o mică completare la modul de a vota şi notifica. Nu ştiu dacă nu ar fi foarte bine, ca la fiecare proiect de hotărâre să se treacă numărul de voturi necesare, jumătate plus unu sau 2/3 şi să se spună cu voce tare pentru că nu prea se spune cu câte voturi a trecut un proiect de hotărâre şi bine ar fi ca la proiectele de hotărâre să se treacă voturile necesare.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Imi permit să vin cu completarea să anunţăm acolo, pentru că procedura de regulă este jumătate plus unu, unde este de 2/3 să specificăm de fiecare dată, în rest se subînţelege că e necesară majoritate simplă.
Dl.Duka Iosif Atila: In ultima vreme marea majoritate a problemelor erau legate de patrimoniu, care necesită 2/3, nu doar jumătate plus unu.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, vom ţine cont de acest lucru. Deci, cine este pentru ordinea de zi cu suplimentările? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri? –
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2006
Dl.Matul Iosif:Comisiile au avizat favorabil. Dl.consilier Duka Iosif Atila solicită o listă cu acţiunile culturale cu care se suplimentează bugetul Centrului Cultural cu 20 mii RON D-nii consilieri Duka Iosif Atila şi Leah Sandu solicită să se suplimenteze suma aprobată pentru Festivalul de la Sebiş. Pot răspunde pe loc că aceste acţiuni pe care le va aproba comisia de cultură să fie prezentate aici şi să intre şi solicitarea pentru Sebiş. Este foarte simplu.
Dl.Duka Iosif Atila: Nu întâmplător am cerut această reglementare despre aceste 200 mil. lei pentru că am înţeles că din banii aceştia doar 50 milioane s-au dat pentru acţiunea de la Muntele Găina, iar 150 de milioane deocamdată nu sunt, sau cel puţin noi nu am primit nici o informaţie. Să fie oare indemnizaţia pentru Vatican a d-lui Lazurca?
Dl.Matula Iosif: nu domnule Duka, nu este nici o indemnizaţie, este vorba de acţiuni culturale care vor fi finanţate.
Dl.Duka Iosif Atila: Stiţi de ce vă întreb domnule preşedinte, pentru că văd că, cu foarte mare uşurinţă se majorează bugetul Centrului cultural şi nici din greşală nu se gândeşte nimeni să alocăm măcar un leu dacă nu mai mult prentru acţiunile de turism sau să sprijinim şi această acţiune.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Leah Virgil: Domnule preşedinte, legat de punctul anterior, domnul Duka, din câte eu reţin a întrebat cât s-a plătit pentru Festivalul de la Sebiş din bugetul Consiliului judeţean. Dar s-a înţeles greşit probabil.
Dl.Matula Iosif: Eu aşa am notat aici.
Dl.Micurescu Ion: Noi am avut la începutul anului 4 miliarde în bani vechi alocată la comisie pentru acest gen de manifestări. Majoritatea banilor au fost alocaţi prin calendar, acţiuni cuprinse în calendar şi votate de dvs. O parte din acţiuni, avem 17 miliarde solicitări şi doar 4 miliarde au fost cuprinse în calendar. Sigur, sunt foarte multe în derulare, ceea ce spuneţi dvs, astăzi va avea loc şedinţa comisiei şi vom stabili suma pentru Găina, Târgul meşterilor, Bielana internaţională şi alte acţiuni foarte multe care vom drămui aceşti 200 milioane lei în bani vechi pentru acţiunile celelalte care au proiecte şi vor fi supuse dezbaterii noastre şi preşedintele prin ordonanţă va aloca suma.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, conform celor declarate de colegul nostru aş dori să vă rog că dacă oricum şi pentru Muntele Găina se alocă ulterior o sumă de, mă rog cum o să se înţeleagă, să vadă cât au consumat acolo, firesc era să se aloce înainte, ţin ca să revenim şi ţin cont de promisiunea Dumneavoastră făcută la momentul potrivit când s-a stabilit calendarul Centrului Cultural că vom aloca o sumă mai mare de 15.000 lei pentru Festivalul de la Sebiş şi dacă vă aduceţi aminte, domnul primar atunci a cerut o sumă, cred eu, derizorie vis-a-vis de amploarea acţiunii, 300 de milioane, nu ştiu în ce măsură putem să-i dăm această sumă integral, dar cred că putem să-i alocăm şi dânsului retroactiv o sumă pe care s-o stabilim de comun acord.
Dl.Buza Gavril: Nu s-a alocat retroactiv evenimentului Muntele Găina, s-a luat de la alt eveniment, cu ideea ca la rectificare aceşti bani să-i dăm înapoi. Noi aceşti bani i-am dat deja luând de la alt eveniment. Au fost alocaţi bani pentru Muntele Găina, a venit informaţia că nu se va mai ţine în acest an, apoi s-a revenit că totuşi se va ţine, acei bani s-au cheltuit, de aceea am ajuns în această situaţie, buna credinţă să nu o puneţi la îndoială vă rog.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, ingineria financiară eu las în seama celor care-s specialişti în aşa ceva, dar vă rog totuşi, indiferent de intervenţia domnului vicepreşedinte, să ne gândim totuşi şi la Sebiş, la Festival. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Să nu ne gândim totuşi la inginerii financiare, legat de Muntele Găina, a fost un eveniment pe care Aradul l-a susţinut în continuare, chiar dacă Alba iniţial a dorit să renunţe sau să se facă la nivelul comunei Avram Iancu, Aradul a insistat, nu era prevăzut, nu am avut o solicitare, decât în ultimele 7-8 zile. Am intervenit în regim de urgenţă pentru ca Aradul să participe la coorganizarea evenimentului pe Muntele Găina. Asta este explicaţia pe care v-o dau eu, oficial. Mulţumesc.
Dl.Creţu Ioan: Aş vrea să zic, cu permisiunea dvs, câteva cuvinte nu despre aceste 200 de milioane, ci restul, suma de 16.800 primit de la bugetul central pentru podul de la Săvârşin. Vă fac o paranteză. Aşa ca informare pentru colegi. In 1992-1993, preşedintele Consiliului judeţean era dl.Ivan Dan şi zicea, am primit adresă de la Viena, îmi arată, eram senatorul PD-ului în care se zice: domnilor, începând cu anul 1993 podurile de la Săvârşin, de la Lipova şi de la Aradul Nou, e vorba de podul Decebal, ies din garanţie, nu ne mai asumăm responsabilitatea. Asta, administraţia de la Viena o face după 100 de ani, atât este termenul de garanţie. Administraţie, cum zic ei de `erste classe` şi atunci am zis d-lui Ivan să învăţăm şi noi ceva din treaba asta, să facem documentaţia pentru reabilitarea podului de la Aradul Nou, o pilă mi se pare s-a consolidat şi am auzit că se face acolo un nou pod pe care l-am început la Lipova, pe care l-a făcut Consiliul judeţean şi pe care tot l-am construit vreo 8 ani de zile pentru că nu am reuşit să avem fondurile necesare pentru a-l termina. Din banii pe care-i avea Consiliul judeţean nu ne ajungea să înfunde gropile pe drumurile judeţene. De aceea consider că suma aceasta de 16.600 mil. pentru că 200 mil. merg în altă parte, trebuie neapărat utilizaţi pentru că banii aceştia se pierd. Şi Vlădescu spune, vă mulţumesc, merge la bugetul statului. Dacă Amaradul are, deci trebuie insistat, administraţia noastră de drumuri şi poduri, insistat pe lângă constructorul Amarad, ca în trimestrul III şi IV, iacă, suntem la 1 august şi de lucrat poate să lucreze, hai să zicem că poţi să lucrezi până în luna octombrie cu sudura şi celelalte şi mă rog cimentul şi betonul până-n octombrie, mai departe nu, ca aceşti bani să nu fie pierduţi. Pentru că este o sumă importantă pe care noi, Consiliul judeţean nu ştiu cum o vom putea asigura. Pentru terminarea podului Lipova, care este similar cu podul de la Săvârşin, 8 ani Consiliul judeţean s-a chinuit să-l termine şi ca să-l terminăm în octombrie, cum am promis alegătorilor, atunci, preşedintele Dan Ivan a venit la mine şi am mers la Băsescu, ministerul transporturilor care ne-a aprobat 12 miliarde ca să putem termina drumul, podul de la Lipova şi drumul de centură de la Arad 10 miliarde la care lucrările erau oprite de tot din lipsa de fonduri. De aceea rog Consiliul judeţean să insiste pe lângă constructor ca aceşti bani să nu fie pierduţi.
Dl.Matula Iosif: Nu vor fi pierduţi.
Dl.Popescu Gavril: Haideţi să trecem la chestiune, domnu preşedinte.
Dl.Matula Iosif: Supun Votului dvs. acest proiect de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Impotrivă? – Abţineri. In unanimitate.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.103/2006
privind rectificarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Consiliului Judeţean Arad pe anul 2006.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre cu privire la repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi a cotei de 22 % din impozitul pe venit, pe anul 2007 şi estimările pe anii 2008-2010.
Dl.Matula Iosif: Comisia IV nu a avizat proiectul de hotărâre, celelalte comisii au avizat favorabil. Suplimentar, îmi permit să spun de la bun început că ceea ce aprobăm noi, este o prognoză, noi aprobăm cota de 85 % care se face strict pe cele 3 criterii: capacitate financiară, populaţie, respectiv suprafaţă, aceste criterii fac parte dintr-un program introdus în calculator, se aplică şi ies rezultatele. Rapoartele, proporţiile, aplicăm ordonanţa 45, proporţiile între cotele localităţilor vă rog să analizaţi, să luaţi bugetele din 2004, 2005, 2006, chiar 2007, se păstrează, pentru că se aplică exact acelaşi principiu cu mici diferenţe, acolo unde a intervenit criteriul `capacitate financiară`. Suprafaţă, populaţie sunt clare, direct proporţional, respectiv capacitate financiară invers proporţional. Deci este o prognoză, suplimentar îmi permit să vă spun că în ultima perioadă a apărut noua ordonanţă privind finanţele publice, care spune că de la 1 ianuarie 80 % se transmit direct prin finanţele publice, iar nouă ne va reveni doar cota de 20 % pe criterii clare: dezvoltare, respectiv cofinanţare programe europene sau programe de dezvoltare. Dacă sunt observaţii, intervenţii?
D-naHerlo Rodica: Domnule preşedinte, în comisie m-am abţinut şi sunt obligată să mă explic. Sunt convinsă că s-a respectat Ordonanţa 45 şi nici nu vreau să cred că nu se respectă, dar ce aş solicita? Mai multă transparenţă la elementele pe bază de calcul. Dacă la suprafaţă şi la populaţie putem să verifică, nu putem verifica capacitatea financiară a fiecărui consiliu local. Deci v-aş ruga, probabil nu mai avem de împărţit dacă va trece la finanţe repartizarea aceasta, dar şi presa o ducem în eroare şi presa o ducem în eroare din cauza lipsei de transparenţă, zic eu, se vede din toată treaba aceasta, că se doreşte o migraţie politică. Deci e bine şi pentru primarii noştri să înţeleagă că acest criteriu este criteriu pe care legea ni-l permite la ora actuală. Si v-aş ruga capacitatea financiară a fiecărui consiliu local pentru că şi formula de calcul este incorectă pentru că noi deocamdată sprijinim pe cei cu capacitate financiară mică şi nu încurajăm de loc să se străduiască domnii primari şi domnii consilieri locali să crească capacitatea financiară a fiecărei localităţi. De asemenea, am văzut că au rămas nerepartizaţi cei 15 % care, suma este în jur de 70 miliarde, deci nu este o sumă de nimic, este o sumă pe care trebuie să o repartizăm şi aici v-aş ruga mai mult să ştim şi noi criteriile pe baza cărora se repartizează această sumă pentru că participarea la cofinanţare, noi la ora actuală nu ştiu câţi dintre colegii mei din consiliu ştiu câte din primării au proiecte, pentru că, din presa centrală, din alte surse, Aradul stă cel mai prost la proiecte. Suntem judeţul cred că pe ultimul loc. Si mai discutăm despre problema aceasta, chiar acum mi-a dat cineva, proiecte din turism nu avem deloc. Si acolo se pot atrage foarte mulţi bani şi nu se scrie nici un proiect. Pentru ce am făcut serviciul respectiv şi cred că toţi sunt în asentimentul meu să folosim banii cu eficienţă pentru judeţ şi să nu ne fie ruşine că ridicăm mâna aici şi suntem colegi 4 ani de zile. Să facem pentru cei ce ne-au trimis aici, ceva.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, pot răspunde punctual la 2 din problemele ridicate. Deci cei 15 de fapt 20% îi vom aproba noi pentru bugetul pe 2007 probabil în decembrie sau ianuarie pe cele 2 criterii clare deja. Nu va mai fi nici o altă posibilitate. Avem două criterii pe care îi vom repartiza. Iar doi, uitaţi, nu este real ceea ce spuneţi dvs. Judeţul Arad a depus, sper că memoria nu mă înşală 32 de localităţi au depuse proiecte pe Ordonanţa 7, suntem printre primii pe ţară, şi datorită acestui compartiment pe care noi l-am înfiinţat, cu care am organizat deja seminarii, treninguri, întâlniri, au venit la noi, pe fiecare i-am ajutat şi repet numai aici pe Ordonanţa 7 infrastructură în zonă rurală suntem printre primii pe ţară şi iată un prim rezultat pentru că poate nu reuşeam să depunem atât de multe proiecte la sume atât de importante. Au fost de pe toată suprafaţa judeţului Arad, noi am organizat acel treining, acele întâlniri, invitând toate primăriile din judeţul Arad, este un prim rezultat şi eu zic că este important, repet 32 de localităţi. Mulţumesc.
D-na Herlo Rodica: îmi cer scuze, înseamnă că informaţia mea n-a fost corectă din presă.
Dl.Matula Iosif: deci sunt informaţii de ultimă lună, ca efect şi a faptului că cu dumneavoastră împreună am acceptat să înfiinţăm acest compartiment care iată începe să-şi arate roadele şi nu numai aici, lucrează în paralel şi la alte proiecte.
D-na Herlo Rodica: Păi asta şi dorim.
Dl.Popescu Gavril: Eu aş vrea să completez legat de problema primarilor şi a altor organe locale, din punctul nostru de vedere să ştiţi că, şi să ştiţi că se pot aduce argumente foarte solide, trecerea unui primar dintr-un partid în altul din punctul nostru de vedere administrativ nu aduce nici un fel de schimbare a strategiei pe care noi o avem legat de drumuri judeţene, de apă, de infrastructură. Trecerea fiecărui primar dintr-un partid în altul este treaba lui. Este treaba lor nu este treaba noastră şi răspund în faţa celor care care i-au ales, legat de partea cealaltă de buget, aşa cum vi s-a spus, bugetul va fi împărţit de Finanţe, noi o să avem o limită de împărţit, o să vedem ce vom face legat de municipiul Arad. Municipiul Arad, datorită banilor care totuşi i-a obţinut în ultima perioadă prin diferite împrumuturi, o parte din banii care îi revin să ni cedeze Consiliului judeţean, respectiv comunelor şi oraşelor, în aşa fel încât să putem completa, pentru că nu cred că la ora actuală municipiul Arad, ar fi vorba de cota de 22% de 33 de miliarde, ar fi o sumă nemaipomenită pentru municipiu la banii care-i învârt la ora actuală probabil că jumate din ei ar putea să-i cedeze, probabil că aceasta va fi o activitate ulterioară a noastră de a discuta cu ei pentru că şi în alte administraţii municipiul nu a primit atâţia bani din partea Consiliului judeţean pentru că a avut alte posibilităţi. Legat de proiectele pe care dumneavoastră le-aţi spus, doamna consilier, vreau să vă spun aşa cum v-a spus şi domnul preşedinte şi vreau să vă informez şi pe dumneavoastră domnilor consilieri, sunt nişte discuţii pe tema aceasta şi poate că la diverse, cum a solicitat domnul consilier Duka o să putem să mai discutăm pe treaba aceasta, dar categoric acest serviciu pe care noi l-am înfiinţat şi ceilaţi din compartimentul tehnic, economic şi juridic, au făcut un efort deosebit atât pe Legea 7 şi vreau să vă informez că toate punctele de lucru pentru introducerea de apă în programul SAMTID au fost date în funcţiune, s-a început lucru şi deja toţi cei care sunt responsabili au fost numiţi diriginţii de şantier şi în toate comunele au început lucru şi suntem în faza de activitate pentru finalizarea programului SAMTID. Deci legat de acest lucru, vreau să vă completez legat de turism, se lucrează foarte serios, deci atenţie se lucrează foarte serios, noi tot am vorbit de drumul vinului, acel drum al vinului, a fost un proiect lansat de altcineva din mandatul trecut, noi avem o altă soluţie, vom veni cu această soluţie cât de curând în faţa dumneavoastră dar ceea ce este important este că în turism faţă de alte situaţii, cu toate că şi acolo administraţia publică locală: primăriile, consiliile locale care trebuie să participe, în turism trebuie să avem agenţi economici care aş vrea să vină alături de noi în parteneriate publice private ca să putem ridica zona. De aceea cred că în perioada următoare, noi am vorbit şi cu primarii din zona podgoriei să găsească asemenea oameni în aşa fel încât să renaştem această zonă, deci şi în turism există acest program o să venim cu el să vi-l prezentăm deci el este la ora actuală în stadiu destul de avansat şi în această situaţie există o preocupare din partea executivului. Eu vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Şi eu vă mulţumesc, mulţumesc pentru completarea cu podgoria Aradului care este un proiect la care se lucrează de două luni şi avem rezultate chiar surprinzătoare până în acest moment în sensul bun al cuvântului. Dar o să le prezentăm la momentul potrivit, d-na Zoe Rotaru.
D-naRotaru Zoe: Cele 32 de proiecte, cuprind implicit şi proiectele şcolilor în cadrul proiectului pentru învăţământul rural? Sau altele?
Dl.Matula Iosif: Nu. E vorba numai de Ordonanţa 7 şi îmi cer scuze: infrastructură la sate, poduri, podeţe, apă, canalizare, mediu. Cele patru capitole, fără şcoli. Este apărută în acest an, procedură urgentă, rapidă şi se referă doar la aceste patru categorii de lucrări.
D-naRotaru Zoe: Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Vă rog.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, pentru că s-a discutat de `Drumul Vinului`, eu întreb de drumul Cermeiului, de la Şicula, ce se întâmplă cu el? Pentru că şi anul trecut a fost într-o stare deplorabilă şi anul acesta este şi mai şi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Haideţi s-o discutăm la diverse dacă sunteţi de acord pentru totuşi nu este legat strict de …
Dl.Purcaru Mircea: Bine, s-a discutat despre drumuri.
Dl.Matula Iosif: Da, am înţeles. Domnul Duka.
Dl.Duka Iosif Atila: Stimate domnule preşedinte, pomeneaţi de proiecte şi de treiningul care s-a făcut pentru a învăţa primarii să scrie aceste proiecte. În urmă cu câteva şedinţe, dacă vă aduceţi aminte am avut o iniţiativă prin care v-am rugat ca să contactaţi şi acei consilieri care doresc să participe la aceste treininguri, sau mă rog, la iniţierea consilierilor pentru a scrie proiecte, eu cred că ar fi un ajutor benefic pentru judeţ dacă unii dintre noi s-ar ocupa şi cu problema aceasta şi i-ar ajuta pe primari.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut domnul Duka, orice contribuţie din partea dumneavoastră este aşteptată şi binevenită.
Dl.Duka Iosif Atila: Da, dar nu vrem să fim doar băgători de vină, dorim să participăm şi noi, unii dintre noi, la aceste treininguri, să fim iniţiaţi, şi poate că prezenţa noastră va fi mai numeroasă decât a primarilor, că am înţeles că din toţi primarii din Arad, vreo 10-15 s-au prezentat la acest treining.
Dl.Matula Iosif: 16 au fost la treining şi alţi 30-35 au fost pe măsură ce timpul le-a permis şi i-am sprijinit direct cu tot ceea ce a fost necesar şi treaba aceasta continuă zi de zi.
Dl.Duka Iosif Atila: Deci în concluzie se poate organiza şi pentru consilieri o iniţiere?
Dl.Matula Iosif: Se poate, Consiliul judeţean nu poate implementa proiecte pe Ordonanţa 7, dar se poate, nu vă opreşte nimeni să veniţi să ne sprijiniţi, să ne ajutaţi.
Dl.Duka Iosif Atila: Poate nu m-am explicat eu foarte clar sau nu m-aţi înţeles. Deci aş dori ca să fim iniţiaţi şi noi consilierii în scrierea proiectelor.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut. Am reţinut, este altceva, am înţeles eu greşit. Mulţumesc. Supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 29 voturi. Împotrivă? Un vot împotrivă. (D-na Zoe Rotaru). Abţineri? O abţinere (d-na Herlo Rodica). Mulţumesc.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.104/2006
privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale şi a cotei de 22 % din impozitul pe venit, pe anul 2007 şi estimările pe anii 2008-2010
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind suplimentarea cu 1.952.000 lei a programului sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor de personal din învăţământul preuniversitar de stat pe anul 2006 conform O.U.G. nr. 52/2006
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru?31 Împotrivă? – Abţineri?- Nu sunt. Unanimitate de voturi.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.105/2006
privind suplimentarea cu 1.952.000 lei a programului sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor de personal din învăţământul preuniversitar de stat pe anul 2006 conform O.U.G. nr. 52/2006
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Dorobanţi şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 149/2005 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri?- Nu sunt. Unanimitate de voturi.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.106/2006
privind aprobarea Avizului tehnic nr.11/18.07.2006 aferent
Planului Urbanistic General al comunei Dorobanţi şi
Regulamentului Local de Urbanism aferent,
proiect nr. 149/2005 elaborat de S.C. OBIECTIV S.R.L
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr. 12/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Zădăreni şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 150/2005 elaborat de S.C. Obiectiv S.R.L.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri dacă sunt?- Deci unanimitate de voturi.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.107/2006
privind aprobarea Avizului tehnic nr. 12/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic General al comunei Zădăreni şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 150/2005 elaborat de S.C. Obiectiv S.R.L.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic Zonal Adăpost pentru suine Dieci şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 20/2005 elaborat de S.C. Marcianna proiect 2005 S.R.L.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil de la toate comisiile. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri? Nu sunt.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.108/2006
privind aprobarea Avizului tehnic nr.13/18.07.2006 aferent Planului Urbanistic Zonal Adăpost pentru suine Dieci şi Regulamentului Local de Urbanism aferent, proiect nr. 20/2005 elaborat de S.C. Marcianna proiect 2005 S.R.L.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind închirierea unui spaţiu din incinta Spitalului Clinic Judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Domnul Duka.
Dl.Duka Iosif Atila: Înainte de a supune la vot nu la acest punct am o intervenţie dar fiind vorba de închirieri şi de spaţii şi de terenuri poate ne puteţi spune ce se întâmplă cu terenul şi cu închirierea şi cu contractul acela care a fost făcut în spatele spitalului.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, o să-l rog pe domnul secretar să facă precizările la diverse. Dcă sunt alte observaţii? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru?31 voturi. Împotrivă? – Dacă se abţine cineva? – Unanimitate.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.109/2006
privind închirierea unui spaţiu din incinta Spitalului Clinic Judeţean Arad
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.184 din 28.10.2005 privind aprobarea listei spaţiilor proprietate privată a Consiliului judeţen Arad, cu destinaţia de cabinete medicale, în vederea vânzării.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil, comisia IV susţine amendamentul domnului Flueraş Ioan, cu privire la includerea în listă a spaţiului deţinut cu contract de către Colegiul Medicilor Dentişti, în vederea vânzării. Domnul Flueraş.
Dl.Flueraş Ioan: Considerăm că activitatea acestei instituţii nu numai că este conexă Legii 236/2006, dar mai mult supraveghează şi autorizează activitatea cabinetelor medicale dentare, deci cred că se încadrează în Legea 236/2006 pentru a putea fi vândut.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, vă rog domnul Parpală.
Dl.Parpală Caius: Îl pun pe domnul secretar Silaghi să citească temeiul legal pentru care am făcut propunerea şi în care scrie clar cine poate beneficia de vânzarea, de cumpărarea de fapt a acestor spaţii.
Dl. Silaghi Ioan: Da. pot să citesc temeiul legal, chestiunea este că noi am interpretat restrictiv prevederile acestui articol, dânsul ne convinge că activitatea acestui cabinet sau colegiu stomatologic este conexă, dumneavoastră urmează să apreciaţi la rândul dumneavoastră dacă este sau nu.
Dl.Matula Iosif: Domnul Parpală.
Dl.Parpală Caius: Nu avem ce aprecia, legea spune clar, aceasta este o organizaţie profesională şi scrie clar se vând medicilor şi lu` nu ştiu mai cine deci citiţi textul legii că-i fără echivoc.
Dl.Flueraş Ioan: Nu este o organizaţie profesională, dacă îmi daţi voie vă rog frumos, este o instituţie înfiinţată de Statul român pentru alinierea la legislaţia Uniunii Europene, deci nu este o asociaţie profesională, Asociaţia Profesională a Medicilor Stomatologi este cu totul altceva, domnul Parpală, dacă vreţi, pot să vă lămuresc care este problema cu cele două instituţii, asociaţia este asociaţie, asta este Colegiul Medicilor Dentişti desprins din Colegiu mare al doctorilor de familie şi a medicilor specialişti.
Dl.Matula Iosif: Domnul Micurescu.
Dl.Micurescu Ion: Domnule preşedinte, cred că aspectul legalităţii revine în sarcina juriştilor nu a noastră, noi nu suntem de profesiune jurişti, dacă juristul o pus viza aici şi spune da, eu cred că noi discutăm de compatibilitate, de alte lucruri, oricum nu de legalitate, care să o preia sectorul juridic, da?
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc.
Dl.Popescu Gavril: Staţi puţin, păi nu-i aşa, păi dacă ar fi aşa noi n-am mai vota că a semnat juristul şi cu asta am terminat treaba, deci noi trebuie să ştim ce votăm.
Dl.Micurescu Ion: Ştiu că ştim ce votăm. Semnaţi ceva ce nu-i trecut la jurist, un proiect de hotărâre care nu-i vizat de oficiul juridic îl punem în discuţie?
Dl.Popescu Gavril: Domnul consilier, juristul a semnat pentru ca să poată intra pe ordinea de zi la noi şi noi discutăm treaba aceasta, noi avem responsabilitatea de a spune, de a vota sau nu a vota dar trebuie să cerem date şi în contextul în care domnul coleg Parpală a cerut nişte date legate de acest aspect, eu cred că trebuie spus foarte clar să ştim şi noi: domnule este sau nu este activitate medicală şi dacă se poate şi legea permite.
Dl.Micurescu Ion: Comisia noastă a chemat pe domnul Zăhoi acolo şi împreună cu noi am căzut de acord cu interpretarea legii, a spus `da` domnul Zăhoi, care nu pot să spun mai mult decât dumnealui din punct de vedere juridic.
Dl.Popescu Gavril: E adevărat numa că din punctul nostru de vedere al Consiliului judeţean, înseamnă că nu mai trecea prin consiliu, era toată treaba `da` şi cu asta gata deci dacă noi consilierii suntem de acord cu acest lucru, este un lucru benefic, dacă nu…
dl.Duka Iosif Atila: Pentru a depăşi momentul, domnul preşedinte, haideţi să scoatem de pe listă acest spaţiu până la verificări ca să nu-i obstrucţionăm pe ceilalţi medici să nu poată să-şi desfăşoare, mă rog vânzările şi cumpărările, iar legat de intervenţia domnului Mirculescu doresc să-l informez că indiferent dacă un jurist, orice nume ar avea, îşi asumă răspunderea, răspunderea totuşi e a noastră şi noi răspundem nu juristul respectiv. Iar dacă în Lege scrie foarte clar despre ce este vorba, păi atuncea haideţi să o punem în aplicare şi nu-i foarte greu s-o scoatem de pe listă, acum facem un amendament, chiar propun eu acest amendament, să scoatem acest spaţiu deocamdată până la verificări şi ulterior să fie inclus. Mulţumesc.
Dl.Flueraş Ioan: Dacă îmi daţi voie vă rog.
Dl.Matula Iosif: Domnul Flueraş.
Dl.Flueraş Ioan: Există Colegiul Medicilor, Colegiul Medicilor Mare îi spunem noi, şi acest Colegiu a Dentiştilor, Colegiul Mic. Acest Colegiu al Dentiştilor, s-a desprins din, repet, din Colegiu Mare, noi am făcut parte toţi medicii din acel Colegiu Mare. Prin alinierea la legislaţia Uniunii Europene s-a desprins acest colegiu separat pentru că aşa este şi afară. Colegiul Medicilor Mare, s-a vândut deja acestei instituţii, nu a fost nici un impediment, nu văd nici aici nici un impediment, deci nu ştiu, ne legăm de lege. Este aici şi doamna preşedintă a Colegiului Medicilor Dentişti şi vă poate citi din acestă Lege 236 câteva paragrafe, nu mult 5 minute vă rog dacă se poate, nu cred că e cazul să facem un capăt de ţară din asta.
Dl.Leah Sandu: Ar fi bine să citească domnul secretar textul de lege şi pe urmă să hotărâm dacă votăm sau nu, dacă intră pe ordinea de zi, nu mai tot atâtea teorii, dar dacă universităţile au dreptul cred că şi ei sunt îndreptăţiţi.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Domnul secretar vă rog să citiţi textul.
Dl.Silaghi Ioan: Deci potrivit Legii 236/2006, au dreptul de a cumpăra spaţiile respective medicii, medicii dentişti, dentiştii, biologii, biochimişti, tehnicieni dentari şi celelate persoane fizice cu drept de liberă practică ce desfăşoară activităţi conexe a actului medical şi care deţin în mod legal spaţiul respectiv, precum şi persoanele juridice, instituţiile din învăţământ superior medical care deţin în mod legal spaţiu au ca obiect unic de activitate furnizarea serviciilor medicale sau desfăşoară activităţi de învăţământ superior medical.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnul preşedinte, pentru domnul Flueraş completăm cu pixul şi Colegiul Medicilor Stomatologi.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Are personalitate juridică?
Dl.Silaghi Ioan: Are. Bănuiesc că are, cum să nu.
Dl.Flueraş Ioan: Deci încă o dată, pe lângă faptul că este persoană juridică, Colegiul Medicilor Dentişti are personalitate juridică, mai mult, repet vă rog să fiţi atenţi, supraveghează şi autorizează activitatea cabinetelor medicale dentare. Cabinetele medicale dentare nu-şi pot desfăşura activitatea fară autorizarea Colegiului Medicilor Dentişti deci nu numai că este conexă activităţii medicale dentare, supraveghează activitatea medicală dentară.
Dl.Matula Iosif: Doama doctor. Dar vă rog foarte concis.
D-na Barna Gheorghiţa: Bună ziua! Sunt doctor Gheorghiţa Barna sunt preşedinta Colegiului Medicilor Dentişti din judeţul Arad. Colegiul Medicilor Dentişti s-a format printr-o lege specială: Legea 95 care cuprinde şi titlul 13 care conferă acest drept de formare a Colegiului Medicilor Dentişti este o lege specială şi la articolul 516 se prevede în mod expres: Consiliile locale, au obligaţia de a atribui Colegiului Medicilor Dentişti instituţie care este autoritate română competentă împreună cu Ministerul Sănătăţii, care avizează exercitarea profesiei de medic dentist, nici un medic nu poate să profeseze dacă nu este membru al Colegiului Medicilor Dentişti, deci Colegiul Medicilor Dentişti este format din totalitatea medicilor stomatologi care au autorizaţie de liberă practică în judeţul Arad, este instituţia care guvernează activitatea de medicină dentară din judeţ şi din întreaga ţară. Legea specială este ce care este superioară legii comune. Consider că este o activitate conexă a actului medical prin faptul că autorizează controlează şi ia atitudine faţă de activitatea medicală din judeţul respectiv. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Şi eu. Vă rog, domnul Purcaru.
Dl.Purcaru Mircea: Domnule preşedinte, ţinând cont că acest Colegiu al Medicilor Dentişti se referă şi are o activitate legată doar de medicii dentişti, nu văd de ce nu se poate aproba şi cred că se politizează aprobare vânzării spaţiului către această societate.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc. Dacă îmi permiteţi sunt două amendamente pe care vi le supun votului deci supun votului dumneavoastră amendamentul cu privire la includerea pe listă a spaţiului deţinut cu contract. Cine este pentru? Vă rog să număraţi şi o să cer… . Deci supun votului amendamentul privind includerea în listă a spaţiului deţinut cu contract de către Colegiul Medicilor, amendament menţionat în observaţii. Deci cine este pentru? Mulţumesc. Împotrivă? Vă rog să notaţi şi nominal, 5 voturi.
Dl.Duka Iosif Atila: Ne spuneţi câte au fost pentru domnu` preşedinte? Câte voturi pentru?
Dl.Matula Iosif: O să îmi permit să facem diferenţa şi vă spunem.
Dl.Duka Iosif Atila: Da` înainte să ne spuneţi treaba asta vă rog să-mi spuneţi câte voturi sunt necesare jumătate plus unu sau două treimi, fiind vorba de patrimoniu eu consider că-s două treimi.
Dl.Matula Iosif: Domnul secretar?
Dl.Silaghi Ioan: Da este două treimi.
Dl.Matula Iosif: Deci cinci voturi împotrivă. Abţineri? O abţinere.
Dl.Matula Iosif: 32 a venit şi domnul Giurgelea, deci 32 minus 6 egal 26. Poftim? Deci 26 voturi suficiente de a accepta acest amendament.
Dl.Parpală Caius: Vă atac în contencios.
Dl.Matula Iosif: Îmi permit să vă consult: ce nu este în regulă?
Dl.Parpală Caius: Consider că nu suntem pe lege cu momentul vânzării acestui spaţiu.
Dl.Matula Iosif: Am reţinut.
Dl.Parpală Caius: O să atac în contencios.
Dl.Matula Iosif:Supun votului dumneavoastră al doilea amendament.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnul preşedinte, s-o discutăm că asta se poate dezamorsa problema asta, să nu fie probleme dacă se atacă în contencios, medicii iară n-o să … se opreşte, şi în mod cert nu suntem pe lege. Citiţi însăşi titlul legii spune pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 privind vânzarea spaţiilor propietate privată a Statului sau unităţi administrativ teritorială cu destinaţie de cabinete medicale precum şi a spaţiilor în care se desfăţoară activităţi conexe actului medical. Şi la articolul 3, scrie clar ce a citit şi domnul secretar, deci domnu` preşedinte… .
Dl.Matula Iosif: L-am citit.
Dl.Duka Iosif Atila: Haideţi să-l scoatem până la o şedinţă următoare, ce pierde Colegiul Medicilor?
Dl.Matula Iosif: Supun votului amendamentul domnului Duka privind scoaterea de pe listă, cine este pentru? De fapt nu e pe listă.
Dl. Popescu Gavril:Domnul preşedinte, stimaţi colegi, problema este următoarea: am ajuns la un punct, dacă unul dintre colegii noştri spune că va ataca în contencios, introducând acest punct pe toată lista blocăm toată lista. Cum nu-i nimica? Atuncea durează încă şase luni de zile. Deci haideţi să-i dăm drumul listei aşa cum sunt cu medicii şi astalaltă s-o discutăm separat. Că dacă o băgăm, îi lăsăm pe ceilalţi în discuţii şi avem discuţii de acestea interminabile.
Dl. Matula Iosif: Doamna Fîciu.
Dl. Duka Iosif Atila: Deci domnul preşedinte, haideţi că nu noi suntem….
Dl. Matula Iosif:Vă rog! Colega noastră vorbeşte.
Dl. Duka Iosif Atila:Scuze, nu am auzit.
Dl.Flueraş Ioan:Domnul preşedinte, dacă colegul Parpală aşa consideră, atunci să atace în contencios şi să oprească demersurile mai departe pentru ceilalţi colegi. Dacă dânsul crede că n-are nevoie de stomatologi să facă treaba asta nu-i nici o problemă dar cred că politizăm foarte tare acest lucru.
Dl. Matula Iosif:Vă rog doamna Fîciu.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Am o propunere să-l scoatem de pe ordinea de zi până luna viitoare la prima şedinţă.
Dl. Vasii Vasile:Nu mi se pare corect odată ce s-a dat un vot pentru trecerea acestui amendament pe listă, am votat cu două treimi şi acuma din nou continuăm, înseamnă că noi ne batem joc de activitatea pe care o desfăşurăm aici. Mulţumesc.
Dl. Matula Iosif: Vă mulţumesc şi aţi pus punctul pe `i`, supun votului dumneavoastră proiectul de hotărâre cu amendamentul apobat. Cine este pentru? Şi vă rog să număraţi, deci numeric. Împotrivă? Notaţi vă rog cinci voturi împotrivă, le şi notaţi. (Duka Iosif Atila, Parpală Caius, Sabău Gheorghe, Abţineri? O abţinere. (dl. Mandek Francisc) Cu 26 de voturi pentru, proiectul a fost adoptat. Vă mulţumesc.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.110/2006
privind modificarea Hotărârii nr.184 din 28.10.2005 privind aprobarea listei spaţiilor proprietate privată a Consiliului judeţen Arad, cu destinaţia
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind completarea Hotărârii nr.113/2003 de restituire în natură a imobilului din Arad str.Unirii nr.19.
Dl. Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Împotrivă? – Abţineri dacă sunt?- Vă mulţumesc.
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.111/2006
privind completarea Hotărârii nr.113/2003 de restituire în natură a imobilului din Arad str.Unirii nr.19
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, a organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad.
Dl. Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Vă rog domnul Micurescu.
Dl. Micurescu Ion: Având în vedere că această societate intră în privatizare, avem aicea fişa postului, statul de funcţii, eu propun ca să nu mai înfiinţăm un alt post ci să ocupe unul din cele 9 posturi vacante, care să fie similar. Acesta este amendamentul meu.
Dl.Parpală Caius:Este o hotărâre judecătorească definitivă, de fapt se revine la poziţia iniţială. Nu putem să-i dăm post de portar. Este o chestie legată de instanţă. Noi trebuie să aplicăm hotărârea ca să nu cădem într-o altă problemă legislativă, de aici decurg şi alte probleme financiare. Noi am luat act că există o hotărâre definitivă a instanţei şi de aici înainte trebuie să se acţioneze conform legii.
Dl.Duka Iosif Atila: Nepunerea în aplicare a unei hotărâri judecătoreşti atrage sancţiuni penale. Curtea de Conturi poate să ceară dl.director să plătească din buzunar, mai mult poate să spună că noi am hotărât, poate plătim noi toţi.
Dl.Mandek Francisc: Justiţia a făcut dreptate, noi facem o altă nedreptate dacă nu aprobăm.
Dl.Surdu Emil Sturza-director DJPPAS: Există o hotărâre definitivă şi irevocabilă pentru încadrarea pe acelaşi post. Părţile implicate au fost Laboş Ionel şi Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii în urma hotărârii Consiliului judeţean din aprilie, prin care se reorganizează activitatea, noi am trecut la aplicarea unui alt regulament. Dl.Laboş ne-a dat în judecată şi s-a considerat că modul în care s-a aplicat decizia nu a fost conform Codului Muncii .
Dl.Popescu Gavril: Problema este că, nu noi am dat o hotărâre greşită, cei care sunt puşi să facă ordine, să o facă conform legii.
Dl.Vasii Vasile: Cine a pus în aplicare hotărârea? Dvs., să răspundeţi pentru hotărâre.
Dl.Silaghi Ioan: Aţi cerut să faceţi restructurare, s-a făcut. Instanţa a găsit că nu s-a procedat corect. După reducerea de personal, dânşii au făcut o angajare şi atunci instanţa a spus că nu e vorba de restructurare.
Dl.Vasii Vasile: Instanţa a avut dreptate.
Dl.Surdu Emil Cuza: Cât a fost în concediu, este o altă decizie, am angajat personal pe 2 posturi care s-au eliberat ulterior reorganizării.
Dl.Duka Iosif Atila: Avem o hotărâre judecătorească pe care trebuie să o punem în practică.
Dl.Matula Iosif: Supun votului amendamentul d-lui Micurescu Ion. Cine este pentru? 5 voturi (Moş Ioan, Creţu Ioan, Mureşan Maftei, Micurescu Ion. Abţineri? 1 vot. (Negrea Daniel).
Amendamentul a căzut.
Dl.Matula Iosif: Supun votului dvs. proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 27 voturi. Cine este împotrivă? 3 voturi. (Moş Ioan, Micurescu Ion, Mureşan Maftei) Abţineri? 1 vot (Negrea Daniel).
În temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.112/2006
privind aprobarea statului de funcţii, a organigramei şi a fişelor de evaluare a posturilor pentru Direcţia Judeţeană de Protecţia Plantelor şi Alte Servicii Arad
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind acordul de principiu a utilizării sumelor din contul ESCROW pentru plata consultanţei PPP, conform aprobării BERD.
Dl. Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂEA NR.113/2006
privind acordul de principiu a utilizării sumelor din contul ESCROW pentru plata consultanţei PPP, conform aprobării BERD.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării proiectului `Infrastructură regională şi locală – Inundaţii` – `Grădiniţe noi pentru copii preşcolari în comunele Beliu şi Sagu, judeţul Arad.
Dl.Matula Iosif: Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.114/2006
privind aprobarea cofinanţării proiectului `Infrastructură regională şi locală – Inundaţii` – `Grădiniţe noi pentru copii preşcolari în comunele Beliu şi Sagu, judeţul Arad.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre privind aprobarea racordării la rezervorul de apă cu capacitatea de 500 mc. situat în comuna Archiş, a reţelei de alimentare cu apă pentru localităţile Hăşmaş şi Comăneşti.
Dl.Matula Iosif: Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.115/2006
privind aprobarea racordării la rezervorul de apă cu capacitatea de 500 mc. situat în comuna Archiş, a reţelei de alimentare cu apă pentru localităţile Hăşmaş şi Comăneşti.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unor lucrări de reparaţii capitale la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Arad şi aprobarea unui Act adiţional la Contractul de administrare directă nr.6370/05.10.2005.
Dl.Matula Iosif: Supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 31 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.116/2006
privind aprobarea efectuării unor lucrări de reparaţii capitale la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Arad şi aprobarea unui Act adiţional la Contractul de administrare directă nr.6370/05.10.2005.
Punctul 15.
Diverse.
Dl.Duka Iosif Atila: Legat de Aeroport-Cargo, am citit că dl.Năsui a greşit, dar nu de asta vă abordez, nu este o uşoară incompatibilitate că este administrator la Vest Europ şi este şi director la Cargo şi dacă puteţi să explicaţi atragerea Companiei Wizzair se datorează concediilor la Hahn sau a conducerii Aeroportului.
Dl.Matula Iosif: Legat de a doua întrebare, a fost o muncă mai complexă şi să nu uităm că la Hahn a participat şi reprezentantul Cargo.
Dl.Duka Iosif Atila: Sunt convins că nu are nici o legătură cu deplasarea la Hahn.
Dl.Matula Iosif: Nu sunt atât de convins.
D-na Rotaru Zoea: Am participat la o întâlnire cu cetăţenii la care ar fi trebuit să participe toţi consilierii judeţeni şi am constatat că există un catalog al ONG-urilor care nu mai este de actualitate şi propun să alcătuim un nou catalog al ONG-urilor şi propun o întâlnire a consiliului judeţean cu reprezentanţii ONG-urilor în acest domeniu.
Dl.Purcaru Mircea: Consider că este de interes judeţean, vrem să accesăm cât mai multe fonduri.
Dl. Matula Iosif:Domnul secretar.
Dl. Silaghi Ioan: Deci eu vreau să vă reamintesc că Legea 393/2004 a fost modificată şi prin această modificare s-a dispus ca în termen de 45 de zile de la publicarea legii în M.O. şi care s-a făcut în 22 iunie 2006, aleşii locali sunt obligaţi sub sancţiunea încetării mandatului să-şi declare apartenenţa politică prin declaraţie scrisă pe proprie răspundere depusă la secretarul unităţii administrativ- teritoriale o parte din dumneavoastră aţi depus dar o parte nu. Dacă vreţi vă citesc cine n-a depus: dl. Duka Iosif, Jurcă Sever, Leah Sandu, Mandek Francisc, Moroşteş Eugen, Popescu Gavril, domnul Popescu n-aţi depus, Rancu Tiberiu, Ţolea Adrian, Vancu Eugen şi Vasii Vasile.
Dl. Duka Iosif Atila: Domnul secretar, care-i termenul limită?
Dl. Silaghi Ioan: Poftim?
Dl. Duka Iosif Atila:Care-i termenul limită?
Dl. Silaghi Ioan: 45 de zile de la data publicării lui în M.O.
Dl. Duka Iosif Atila: Asta înseamnă 10 august, nu?
Dl. Silaghi Ioan: Cam aşa.
Dl.Leah Sandu: Păi spuneţi-ne concret nu `cam aşa`.
Dl. Duka Iosif Atila: Domnul secretar nu de alta dar avem foarte multe oferte.
Dl. Silaghi Ioan: Foarte concret: 45 de zile de la publicare în M.O.
Dl.Leah Sandu: Şi când a apărut în M.O.?
Dl. Silaghi Ioan:Nu ştiu n-am socotit domnule.
Dl.Leah Sandu:Ar trebui să ştiţi că sunteţi secretarul general.
Dl. Silaghi Ioan:Ce să ştiu? În 22 iunie, v-am spus.
Dl.Leah Sandu:Păi aşa spuneţi.
Dl. Silaghi Ioan:Am spus, nu sunteţi atent domnul consilier!
Dl. Duka Iosif Atila:Domnul secretar, e bine dacă depunem în 10? Că nu ne-am hotărât că avem foarte multe oferte. Mai ales de la PD şi sunt nişte clauze pe care trebuie să le lămurim.
Dl. Silaghi Ioan: Domnul Duka, după mine e bine dacă depuneţi după 15, nici o problemă, dacă dumneavoastră nu vă grăbiţi, eu nu mă grăbesc.
Dl. Matula Iosif: Stimaţi colegi încercaţi, haideţi să încercăm ca în 2,3 zile fiecare dintre dumneavoastră să le depună să nu fim în criză de timp. Vă rog domnul Negrea.
Dl. Negrea Daniel:Domnul preşedinte am început lucrările la podul de la Săvârşin şi pe drumul care se circulă spre Ilteu de la Căprioara, acolo ar fi nevoie de 100 de tone de piatră pe suprafaţa, pe drumul care este al judeţului Hunedoara. Cetăţenii judeţului Arad trec pe acolo şi câţiva mi-au dat telefon, şi-au avariat maşinile sunt gropi foarte mari, cam 100 de tone de piatră ar fi necesar, că n-o să vină Hunedoara să-şi rezolve acolo problema de câteva sute de metri, noi utilizăm şi v-aş ruga tare mult să amenajăm acolo, vă mulţumesc.
Dl. Matula Iosif:Vă mulţumesc şi eu, reiau discuţiile cu Hunedoara pentru că am avut mai multe întâlniri, vă mulţumesc pentru observaţie. Vă rog domnul Purcaru.
Dl. Purcaru Mircea: Domnul preşedinte pentru că suntem la diverse aştept răspunsul dumneavoastră referitor la drumul de la Cermei.
Dl. Matula Iosif: Legat de?
Dl. Purcaru Mircea:Drumul de la Cermei-Şicula.
Dl. Matula Iosif:Este trecut în program, nu cred că apuc astăzi că voi merge foarte târziu din Arad sau după meci cel puţin, dar luni-marţi voi fi pe acel drum, este trecut în program, voi analiza stadiul reparaţiilor, întreţinerii de acolo şi vă voi da un răspuns.
Dl. Purcaru Mircea:Este jalnic.
Dl. Matula Iosif:Ştiu.
Dl. Purcaru Mircea:Jalnic.
Dl. Matula Iosif:Deci n-am mai verificat ce s-a întâmplat în ultimele două săptămâni, domnul vicepreşedinte dacă aveţi informaţii suplimentare.
Dl. Popescu Gavril:Legat de programul pe care îl avem, ştiţi cu toţii că acuma am uitat că este foarte cald şi normal că uiţi când e cald. Până la sfârşitul lunii iunie a plouat încontinuu şi n-am putut lucra, deci el este în program, iată că avem două luni de zile, nici două luni de zile n-avem, de o lună de zile bună avem de lucru fară să fi fost mişcaţi şi dacă puteţi vedea sunt totuşi câteva drumuri care au fost rezolvate, şi în acest context şi acest drum va intra conform programului şi sunt convins că până la sfârşitul lunii august toate drumurile judeţene vor fi reparate, noi vrem până la sfârşitul lunii august.
Dl.Matula Iosif: Înainte de a răspunde domnului Duka dacă mai sunt şi alte observaţii? Îmi permit atunci succint să fac o scurtă prezentare ca răspuns la intervenţia dânsului legat de această acţiune, nu de reorganizare ci de concepţie la nivelul Consiliului judeţean, în vederea a ceea ce ne aşteaptă legat de integrarea României în Uniunea Europeană. Am început aceste discuţii, este adevărat, şi le vom continua mergând până la discuţii cu toţi consilierii judeţeni. Atenţie, repet, eu am spus-o Matula, întâlniri şi discuţii cu toţi consilierii judeţeni. De ce? Este vorba de perioada aceasta de preaderare şi pot aderare şi trebuie s-o recunoaştem că în acest moment nu suntem pregătiţi sau nu suntem pregătiţi aşa cum ar trebui pentru acestă perioadă. Legat de proiecte, elaborare de proiecte, resurse financiare, resurse umane. Repet: proiecte elaborare, resurse financiare, resurse umane. În acest context am pornit o analiză a întregii activităţi, să vedem unde ar fi posibile noi resurse financiare proprii, dar şi cum este posibil ca să întărim direcţiile care vor avea foarte mult de lucru în perioada imediat următoare. Conform ultimelor acte legislative de la 1 ianuarie 2007, vor trece foarte multe responsabilităţi spre consilii judeţene, consilii locale legat de licitaţii contractare lucrări şi urmărirea derulării proiectelor. Toate acestea care le organizau ministerele vor trece repet la nivel judeţean, respectiv local.
Dl. Duka Iosif Atila: Domnul preşedinte, dacă îmi permiteţi numai o scurtă înterbare legat de ce spuneţi dumneavoastră. Domnul Niţu este disponibilizat, sau va fi de la Bucureşti disponibilizat?
Dl. Matula Iosif: Domnul Duka eu încerc la modul cel mai serios să va răspund unei probleme ridicate de dumneavoastră.
Dl. Duka Iosif Atila:Deci foarte serios vă întreb că am înţeles că se vehiculează nu ştiu cu Zona Liberă ceva.
Dl. Matula Iosif:Mulţumesc. În momentul în care va fi luată o decizie vă voi comunica.
Dl. Duka Iosif Atila:Bine, mulţumesc.
Dl. Matula Iosif:Mulţumesc. Îmi reiau ideea, aceste lucruri le vom discuta cu fiecare dintre dumneavoastră pentru că este vorba de perioada pe următorii 6 ani de dezvoltare a judeţului Arad şi în acest context am pornit această analiză şi sigur deciziile sau hotărârile le vom adopta aici noi toţi de comun acord. Nu este nici a Alianţei, nici a coaliţiei, este a noastră a tuturor, noi astăzi suntem aici, dar e vorba de perioada 2007-2013 deci 7 ani de dezvoltare a României şi în acest context am pornit discuţia, repet o vom discuta împreună la momentul potrivit. Mulţumesc.
Dl. Silaghi Ioan: Oricum hotărârea o va lua Consiliul judeţean.
Dl. Matula Iosif: Dacă mai sunt alte observaţii? Vă mulţumesc pentru participare vă doresc o zi mai reuşită.
Dl. Parpală Caius:Şi să bată UTA azi.
Dl. Matula Iosif:Şi să bată UTA azi, cum să nu, dacă vom fi acolo va bate sigur.