Şedinţă ordinară 30.10.2015
Programare şedinţe pe comisii şi plen
+
Nr. 14340/06.10.2015
Către,____________________
Vă comunicăm programarea şedinţei ordinare a Consiliului judeţean şi a şedinţelor pe comisii pentru analiza proiectelor de hotărâri pe luna OCTOMBRIE 2015:
| Data | Ora | Sala |
Consiliul judeţean | 30.10.2015 | 13.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia juridică, gestionarea patrimoniului şi respectarea drepturilor cetăţeneşti. | 27.10.2015 | 12.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia de buget, finanţe, studii şi analize economico-financiare. | 28.10.2015 | 12.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia de urbanism, amenajarea teritoriului, lucrări publice, protecţia mediului şi agricultură | 28.10.2015 | 13.30 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia pentru probleme culturale, de învăţământ, sportive şi de tineret | 28.10.2015 | 15.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia pentru servicii publice, sociale şi turism. | 29.10.2015 | 12.00 | „Vasile Goldiş”
|
Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană. | 29.10.2015 | 13. 30 | „Vasile Goldiş”
|
Notă: După avizarea materialelor de către Direcţia Economică şi Serviciul Juridic Contencios Administrativ, acestea se vor depune la camera E2 10, până la data de 19.10.2015, ora 12.00, inclusiv pe suport electronic sau pe adresa de e-mail doina.glogovicean@cjarad.ro.
Vor fi înscrise pe ordinea de zi numai proiectele de hotărâre avizate de către Serviciul Juridic Contencios Administrativ.
Pentru instituţiile subordonate materialele se vor depune la compartimentele de specialitate pentru a fi prelucrate până la data de 16.10.2015, orele 12.00.
Directorii instituţiilor subordonate, care au proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, au obligaţia să participe la şedinţele comisiilor şi în plen.
p.PREŞEDINTE,
Adrian ŢOLEA
Convocare
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
DISPOZIŢIA NR. 718
din 22.10.2015
privind convocarea Consiliului Judeţean Arad în şedinţă ordinară
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad,
În temeiul prevederilor art. 94 alin.(1) şi art. 106 alin.(1) din Legea nr. 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
DISPUNE:
Articol unic: Consiliul Judeţean Arad se convoacă în şedinţă ordinară în data de 30.10.2015, ora 13, în Sala „Vasile Goldiş”, a Consiliului Judeţean Arad, cu următoarea
ORDINE DE ZI:
1.Supunerea spre aprobare a conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie 2015.
2.Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare aplicabile în incinta Zonei Libere Curtici-Arad.
3.Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55/26.03.2014 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad.
4.Proiect de hotărâre privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta.
6.Proiect de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei.
7.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora.
8.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32.280.000 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean.
9.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
10.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
12.Diverse.
p.PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Adrian Ţolea Silvana Lupu
Ordine de zi
+
ORDINEA DE ZI
a şedinţei ordinare din data de 30.10.2015, ora 13, Sala „Vasile Goldiş”
1.Supunerea spre aprobare a conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie 2015.
2.Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare aplicabile în incinta Zonei Libere Curtici-Arad. – AMÂNAT
3.Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55/26.03.2014 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad.
4.Proiect de hotărâre privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta.
6.Proiect de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei.
7.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora.
8.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32.280.000 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean.
9.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
10.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
12.Diverse.
–Notă privind execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad la data de 30.09.2015;
–Raportul înregistrat sub numărul nr. 15.193/22.10.2015 al domnului Ţolea Adrian, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad, privind deplasarea efectuată în perioada 01.10.2015- 04.10.2015 în Italia.
–Raportul înregistrat sub nr. 14.440/07.10.2015 al domnului Plaveţi Ioan, consilier judeţean, cu privire la participarea unei delegaţii a Consiliului Judeţean Arad la cea de-a 11-a Adunare Generală IRE 2015 din Salzburg (Austria), 26-29 septembrie 2015.
Proces-verbal
+
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
CONSILIUL JUDEŢEAN
Nr. 15787/ 03.11.2015
PROCES-VERBAL
încheiat în şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Arad din data de 30 octombrie 2015
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Consiliului judeţean Arad a Dispoziţiei nr.718/22.10.2015, a preşedintelui Consiliului judeţean, privind convocarea în şedinţă ordinară a Consiliului judeţean Arad (cuprinzând ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării), precum şi prin intermediul presei, în cotidianul local „Jurnalul Arădean”. Convocarea consilierilor s-a realizat şi telefonic.
Prezenţi:Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni, Silvana Lupu – secretar al judeţului.
Absenţi: Ioţcu Nicolae – preşedinte, Parpală Caius Mihai, Tripa Florin Dan şi Ulici Ion – consilieri judeţeni.
Dl Ţolea Adrian: Dacă sunteţi deacord să începem şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean de astăzi 30 octombrie 2015.
Avem propunere pentru ordinea de zi 11 puncte, plus “Diverse”. Şi o să vă solicit votul pentru ordinea de zi, fără punctul numărul 2. Vă solicit amânarea punctului numărul 2 care se numeşte: Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare aplicabile în incinta Zonei Libere Curtici-Arad. Vă propun amânarea acestui punct şi votarea ordinii de zi cu 10 puncte în acest caz. Deci fără punctul 2 şi punctul “Diverse”. Da. Domnul Sabău, vă rog!
Dl Sabau Gheorghe: De ce îl scoateţi de pe ordinea de zi?
Dl Ţolea Adrian: Au fost observaţii, am constatat şi în cadrul comisiilor de specialitate şi pentru a mai analiza această situaţie propun scoaterea de pe ordinea de zi şi rediscutarea …. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni).
Practic, s-a votat ordinea de zi. Deci nu trebuie de 2 ori un singur vot s-a votat ordinea de zi cu 10 puncte fără punctul numărul 2 şi ultimul punct “Diverse” care va fi numărul 11. Împotrivă?- Abţineri?-
ORDINEA DE ZI
a şedinţei ordinare din data de 30.10.2015, ora 13, Sala „Vasile Goldiş”
1.Supunerea spre aprobare a conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie 2015.
2.Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare aplicabile în incinta Zonei Libere Curtici-Arad. – AMÂNAT
3.Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55/26.03.2014 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad.
4.Proiect de hotărâre privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport.
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta.
6.Proiect de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei.
7.Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora.
8.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32.280.000 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean.
9.Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
10.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
12.Diverse.
–Notă privind execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad la data de 30.09.2015;
–Raportul înregistrat sub numărul nr. 15.193/22.10.2015 al domnului Ţolea Adrian, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad, privind deplasarea efectuată în perioada 01.10.2015- 04.10.2015 în Italia.
–Raportul înregistrat sub nr. 14.440/07.10.2015 al domnului Plaveţi Ioan, consilier judeţean, cu privire la participarea unei delegaţii a Consiliului Judeţean Arad la cea de-a 11-a Adunare Generală IRE 2015 din Salzburg (Austria), 26-29 septembrie 2015.
Consiliul judeţean Arad a aprobat în unanimitate ordinea de zi.
Punctul 1.
Supunerea spre aprobare a conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie 2015.
Dl Ţolea Adrian: Dacă acum avem votată ordinea de zi. Supunerea spre aprobare a conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 225/2015
aprobarea conţinutului Procesului-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Arad din data de 25 septembrie 2015
Punctul 2.
Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55/26.03.2014 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad.
Dl Ţolea Adrian: Punctul numărul 2. O să spun practic noua numerotaţie. Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55 din 26 martie privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Împotrivă? – Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 226/2015
pentru completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 55/26.03.2014 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate de Camera Agricolă a Judeţului Arad
Punctul 3.
Proiect de hotărâre privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 3. Proiect de hotărâre privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 227/2015
privind eliberarea licenţelor de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unor operatori de transport
Punctul 4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 4. Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 228/2015
privind aprobarea înfiinţării Centrului de criză Arad în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad şi a serviciilor sociale oferite de acesta
Punctul 5.
Proiect de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 5. Proiect de hotărâre pentru înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a A.D.I. Deşeuri şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei. Cine este pentru? Da.
Dl Săbău Gheorghe : O întrebare?
Dl Ţolea Adrian: O întrebare, vă rog domnul Săbău! Nu v-am văzut, că vă dădeam înainte cuvântul, nu am văzut mâna! Spuneţi!
Dl Săbău Gheorghe: Eu am observat şi cred că şi dumneavoastră când veniţi de pe autostradă, că la Aeroport pubelele erau vraişte, am înţeles. Că acuma se lucrează la stivuirea lor.
Dl Ţolea Adrian: Da.
Dl Săbău Gheorghe: Aş vrea să ştiu de ce în judeţ s-au primit, s-au repartizat şi fiecare primărie le-au luat cu proces verbal unii le-au dat sub semnătură unele le ţin stive este foarte bine altele sunt în stare de degradare în număr foarte mare. Cele de la Aeroport am înţeles că sunt ale primăriei, adică ale municipiului.
Dl Ţolea Adrian: Da.
Dl Săbău Gheorghe: De ce cheltuim noi acuma încă 240 milioane de lei vechi ca să le stivuiască să le mutăm. Şi nu le predăm municipiului, primăriei?
Dl Ţolea Adrian: Da. Domnul Săbău o să …dacă…nu are legătură cu ce votăm noi aicea. Dar o să…
Dl Săbău Gheorghe: Îi legat…
Dl Ţolea Adrian:Staţi numai puţin. Ascultaţi-mă vă rog. La “Diverse” o să începem exact cu punctul dumneavoastră şi îl discutăm acolo să votăm şi nu are legătură cu ce votăm noi aici. Şi punctul dumneavoastră se încadrează la diverse şi o să-l îl discutăm acolo. Nu are legătură punctul dumneavoastră să se încadrează la…
Dl Săbău Gheorghe: Ştiţi ce se face acolo, nu?
Dl Ţolea Adrian:Deci la Aeroport dacă insistaţi să vă spun acum, se derulează un contract semnat de către noi, aprobat de către noi, pentru modernizarea terminalului de pasageri.
Dl Săbău Gheorghe: Nu despre asta vorbeam, cu asta am înţeles… vorbeam de pubelele de acolo de ce nu le predăm municipiului?
Dl Ţolea Adrian: Bun. Deci pubelele nu se predau municipiului. Pubelele se vor preda operatorilor care vor câştiga licitaţiile ce vor fi organizate de către ADI Deşeuri începând cu 01 ianuarie 2016. Deci dacă vreţi…Da. Încă odată este un punct de „Diverse” şi putem solicita opinia directorului de la ADI Deseuri care este coleg cu noi şi care este prezent aici. Dar vă propun dacă vreţi la „Diverse” sau v-am lămurit?
Dacă vreţi mai interveniţi la „Diverse”. Revenind la punctul cu numărul 5. Cine este pentru? 28 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? 1 vot ( Pereteatcu Cosmin Nicolae) -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR. 229/2015
privind înlocuirea reprezentantului Judeţului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad şi aprobarea modificării prin act adiţional a Statutului Asociaţiei
Punctul 6.
Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 6. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Mulţumesc. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 230/2015
privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Arad a unor bunuri aflate în concesiune la S.C.Compania de Apă Arad S.A. în vederea scoaterii din funcţiune, valorificării şi casării acestora
Punctul 7.
Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32.280.000 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 7 Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32 milioane lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean.
Cine este pentru? 28 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri? 1 vot (Pereteatcu Cosmin Nicolae). Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat cu majoritate,
HOTĂRÂREA NR.231/2015
privind modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 91/30.04.2015 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 32.280.000 lei pentru refinanţarea datoriei publice locale şi pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes judeţean
Punctul 8.
Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 232/2015
pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Judeţean Arad nr. 195/21.08.2015 privind acordarea unor sume din bugetul propriu al judeţului Arad unităţilor administrativ-teritoriale ce derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile
Punctul 9.
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 9. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Întrebări?Dacă nu, cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy, şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art.97 alin.(1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimitate,
HOTĂRÂREA NR. 233/2015
privind rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad pe anul 2015.
Punctul 10.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
Dl Ţolea Adrian: Punctul 10. Se referă la aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad. Înainte de a vota, am avut o discuţie cu domnul consilier judeţean Negrea şi dânsul spunea… dacă consultantul care a realizat strategia este… cred că este prezent în sală… sau domnul Şeran să spună câteva cuvinte legat de…legat de această strategie, era solicitarea…. dacă…Spuneţi!
Dl Negrea Daniel: Domnul preşedinte, rugămintea mea a fost… în sensul că se face o strategie de sănătate şi până acum din ceea ce am discutat cu colegii care se ocupă de strategie, am înţeles că sume importante de bani din bugetul Judeţului Arad, au plecat spre locurile unde s-au tratat cei care sunt bolnavi. Din deplasările în teren observăm cu toţii că cei din zona Săvârşin se duc spre Deva, deci banii au plecat spre Hunedoara. Cei de la Vinga dar nu numai ei, Mailat, Mănăştur se duc spre Timişoara, banii au plecat acolo, cei de la Pecica spre Szeged banii au plecat acolo.
Fiecare dintre noi deţinem cardul de sănătate şi banii urmează bolnavul. Cei care avem şi card de sănătate europen pentru că eu circul mult prin Europa şi beneficiez de el şi mi l-am scos prin declaraţia E101, dacă cumva se întâmplă, să nu fie situaţie, automat statul plăteşte serviciile care sunt efectuate pentru sănătate mea.
Dacă în strategie va fi prevăzut Aceasta este întrebarea şi situaţia financiară? După ce vom aplica şi pune în aplicare strategia nouă. Vă mulţumesc.
Dl Ţolea Adrian: Mulţumesc. Important, problema pe care aţi pus-o. Strategia nu prevede aceste lucruri, sigur că ceea ce ne dorim noi este să investim în sistemul sanitar arădean pentru a creşte calitatea serviciilor medicale oferite cetăţenilor. Şi eu sunt convins că dacă facem acest lucru, cetăţenii care…din judeţul Arad şi poate nu numai, care au probleme de sănătate vor veni să le trateze la Spitalul Judeţean, dacă vom fi capabili în timp să oferim servicii de calitate.
Strategia practic face…se bazează şi pe un studiu realizat în perioada 2012 -2014 şi ne spune ce trebuie să facem atât pe termen scurt cât şi mediu sau pe termen lung. Eu cred că este un document important pe care îl aprobăm şi pot să vă mai spun că luna viitoare vom inaugura şi spitalul TBC, investiţie începută de noi în urmă cu câţiva ani.
Dl Negrea Daniel: Vă rog să-mi permiteţi să mai pun o întrebare. Dacă cumva avem în vedere construcţia unui spital nou în paterneriat public privat ? Ştim că consorţii mari din lume se ocupă de aşa ceva şi observăm ce se întâmplă în Ungaria, în Austria, chiar aproape de Viena se dă în folosinţă la sfârşitul acestei luni un spital cu peste 500 de locuri construit în stil module. Dacă puteţi să-mi spuneţi ceva? Mulţumesc.
Dl Ţolea Adrian: Da. Aşa cum arată în strategie în ceea ce priveşte termen mediu şi lung. Specialiştii ne arată că ar trebui să ne gândim la construcţia unui spital aşa cum aţi spus dumneavoastră modular. Într-o zonă din apropierea autostrăzii pentru o cât mai bună accesibilizare, accesibilitate la acest spital.
Sigur vorbim de un proiect pe termen mediu şi lung. Pentru a avea acolo o clădire compactă şi eficientă pentru toate circuitele medicale. Am putea începe această construcţie modulară cu proiectul pe fonduri transfrontaliere. Ştiţi că noi ne dorim în zona fondurilor transfrontaliere să avem proiectul strategic în zona sănătaţii, pentru a construi un spital pentru probleme de oncologie.
Dar încă nu este finalizat programul transfrontalier România-Ungaria. Urmează să fie finalizat de Guvernul României sperăm cât mai repede. După care să apară ghidurile şi noi să putem accesa acele fonduri. Când vor fi disponibile vom începe construirea acestui spital de oncologie care poate fi primul modul din viitorul spital.
Deci putem începe cu această ocazie, bineînţeles că ne dorim să fim un paterneriat cu Primăria Municipiului Arad. Pentru că dânşii au terenul pe care se poate face o asemenea construcţie şi de ce nu în viitor să se poată găsi şi soluţii de finanţare şi din partea Primăriei Arad nu doar din partea Consiliul Judeţean sau cu fonduri europene.
Deci cred că vom reuşi să facem acest lucru, sigur pentru a fi foarte clar că este şi presa de faţă, asta nu înseamnă că vom strica ceea ce am construit în zona de la Calea Victoriei. Investiţiile făcute de Spitalul Judeţean la sediul Central pot spune de la Calea Victoriei, de la Intim, vor rămâne. Ştiţi că acolo ne dorim să constrim şi o secţie de pediatrie şi infecţioase pentru a rezolva problema, problema semnalată cu mult timp şi reală care există acolo şi binenţeles că va rămâne şi bolnavii de TBC care tratează doar această problemă, pentru bolnavii de TBC şi cred că este foarte bine amplasat la ieşirea din oraş.
Deci în viitor, peste ani şi ani, probabil că vor rămâne aceste locaţii. Aşa cum arată şi strategia ne sugerează că pentru eficienţă ar fi bine să facem acest lucru. Da, domnul Sulincean
Dl Sulincean Marius: Domnule preşedinte, vorbim din nou de investiţii foarte mari în sănătate. Din păcate din nou uităm de secţia de Pediatrie I de la Spitalul Judeţean, care se află în acea stare care era acum 80 de ani. Investim foarte mult acolo în clădiri şi în aparatură, nu ne gândim la factorul uman. Probabil ar trebui să ne gândim mai bine la cei care o să muncească acolo, adică cei care or să presteze actul medical în acele unităţi. Sper că în strategia de sănătate a Judeţulului Arad o să fie cuprinse şi aceste puncte. Noi o să votăm strategia!
Dl Ţolea Adrian: Da. Eu sunt de acord cu dumneavoastră şi ştiţi practic, noi împreună am votat în Consiliul Judeţean… se realizează deci până la sfârşitul anului trebuie să terminăm toată documentaţia pentru a construi o clădire acolo la…lângă secţiile de pediatrie, pentru a rezolva problema şi pentru pediatrie şi pentru infecţioase.
Proiectul…deci toată documentaţia va fi finalizată până la sfârşitul anului. Şi pentru aceasta am avut o colaborare foarte bună şi cu primăria că aveam nevoie de nişte bucăţi de teren. După care începând cu 1 ianuarie anul viitor va trebui să găsim surse de finanţare. Pentru că este o investiţie destul de importantă din punct de vedere financiar.
Deci eu sunt de acord că este important şi factorul uman. Dar este important să existe investiţii. Spaţiile să fie cât mai potrivite pentru actul medical. Să existe şi aparatură de cea mai bună calitate şi binenţeles aşa cum ne arată strategia să fie şi un management performant.
Dacă nu mai aveţi întrebări eu zic să votăm, să supunem la vot. Cine este pentru? 29 voturi (Ţolea Adrian – Florin – vicepreşedinte, Guţu Romulus – Remus – vicepreşedinte, Achim Zeno, Ardelean Aurel, Boloni Gyorgy, Budiu Simion, Chambre Dorina – Rodica, Covaliv Valentin, Damian Vasilică, Duruş Daniel – Sorin, Enăchiuc Dumitru – Florian, Feieş Cristian, Gligor Ioan, Hărlău Dacian Alin,Iorgovan Simona – Lucia, Lucaci Cornel – Ştefan, Micle Ioan, Moţ Petru, Negrea Daniel, Onea Mircea, Pereteatcu Cosmin Nicolae, Plaveţi Ioan, Popa Garofiţa, Purcaru Mircea, Săbău Gheorghe, Seculi Ioan – Gheorghe, Sulincean Marius – Mircea, Şipoş Gyorgy şi Vesa Teodor – consilieri judeţeni). În unanimitate a fost votată Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad. Împotrivă?-. Abţineri? -. Adoptat.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea 215/2001-Legea administraţiei publice locale, republicată, Consiliul judeţean Arad, a adoptat în unanimiate,
HOTĂRÂREA NR. 234/2015
privind aprobarea Strategiei de sănătate la nivelul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad
Punctul 11.
Dl Ţolea Adrian: La punctul 11 avem “Diverse”. În primul rând este vorba de o notă…le aveţi în mapă. O notă privind execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli al Judeţului Arad la data de 30.09.2015.
De asemenea aveţi raportul înregistrat sub numărul 15.193 din 22 octombrie al subsemnatului, privind deplasarea efectuată în perioada 01-04 octombrie în Italia şi nu în ultimul rând, raportul înregistrat cu numărul 14.442 din 7 octombrie al domnului Plaveţi Ioan, cu privire la participarea unei delegaţii a Consiliului Judeţean la Adunarea Generală IRE, ediţia cu numărul 11 de la Sazburg.
Cu acestea fiind…Da. Dacă mai sunt la “Diverse” alte probleme? Da.
Am citit ce era şi acuma urma să întreb dacă mai sunt şi alte păreri, domnul Sabău, deci întâi că i-am promis şi după aia pe rând: domnul Purcaru s-a anunţat, domnul Seculi şi domnul Sulincean. Da, domnul Săbău, referitor…
Dl Săbău Gheorghe: Repet?
Dl Ţolea Adrian: Da. Nu am înţeles şi cred că s-a răspuns parţial…
Dl Săbău Gheorghe:Nu aţi înţeles, dacă trebuie să repet!
Dl Ţolea Adrian: Am înţeles şi cred că s-a răspuns parţial…
Dl Săbău Gheorghe: Nu aţi răspuns deloc!
Dl Ţolea Adrian: Deci acolo se execută o lucrare, asta am precizat în primul rând şi în al doilea rând, în ceea ce priveşte pubelele aşa cum am spus, cu 01 ianuarie se vor face licitaţiile pentru operatorii care vor deservi cele 5 zone din judeţul Arad.
Deci în cadrul acestui proiect până la sfârşitul anului noi trebuie să încheiem partea de lucrări. Este vorba de staţiile de sortare, compostare şi transfer şi cele 10 depozite neconforme, pe care le-am avut urbane, 2 în municipiu şi 8 în oraşele din Judeţul Arad.
Ne-am asigurat în ceea ce priveşte derularea proiectului, că vom încheia toate aceste lucrări în bune condiţii până la sfârşitul anului şi le vom plăti. Am asigurat partea de finanţare, am depăşit să zic toate problemele pe care le-am avut din acest punct de vedere. Şi pot să vă spun că la sfârşitul anului proiectul se va încheia în ceea ce priveşte partea de lucrări.
Începând cu 1 ianuarie, vom avea la dispoziţie şi caietele de sarcini pe baza cărora Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pe Deşeuri, va face licitaţiile pentru cele 5 zone. În cadrul acelor licitaţii vor rezulta nişte operatori. Acei operatori vor prelua pubelele de care vorbiţi dumneavoastră şi le vor distribui către populaţie. Dacă….
Dl Săbău Gheorghe: De ce la Aeroport stau ale municipalităţii? De ce nu le-aţi dat la primărie? Plătim noi acolo 240 milioane? Să plătim să le stivuiască?
Dl Ţolea Adrian:Cred că am fost suficient de clar!
Dl Săbău Gheorghe: Nu aţi fost! Eu vă întreb una şi dumneavoastră îmi răspundeţi altceva!
Dl Ţolea Adrian: Pot să vă repet dacă doriţi!
Dl Săbău Gheorghe: Staţi acum să vă spun eu. De ce la primării în judeţ le-aţi dat pubelele şi ei le depozitează ei răspund de ele iar cele de la Aeroport care sunt ale municipalităţii de ce nu le-aţi dat la municipalitate, la primăria Arad să aibe… plătim noi acuma 240 de milioane să le stivuiască?
Dl Ţolea Adrian: Nu are legătură. Deci unde sunt depozitate, sunt contracte făcute este un subiect, iar faptul că acolo cele depozitate se mută este un alt subiect. V-am răspuns şi aici. Se mută pentru că acolo trebuiau făcute…
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil)
Dl Ţolea Adrian: Nişte lucrări la modernizarea aerogării.
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil)
Dl Ţolea Adrian: O să le primească şi primăria după ce se face licitaţia. Îl rog pe domnul Pereteatcu să intervină că ştie e mai bine problema….
Dl Ţolea Adrian: Da, vă rog domnul Pereteatcu!
Dl Pereteacu Cosmin:Acele pubele care sunt depozitate….
Dl Săbău Gheorghe: (Neinteligibil)
DlŢolea Adrian: Domnul Sabău, am rugămintea să ne şi respectăm. Haideţi să vă răspundă şi domnul Pereteatcu!
Dl Săbău Gheorghe: Eu vă întreb una, dumneavoastră vorbiţi altceva. Pe mine nu mă interesează!
Dl Pereteacu Cosmin: Deci acele pubele care sunt depozitate la Aeroport vor deservi municipiul. Nu sunt ale primăriei, nu sunt ale municipalităţii. Vor deservi municipiul. Operatorul le va împărţi. Primăria la ora actuală nu are un serviciu de salubritate ca să poată să împarte pubelele. Se face de către o firmă privată tot acest serviciu. Deci de aia acolo sunt depozitate printr-un contract de depozit, răspunde de ele Aeroportul. După ce se va face acea licitaţie şi le vor da pe proces verbal la număr, totul se va calcula.
Dl Ţolea Adrian: Aţi înţeles domnul Sabău?
Dl Săbău Gheorghe: Nu, nu am înţeles!
Dl Ţolea Adrian: Bun. Acuma eu din respect. Deci din respect pentru colegi, haideţi să trecem mai departe, domnul…
Dl Săbău Gheorghe: Nu am înţeles, nu vreau să înţeleg!
Dl Pereteacu Cosmin: Le-au primit tot prin contract de depozit. Exact ca şi Aeroportul au fost….
Dl Săbău Gheorghe:Staţi puţin la Pecica de ce l-aţi dat la primărie, să le aibe pe inventar ? Primăria Pecica?
Dl Pereteacu Cosmin: Le-au primit. Nu am găsit atunci la primărie sau nu au găsit atunci un loc unde să fie depozitate sub pază. S-a găsit la Aeroport, de aia sunt depozitate la Aeroport.
Dl Ţolea Adrian: Bun. Mulţumesc. Domnul Purcaru, parcă a fost primul. Vă rog!
Dl Purcaru Mircea: Da. Domnule preşedinte din câte cunosc la nivelul Consiliului Judeţean sunt 6 comisii. Comisia numărul 6 se numeşte Comisia pentru strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană, greşesc ?
Dl Ţolea Adrian: Nu.
Dl Purcaru Mircea: Întrebarea mea: este această comisie trebuie sau nu trebuie să fie consultată atunci când se iau decizii de către executiv, pentru a pleca în diferite misiuni economice sau a participa la anumite întâlniri cu organisme europene ?
Dl Ţolea Adrian: Toate cele 6 comisii sunt la fel de importante ca şi toţi consilieri judeţeni care sunt prezenţi în această sală.
Sigur că fiecare dintre dumneavoastră şi-a ales o comisie în funcţie de…poate de specialitatea pe care o are în munca de zi cu zi. Eu zic că în tot ce facem respectăm legislaţia, dacă s-a plecat în străinătate, se prezintă un raport de către cel care a fost.
Dl Purcaru Mircea: Nu. Întrebarea mea a fost Comisia de strategii are un rol în consultarea…
Dl Ţolea Adrian: Da. Înainte de fiecare şedinţă primiţi ordinea de zi cu toate punctele, cu tot ce este necesar…
Dl Purcaru Mircea: Nu, nu…
Dl Ţolea Adrian: pentru a vedea toate punctele nu doar cele legate de strategii sau de deplasării în străinătate!
Dl Purcaru Mircea: Repet încă odată! Această comisie este consultată în privinţa legăturilor între diferite organisme europene şi interne atunci…
Dl Ţolea Adrian: Nu în mod special, nu a fost niciodată aşa. Şi ştiţi foarte bine…
Dl Purcaru Mircea: Atunci de ce mai funcţionează? Care este rolul acestei comisii?
Dl Ţolea Adrian: Funcţionează pentru că dumneavoastră trebuie să vedeţi toate materiale pe care le votaţi aici în plenul consiliului, în cadrul unei comisii de specialitate.
Dl Purcaru Mircea: Deci, domnul preşedinte, haideţi să vorbim la modul serios!
Dl Ţolea Adrian: Eu la modul serios vorbesc!
Dl Purcaru Mircea: Sunt 6 comisii.
Dl Ţolea Adrian: Nu ştiu dumneavoastră, cum…
Dl Purcaru Mircea: Noi toţi cei 33 consilieri judeţeni, votăm la fel ca şi când nu suntem în comisii aici. Care este rolul comisiei ?
Dl Ţolea Adrian: Domnul Purcaru, eu nu cred că dumneavoastră trebuie să vorbiţi pentru cei 33 din această sală. Nu cred că aveţi…
Dl Purcaru Mircea: Nu, eu vorbesc pentru comisia de strategii…
Dl Ţolea Adrian: Deci fiecare votează pe baza materialelor pe care le primeşte, informat prin votul pe care îl are.
Dl Purcaru Mircea: Deci eu la începutul mandatului am fost investit ca preşedinte al acestei comisii. Ori întrebarea mea legitimă este care este rolul comisiei? Dacă dumneavoastră luaţi deciziile, fără a consulta comisia, absolut deloc!
Dl Ţolea Adrian: Deciziile le luăm împreună aici, hotărârile de Consiliului Judeţean şi toate materiale le primiţi în cadrul comisiei, toate, nu doar cele pe acel domeniu.
Dl Purcaru Mircea: Când…nu..
Dl Ţolea Adrian: În rest aşa a funcţionat întodeauna Consiliul Judeţean. Dacă dumneavoastră vreţi să vă implicaţi mai mult în ceea ce înseamnă strategii. Eu v-am invitat personal şi m-aş fi aşteptat şi la Strategia de Dezvoltare a Judeţului Arad să aveţi o contribuţie mai consistentă. Nu am văzut să o aveţi. Aşteptăm încă, pentru că nu am pus-o încă la transparenţă o să o votăm în decembrie. Încă vă aşteptăm cu contribuţiile importante pe zona de strategie de dezvoltare a Judeţului Arad şi eu repet, a Judeţului Arad nu a Consiliului Judeţean. Noi suntem cei care am inţiat şi am finanţat această lucrare şi pe dumneavoastră ca preşedinte al comisiei de strategii vă invit să vă duceţi aportul. V-am invitat şi vă aştept încă, ca să vorbim pe concret, aşa cum spuneţi dumneavoastră
Dl Purcaru Mircea: Pe concret dacă nu cunoaşteţi…
Dl Ţolea Adrian: Aşa tot să ceri să fi luat în seamă, da când trebuie să-ţi spui punctul de vedere nu ţi-l spui, este uşor de făcut.
Dl Purcaru Mircea: Pe concret, dacă nu cunoaşteţi, eu am participat de câte ori am fost invitat de această firmă…
Dl Ţolea Adrian: Domnul Purcaru în scris…
Dl Purcaru Mircea: Care se ocupă de strategie. Mi-am spus punctele de vedere. Sunt curios dacă ultimele puncte de vedere pe care eu le-am dat ca şi direcţie vor fi respectate, pentru că acolo eu am spus foarte clar că o strategie fără o obiective şi termene precise…
Dl Ţolea Adrian: Are şi obiective şi termene, deci domnul Purcaru…
Dl Purcaru Mircea: Aşa dacă are, este în regulă.
Dl Ţolea Adrian: O să vă dau un exemplu. Colegul nostru domnul Tripa, a făcut o propunere în scris către… pentru această strategie. Vă aştept şi pe dumneavoastră!
Dl Purcaru Mircea: Nu eu am participat la comisie!
Dl Ţolea Adrian: Am văzut cum aţi participat
Dl Purcaru Mircea: Am participat.
Dl Ţolea Adrian: Şi când s-a vorbit de ANIF aţi părăsit sala! Că vă întrebau primarii prea multe şi nu aveaţi răspunsuri.
Dl Purcaru Mircea: Domnule nu am putut să stau toată ziua, am stat aicea, nu puteam să stau toată ziua.
Dl Ţolea Adrian: Haideţi că monopolizăm discuţia! Domnul Seculi urma, vă rog!
Dl Purcaru Mircea: Despre altceva vroiam. Staţi puţin că nu am terminat. Vă rog frumos! Nu m-aţi lămurit ! Sunt preşedintele acestei comisii care nu este consultată. Nu după, ci înainte de a se întâmpla anumite activităţi internaţionale sau interne, care privesc această comisie, pentru că aşa se numeşte Comisie de strategii de dezvoltare, cooperare interinstituţională şi integrare europeană! Dacă nu…
Dl Ţolea Adrian: Avem un regulament de desfăşurare a acestor comisii puteţi face propuneri…
Dl Purcaru Mircea: Păi în regulament scrie clar! În regulament scrie clar, că comisia participă cu rol consultativ la decizia care se ia!
Dl Ţolea Adrian: Citaţi exact şi faceţi propuneri în scris dacă doriţi modificarea regulamentului. Domnul Seculi !
Dl Seculi Gheorghe: Slobod? Domnule preşedinte, noi cei din comisia 2, referitor la punctul 2 din ordinea de zi privind Zona Liberă am avut obiecţii şi niciunul nu am fost deacord cu problemele ridicate de proiect. Având în vedere că dumneavoastră aţi propus astăzi… este o treabă care ne dă de gândit şi ne obligă. Eu am înţeles din cele spuse de dumneavoastră că domnul Guţu răspunde de Zona Liberă.
Dl Ţolea Adrian: Da. Aşa este. Este în subordinea lui.
Dl Seculi Gheorghe: Eu propun domnului Guţu şi celorlalţi colegi care doresc, să facem o vizită acolo să vedem şi noi. Noi vorbim aici şi habar nu avem. Eu nu am fost niciodată acolo, că nu… Vă rog să ne spuneţi…
Dl Ţolea Adrian: Da. Foarte bună propunerea şi vă rog împreună cu domnul vicepreşedinte Guţu care răspunde de Zona Liberă, să mergeţi acolo şi …
Dl Seculi Gheorghe:Împreună cu alţi colegi care doresc…
Dl Ţolea Adrian:La faţa locului şi să vedeţi care este situaţia. Sigur.
Dl Seculi Gheorghe: Şi referitor tot la acest punct. Pe acel domn care a reprezentat Zona Liberă, l-am întrebat textual, vă rog să ne spuneţi repararea drumului s-a făcut din banii dumneavoastră sau din banii consiliului? Nu din banii noştri. Vă rog să ne spuneţi concret, din banii cui s-a făcut acea reparaţie de drumuri.
Dl Ţolea Adrian: Care, la care drum ?
Dl Săbău Gheorghe: Din incinta Zonei Libere!
Dl Seculi Gheorghe: Doamna director economic vă rog să ne spuneţi, drumul…reparaţia drumului din incită.
Dna Ribovici Gheorghina: Deci în incintă au fost făcuţi…plătiţi, au fost plătiţi din bugetul Zonei Libere din banii Zonei Libere Curtici, dar indirect şi cu banii noştri. Pentru că aşa cum ştiţi profitul net al Zonei Libere se virează… constituie venit la bugetul Judeţului Arad. Modul de repartizare a profitului net se hotărăşte de Consiliul de Aministraţie unde şi noi avem reprezentat. Deci efectiv banii au fost cheltuiţi, înseamnă că profitul net s-a reinvestit în drumuri, nu a fost virat la Consiliul Judeţean. Dar tot ce se investeşte în Zona Liberă de fapt se investeşte şi în Consiliul Judeţean.
Dl Seculi Gheorghe: Mulţumim frumos.
Dl Ţolea Adrian: Mulţumesc, doamna Ribovici.
Dl Seculi Gheorghe: Am vrut să ştim. Să cunoaştem oficial problema!
Dl Ţolea Adrian: Şi vă rog să mergeţi acolo, împreună cu domnul Guţu şi cu toţi ceilalţi care doresc.
Dl Seculi Gheorghe: Cine doreşte vă propun acuma, miercuri dimineaţa dacă nu există un alt program, stabiliţi o oră, invitaţi…
Dl Ţolea Adrian: Bine. Mulţumesc. Domnul Sulincean!
Dl Sulincean Marius: Domnule preşedinte de-a lungul timpului …(Neinteligibil)
Dl Ţolea Adrian: Bun. Ordinea de zi o iau de la sfârşit spre… Ordinea de zi a fost votată, nu poate fi modificată. Eventual la următoarea şedinţă, puteţi face acest lucru. O să-l rog pe domnul Pereteatcu să intervină, să vă spună exact. Ştiu şi eu, că a făcut o adresă la Curtea de Conturi nu…
Dl Pereteatcu Cosmin: Am făcut o adresă odată cu preluarea funcţiei către Curtea de Conturi. Şi mi s-a răspuns că de la ultimul control până la adresa mea, a trecut timp mult prea scurt şi nu este necesar un nou control de la Curtea de Conturi. Dar în fiecare iarnă avem un audit extern pe ADI şi anul trecut a fost. Totul a fost declarat în regulă. Vom avea iarăşi în luna ianuarie.
Dl Ţolea Adrian: Da. Cred că răspunsul este clar.
Dl Sulincean Marius: Să înţeleg că în luna ianuarie o să avem un audit extern?
Dl Ţolea Adrian: Păi dacă aşa a spus.
Dl Sulincean Marius: (Neinteligibil)
Dl Ţolea Adrian: Şi a cerut şi Curtea de Conturi. Da, vă rog!
Dl Sulincean Marius: (Neinteligibil)
Dna Ribovici Gheorghina: (Neiteligibil)
Dl Ţolea Adrian: Mulţumesc doamna Ribovici. Puteţi în şedinţa viitoare să propuneţi pe ordinea de zi şi vom vedea, să supunem la vot. Dacă mai sunt şi alte întrebări doamna Garofiţa Popa, vă rog!
Dna Popa Garofiţa: Aş vrea să supun atenţiei câteva minute. Ştiu că şedinţa a fost destul de lungă. Colegilor mei din Consiliul Judeţean întâmplarea de la… un mic incident, care a fost la Ziua Armatei.
Vă rog pentru că urmează luna noiembrie, decembrie, luni importante pentru comunitatea românească. Vom avea întâlniri publice atât în municipiu cât şi în judeţ, să fim un pic mai organizaţi şi să nu ne creştem cota politică pe lucruri care nu ţin de asta şi eu cred că campania electorală se duce de-a lungul mandatului. Nu în alergături în dezorganizare pentru că colegii ştiu la ce mă refer şi…
Dl Săbău Gheorghe: La ce vă referiţi?
Dna Popa Garofiţa: Nu ştiţi domnul Săbău, întrebaţi pe domnul Tripa să vă spună ce s-a întâmplat la Ziua Armatei!
Dl Sulincean Marius: Şi domnul Sulincean a fost acolo s-a depus o coroană din partea Consiliului Judeţean şi au participat toţi consilierii judeţeni.
Dna Popa Garofiţa: Şi să ştiţi că nu faceţi altceva….
Dl Ţolea Adrian: Domnul Sulicean nu o întrerupeţi, pe rând să ne respectăm. Da?
Dna Popa Garofiţa: Pot să răspund? Nu faceţi altceva decât să prejudiciaţi imaginea Consiliului Judeţean. Mulţumesc.
Dl Ţolea Adrian: Da.
Dl Sulincean Marius: Doamna Garofiţa, nu cred că sunteţi cea mai în măsură ca să spuneţi dacă prejudiciem sau nu.
Dna Popa Garofiţa: De ce?
Dl Sulincean Marius: Repet am participat şi eu la acea depunere de coroane şi aţi fost şi dumneavoastră acolo.
Dna Popa Garofiţa: Ştiaţi de protocolul…Ştiaţi de protocol?
Dl Sulincean Marius: Nu ştiam nimic de protocol !
Dna Popa Garofiţa: Trebuia să întrebaţi preşedintele Consiliului Judeţean.
Dl Sulincean Marius: Ştiam doar că se depune o coroană din partea Consiliului Judeţean şi am considerat necesar să particip.
Dna Popa Garofiţa: La astfel de evenimente există protocol!
Dl Sulincean Marius: Ce aţi considerat dumneavoastră, asta nu-i problema dumneavoastră!
Dl Ţolea Adrian: Domnul Sulincean. Haideţi să nu facem un dialog cu supărare pe această temă. Dar într-adevăr a existat un protocol o anumită înţelegere, colegii care sunt prezenţi aici ştiu că atunci când se poate la depunerea de coroane de Consiliul Judeţean, eu de mai multe ori am invitat alături de mine colegii care sunt. Dacă a fost un vicepreşedinte, dacă au fost consilieri judeţeni, pot să vină oricând atunci când se poate să depună coroană împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean.
La acest eveniment însă a fost un protocol în care s-a stabilit cum să fie şi oricum cred că din bun simţ şi pentru o mai bună realizare a acestui moment, acestor momente este bine să discutăm înainte. Adică dacă am fi discutat. Eu v-aş fi spus şi am fi evitat într-adevăr un moment penibil. Dar eu zic haideţi să ne oprim aici şi…da domnul….
Dl Sulincean Marius: La Păuliş din partea Consiliului Judeţean…
Dl Ţolea Adrian: O să facem o conferinţă imediat şi poate un show TV că avem…
Dl Sulincean Marius: Consiliul Judeţean a ales să depună o coroană de flori din partea lui Cionca. El a reprezentat Consiliul Judeţean, probabil!
DlŢolea Adrian: Unde?
Dl Sulincean Marius: La Păuliş! La Păuliş!
DlŢolea Adrian: Dar domnul Cionca, este consilier la Cabinetul preşedintelui!
Dl Sulincean Marius: În acel protocol de care dumneavoastră ne spuneţi acuma, numai dumneavoastră şi probabil încă doi, trei consilieri…
Dl Ţolea Adrian: Dacă m-aţi fi întrebat aţi fi ştiut.
DlSulincean Marius:Dar nu trebuia să vă întrebăm, dumneavoastră aveaţi obligaţia să ne informaţi, dacă el exista!
DlŢolea Adrian:Domnul Sulincean, nu se poate când dumneavoastră să veniţi în timp ce mergeam, dumneavoastră aţi venit fuga pe acolo după mine. V-aţi făcut de râs în opinia mea, eu nici nu aş fi deschis subiectul, aţi ales să vă faceţi de râs foarte bine. Altceva?
Dl Purcaru Mircea: Aicea şi eu am o completare, pentru că cu o zi înainte am fost contactat şi întrebat dacă voi participa la depunerea de coroane alături de delegaţia Consiliului Judeţean.
Dl Ţolea Adrian: Aţi fost…
Dl Purcaru Mircea: Şi am răspuns afirmativ, sigur că în calitate de consilier judeţean mi s-a părut firesc şi normal, să răspund aşa. Ce s-a întâmplat acolo eu nu am avut cunoştinţă că s-a schimbat ceva din protocolul obişnuit. Pentru că nu prima dată s-au depus acuma coroane.
DlŢolea Adrian: Da. Deci toţi consilierii au fost invitaţi la eveniment în sine. În ceea ce priveşte… dar încă odată era atât de simplu! Discutând acuma vă daţi seama erau foarte mulţi colegi eu i-aş fi invitat pe toţi să participe. Dar faptul că a fost o regulă, am respectat-o. Dacă domnul Sulincean şi domnul Tripa ar fi întrebat, le spuneam şi lor că i-aş fi luat cu plăcere dacă permitea protocolul. A fost o înţelegere am respectat-o. Haideţi să încheiem subiectul!
Dl Sulincean Marius: Nu ne mai invitaţi domnule preşedinte şi nu o să mai venim!
Dl Ţolea Adrian: Bun. Dacă nu mai sunt alte păreri, declar şedinţa închisă. Vom avea o şedinţă extraordinară, pentru rectificarea făcută de guvern. Mulţumesc.
p.PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Adrian Ţolea Silvana Lupu
Întocmit,
Cristina Neamţiu