Şedinţă ordinară 28.12.2005
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 446
Din 23.12.2005
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă extraordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art.106 alin.1 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă extraordinară în data de 28 decembrie 2005, ora 12,00, în sala 70 a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1. Proiect de hotărâre cu privire la rectificarea bugetului Consiliului judeţean Arad pe anul 2005.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea unui cost mediu pe asistat şi a cotei de participare a consliilor locale pentru persoanele vârstnice preluate de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
3. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu al Consiliului judeţean Arad.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării unui birou în cadrul Aeroportului Frankfurt-Hahn la Mittel und Ost Europacentrum (MOEZ) din cadrul landului Rheinland-Pfelz Germania.
5. Proiect de hotărâre privind revocarea dreptului de administrare al Muzeului Judeţean Arad asupra unui spaţiu şi transmiterea acestuia în folosinţă gratuită Fundaţiei `ADAR`.
6. Diverse.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi
Ordine de zi
+
Proces-verbal
+
CONSILIUL JUDEŢEAN ARAD
PROCES-VERBAL
Încheiat în şedinţa Consiliului judeţean Arad din data de 28.12.2005
Prezenţi: Matula Iosif-preşedinte, Buza Gavril-vicepreşedinte, Popescu Gavril-vicepreşedinte, Căprar Dorel, Chisăliţă Constantin, Creţu Ioan, Csepella Ioan Matei, Duka Iosif Atila, Fîciu Gabriela Aniela, Flueraş Ioan, Flueraş Pavel, Giurgelea Ionel, Herlo Rodica, Leah Sandu Virgil, Mandek Francisc, Micurescu Ion, Moroşteş Eugen Teodor, Moş Ioan, Moţica Ana-Lenuţa, Mureşan Maftei, Negrea Daniel, Oneţ Aurelian, Pereteatcu Cosmin-Nicolae, Purcaru Mircea, Rancu Tiberiu, Rotaru Zoea-Treji, Sabău Gheorghe, Sipoş Gheorghe, Vancu Eugen, Vasii Vasile- membrii, Silaghi Ioan-secretarul general al judeţului. Absenţi: Jurcă Sever, Parpală Caius, Tolea Adrian Florin-
Dl.preşedinte Matula Iosif deschide şedinţa şi propune următoarea
ORDINE DE ZI :
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului judeţean Arad pe anul 2005.
2.Proiect de hotărâre privind stabilirea unui cost mediu pe asistat şi a cotei de participare a consiliilor locale pentru persoanele vârstnice preluate de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
3.Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu al Consiliului judeţean Arad.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării unui birou în cadrul Aeroportului Frankfurt-Hahn la Mittel und Ost Europacentrum (MOEZ) din cadrul landului Rheinland-Pfelz Germania.
5.Proiect de hotărâre privind revocarea dreptului de administrare al Muzeului Judeţean Arad asupra unui spaţiu şi transmiterea acestuia în folosinţă gratuită Fundaţiei `ADAR`,
6.Proiect de hotărâre privind numirea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad în consiliile de administraţie ale şcolilor cu învăţământ special.
7.Diverse.
Care se supune la vot şi se aprobă în unanimitate.
Punctul 1.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului
judeţean Arad pe anul 2005.
Dl.Matula Iosif: Avem avizul favorabil al tuturor comisiilor. Dacă aveţi observaţii? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.239/2005
Cu privire la rectificarea bugetului Consiliului judeţean Arad pe anul 2005
Punctul 2.
Proiect de hotărâre privind stabilirea unui cost mediu pe asistat şi a cotei de participare a consiliilor locale pentru persoanele vârstnice preluate de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisiile I, II, III,IV şi VI au avizat favorabil în unanimitate, proiectul nu a fost prezentat comisiei V. Dacă legat de acest punct sunt observaţii? Dacă nu, îmi permit să-l supun votului. Cine este pentru? 29 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? 1 vot.
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.240/2006
privind stabilirea unui cost mediu pe asistat şi a cotei de participare a consiliilor locale pentru persoanele vârstnice preluate de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad.
Punctul 3
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu al Consiliului judeţean Arad.
Dl.Matula Iosif: Comisia II nu este de acord cu reducerea unui post la domeniul public şi privat. Comisiile I, III, IV, V şi VI au dat avizul favorabil. Dacă mai sunt observaţii legat de acest punct? Dacă nu, supun votului. Cine este pentru? 28 voturi. Cine este împotrivă? 2 voturi. (dl.Sabău Gheorghe, dl.Rancu Tiberiu). Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂREA NR.241/2005
privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu al Consiliului judeţean Arad.
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării unui birou în cadrul Aeroportului Frankfurt-Hahn la Mittel und Ost Europacentrum (MOEZ) din cadrul Landului Rheinland-Pfelz Germania.
Dl.Matula Iosif: La observaţii, comisia I propune amânarea avizării după discutarea în plen a protocolului semnat de preşedintele Consiliului judeţean la Frankfurt, comisia II propune amânarea pentru a prezenta un studiu de oportunitate, comisia III solicită să se facă o analiză economică şi propune amânarea, comisiile Iv. V şi VI au avizat favorabil.
Dl.Vasii Vasile: La Comisia juridică au fost 2 voturi împotrivă, o abţinere şi 1 vot pentru.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc pentru completare, am primit observaţiile acum la intrare, nici o problemă, o luăm ca atare. Legat de acest punct, îmi permit să vin cu câteva completări în faţa dvs. Acest protocol a fost semnat de către Consiliul judeţean şi Ministerul Economiei din Landul respectiv prin care ni se pune, deci Consiliului judeţean i se pune la dispoziţie un spaţiu în interiorul Aeroportului gratuit, pe termen limitat, aşa cum s-a făcut şi cu alte câteva ţări din Europa de Est. Acest spaţiu conform protocolului şi protocolul poate fi prezentat în întregime, eu prezint câteva detalii, poate fi utilizat non stop, sau o anumită perioadă lunară, o săptămână, două săptămâni pe lună. Considerăm că este o oportunitate pentru că fiind acest spaţiu generos pus la dispoziţie Consiliului judeţean ne putem promova imaginea, cheltuielile care v-au fost prezentate, sunt cheltuieli maxime lunare care se pot ivi, dar în nici un caz nu se vor ridica la această sumă lună de lună, poate întâmplător o lună să fie ocupată complet, dar în nici un caz nu vor fi cheltuieli lunare cele prevăzute acolo şi sigur, urmând să analizăm eficienţa acestui birou periodic şi eu propun chiar în cadrul consiliului judeţean să facem acest lucru, pentru că într-adevăr ne interesează pe toţi să avem cât mai multe posibilităţi de a ne promova imaginea. Pot să vă spun că întâlnirile în cele 2 zile pe care le-am avut la Frankfurt Hahn, am avut, dacă memoria nu mă înşeală, 17 contacte şi cu Ministerul Economiei din landul respectiv, cu aeroporturi, cu directori, din păcate concluzia a fost că toţi doresc să ne ajute, dar nimeni nu ne cunoaşte, nici în zona respectivă unde sunt foarte mulţi români, dar suntem necunoscuţi. In acest context s-a semnat acest protocol, pe care eu l-am semnat ca şi preşedinte al Consiliului judeţean, dar pe care dvs. puteţi să-l aprobaţi sau nu şi sigur poate fi discutat în detaliu dacă se doreşte acest lucru. Vă mulţumesc. Observaţii?
Dl.Sabău Gheorghe: ComisiaII a solicitat amânarea discutării acestui punct pentru că din materialele pe care le avem în mape sunt foarte sumare, nu am înţeles mare lucru. A doua problemă, noi am mai înfiinţat un post la Bruxelles, acum două luni dacă nu mă înşel, şi am impresia că nici până acum nu s-a făcut nimic pe această temă. Deci considerăm că până în luna ianuarie când se poate prezenta un raport de oportunitate mai suportă amânare, nu este aşa de urgentă problema.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc, legat de Bruxelles, îmi permit să vin cu o completare, noi nu avem un birou la Bruxelles, vom participa cu reprezentanţi, aşa cum toate consiliile judeţene din România vor face stagii de pregătire la Bruxelles, în birou comun al Uniunii Consiliilor judeţene din România, dar nu avem deschis birou la Bruxelles şi am spus-o la început, tocmai în ideea de a nu avea cheltuieli mari şi schema pe care o avem pe 2006 presupune cheltuieli rezonabile din partea Consiliului judeţean Arad. Incepând cu 15 ianuarie va merge primul reprezentant.
D-na Fîciu Gabriela: Se cunoaşte numele acestui reprezentant?
Dl.Matula Iosif: Da, se cunoaşte, de la relaţii externe, Pop Consuela.
Dl.Creţu Ioan: Noi am avut un reprezentant, mi se pare directorul de la Cargo a fost acolo. Sigur, pentru promovare pentru România este foarte importantă promovarea imaginii României şi posibilităţilor investitorilor germani ca să vină la noi. Să ştiţi că, nu vreau să zic acum de vecinii noştri unguri, că am mai spus, cât cheltuiesc ei pentru promovarea intereselor ţării lor. Nu vreau să spun câţi investitori sunt în judeţe noastre vecine, numai aici, treceţi în Timiş, ce investiţii fac şi ce credite externe nerambursabile a obţinut Timişoara, judeţul Timiş. Adică acesta ar fi un interes în primul rând pentru judeţul Arad şi pentru promovarea intereselor României ar fi favorabile. Dl.director de la Cargo a fost o perioadă acolo şi dânsul ar putea să informeze colegii consilieri despre activitatea dânsului şi ce se urmăreşte, nu numai Cargo, sunt interesele judeţului. Este benefică pentru interesele judeţului Arad. Nemţii sunt interesaţi să investească în partea de vest a ţării. Mergeţi în Timiş să vedeţi ce fac nemţii în Timiş şi câte credite au obţinut de la Comunitatea Europeană pentru că din păcate, din 90 încoace, noi, mă refer la România nu am reuşit în nici un an să utilizăm toate creditele pe care ni le-a dat comunitatea europeană, 6-700, dacă bine informat sunt, de milioane de Euro, dar noi nu am reuşit în nici un an să-i utilizăm pentru că nu avem proiecte, nu ne-am prezentat posibilităţile noastre. Eu consider că este benefic pentru Arad şi eu propun colegilor să-l invitaţi pe dl.director să dea explicaţii complementare, ca să fim informaţi, dar dvs. trebuie să cuprindeţi aceasta în buget pentru că acum se face bugetul pe anul viitor. Si dacă îl amânăm, rămâne pe dinafară.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, stimaţi colegi, dacă asupra spaţiului nu mai putem să comentăm nimic, deşi un spaţiu într-un aeroport este un spaţiu marginalizat, pe acolo se duc numai oameni grăbiţi, între anumite curse, dar dacă asta am primit, asta am primit. Stiţi cum este. Nu mai putem să comentăm. Spaţiul nu cred că este unul foarte bine ales, dar nu comentăm. Atunci eu v-aş ruga foarte mult, ca pe cei pe care îi trimitem acolo să îi alegem după criterii profesionale de excepţie, domnul Năsui dacă este în sală să nu se supere pentru că nu fac nici un fel de referire la personalitatea dumnealui, este un om deosebit, dar repet. Nu putem să trimitem pe cineva care nu este pregătit, nu ar reprezenta aşa cum ar trebui interesele judeţului nostru. Cred că ar trebui un om matur, care a trecut prin ceea ce trebuie să treacă un om până la o anumită vârstă, iar dacă este un tânăr să fie foarte bine pregătit ca să nu ne trezim că taie frunză la câini acolo, ca să folosesc un proverb românesc. Eu mă bucur, este o iniţiativă, nu cred că trebuie să tăiem din faşă nici un fel de iniţiativă. Să fim deschişi şi poate că efectele vor veni, că nu vine nimic de la început. Cât priveşte faptul că am pierdut atâtea proiecte, vorbesc acum chiar dacă avem la punctul următor al ordinei de zi, mă bucur că în sfârşit cineva s-a gândit să avem la Consiliul judeţean un compartiment de proiecte. Durerea cea mai mare este că salariile celor pe care doriţi să-i angajaţi la acel birou sunt aşa de mici încât nu ştiu dacă cei care într-adevăr ştiu să scrie proiecte vor dori să lucreze la acest birou. Domnule preşedinte poate că este bine să ne propuneţi o altă grilă de salarizare şi atunci veţi găsi şi oameni competenţi care să scrie proiecte şi care să facă ceea ce ar fi trebuit să se facă începând cu 90 pentru că mai avem un an de zile şi intrăm în Uniunea Europeană şi nimeni nu a condus aşa cum trebuia în judeţul nostru această activitate de proiecte.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc pentru toate observaţiile făcute, care consider că sunt foarte bine venite, mai vin cu o precizare, pe de o parte, dl.Năsui a fost reprezentantul nostru la acest birou în prima etapă, pentru că la început ne-am dorit să promovăm imaginea Terminalului Cargo şi al Aeroportului Arad şi dânsul a răspuns solicitării noastre pentru prima etapă şi am spus că în 2006 vom proceda şi sunt perfect de acord cu propunerile dvs. de a trimite pe cineva care să îndeplinească aceste criterii, dânsul a acoperit doar o perioadă din perioada pe care am avut-o deci nu a stat tot timpul acolo, dar permiteţi-mi să vin cu completarea: Aeroportul Hahn este un aeroport cu trafic de peste 4 milioane pasageri pe an şi este într-o zonă urbană, poate cea mai densă din Germania, deci nu este un aeroport izolat care nu are trafic, iar acolo au birouri inclusiv Ministerul Economiei din landul respectiv. Pentru că s-a solicitat o să-l rog pe domnul Năsui să prezinte succint câteva aspecte legate de această problemă.
Dl.Năsui Adrian: Bună ziua, mă numesc Năsui Adrian, sunt directorul SC.Cargo. Am să vă spun în câteva cuvinte cum a demarat această iniţiativă. Cu domnul preşedinte împreună am fost la acest Centru Europa de Est din cadrul Aeroportului din Hahn. In urma contactelor pe care le-am avut acolo am realizat că poate fi foarte benefic pentru noi să încercăm să aprofundăm relaţiile între Ministerul Economiei şi Comerţului Landului Reind und Phalz şi Consiliul judeţean Arad. Pentru care am acceptat oferta dumnealor de a ne pune la dispoziţie cu titlu gratuit acest birou, şi am zis să încercăm experimental, timp de o lună de zile cu atât mai mult cu cât biroul se află în cadrul Aeroportului Frankfurt-Hahn să merg eu personal acolo, să merg să văd, dacă se poate să realizăm cât mai multe relaţii şi contacte cu companiile aeriene şi companiile cargo din zona respectivă. In timpul lunii pe care l-am petrecut acolo pot să vă spun că pe lângă activitatea pe care am desfăşurat-o pentru a contacta companiile aeriene şi cargo, am avât întâlniri atât cu ministrul economiei şi comerţului din landul respectiv, cu secretarul de stat, cu preşedinţii camerei de comerţ, a camerei meşteşugarilor, deci au fost foarte multe contacte. Pot să vă mai spun că am participat la Ziua României care a avut loc la Maintz organizată de Camera de Comerţ la care au participat peste 100 de oameni de afaceri germani, care timp de 5 ore au pus întrebări despre mediul de afaceri românesc, despre felul în care îşi desfăşoară activitatea, firmele care operează în România şi au arătat un interes extraordinar de a veni înspre ţara noastră. De asemenea am avut o serie de contacte şi la Camera de comerţ şi meşteşugari Ludwigshaffen, peste tot concluzia pe care am tras-o este că nu sunt suficient de bine informaţi oamenii de afaceri din Germania despre posibilităţile şi oportunităţile care sunt aici. Si cred că ăsta este motivul pentru care ar fi foarte bine ca un om foarte bun, potrivit să ne reprezinte interesele că oportunităţile sunt foarte mari iar faptul că Ministerul Comerţului şi-a exprimat dorinţa de a lucra cu noi este un lucru pozitiv. Pot să vă spun că din 1997 Tările Baltice îşi desfăşoară activitatea în asemenea birouri şi concluzia pe care au tras_o ei că în urma acestor întâlniri relaţiile economice între ţările Estonia, Letonia şi Litvania şi Germania au crescut foarte mult. Pentru anul care vine se preconizează deschiderea biroului Ucrainei şi a Poloniei tot în cadrul acestui centru. Aşa este denumit, Centru pentru Europa Centrală şi de Est, chiar dacă pe Aeroportul din Hahn el este în subordinea Ministerului şi este coordonat de Ministerul Economiei şi Comerţului. Din punctul meu de vedere eu zic că trebuie încercat şi într-adevăr dacă rezultatele după 3 luni, 6 luni nu sunt cele pe care le scontaţi dvs. să renunţăm, dar trebuie încercat.
Dl.Matula Iosif: Aş veni doar cu o completare la vizita pe care am avut-o, la întâlnirile pe care le-am avut cu dl.consul general Vodiţă la Bohn, cu dl.consul onorific din land, exact acest lucru ni s-a reproşat, Aradul prin forţa economică pe care o are, este greu de crezut că nu este promovat şi nu este cunoscut într-o zonă, unde poate sunt cei mai mulţi români, oameni de afaceri veniţi din România şi zona poate cea mai dezvoltată a Germaniei şi care-şi doreşte relaţii cu noi. Noi dorim să promovăm acest proiect, sigur rămâne ca dvs. să decideţi în ultimă instanţă, dar dorim să facem în acest fel ca periodic să analizăm eficienţa biroului. NU putem să obţinem rezultate fantastice într-o lună, dar putem periodic, peste 6 luni să analizăm activitatea,.
D-na Fîciu Gabriela Aniela: Nu plec de la ideea că un asemenea punct de vedere nu este benefic pentru judeţul nostru, deşi în Germania şi landul respectiv avem şi Agenţia economică a României, avem şi consulat, avem o reprezentare la nivel de ţară destul de bine. Nu ştiu ce face Camera de comerţ, deşi are legături destul de strânse cu landul respectiv de nu ne promovează imaginea. Repet, nu plec de la ideea că nu este benefic un asemenea punct, dar înainte de a aproba şi a pune bazele acestuia ar trebui să vedem o strategie, Am înţeles, a mers Cargo, eu din referatul respectiv nu am înţeles care este strategia judeţului nostru de a fi reprezentat acolo. A mers Cargo, va merge altcineva, am înţeles că va merge o persoană care să reprezinte tot sau vor merge directorii noştri şi fiecare îşi va prezenta timp de o lună de zile instituţia respectivă? De aceea propun o strategie pe care să o aprobăm după aceea să vedem şi pe termen, cum a spus dl.director pe 6 luni sau pe un an de zile Este adevărat că răspunsurile nu vor veni foarte repede, dar să ştim pe ce ne bazăm când facem o investiţie.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, eu ţin cont de profesionalismul dvs. şi de buna credinţă faţă de Consiliul judeţean şi de soarta judeţului Arad şi desigur şi eu sunt de acord cu înfiinţarea poate şi a mai multor birouri în Europa în zone de influenţe bine înţeles. Dar mi se pare nefiresc şi aş pune o întrebare retorică. Oare nemţii ar prefera un birou în Gara de Nord pentru a-şi promova interesele faţă de România sau mă rog în Gara de la Aradul Nou sau oriunde altundeva. Din discuţiile scurte cu dl.director Năsui, am înţeles că dânsul de fapt nu este foarte interesat de această problemă şi chiar sublinia un argument care mie mi se pare absurd că este un aeroport cargo şi am zis că atunci interesul este. Păi nu, că nu este atât de interesat de problema aceasta şi mai ales atunci mi-a spus acest lucru când l-am întrebat de finanţare. Un scurt calcul făcut ce ne costă în afară de acest birou reprezentarea unui singur reprezentant din partea judeţului este anual peste 40.000 Euro. Sigur poate să fie mult, poate să fie puţin în funcţie de ce beneficii aduce judeţului. Dar repet încă o dată, eu nu cred că o locaţie dintr-un aeroport este potrivit pentru organizarea de contacte, întâlniri între potenţiali parteneri de afaceri şi investitori străini, întâlniri care să promoveze economia judeţului Arad. Eu cred că este un pic exagerat. Dar mă rog, eu ţin cont de propunerea dvs. şi o să votez această propunere, dar aş aduce nişte amendamente dacă aţi fi şi dvs. de acord. Aici înţelegem că vom promova interesele judeţului, nu numai ai consiliului judeţean. Si atunci mi se pare corect ca aceste cheltuieli să fie împărţite. Un partener să fie camera de comerţ, care să plătească aceste cheltuieli, poate au ei un reprezentant foarte bun şi foarte calificat, în al doilea rând să fie reprezentat la cheltuieli şi Cargo-ul nostru la Arad, şi mă rog alte instituţii şi firme particulare care ar avea interes promovarea lor în Germania. Bine a punctat şi colega noastră că la nivel de Ambasadă noi suntem reprezentaţi destul de bine, mie mi se pare extraordinar de mult această sumă. Sigur puteţi să veniţi, aşa cum s-a vehiculat ideea că numai o lună, două sau 6 luni. Una din argumentele dvs. era că nu suntem cunoscuţi. In momentul în care noi ne deschidem un birou, cel puţin un an vrea trebui să uzăm de el pentru că altfel ne facem de râs. In primul rând nu sunt de acord cu prezenţa alietorie, care cum are treabă, fugim până la Frankfurt, stăm acolo o zi două, ne facem treburile şi venim înapoi şi chiar când într-adevăr ar veni un investitor nu este nimeni acolo. Dăm dovadă de neseriozitate. Mie mi se pare absolut firesc ca cel puţin un an să încercăm această treabă dar cheltuielile să fie împărţite să nu împovăreze bugetul Consiliului judeţean atâta timp cât noi stăm cum stăm cu cheltuielile, cu drumurile şi avem mari carenţe şi din nou am constatat că suntem cam pe la coadă la alocarea fondurilor din bugetul de stat pentru Arad. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu.
D-na Rotaru Zoea: Domnule preşedinte, o singură adăugare aş dori. Chiar dacă vor merge mai multe persoane acolo, eu nu ştiu cine a făcut strategia şi programul pentru acest birou, aş dori din tot sufletul să nu uitaţi elementul de continuitate, este foarte important să ştie unul ce a făcut celălalt pentru că dacă este discontinuitate riscăm să nu avem calitate acolo.
Dl.Matula Iosif: Dacă mai sunt alte observaţii?
Dl.Popescu Gavril: Stimaţi colegi, categoric există o preocupare pentru a avea economii şi de a nu cheltui banii Consiliului şi ai judeţului pentru diferite activităţi care să nu aducă profituri şi chiar de imagine judeţului Arad. Ceea ce cred că noi nu am avut o deschidere totală, este că nooi nu am avut o deschidere totală este faptul că materialele de astăzi nu au cuprins exact ceea ce trebuia să vă informăm pe dvs. Trebuie să ştiţi cu toţii şi aţi fost informat la timpul respectiv că dl.preşedinte a fost şi a semnat acest protocol prin care ni se pune la dispoziţie acest spaţiu. Categoric, spaţiul ne este pus la dispoziţie pe gratis şi indiferent unde şi cum este pus acest spaţiu, el fiind pe gratis eu zic că este bine primit. Ceea ce cred că lipseşte, materialul eu cred că noi astăzi putem să votăm, dar cu anumite specificaţii, este faptul că nu există o strategie. Dvs. nu aţi fost informat asupra activităţii pe care timp de o lună de zile directorul de la Cargo a avut-o acolo. Normal, dacă era o informare asupra acestei activităţi, eu sunt convins că problemele erau cu totul altfel, pentru că astăzi au fost şi şedinţe de comisii şi foarte mulţi au venit şi ne-au întrebat care este situaţia. Este o lipsă şi acest lucru trebuie să-l îndreptăm pe viitor tocmai ca să nu mai existe nici un fel de discuţii. Deplasările care se vor face în cadrul consiliului judeţean trebuie să aibe un raport şi probabil că vom insista ca Biroul Relaţii externe să prezinte lunar un raport de activitate asupra diferitelor deplasări în străinătate în aşa fel încât să nu existe nici un fel de problemă. Să revenim la problema noastră, putem aproba astăzi acest lucru, cu ideea de a prezenta urgent de tot o strategie şi o să vin şi să discutăm şi cu dl.preşedinte, legat de faptul că în cadrul Consiliului judeţean, în cadrul Serviciului de Relaţii externe nu avem vorbitor de limba germană. Sunt vorbitori de limba engleză, franceză, italiană, dar nu avem vorbitor de limba germană. De aceea trebuie urgent şi probabil luna viitoare vom veni cu această propunere de a găsi un post în cadrul serviciului tocmai pentru ca să completăm acest lucru şi ceea ce au spus ceilalţi colegi eu sunt convins că această strategie trebuie făcută pe contextul în care consiliul judeţean deschide drumuri iar ceilalţi care sunt interesaţi din judeţ, Camera de comerţ, sunt alte asociaţii, alte societăţi care au interese să poată să le dezvolte prin această relaţie şi acest protocol pe care preşedintele Consiliului judeţean l-a semnat. Deci eu vin în faţa dvs. cu propunerea clară de a trece acest proiect de hotărâre cu amendamentul că în şedinţa următoare urgent să se facă o strategie de activitate, iar din 6 în 6 luni de zile să vecim cu un raport de activitate în faţa dvs. în aşa fel să vedem care sunt implicaţiile hotărârii pe care noi am luat-o. Vă mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Si eu vă mulţumesc. Legat de observaţiile d-lui Duka, vin cu un răspuns. Practic această deschidere pe care am avut-o în landul respectiv s-a bazat tocmai pe relaţiile pe care le-a avut Camera de Comerţ Arad cu Camera de comerţ din land. Am beneficiat nu numai de colaborare ci şi de sprijin direct, aşa cum avem promisiuni că vom beneficia pe mai departe, nu numai cu dânşii ci şi cu alţi parteneri. De asemenea ne dorim acel element de continuitate în strategie pentru că este cel mai important lucru.
Dl.Moş Ioan: Nu aş vrea să lungesc prea mult discuţiile pe această temă, trebuie să remarcăm un lucru, că avem în foarte multe situaţii ocazia să ni se prezinte materiale care nu sunt bine puse la punct, este şi cazul acestui proiect de hotărâre pentru că dacă lucrurile ar fi fost mai detaliat prezentate, de exemplu la comisie dl.director Năsui ne-a prezentat că într-o lună şi ceva a avut întâlniri cu `n` personalităţi din diverse domenii, amintim de ţările baltice care sunt prezente acolo din 1997, întrebându-l dacă ştie ce au realizat într-o perioadă de 8 ani de zile, nu a putut să ne spună nimic. Deci lucrurile astea trebuie gândite foarte serios.pentru că a ne prezenta acolo cu un reprezentant al judeţului, el dacă nu are la îndemână o tematică, domeniile în care putem oferi ceva, în care putem să vorbim, pentru că nu va putea exista un mafalda care să rezolve orice şi oricum, aici trebuie să avem o gândire, ce face omul nostru acolo? Cunoaşte agenţii economici din judeţ, ce sunt în stare să ofere sau ce oferă judeţul prin agenţii economici, dacă sunt pliante, dacă sunt anumite lucruri care să însemne ceva pentru cei care bat la uşa acestui birou care reprezintă bugetul acolo. Sunt multe carenţe în acest domeniu şi cred că nu a fost suficient de bine pregătit acest lucru, socotesc că prezenţa noastră acolo este utilă, este necesară, dar trebuie să vedem că sunt într-adevăr şi cheltuieli şi dacă la finalul unui mandat la 3 luni, 6 luni, rezultatele nu le cunoaştem şi nu se întrevăd, atunci sigur că această încercare de promovare a ceea ce nu se vede este inutil.
Dl.Micurescu Ion: Eu socotesc că trebuie să aprobăm astăzi, să supunem aprobării astăzi, fiecare doctor este stăpân pe parafa lui, fiecare consilier este stăpân pe votul lui. Astăzi supunem votului acest proiect pentru că pe 15 lunii viitoare vom vota bugetul pe 2006 şi trebuie cuprins în scheletul bugetului anului viitor. Cred că importanţa este majoră, sigur beneficiile vor curge, nu imediat, vis-a-vis de oameni competenţi eu sunt convins că conducerea CJA-ului se va orienta spre oameni buni care să facă faţă. Cred că este nevoie, pentru a fi cunoscuţi cu adevărat acolo.
Dl.Duka Iosif Atila: Aş dori o singură completare, respectiv sugerarea de a atrage mult mai puternic Cargo Arad în această acţiune. Din discuţiile avute cu dl.Năsui a reieşit foarte clar că din cele 15 spaţii dotate, cred eu, la standarde europene, la ora actuală sunt ocupate doar 4 în clădirea de la Cargo. Până nu de mult am înţeles că acestea au fost în totalitate ocupate, poate nu ştiu eu bine, nu-s mai interesaţi oamenii. Eu cred că în parteneriat putem oferi şi noi acelui aeroport spaţiu, putem să le oferim şi costurile de telefonie în valoarea de 3-400 de Euro, chiar şi cazare şi prin aceasta am putea diminua cheltuielile. Insist încă o dată să mai atrageţi şi pe altcineva la suportarea cheltuielilor. Este nefiresc să alocăm 40.000 Euro pe an numai pentru acest birou.
Dl.Matula Iosif: Sunt de acord cu toate observaţiile făcute, inclusiv că nu a fost poate prezentat în detaliu, sunt foarte multe aspecte, sigur noi avem o strategie şi dorim să promovăm imaginea judeţului, nu am venit cu toate detaliile aici, într-adevăr vom veni şi totuşi ca şi răspuns, încă o dată menţionez, pentru că nu este informaţie, aeroportul de la Hahn nu este numai cargo, este persoane plus cargo şi este al patrulea din Europa. Si nu aş susţine dacă nu aş fi fost acolo să văd ce înseamnă acea zonă în Germania, în landul respectiv.
Dl.Flueraş Pavel: Si eu sunt de acord cu deschiderea acestui birou, ţinând cont că şi eu am lucrat tot export şi am colaborat foarte bine cu Agenţia Economică de la Paris unde aveau în general oameni competenţi şi efectiv în momentul în care mergeam acolo ne ajutau, inclusiv cu transportul de la Aeroport, dar pentru început ar fi benefic o colaborare cu Camera de Comerţ. Părerea mea, în primele trei luni să avem o colaborare strânsă, deoarece Camera de Comerţ cunoaşte aproape în detaliu potenţialul judeţului şi eu zic că acolo găsim oameni competenţi care pot asigura un început bun şi de perspectivă. Mulţumesc.
Dl.Matula Iosif: Mulţumesc şi eu. Repet, acţiunea a fost demarată în colaborare cu Camera de Comerţ.
Dl.Năsui Adrian: Dacă se poate să intervin şi eu puţin. Chiar deplasarea a fost făcută cu vicepreşedintele Camerei de Comerţ, dl.Lucian Palcău, care avea nişte relaţii extraordinare acolo şi care din 1990 fiind vicepreşedinte al Camerei de Comerţ, are toate informaţiile vis-a-vis de Arad şi la un moment dat a existat chiar şi această propunere din partea preşedintelui Camerei de Comerţ, ca Lucian Palcău să fie dacă Consiliul judeţean va agrea, unul din reprezentanţii noştri. Este într-adevăr un om deosebit.
Dl.Matula Iosif: Activitatea Consiliului judeţean înseamnă şi Aeroport şi Cargo.
Dl.Silaghi Ioan: Domnilor consilieri, astăzi nu vi s-a cerut părerea decât dacă consideraţi oportun să deschideţi acel birou acolo. Dacă veţi hotărî că da, toate problemele pe care le-aţi ridicat vor fi puse pe tapet şi se vor rezolva. Nu poţi pune căruţa înaintea boilor. Dacă nu ai birou, nu ai aprobarea să deschizi birou să faci strategii şi aşa mai departe.
D-na Fîciu Gabriela: Intâi trebuie să-ţi faci strategia şi după aceea să propui. Am mai votat ceva fără să fie în mape.
Dl.Silaghi Ioan: Strategia când dispui tu de fonduri şi o faci pe banii tăi, nu când îţi oferă alţii.
Dl.Duka Iosif Atila: Domnule preşedinte, nu vă supăraţi, mă simt din nou nevoit să intervin. O fi pe gratis acel spaţiu, dar dl.secretar nu ţine cont de următoarele cheltuieli: cazare apartament 400 Euro, telefon 300 Euro, transport Arad, 240 Euro, transport local, cum spune dl.secretar că le face pe banii altora şi că votăm doar iniţiativa. Nu aici votăm şi suma.
Dl.Matula Iosif: Am ascultat cu atenţie toate observaţiile pe care le-aţi făcut, vom ţine cont de ele, inclusiv eu propun periodic la 6 luni să analizăm activitatea acestui birou, dacă dvs. acceptaţi să-l deschidem şi să aibe activitate. Si să decidem dacă mai continuăm activitatea sau nu. Cu acest amendament, îmi permit să supun votului proiectul de hotărâre. Cine este pentru? 21 voturi. Impotrivă? 7 voturi (Căprar Dorel, Sabău Gheorghe, Pereteatcu Cosmin, Mandek Francisc, Vasii Vasile, Moroşteş Eugen. Abţineri: 2 voturi. (Moş Ioan, Herlo Rodica).
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, cu majoritate de voturi a adoptat
HOTĂRÂEA NR.242/2005
Privind aprobarea înfiinţării unui birou în cadrul Aeroportului Frankfurt-Hahn la Mittel und Ost Europacentrum (MOEZ) din cadrul landului Rheinland-Pfelz Germania.
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind revocarea dreptului de administrare al Muzeului Judeţean Arad asupra unui spaţiu şi transmiterea acestuia în folosinţă gratuită Fundaţiei `ADAR`.
Dl.Matula Iosif: Comisia II cere ca ADAR să prezinte o informare pe 2005. Comisiile I, III, IV. V, VI au avizat favorabil. Menţionăm că şi ADAR va prezenta sau chiar în Buletinul informativ pe care-l aveţi în faţă şi va veni în faţa dvs. cu o informare referitor la activitatea pe 2005, aşa cum o vor prezenta toate instituţiile şi cu această observaţie vă întreb dacă mai aveţi alte observaţii? Nefiind, supun votului. Cine este pentru? 30 de voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.243/2005
privind revocarea dreptului de administrare al Muzeului Judeţean Arad asupra unui spaţiu şi transmiterea acestuia în folosinţă gratuită Fundaţiei `ADAR`.
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind numirea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în consiliile de administraţie ale şcolilor cu învăţământ special.
Dl.Matula Iosif: Comisiile au avizat favorabil. Dacă sunt observaţii? Cine este pentru? 30 voturi. Cine este împotrivă? – Abţineri? –
In temeiul art.109 din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, Consiliul judeţean Arad, în unanimitate a adoptat
HOTĂRÂREA NR.244/2005
privind numirea reprezentanţilor Consiliului judeţean Arad în consiliile de administraţie ale şcolilor cu învăţământ special.
Diverse:
Dl.Silaghi Ioan: Eu doresc la `diverse` să prezint domnilor consilieri Planul judeţean antisărăcie şi promovarea incluziunii sociale care l-aţi votat în şedinţa trecută. S-a redactat, cine doreşte să-l lectureze.
Dl.Matula Iosif: Dacă mai sunt observaţii? Dacă nu, permiteţi-mi ca în numele Consiliului judeţean, al colegilor şi al meu personal să vă urez `La mulţi Ani` şi un An Nou fericit, plin de împliniri, vă mulţumesc.
PREŞEDINTE, SECRETAR GENERAL AL JUDEŢULUI,
Ing.Iosif Matula Ioan Silaghi