Şedinţă ordinară 28.10.2011
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Către,
________________________
Vă comunicăm programarea şedinţei ordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna OCTOMBRIE 2011
Data | Ora | Sala | |
Consiliul judeţean | 28.10.2011 | 13.00 | E 2 11 |
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 25.10.2011 | 12.00 | E 1 10 |
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice şi protecţia mediului. | 25.10.2011 | 13.30 | E 2 11 |
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 26.10.2011 | 15.00 | E 1 10 |
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret. | 25.10.2011 | 15.00 | E 1 10 |
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti | 26.10.2011 | 12.00 | E 1 10 |
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 26.10.2011 | 13.30 | E 2 11 |
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de20.10.2011, orele 12.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-maildoina.glogovicean@cjarad.ro .
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 19.10.2011, orele 16.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
PREŞEDINTE,
Nicolae IOŢCU
Convocare
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR.862
din 20.10.2011
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 (2) şi art. 106 (1), din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 28.10.2011, ora 13:00, în sala E 2 11, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
2.Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi Arad.
3.Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic din învăţământul special care solicită cheltuieli de deplasare pe luna septembrie 2011.
5.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Psihiatrie Mocrea.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2012, pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad şi instituţiile publice subordonate.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvîrşin, pe anul 2011.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru realizarea investiţiei “Amenajare incintă interioară la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad”.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea reglementării situaţiei juridice a imobilului situat în municipiul Arad, str. G. Bariţiu, nr. 16, aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad.
10.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2011.
11.Diverse.
– Notă privind execuţia bugetară la 30.09.2011.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
a şedinţei ordinare din data de 28.10.2011, ora 13, sala E 2 11
1.Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
2.Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi Arad.
3.Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic din învăţământul special care solicită cheltuieli de deplasare pe luna septembrie 2011.
5.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Psihiatrie Mocrea.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2012, pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad şi instituţiile publice subordonate.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvîrşin, pe anul 2011.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru realizarea investiţiei “Amenajare incintă interioară la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad”.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea reglementării situaţiei juridice a imobilului situat în municipiul Arad, str. G. Bariţiu, nr. 16, aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad.
10.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2011.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare a Turismului în Judeţul Arad 2012 – 2016.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Programului de Investiţii pe anul 2011 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad SA, care se realizează din fonduri IID.
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului final al proiectului “Modernizare tronson Juliţa – Mădrigeşti, componenta traseului turistic E68 – Moneasa”, cod SMIS 1205, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013.
14.Proiect de hotărâre de modificare a Hotărârii nr.36/27.01.2011 şi a Hotărârii nr.186/08.07.2011 privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
15. Proiect de hotărâre privind contractarea de către Consiliul Judeţean Arad a unei finanţări rambursabile interne/externe de valoare maxim 1.000.000 euro, pentru achiziţionarea de aparatură medicală în leasing financiar.
16.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J.Arad nr. 37/2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
17.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J. Arad nr. 188 din 08.07.2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
18.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind Studiul de prefezabilitate întocmit în vederea executării lucrărilor de construire a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
19.Proiect de hotărâre privind declararea ca vacant a locului de consilier judeţean deţinut de domnul Dumitrache Ovidiu Florin.
20.Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Cristea Pavel Gheorghe.
21.Diverse.
– Notă privind execuţia bugetară la 30.09.2011.
Proces-verbal
+
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr.16145/03.11.2011
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 28 octombrie 2011
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.862/20.10.2011, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”, „Glasul Aradului” şi „Nyugati Jelen”. Convocarea consilierilor s-a realizat telefonic.
Au fost prezenţi: Ioţcu Nicolae-preşedinte, Drăgan Cristian-vicepreşedinte, Boloni Gyorgy, Chambre Dorina Rodica, Costin Ionel, Cristina Ioan, Dat Ionel, Don Ciprian Florin, Felnecan Romulus Alin, Galu Cosmin Radu, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Hondea Ioan, Leah Sandu Virgil, Mihuţ Teodor, Moţica Ana Lenuţa, Negrea Daniel, Parpală Caius Mihai, Popa Emil Dorel, Purcaru Mircea, Roman Sorin Victor, Sabău Gheorghe, Scorobete Radu, Seculici Gheorghe, Sipos Gyorgy, Ulici Ioan, Vancu Eugen Constantin, Velici Florin Teodor, Vesa Teodor -consilieri judeţeni, Silaghi Ioan-secretarul judeţului. Absenţi: Ţolea Adrian – vicepreşedinte, Dumitrache Ovidiu, Năsui Adrian, Toth Csaba – consilieri judeţeani.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Bună – ziua, bine aţi venit la şedinţa noastră de consiliul judeţean. Domnul secretar, prezenţa, 29 am înţeles, nu?
Dl.Silaghi Ioan: 4 consilieri sunt absenţi.
Dl.Ioţcu Nicolae: 4 consilieri sunt absenţi. Avem o ordine de zi, care cuprinde 21de puncte, inclusiv punctul “diverse”. Şi vreau să fac câteva menţiuni înainte de a trece la vot. Sunt cuprinse în ordinea de zi şi îmi cer scuze, pentru 4 puncte, de fapt care sunt 3, pentru că 2 din ele sunt legate. Deci dacă se aprobă unul, trebuie aprobat şi al doilea. Şi am să încerc să explic de ce, deşi materialele le-aţi primit acuma. Este vorba de punctul 15, pe ultima varianta a ordinei de zi şi anume acel împrumut pe care o să-l explic. Nu a putut să ajungă în comisii, pentru că, consultantul care ne face consultanţa, pentru a face un leasing sau a face un împrumut, a găsit soluţia ca să ne încadrăm în cea ce înseamnă grad de îndatorare şi variantă de calcul, foarte târziu. Dar când o să ajungem la acest punct, o să încerc să-l explic. Avem un punct 16 şi unul 17, care de fapt ce înseamnă, există o economie care ne-a transmis-o ieri, primăria oraşului Lipova, la cotele din TVA la drumuri comunale şi judeţene şi mai există o economie de 88 mii lei, adică 880 milioane lei vechi, din bugetul Consiliului judeţean. Ambele sume le punem într-o repartiţie spre oraşul Sebiş la un drum comunal executat şi care mai are de achitat o sumă. Aceasta aproape acoperă întreaga sumă. Iar punctul 17, certifică diminuarea. Domnii de la presă vă rog, dacă se poate un pic de linişte. De asta spun, că punctul 17, de fapt diminuiază la oraşul Lipova şi la Consiliul judeţean şi certifică dacă aprobăm punctul de dinainte. Iar punctul 18, pe care îl propunem, este un studiu de prefezabilitate şi atât punctul 18, cât şi punctul 15, ar trebuii să le aprobăm acum. Deci cel cu împrumutul, pentru ca să prindem sfârşitul anului la comisia de autorizare, iar punctul 18, este doar un studiu de prefezabilitate, care dacă îl aprobăm, vom aloca şi avem în amendament, suma necesară pentru a începe studiu de fezabilitate şi o să vedeţi că este vorba despre construirea unui spital. Un spital clinic de urgenţă, urmând ca sigur, în urma acestei aprobări să primim de la consultanţă pe cele 3 variante. Şi anume, în România la ora actuală pe legislaţie există trei variante de a construi, în afara sigur a alocării din bugetul propriu al consiliului cea ce noi, nu avem această posibilitate. Este vorba de parteneriat public privat, concesiune sau asociere. Deci în urma acestei aprobări, o să primim variante în care s-ar putea construi un astfel de spital. Deci acestea ar fi punctele, pe care solicităm să le introducem pe ordinea de zi, cu menţiunea că pentru studiu de prefezabilitate la fiecare, o să avem o prezentare aici în sală. Iar pe site-ul consiliului sau într-un format electronic de luni îl puteţi ridica fiecare, pentru că este un material, nu neapărat desenul tehnic. Ci este un studiu, îl puteţi avea în format electronic sau chiar o să-l afişăm pe site. Dar el o să fie prezentat de cei care l-au făcut în această şedinţă şi cu rugămintea ca punctul 10 de pe ordinea de zi, să devină punctul 17. Pentru a putea include amendamentele care le aveţi pe masă şi care vi le propun. Sunt amendamente care fac referire la punctele discutate şi înainte şi la celălalte puncte de pe ordinea de zi. Deci dacă sunt întrebări ? Da. Vă rog.
Dl. Sabău Gheorghe: Legat de punctul 18, având în vedere faptul nu l-am avut la comisii şi nu am avut ocazia…
Dl.Ioţcu Nicolae: Punctul?
Dl. Sabău Gheorghe:18.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Sabău Gheorghe: Nu l-am avut la comisii.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da.
Dl. Sabău Gheorghe: Eu cred că ar fi normal să-l amânăm, ca să avem timp să studiem, această problemă. Şi în al doilea rând să ne explicaţi şi nouă, de ce Şagu?
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu eu trebuie să explic, o să vă explice cei care au făcut studiu. Pentru că, este o chestiune legată de un studiu care arată o oportunitate, studiu de prefezabilitate nu este un studiu care înseamnă că de mâine începe construcţia sau altceva. Studiu de prefezabilitate, demonstrează oportunitatea construirii şi unde ar fi oportun să se construiască din mai multe considerente, care daţi-mi voie să le spună cei care le-au propus.
Dl. Sabău Gheorghe: Tocmai de aceea ar fi bine să-l amânăm, să-l discutăm.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Păi o să-l explice aicea în plen, domnul Sabău. Amânarea acestui punct, înseamnă încă câteva luni de întârziere de a demara nişte proceduri.
Dl. Sabău Gheorghe: Putem săptămâna viitoare, să ne întâlnim din nou, nu este o problemă, să discutăm.
Dl.Ioţcu Nicolae: Bun. Eu supun la vot ordinea de zi cu amendamentul că va fi prezentat acest studiu în şedinţă. Supun la vot ordinea de zi propusă. Vă rog să număraţi domnul Silaghi.
Dl.Silaghi Ioan: 11 voturi împotrivă.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 18 voturi, mulţumesc. Cine este împotrivă? 11 voturi (Cristina Ioan, Dat Ionel, Galu Cosmin Radu, Herlo Rodica, Hondea Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Sabău Gheorghe, Scorobete Radu şi Vesa Teodor). Abţineri?-
Consiliul judeţean Arad, a aprobat cu majoritate ordinea de zi.
ORDINEA DE ZI
a şedinţei ordinare din data de 28.10.2011, ora 13, sala E 2 11
1.Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
2.Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi Arad.
3.Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic din învăţământul special care solicită cheltuieli de deplasare pe luna septembrie 2011.
5.Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Psihiatrie Mocrea.
6.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2012, pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad şi instituţiile publice subordonate.
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvîrşin, pe anul 2011.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru realizarea investiţiei “Amenajare incintă interioară la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad”.
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea reglementării situaţiei juridice a imobilului situat în municipiul Arad, str. G. Bariţiu, nr. 16, aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare a Turismului în Judeţul Arad 2012 – 2016.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Programului de Investiţii pe anul 2011 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad SA, care se realizează din fonduri IID.
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului final al proiectului “Modernizare tronson Juliţa – Mădrigeşti, componenta traseului turistic E68 – Moneasa”, cod SMIS 1205, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013.
13.Proiect de hotărâre de modificare a Hotărârii nr.36/27.01.2011 şi a Hotărârii nr.186/08.07.2011 privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
14. Proiect de hotărâre privind contractarea de către Consiliul Judeţean Arad a unei finanţări rambursabile interne/externe de valoare maxim 1.000.000 euro, pentru achiziţionarea de aparatură medicală în leasing financiar.
15.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J.Arad nr. 37/2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
16.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J. Arad nr. 188 din 08.07.2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
17.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2011.
18.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind Studiul de prefezabilitate întocmit în vederea executării lucrărilor de construire a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
19.Proiect de hotărâre privind declararea ca vacant a locului de consilier judeţean deţinut de domnul Dumitrache Ovidiu Florin.
20.Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Cristea Pavel Gheorghe.
21.Diverse.
– Notă privind execuţia bugetară la 30.09.2011.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă?- Abţineri?-
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.272/2011
privind modificarea componenţei Comisiei pentru protecţia copilului Arad.
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc . Cine este împotrivă?- Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR. 273/2011
privind reorganizarea Comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulţi Arad.
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări ? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă?- Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.274/2011
privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la S.C. Compania de Transport Public S.A. Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic din învăţământul special care solicită cheltuieli de deplasare pe luna septembrie 2011.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări ? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri?–
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.275/2011
privind aprobarea drepturilor băneşti aferente personalului didactic din învăţământul special care solicită cheltuieli de deplasare pe luna septembrie 2011.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Psihiatrie Mocrea.
Dl.Ioţcu Nicolae:Dacă sunt întrebări ? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.276/2011
privind modificarea statului de funcţii pentru Spitalul de Psihiatrie Mocrea.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2012, pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad şi instituţiile publice subordonate.
Dl.Ioţcu Nicolae:Dacă sunt întrebări ? Dacă nu. Cine este pentru? 29 voturi, multumesc . Cine este împotrivă ? – Abţineri ?-
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.277/2011
privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice pe anul 2012, pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad şi instituţiile publice subordonate.
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvîrşin, pe anul 2011.
Dl.Ioţcu Nicolae:Dacă sunt întrebări ? Dacă nu . Cine este pentru? 29 voturi, mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.278/2011
privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru Unitatea de Asistenţă Medico – Socială Săvîrşin, pe anul 2011.
Punctul 8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru realizarea investiţiei “Amenajare incintă interioară la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad”.
Dl.Ioţcu Nicolae: Deci actuala locaţie. Îl rog pe domnul inginer Palade, 2,3 minute 5, să ne prezinte proiectul şi în imagini, aşa cum a fost realizat şi care îl supunem aprobării dumneavoastră. Un microfon pentru domnul inginer, ca să poată să prezinte .
Dl. Palade Cristian: Bună-ziua, vă prezint în continuare, cu privire la situaţia referitoare la amenajarea incintei Spitalului Judeţean Arad. Situaţia existentă, indică mai multe probleme legate de intrarea în incinta spitalului şi acestea au fost împărţite de noi în 4. Probleme, legate de lipsa sistematizării circulaţiei în incintă, care porneşte practic de la accesul în incintă. Care aşa cum ştim, se realizează de pe Calea Victoriei, atât pentru pacienţi, cât pentru vizitatori, cât şi pentru personal cât şi pentru ambulanţe. Platforma are o lăţime insuficientă de 4 mm şi nu permite funcţionarea corectă a normelor de circulaţie şi accesului pietonal. În continuare, accesul în zona de primiri urgenţe, traficul pietonal şi autovehicolelor nu este delimitat şi de multe ori se ajunge la blocarea accesului ambulanţelor din cauza vizitatorilor în incintă. De asemenea, în aceaşi problematică, nedelimitarea corectă a fluxurilor de circulaţie în incita spitalului, nu este în conformitate cu regulamentul de urbanism general, în care se prevede că accesul salvării trebuie să fie separat şi nu poate fi intersectat de aleile pentru pacienţi şi personal. Acest lucru impune realizarea unui flux separat pentru ambulanţă. De asemenea, parcarea în incintă este foarte incurcată, nu există platforme amenajate pentru parcarea autovehicolelor. A doua categorie de probleme, face parte din buna funcţionare a unităţii de primiri urgenţe, care în prezent dispune de un singur post pentru preluarea bolnavilor în condiţiile în care nevoile ar fi pentru realizarea a 3 posturi de preluare a bolnavilor. Pe de altă parte, în incinta spitalului există un parc, care are o vegetaţie neorganizată şi ar necesita lucrări de reabilitare pentru a oferi un confort psihic necesar bolnavilor. De asemenea mai există şi un spaţiu comercial, ce are un aspect neângrijit. Sistematizarea propusă de proiect, are în vedere realizarea a 3 axe principale de circulaţie, fiecare adresându-se unor anumiţi utilizatori. În partea de Nord, cu roşu se observă axa notată1A, în care se propune realizarea unui acces pe lângă liceul Vasile Goldiş, un acces care nu este amenajat deocamdată, dar poate fi utilizat şi poate fi realizat. Şi această axă de circulaţie ar fi recomandată a se folosi de către angajaţii şi personalul spitalului, din două considerente:una pentru că prezenţa clădirilor din incintă impune un traseu destul de sinuos care ar fi nepotrivit să fie permis vizitatorilor şi pacienţilor şi pe de altă parte se ajunge într-o zonă care nu ar fi tocmai publică legată de centrala termică, panourile solare şi de acea, această axă ar trebui folosit doar de către angajaţi. Actualul acces, cel cu verde, se va lărgi şi va fi destinat exclusiv ambulanţelor şi cazurilor speciale în care anumiţi pacienţi vin duşi cu maşini personale şi ei sunt practic de urgenţe. Până în dreptul corpului principal al spitalului există amenajată această porţiune, urmând a se realiza un acces din strada A. Karoly un acces nou, prin continuarea şoselei existente. În dreptul intrării la unitatea de primiri urgenţe, a fost amenajate aşa cum s-a cerut, cele 3 spaţii/posturi de preluare a bolnavilor din ambulanţe, precum şi o bandă de ocolire. A 3 axă ar fi axa cu albastru, din partea de jos a ecranului, unde actualmente există o parcare pentru personalul spitalului şi având în vedere că această parcare este compactă şi poate fi uşor de supravegheat, mult mai potrivită ar fi să fie folosită de către pacienţi şi de către vizitatori. Sunt prevăzute aicea şi patru locuri de parcare pentru persoanele cu handicap. Se vede că fiecare din aceste accese sunt dotate cu bariere, pentru a se putea permite accesul corespunzător. Planul de situaţie propus cu detalierea zonei de acces la unitatea de primiri urgenţe, fiecare dintre cele 3 axe au fost prevăzut cu trotuare pentru circulaţia pietonală. În continuare a doua problemă era legată de accesul la unitatea de primiri urgenţe cea ce a fost corelată odată cu sistematizarea drumurilor şi cu realizarea unei copertine. În faţa intrării, desfacerea copertinei existente şi realizarea unei copertine metalice cu aspect modern. Aici în plan se văd cele 3 posturi, pentru preluarea pacienţilor. În ce priveşte amenajarea parcului, suprafaţa care devine pentru amenajare 7500 m. În prezent există 3 construcţii în acest parc. S-a propus un ochi de apă 250 m şi amenajarea unor alei pietonale de peste 95 m, în accesul principal fiind prin partea de nord, este amplasat un spaţiu comercial şi 4 foişoare cu rol de umbrar. Mai jos în secţiune se remarcă că în zona ochiului de apă sunt realizate 4 gradene, sunt prezentate plante care au fost propuse pentru a se planta:arbuşti şi flori. În continuare, prezentarea foişorului, în număr de 4, din lemn simple prevăzute cu bănci. Spaţiul comercial este un spaţiu care se poate acomoda în mod normal într-un parc, este din structură de lemn de fapt, o terasa acoperită, cu 16 locuri şi un chioşc de alimentaţie. Suprafaţa construită este de 64 m, cu înalţime de 2,10 m. Beneficiile duse de către proiect, sunt acelea legate de asigurarea unei circulaţii coerentă în incintă, în concordanţă cu reglementăriile în vigoare, în primul rând. În al doilea rând, se asigură o funcţionalitate corespunzătoare şi eficente secţiei de primiri urgenţe, prin asigurarea celor 3 posturi necesare pentru preluarea pacienţilor. Se asigură de asemenea un număr de parcaje necesare şi în limita posibiltăţilor, proiectul a urmărit nişte structuri existente care au fost reabilitate şi în acest fel, să nu se realizeze lucruri noi, care ar fi mai costisitoare. Înlocuirea copertinei existente cu o copertină modernă, îmbunătăţeşte aspectul accesului, mai ales aşa cum ştiţi a fost reabilitat termic spitalul. Amenajarea parcului asigura un confort psihic necesar bolnavilor. Perdea de vegetaţie constituie o izolaţie fonică. Toate soluţiile au un impact redus asupra mediului. Am împărţit investiţia, toată investiţia în 5 categorii şi anume:1)Partea de sistematizare a circulaţiei care conform planului este de 1,825.388+TVA. 2) Amenajarea parcului, care se referă la plante şi arbuşti şi realizarea luciului de apă 72.191,87 lei + TVA. 3) Copertină de acces pentru cele 3 locuri de salvare 142.113lei + TVA. 4)Spaţiu comercial 62.627lei +TVA. 5) Iar cele 4 foişoare 75.634lei +TVA. Valoarea totală a investiţiei este de 260.806,00 lei +TVA.
Dl.Ioţcu Nicolae: Da. Mulţumesc şi eu. Deci aceasta a fost prezentarea pentru cea ce însemnă actualul loc din spital. Da. Dacă sunt întrebări ?Da, domnul Galu.
Dl. Galu Cosmin: Câteva întrebări, un set de întrebări aş avea. Accesul dinspre liceul Vasile Goldiş dacă este prevăzut să fie pietonal sau auto sau şi una şi alta. De ce aţi optat pentru luciu de apă în parc şi care a fost motivul acestui lucru şi care a fost costul pentru luciul de apă dacă ne puteţi spune separat. Deocamdată atâta.
Dl. Palade Cristian: Accesul dinspre Vasile Goldiş, este prevăzut atât pietonal cât şi auto. În ce priveşte luciul de apă, este în tendinţele amenajărilor actuale. Nu am crezut că acest lucru ar fi o problemă.
Dl. Galu Cosmin: Încă două întrebări aş mai avea. Deci, aţi afirmat că intrarea dinspre liceul Vasile Goldiş, ar fi un circuit destul de sinos din câte am înţeles şi aş vrea să înţeleg de ce aţi optat pentru acces auto în acest caz. Şi a doua întrebare se referă la zona albastră. Aş vrea să ştiu unde aţi prevăzut parcările, dacă reamenajaţi cele care sunt în afara gardului sau în interior. Şi aş mai vrea să ştiu, dacă aceste amenajări presupun să luaţi din spaţiul verde existent, sau rămân aceaşi metri pătraţi de spaţiu verde care sunt şi în prezent.
Dl. Palade Cristian: În prezent, nu se pot realiza cele 3 posturi de preluare a bolnavilor în unitatea de preluare urgenţe. Într-adevăr presupune afectarea într-o mică măsură a suprafeţei parcului existent.
Dl.Ioţcu Nicolae: Parcarea din zona albastră cea care există acuma, doar se schimbă destinaţia.
Dl. Palade Cristian: Este un singur sens. Accesul s-a mărit la 6 metri şi s-a lărgit locul existent la parcare şi mărindu-se şi numărul de locuri la parcare.
Dl.Ioţcu Nicolae: Am înţeles. Dacă mai sunt întrebări? Da, domnul Sabău.
Dl.Sabău Gheorghe: Am o întrebare, nu neapărat de investiţiile care se realizează la spitalul judeţean, ci de managementul acestei instituţii.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu doriţi să lăsaţi ‚ întrebarea la “diverse”?
Dl.Sabău Gheorghe: La diverse? Bine.
Dl.Ioţcu Nicolae: La diverse, o reţinem ca întrebare şi vă răspundem la diverse. Dacă la acest punct sunt întrebări?
Dna. Herlo Rodica: Dacă în proiect se prevede şi desfiinţarea chioşcurilor stradale?
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu aparţin consiliului judeţean. Ne pare rău, nu vă putem răspunde. Sunt pe alt domeniu, decât cel al consiliului judeţean. Noi ne referim strict la cea ce aparţine consilului judeţean pentru că acolo putem să investim sau să amenajăm. Mulţumesc. Domnul inginer, vă rog să luaţi loc. Cine este pentru? 21voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? 8 voturi (Cristina Ioan, Galu Cosmin Radu, Hondea Ioan, Moţica Lenuţa, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Scorobete Radu şi Vesa Teodor.) – Abţineri?-
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate.
HOTĂRÂREA NR.279/2011
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru realizarea investiţiei “Amenajare incintă interioară la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad”.
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea reglementării situaţiei juridice a imobilului situat în municipiul Arad, str. G. Bariţiu, nr. 16, aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?-.
Dl.Ioţcu Nicolae: Supun votului dumneavoastră punctul cu amendamentul inclus. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?-
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.280/2011
privind aprobarea documentaţiilor cadastrale întocmite în vederea reglementării situaţiei juridice a imobilului situat în municipiul Arad, str. G. Bariţiu, nr. 16, aflat în patrimoniul public al Judeţului Arad.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare a Turismului în Judeţul Arad 2012 – 2016.
Dl.Costin Ionel:Da, aicea în acest proiect privind strategia de dezvoltare, se spune printre altele, lipsa obiectivelor turistice de interes major în judeţul Arad. Lucru cu care eu nu pot să fiu de acord şi cred că nici noi, în calitate noastră de consilieri judeţeni. Mai ales, că într-un top al celor mai vizitate judeţe, Aradul se clasează pe locul 12, chiar în faţa judeţului Hunedoara şi dacă spunem judeţul Hunedoara spunem castelul huniarzilor,cetatea Devei cetăţile dacice: Sarmisegetuza, Costeşti, Blidaru, ş.a.m.d. Sigur că noi, judeţul Arad, nu avem nici turnul Eiffel, nici marele zid chinezesc, dar avem cea mai veche mănăstire din ţară, Bodrog 1177, avem cetăţi medievale din secolul XIII, avem peste 40 de conace. Avem un judeţ care este vizitat de către vecinii noştri, atât timişoreni, cât şi hunedoreni, cât şi din Alba chiar şi din Ungaria. Avem aicea chiar şi obiective care amintesc de revoluţia din 1848 -1849, care sunt de asemenea vizitate. M-am uitat şi pe alte site-uri ale altor consilii judeţene şi nimeni, chiar dacă nu are un obiectiv turistic de interes major, nu a recunoscut măcar. Călăraşul are un număr de 900 de vizitatori pe lună, nici măcar consilierii de acolo nu au votat că nu au obiective turistice de interes major. Haideţi să scoatem fraza asta.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Costin, de scos fraza dintr-o strategie făcută de o firmă care este de specialite, nu cred că putem noi. Putem să invităm în schimb şi să aveţi o discuţie în comisia dumneavoastră cu ei. Din punctul meu de vedere obiectivul major şi numărul de vizitatori, sunt două lucruri diferite, domnul Radu Blaga dacă s-a ocupat de acest lucru.
Dl.Radu Blaga: Obiectiv turistic de interes major este turnul Eiffel. Eu cred că cu siguranţă avem multe obiective, dar nu de interes major.
Dl.Vancu Eugen: Nu ştiu pe ce cale, dar sunt cu totul de acord cu tot ce spune domnul consilier Costin. Adică domnule, tăiaţile 10% la cei care au făcut studiul. Bine, nu ştiu dacă se poate. Chiar dacă nu sunt majore sunt ale noastre.
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu ştiu că sunt ale noastre, da în definiţie obiectiv turistic major, este obiectiv turistic major, indiferent dacă este al nostru sau nu .
Dl.Vancu Eugen: Chiar dacă nu se poate, eu spun că sunt de acord cu domnul Costin.
Dl.Ioţcu Nicolae: Vă propun să amânăm punctul, privind aprobarea ,până la şedinţa următoare. Vă rog să invitaţi în comisie, dacă doriţi lucrul acesta. Sincer, nu poate să ne spună nimeni că avem o chestiune majoră legată de turism dacă nu o avem, cu toată consideraţia. Da, domnul Galu?
Dl.Galu Cosmin: Acum în conformitate cu procedura, noi am votat ordinea de zi şi avem un amendament şi îl supunem la vot.
Dl.Ioţcu Nicolae: Şi care ar fi amendamentul ?
Dl.Galu Cosmin: Al domnului Costin.
Dl.Ioţcu Nicolae: Eu pot să supun la vot, dar cred că este ne la locul lui ca dintr-un document tehnic, consiliul judeţean să elimine o frază. Da, domnul Negrea ?
Dl.Negrea Daniel: Propun amânarea şi să vină la comisie.
Dl.Ioţcu Nicolae: Să vină la comisie. Bine. Am lămurit. Amânăm până la şedinţa următoare, dacă aşa doriţi, să vină la comisie să definescă ce înseamnă obiectiv turistic major. Din păcate la dezbaterile publice au fost aici în sală peste 100 de persoane. Deci cum propuneţi, face-ţi o propunere.
Dl.Sabău Gheorghe: Dar am votat ordinea de zi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Propun amânarea punctului cu invitarea până atunci de către domnii consilieri de la comisie să primească explicaţii. Supun votului amânarea punctului. Cine este pentru? 18 voturi, mulţumesc. Cine este împotrivă?11 voturi. Abţineri?-
Punctul se amână.
Punctul 11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Programului de Investiţii pe anul 2011 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad SA, care se realizează din fonduri IID.
Dl.Ioţcu Nicolae: Vreau să fac menţiunea, două lucruri importante. Se alocă sumele necesare pentru a conecta canalizarea din comuna Zădăreni cu cea a municipiului Arad şi extinderea reţelei de apă în comuna Şiria, sunt 2 din obiectivele majore din acest punct. Dacă sunt întrebări?
Dl.Sabău Gheorghe: Domnule preşedinte nu am înţeles la punctul 10 cum s-a votat?
Dl.Ioţcu Nicolae: S-a amânat.
Dl.Ioţcu Nicolae: Dacă sunt întrebări ? Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.281/2011
privind aprobarea modificării Programului de Investiţii pe anul 2011 pe domeniul public judeţean concesionat Companiei de Apă Arad SA, care se realizează din fonduri IID.
Punctul 12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului final al proiectului “Modernizare tronson Juliţa – Mădrigeşti, componenta traseului turistic E68 – Moneasa”, cod SMIS 1205, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.282/2011
privind aprobarea bugetului final al proiectului “Modernizare tronson Juliţa – Mădrigeşti, componenta traseului turistic E68 – Moneasa”, cod SMIS 1205, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013.
Punctul 13.
Proiect de hotărâre de modificare a Hotărârii nr.36/27.01.2011 şi a Hotărârii nr.186/08.07.2011 privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
Dl.Ioţcu Nicolae: Din câte ştiu este un singur punct. Oraşul Curtici cere mutarea unei sume alocate deja, de pe un obiectiv pe altul. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.283/2011
de modificare a Hotărârii nr.36/27.01.2011 şi a Hotărârii nr.186/08.07.2011 privind repartizarea către bugetele locale a cotei de 20% din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală.
Punctul 14.
Proiect de hotărâre privind contractarea de către Consiliul Judeţean Arad a unei finanţări rambursabile interne/externe de valoare maxim 1.000.000 euro, pentru achiziţionarea de aparatură medicală în leasing financiar.
Dl.Ioţcu Nicolae: De ce am insistat să intre acest punct pe ordinea de zi. Pentru că, aşa cum bine ştiţi, la aceste leasinguri se aprobă în comisia Ministerului Finanţelor, ori ultima comisie va fi în luna decembrie. Toate procedurile ne vor duce ca să fim la limită în luna decembrie, să putem aproba. Şi de ce este necesar în decembrie, pentru că în momentul de faţă noi considerăm că în luna decembrie, vom finaliza investiţiile la spitalul judeţean pe cea ce înseamnă, bloc operator, secţia ATI şi toate celelalte şi ne propunem ca prin lista care o aveţi, cred că la dumneavoastră să achiziţionăm aparatură de ultimă generaţie cu care să fie dotate aceste secţii. Din listă sigur puteţi observa acolo că avem mese de operaţie multifuncţionale, lămpi cu sistem led care vor asigura o iluminare adegvată câmpului operator, sistem avansat de electro- chirurgie, sistem avansat pentru chirurgie la parascopică, sistem HD care până în momentul de faţă se regăsesc doar în 2 spitale din Romania. Deci pe lângă celelalte şi trebuie menţionat că în această listă se regăsesc dotăriile pentru viitoarele săli de operaţii de pe Vicenţiu Babeş, din viitorul loc unde îşi vor desfăşura secţiile de la matern activitatea începând cu anul viitor. Deci urgenţa acestei achiziţii este ca să prindem luna decembrie pe acest an de plafon de îndatorare. Nu este o altă motivaţie. Comisia se întruneşte lunar, o singură dată. Vă rog frumos. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri?
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.284/2011
privind contractarea de către Consiliul Judeţean Arad a unei finanţări rambursabile interne/externe de valoare maxim 1.000.000 euro, pentru achiziţionarea de aparatură medicală în leasing financiar.
Punctul 15.
Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J.Arad nr. 37/2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Dl. Ioţcu Nicolae: Care spuneam că, în acest punct se ia dintr-o economie 88.mii lei de la TVA de la Judeţul Arad şi cu ceea ce primăria Lipova ne-a trimis că îi rămân din achiziţii şi se repartizează oraşului Sebiş. Este la fel de necesar să repartizăm acum, pentru că este luna noiembrie iar TVA-ul precum ştiţi se ia înapoi de către stat. Dacă sunt întrebări ? Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă?- Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.285/2011
pentru modificarea Hotărârii C.J.Arad nr. 37/2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Punctul 16.
Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii C.J. Arad nr. 188 din 08.07.2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Dl.Ioţcu Nicolae: În care vă rog să includeţi şi amendamentele care le aveţi pe masă şi care înseamnă, în urma şedinţei comisiei Ministerului finanţelor de ieri şi aprobarea pentru fondurilor europene, adică pentru drumul vinului Grăniceri, Sânmartin şi Variaşul Mic, să le introducem puls şi câteva alocări, pentru spitalul judeţean reabilitarea secţiei de sterilizare şi sigur 65 mii lei pentru studiul de fezabilitate pentru spital, care va fi prezentat la punctul următor şi celelalte amendamente care le aveţi. Dacă sunt comentarii, pe aceste amendamente vă rog să le faceţi. Dacă nu, cu acest amendament spun aprobării dumneavoastră. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate.
HOTĂRÂREA NR.286/2011
pentru modificarea Hotărârii C.J. Arad nr. 188 din 08.07.2011 privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Punctul 17.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2011.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cine este pentru? 29 voturi . Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate .
HOTĂRÂREA NR.287/2011
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2011.
Punctul 18.
Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind Studiul de prefezabilitate întocmit în vederea executării lucrărilor de construire a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Şi îl invit pe domnul Popescu, să vină să ne prezinte acest studiu de prefezabilitate. Repet acest studiu nu înseamnă că de mâine se alocă bani, se licitează. Este doar un studiu, care ne arată oportunitatea şi care ar fi costurile construirii unui astfel de spital şi indicare unei locaţii.
Dl. Popescu Mihai: Prezintă studiu de prefezabilitate.
Dl.Ioţcu Nicolae: Mulţumesc . A fost o întrebare legată de teren, să ştiţi, că atunci când a fost discuţia de teren, trebuia să îndeplinească condiţia de minim14 hectare compact, ca să ştim de unde s-a plecat. Iar pe domenii publice, pentru că nu este vorba de teren privat, s-au găsit cele 3 locaţii:spre Zădăreni, spre Vladimirescu şi spre Şagu. Acestea au fost singurele locaţii din jurul Aradului, pentru că nu puteam să-l face la foarte mulţi kilometri faţă de Arad, ca şi idee şi concept . Din cele 3 locaţii a fost singura care a corespuns şi îndeplinea condiţiile legate de teritoriu, ca şi mărime a teritoriu şi acces. Nu este vorba de altceva. La ora actuală consiliul judeţean nu îşi permite să cumpere teren de la privat. De fapt dumneavoastră ne-aţi dat un mandat, ca să indentificăm o suprafaţă de teren, într-o şedinţă anterioară. Noi am făcut câteva adrese localităţilor şi în urma răspunsurilor şi sigur prin consultare. Acuma ce este de menţionat, că acest sudiu este necesar pentru a declanşa proceduri ulterioare. Studiul de fezabilitate de a vedea forma în care se va realiza şi nici într-un caz nu înseamnă aprobarea astăzi a acestei construcţii. Este primul pas în ceea ce înseamnă declanşarea de acum încolo a unor proceduri. Cred că m-am făcut înţeles pe ce ne propunem
Dna.Herlo Rodica: Totuşi de ce Şagu şi nu Vladimirescu de exemplu ?Pentru mine locaţia Vladimirescu ar fi mai corespunzătoare, este mai centrală, alegerea locaţiei Şagu pe mine mă trimite cu gândul la o nouă împărţire administrativă, la desfinţarea judeţelui Arad şi mutarea spre Timişoara.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cred că este un gând greşit. Mă scuzaţi că vă răspund aşa.
Dna.Herlo Rodica: Nu mi se pare deloc favorabil pentru cei din zona Gurahonţ, Hălmagiu să vină la Şagu.
Dl.Ioţcu Nicolae: Am înţeles. Eu cred că trebuie să se ţină cont de autostradă şi de alte lucruri, lăngă Şagu există o coborâre de pe autostradă.
Dl. Parpală Caius: Am observat că înainte cu câteva puncte, am votat modernizare aparatură pentru spitalul existent, preconizaţi aradul judeţ de bolnavi?De mai avem nevoie de un alt doilea spital judeţean. Noi nu avem bani să cumpărăm aparatură pentru cel existent. Luăm credite pentru el. Facem luciu de apă şi tonete pentru nu ştiu cine, fără a avea sumele necesare şi acuma ne gândim la un alt doilea spital judeţean, când nu suntem în stare să-l întreţinem nici pe cel existent. Mi se pare science fiction deja.
Dl.Ioţcu Nicolae: Bun. Atunci înseamnă că şi decizia guvernului Tăriceanu, a fost science fiction, când trebuia să dea un spital judeţului Arad şi nu la mai dat. Există un studiu de prefezabilitate primit în braţe la noi să ne descurcăm cu spitalul. Alt răspuns este legat de ce se întâmplă, acum la actualul spital judeţean.Trebuie să ţinem cont că noul spital judeţean ,cel care s-a constituit prin unificare, are în momentul de faţă peste 1300 de paturi, iar cea ce se presupune a se construi înseamnă 400 de paturi. Şi vreau să mai ţineţi cont de un lucru, investiţiile în actuala clădire a spitalului judeţean, se fac în perspectiva în care acest spital rămâne. Doar că trebuie să ne gândim că în momentul de faţă judeţul Arad şi în general spitalul, are aprope toate clădirile retrocedate. Niciodată nu se va pune problema spaţiului excedent. Investim în clădirea Spitalul judeţean pentru că este singura clădire în momentul de faţă, care se pretează şi care sigur va rămâne a judeţului Arad. Pentru că, actuala clădire a Maternului nu ştim dacă rămâne, Pshiatria este retrocedată, spitalul TBC retrocedat, Oncologia retrocedată, cel de boli infecţioase retrocedat, nici într-un caz încă 400 de paturi, pe lângă cea ce există nu este în plus şi nu este o datorie a consilului judeţean. Cea ce căutăm pentru noul spital este cu totul o altă formă de finanţare şi nici într-un caz, un împrumut al consilului judeţean.
Dl.Galu Cosmin: Aţi spus că aţi ţinut cont de suprafaţa de teren, de terenul pe care îl oferă comunitatea, consiliul local de acolo, nu?
Dl.Ioţcu Nicolae: Era o condiţie minimă, pentru că sunt nişte reguli când construieşti un spital ca suprafaţă.
Dl.Galu Cosmin: Şi de poziţionarea faţă de autostradă, nu?
Dl.Ioţcu Nicolae: De mai multe lucruri.
Dl.Galu Cosmin: Ok. Puteţi să-mi spuneţi care este distanţa estimată, pentru un locuitor din Gurahonţ şi timpul, timpul mă interesează, timpul estimat, pentru un locuitor din Gurahonţ să ajungă în această locaţie.
Dl.Ioţcu Nicolae: Probabil cu 5-7 minute, mai mult decât să ajungă în centrul Aradului.
Dl.Galu Cosmin: Probabil e probabil, nu este cert. Probabil în sănătate înseamnă foarte mult, 5-7 minute.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Galu, am înţeles.
Dl.Galu Cosmin: Şi aş dori să mai îmi spuneţi care este distanţa actuală a acestei locaţii faţă de autostradă.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cred că 6 km dacă nu mă înşel ,descărcarea este la 6 km. Şi vă invit să mai vizitaţi în ţările occidentale cam unde sunt spitalele în centrul oraşului sau în afara oraşului domnul Galu.
Dl.Galu Cosmin: Mulţumesc, domnule preşedinte drăguţ ca de obicei. Eu aş mai dori să vă mai fac o precizare, aţi spus că s-au desfinţat spitale că a trebuit să eliberăm spaţii din Arad.
Dl.Ioţcu Nicolae: Nu am spus că s-au desfinţat spitale.
Dl.Galu Cosmin: A trebui să eliberăm spaţii a unor spitale unde funcţionau secţii de specialitate. Din această prezentare rezultă că acesta va fi un spital clinic de urgenţă, dacă nu mă înşel . Nu văd legătura celor 400 de paturi, care să înlocuiască zona de specialitate, nu văd nici o legătura aici.
Dl.Ioţcu Nicolae: Cladirea actualului spitalului judeţean se pretează la a muta mai târziu oricare dintre secţii. Bun. Am înţeles comentariul dumneavoastră. Cred că supun votului dumneavoastră. Da. Vă rog să şi nominalizaţi în procesul verbal cine a votat împotrivă. Cine este pentru? 18 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă?11 voturi (Cristina Ioan, Dat Ionel, Galu Cosmin Radu, Herlo Rodica, Hondea Ioan, Moţica Ana Lenuţa, Parpală Caius, Purcaru Mircea, Sabău Gheorghe, Scorobete Radu şi Vesa Teodor) – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate .
HOTĂRÂREA NR.288/2011
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind Studiul de prefezabilitate întocmit în vederea executării lucrărilor de construire a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
Punctul 19.
Proiect de hotărâre privind declararea ca vacant a locului de consilier judeţean deţinut de domnul Dumitrache Ovidiu Florin.
Dl.Ioţcu Nicolae: Să luăm act de vacantarea postului domnului consilier Dumitrache Ovidiu Florin. Rog consiliu să ia act. Cine este pentru? 29 voturi. Mulţumesc. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate .
HOTĂRÂREA NR.289/2011
privind declararea ca vacant a locului de consilier judeţean deţinut de domnul Dumitrache Ovidiu Florin.
Punctul 20.
Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Cristea Pavel Gheorghe.
Dl.Ioţcu Nicolae: Până la validare, să vedem raportul comisiei.Vă rog domnul Silaghi, vă rog să faceţi procedura.
Dl.Silaghi Ioan: Deci comisia de validare s-a întrunit, şi având în vedere hotărârea precedentă, prin care s-a declarat vacant postul de consilier judeţean, având în vedere adresa organizaţiei judeţene Arad a Partidului Social Democrat, prin care se solicită validarea mandatului următorului supleant de pe lista partidului, copia de pe lista de candidaţi a Partidului Social Democrat, depusă cu ocazia alegerilor, în conformitate cu prevederile legii 393/2000, privind statutul aleşilor locali, comisia propune validarea mandatului domnului Cristea Pavel Gheorghe. Constatând îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, pentru a fi validat.
Dl.Ioţcu Nicolae: Rog pe domnul consilier judeţean Pavel Cristea, să vină aici în faţa pentru a depune jurământul. Domnul Silaghi , biblia şi constituţia.
Dl.Silaghi Ioan: Dacă doriţi să juraţi pe biblie şi constituţie.
Dl.Cristea Pavel Gheorghe:Jur să respect constituţia şi legile ţării şi să fac cu bună credinţă tot ce e îmi stă în puterile şi în priceperea mea pentru binele locuitorilor judeţului Arad. Aşa să-mi ajute Dumnezeu.
Dl.Silaghi Ioan: Vă rog să-mi semnaţi.
Dl.Ioţcu Nicolae: Domnul Cristea, felicitări. Vă rog să vă luaţi locul în sală.
Dl.Cristea Pavel Gheorghe: Da. Mulţumesc.
Dl.Ioţcu Nicolae: Supun votului dumneavoastră validarea. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate .
HOTĂRÂREA NR.290/2011
privind validarea mandatului de consilier judeţean al domnului Cristea Pavel Gheorghe.
Dl Ioţcu Nicolae: La diverse, aveţi o notă, cred că este la consilieri, nu, doamna Turjuc, da ?Privind execuţia bugetară. Era o întrebare de la domnul Sabău la diverse.
Dl Sabău Gheorghe: Am vrut să ne informaţi şi pe noi ce se întâmplă cu managerul spitalului judeţean. Am înţeles, că concursul s-a amânat, nu sunt candidaţi.
Dl Ioţcu Nicolae: Nu s-a amânat. A fost un termen limită de depunere, de a se înscrie candidaţii pentru concurs , nu şi-a depus nimeni canditatura. Până în data de 11 noiembrie când expiră actualul mandat voi numi pe procedură, un alt manager după care consiliul judeţean va declanşa procedura de a asigura un management privat spitalului judeţean. Asta este răspunsul, altul nu am.
Dl Sabău Gheorghe: Eu nu întâmpător v-am întrebat, după câte am fost informat deja se ştie cine va fi viitorul manager director/directoare şi în mod sigur nu va fi cel actual. Vrem să ştim dacă îi sau nu, aşa?
Dl Ioţcu Nicolae: Deci, numirea am să o fac până în data de 11 noiembrie, iar lucru cel mai important este acela că vom declanşa procedura pentru a asigura managementul privat în spitale aşa cum arată toate studiile şi tot cea ce se întâmplă, pentru sistemul de sănătate, managementul privat este cel mai corect. Dacă mai sunt la diverse alte întrebări?Da, doamna Herlo, vă rog.
D-na Herlo Rodica: Mă scuzaţi că astazi vă reţin eu cam mult. Vreau să mă refer la activitatea ATOP. Ştim că ATOP-ul are rol consultativ, dar în ce priveşte legătura între cetăţeni şi a înţelege ce înseamnă ordinea publică, eu am propus şi în şedinţa anterioară că în loc de deplasările noastre în pieţe ar fi bine să organizăm adunări cetăţeneşti ca să putem să ne consultăm prin dialog cu cetăţenii, probleme legate de ordinea publică pe teritoriul judeţului Arad. În pieţe se percepe că se face campanie electorală. Dacă mai venim şi cu poza proprie şi o punem pe obiectele sau pe materiale care le răspândim în pieţe, atunci cu atât mai mult se consideră că este campanie electorală. Eu am fost la Beliu şi în momentul în care am ajuns cu microbuzul acolo,
oamenii au venit în jurul nostru şi au afirmat că“A început campania electorală ce materiale ne daţi?”Nu au fost materiale electorale au fost materiale într-adevăr cu ATOP-ul. Ca să nu se mai întâmple asemenea confuzii, eu aş dori şi să le organizăm adunări ceţăţeneşti şi să explicăm mai mult oamenilor ce rol are această organizaţie.
Dl Ioţcu Nicolae: Da. Vă rog în şedinţa ATOP, să propuneţi acest lucru. Asta este o caravană care se desfăşoară de câţiva ani, din 2009, şi cred că sunt două modalităţi de a ajunge la cetăţeni. Acuma sigur, dacă credeţi că lumea o să vină la şedinţe anunţate prin localităţi, parerea mea, că mai puţină prezenţă, dar le putem face pe amândouă. Luăm ca recomandare propunerea dumneavoastră. Mulţumesc frumos. Ne vedem la o şedinţă extraordinară în prima jumătate a lunii noiembrie.
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Nicolae Ioţcu Ioan Silaghi